ODLUKA

O OTUĐENJU I DAVANJU U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

("Sl. list grada Smedereva", br. 2/2012)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se: uslovi, način i postupak otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta na kojem je upisano pravo javne svojine u korist Grada Smedereva (u daljem tekstu: građevinsko zemljište); rokovi, način i uslovi plaćanja cene građevinskog zemljišta koje se otuđuje odnosno zakupnine građevinskog zemljišta kao i uslovi, način i postupak izmene i poništaja rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta i prestanak zakupa građevinskog zemljišta.

Član 2

Građevinsko zemljište jeste zemljište određeno zakonom i planskim dokumentom kao građevinsko, koje je predviđeno za izgradnju i redovno korišćenje objekta, kao i zemljište na kojem su izgrađeni objekti u skladu sa zakonom i zemljište koje služi za redovnu upotrebu tih objekata.

Građevinsko zemljište se koristi prema nameni određenoj planskim dokumentom, na način kojim se obezbeđuje njegovo racionalno korišćenje, u skladu sa zakonom.

Član 3

Građevinsko zemljište može biti izgrađeno i neizgrađeno.

Izgrađeno građevinsko zemljište je zemljište na kome su izgrađeni objekti u skladu sa zakonom, namenjeni za trajnu upotrebu.

Neizgrađeno građevinsko zemljište je zemljište na kome nisu izgrađeni objekti, na kome su izgrađeni objekti suprotno zakonu i zemljište na kome su izgrađeni samo objekti privremenog karaktera.

Član 4

Građevinsko zemljište može biti uređeno i neuređeno.

Uređeno građevinsko zemljište je zemljište koje je komunalno opremljeno za građenje, u skladu sa važećim planskim dokumentom (izgrađen pristupni put, elektro mreža, obezbeđeno snabdevanje vodom i obezbeđeni drugi posebni uslovi).

Član 5

Grad Smederevo (u daljem tekstu: Grad) uređuje građevinsko zemljište i stara se o njegovom racionalnom korišćenju, prema nameni zemljišta određenoj planskim dokumentom, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji (u daljem tekstu: Zakon).

Član 6

Poslove obezbeđivanja uslova za uređivanje, upotrebu, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta za Grad, obavlja Direkcija za izgradnju, urbanizam i građevinsko zemljište Smederevo JP (u daljem tekstu: Direkcija).

Član 7

Obezbeđivanje uslova za uređivanje, upotrebu, unapređivanje i zaštitu građevinskog zemljišta obuhvata: pripremu srednjoročnih i godišnjih programa uređivanja građevinskog zemljišta, uređivanje građevinskog zemljišta, staranje o zaštiti, racionalnom i održivom korišćenju građevinskog zemljišta, kao i obavljanje drugih poslova u skladu sa Zakonom i drugim propisima.

Član 8

Grad pribavlja, otuđuje i daje u zakup građevinsko zemljište u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

II OTUĐENJE I DAVANJE U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

Osnovne odredbe

Član 9

Građevinsko zemljište se otuđuje ili daje u zakup radi izgradnje, u skladu sa planskim dokumentom na osnovu koga se izdaje lokacijska dozvola.

Građevinsko zemljište se daje u zakup radi izgradnje objekta sa kraćim rokom amortizacije, u skladu sa planskim dokumentom na osnovu koga se izdaje lokacijska dozvola.

Član 10

Građevinsko zemljište se otuđuje ili daje u zakup po tržišnim uslovima radi izgradnje, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Član 11

Postojeće i planirane površine javne namene ne mogu se otuđiti iz javne svojine.

Član 12

Građevinsko zemljište se daje u zakup kao neizgrađeno i uređeno.

Građevinsko zemljište može se dati u zakup i kao neizgrađeno građevinsko zemljište koje nije uređeno, pod uslovom da lice kome se to građevinsko zemljište daje prihvati propisane uslove za uređivanje građevinskog zemljišta sadržane u javnom oglasu i ugovorom preuzme obavezu da o svom trošku izvrši opremanje građevinskog zemljišta.

Član 13

Rok za privođenje nameni zemljišta iz člana 9. stav 2. ove Odluke je tri godine od dana zaključenja ugovora o zakupu građevinskog zemljišta.

Rok trajanja zakupa za građevinsko zemljište iz člana 9. stav 2. ove Odluke je najduže 40 godina.

Po isteku roka iz stava 2. ovog člana, zakupac predaje građevinsko zemljište Gradu Smederevu slobodno od lica i stvari, bez prava na naknadu za izgrađeni objekat i uložena sredstva za opremanje građevinskog zemljišta.

Postupak otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta

Član 14

Otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta sprovodi se javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom, po tržišnim uslovima.

Građevinsko zemljište se otuđuje ili daje u zakup licu koje ponudi najveću cenu ili najviši iznos zakupnine za to zemljište, koja se naknadno ne može umanjivati.

Izuzetno od odredbe stava 2. ovog člana, grad Smederevo može otuđiti ili dati u zakup građevinsko zemljište po ceni, odnosno zakupnini koja je manja od tržišne cene, odnosno zakupnine ili otuđiti ili dati u zakup građevinsko zemljište bez naknade, uz prethodno pribavljenu saglasnost Vlade u skladu sa zakonom, pod uslovom da je to građevinsko zemljište namenjeno za izgradnju:

1) objekta u funkciji realizacije projekata ekonomskog razvoja;

2) objekta koji je namenjen za socijalno stanovanje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje socijalno stanovanje ili objekta koji nije namenjen tržištu već za potrebe državnih organa ili organa grada Smedereva i da je investitor tog objekta Republika Srbija, odnosno grad Smederevo;

3) objekta koji je u funkciji obavljanja komunalne delatnosti, u skladu sa zakonom kojim se uređuju komunalne delatnosti.

Uslovi, način i postupak otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta iz stava 3. ovog člana, bliže su određeni odredbama Uredbe o uslovima i načinu pod kojima lokalna samouprava može da otuđi ili da u zakup građevinsko zemljište po ceni, manjoj od tržišne cene, odnosno zakupnine ili bez naknade ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 13/2010 i 54/2011), a na sve što nije regulisano ovom Uredbom, primenjivaće se odredbe ove Odluke.

Građevinsko zemljište grad Smederevo može otuđiti ili dati u zakup neposrednom pogodbom u slučajevima predviđenim zakonom.

Član 15

Odluku o raspisivanju javnog oglasa za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje ponuda javnim oglasom radi otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta donosi Upravni odbor Direkcija za izgradnju, urbanizam i građevinsko zemljište Smederevo JP (u daljem tekstu: Upravni odbor).

Saglasnost na odluku iz stava 1. ovog člana daje Gradsko veće grada Smedereva.

Član 16

Javni oglas iz člana 15. objavljuje se u sredstvima javnog informisanja i u elektronskom obliku putem interneta.

Član 17

Postupak javnog nadmetanja i postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom, sprovodi Komisija, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike.

Komisiju imenuje Gradonačelnik grada Smedereva.

Komisija radi i odlučuje u punom sastavu.

Stručne i administrativne poslove za Komisiju obavlja Direkcija.

O toku postupka javnog nadmetanja i o postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom, vodi se zapisnik.

Član 18

Rešenje o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta donosi Gradonačelnik grada Smedereva (u daljem tekstu: Gradonačelnik), u skladu sa predlogom Upravnog odbora Direkcije koji je sadržan u Izveštaju o sprovedenom postupku javnog nadmetanja, odnosno u Izveštaju o sprovedenom postupku prikupljanja ponuda javnog oglasa.

U slučajevima kada se vrši otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta, pri čemu je planirana investicija za objekat koji će se izgraditi na tom zemljištu od strateškog značaja za Republiku ili Grad, a vrednost planirane investicije je veća od 1.000.000 (i slovima: milion) evra, rešenje o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta donosi Skupština grada Smedereva (u daljem tekstu: Skupština grada).

Rešenje iz stavova 1. i 2. ovog člana sadrži naročito podatke: o licu kome se zemljište otuđuje ili daje u zakup, o katastarskoj parceli koja se otuđuje ili daje u zakup, nameni i veličini budućeg objekta, visini cene po kojoj se zemljište otuđuje ili visini zakupnine ukoliko se zemljište daje u zakup, roku trajanja zakupa ukoliko se zemljište daje u zakup, visini naknade za uređenje zemljišta, posebne uslove za uređenje ako se u zakup daje neuređeno građevinsko zemljište, roku u kome zemljište mora da se privede nameni i obavezu lica kome se zemljište otuđuje ili daje u zakup da u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti rešenja iz stavova 1. i 2. ovog člana zaključi sa Direkcijom ugovor o otuđenju, odnosno zakupu zemljišta.

Protiv rešenja iz stavova 1. i 2. ovog člana može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom, u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja.

Član 19

Ugovor o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta zaključuje se između lica koje pribavlja građevinsko zemljište u svojinu, odnosno lica kome se građevinsko zemljište daje u zakup i Direkcije, u roku od 30 dana od dana pravosnažnosti rešenja iz člana 18. ove Odluke.

Ako lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup ne pristupi zaključenju ugovora iz stava 1. ovog člana, gradonačelnik će poništiti rešenje iz člana 18. stav 1. ove Odluke na predlog Upravnog odbora.

Ako lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup ne pristupi zaključenju ugovora iz stava 1. ovog člana, Skupština grada će poništiti rešenje iz člana 18. stav 2. ove Odluke na predlog Upravnog odbora.

Protiv rešenja iz stavova 2. i 3. ovog člana može se pokrenuti upravni spor pred nadležnim sudom, u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja.

a. Javno nadmetanje

Član 20

Javni oglas raspisan radi otuđenja, odnosno davanja u zakup građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem sadrži:

1. podatke Republičkog geodetskog zavoda - Službe za katastar nepokretnosti Smederevo i Osnovnog suda Smederevo - zemljišno-knjižnog odeljenja, za građevinsko zemljište koje se otuđuje, odnosno daje u zakup;

2. podatke iz planske dokumentacije o građevinskom zemljištu i objektima koje se na njemu mogu graditi;

3. podatke o uređenosti građevinskog zemljišta;

4. obaveštenje da ako se daje u zakup građevinsko zemljište koje nije uređeno, kao i da je lice kome se građevinsko zemljište daje u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog građevinskog zemljišta;

5. obaveštenje da će naknadu za izvršenu promenu namene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko zemljište platiti lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup u skladu sa članom 97. Zakona;

6. početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine;

7. dužinu trajanja zakupa;

8. garantni iznos za učešće u postupku i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji ne dobijaju u zakup zemljište, odnosno ne ponude najpovoljniju cenu za otuđenje građevinskog zemljišta;

9. obaveštenje kog datuma i do koliko sati se mogu podnositi prijave;

10. obaveštenje o dokumentaciji koja se mora priložiti prilikom prijavljivanja na javni oglas;

11. obaveštenje da ako podnosilac prijave koji je pribavio građevinsko zemljište u svojinu, odnosno kome je građevinsko zemljište dato u zakup ne zaključi Ugovor u skladu sa članom 19. stav 1. ove Odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa i

12. mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja.

Garantni iznos iz stava 1. tačka 8. ovog člana utvrđuje se u visini od 20% od početne cene građevinskog zemljišta, odnosno početnog iznosa zakupnine.

Od dana raspisivanja javnog oglasa do datuma iz stava 1. tačka 9. ovog člana mora proteći najmanje 30 dana.

Član 21

Prijava za učešće na javnom nadmetanju (u daljem tekstu: prijava) sadrži:

1. za fizička lica: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu stanovanja;

2. za preduzetnike i pravna lica: naziv, odnosno poslovno ime, poreski identifikacioni broj i sedište.

Uz prijavu se dostavlja:

1. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu;

2. uredno ovlašćenje za zastupanje;

3. fotokopija lične karte za fizička lica i

4. rešenje o upisu u Registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar.

Član 22

Prijava se dostavlja Komisiji.

Ako se uz prijavu ne dostavi potpuna i uredna dokumentacija iz člana 21. ove Odluke, Komisija obaveštava podnosioca prijave da je dopuni ili izmeni u toku dana određenog za prijem prijava.

Ako podnosilac prijave iz stava 2. ovog člana ne otkloni nedostatke u skladu sa obaveštenjem Komisije, ne može steći status učesnika u javnom nadmetanju.

Do održavanja javnog nadmetanja ne mogu se davati obaveštenja o podnosiocima prijava.

Član 23

Postupak javnog nadmetanja počinje tako što Komisija proverava identitet podnosioca urednih prijava ili njihovih ovlašćenih zastupnika, izdaje numerisane kartice i utvrđuje listu učesnika javnog nadmetanja.

Član 24

Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ispunjeni su kad javnom nadmetanju pristupi jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik.

Postupak javnog nadmetanja je javan i mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.

Član 25

Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi katastarsku parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine.

Predsednik Komisije pita da li ima zainteresovanih učesnika za katastarsku parcelu koja je predmet javnog nadmetanja i ko nudi početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine.

Predsednik Komisije pita učesnike javnog nadmetanja da li neko nudi veći iznos od ponuđenog. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos od poslednje ponude.

Kada na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veću cenu građevinskog zemljišta, odnosno veći iznos zakupnine od poslednje ponude, Komisija konstatuje najpovoljniju ponudu u zapisnik i predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje za tu katastarsku parcelu završeno.

Predsednik Komisije objavljuje da je javno nadmetanje za predmetnu katastarsku parcelu završeno i u slučaju kad posle njegovog trećeg poziva niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine.

Nakon objavljivanja završetka javnog nadmetanja u skladu sa stavova 4. i 5. ovog člana, ne mogu se podnositi naknadne ponude.

Član 26

Ukoliko u postupku javnog nadmetanja za predmetnu katastarsku parcelu učestvuje jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik, javno nadmetanje se završava kada učesnik, odnosno ovlašćeni zastupnik prihvati početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine.

Početna cena građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine se utvrđuje kao najpovoljniji iznos.

Član 27

Predsednik Komisije može da izrekne opomenu licu koje ometa rad Komisije.

Ako i posle izricanja opomene isto lice nastavi da ometa rad Komisije, udaljiće se iz prostorije u kojoj Komisija zaseda.

Posle udaljenja lica koje je ometalo rad Komisije, Komisija nastavlja sa radom.

Ako ne može da obezbedi nesmetano sprovođenje postupka i pored izrečenih opomena i udaljenja, Komisija može da odluči da se prekine javno nadmetanje.

U slučaju prekida iz stava 4. ovog člana, Komisija je dužna da odredi datum i vreme kada će se postupak nastaviti.

Sve okolnosti u vezi sa eventualnim udaljenjem pojedinih lica, ili prekidom postupka, unose se u zapisnik.

Član 28

Na početku postupka javnog nadmetanja, u zapisnik se unosi mesto i vreme javnog nadmetanja, lični podaci članova Komisije i podaci o katastarskoj parceli.

Pored podataka iz stava 1. ovog člana, u Zapisnik se unose i sledeći podaci:

1. broj prijavljenih učesnika;

2. početna cena građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine;

3. lista učesnika sa ponuđenim cenama, odnosno iznosom zakupnine;

4. primedbe učesnika javnog nadmetanja;

5. cena građevinskog zemljišta, odnosno iznos zakupnine koji je utvrđen kao najpovoljniji i podaci o učesniku sa najpovoljnijom ponudom;

6. datum i vreme početka i završetka postupka javnog nadmetanja;

7. okolnosti u vezi sa članom 27. ove Odluke i

8. drugi podaci od značaja za rad Komisije.

Zapisnik potpisuju svi članovi Komisije i lice koje vodi zapisnik.

Član 29

Komisija sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku javnog nadmetanja.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana i zapisnik iz člana 28. ove Odluke, Komisija dostavlja Upravnom odboru.

Član 30

Nakon razmatranja izveštaja o sprovedenom postupku javnog nadmetanja i zapisnika Komisije, Upravni odbor utvrđuje da li je postupak javnog nadmetanja sproveden u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

Ako utvrdi nepravilnost u sprovođenju postupka, Upravni odbor može sam ukoliko je to moguće da otkloni te nepravilnosti, ili da odluči da se postupak ponovi u celosti ili za pojedine katastarske parcele.

Član 31

Ako utvrdi da je postupak sproveden u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom, Upravni odbor sačinjava poseban Izveštaj o sprovedenom postupku javnog nadmetanja i dostavlja ga gradonačelniku, odnosno Skupštini grada.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži:

1. podatke o javnom oglasu;

2. podatke o katastarskoj parceli koja je predmet javnog nadmetanja;

3. broj prijavljenih učesnika;

4. listu učesnika koji su učestvovali u javnom nadmetanju sa ponuđenim cenama građevinskog zemljišta i iznosima zakupnine;

5. predlog gradonačelniku da donese rešenje iz člana 18. stav 1. ove Odluke učesniku čija je ponuda najpovoljnija, odnosno

6. predlog Skupštini grada da donese rešenje iz člana 18. stav 2. ove Odluke učesniku čija je ponuda najpovoljnija.

Nacrt, odnosno predlog rešenja o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta, priprema organ Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Član 32

Ukoliko utvrdi nedostatke i nejasnoće u Izveštaju iz člana 31. ove Odluke, gradonačelnik, odnosno Skupština grada nalaže Upravnom odboru da otkloni uočene nedostatke.

Ukoliko utvrdi da je došlo do povrede postupka javnog nadmetanja, gradonačelnik, odnosno Skupština grada može da poništi odluku o raspisivanju javnog oglasa.

Član 33

Nakon razmatranja Izveštaja iz člana 31. ove Odluke, Gradonačelnik donosi rešenje iz člana 18. stav 1. ove Odluke i dostavlja ga svim učesnicima javnog nadmetanja.

Nakon razmatranja Izveštaja iz člana 31. ove Odluke, Skupština grada donosi rešenje iz člana 18. stav 2. ove Odluke i dostavlja ga svim učesnicima javnog nadmetanja.

b. Prikupljanje ponuda javnim oglasom

Član 34

Javni oglas, raspisan radi prikupljanja ponuda za otuđenje ili davanje u zakup građevinskog zemljišta sadrži:

1. podatke Republičkog geodetskog zavoda - Službe za katastar nepokretnosti Smederevo i Osnovnog suda Smederevo - Zemljišno - knjižnog odeljenja, za građevinsko zemljište koje se otuđuje, odnosno daje u zakup;

2. podatke iz planske dokumentacije o građevinskom zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi;

3. podatke o uređenosti građevinskog zemljišta;

4. obaveštenje ako se daje u zakup građevinsko zemljište koje nije uređeno, da je lice kome se daje građevinsko zemljište u zakup obavezno da o svom trošku izvrši određene radove na uređivanju tog građevinskog zemljišta;

5. obaveštenje da će naknadu za izvršenu promenu namene poljoprivrednog zemljišta u građevinsko zemljište platiti lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup, u skladu sa članom 97. Zakona;

6. početnu cenu građevinskog zemljišta, odnosno početni iznos zakupnine;

7. dužinu trajanja zakupa;

8. garantni iznos za učešće u postupku i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji ne dobiju u zakup građevinsko zemljište, odnosno onima koji ne ponude najpovoljniju cenu;

9. obaveštenje da ako podnosilac ponude koji je pribavio građevinsko zemljište u svojinu, odnosno kome je građevinsko zemljište dato u zakup ne zaključi ugovor u skladu sa članom 19. stav 1. ove Odluke, gubi pravo na povraćaj iznosa;

10. podatke o obaveznoj sadržini ponude;

11. obaveštenje do kog datuma i do koliko sati se mogu podnositi prijave i

12. mesto i vreme održavanja javnog otvaranja ponuda.

Garantni iznos iz stava 1. tačka 8. ovog člana utvrđuje se u visini od 20% od početne cene građevinskog zemljišta, odnosno početnog iznosa zakupnine.

Od dana raspisivanja javnog oglasa do datuma iz stava 1. tačka 11. ovog člana mora proći najmanje 30 dana.

Član 35

Ponuda iz člana 34. stav 1. tačka 10. sadrži:

1. za fizička lica: ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu stanovanja;

2. za preduzetnike i pravna lica: naziv, odnosno poslovno ime, poreski identifikacioni broj i sedište.

Uz ponudu se dostavlja:

1. dokaz o uplaćenom garantnom iznosu;

2. uredno ovlašćenje za zastupanje;

3. fotokopija lične karte za fizička lica, i

4. rešenje o upisu u Registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar.

Član 36

Ponuda se dostavlja Komisiji u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom na koju katastarsku parcelu se odnosi.

Ponuđena cena građevinskog zemljišta, odnosno ponuđeni iznos zakupnine mora da bude u dinarskom iznosu koji je isti ili veći od početnog iznosa utvrđenog odlukom o raspisivanju javnog oglasa radi prikupljanja ponuda.

Neblagovremena ili neuredna ponuda se odbacuje.

Neblagovremena ponuda je ponuda koja je podneta po isteku roka za podnošenje ponuda.

Neuredna ponuda je:

1. ponuda podneta u otvorenoj koverti ili bez vidljive oznake na koju pojedinačnu katastarsku parcelu se odnosi;

2. ponuda podneta koja ne sadrži podatke i uredna dokumenta iz člana 35. ove Odluke i

3. ponuda podneta u kojoj ponuđena cena građevinskog zemljišta, odnosno ponuđeni iznos zakupnine nije u skladu sa stavom 2. ovog člana.

Član 37

Postupak javnog otvaranja ponuda počinje unošenjem u zapisnik mesta i vremena javnog otvaranja ponuda, ličnih podataka članova Komisije i podataka o katastarskim parcelama za koje su prikupljene ponude.

Neblagovremene ponude posebno se odvajaju i ne razmatraju, što se zapisnički konstatuje.

Ponude se razvrstavaju prema katastarskim parcelama.

Ponude otvara predsednik Komisije i daje ih na uvid članovima Komisije.

Predsednik Komisije javno saopštava i diktira u zapisnik sadržinu svake ponude i Komisija konstatuje da li su ponude uredne.

Komisija u zapisniku konstatuje ako za pojedine katastarske parcele nije podneta ni jedna ponuda.

Postupak prikupljanja javnim oglasom smatra se uspelim, ako je prispela najmanje jedna blagovremena i uredna ponuda.

Postupak javnog otvaranja ponuda završava se nakon otvaranja i razmatranja svih prispelih ponuda.

Postupak javnog otvaranja ponuda je javan i mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.

Član 38

U slučaju ometanja rada Komisije u postupku javnog otvaranja ponuda, shodno se primenjuju odredbe člana 27. ove Odluke.

Član 39

Zapisnik o postupku javnog otvaranja ponuda potpisuju svi članovi Komisije, lice koje vodi zapisnik i prisutni podnosioci ponuda, odnosno njihovi ovlašćeni zastupnici.

Pre potpisivanja zapisnika iz stava 1. ovog člana, na zahtev prisutnih podnosioca ponuda, odnosno njihovih ovlašćenih zastupnika, u zapisnik se mogu uneti eventualne primedbe na postupak javnog otvaranja.

Član 40

Komisija sačinjava Izveštaj o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda koji mora da sadrži redosled podnosioca ponuda prema visini iznosa koji je ponuđen za svaku katastarsku parcelu posebno.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana i zapisnik iz člana 39. ove Odluke, Komisija dostavlja Upravnom odboru.

Član 41

Na osnovu Izveštaja o sprovedenom postupku javnog otvaranja ponuda i zapisnika Komisije, Upravni odbor utvrđuje da li je postupak prikupljanja ponuda javnim oglasom sproveden sa Zakonom i ovom Odlukom.

Ako utvrdi nepravilnost u sprovedenom postupku, Upravni odbor može sam ukoliko je to moguće da otkloni te nepravilnosti, ili da odluči da se postupak ponovi u celosti ili za pojedine katastarske parcele.

Član 42

Ako utvrdi da je postupak sproveden u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom, Upravni odbor sačinjava poseban

Izveštaj o sprovedenom postupku prikupljanja ponuda javnim oglasom i dostavlja ga gradonačelniku, odnosno Skupštini grada.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži:

1. podatke o javnom oglasu;

2. podatke o katastarskoj parceli koja je predmet javnog otvaranja ponuda;

3. broj prispelih ponuda za svaku katastarsku parcelu;

4. obrazložen predlog da se određene ponude odbace kao neuredne ili neblagovremene;

5. redosled podnosioca ponuda po ponuđenim iznosima, za svaku katastarsku parcelu posebno;

6. predlog gradonačelniku da donese rešenje iz člana 18. stav 1. ove Odluke učesniku čija je ponuda najpovoljnija, odnosno

7. predlog Skupštini grada da donese rešenje iz člana 18. stav 2. ove Odluke učesniku čija je ponuda najpovoljnija.

Nacrt, odnosno predlog rešenja o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta priprema organ Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Član 43

Ukoliko utvrdi nedostatke i nejasnoće u Izveštaju iz člana 42. ove Odluke, gradonačelnik, odnosno Skupština grada nalaže Upravnom odboru da otkloni uočene nedostatke.

Ukoliko utvrdi da je došlo do povrede postupka prikupljanja ponuda javnim oglasom, gradonačelnik, odnosno Skupština grada može da poništi odluku o raspisivanju javnog oglasa.

Član 44

Nakon razmatranja Izveštaja iz člana 42. ove Odluke Gradonačelnik donosi rešenje iz člana 18. stav 1. ove Odluke i dostavlja ga svim učesnicima.

Nakon razmatranja Izveštaja iz člana 42. ove Odluke Skupština grada donosi rešenje iz člana 18. stav 2. ove Odluke i dostavlja ga svim učesnicima.

v. Neposredna pogodba

Član 45

Građevinsko zemljište može se otuđiti ili dati u zakup neposrednom pogodbom u slučaju:

1. izgradnje objekata za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa jedinice lokalne samouprave, kao i drugih objekata u javnoj svojini;

2. pribavljanja građevinske dozvole, vlasniku bespravno sagrađenog objekta, koji je zahtev podneo, u rokovima propisanim Zakonom, ako je izgradnja tog objekta u skladu sa uslovima propisanim Zakonom;

3. ispravke granica susednih katastarskih parcela;

4. formiranja građevinske parcele u skladu sa članom 102. Zakona o planiranju i izgradnji;

5. otuđenja ili davanja u zakup u skladu sa članom 96. stav 7. Zakona o planiranju i izgradnji;

6. sporazumnog davanja zemljišta ranijem vlasniku nepokretnosti koja je bila predmet eksproprijacije, u skladu sa propisima o eksproprijaciji.

Radi ostarivanja privatno-javnog partnerstva, neizgrađeno građevinsko zemljište Grad može unositi kao osnivački ulog u privredna društva, a sa fizičkim i pravnim licem može zaključiti i ugovor o zajedničkoj izgradnji jednog ili više objekata.

Neizgrađeno građevinsko zemljište Grad može unositi kao osnivački ulog u javno preduzeće.

Način ostvarivanja privatno - javnog partnerstva, kao i osnivački ulog iz stavova 2. i 3. ovog člana, sprovodi se u skladu sa Zakonom o javnoj svojini ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 72/2011).

Član 46

Postupak neposredne pogodbe sprovodi organ Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove po zahtevu zainteresovanog lica.

Gradonačelnik grada Smedereva donosi zaključak o otuđenju, ili davanju u zakup građevinskog zemljišta neposrednom pogodbom, kao i rešenje iz člana 18. stav 1. ove Odluke o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta neposrednom pogodbom.

Predlog zaključka i rešenja o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta neposrednom pogodbom priprema organ Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

III CENA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA I ZAKUPNINA

Član 47

Cenu građevinskog zemljišta, odnosno zakupninu za građevinsko zemljište plaća lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ili kome je građevinsko zemljište dato u zakup u postupku utvrđenom ovom Odlukom.

Početna cena za otuđenje građevinskog zemljišta javnim nadmetanjem, prikupljanjem ponuda javnim oglasom ili neposrednom pogodbom radi izgradnje, utvrđuje se u visini tržišne vrednosti građevinske parcele.

Tržišnu vrednost građevinskog zemljišta utvrđuje poreska uprava Ministarstva finansija Republike Srbije, za svaku građevinsku parcelu koja se otuđuje, odnosno daje u zakup.

Početni iznos zakupnine utvrđuje se u visini tržišne vrednosti po metru kvadratnom građevinskog zemljišta, prema proceni poreske uprave Ministarstva finansija Republike Srbije.

Najveća cena ili najviši iznos zakupnine za građevinsko zemljište, se naknadno ne može umanjivati.

Član 48

Lice koje je u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom pribavilo građevinsko zemljište u svojinu, dužno je da isplati utvrđenu cenu građevinskog zemljišta u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o otuđenju.

Član 49

Zakupac plaća zakupninu jednokratno ili u ratama.

U slučaju plaćanja zakupnine jednokratno uplatom u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu, zakupac ima pravo na umanjenje zakupnine za 20%, pod uslovom da je rešenjem organa iz člana 18. stavova 1. i 2. ove Odluke o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta, takva mogućnost utvrđena.

Pod uslovima iz stava 2. ovog člana, zakupac koji plaćanje vrši u ratama ima pravo na umanjenje zakupnine za 20% u slučaju jednokratnog plaćanja preostalih nedospelih rata, a na iznos nedospelih rata.

U slučaju plaćanja zakupnine u ratama, zakupac vrši plaćanje na sledeći način:

- u roku od 36 meseci. Obračunatu zakupninu, zakupac je dužan da plati na sledeći način: prvu ratu u visini od 10% utvrđene zakupnine, u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu, a preostali iznos obračunate zakupnine u 35 jednakih mesečnih rata;

- u roku od 60 meseci ukoliko se zemljište daje zakup u skladu sa članom 45. stav 1. tačka 2. ove Odluke. Obračunatu zakupninu, zakupac je dužan da plati na sledeći način: prvu ratu u visinu od 10% utvrđene zakupnine, u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora o zakupu, a preostali iznos obračunate zakupnine u 59 jednakih mesečnih rata.

Rate će se usklađivati sa porastom cena na malo u Republici Srbiji, prema objavljenim podacima nadležne organizacije za poslove vođenja statistike, za period od ugovorenog obračuna zakupnine do poslednjeg dana u mesecu, a uplaćuju se do 15. u narednom mesecu.

Za period kašnjenja u plaćanju, zakupcu se obračunava zatezna kamata u skladu sa Zakonom o visini stope zatezne kamate.

Radi obezbeđenja plaćanja zakupnine, zakupac je dužan da, prilikom zaključenja ugovora o zakupu, dostavi jedan od instrumenata obezbeđenja plaćanja: neopozivu bankarsku garanciju "bez prigovora" i naplativu "na prvi poziv"; menice; neopozivo ugovorno ovlašćenje ili drugi instrument obezbeđenja koji se odredi pri ugovaranju, a u skladu sa propisima, odnosno dostavi dokaz o pravu svojine na nekoj nepokretnosti i saglasnost za stavljanje hipoteke na istu. Naplata instrumenata obezbeđenja će se vršiti u korist propisanih uplatnih računa.

Član 50

Direkcija nema obavezu plaćanja zakupnine za građevinsko zemljište koje se daje u zakup za izgradnju stanova i poslovnog prostora za raseljavanje za potrebe Direkcije, koji služi za pripremanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekata infrastrukture i pripremanje lokacija.

Ugovor o zakupu iz stava 1. ovog člana zaključuje Grad koga zastupa Gradsko javno pravobranilaštvo i Direkcija.

IV PONIŠTAJ REŠENJA O OTUĐENJU GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA I PRESTANAK ZAKUPA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA

Član 51

Ako lice koje je pribavilo građevinsko zemljište u svojinu ne izvrši svoju ugovornu obavezu plaćanja utvrđene cene građevinskog zemljišta, ugovor o otuđenju se jednostrano raskida i Direkcija pokreće postupak za poništaj rešenja iz člana 18. stav 1. i stav 2. ove Odluke.

Rešenje o poništaju rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta iz člana 18. stav 1. donosi gradonačelnik na predlog Upravnog odbora.

Rešenje o poništaju rešenja o otuđenju građevinskog zemljišta iz člana 18. stav 2. donosi Skupština grada na predlog Upravnog odbora.

Protiv rešenja iz stavova 2. i 3. ovog člana, može se pokrenuti upravni spor, u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, ne vrši se povraćaj sredstava koja su data na ime garantnog iznosa za učešće u postupku otuđenja građevinskog zemljišta.

Član 52

Zakup građevinskog zemljišta prestaje istekom ugovornog roka.

Zakup građevinskog zemljišta prestaje pre ugovornog roka ako zakupac:

1. u ugovorenom roku ne plati zakupninu ili deo zakupnine, u skladu sa članom 49. ove Odluke;

2. ne plati naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta;

3. koristi građevinsko zemljište protivno nameni za koje mu je dato;

4. u roku od tri godine od dana zaključenja ugovora o davanju u zakup građevinskog zemljišta ne privede nameni ili ne izvrši znatnije radove za koje je građevinsko zemljište dato ili

5. odustane od izgradnje objekta pre isteka roka od tri godine od dana zaključenja ugovora o zakupu.

Rešenje o prestanku zakupa iz stava 2. ovog člana donosi gradonačelnik, odnosno Skupština grada na predlog Upravnog odbora.

Protiv rešenja iz stava 3. ovog člana može se pokrenuti upravni spor, u roku od 30 dana od dana dostavljanja ovog rešenja.

Član 53

Ako zakup prestane na osnovu člana 52. stav 2. tačaka 2., 3., 4. i 5. ove Odluke, zakupac ima pravo na povraćaj uplaćenog iznosa zakupnine, umanjenog za 20% na ime troškova postupka davanja u zakup građevinskog zemljišta, na osnovu odluke Upravnog odbora.

Upravni odbor utvrđuje iznos sredstava koji se vraća u skladu sa stavom 1. ovog člana.

O povraćaju sredstava iz stava 1. ovog člana, zaključuje se poseban ugovor nakon donošenja rešenja iz člana 52. stav 3. ove Odluke.

U slučaju odustajanja iz stava 1. ovog člana, ne vrši se povraćaj sredstava koja su data na ime garantnog iznosa za učešće u postupku davanja u zakup građevinskog zemljišta.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 54

Za ugovore o zakupu građevinskog zemljišta zaključene do dana stupanja na snagu ove Odluke, zakupci mogu da nastave plaćanje zakupnine kako je to ugovorom predviđeno ili da zaključenjem aneksa ugovora o zakupu, preostali, nedospeli ugovoreni iznos zakupnine plate u skladu sa odredbama ove Odluke.

Član 55

Postupci davanja građevinskog zemljišta u zakup koji do dana stupanja na snagu ove Odluke nisu okončani donošenjem pravosnažnog rešenja o davanju u zakup građevinskog zemljišta, nastaviće se i rešavati po Odluci o građevinskom zemljištu ("Službeni list grada Smedereva", broj 18/2009 - prečišćen tekst).

Član 56

Danom stupanja na snagu ove Odluke, prestaje da važi Odluka o građevinskom zemljištu ("Službeni list grada Smedereva", broj 18/2009 - prečišćen tekst) i član 7. Odluke o kriterijumima i merilima za utvrđivanje zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta na području grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 18/2009 - prečišćen tekst).

Član 57

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".