ODLUKAO UTVRĐIVANJU NAKNADE ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA("Sl. list grada Subotice", br. 29/2012 - prečišćen tekst) |
Ovom Odlukom utvrđuju se merila za utvrđivanje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i obavezni elementi ugovora kojim se uređuju međusobni odnosi u pogledu uređivanja građevinskog zemljišta (u daljem tekstu: naknada) na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad).
Uređivanje građevinskog zemljišta jeste pripremanje, kao i opremanje građevinskog zemljišta primarnom i sekundarnom infrastrukturom.
Pripremanje obuhvata izradu planske dokumentacije i izradu programa za uređivanje građevinskog zemljišta, a za zemljište u javnoj svojini obuhvata i pripremne radove i saniranje terena.
Opremanje zemljišta obuhvata izgradnju objekata komunalne infrastrukture i izgradnju i uređenje površina javne namene.
Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja.
Grad poslove uređivanja građevinskog zemljišta i obračun i naplatu naknade za uređivanje građevinskog zemljišta poverava Javnom Preduzeću "Direkcija za izgradnju Grada Subotice" (u daljem tekstu: Direkcija), osim za prostor određen Odlukom o utvrđivanju prostornog obuhvata u kome se Društvu sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "PARK PALIĆ", Palić poveravaju delatnosti od opšteg interesa u cilju realizacije Master plana Palić ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/2010) za koji prostor obračun i naplatu naknade vrši Društvo sa ograničenom odgovornošću za upravljanje turističkim prostorom "PARK PALIĆ", Palić (u daljem tekstu: Društvo) i za prostor određen Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća "Privredno tehnološki parkovi Subotica" ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/2010) za koji prostor obračun i naplatu naknade vrši Javno preduzeće "Privredno tehnološki parkovi Subotica", Subotica (u daljem tekstu: Javno preduzeće).
Sredstva dobijena od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta koriste se za uređivanje i pribavljanje građevinskog zemljišta, i za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.
Obveznici plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta jesu fizička, odnosno pravna lica - investitori na koje glasi pravosnažna lokacijska dozvola, a koji grade novi objekat ili vrše rekonstrukciju, dogradnju odnosno nadogradnju postojećeg objekta ili promenu namenu u skladu sa Zakonom, na predmetnom građevinskom zemljištu (u daljem tekstu: Investitor).
Obveznici plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta jesu i fizička i pravna lica - vlasnici objekata izgrađenih ili rekonstruisanih bez građevinske dozvole u postupku legalizacije, a u skladu sa Zakonom.
Investitor koji vrši adaptaciju i rekonstrukciju objekta u okviru postojećeg gabarita legalno izgrađenog objekta i bez promene njegove namene, ne plaća naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta.
II NAKNADA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
A. KRITERIJUMI ZA UTVRĐIVANJE VISINE NAKNADE
Visina naknade za uređivanje građevinskog zemljišta utvrđuje se na osnovu sledećih kriterijuma: stepena komunalne opremljenosti, godišnjih programa za uređivanje građevinskog zemljišta, urbanističke zone, namene i površine objekta.
Građevinsko zemljište potpuno komunalno opremljeno za građenje je zemljište na kome je izgrađen pristupni put sa trotoarom i javnom rasvetom, obezbeđeno snabdevanje vodom i odvođenje otpadnih voda (kanalizacija).
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata troškove elektrodistributivne mreže i objekata, TT mreže i objekata, kablovski distributivni sistem, mrežu i objekte toplifikacije i gasifikacije, koje investitor posebno ugovara sa nadležnim javnim preduzećima.
Grad donosi jednom godišnje program uređivanja građevinskog zemljišta kojim se reguliše pripremanje i opremanje tog zemljišta.
Granice urbanističkih zona utvrđuju se polazeći od tržišne vrednosti građevinskog zemljišta, odnosno posebnih urbanističkih pogodnosti i pristupačnosti lokacije, kao i urbanističkih parametara, odnosno planom maksimalno utvrđenog stepena izgrađenosti zemljišta.
Namena građevinskog zemljišta za koje se utvrđuje naknada je: stanovanje, komercijalne delatnosti, proizvodna delatnost i ostale namene.
Stambena namena obuhvata: višeporodične stambene zgrade, individualne porodične stambene zgrade, stambeni prostor u stambeno-poslovnim zgradama, stambeni prostor u okviru ateljea i garažni prostor u stambenim zgradama.
Komercijalne delatnosti obuhvataju: trgovinske objekte, poslovne objekte i kancelarije, poslovno-stambene apartmane, menjačnice, kladionice, kockarnice, video klubove, garaže kao zasebne komercijalne objekte, hotele, ugostiteljske objekte, benzinske pumpe, kao i druge objekte komercijalnog i uslužnog karaktera (kao i objekte koji služe obavljanje delatnosti od opšteg društvenog koje finansiraju privatna lica i koji obuhvataju obrazovanje, socijalnu i dečju zaštitu, zdravstvo, kulturu, sport i rekreaciju).
Proizvodne delatnosti obuhvataju: zatvorena ili natkrivena proizvodna postrojenja, skladišta, magacinski prostor, kao i pijace, objekte proizvodnog zanatstva, industrije i građevinarstva, komunalne objekte i garažni prostor u svim navedenim objektima.
Objekte ostale namene predstavljaju objekti za obavljanje delatnosti od opšteg interesa koje se finansiraju iz budžeta - javne službe (obrazovanje, socijalna i dečija zaštita, zdravstvo, kultura, sport, zaštita životne sredine, socijalno stanovanje i dr.) i objekti državnih organa i organizacija, jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i nadstrešnice, otvoren proizvodni i skladišni prostor, otvorene pijace sa tezgama, verski objekti.
Objekti koji nisu navedeni u stavu 1. ovog člana, upodobiće se najsličnijoj navedenoj nameni.
Površina objekta objekta koji se gradi, dograđuje ili rekonstruiše (P neto) jednaka je neto površini obračunatoj po srpskom standardu SRPS U.C2.100 prema Rešenju o označavanju standarda i srodnih dokumenata u Republici Srbiji ("Službeni glasnik RS", br. 27/07), objavljenom u posebnom izdanju Instituta za standardizaciju Srbije - tačka 3.8. uključujući i površine iz tačke 3.8.1., 3.8.2., i 3.8.3.
B. MERILA ZA OBRAČUN VISINE NAKNADE
Jedinični iznos naknade (Cjed) iznosi 2.390,00 dinara po kvadratnom metru neto površine objekta.
Jedinični iznos naknade se množi sa brojem kvadrata objekta, koeficijentom za namenu, koeficijentom za urbanističku zonu i to prema sledećoj formuli:
Cukupna = Cjed * Pneto * Kn* Kuz * Kko, gde je:
Cukupna - ukupna cena nakon obračuna
Cjed - jedinična cena
Pneto - neto površina objekta iz člana 10
Kn - koeficijent za namenu
Kuz - koeficijent urbanističke zone
Kko - koeficijent komunalne opremljenosti
i prema sledećim tabelama:
Koeficijent za namenu (Kn):
Namena objekta |
Koeficijent |
Stambena |
1,0 |
Komercijalna |
2,0 |
Proizvodna |
0,85 |
Ostale |
0,5 |
Koeficijent za urbanističku zonu (Kuz):
Urbanistička zona |
Koeficijent |
Ekstra zona |
1,25 |
Prva zona |
1,00 |
Druga zona |
0,80 |
Treća zona |
0,65 |
Četvrta zona |
0,50 |
Peta zona |
0,40 |
Urb. zona |
Teritorija |
Oivičene teritorije |
Ekstra |
Centar I/1 |
Centar I/1 - oivičene ulicama Đure Đakovića, Zmaj Jovinom, Rudić ulicom, Štrosmajerovom i Segedinskim putem |
Palić - banjski turizam |
Palić - banjski turizam - oivičeno na osnovu namenskih površina Generalnog plana (Veliki park, Vikend naselje, obala jezera po obimu jezera) |
|
I |
Centar I/2 |
Centar I/2 - Preostali deo teritorije mesne zajednice |
Centar II |
|
|
Centar III |
|
|
Palić - Centar |
Palić-centar - oivičeno ulicama Dubrovačka, Begejska, Pulska i Horgoški put |
|
II |
Kertvaroš |
|
Novi Grad |
|
|
Prozivka |
|
|
Dudova šuma |
|
|
Palić-stambeno |
Palić-stambeno - sve ostalo u okviru Generalnog plana, što nije u Ekstra zoni i I zoni |
|
III |
Mali Radanovac |
|
Gat |
|
|
Ker |
|
|
Bajnat |
|
|
Aleksandrovo |
|
|
Mali Bajmok |
|
|
Željezničko nas. |
|
|
IV |
Bajmok |
|
V |
Hajdukovo |
|
Kod obračuna naknade, obe strane ulica, trgova i javnih površina, kao i gradsko građevinsko zemljište koje se nalazi uz granice zone, pripadaju višoj zoni.
Naknada koja se obračunava prilikom izgradnje pratećih sadržaja za potrebe korisnika područja infrastrukturnog koridora autoputa E-75 Subotica-Beograd, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje naknade u funkciji vrednosti lokacije za IV zonu.
Naknada koja se obračunava prilikom izgradnje objekata za komercijalne, javne i centralne funkcije duž E-5 puta (M-22.1):
- u pravcu od Subotice ka Paliću sa severne strane od ulice Đevđelijske do ulice Venac bratstva i jedinstva u MZ "Radanovac" u dubini severno do granice Generalnog plana Subotica-Palić do 2020. godine ("Službeni list Opštine Subotica", br. 16/2006, 17/2006 - ispr. i 28/2006), pri čemu se u ovom prostoru izuzimaju površine namenjene za porodično stanovanje, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje naknade u funkciji vrednosti lokacije za II zonu;
- u pravcu od Subotice ka Paliću sa južne strane od ulice Magnetna polja do produžetka Creske ulice na Paliću i u dubini južno do granice Generalnog plana Subotica-Palić do 2020. godine ("Službeni list opštine Subotica", br. 16/2006, 17/2006 - ispr. i 28/2006) pri čemu se u ovom prostoru izuzima deo prostora namenjen za vodozahvat II, obračunava se prema vrednosti merila za utvrđivanje naknade u funkciji vrednosti lokacije za II zonu.
Investitor koji vrši izgradnju stambenog, poslovnog ili stambeno-poslovnog objekta na parceli koja nije stečena odnosno uzeta u zakup od Grada, a na kojoj ne postoje uslovi za obezbeđenje prostora za parkiranje vozila u vidu garažnih ili parking mesta, u obavezi je da Direkciji uplati naknadu za uređenje parking prostora ili garažnih mesta koje će Grad putem Direkcije graditi na osnovu usvojenih planova i programa, a prema cenovniku koji odredi Skupština grada, ili sopstvenim sredstvima, ukoliko je planom detaljne regulacije predviđeno, u skladu sa lokacijskom dozvolom, u širini parcele na kojoj se gradi objekat, na površini planiranoj za javne namene, izgradi potreban ili mogući broj parking mesta.
Pre zaključenja ugovora o naknadi za uređivanje građevinskog zemljišta Investitor je u obavezi da priključi Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću, sudski overenu izjavu o odricanju od prava vlasništva na parceli na kojoj je planskim dokumentom predviđeno uređenje površine javne namene, a na kojoj gradi parking mesta.
Kod nadogradnje objekta, u slučaju kada nema mogućnosti izgradnje parking ili garažnih mesta na parceli na kojoj se nadograđuje objekat, Investitor može sopstvenim sredstvima, u skladu sa lokacijskom dozvolom, na površini planiranoj za javne namene, udaljenoj najviše do 150 metara od objekta koji se nadograđuje, izgraditi potreban ili mogući broj parking mesta.
U slučajevima iz stava 6. i 8. ovog člana nadležni organ Grada - sekretarijat Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove daje saglasnost Investitoru za izgradnju parking mesta.
Kriterijum za određivanje broja garažnih ili parking mesta spram površine građevinske parcele utvrđen je Generalnim planom Subotica-Palić do 2020. godine ("Službeni list Opštine Subotica", br. 16/2006, 17/2006 - ispr. i 28/2006) i iznosi jedno parking ili garažno mesto na 70 m2 korisne površine objekta koji se gradi.
Potreban broj parking ili garažnih mesta po objektu se utvrđuje tako što će se rezultat dobijen podelom korisne površine sa 70,00 m2 zaokruživati naviše na celi broj.
Koeficijenti komunalne opremljenosti (Kko): U slučaju opremljenosti građevinskog zemljišta pristupnim putem, kanalizacionom i vodovodnom mrežom, trotoarom i javnom rasvetom, koeficijent komunalne opremljenosti je 1.
Ukoliko je zemljište nepotpuno opremljeno komunalnom infrastrukturom, ukupna cena nakon obračuna (Cukupna) se umanjuje za određeni procenat, u skladu sa sledećom tabelom:
Nedostajuća komunalna infrastruktura |
Procenat umanjenja |
Nedostajući pristupni put |
20% |
Nedostajuća kanalizaciona mreža |
25% |
Nedostajuća vodovodna mreža |
5% |
Nedostajući trotoar |
5% |
Nedostajuća javna rasveta |
5% |
Procenat umanjenja po osnovu nedostajuće komunalne infrastrukture ne može biti veći od 60% u odnosu na koeficijent potpune komunalne opremljenosti.
Nedostajuća infrastruktura može se finansirati sredstvima investitora, što se reguliše Ugovorom iz člana 25. ove Odluke.
Za investitora koji je građevinsko zemljište u javnoj svojini pribavilo po sprovedenom postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja ponuda javnim oglasom i ukoliko je namena građevinskog zemljišta komercijalna delatnost u smislu člana 9. stav 3. ove odluke, ukupna cena nakon obračuna iz člana 11. stav 2. ove odluke umanjuje se:
- kod izgradnje objekta komercijalne delatnosti čija površina je između 6.000 m2 i 10.000 m2 - za 30%,
- kod izgradnje objekta komercijalne delatnosti čija površina je između 10.001 m2 i 20.000 m2 - za 40% i
- kod izgradnje objekta komercijalne delatnosti čija površina je preko 20.000 m2 - za 50%.
Umanjenje iz stava 1. ovog člana važi samo u uslovima jednokratne uplate naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.
U slučajevima primene umanjenja iz stava 1. ovog člana ne primenjuje se umanjenje koje je propisano ovom odlukom po osnovu jednokratne uplate.
Za pretvaranje već izgrađenog objekta u prostor za koju je utvrđen viši koeficijent namene, naknada se utvrđuje kao razlika između obračunate visine naknade za novu namenu objekta i od dobijenog iznosa oduzima se iznos obračunate naknade za prvobitnu namenu objekta.
Za pretvaranje poslovnog prostora u stambeni prostor ne plaća se naknada, a o čemu se izdaje posebna potvrda.
Za izgradnju pomoćnih zgrada utvrđuje se naknada u visini 50% od iznosa određenog ovom Odlukom za izgradnju stambenih objekata.
Pod pomoćnim zgradama se podrazumevaju:
a) objekti koji služe korišćenju i nalaze se uz stambene objekte na istoj građevinskoj parceli;
b) ekonomski objekti na selu uz stambene objekte na istoj građevinskoj parceli.
Za izgradnju objekata za obavljanje funkcija organa i organizacija Republike, autonomne pokrajine, lokalne samouprave i organizacija koje obavljaju javnu službu a posluju sredstvima u javnoj svojini, naknada za uređivanje građevinskog zemljišta plaća se u visini od 20%.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta ne plaća se za objekte koji su direktno u funkciji obavljanja komunalnih delatnosti i objekata koji su deo infrastrukturne mreže i postrojenja, čiji je investitor grad odnosno JP Direkcija.
Ako se prilikom izgradnje ruši postojeći objekat i gradi novi objekat, na zemljištu čiji je vlasnik investitor, naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračunava se samo za razliku u površini prema nameni i karakteru objekta koji se ruši i objekta koji se gradi.
Legalnost i površina objekta iz stava 1. ovog člana dokazuje se: izvodom iz zemljišnih knjiga, odnosno izvodom iz Lista nepokretnosti; građevinskom i upotrebnom dozvolom ili aktom nadležne službe/odeljenja da je objekat građen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole. Ukoliko navedene isprave ne sadrže podatke o površini objekta, ista se utvrđuje na osnovu akta nadležne službe/odeljenja, ili tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije plana (neto površina = 0,75 bruto površina) ili uviđaja na licu mesta od strane ovlašćenog lica gradske uprave odnosno JP Direkcije.
Obračun visine naknade za uređivanje vrši se na zahtev investitora - obveznika naknade iz člana 4. ove Odluke.
Uz zahtev investitor prilaže lokacijsku dozvolu i glavni projekat sa izveštajem o izvršenoj tehničkoj kontroli.
Odlukom Skupštine grada Subotice, za izgradnju objekata od strateškog značaja za razvoj Grada u oblasti proizvodnje, za prostor određen Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća "Privredno tehnološki parkovi Subotica" ("Službeni list Grada Subotice", br. 1/2010), visina naknade može se utvrditi bez primene merila iz čl. 11-17. ove odluke.
Izgradnjom objekata od strateškog značaja za razvoj Grada u oblasti proizvodnje u smislu stava 1. ovog člana smatra se izgradnja objekata koji će obezbediti otvaranje novih radnih mesta i razvoj privrede, doprineti povećanju izvornih prihoda Grada i doprineti povećanju obima usluga javnih komunalnih preduzeća.
Odluka uz stava 1. ovog člana donosi se na predlog Gradonačelnika, koji svoj predlog sačinjava na osnovu Elaborata o utvrđivanju visine naknade i opravdanosti koga izrađuje Javno preduzeće.
Investitor koji po sprovedenom postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja ponuda zaključi ugovor o otuđenju građevinskog zemljišta u javnoj svojini ili ugovor o zakupu građevinskog zemljišta u javnoj svojini, stiče pravo da mu se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračuna prema merilima kao i na način kako je to uređeno odlukom Grada kojom se utvrđuje naknada za uređivanje građevinskog zemljišta važećom na dan zaključenja tog ugovora, pod uslovom da zahtev za obračun naknade investitor podnese u roku od šest meseci od dana zaključenja ugovora i zaključi ugovor o uređivanju građevinskog zemljišta u daljem roku od 30 dana od dana izdavanja predračuna.
III POSEBNI USLOVI OBRAČUNA NAKNADE ZA OBJEKTE KOJI SE LEGALIZUJU
U postupcima legalizacije za porodične stambene objekte i stanove u stambenim zgradama čija je neto korisna površina do 100 m2, odnosno 200 m2, bez obzira na ukupnu površinu objekta, naknada se utvrđuje se na osnovu kriterijuma iz člana 5. ove odluke.
Naknada iz stava 1. ovog člana umanjuje se za 99% za svakih 25 m2 po članu porodičnog domaćinstva do 100 m2, a ako je predmetni objekat, odnosno stan površine veće od 100 m2 neto korisne površine, naknada se umanjuje za 60% za sledećih 100 m2 neto korisne površine, u odnosu na visinu naknade utvrđenu na osnovu članova od 11. do 17. ove odluke, osim za objekte izgrađene u ekstra i I zoni. Ako porodično domaćinstvo ima manje od četiri člana, umanjenje od 99% se primenjuje po članu domaćinstva, a naknada za ostatak površine do 100 m2 se umanjuje u iznosu od 60% u odnosu na propisanu visinu naknade.
Obračun umanjenja naknade iz stava 2. ovog člana ne može se primeniti za objekte odnosno stanove, čija je ukupna neto korisna površina veća od 200 m2, već se za iste naknada obračunava prema stavu 4. ovog člana.
Naknada iz stava 1. ovog člana može se umanjiti i vlasnicima porodičnih stambenih objekata i stanova u stambenim zgradama u iznosu od 60% u odnosu na visinu naknade koja je propisana članovima od 11. do 17. ove odluke, za prvih 100 m2 neto korisne površine u objektu koji je predmet legalizacije, osim za objekte izgrađene u ekstra i I zoni, bez obzira na ukupnu površinu objekta, odnosno stana i bez ispunjenja uslova propisanih u stavu 6. ovog člana, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.
Naknada iz ovog člana može se umanjiti licu koje sa direkcijom odnosno društvom zaključi ugovor o uređivanju međusobnih odnosa u pogledu naknade za uređivanje građevinskog zemljišta do 30. juna 2012. godine, u skladu sa članom 22. alineje 1-7. ove odluke.
Umanjenje iz stava 2. ovog člana može ostvariti lice koje je podnelo zahtev za legalizaciju objekta koji je izgrađen do 11. septembra 2009. godine, kao i lice koje je na tom objektu steklo pravo svojine do 5. aprila 2011. godine i koje je trajno rešavalo svoje stambeno pitanje, pod uslovom da on ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva (bračni drug, deca rođena u braku ili van braka, usvojena ili pastorčad, koji žive sa podnosiocem zahteva u zajedničkom domaćinstvu) nemaju drugu nepokretnost na teritoriji Grada Subotice.
Ispunjenost uslova za umanjenje naknade iz stava 2. ovog člana, utvrđuje se na osnovu priloženih dokaza, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji i Zakonom o opštem upravnom postupku tako što se okolnost zajedničkog domaćinstva dokazuje overenom izjavom dva punoletna svedoka, a činjenica da lice nema drugu nepokretnost na teritoriji Grada Subotice dokazuje se uverenjem o imovnom stanju koje izdaje Republički geodetski zavod - Služba za katastar nepokretnosti u Subotici uz uverenje Gradske uprave Grada Subotice - Službe lokalne poreske administracije da se lice ne duži sa porezom na imovinu.
Pod neto korisnom površinom podrazumeva se površina porodičnog stambenog objekta ili stana obračunata u skladu sa članom 10. ove odluke.
IV UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U POGLEDU UREĐIVANJA GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Uređivanje građevinskog zemljišta i naknada za uređivanje obračunata na osnovu odredbi ove Odluke utvrđuju se ugovorom koji zaključuje Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće sa obveznikom naknade.
Bitni elementi ugovora o uređivanju građevinskog zemljišta jesu:
- iznos naknade za uređivanje koji je obračunat na osnovu kriterijuma i merila iz ove Odluke;
- rok u kojem je investitor dužan da plati naknadu;
- naknada štete za slučaj docnje;
- dinamika plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;
- iznos bankarske garancije, validne menice kao sredstva obezbeđenja u slučaju plaćanja naknade na rate kao i uslovi za aktiviranje bankarske garancije ili validne menice;
- eventualne obaveze investitora za izgradnju nedostajućih elemenata infrastrukture;
- postupak i uslovi za izmenu i raskid ugovora.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta se može platiti jednokratno u celosti ili na rate.
1. u jednokratnom iznosu u roku od 30 dana od dana izdavanja predračuna, uz umanjenje od 20%.
2. do 6 mesečnih rata za iznose od 600.000,00 dinara do 1.200.000,00 dinara.
3. do 12 mesečnih rata za iznose veće od 1.200.000,00 dinara.
Izuzetno, u slučaju primene umanjenja po članu 12/a ove odluke, umanjenje iz tačke 1. stava 1. ovog člana se ne primenjuje.
Radi obezbeđenja plaćanja naknade koja je ugovorena u ratama, investitor - pravno lice, dužan je da pre potpisivanja ugovora dostavi jedno od sledećih sredstava obezbeđenja:
- menicu avaliranu od strane poslovne banke;
- bankarsku garanciju od poslovne banke;
- založnu izjavu o upisu hipoteke u korist Grada na nekretnini koja nije opterećena i čija vrednost tržišno pokriva vrednost naknade, a koju vrednost utvrđuje veštak, a sve na teret investitora.
Ukoliko investitor - pravno lice naknadu plaća na rate, dužan je da u roku od 8 dana od dana zaključenja ugovora iz člana 22. ove Odluke uplati 20% od ukupnog iznosa obračunate naknade.
Ukoliko investitor ne izvrši uplatu u skladu sa prethodnim stavom ovog člana u datom roku, Ugovor iz člana 22. se smatra raskinutim istekom poslednjeg dana datog roka.
Radi obezbeđenja plaćanja naknade koja je ugovorena u ratama, investitor - fizičko lice, dužan je da pre potpisivanja ugovora dostavi jedno od sledećih sredstava obezbeđenja:
- menicu u visini potraživanja naknade, potpisanu od strane dva kreditno sposobna žiranta;
- založnu izjavu od upisu hipoteke u korist Grada na nekretnini koja nije opterećena i čija vrednost tržišno pokriva vrednost naknade.
Na neisplaćeni iznos naknade iz tačke 3. ovog člana primenjuje se obračun revalorizacije, kako je to regulisano u članu 25. ove Odluke.
U pogledu načina plaćanja i načina obezbeđenja plaćanja naknade obračunate u skladu sa članom 21. ove odluke primenjuju se odredbe člana 23. ove odluke.
Usklađivanje preostalog iznosa duga (obračun revalorizacije) kod plaćanja naknade na rate vrši se primenom indeksa rasta cena na malo za svaki mesec otplate, prema objavljenim podacima Republičkog zavoda za statistiku. Revalorizovane vrednosti mesečnih razlika rasta cena na malo obračunaće se po objavi indeksa rasta cena na malo i o toj razlici obavestiti investitor sa obavezom uplate zajedno sa narednom ratom.
U slučaju da investitor u toku trajanja plaćanja na rate propusti blagovremenu uplatu dve dospele rate, gubi pravo na plaćanje na rate i ceo neotplaćeni iznos naknade dospeva za naplatu odjednom, danom dospeća druge neuplaćene rate.
V UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U VEZI KOMUNALNOG OPREMANJA NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA SREDSTVIMA FIZIČKIH I PRAVNIH LICA
Neizgrađeno građevinsko zemljište koje nije opremljeno i nalazi se u obuhvatu plana generalne regulacije odnosno plana detaljne regulacije, može se komunalno opremiti sredstvima fizičkih i pravnih lica.
Lice iz stava 1 ovog člana podnosi Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću predlog o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture.
Ako Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće utvrdi da je predmetna zona, odnosno lokacija u obuhvatu plana generalne regulacije, odnosno plana detaljne regulacije i da je podnosilac vlasnik odnosno zakupac građevinskog zemljišta, sačiniće uslove o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture, koji naročito sadrže:
1. podatke o lokaciji odnosno zoni,
2. podatke iz urbanističkog plana i tehničke uslove za izgradnju komunalne infrastrukture,
3. podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta,
4. granice lokacije koja se oprema sa popisom katastarskih parcela,
5. rok izgradnje komunalne infrastrukture,
6. obavezu jedinice lokalne samouprave kao investitora za pribavljanje lokacijske, građevinske i upotrebne dozvole kao i obavezu da obezbedi i finansira stručni nadzor u toku izvođenja radova,
7. obavezu vlasnika zemljišta da finansira izradu tehničke dokumentacije, stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenje radova na izgradnji komunalne infrastrukture,
8. obavezu predaje izgrađenih objekata komunalne infrastrukture i drugih objekata javne namene u svojinu jedinice lokalne samouprave, kao i građevinskog zemljišta planom predviđenog za javne namene,
9. procenjeni iznos stvarnih troškova izgradnje komunalne infrastrukture,
10. obavezu pribavljanja bankarske garancije na procenjeni iznos stvarnih troškova izgradnje infrastrukture,
11. visinu umanjenja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta za investitore objekata koji će biti građeni na toj lokaciji odnosno zoni.
Ako vlasnik građevinskog zemljišta prihvati uslove iz prethodnog člana, Direkcija, Društvo odnosno Javno preduzeće predlog o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sa predlogom ugovora o regulisanju međusobnih odnosa u vezi komunalnog opremanja predmetne lokacije dostavlja Skupštini grada na odlučivanje.
Odluka Skupštine grada o prihvatanju predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika građevinskog zemljišta sadrži i ovlašćenje gradonačelniku, odnosno Direkciji, Društvu odnosno Javnom preduzeću za zaključivanje ugovora kojim se bliže uređuju odnosi nastali povodom prihvatanja predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika.
Ugovor iz člana 29. ove Odluke ovlašćeni organ Direkcije, Društva odnosno Javnog preduzeća sa vlasnikom zemljišta zaključuje u roku od 30 dana od dana donošenja Odluke Skupštine grada o prihvatanju predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika građevinskog zemljišta.
Lice koje na osnovu ugovora iz člana 29. ove Odluke izgradi komunalnu infrastrukturu, odnosno lica koja na toj lokaciji budu gradila objekte, prilikom zaključenja ugovora iz člana 22. ove Odluke, ostvaruju pravo na umanjenje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.
Umanjena naknada za uređivanje građevinskog zemljišta računa se kao razlika između ukupne visine naknade za tu zonu, obračunate na osnovu člana 11. i 12. ove Odluke kao da je ono potpuno opremljeno, i procenjenog iznosa stvarnih troškova izgradnje infrastrukture.
Visina naknade utvrđuje se shodno članu 11. i 12. ove Odluke, i umanjuje se najviše do 60% iznosa naknade koji bi bio obračunat da je zemljište opremljeno sredstvima opštine/grada.
Prilikom zaključenja ugovora iz člana 24. na međusobne odnose investitora i jedinice lokalne samouprave, shodno će se primenjivati član 22, 23, 25. i 26. ove Odluke.
Dana 30. marta 2010. godine prestala je da važi Odluka o merilima za ugovaranje visine zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Opštine Subotica", br. 45a/2003, 11/2004, 57/2004, 31/2005, 12/2006, 32/2006, 39/2007, 29/2008 i "Službeni list Grada Subotice", br. 33/2008).
Prečišćeni tekst Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Prečišćeni tekst Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata:
1. Odluku o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 7/10), izuzev člana 29. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
2. Odluku o izmenama Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 8/10), izuzev člana 3. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 23/10), izuzev člana 3. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
4. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 35/10), izuzev člana 3. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
5. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 32/11), izuzev člana 3. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
6. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 16/12), izuzev člana 4. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke i sačinjenje prečišćenog teksta odluke,
7. Ispravku Odluke o izmenama i dopunama Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 16/12), od 4. aprila 2012. godine, koja je objavljena u "Službenom listu Grada Subotice", broj 17 dana 5. aprila 2012. godine,
8. Ispravke Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 7/10), od 24. aprila 2012. godine, koja je objavljena u "Službenom listu Grada Subotice", broj 22 dana 24. aprila 2012. godine i
9. Ispravku Odluke o izmeni i dopuni Odluke o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Službeni list Grada Subotice", br. 32/11), od 24. aprila 2012. godine, koja je objavljena u "Službenom listu Grada Subotice", broj 22 dana 24. aprila 2012. godine.