ODLUKAO UTVRĐIVANJU POSLOVA PLATNOG PROMETA U VEZI S GOTOVINOM KOJE MOŽE DA OBAVLJA AGENT I O USLOVIMA ZA OBAVLJANJE TIH POSLOVA("Sl. glasnik RS", br. 60/2012) |
1. Ovom odlukom utvrđuju se poslovi platnog prometa iz člana 40. tačka 8. Zakona o platnom prometu koje može da obavlja agent u ime banke i propisuju uslovi koje agent mora da ispunjava za obavljanje tih poslova.
2. Poslovi platnog prometa iz tačke 1. ove odluke su:
1) obrada novčanica i kovanog novca (u daljem tekstu: gotov novac) preuzetih od banke - provera autentičnosti, utvrđivanje brojne tačnosti i sortiranje;
2) pakovanje gotovog novca;
3) smeštaj i čuvanje gotovog novca.
Agent iz tačke 1. ove odluke jeste privredno društvo koje ispunjava uslove utvrđene ovom odlukom i koje s bankom zaključi ugovor o obavljanju poslova agenta.
3. Za obavljanje poslova iz tačke 2. ove odluke (u daljem tekstu: poslovi s gotovinom), privredno društvo koje namerava da obavlja poslove agenta (u daljem tekstu: privredno društvo) podnosi banci pismeni zahtev u kome navodi poslove s gotovinom koje namerava da obavlja.
Uz zahtev iz stava 1. ove tačke, privredno društvo prilaže sledeću dokumentaciju:
1) rešenje o upisu u registar privrednih subjekata;
2) dokaze da raspolaže tehničkom i tehnološkom infrastrukturom koja mu omogućava obavljanje poslova s gotovinom, i to:
- izveštaj Narodne banke Srbije o proveri rada mašine za rukovanje novčanicama i/ili mašine za obradu kovanog novca (u daljem tekstu: mašina), koji sadrži pozitivno mišljenje o radu mašine, odnosno potvrdu Narodne banke Srbije o tome da se mašina koju namerava da koristi nalazi na listi tipova mašina koja je utvrđena odlukom Narodne banke Srbije kojom se uređuje upravljanje tokovima gotovine (u daljem tekstu: Odluka),
- izjavu odgovornog lica privrednog društva da prostorije u kojima će se obavljati poslovi s gotovinom ispunjavaju uslove iz tačke 5. ove odluke, sa odgovarajućim dokazima (atest, projektna dokumentacija i sl.);
3) dokaz o osnovu korišćenja poslovnog prostora za obavljanje poslova s gotovinom (dokaz o svojini nad poslovnim prostorom, odnosno ugovor o zakupu zaključen na najmanje godinu dana ili drugi dokaz da poslovni prostor osnovano koristi za obavljanje poslova s gotovinom u trajanju od najmanje godinu dana);
4) dokaz, ne stariji od šest meseci, da direktor privrednog društva i zaposleni koji će neposredno obavljati poslove s gotovinom nisu pravnosnažno osuđivani za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora u trajanju dužem od šest meseci ili za krivično delo koje ih čini nepodobnim za obavljanje poslova s gotovinom;
5) dokaz o kadrovskoj osposobljenosti, tj. izveštaj Narodne banke Srbije o sprovedenoj obuci za obavljanje poslova obrade gotovog novca za zaposlene koji će neposredno obavljati poslove s gotovinom, kao i izvod iz akta o unutrašnjoj organizaciji tog privrednog društva koji se odnosi na obavljanje ovih poslova;
6) dokaz o postojanju internih akata privrednog društva koji se odnose na procedure rada u vezi s poslovima s gotovinom i na bezbednost.
4. Ako banka, na osnovu zahteva i dokumentacije iz tačke 3. ove odluke, utvrdi da privredno društvo ispunjava uslove za obavljanje poslova agenta - može sa agentom zaključiti ugovor o poveravanju obavljanja poslova s gotovinom (u daljem tekstu: ugovor).
Ugovorom se naročito uređuju poslovi s gotovinom koje agent obavlja za banku, način obavljanja poslova s gotovinom, prava, obaveze i odgovornosti agenta i banke, kao i rok na koji se ugovor zaključuje.
Banka je dužna da, nakon zaključenja ugovora, a najkasnije narednog radnog dana, Narodnoj banci Srbije dostavi obaveštenje, koje naročito sadrži poslovno ime i sedište agenta, vrstu poslova koji se poveravaju agentu i spisak organizacionih jedinica agenta u kojima se obavljaju poslovi koji su predmet ugovora.
Banka je dužna da Narodnu banku Srbije obavesti o prestanku važenja ugovora najkasnije narednog radnog dana od dana prestanka važenja.
5. Agent je dužan da obradu gotovog novca vrši u posebnoj prostoriji - brojačnici, koja od ostalog poslovnog prostora mora biti odvojena pregradama od čvrstog i punog materijala, s vratima koja se zaključavaju.
Agent je dužan da gotov novac smešta i čuva u specijalnoj prostoriji - trezoru, odnosno u kasi.
Prostorije u kojima se vrši obrada, pakovanje, smeštaj i čuvanje gotovog novca moraju se nalaziti u prostoru u kome je kretanje ograničeno i u kome postoji neprestana kontrola pristupa (restriktivni - štićeni prostor).
Prostorije iz stava 3. ove tačke moraju biti obezbeđene sigurnosnim sistemima i merama zaštite koje podrazumevaju neprekidni video-nadzor sa zapisom, alarmni sistem, senzore za pravovremenu dojavu požara, sistem za kontrolu ograničenog pristupa, danonoćno fizičko obezbeđenje i sl.
6. Agent je dužan da obradu gotovog novca vrši na način i u skladu s minimalnim standardima za automatsku proveru podobnosti novčanica za opticaj koji su utvrđeni Odlukom.
Agent je dužan da obradu novčanica vrši na mašinama za obradu novčanica kojima se proveravaju autentičnost i fizičke osobine novčanica (BPM), a obradu kovanog novca da vrši na mašinama za obradu kovanog novca (CPM) - koje ispunjavaju opšte tehničke zahteve utvrđene u Prilogu 1.
7. Agent je dužan da u postupku obrade gotovog novca koristi samo mašinu za koju je pribavio izveštaj Narodne banke Srbije o proveri njenog rada, s pozitivnim mišljenjem o radu te mašine, odnosno za koju je pribavio potvrdu Narodne banke Srbije o tome da se mašina koju namerava da koristi nalazi na listi tipova mašina koja je utvrđena Odlukom.
8. Narodna banka Srbije proverava rad mašina na osnovu zahteva privrednog društva, odnosno agenta (u daljem tekstu: podnosilac zahteva), čiji su sadržina i forma utvrđene u Prilogu 2.
Uz zahtev iz stava 1. ove tačke, podnosilac zahteva dostavlja odgovarajuću dokumentaciju (uputstvo za upotrebu, tehničku dokumentaciju koja se odnosi na rad mašine i dr.).
Narodna banka Srbije sprovodi postupak provere rada mašine tako što ispituje ispunjenost uslova iz tačke 6. ove odluke, a, u zavisnosti od vrste mašine, ispituje i sledeće:
1) sposobnost mašine da utvrdi autentičnost gotovog novca;
2) sposobnost mašine da utvrdi da li je gotov novac podoban za opticaj;
3) sposobnost mašine da provereni gotov novac fizički odvoji (razvrsta) u odgovarajuće odeljke;
4) sposobnost mašine da utvrdi brojnu tačnost gotovog novca.
Provera iz stava 1. ove tačke vrši se na osnovu uzoraka poznatih falsifikata i uzoraka podobnog i nepodobnog gotovog novca, i to u roku od mesec dana od dana podnošenja zahteva iz tog stava.
9. Narodna banka Srbije sačinjava izveštaj o proveri rada mašine, koji sadrži mišljenje Narodne banke Srbije o tome da li mašina ispunjava uslove za obradu gotovog novca, i to u roku od 15 dana od dana izvršene provere. Ovaj izveštaj važi samo za tip mašine sa softverom i hardverom za koji je obavljena provera rada.
Izveštaj iz stava 1. ove tačke koji sadrži pozitivno mišljenje o radu mašine važi godinu dana od dana njegovog objavljivanja na listi tipova mašina koja je utvrđena Odlukom.
10. Lice koje je već pribavilo izveštaj iz tačke 9. ove odluke dužno je da, pre isteka roka iz stava 2. te tačke, ponovo podnese zahtev za proveru rada mašine - u sledećim slučajevima:
- nakon svake dogradnje ili ažuriranja hardvera/softvera na mašini;
- u slučaju pojave novog tipa falsifikata određenog apoena gotovog novca;
- kad Narodna banka Srbije pusti u opticaj novo izdanje apoena gotovog novca.
11. Narodna banka Srbije ne snosi odgovornost ako mašina koju banka koristi nije u stanju da gotov novac obrađuje u skladu sa odredbama ove odluke.
12. Izuzetno od tačke 6. ove odluke, u slučajevima nastanka vanrednih okolnosti (kvar mašine, nestanak električne energije i sl.), agent može da vrši i ručnu obradu gotovog novca, u skladu s minimalnim standardima za ručnu proveru podobnosti novčanica za opticaj koji su utvrđeni Odlukom. Na ovaj način ne može biti obrađeno više od 20% ukupno obrađene količine gotovog novca u toku tekuće godine.
13. Za obavljanje poslova obrade gotovog novca agent je dužan da raspolaže obučenim (kvalifikovanim) kadrom.
Obuku za obavljanje poslova obrade gotovog novca, uz izradu izveštaja o sprovedenoj ovoj obuci za zaposlene koji će neposredno obavljati poslove s gotovinom, vrši Narodna banka Srbije - na osnovu posebnog zahteva (Prilog 3), i ovaj izveštaj dostavlja agentu.
14. Agent je dužan da obradu gotovog novca vrši prema redosledu njegovog preuzimanja od banke, o čemu je dužan da vodi evidenciju, i to po svakoj banci.
Evidencija iz stava 1. ove tačke naročito sadrži redni broj, poslovno ime i sedište banke, datum preuzimanja, iznos po apoenskoj strukturi i datum obrade.
Preuzeti gotov novac i obrađeni gotov novac agent je dužan da odlaže i čuva u trezoru, po svakoj banci.
15. Agent je dužan da evidenciju o obrađenom gotovom novcu vodi po svakoj banci i da na osnovu te evidencije izrađuje i Narodnoj banci Srbije dostavlja izveštaj o obrađenom gotovom novcu, za svaku banku, i to najkasnije 10. u mesecu za prethodni mesec.
Izveštaj iz stava 1. ove tačke dostavlja se u elektronskom obliku, odnosno u pismenom obliku u slučaju prekida rada elektronskog sistema. Sadržina ovog izveštaja u elektronskom obliku utvrđena je uputstvom kojim se uređuje elektronska razmena podataka između banaka i Narodne banke Srbije u vezi s trezorskim poslovima, a sadržina i forma tog izveštaja u pismenom obliku utvrđene su u Prilogu 4.
16. Nakon izvršene obrade gotovog novca, agent je dužan da obrađeni gotov novac preda isključivo onoj banci od koje je preuzeo neobrađen gotov novac ili da ga preda Narodnoj banci Srbije.
Predaju gotovog novca Narodnoj banci Srbije i njegovo preuzimanje iz Narodne banke Srbije agent može vršiti isključivo kao ovlašćeno lice banke, na način utvrđen Odlukom.
17. Agent je dužan da sve vreme dok obavlja poslove s gotovinom ispunjava uslove iz ove odluke.
18. Banka je dužna da obezbedi da agent banci i Narodnoj banci Srbije omogući blagovremeni i neograničen uvid u dokumentaciju i podatke, kao i neposrednu kontrolu načina izvršavanja poslova s gotovinom koji su mu povereni.
Banka je odgovorna za sve postupke agenta i za svaki njegov propust u vezi sa obavljanjem poslova s gotovinom koji su mu povereni.
19. Odredbe Odluke koje se odnose na kontrolu upravljanja tokovima gotovine, uključujući i sačinjavanje izveštaja o proveri rada mašine sa opisom utvrđenih nepravilnosti u slučaju da Narodna banka Srbije utvrdi da mašina koju agent koristi ne ispunjava propisane uslove, odnose se i na kontrolu poslova s gotovinom koje banka obavlja preko agenta u skladu sa ovom odlukom.
Ako u postupku kontrole utvrdi da banka, zbog propusta u radu agenta, ne postupa u skladu sa Odlukom - Narodna banka Srbije može naložiti banci da raskine ugovor sa agentom.
20. Naknade za usluge iz tač. 8, 9. i 13. ove odluke obračunavaju se i naplaćuju u skladu sa odlukom kojom se utvrđuje jedinstvena tarifa po kojoj Narodna banka Srbije naplaćuje naknadu za izvršene usluge.
21. Prilozi iz ove odluke odštampani su uz tu odluku i njen su sastavni deo.
22. Ova odluka objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije" i stupa na snagu 1. septembra 2012. godine.
OPŠTI TEHNIČKI ZAHTEVI KOJE MORAJU ISPUNITI MAŠINE ZA OBRADU NOVČANICA I MAŠINE ZA OBRADU KOVANOG NOVCA
1. Mašine za obradu novčanica
Mašina za obradu novčanica (BPM) označava mašinu koja obrađuje veću količinu novčanica sortiranjem pojedinačnih novčanica bez intervencije rukovaoca mašinom.
Mašina za obradu novčanica mora da sortira novčanice na kategorije A, B1 i B2 definisane u Tabeli 1. Pri sortiranju novčanica na ove kategorije, mašina mora da ispuni jedan od sledeća dva uslova:
1) da ima najmanje tri odeljka na mašini namenjena za sortiranje novčanica na kategorije A, B1 i B2, kako bi se izbegla intervencija operatera mašine pri obradi;
2) da ima dva odeljka namenjena za sortiranje novčanica i da ispunjava sledeće uslove:
- da se provera autentičnosti i fizičkih osobina novčanica sprovodi u istom prolazu, u kom novčanice iz kategorije B1 moraju biti izdvojene u jedan odeljak, a novčanice iz kategorija A i B2 u drugi;
- ako je mašina identifikovala novčanice iz kategorije A u drugom odeljku, operater mora ponovo ubaciti novčanice iz drugog odeljka u mašinu, a u drugom prolazu novčanice za koje se sumnja da su falsifikovane moraju biti fizički odvojene od novčanica iz kategorije B2 u poseban odeljak.
Tabela 1
Sortiranje novčanica i postupanje sa novčanicama na mašinama za obradu novčanica
Redni broj |
Kategorija |
Opis (značenje) |
Postupak |
A |
(1) Predmeti koji nisu prepoznati kao novčanice izdanja NBS |
Predmeti nisu prepoznati kao novčanice izdanja NBS iz jednog od sledećih razloga: |
Mašina izdvaja predmete i novčanice i prosleđuje ih operateru radi daljeg postupanja. (1) Operater ove predmete odvaja od novčanica koje nisu u potpunosti prepoznate kao novčanice izdanja NBS i novčanica izdanja NBS za koje se sumnja da su falsifikovane. (2) Operater izdvaja ove novčanice radi daljeg postupanja i povlačenja iz opticaja. (3) Operater izdvaja ove novčanice radi daljeg postupanja i povlačenja iz opticaja. |
(2) Novčanice za koje se sumnja da su falsifikovane |
Novčanice identifikovane kao novčanice izdanja NBS za koje se sumnja da su falsifikovane jer su slika i format prepoznati, ali mašina nije detektovala jednu ili više karakteristika autentičnosti ili odstupaju u toleranciji. |
||
(3) Novčanice izdanja NBS za koje se ne može sa sigurnošću utvrditi da su autentične |
Novčanice koje su u potpunosti prepoznate kao novčanice izdanja NBS jer su slika i format prepoznati, ali mašina nije detektovala sve karakteristike autentičnosti ili ih nije prepoznala zbog kvaliteta i/ili odstupanja u toleranciji. U većini slučajeva su to nepodobne novčanice. |
||
B1 |
Novčanice izdanja NBS koje su autentične i podobne za opticaj |
Sve provere autentičnosti i fizičkih osobina novčanica koje je obavila mašina dale su pozitivne rezultate. |
Ove novčanice se mogu vratiti u opticaj. |
B2 |
Novčanice izdanja NBS koje su autentične i nepodobne za opticaj |
Sve obavljene provere autentičnosti dale su pozitivne rezultate. Najmanje jedna provera fizičkih osobina novčanice dala je negativan rezultat. |
Ove novčanice se ne mogu vratiti u opticaj. |
Novčanice kategorije A(2) predaju se Narodnoj banci Srbije u skladu sa odlukom kojom se uređuje postupanje s novcem za koji postoji sumnja da je falsifikovan.
Novčanice kategorije A(3) predaju se Narodnoj banci Srbije u skladu sa odlukom kojom se uređuje upravljanje tokovima gotovine.
Tipovi mašina za obradu novčanica mogu se međusobno razlikovati po detektorima (senzorima), softveru ili ostalim komponentama za obavljanje osnovnih funkcija.
Osnovne funkcije mašina za obradu novčanica su: provera autentičnosti novčanica, otkrivanje i odvajanje novčanica za koje se sumnja da su falsifikovane, otkrivanje i odvajanje nepodobnih novčanica od novčanica koje su podobne za opticaj.
2. Mašine za obradu kovanog novca
Da bi se mašina mogla smatrati mašinom za obradu kovanog novca (CPM) mora da odvaja autentičan kovani novac od kovanog novca za koji postoji sumnja da je falsifikovan i nepodobnog kovanog novca bez intervencije operatera.
Mašina za obradu kovanog novca treba da ima izlazne odeljke da bi se obezbedilo pouzdano razdvajanje obrađenog kovanog novca na kategorije.
Tipovi mašina za obradu kovanog novca mogu se međusobno razlikovati po detektorima (senzorima), softveru ili ostalim komponentama za obavljanje osnovnih funkcija.
Osnovne funkcije mašina za obradu kovanog novca su: provera autentičnosti kovanog novca, otkrivanje i odvajanje kovanog novca za koji se sumnja da je falsifikovan, kao i otkrivanje i odvajanje nepodobnog kovanog novca od kovanog novca koji je podoban za opticaj.
ZAHTEV ZA PROVERU RADA MAŠINE ZA OBRADU NOVČANICA, ODNOSNO MAŠINE ZA OBRADU KOVANOG NOVCA
(upišite ili označite odgovor)
PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA |
|
Poslovno ime: |
|
Matični broj: |
|
Adresa sedišta: |
|
Ime i prezime osobe za kontakt: |
|
Broj telefona osobe za kontakt: |
|
I-mejl adresa osobe za kontakt: |
|
PODACI O PROIZVOĐAČU MAŠINE |
|
Poslovno ime: |
|
Adresa: |
|
I-mejl adresa: |
|
Broj telefona: |
|
PODACI O MAŠINI |
||||||||||
Naziv: |
|
|||||||||
Model: |
|
|||||||||
Verzija: |
|
|||||||||
Verzija softvera: |
|
|||||||||
Fabrički broj: |
|
|||||||||
Mašina obrađuje: |
a) novčanice izdanja NBS |
|||||||||
Koje apoene kovanog novca mašina obrađuje? |
a) 1 din. b) 2 din. v) 5 din. g) 10 din. d) 20 din. |
|||||||||
Koje apoene novčanica mašina obrađuje? |
|
|||||||||
Mašina obrađuje gotov novac i sortira ga po kategorijama na: 1) podoban novac, 2) nepodoban novac i 3) odbijen novac (predmeti koji nisu prepoznati kao gotov novac izdanja NBS, gotov novac za koji se sumnja da je falsifikovan i gotov novac izdanja NBS za koji se ne može sa sigurnošću tvrditi da je autentičan). |
a) da b) ne |
|||||||||
Ako je odgovor na prethodno pitanje negativan, opišite kako mašina tokom obrade sortira gotov novac. |
|
|||||||||
Da li su informacije o apoenima koje mašina obrađuje vidljive na mašini? |
a) da b) ne |
|||||||||
Pri ubacivanju gotovog novca u mašinu, broj korektnih orijentacija apoena pri obradi je: |
a) 1 b) 2 v) 3 g) 4 |
|||||||||
Koje zaštitne elemente novčanica mašina proverava? |
|
|||||||||
Ko je ovlašćen za postavljanje parametara za autentičnost i fizičke osobine novčanica na mašini? |
a) operater b) lice ovlašćeno za održavanje v) proizvođač uređaja g) _____________________________ |
|||||||||
Da li je moguće mašinu naknadno prilagoditi za otkrivanje novoevidentiranih falsifikata gotovog novca? |
a) da b) ne |
(mesto i datum) |
M.P. |
(potpis odgovornog lica) |
|
|
|
|
|
(ime i prezime) |
ZAHTEV ZA OBUKU ZAPOSLENIH ZA OBAVLJANJE POSLOVA OBRADE GOTOVOG NOVCA
(podatke upisati u prazna polja tabele) |
PODACI O PODNOSIOCU ZAHTEVA |
|
Poslovno ime: |
|
Matični broj: |
|
Adresa sedišta: |
|
Ime i prezime osobe za kontakt: |
|
Broj telefona osobe za kontakt: |
|
I-mejl adresa osobe za kontakt: |
|
PODACI O ZAPOSLENIMA |
||
Redni broj |
Ime i prezime |
JMBG |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(mesto i datum) |
M.P. |
(potpis odgovornog lica) |
|
|
|
|
|
(ime i prezime) |
MESEČNI IZVEŠTAJ O OBRAĐENOM GOTOVOM NOVCU
(upišite ili označite odgovor)
1. OSNOVNI PODACI
1) Podaci o agentu koji obrađuje gotov novac
Poslovno ime: |
|
Matični broj: |
|
Adresa sedišta: |
|
Ime i prezime osobe za kontakt: |
|
Broj telefona osobe za kontakt: |
|
I-mejl adresa osobe za kontakt: |
|
2) Podaci o banci
Poslovno ime banke: |
|
Šifra banke1): |
|
_______________
1)Šifra banke iz odluke Narodne banke Srbije kojom se uređuje upravljanje tokovima gotovine.
2. OPERATIVNI PODACI
Period za koji se dostavlja izveštaj: |
|
Napomena: U narednim tabelama potrebno je uneti iznose.
1) Operativni podaci u vezi sa automatskom obradom gotovog novca
Novčanice
Apoen |
Ukupno obrađeno |
Podobno za opticaj |
Nepodobno za opticaj |
10 dinara |
|
|
|
20 dinara |
|
|
|
50 dinara |
|
|
|
100 dinara |
|
|
|
200 dinara |
|
|
|
500 dinara |
|
|
|
1000 dinara |
|
|
|
2000 dinara |
|
|
|
5000 dinara |
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
Kovani novac
Apoen |
Ukupno obrađeno |
Podobno za opticaj |
Nepodobno za opticaj |
1 dinar |
|
|
|
2 dinara |
|
|
|
5 dinara |
|
|
|
10 dinara |
|
|
|
20 dinara |
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
2) Operativni podaci u vezi s ručnom obradom gotovog novca
Novčanice
Apoen |
Ukupno obrađeno |
Podobno za opticaj |
Nepodobno za opticaj |
10 dinara |
|
|
|
20 dinara |
|
|
|
50 dinara |
|
|
|
100 dinara |
|
|
|
200 dinara |
|
|
|
500 dinara |
|
|
|
1000 dinara |
|
|
|
2000 dinara |
|
|
|
5000 dinara |
|
|
|
Kovani novac
Apoen |
Ukupno obrađeno |
Podobno za opticaj |
Nepodobno za opticaj |
1 dinar |
|
|
|
2 dinara |
|
|
|
5 dinara |
|
|
|
10 dinara |
|
|
|
20 dinara |
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
3) Operativni podaci u vezi sa stanjem gotovog novca
Novčanice
Apoen |
Stanje na početku perioda |
Stanje na kraju perioda |
||
Neobrađeni novac |
Obrađeni novac |
Neobrađeni novac |
Obrađeni novac |
|
10 dinara |
|
|
|
|
20 dinara |
|
|
|
|
50 dinara |
|
|
|
|
100 dinara |
|
|
|
|
200 dinara |
|
|
|
|
500 dinara |
|
|
|
|
1000 dinara |
|
|
|
|
2000 dinara |
|
|
|
|
5000 dinara |
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
|
Kovani novac
Apoen |
Stanje na početku perioda |
Stanje na kraju perioda |
||
Neobrađeni novac |
Obrađeni novac |
Neobrađeni novac |
Obrađeni novac |
|
1 dinar |
|
|
|
|
2 dinara |
|
|
|
|
5 dinara |
|
|
|
|
10 dinara |
|
|
|
|
20 dinara |
|
|
|
|
Ukupno: |
|
|
|
|
4) Operativni podaci u vezi s prometom gotovog novca
Novčanice
Apoen |
Primljeno od banke |
Predato banci |
10 dinara |
|
|
20 dinara |
|
|
50 dinara |
|
|
100 dinara |
|
|
200 dinara |
|
|
500 dinara |
|
|
1000 dinara |
|
|
2000 dinara |
|
|
5000 dinara |
|
|
Ukupno: |
|
|
Kovani novac
Apoen |
Primljeno od banke |
Predato banci |
1 dinar |
|
|
2 dinara |
|
|
5 dinara |
|
|
10 dinara |
|
|
20 dinara |
|
|
Ukupno: |
|
|
(mesto i datum) |
M.P. |
(potpis odgovornog lica) |
|
|
|
|
|
(ime i prezime) |