ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 22/2012 i 25/2012 - ispr.)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se i utvrđuje nadležnost, organizacija i način rada Službe za budžetsku inspekciju Grada Kragujevca (u daljem tekstu: Služba) u skladu sa Zakonom.

Član 2

Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i podzakonskim aktima, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i ovom odlukom.

Služba se organizuje kao stručna služba, čiji je rad nezavisan i samostalan.

Član 3

Rad Službe dostupan je javnosti na način utvrđen zakonom.

O davanju informacija o radu Službe odlučuje Gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 4

Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju odgovorno, savesno, efikasno i nepristrasno, ne rukovodeći se pri tome svojim političkim i ideološkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.

Zaposleni u Službi obavezni su da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka, u skladu sa zakonom.

Član 5

Ovlašćeno službeno lice-budžetski inspektor (u daljem tekstu: budžetski inspektor) ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje kontrole kod korisnika sredstava budžeta nad kojima se vrši inspekcija.

Na zahtev budžetskog inspektora subjekti kontrole obavezni su da budžetskom inspektoru pruže neophodne informacije i dostave podatke, dokumenta i izveštaje potrebne za obavljanje kontrole.

Budžetski inspektor ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

II NADLEŽNOST SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU GRADA KRAGUJEVCA

Član 6

Služba se obrazuje za obavljanje poslova kontrole primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja, namenskog i zakonitog korišćenja sredstava kod korisnika sredstava budžeta grada Kragujevca.

Služba vrši kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava sa ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.

Član 7

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcije nad:

1) direktnim i indirektnim budžetskim korisnicima budžeta grada;

2) javnim preduzećima, čiji je osnivač Grad Kragujevac, pravnim licima, osnovanim od strane javnih preduzeća, odnosno pravnim licima nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više više od 50% glasova u Upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima lokalna javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta Grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta Grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacije, dotacije i dr.

Služba obavlja i druge poslove po nalogu Gradskog veća i Gradonačelnika, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje ova oblast.

III ORGANIZACIJA I NAČIN RADA SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU GRADA KRAGUJEVCA

Član 8

Poslovi kontrole obavljaju se po godišnjem Programu koji donosi Gradsko veće na predlog Službe.

Poslove kontrole, budžetski inspektori vrše na osnovu planova rada i naloga za kontrolu koje utvrđuje i izdaje Šef Službe.

Izuzetno, po nalogu Gradskog veća, Služba vrši vanrednu kontrolu.

Član 9

Nalogom se određuje: budžetski inspektor za obavljanje budžetske kontrole, subjekt nad kojim se vrši kontrola, predmet kontrole i rok u kome će se kontrola obaviti.

Budžetski inspektor u postupku kontrole obavezan je da svojstvo službenog lica dokaže službenom legitimacijom, izdatom u skladu sa članom 6. Uredbe o radu, ovlašćenjima i obeležjima budžetske inspekcije.

Član 10

Pre otpočinjanja kontrole, budžetski inspektor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi subjektom nad kojim se vrši kontrola.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.

Odgovorno lice je dužno da na zahtev budžetskog inspektora sačini pisano objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.

Član 11

O izvršenoj kontroli, budžetski inspektor sastavlja zapisnik u skladu sa zakonom.

Pre dostavljanja zapisnika sa nalazom upoznaje odgovorna lica u subjektu nad kojim se vrši kontrola.

Član 12

Služba dostavlja zapisnik korisnicima budžetskih sredstava, odnosno subjektima nad kojima se vrši kontrola.

Na nalaz iz zapisnika, subjekt nad kojim je vršena kontrola, može uložiti primedbe u roku od 8 dana od dana dostavljanja zapisnika.

Ako budžetski inspektor utvrdi da su primedbe na zapisnik osnovane, sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja subjektu nad kojim je izvršena kontrola, u roku od 15 dana od dana prijema primedbe, a ako su primedbe neosnovane o tome pismeno obaveštava subjekta nad kojim je izvršena kontrola.

Član 13

Subjekt nad kojim je izvršena kontrola dužan je da u roku određenom u zapisniku obavesti budžetskog inspektora o postupanju po predloženim merama i priloži dokaze o tome.

Budžetski inspektor, po dobijanju obaveštenja iz stava 1. ovog člana, vrši kontrolu izvršenja predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 14

Ako subjekt nad kojim je izvršena kontrola ne postupi po naloženim merama, budžetski inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje se donosi u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mere.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću, preko Službe, u roku od 8 dana od dana prijema rešenja.

Gradsko veće odlučuje po žalbi u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka Gradskog veća je konačna u upravnom postupku.

Član 15

Služba zaključkom nalaže otklanjanje nedostataka zbog kojih nije moguće izvršiti kontrolu u roku koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka, u slučaju da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odn. da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisan način.

Na zaključak, subjekt nad kojim se vrši kontrola može izjaviti prigovor Službi u roku od 3 dana od dana prijema zaključka, o kome odlučuje budžetski inspektor u roku od 5 dana od dana prijema prigovora.

Član 16

Služba dostavlja Gradonačelniku i Gradskom veću kvartalne i šestomesečne Izveštaje o izvršenoj inspekciji sa nalazom i merama.

Služba dostavlja Skupštini grada Izveštaj o izvršenoj inspekciji, a na njen zahtev i češće, sa zapisnicima Službe o sprovedenoj kontroli radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

Član 17

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u gradskoj upravi.

Zvanja zaposlenih, zakonski uslovi za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuj u se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji ovo regulišu.

Član 18

Radom Službe rukovodi šef Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca, koga postavlja Gradsko veće na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Za šefa Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca može biti postavljeno lice koje, pored uslova da je državljanin RS, da nije pod istragom i krivično osuđivan, mora da ima završen ekonomski fakultet, položen stručni ispit u skladu sa zakonom i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.

Na izbor kandidata za šefa Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca primenjuju se odredbe odluke o Gradskim upravama o postupku za izbor kandidata za načelnika.

Član 19

Šef Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca za svoj rad, za zakonito i blagovremeno izvršavanje poslova iz svoje nadležnosti odgovara Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću.

Član 20

Šef Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca:

- predstavlja i zastupa Službu,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga Službe;

- organizuje, objedinjuje, usmerava rad službe,

- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,

- donosi i potpisuje akta službe u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima,

- potpisuje akta Službe koja se upućuju organima Grada i drugim subjektima,

- postavlja i razrešava rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Službi,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih lica u Službi,

- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Službe,

- odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme manje vrednosti i potrošnog materijala,

- zaključuje ugovore na osnov ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima organa Grada, kao i drugim propisima,

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, odlukama organa Grada i drugim propisima.

Član 21

Šefu Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca može prestati dužnost i pre isteka vremena na koji je postavljen, podnošenjem ostavke i razrešenjem.

Ostavka se može podneti usmeno ili u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu. Šef Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca koji je podneo ostavku, ukoliko nema zamenika, obavlja poslove iz nadležnosti šefa Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca do postavljenja novog šefa Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca.

Gradsko veće većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća, može razrešiti šefa Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca i pre isteka vremena na koje je postavljen na obrazložen predlog Gradonačelnika ili polovine članova Gradskog veća.

Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti sačinjen u pisanom obliku i u njemu moraju biti navedeni razlozi koji predlog čine opravdanim.

Član 22

Šef Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik šefa Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca se postavlja i razrešava na način, po postupku i pod istim uslovima koji su utvrđeni za postavljenje i razrešenje načelnika.

Član 23

U okviru Službe mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaj u neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Naziv, broj, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica utvrđuj u se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta.

Na akt iz stava 3. ovog člana, koji donosi šef Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca, saglasnost daje Gradsko veće.

IV ODNOS SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU GRADA KRAGUJEVCA PREMA ORGANIMA, POSEBNIM I STRUČNIM SLUŽBAMA ORGANA GRADA KAO I DRUGIM SUBJEKTIMA

Član 24

Odnos Službe prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim aktima.

Služba podnosi redovne izveštaje o izvršenim kontrolama na način i u rokovima utvrđenim ovom Odlukom Gradonačelniku i Gradskom veću, po godišnjem programu koji donosi Gradsko veće.

Član 25

Svi organi Grada, posebne i stručne službe organa Grada, kao i svi korisnici sredstava budžeta Grada, obavezne su da u postupku kontrole od strane Službe za internu reviziju grada Kragujevca, stave na raspolaganje budžetskim inspektorima svu potrebnu dokumentaciji, omoguće uvid u sva dokumenta koja su neophodna za vršenje poslova revizije i kontrole, kao i da obezbede uslove za rad na poslovima revizije i kontrole.

Član 26

Služba može pružati savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju poboljšanja procesa upravljanja i kontrole u skladu sa zakonom organima Grada, posebnim i stručnim službama organa Grada, kao i drugim korisnicima budžeta Grada

Član 27

Sredstva za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme obezbeđena su u budžetu grada.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje šef Službe, na osnovu ovlašćenja Gradonačelnika grada Kragujevca.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Član 28

Gradsko veće će raspisati javni oglas za izbor kandidata za šefa Službe za budžetsku kontrolu grada Kragujevca.

Do izbora šefa Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca, poslove iz delokruga njegove nadležnosti vršiće načelnik Gradske uprave za finansije, u skladu sa važećim aktima.

Nakon postavljenja, šef Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca, dužan su da u roku od 7 dana od dana postavljenja donese akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta i dostavi ga Gradskom veću na saglasnost.

Zaposleni u Gradskoj upravi za finansije-Odeljenju za budžetsku inspekciju, na radnom mestu-inspektori, preuzimaju se u Službu za budžetsku inspekciju grada Kragujevca i nastavljaju sa radom, do donošenja akta iz stava 3. ovog člana, na poslovima na kojima su raspoređeni.

Do početka primene Odluke o rebalansu budžeta Grada za 2012. godinu, rad inspektora, plate i naknade i dr. finansiraće se u okvirima opredeljenim Odlukom o budžetu grada Kragujevca za 2012. godinu, na razdelu 4 - Gradska uprava za finansije.

Do izrade pečata Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca, koristiće pečat Gradske uprave za finansije-Odeljenja budžetske inspekcije.

Član 29

Služba za budžetsku inspekciju grada Kragujevca će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke, u roku od 6 (šest) meseci od dana stupanja na snagu ove odluke.

Obavezuje se Sekretarijat za poslove Gradskog veća i Gradska uprava za finansije da u delokrugu svoje nadležnosti, preduzmu sve neophodne aktivnosti vezane za realizaciju ove odluke radi obezbeđenja prostora, kadrova i opreme, odnosno uslova za rad i funkcionisanje Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca, kao i da raspiše javni oglas za izbor kandidata za postavljenje šefa Službe za budžetsku inspekciju grada Kragujevca kako bi Služba započela sa radom u roku utvrđenim stavom 1. ovog člana.

Član 30

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".