POSLOVNIKGRADSKE IZBORNE KOMISIJE U POŽAREVCU("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 2/2012) |
Ovim poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradske izborne Komisije u Požarevcu (u daljem tekstu: Komisija), kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Sedište Komisije je u Požarevcu, u zgradi Grada Požarevca, ulica Drinska broj 2.
Komisija u svom radu koristi dva pečata i jedan štambilj.
Pečati su prečnika 32mm, obeleženi rimskim brojevima I i II.
Pečati su okruglog oblika, u sredini pečata je mali grb Republike Srbije.
Po spoljnom obodu pečata upisan je tekst: "Republika Srbija". U sledećem unutrašnjem krugu upisan je tekst: "Grad Požarevac - Gradska izborna komisija". U dnu pečata upisan je tekst sedišta: "Požarevac".
Između grba Republike Srbije i sedišta ispisuje se redni broj pečata, odnosno rimska cifra.
Štambilj je pravougaonog oblika, veličine 50x30mm, i sadrži tekst: u prvom redu: "Republika Srbija", u drugom redu: "Grad Požarevac", u trećem redu: "Gradska izborna komisija", u četvrtom redu: reč "Broj" i prostor za broj predmeta, u petom redu: prostor za datum, a u šestom redu reč: "Požarevac".
Tekst pečata i štambilja ispisan je ćiriličnim pismom.
Pečati Komisije nalaze se u Odseku za skupštinske poslove Gradske uprave grada Požarevca, a za njihovo rukovanje i čuvanje zadužen je samostalni stručni saradnik za skupštinske poslove.
Štambilj Komisije nalazi se kod samostalnog stručnog saradnika za skupštinske poslove, koji obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Komisiju čine članovi u stalnom sastavu (imenovani članovi) i u proširenom sastavu (opunomoćeni članovi).
Komisiju u stalnom sastavu čine: predsednik Komisije i osam članova koje imenuje Skupština grada Požarevca, a u proširenom sastavu i po jedan opunomoćeni predstavnik podnosioca proglašene izborne liste, koji je predložio najmanje dve trećine kandidata za odbornike od ukupnog broja odbornika koji se bira.
Članovi Komisije imaju ista prava, obaveze i odgovornosti za rad Komisije.
Članovi Komisije svoja prava i dužnosti ostvaruju aktivnim učešćem u pripremanju, raspravi, odlučivanju i sprovođenju odluka i zaključaka Komisije.
Komisija danom proglašenja izborne liste istovremeno rešenjem utvrđuje da podnosilac izborne liste, ispunjava uslove za određivanje svog predstavnika u prošireni sastav ovog organa, u roku od 48 časova od proglašenja izborne liste.
Rešenje o ispunjenju, odnosno neispunjenju uslova za određivanje opunomoćenog predstavnika podnosilaca izborne liste u proširenom sastavu, komisija dostavlja podnosiocu izborne liste, na adresu označenu u izbornoj listi, u roku od 24 časa od časa donošenja rešenja.
Komisija utvrđuje prošireni sastav u roku od 24 časa od prijema obaveštenja o licima koja ulaze u prošireni sastav.
Predstavnik podnosioca proglašene izborne liste, postaje član komisije u proširenom sastavu najkasnije u roku od 24 časa od donošenja rešenja o utvrđivanju proširenog sastava.
Predsednik i članovi Komisije u stalnom i proširenom sastavu i njen sekretar imaju zamenike.
Predsednik, zamenik predsednika, sekretar i zamenik sekretara moraju biti diplomirani pravnici.
Zamenici iz stava 1. ovog člana imaju ista prava i odgovornosti kao i predsednik, članovi i sekretar koje zamenjuju.
Sastav Komisije objavljuje se u "Službenom glasniku grada Požarevca".
Predsednik Komisije:
- organizuje rad Komisije na realizaciji poslova i zadataka iz nadležnosti Komisije;
- saziva sednice Komisije i predsedava sednicama;
- stara se o primeni Poslovnika Komisije;
- stara se o sprovođenju odluka i zaključaka Komisije;
- predstavlja komisiju pred nadležnim domaćim i međunarodnim organizacijama i organima;
- stara se o tome da Komisija svoje poslove obavlja u skladu sa propisima i blagovremeno;
- potpisuje akta koja Komisija donosi;
- odobrava službena putovanja u zemlji i
- obavlja druge dužnosti i poslove utvrđene zakonom i poslovnikom Komisije.
Zamenik predsednika Komisije obavlja sve dužnosti i poslove predsednika Komisije kada je on odsutan ili sprečen da obavlja svoju dužnost.
Članovi Komisija imaju pravo i obavezu:
- da redovno prisustvuju sednicama Komisije;
- da o odsustvu ili sprečenosti prisustva sednicama Komisije obaveste Komisiju;
- da učestvuju u raspravi o pitanjima koja su na dnevnom redu sednice Komisije i glasaju o svakom predlogu o kome se odlučuje na sednici;
- da obavljaju sve dužnosti i zadatke određene od strane Komisije.
Komisija ima sekretara koga imenuje Skupština grada Požarevca iz reda stručnih lica grada Požarevca, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.
Sekretar Komisije:
- priprema sednice Komisije;
- pomaže predsedniku Komisije u obavljanju poslova iz njegove nadležnosti;
- stara se o pripremi predloga akata koje donosi Komisija i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, ovim poslovnikom i nalozima predsednika Komisije.
Komisija se u okviru nadležnosti utvrđene Zakonom o lokalnim izborima, Zakonom o izboru narodnih poslanika, Zakonom o finansiranju političkih stranaka i primenom uputstava i drugih akata Komisije:
- stara o zakonitosti sprovođenja izbora odbornika;
- određuje biračka mesta, pri čemu naročito vodi računa o ravnomernoj raspoređenosti birača na biračkim mestima i o dostupnosti biračkog mesta biračima;
- određuje biračke odbore i imenuje njihove članove;
- daje uputstva biračkim odborima u pogledu sprovođenja postupka izbora odbornika;
- propisuje obrasce i organizuje tehničke pripreme za sprovođenje izbora za odbornike;
- utvrđuje da li su izborne liste sačinjene i podnete u skladu sa propisima o izboru odbornika;
- proglašava izborne liste;
- utvrđuje oblik i izgled glasačkih listića, broj glasačkih listića za biračka mesta i zapisnički ih predaje biračkim odborima;
- utvrđuje i objavljuje ukupne rezultate izbora odbornika;
- podnosi izveštaj Skupštini grada Požarevca o sprovedenim izborima za odbornike;
- dostavlja ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave i republičkom organu nadležnom za poslove statistike podatke o sprovođenju i rezultatima izbora za odbornike, neposredno po završetku izbora;
- donosi Poslovnik Komisije;
- obavlja i druge poslove određene propisima o izboru odbornika i odlukama Skupštine grada Požarevca.
Sednice Komisije se održavaju u njenom sedištu.
Komisija radi u stalnom i proširenom sastavu.
Komisija radi i odlučuje u proširenom sastavu od dana utvrđivanja lica koja postaju članovi Komisije u proširenom sastavu do završetka izbora.
Komisija je samostalna u svom radu i radi na osnovu zakona i propisa donetih na osnovu zakona.
Rad Komisije je javan.
Komisija radi u sednicama.
Sednicu Komisije saziva predsednik Komisije, na svoju inicijativu ili, u najkraćem mogućem roku, kad to predloži najmanje trećina članova Komisije.
Poziv za sednicu sadrži dan, vreme, mesto održavanja sednice Komisije i predlog dnevnog reda. Uz poziv za sednicu, članovima Komisije, dostavlja se i materijal pripremljen za tačke predloženog dnevnog reda, kao i zapisnik prethodne sednice Komisije, ukoliko je sačinjen.
Dnevni red sednice Komisije predlaže predsednik Komisije, osim u slučaju sazivanja sednice na zahtev najmanje trećine članova Komisije, kada se dnevni red predlaže u zahtevu za sazivanje sednice.
U radu Komisije učestvuju: predsednik, članovi i sekretar Komisije i njihovi zamenici kada ih zamenjuju.
Sednica Komisije se saziva, po pravilu, pismenim putem, a može se sazvati i telefonskim putem ili na drugi odgovarajući način, najkasnije dva dana pre dana određenog za održavanje sednice.
Izuzetno, ako konkretne okolnosti zahtevaju, materijal se može uručiti na samoj sednici, ili se može usmeno izložiti.
Postojanje izuzetnih okolnosti ceni predsednik Komisije.
U slučaju potrebe, predsednik Komisije može sazvati sednicu sa rokom kraćim od dva dana, a dnevni red za ovu sednicu može predložiti na samoj sednici.
Komisija radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova, odnosno zamenika članova Komisije u stalnom sastavu, kada ih zamenjuju, odnosno proširenom sastavu.
Sednicom predsedava predsednik Komisije, odnosno u njegovom odsustvu zamenik predsednika Komisije.
U slučaju da predsednik mora da napusti sednicu, sednicom predsedava zamenik predsednika Komisije, odnosno, u slučaju da je zamenik predsednika odsutan, najstariji prisutni član Komisije. Ukoliko najstariji prisutni član Komisije ne može ili neće da preuzme predsedavanje sednicom, predsedavanje preuzima sledeći najstariji član Komisije.
Otvarajući sednicu, predsedavajući konstatuje broj prisutnih članova Komisije.
U raspravi na sednici mogu da učestvuju predsednik Komisije, članovi Komisije, sekretar Komisije i njihovi zamenici.
Pre utvrđivanja dnevnog reda, pristupa se usvajanju zapisnika prethodne sednice, ukoliko je sačinjen i blagovremeno dostavljen članovima i zamenicima članova Komisije kada ih zamenjuju.
Primedbe na zapisnik može da iznese svaki član Komisije, odnosno zamenik člana kada ga zamenjuje.
Ukoliko nema iznetih primedbi na zapisnik, predsedavajući stavlja na glasanje zapisnik u predloženom tekstu.
O iznetim primedbama na zapisnik, Komisija odlučuje redom kojim su iznete u raspravi.
Nakon odlučivanja o primedbama na zapisnik, predsedavajući konstatuje da je zapisnik usvojen u predloženom tekstu, odnosno sa prihvaćenim primedbama.
Predsedavajući potpisuje zapisnik.
Dnevni red sednice utvrđuje Komisija.
Pravo da predloži izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda ima svaki član Komisije, odnosno zamenik člana kada ga zamenjuje.
O predlozima za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda odlučuje se bez rasprave, redom kojim su predlozi izneti na sednici.
Nakon izjašnjavanja o predlozima za izmenu, odnosno dopunu predloženog dnevnog reda, Komisija glasa o usvajanju dnevnog reda u celini.
Na sednici se radi po tačkama utvrđenog dnevnog reda.
Pre otvaranja rasprave po tački dnevnog reda, Komisiju izveštava predsednik Komisije, ili član Komisije kojeg je odredio predsednik Komisije i koji predlaže način daljeg postupanja Komisije (izvestilac).
Predsedavajući se stara o redu na sednici Komisije i daje reč članovima i zamenicima članova Komisije prijavljenim za učešće u raspravi.
Kada proceni da je to neophodno, predsedavajući može da odredi pauzu.
Pošto utvrdi da je rasprava po tački dnevnog reda iscrpljena, predsedavajući zaključuje raspravu o tački dnevnog reda, nakon čega se prelazi na odlučivanje.
Komisija donosi odluke većinom glasova svih članova Komisije u stalnom, odnosno proširenom sastavu.
Pravo glasa imaju samo članovi Komisije, a zamenici članova samo u slučaju odsustva člana kojeg zamenjuju.
Ukoliko je izneto više predloga u okviru jedne tačke dnevnog reda, predsedavajući stavlja na glasanje predloge redom kojim su izneti.
Komisija uvek glasa za usvajanje predloga.
Ukoliko predlog o kojem se glasa ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je predlog odbijen.
Odlučivanje o predlozima akata koje donosi Komisija
Ukoliko su u toku rasprave izneti predlozi za brisanje, odnosno izmene akta, predsedavajući na glasanje prvo stavlja te predloge. U tom slučaju, odlučivanje se obavlja prema redosledu po kom su izneti predlozi za brisanje, odnosno izmenu, pri čemu predsedavajući na glasanje stavlja prvo predlog za brisanje, a potom predlog za izmenu.
Nakon glasanja o svim predlozima, predsedavajući stavlja na glasanje usvajanje predloga akta u celini.
Radi proučavanja pojedinih pitanja iz svog delokruga, izrade predloga akata, izveštaja i drugih dokumenata, kao i obavljanja pojedinih izbornih radnji, Komisija može da obrazuje radne grupe iz reda svojih članova, kojoj pomoć pružaju stručne službe Gradske uprava grada Požarevca.
Odlukom o obrazovanju radne grupe utvrđuje se njen sastav i zadaci.
Komisija može, po potrebi, zadužiti pojedine svoje članove da prouče pitanja koja se javljaju u sprovođenju izbornog postupka, u neposrednoj saradnji sa članovima izbornih organa i drugim učesnicima u postupku, kao i uvidom u odgovarajuće dokumente, te da upoznaju komisiju sa utvrđenim stanjem i predlože joj odgovarajuća rešenja.
O prigovorima koji su upućeni Komisiji, Odsek za skupštinske poslove Odeljenja za opštu upravu i skupštinske poslove Gradske uprave grada Požarevca, pripremiće za potrebe Komisije, najkasnije u roku od 24 časa od časa prijema prigovora, stručno mišljenje o načinu rešavanja prigovora i na osnovu tog mišljenja, sačiniće nacrt rešenja ili odluke.
Stručno mišljenje iz prethodnog stava obuhvata sadržinu prigovora, činjenično stanje, izlaganje zakonskih odredaba na osnovu kojih se prigovor rešava i predlog kako ga treba rešiti.
Ukoliko je u toku rasprave iznet predlog za odbacivanje prigovora, predsedavajući stavlja na glasanje prvo taj predlog.
Ukoliko je izneto više predloga za odbacivanje prigovora, o predlozima se glasa redom kojim su izneti u diskusiji. Ako neki predlog bude usvojen, o ostalima se ne glasa.
Ukoliko u toku diskusije ne bude iznet predlog za odbacivanje prigovora, odnosno nijedan od iznetih predloga ne bude usvojen, Komisija se izjašnjava o usvajanju prigovora.
Predsedavajući uvek stavlja na glasanje predlog da se prigovor usvoji.
Ako predlog da se prigovor usvoji ne dobije potrebnu većinu glasova, smatraće se da je prigovor odbijen.
Rešenje po prigovoru Komisija donosi u roku od 48 časova od časa prijema prigovora i dostavlja ga podnosiocu prigovora i svim podnosiocima izbornih lista, na adresu označenu u izbornoj listi.
U postupku po prigovorima, o pitanjima koja nisu izričito uređena zakonom i aktima donetim u sprovođenju tih zakona, Komisija shodno primenjuje odredbe Zakona o opštem upravnom postupku.
Kad je protiv rešenja Komisije po prigovoru podneta žalba, Komisija dostavlja žalbu, zajedno sa osporenim rešenjem i svim potrebnim podacima i spisima za odlučivanje, nadležnom Upravnom sudu, najkasnije u roku od 12 časa od časa prijema žalbe.
O radu na sednici Komisije sačinjava se zapisnik.
Zapisnik sadrži podatke o prisutnosti na sednici, sa navođenjem imena i podataka o opravdano i neopravdano odsutnim članovima Komisije kao i glavne podatke o radu na sednici, naročito o predlozima o kojima se raspravljalo, sa imenima učesnika u raspravi, o odlukama, zaključcima i drugim aktima koji su na sednici doneti, kao i o rezultatima svih glasanja na sednici.
O sačinjavanju zapisnika stara se sekretar Komisije. Zapisnik se čuva trajno.
Nakon usvajanja, zapisnik potpisuju predsedavajući i sekretar Komisije.
Komisija obezbeđuje javnost rada putem objavljivanja akata i informacija o svom radu na internet prezentaciji grada Požarevca, davanjem informacija o svom radu u Informatoru o radu grada Požarevca, objavljivanjem akata u "Službenom glasniku grada Požarevca" ili na oglasnoj tabli grada Požarevca, davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za medije i davanjem izjava za medije u skladu sa ovim poslovnikom.
Saopštenje za medije, po odobrenju Komisije, priprema zaposleni iz Odseka za skupštinske poslove Odeljenja za opštu upravu i skupštinske poslove Gradske uprave grada Požarevca, koji obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.
Konferenciju za medije, po odobrenju Komisije, može održati predsednik Komisije.
Pristup informacijama od javnog značaja
Lice ovlašćeno za postupanje po zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja je ovlašćeno lice grada Požarevca za postupanje po zahtevima na slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
O zahtevima za pristup informacijama od javnog značaja koji se odnose na izborni materijal odlučuje Komisija.
U ostvarivanju svojih zadataka Komisija, saglasno zakonu, sarađuje sa domaćim i stranim organima i organizacijama.
Sredstva za rad organa za sprovođenje izbora, izborni materijal i druge troškove sprovođenja izbora obezbeđuju se u budžetu grada Požarevca u okviru razdela "Skupština grada Požarevca".
Komisija podnosi Skupštini grada finansijski plan potrebnih sredstava za redovan rad i troškove sprovođenje izbora.
Predsednik, članovi Komisije i sekretar, kao i njihovi zamenici kada ih zamenjuju, kao i zaposleni iz Odseka za skupštinske poslove Odeljenja za skupštinske poslove Gradske uprave grada Požarevca, koji obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije, imaju pravo na naknadu za rad u Komisiji u vreme sprovođenja izbora i u vreme između sprovođenja izbora.
Visinu naknade za rad u Komisiji iz stava 1. ovog člana, Komisija utvrđuje posebnim odlukama.
Nalogodavci za isplatu sredstava iz člana 26. i člana 27. st. 1. i 2. su predsednik i sekretar Komisije.
Stručne i administrativno-tehničke poslove za komisiju vrši Odsek za skupštinske poslove Odeljenja za opštu upravu i skupštinske poslove Gradske uprave grada Požarevca.
Po potrebi, neophodnu pomoć pri obavljanju organizacionih, finansijsko-materijalnih, poslova obezbeđenja i drugih poslova za potrebe Komisije obezbeđuju i pružaju zaposleni iz drugih organizacionih jedinica Gradske uprave grada Požarevca, u skladu sa zakonom i Odlukom o Gradskoj upravi grada Požarevca, kao i lica koja nisu zaposlena u Gradskoj upravi grada Požarevca.
Na početku sprovođenja izbornih radnji, Komisija donosi posebnu odluku kojom određuje vrstu poslova i utvrđuje najniži iznos naknade za obavljanje poslova iz stava 2. ovog člana, imajući u vidu raspoloživa sredstva za sprovođenje izbornih radnji.
Posle anketiranja zaposlenih i lica izvan Gradske uprave grada Požarevca, Komisija donosi odluku o angažovanju konkretnih lica.
VIII KANCELARIJSKO I ARHIVSKO POSLOVANJE
Na kancelarijsko i arhivsko poslovanje Komisije primenjuju se propisi kojima se uređuju kancelarijsko poslovanje i arhivsko poslovanje.
Komisija, posle sprovedenih izbora, dokumentaciju iz stava 1. ovog člana, zapisničkim putem predaje arhivi Gradske uprave grada Požarevca.
IX ZAŠTITA PODATAKA O LIČNOSTI
Predsednik, sekretar, članovi i njihovi zamenici Komisije, lice koje obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije, kao i zaposleni Gradske uprave grada Požarevca i lica van Gradske uprave grada Požarevca angažovani na obavljanju poslova za potrebe Komisije dužni su da u svom radu postupaju u skladu sa propisima kojima je uređena zaštita podataka o ličnosti, o čemu će se starati Komisija.
Pitanja od značaja za rad Komisije koja nisu uređena ovim poslovnikom, mogu da budu uređena posebnom odlukom ili zaključkom Komisije, u skladu sa zakonom i ovim poslovnikom.
Autentično tumačenje odredaba ovog poslovnika utvrđuje Komisija, na predlog predsednika ili najmanje pet članova Komisije.
Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik Gradske izborne Komisije ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 3/09 i 4/10).
Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca".