ODLUKA

O USLOVIMA I NAČINU DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA

("Sl. list grada Požarevca", br. 2/2012)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom utvrđuju se nadležnost, način, uslovi i postupak davanja u zakup poslovnog prostora u javnoj svojini Grada Požarevca (u daljem tekstu: poslovni prostor), a koji neposredno ne služi izvršavanju nadležnosti Grada.

Član 2

Poslovni prostor u javnoj svojini Grada Požarevca, a ne služe neposredno ostvarivanju funkcija Grada Požarevca (takozvane komercijalne nepokretnosti), predmet su sticanja prihoda, davanjem u zakup.

Član 3

Grad Požarevac poslove upravljanja, davanja u zakup i ostvarivanje prihoda budžeta Grada Požarevca, kao i održavanje poslovnog prostora, poverava Javnom preduzeću "Direkciji za izgradnju grada Požarevca" (u daljem tekstu: Javno preduzeće).

II POSTUPCI DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA

Vrste postupaka

Član 4

Poslovni prostor se može dati u zakup, polazeći od tržišne visine zakupnine, u postupku:

- prikupljanja pismenih ponuda i

- javnog nadmetanja.

Izuzetno, poslovni prostor se može dati u zakup neposrednom pogodbom, i to samo u sledećim slučajevima:

- kada se i drugi put, po ponovljenom javnom oglasu, ne prijavi ovom odlukom određen broj lica, neophodan za sprovođenje postupka usmenog javnog nadmetanja ili izbora najpovoljnije ponude;

- udruženjima i organizacijama čiji se rad delimično finansira iz sredstava budžeta Grada;

- udruženjima i organizacijama građana iz oblasti kulture, obrazovanja, socijalne i dečije zaštite, pod uslovom da taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda i

- za potrebe državnih organa i organizacija, kao i u drugim slučajevima kada postoji interes Grada.

Zajedničke odredbe za sve postupke

Član 5

Postupak za davanje u zakup poslovnog prostora pokreće se na osnovu prethodne saglasnosti koju donosi Gradsko veće grada Požarevca, a na predlog Javnog preduzeća.

Gradsko veće grada Požarevca aktom iz prethodnog stava utvrđuje namenu poslovnog prostora i vrstu postupka za dodelu u zakup.

Pravo učešća u postupku usmenog javnog nadmetanja ili izbora najpovoljnije ponude imaju sva pravna i fizička lica.

Lica sa kojima je Grad Požarevac u sporu, u pogledu vršenja stvarnih i obligacionih prava na poslovnim prostorijama, nemaju pravo učešća u postupku usmenog javnog nadmetanja ili izbora najpovoljnije ponude, radi ostvarivanja prava na zakup.

Član 6

Na osnovu akta Gradskog veća grada Požarevca kojom se daje saglasnost na pokretanje postupaka davanja u zakup poslovnog prostora, Upravni odbor Javnog preduzeća donosi odluku o pokretanju postupka i raspisivanju javnog oglasa koja sadrži:

1. vrstu postupka za davanje u zakup poslovnog prostora;

2. podatke o poslovnom prostoru koji se daje u zakup (adresa, zona, površina sa strukturom poslovnog prostora);

3. namenu poslovnog prostora koju određuje Gradsko veće grada Požarevca;

4. početni iznos zakupnine;

5. vreme na koje se poslovni prostor daje u zakup;

6. naznačenje lica koja imaju pravo učešća;

7. kriterijume koji će se primeniti kod ocene ponuda i

8. okvirne datume u kojima će se sprovoditi pojedinačne faze postupka.

Odluka o pokretanju postupka može da sadrži i druge elemente propisane ovom odlukom, ako Upravni odbor Javnog preduzeća proceni da su potrebni za sprovođenje postupka za davanje u zakup poslovnog prostora.

Član 7

Postupke za davanje u zakup poslovnog prostora sprovodi Komisija za davanje u zakup poslovnog prostora (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju čine predsednik i četiri člana, koje na predlog direktora Javnog preduzeća imenuje Upravni odbor Javnog preduzeća.

Predsednik i tri člana Komisije imenuju se iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću, a jedan član se imenuje iz reda članova Upravnog odbora Javnog preduzeća.

Mandat predsednika i članova Komisije traje do isteka mandata članova Upravnog odbora Javnog preduzeća koji ih je imenovao.

Po isteku mandata isto lice može ponovo biti imenovano za predsednika, odnosno člana Komisije.

Zadatak Komisije je da:

1. pripremi potrebnu dokumentaciju i oglas;

2. daje dodatne informacije ili objašnjenja u vezi sa pripremanjem ponude ili prijave;

3. otvara, pregleda, ocenjuje i rangira ponude;

4. otvara, pregleda i ocenjuje prijave i utvrđuje status kandidata u postupku javnog nadmetanja;

5. vodi postupak javnog nadmetanja;

6. vodi postupak neposredne pogodbe;

7. sastavlja pisani izveštaj o oceni ponuda;

8. pripremi predlog odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača ili predlog odluke o obustavi postupka.

Član 8

Javno preduzeće je obavezno da prilikom sprovođenja postupaka za davanje u zakup poslovnog prostora primeni načela: ekonomičnosti i efikasnosti postupka; obezbeđivanja konkurencije među ponuđačima; javnosti postupka, i jednakosti ponuđača.

Član 9

Javno preduzeće je dužno da:

1) čuva kao poverljive sve podatke o ponuđačima sadržane u ponudi koji su posebnim propisom utvrđeni kao poverljivi i koje je kao takve ponuđač označio u ponudi;

2) odbije davanje informacije koja bi značila povredu poverljivosti podataka dobijenih u ponudi;

3) čuva kao poslovnu tajnu imena ponuđača i podnosilaca prijava, kao i podnete ponude, odnosno prijave, do isteka roka predviđenog za otvaranje ponuda, odnosno razmatranje prijava.

Član 10

Javno preduzeće je dužno da:

1) evidentira sve faze postupka davanja u zakup poslovnog prostora;

2) čuva svu dokumentaciju vezanu za davanje u zakup poslovnog prostora u skladu sa propisima koji uređuju oblast dokumentarne građe i arhiva, najmanje osam godina od prestanka ugovora o zakupu poslovnog prostora;

3) vodi evidenciju svih zaključenih ugovora o zakupu poslovnog prostora.

Član 11

Javno preduzeće vodi postupak davanja u zakup poslovnog prostora na srpskom jeziku, a vrednosti u javnom pozivu i u ponudi iskazuju se u dinarima.

Član 12

Javno preduzeće će odbiti ponudu ako ima na raspolaganju verodostojan dokaz da je ponuđač neposredno ili posredno dao, ponudio ili stavio u izgled poklon ili neku drugu korist članu Komisije, licu koje je učestvovalo u pripremi dokumentacije za sprovođenje postupka, ili nekom drugom licu kako bi ono na njih izvršilo uticaj sa ciljem da sazna poverljive informacije ili da utiče na postupanje Javnog preduzeća ili donošenje odluka u bilo kojoj fazi postupka davanja u zakup poslovnog prostora.

Javno preduzeće će odbiti ponudu i ako ima na raspolaganju verodostojan dokaz da je ponuđač neposredno ili posredno pretio članu Komisije, licu koje je učestvovalo u pripremi dokumentacije za sprovođenje postupka ili nekom drugom licu kako bi ovo na njih izvršilo uticaj sa ciljem da sazna poverljive informacije, ili da utiče na postupanje Javnog preduzeća ili donošenje odluka u bilo kojoj fazi postupka davanja u zakup poslovnog prostora.

Javno preduzeće je dužno da u slučajevima iz st. 1. i 2. ovog člana odmah obavesti nadležne organe koji će protiv takvih subjekata preduzeti zakonom propisane mere.

Obavezni uslovi za učešće u postupcima davanja u zakup poslovnog prostora

Član 13

Javno preduzeće u javnom oglasu objavljuje uslove koje ponuđač mora da ispuni da bi mogao da učestvuje u postupku davanja u zakup poslovnog prostora.

Pravo na učešće u postupku ima ponuđač ako:

1) je registrovan kod nadležnog organa, odnosno upisan u odgovarajući registar;

2) mu u roku od dve godine pre objavljivanja javnog oglasa nije izrečena pravnosnažna sudska ili upravna mera zabrane obavljanja delatnosti;

3) ima važeću dozvolu nadležnog organa za obavljanje delatnosti, za čije obavljanje je prostor namenjen odnosno koju želi da obavlja, ako je takva dozvola predviđena posebnim propisom, a posedovanje poslovnog prostora nije uslov za izdavanje dozvole;

4) on, osnivači ili članovi društva, koji su kao takvi upisani u odgovarajući registar pravnih lica, nemaju dugovanja prema Javnom preduzeću ili osnivaču po osnovu neplaćenih zakupnina i drugih troškova vezanih za zakup poslovnog prostora;

Javno preduzeće može da odredi i druge dodatne uslove za učešće u postupku davanja u zakup poslovnog prostora.

Javno preduzeće određuje uslove za učešće u postupku tako da ti uslovi ne diskriminišu ponuđače.

Član 14

U slučaju kada se postupak davanja u zakup poslovnog prostora sprovodi radi izbora najpovoljnijeg ponuđača za poslovni prostor koji je namenjen za atelje, ponuđači mogu biti isključivo fizička lica koja samostalno, u vidu zanimanja, obavljaju umetničku delatnost u oblasti kulture, koja su kao takva upisani u odgovarajuću evidenciju, a saglasno odredbama zakona i podzakonskih akata kojim se uređuje samostalno obavljanje umetničke delatnosti i kojima je obavljanje te delatnosti jedini izvor prihoda.

Član 15

Ispunjenost uslova iz člana 13. stav 2. tačke 1. do 4. ove odluke ponuđač dokazuje dostavljanjem sledećih dokaza uz ponudu:

1) izvoda iz registra nadležnog organa;

2) potvrde nadležnog organa kojom dokazuje da mu nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti;

3) važeće dozvole za obavljanje odgovarajuće delatnosti, izdate od strane nadležnog organa;

4) potvrde Javnog preduzeća i osnivača da on, osnivači ili članovi društva koji su kao takvi upisani u odgovarajući registar pravnih lica, nemaju dugovanja prema Javnom preduzeću ili osnivaču po osnovu neplaćenih zakupnina i drugih troškova vezanih za zakup poslovnog prostora.

Ispunjenost uslova iz člana 14. ove odluke ponuđač dokazuje dostavljanjem potvrde izdate od strane strukovnog udruženja koje je, po odredbama zakona i podzakonskih akata kojim se uređuje samostalno obavljanje umetničke delatnosti, ovlašćeno za njeno izdavanje i svoje pisane izjave date pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, koja je overena pred sudskim ili upravnim organom, da mu je obavljanje umetničke delatnosti jedini izvor prihoda.

Član 16

Dokazi o ispunjenosti uslova iz člana 13. i 14. ove odluke mogu se dostavljati u ne overenim kopijama.

Ponuđač čija ponuda je ocenjena kao najpovoljnija je dužan da u roku, koji ne može biti duži od tri dana od dana prijema pismenog poziva Javnog preduzeća, dostavi original ili overenu kopiju dokaza o ispunjenosti uslova iz člana 13. i 14. ove odluke.

Javno preduzeće je dužno da poziv iz stava 2. ovog člana uputi ponuđaču, čija je ponuda ocenjena kao najpovoljnija, pre donošenja odluke o izboru najpovoljnije ponude.

Ukoliko ponuđač, čija je ponuda ocenjena kao najpovoljnija, ne dostavi original ili overenu kopiju dokaza u roku iz stava 2. ovog člana, Javno preduzeće će njegovu ponudu odbiti kao neispravnu.

Dokaz iz člana 15. stav 1. tačka 2), mora biti izdat posle dana objavljivanja javnog oglasa.

Zaštita prava ponuđača

Član 17

Komisija je dužna da, odmah po utvrđivanju predloga odluke za izbor najpovoljnijeg ponuđača, o istom, pisanim putem, obavesti sve učesnike u postupku.

Prigovori ponuđača na predlog Komisije podnose se Gradskom veću grada Požarevca, u roku od 3 (tri) dana od dana prijema obaveštenja o utvrđivanju predloga.

Gradsko veće grada Požarevca dužno je da sve prigovore razmotri na prvoj narednoj sednici, pre donošenja konačne odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača.

A. Postupak prikupljanja ponuda

Član 18

Postupak prikupljanja ponuda objavljuje Javno preduzeće putem oglasa u lokalnom listu "Reč naroda" i na Veb sajtu Javnog preduzeća, a može i u jednom od dnevnih listova po preporuci Gradskog veća grada Požarevca.

Po objavljivanju oglasa, na Veb sajtu Javnog preduzeća se postavlja obaveštenje o objavljenom oglasu sa tekstom oglasa i drugim podacima od značaja za sprovođenje postupka.

Član 19

Oglas sadrži:

- podatak o poslovnom prostoru koji se daje u zakup (adresa, zona, površina sa strukturom poslovnog prostora);

- početni iznos zakupnine;

- namenu prostora;

- vreme na koje se poslovni prostor daje u zakup;

- datum i vreme kada se poslovni prostor može razgledati;

- rok za dostavljanje ponuda;

- šta ponuda mora da sadrži da bi bila uredna i potpuna;

- naznačenje lica koja imaju pravo učešća;

- način dokazivanja ispunjenosti uslova za učešće u postupku;

- kriterijume za izbor najpovoljnijeg ponuđača;

- naznačenje da na zatvorenoj koverti ponuđač ispiše "Ponuda za poslovni prostor - NE OTVARAJ";

- vreme i mesto otvaranja ponuda;

- način saopštavanja o izboru neposrednog korisnika zakupca; i

- adresu Javnog preduzeća na koju se upućuje ponuda.

Oglas može da sadrži i druge elemente propisane ovim odlukom, ako Komisija proceni da su potrebni za sprovođenje postupka za davanje u zakup poslovnog prostora.

Član 20

Ponuda treba da sadrži sledeće elemente da bi bila ispravna:

- sve podatke o podnosiocu ponude (tačan naziv odnosno ime i prezime za fizičko lice;

- sedište, odnosno adresa stana, matični i PIB broj, odnosno jedinstveni matični broj za fizička lica i dr.);

- dokaze da ponuđač ispunjava obavezne uslove za učešće u postupku utvrđene članom 13. i 14. ove odluke;

- delatnost koju ponuđač želi u poslovnom prostoru da obavlja i koja odgovara nameni prostora, a koja kvalitetom proizvoda i usluga odgovara karakteru područja ili ambijentalne celine;

- visinu ponuđene zakupnine iskazanu po m2 mesečno i u ukupnom iznosu, koja nije niža od početnog iznosa zakupnine.

Ponuda može da sadrži i druge elemente bitne za ocenjivanje ponuda, a koji se utvrde oglasom.

Član 21

Ponude se mogu dostaviti:

- neposredno u prostorijama Javnog preduzeća;

- preporučenom pošiljkom preko pošte;

Ponude se podnose u skladu sa uslovima objavljenim u oglasu.

Ponude se dostavljaju u pisanom obliku, na srpskom jeziku, u zatvorenoj koverti na kojoj su na prednjoj strani napisani tekst: "ponuda - ne otvaraj", sa naznakom poslovnog prostora na koji se ponuda odnosi.

Ukoliko je ponuda predata neposredno, licu koje je donelo izdaje se potvrda sa brojem delovodnog protokola pod kojim je ponuda zavedena, datum i vreme predaje.

Ukoliko je ponuda stigla preporučenom pošiljkom, u delovodni protokol se upisuje datum, vreme prijema i broj preporučene pošiljke.

Ponude predate na drugi način će se smatrati neurednim i neće se razmatrati.

Javno preduzeće je dužno da vodi delovodni protokol u koji se unose sledeći podaci: redni broj ponude, datum i vreme prispeća, broj preporučene pošiljke ako je ponuda stigla poštom i druge napomene od važnosti za prispelu ponudu.

Javno Preduzeće je dužno da konstatuje ako je ponuda dostavljena u otvorenom kovertu.

Blagovremenom ponudom se smatra ona koja je primljena kod Javnog preduzeća do roka označenog u oglasu. Ostale ponude su neblagovremene i neće se razmatrati.

Član 22

Otvaranje ponuda sprovodi Komisija.

Otvaranje ponuda je javno.

Otvaranje ponuda se sprovodi u roku od 3 dana od isteka roka za podnošenje ponuda.

Otvaranje ponuda se sprovodi na mestu i u vreme koji moraju biti navedeni u oglasu.

Predstavnici ponuđača koji učestvuju u postupku otvaranja ponuda, podnose punomoćja za učešće u postupku otvaranja ponuda.

U postupku otvaranja ponuda Komisija utvrđuje:

- imena prisutnih ovlašćenih predstavnika ponuđača;

- broj podnetih ponuda;

- da li je na kovertama u kojima se nalaze ponude označeno na koji se poslovni prostor odnose;

- redosled prijema ponuda;

- da li su podnete ponude blagovremene;

- da li je ponuda potpisana, iz koliko delova se sastoji, kao i da li su uz ponudu priloženi dokazi o ispunjenosti uslova traženi u oglasu.

Član 23

Komisija sačinjava Zapisnik o otvaranju ponuda koji sadrži sledeće: podatke o postupku (vrsta postupka, naznačenje poslovnog prostora za koji se postupak sprovodi, datum objavljivanja oglasa ; podatke o Javnom Preduzeću; mesto (adresa), datum i vreme početka postupka otvaranja ponuda; imena članova Komisije; imena prisutnih ovlašćenih predstavnika ponuđača i brojevi izdatih punomoćja; imena drugih prisutnih lica; redosled otvaranja podnetih ponuda prema vremenu prijema; broj pod kojim je ponuda zavedena; datum i vreme prijema; naziv ponuđača; ponuđenu cenu; podatke iz ponude koji su određeni kao elementi kriterijuma; navode članova Komisije o nedostacima koje ponuda ima, odnosno pregled traženih dokaza o ispunjenosti uslova koji nisu priloženi uz ponudu; eventualne primedbe predstavnika ponuđača; potpise predsednika i članova Komisije; potpise prisutnih ovlašćenih predstavnika ponuđača; vreme završetka postupka otvaranja ponuda.

Ukoliko neko od prisutnih ovlašćenih predstavnika ponuđača odbije da potpiše zapisnik, podatak o tome se unosi u zapisnik, zajedno sa razlogom ne potpisivanja.

Ako u roku za podnošenje ponuda nije primljena nijedna ponuda, podatak o tome se unosi u zapisnik.

Član 24

Po okončanju postupka otvaranja ponuda, a najkasnije u roku od 5 dana, Komisija pristupa utvrđivanju najpovoljnijeg ponuđača.

Otvorene ponude pojedinačno se razmatraju i utvrđeno stanje se konstatuje i unosi u zapisnik koji se vodi u toku celog postupka ocenjivanja ponuda, te se na osnovu podataka i dokaza uz ponudu utvrđuje najpovoljniji ponuđač.

Izbor najpovoljnijeg ponuđača u postupku prikupljanja ponuda se vrši na osnovu kriterijuma ekonomski najpovoljnije ponude ili kriterijuma najviše ponuđene cene.

Po utvrđivanju najpovoljnijeg ponuđača Komisija priprema i Upravnom odboru Javnog preduzeća dostavlja predlog Odluke za izbor najpovoljnijeg ponuđača, odnosno neposrednog korisnika poslovnog prostora.

Upravni odbor Javnog preduzeća donosi konačnu odluku o izboru neposrednog korisnika poslovnog prostora o čemu podnosi izveštaj Gradskom veću grada Požarevca.

Član 25

Kriterijumi kojima se rukovodi Komisija prilikom predlaganja najpovoljnijeg ponuđača i Upravni odbor prilikom donošenja odluke, kada se izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši po kriterijumu ekonomski najpovoljnije ponude, su sledeći: visina ponuđene zakupnine; delatnost koju ponuđač želi da obavlja a koja je u skladu sa utvrđenom namenom; mogućnost - spremnost ulaganja sopstvenih sredstava ponuđača u adaptaciju i opremanje poslovnog prostora; mogućnost - spremnost učešća u izmirenju neizmirenog duga iz prethodnog zakupodavnog odnosa; spremnost ispunjenja konkretnih uslova predviđenih odlukom Upravnog odbora o davanju u zakup poslovnih prostorija.

Vrednovanje kriterijuma se utvrđuje oglasom.

Član 26

Ponude koje su podnete posle oglašenog roka, one u ne zatvorenom omotu i one koje ne sadrže sve predviđene podatke ili su podaci, dati suprotno objavljenim uslovima, smatraće se neispravnim i neće se uzimati u obzir.

Član 27

Ukoliko u roku za podnošenje ponuda nije primljena nijedna ponuda ili stignu samo ponude koje nisu ispravne ili prihvatljive ili najpovoljniji ponuđač odustane od svoje ponude nakon donošenja odluke Upravnog odbora Javnog preduzeća, Komisija će ponoviti postupak oglašavanja, najkasnije u roku od 30 dana od dana kada je izvršeno otvaranje ili ocenjivanje ponuda odnosno od dana kada je najpovoljniji ponuđač odustao od svoje ponude.

Ukoliko je postupak već bio dva puta ponovljen, Komisija može da izvrši izbor najpovoljnijeg ponuđača u postupku neposredne pogodbe.

Član 28

Na Veb sajtu Javnog preduzeća se postavlja obaveštenje o slobodnom poslovnom prostoru, za koji se sprovodi postupak neposredne pogodbe, sa uslovima pod kojim zainteresovana lica mogu prijaviti svoje učešće.

U postupku neposredne pogodbe, Komisija može da sa prijavljenim licima pregovara o uslovima za zaključenje i svim elementima ugovora o zakupu (visini zakupnine, vremenu trajanja ugovora o zakupu, ulaganju ličnih sredstava i drugo).

U slučaju da se sa prijavljenim licem ne postigne dogovor o elementima ugovora o zakupu, postupak će se ponoviti.

Visina zakupnine u slučaju iz prethodnog stava ne može biti niža od visine utvrđene aktom Skupštine grada o određivanju visine zakupnine za poslovni prostor čiji je nosilac javne svojine grad Požarevac za određenu delatnost i zonu.

B. Postupak javnog nadmetanja

Član 29

Postupak javnog nadmetanja objavljuje Javno preduzeće, putem oglasa u lokalnom listu "Reč naroda" i na Veb sajtu Javnog preduzeća, a može i u jednom od dnevnih listova po preporuci Gradskog veća grada Požarevca.

Po objavljivanju oglasa, na Veb sajtu Javnog preduzeća se postavlja obaveštenje o objavljenom oglasu sa tekstom oglasa i drugim podacima od značaja za sprovođenje postupka. Na postupak javnog nadmetanja, shodno se primenjuju odredbe ove odluke koje se odnose na postupak prikupljanja ponuda.

Član 30

Oglas, iz člana 29. ove odluke, treba da sadrži sve podatke iz člana 19. ove odluke i visinu, uslove i način uplate depozita za učešće kao i druge podatke koji se utvrde oglasom.

Član 31

Na javnom nadmetanju mogu da učestvuju lica koja se na način utvrđen članom 21. ove odluke pismeno prijave do dana utvrđenog oglasom, za koja Komisija utvrdi da u potpunosti ispunjavaju uslove iz člana 13. ili člana 13. i 14. ove odluke i prizna im status kandidata i koja podnesu dokaz o uplati depozita.

Prijava mora da sadrži sve podatke koji se oglasom traže.

Podnosiocima nepotpunih i neblagovremenih prijava ne može se priznati status kandidata i ne mogu učestvovati na javnom nadmetanju.

Član 32

Javno nadmetanje će se održati i kada mu pristupi samo jedan učesnik pod uslovom da mu je priznat status kandidata i da je podneo dokaz o uplati depozita.

U toku celog postupka javnog nadmetanja vodi se zapisnik, koji po okončanju postupka potpisuju predsednik i članovi Komisije i prisutni kandidati.

Ukoliko niko ne podnese prijavu za učestvovanje u javnom nadmetanju, javnom nadmetanju ne pristupi nijedan kandidat ili javno nadmetanje ne uspe, Komisija će ponoviti postupak javnog nadmetanja u roku od 8 dana.

Član 33

Po okončanju postupka javnog nadmetanja Komisija sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku i predlog odluke o najpovoljnijem učesniku javnog nadmetanja dostavlja Upravnom odboru Javnog preduzeća.

Upravni odbor odluku o izboru zakupca donosi na prvoj narednoj sednici.

Član 34

U postupku javnog nadmetanja, prioritet za dobijanje poslovnog prostora u zakup stiče učesnik postupka koji ponudi najveći iznos zakupnine.

Član 35

Ukoliko u roku za podnošenje prijava nije primljena nijedna prijava ili stignu samo prijave koje nisu ispravne ili prihvatljive ili najpovoljniji ponuđač odustane od svoje prijave nakon donošenja odluke Upravnog odbora Javnog Preduzeća, Komisija će postupiti na način kako je to određeno u članu 28. ove odluke.

Član 36

Upravni odbor Javnog preduzeća će poslovni prostor, koji je unete u fond poslovnog prostora kojim upravlja Javno preduzeće, na zahtev bivših vlasnika ili njihovih naslednika koji se nalaze u posedu istih dati u zakup do donošenja akta kojima će imovina biti vraćena vlasnicima.

Visina zakupnine u slučaju iz stava 1. ovog člana se utvrđuje u visini zakupnine određene aktom Skupštine grada o određivanju zakupnine za poslovni prosto čiji je nosilac javne svojine Grad Požarevac, za odgovarajuću delatnost i zonu.

III OSNOVE UREĐENJA ZAKUPODAVNOG ODNOSA

Ugovor o zakupu poslovnog prostora

Član 37

Zakupodavni odnos zasniva se potpisivanjem ugovora o zakupu koji međusobno zaključuju Javno preduzeće kao zakupodavac i ponuđač (kome je odlukom Upravnog odbora Javnog preduzeća dodeljen poslovni prostor na korišćenje), kao zakupac.

Javno preduzeće, kao zakupodavac može da zaključi ugovor o zakupu, samo ukoliko je:

- pribavilo prethodnu saglasnost Gradskog veća;

- podnelo izveštaj Gradskom veću iz člana 24. stav 5. ove odluke.

U slučaju da se zakupac već nalazi u posedu poslovnog prostora ili se uvodi u posed pre nego što se steknu uslovi za zaključivanje ugovora o zakupu, Javno preduzeće će sa zakupcem zaključiti predugovor o zakupu kojim će urediti međusobne odnose, na način utvrđen ovom odlukom.

U slučaju da Gradsko veće grada Požarevca ne da saglasnost na odluku Upravnog odbora neposrednog korisnika poslovnog prostora, zakupac je dužan da poslovni prostor vrati Javnom preduzeću, na način i pod uslovima utvrđenim predugovorom.

Predmet ugovora

Član 38

Ugovorom o zakupu zakupodavac daje, a zakupac prima u zakup poslovni prostor.

U ugovoru moraju da budu tačno navedene karakteristike poslovnog prostora čiji je zakup predmet ugovora i to: mesto, ulica i kućni broj, sprat, površina, struktura poslovnog prostora sa namenom prostorija i zona u koju je poslovni prostor nalazi.

Delatnost koju će zakupac obavljati

Član 39

Ugovorom o zakupu određuje se koju će poslovnu delatnost zakupac obavljati, uz napomenu da zakupac ne može menjati ili proširivati delatnost.

Trajanje ugovora

Član 40

U ugovoru se određuje vreme na koje je ugovor zaključen, od kog datuma ugovor počinje da teče i datum prestanka zakupodavnog odnosa.

Ugovor o zakupu zaključuje se na period od 3 godine.

Izuzetno, Upravni odbor Javnog preduzeća može doneti odluku da se ugovor o zakupu zaključi i na period duži od tri godine, ali ne duže na period na koji je dobijena saglasnost Gradskog veća grada Požarevca, a u slučaju kada zakupac preuzme obavezu da uloži sopstvena sredstva u adaptaciju i opremanje poslovnog prostora; u slučaju kada zakupac prihvati da izmiri neizmireni dug iz prethodnog zakupodavnog odnosa u iznosu koji premašuje jednogodišnji iznos zakupnine.

Zakupnina

Član 41

Ugovorom će se utvrditi početna ugovorena zakupnina iskazana po m2 i u ukupnom iznosu, broj tekućeg računa na koji se ista uplaćuje, obaveza zakupca da istu uplaćuje do 10-og u mesecu za tekući mesec, kao i obaveza zakupca da u slučaju neblagovremenog plaćanja uplati zakupodavcu zateznu kamatu obračunatu u skladu sa zakonskim odredbama koje regulišu stope zatezne kamate .

Prilikom zaključenja ugovora o zakupu, cena zakupa se iskazuje u evrima po zvaničnom srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan zaključenja ugovora.

Cena zakupa poslovnog prostora iz zaključenog ugovora usklađuje se mesečno, prema zvaničnom srednjem kursu evra Narodne banke Srbije, na dan fakturisanja mesečne zakupnine.

Član 42

Ugovor o zakupu obavezno sadrži i odredbu kojom se određuje da će se zakupnina u toku ugovorenog roka usklađivati bez zaključenja posebnog aneksa ugovora, shodno odredbama odluke kojom se uređuje način i postupak utvrđivanja visine zakupa za poslovni prostor čiji je nosilac javne svojine Grad Požarevac za odgovarajuću zonu i delatnost.

Obaveze zakupca

Član 43

Ugovorom se utvrđuju i sledeće obaveze zakupca:

- da primi u zakup poslovni prostor koji je predmet ugovora u viđenom stanju;

- da kod vršenja radova u poslovnom prostoru, radi privođenja nameni, prethodno pribavi saglasnost zakupodavca za te radove;

- da u skladu sa zakonom sprovede obavezne mere protivpožarne zaštite;

- da snosi troškove tekućeg održavanja poslovnog prostora;

- da snosi troškove za korišćenje poslovnog prostora (el. energija, voda, grejanje, korišćenje zajedničkih prostorija i uređaja, naknada za korišćenje građevinskog zemljišta, osiguranje poslovnog prostora i slično);

- da snosi troškove održavanja zgrade shodno zakonskim odredbama o održavanju stambenih zgrada;

Zakupac je dužan da sa nadležnim preduzećima zaključi poseban ugovor kojim se reguliše obračun i naplata troškova iz prethodnog stava ovog člana.

Član 44

Ugovorom se utvrđuje pravo zakupodavca da vrši kontrolu korišćenja zakupljenog prostora i tekućeg održavanja i da u vezi sa tim naloži otklanjanje nedostataka o trošku zakupca.

Obezbeđenje potraživanja

Član 45

U cilju obezbeđenja blagovremenog izmirenja zakupnine i troškova na ime utrošene električne energije, komunalnih usluga i drugih troškova za vreme korišćenja poslovnog prostora, zakupac se obavezuje da u momentu zaključenja ugovora o zakupu poslovnog prostora, zakupodavcu uplati kao depozit sredstva u visini od 3 (tri) mesečne izlicitirane ili ponuđene zakupnine, koji se iskazuje u evrima po zvaničnom srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan uplate istog.

Uplaćeni depozit iz stava 1. ovog člana, usklađuje se prema zvaničnom srednjem kursu dinara Narodne banke Srbije na dan upotrebe za izmirenje obaveza od strane zakupodavca, a u situaciji kada se zakupcu po isteku ili raskidu ugovora o zakupu depozit vraća usklađivanje se vrši na dan povraćaja depozita.

Zakupac je dužan da za vreme trajanja ugovora o zakupu poslovnog prostora zakupodavcu mesečno dostavi dokaze o izvršenoj uplati zakupnine i troškova na ime utrošene električne energije, komunalnih usluga i drugih troškova.

U slučaju da zakupac ne izmiruje redovno i blagovremeno zakupninu i troškove na ime utroška električne energije, komunalnih usluga i drugih troškova, ova potraživanja namiriju se iz depozita.

U slučaju da zakupac duže od 2 (dva) meseca ne plaća zakupninu i ostale troškove za vreme korišćenja poslovnog prostora, to će biti osnov za raskid ugovora o zakupu poslovnog prostora.

U slučaju sklapanja aneksa ugovora o zakupu iz člana 56. ove odluke, zakupac je dužan da kao sredstvo obezbeđenja plaćanja Javnom preduzeću preda ono sredstvo obezbeđenja koje je ugovoreno osnovnim ugovorom o zakupu zaključenim sa Gradom.

Prestanak ugovora pre isteka vremena na koji je zaključen

Član 46

Ugovorom se utvrđuje da ugovor o zakupu prestaje i pre isteka vremena za koje je zaključen i to:

1. sporazumom ugovarača u pismenom obliku;

2. ako zakupac izgubi pravo da obavlja delatnost određenu ugovorom;

3. ako zakupac bez opravdanog razloga ne obavlja delatnost određenu ugovorom;

4. ako zakupac ne plati u celosti zakupninu za dva meseca uzastopno ili tri meseca u toku kalendarske godine;

5. ako se zakupac bez opravdanog razloga ne useli u poslovni prostor u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora;

6. ako zakupac poslovni prostor koristi protivno odredbama ugovora ili na način kojim se poslovnom prostoru ili objektu u kome se on nalazi, njegovom krivicom ili krivicom lica za koje je on odgovoran, nanosi šteta;

7. ako zakupac poslovni prostor koristi na način koji uznemirava druge korisnike poslovnog prostora ili stanare u zgradi i u susednim zgradama (povećanom bukom, vibracijama, dimom, oticanjem otpadnih voda, neprijatnim mirisama i slično);

8. ako zakupac bez prethodne pismene saglasnosti zakupodavca vrši prepravke ili adaptacije poslovnog prostora;

9. ako zakupac ne izmiruje naknade i ne snosi troškove za obaveze utvrđene ugovorom o zakupu;

10. ako zakupac najkasnije u roku od osam dana od dana izvršene promene ne dostavi zakupodavcu podatke o izvršenoj statusnoj promeni kao i podatke o novim vlasnicima, osnivačima ili članovima društva. I

11. ako zakupac, u roku od pet dana od dana prijema pisanog zahteva zakupodavca, ne dostavi dokaz da su lica, koja su u postupku kontrole zatečena da u poslovnom prostoru obavljaju delatnost, kod njega zaposlena ili da su članovi njegovog porodičnog domaćinstva, u slučaju kada zakupac obavlja delatnost ličnim radom sredstvima u svojini građana.

Podzakup

Član 47

Zakupac ne može zakupljeni poslovni prostor ili njegov deo izdati u podzakup drugome, kao ni po bilo kom drugom osnovu uvesti treće lice u posed poslovnog prostora. Ukoliko zakupodavac u postupku kontrole korišćenja poslovnog prostora utvrdi da je zakupac izdao poslovni prostor ili njegov deo u podzakup drugome, ili da je omogućio trećem licu (uz naknadu ili bez naknade) da koristi poslovni prostor, ugovor o zakupu prestaje da važi.

Jednostrani raskid ugovora

Član 48

U slučaju da zakupac ne poštuje ugovorne obaveze, zakupodavac ima pravo da jednostrano raskine ugovor o zakupu i pozove zakupca da mu najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema pisanog obaveštenja o raskidu ugovora vrati poslovni prostor.

Ukoliko zakupac ne postupi po zahtevu zakupodavca i ne vrati poslovni prostor u ostavljenom roku, dužan je da od dana prijema pisanog obaveštenja pa do dana vraćanja poslovnog prostora, zakupcu plaća dvostruki iznos zakupnine.

Član 49

Ugovorom se utvrđuje da svaka ugovorna strana može otkazati dalje korišćenje poslovnog prostora, uz otkazni rok od 30 (trideset) dana, počev od dana dostavljanja pismenog saopštenja o otkazu.

Ostale odredbe ugovora o zakupu

Član 50

Zakupodavac i zakupac mogu ugovorom o zakupu da ugovore i druga prava, obaveze i odgovornosti, koja nisu sadržana u ovoj odluci, a primereno svojim poslovnim potrebama.

IV IZMENE UGOVORA O ZAKUPU

Član 51

Kada zakupac prestane da obavlja svoju delatnost usled smrti, a nastavak zakupa traže naslednici (bračni drug, dete ili roditelj zakupca)radi obavljanja iste delatnosti, zakup se nastavlja sa njima.

Kada zakupac prestaje, zbog odlaska u penziju, da obavlja svoju delatnost, a nastavak zakupa traži bračni drug, dete ili roditelj zakupca (članovi porodičnog domaćinstva) radi obavljanja iste delatnosti, zakup se nastavlja sa tim licem.

Javno preduzeće može odobriti nastavak zakupodavnog odnosa sa sukcesorom zakupca kada je kod zakupca - pravnog lica došlo do određenih statusnih promena: spajanja i pripajanja, i u slučaju podele, pod uslovom da postoji saglasnost pravnih lica nastalih podelom.

Kada zakupac - fizičko lice u svojstvu osnivača pravnog lica, zatraži prenos prava zakupa na pravno lice čiji je jedini osnivač, zakupodavni odnos se može nastaviti sa tim pravnim licem.

Trajanje ugovora o zakupu može se produžiti za još najviše tri godine kada savestan zakupac, koji uredno izmiruje svoje obaveze po osnovu zakupa, za vreme trajanja ugovora o zakupu a najranije 90 dana pre njegovog isteka, zatraži produženje zakupa.

Odluku o određivanju zakupca ili produženju zakupodavnog odnosa u slučajevima utvrđenim ovim članom donosi Upravni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Gradskog veća grada Požarevca.

V OSLOBAĐANJE, UMANJENJE I ODLAGANJE PLAĆANJA ZAKUPNINE

Oslobađanje od plaćanja i umanjenje zakupnine

Član 52

Javno preduzeće može osloboditi od obaveze plaćanja zakupnine, zakupca poslovnog prostora u periodu dok vrši izvođenje građevinskih i građevinsko zanatskih radova održavanja poslovnog prostora (investiciono održavanje, adaptacije, sanacije) u trajanju najduže do 90 dana, u zavisnosti od obima i vrste radova.

Javno preduzeće može osloboditi od obaveze plaćanja zakupnine zakupca poslovnog prostora, u periodu dok se izvode radovi čije izvođenje finansira Grad Požarevac, Javno preduzeće, javno komunalno ili drugo javno preduzeće, ukoliko izvođenje radova onemogućava zakupca u pristupu poslovnom prostoru. Oslobađanje od plaćanja po ovom osnovu najduže može da traje koliko i radovi koji se izvode, uz uslov da Javno preduzeće privremeno preuzme ili zapečati poslovni prostor.

U slučaju kada izvođenje radova iz prethodnog stava ne onemogućava zakupca da koristi poslovni prostor, ali bitno utiče na njegovo poslovanje, Javno preduzeće mu može odobriti umanjenje zakupnine najviše do 30% mesečne zakupnine, a najduže dok traju radovi.

Odluku u slučajevima predviđenim ovim članom, donosi Upravni odbor Javnog preduzeća ceneći opravdanost u svakom konkretnom slučaju.

Na odluku Upravnog odbora Javnog preduzeća iz prethodnog stava saglasnost daje Gradsko veće grada Požarevca.

Umanjenje zakupnine po osnovu ulaganja ličnih sredstava zakupca u održavanje poslovnog prostora

Član 53

Javno preduzeće može kroz zakupninu da nadoknadi zakupcu poslovnog prostora do 50% od iznosa vrednosti izvedenih građevinskih i građevinsko zanatskih radova (investiciono održavanje, adaptacije, sanacije) po osnovu ulaganja sopstvenih sredstava u održavanje poslovnog prostora, pod uslovom:

- da je zakupac dobio prethodnu saglasnost Javnog preduzeća za ulaganje sopstvenih sredstava;

- da je zakupac pribavio saglasnost Javnog preduzeća na obim i vrstu radova i na predmer i predračun radova;

- da je Gradsko veće grada Požarevca dalo prethodnu saglasnost za izvođenje radova;

- da su radovi izvedeni u skladu sa zakonskim odredbama o planiranju i izgradnji objekata i zaštiti kulturnih dobara;

- da je zakupac dostavio Javnom preduzeću okončanu situaciju - račun izdat od strane izvođača radova, i dokaz o izvršenom plaćanju.

U slučaju iz stava 1. ovog člana zakupnina se može umanjiti do 80%.

Odluku u slučajevima predviđenim ovim članom donosi Upravni odbor Javnog preduzeća ceneći opravdanost u svakom konkretnom slučaju.

U slučaju da zakupac, u skladu sa odredbama ovog člana, ostvari pravo na umanjenje zakupnine, zakupac to pravo može ostvarivati samo tokom trajanja zakupodavnog odnosa, u suprotnom, u slučaju prestanka zakupodavnog odnosa, iz bilo kog drugog razloga, a pre isteka roka otplate uloženih sredstava, zakupac nema pravo na refundaciju bilo kakvih troškova.

Postupak odobravanja zakupcu da sopstvenim sredstvima izvede građevinske i građevinsko zanatske radove utvrđuju se posebnim aktom koji donosi Upravni odbor Javnog preduzeća.

VI OTKAZ UGOVORA O ZAKUPU

Član 54

Odluku o otkazu ugovora o zakupu, po prethodno izjavljenom otkazu zakupcu od strane Javnog preduzeća kao zakupodavca, donosi Upravni odbor.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 55

Grad Požarevac primopredaju poslovnog prostora na upravljanje Javnom preduzeću izvršiće u roku od 30 dana od dana donošenja ove odluke.

Primopredaja iz prethodnog stava ovog člana vrši se posebnim aktom Gradskog veća grada Požarevca, a na osnovu izveštaja Komisije za primopredaju formirane od strane Gradskog veća grada Požarevca.

Član 56

Sa zakupcima poslovnog prostora koji su u zakupodavnom odnosu sa Gradom na dan stupanja na snagu ove odluke, Javno preduzeće zaključiće aneks ugovora o zakupu kojim će stupiti u ugovorni odnos umesto Grada Požarevca i kojim će se se utvrditi obaveza zakupaca da Javnom preduzeću predaju jedan od instrumenata obezbeđenja potraživanja predviđenih u članu 45. ove odluke.

Ukoliko zakupci odbiju da zaključe ponuđeni aneks, otkazaće im se ugovor o zakupu.

Član 57

Novčana sredstva ostvarena po osnovu davanja u zakup poslovnog prostora koji je ustupljen na upravljanje Javnom preduzeću po odredbama ove odluke, prihod su budžeta Grada Požarevca.

Član 58

Izmene i dopune ove odluke vrše se na način i u postupku predviđenom za njeno donošenje.

Član 59

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o uslovima i načinu davanja u zakup poslovnih prostorija ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 1/11)

Član 60

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Požarevca" a primenjivaće se od 01.04.2012. godine.