UREDBA

O DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA ZA RAZVOJ BRENDA U REPUBLICI SRBIJI U 2012. GODINI

("Sl. glasnik RS", br. 55/2012)

Član 1

Ovom uredbom uređuju se uslovi i način dodele podsticajnih sredstava za razvoj brenda u Republici Srbiji u 2012. godini, u cilju jačanja konkurentnosti i prepoznatljivosti brendova iz Republike Srbije i podsticanja primene brendinga i marketinga u poslovanju privrednih subjekata (u daljem tekstu: podsticajna sredstva).

Član 2

Brend u smislu ove uredbe jeste prepoznatljivi privredni subjekt odnosno perspektivni proizvod koji se izdvaja u odnosu na istovrsne proizvode svojim kvalitetom, inovativnošću, funkcionalnim, organoleptičkim, odnosno vizuelnim prednostima sa svrhom pozicioniranja u svesti potrošača kao boljih i uspešnijih od konkurencije.

Član 3

Podsticajna sredstva u skladu sa ovom uredbom dodeljuju se kao bespovratna.

Član 4

Podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji raspisuje ministarstvo nadležno za poslove trgovine (u daljem tekstu: Ministarstvo), putem javnog poziva.

Javni poziv se objavljuje u najmanje jednom dnevnom listu koji se distribuira na celoj teritoriji Republike Srbije i na web stranici Ministarstva.

Prijava na konkurs se podnosi Ministarstvu, u roku i sa dokumentacijom koji su utvrđeni javnim pozivom.

Konkursom se bliže utvrđuju uslovi za dodelu podsticajnih sredstava u skladu sa ovom uredbom.

Član 5

Pravo učešća na konkursu imaju privredni subjekti koji su upisani u odgovarajući registar kao privredna društva.

Pravo učešća na konkursu nemaju privredni subjekti:

1) protiv kojih je pokrenut stečajni postupak;

2) koji za prijavljenu namenu već koriste druga sredstva iz budžeta Republike Srbije.

Privredni subjekti mogu podneti samo jednu prijavu na konkurs.

Član 6

Podsticajna sredstva se dodeljuju za brendove iz sledećih grupa proizvoda, odnosno privrednih sektora:

1) prehrambena industrija (organska proizvodnja, zdrava hrana viših faza obrade):

(1) proizvodi od voća,

(2) konditorski proizvodi,

(3) proizvodi od mesa,

(4) proizvodi od šumskih plodova;

2) drvna industrija:

(1) nameštaj i proizvodi za kuću,

(2) ostali proizvodi od drveta;

3) tekstilna industrija;

4) proizvodi od keramike, stakla, gline.

Član 7

Podsticajna sredstva se dodeljuju za:

1) unapređenje dizajna proizvoda, odnosno prijavljenog brenda;

2) unapređenje internet, audio, video i štampanih komunikacija privrednih subjekata, odnosno prijavljenog brenda.

Član 8

Konkurs za dodelu podsticajnih sredstava sprovodi Komisija koju rešenjem obrazuje ministar nadležan za poslove trgovine.

Komisija utvrđuje ispunjenost uslova za dodelu podsticajnih sredstava u skladu sa ovom uredbom, ocenjuje prijave i utvrđuje rang listu najbolje ocenjenih prijava.

Komisija donosi odluku o raspodeli podsticajnih sredstava na osnovu kvaliteta prijave, zahteva za iznos podsticajnih sredstava koji je naveden u prijavi, obima planiranih aktivnosti i procene ostvarivosti očekivanih rezultata razvoja brenda, i utvrđuje iznos podsticaja koji se dodeljuje privrednom subjektu, a po redosledu utvrđenom na rang listi najbolje ocenjenih prijava.

Komisija donosi odluku o raspodeli podsticajnih sredstava do visine utvrđene članom 10. ove uredbe.

Komisija donosi odluku da se ne dodele podsticajna sredstva, ako oceni da nijedna prijava ne ispunjava propisane uslove.

Obaveštenje o raspodeli podsticajnih sredstava se objavljuje na web stranici Ministarstva.

Član 9

Na osnovu odluke o raspodeli, Ministarstvo i korisnik podsticajnih sredstava zaključuju ugovor o korišćenju podsticajnih sredstava, kojim se bliže uređuju prava, obaveze i odgovornosti, način i dinamika isplate podsticajnih sredstava, sredstva finansijskog obezbeđenja, dinamika realizacije planiranih aktivnosti i izveštavanje, način kontrole namenske upotrebe dodeljenih sredstava, kao i uslovi i okolnosti koje mogu dovesti do raskida ugovora, a u vezi sa eventualnim neispunjavanjem preuzetih obaveza.

Član 10

Sredstva za sprovođenje ove uredbe obezbeđena su Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2012. godinu ("Službeni glasnik RS", broj 101/11), razdeo 19, program 1504-01 - Izgradnja i pozicioniranje Nacionalnog brenda Srbije, ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, a do iznosa od 3.000.000 dinara.

Član 11

Nadzor nad sprovođenjem ove uredbe vrši Ministarstvo.

Član 12

Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".