POSLOVNIK

O RADU GRADSKOG VEĆA GRADA POŽAREVCA

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 3/2008, 5/2008, 3/2009 i 7/2012)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Poslovnikom bliže se uređuje organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća i radnih tela Gradskog veća kao i druga pitanja od značaja za rad Gradskog veća.

Član 2

Gradsko veće obavlja poslove utvrđene zakonom i Statutom grada Požarevca.

II ORGANIZACIJA GRADSKOG VEĆA

Član 3

Gradsko veće čine Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika koji je član Gradskog veća po funkciji i 9 (devet) članova Gradskog veća koje bira Skupština grada, na predlog Gradonačelnika.

Gradonačelnik je predsednik Gradskog veća.

Gradsko veće predstavlja Gradonačelnik.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika Gradsko veće predstavlja zamenik Gradonačelnika.

Članovi Gradskog veća, mogu biti na stalnom radu u gradu.

Po osnovu stalnog rada članovi Gradskog veća ostvaruju prava i obaveze kao funkcioneri u Gradu o čemu odlučuje nadležno skupštinsko radno telo.

Za razmatranje i pretresanje pitanja iz nadležnosti Gradskog veća, izvršavanja odluka vezanih za njegovo funkcionisanje, članovi Gradskog veća mogu biti resorno zaduženi za pojedine oblasti. Članovi Veća su izvestioci po tačkama dnevnog reda za koje su resorno zaduženi i podnose izveštaj i predlog veću za donošenje odgovarajućih odluka.

Resori u Gradskom veću podeljeni su na sledeći način:

- Javna preduzeća, infrastruktura i urbanizam;

- Privreda, turizam, snabdevanje i trgovina;

- Mesne zajednice i mesne kancelarije;

- Gradska opština Kostolac;

- Omladina, sport i saobraćaj;

- Poljoprivreda i Agrarni fond;

- Budžet i finansije;

- Obrazovanje;

- Društvene delatnosti i kultura;

- Bez portfelja.

III RADNA TELA GRADSKOG VEĆA

Član 4

Gradsko veće za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka iz nadležnosti Gradskog veća, obrazuje stalna i povremena radna tela.

Stalna radna tela obrazuju se kao komisije, a povremena radna tela mogu nositi i druge nazive (komisije, radne grupe, saveti i sl.).

Stalna radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća za mandatni period za koje je Gradsko veće izabrano.

Povremena radna tela obrazuju se rešenjem Gradskog veća za razmatranje pojedinih pitanja iz nadležnosti Gradskog veća koja ne spadaju u delokrug stalnih radnih tela i njihov mandat prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Gradskom veću.

Rešenjem o obrazovanju radnih tela utvrđuje se njihova nadležnost, sastav, način rada, rok za izvršenje zadatka i broj članova.

Član 5

Radno telo Gradskog veća radi u sednicama.

Predsednik radnog tela stara se o organizovanju i pripremi sednice, predsedava i predlaže dnevni red, potpisuje akta radnog tela, stara se o izvršavanju zaključaka radnog tela i o primeni odredaba ovog Poslovnika koje se odnose na rad radnih tela.

Sednici radnog tela može prisustvovati i učestvovati u radu bez prava odlučivanja Gradonačelnik i članovi Gradskog veća koji nisu članovi radnog tela.

Član 6

Sednica radnog tela može se održati ako sednici prisustvuje većina članova radnog tela, a odlučuje se većinom glasova prisutnih članova. O toku sednice radnog tela sastavlja se zapisnik.

Član 7

Sednicu radnog tela saziva predsednik radnog tela a u slučaju njegove otsutnosti zamenik predsednika radnog tela a može se sazvati i na predlog Gradonačelnika.

Poziv za sednicu sa predlogom dnevnog reda i materijalom obavezno se dostavlja članovima radnog tela i predlagačima, odnosno obrađivačima materijala najkasnije tri dana pre dana određenog za održavanje sednice.

Poziv za sednicu može se dostaviti i u kraćem roku.

Radno telo određuje izvestioca koji po potrebi na sednici Gradskog veća obrazlaže izveštaj radnog tela.

Član 8

Sednici je dužan da prisustvuje obrađivač materijala čiji se materijal razmatra.

Radno telo može da razmatra materijal i bez prisustva predstavnika obrađivača ako je predstavnik obrađivača uredno pozvan da prisustvuje sednici.

O svom stavu po pitanjima koje je razmatralo radno telo podnosi izveštaj Gradskom veću koji sadrži mišljenje i predloge.

IV PRIPREMANJE I SAZIVANJE SEDNICA GRADSKOG VEĆA

Član 9

Sednice Gradskog veća saziva Gradonačelnik po sopstvenoj inicijativi.

Sednica Gradskog veća saziva se i na pisani zahtev 1/3 članova Gradskog veća i predsednika Skupštine grada.

O pripremanju sednice Gradskog veća stara se Gradonačelnik uz pomoć Odseka za poslove Gradskog veća.

Gradonačelnik može odlučiti da se pre utvrđene satnice za održavanje sednice Gradskog veća održi pripremna sednica Gradskog veća kojoj prisustvuju svi pozvani izuzev sredstava javnog informisanja.

Član 10

Gradonačelnik saziva i predlaže dnevni red sednica, predsedava sednicama Gradskog veća, stara se o primeni Poslovnika o radu Gradskog veća i potpisuje akta Gradskog veća.

Gradonačelnik saziva sednicu Gradskog veća pisanim putem.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti Gradonačelnika da obavlja poslove iz stava 1. ovog člana Poslovnika, zamenjivaće zamenik Gradonačelnika.

Član 11

Sednica Gradskog veća saziva se najkasnije 2 dana pre njenog održavanja.

Sednica se može sazvati i u kraćem roku, kada za to postoje posebni razlozi.

Uz poziv za sednicu dostavlja se predlog dnevnog reda, zapisnik sa prethodne sednice i materijali za razmatranje.

Na sednicu Gradskog veća pozivaju se pored članova Veća, načelnik Gradske uprave, načelnici odeljenja i službi čiji se akti i materijali razmatraju, predstavnici zainteresovanih organizacija i institucija a po potrebi mogu se pozvati i druga lica kao i predstavnici sredstava javnog informisanja.

Član 12

Obrađivač je dužan da materijal za sednicu Gradskog veća dostavi Odseku za poslove Gradskog veća, po pravilu najkasnije 3 dana pre održavanja sednice.

Prilikom izrade materijala za sednice Veća obrađivači akata o kojima Veće odlučuje dužni su da predlog akta sa obrazloženjem podnesu u obliku u kome se isti i donosi, i sa potpisom obrađivača.

Obrazloženje akta mora da sadrži pravni osnov, razloge za donošenje, objašnjenje cilja koji se želi postići i materijalna sredstva neophodna za sprovođenje akta.

Ukoliko se prilikom pripreme sednice utvrdi da predlozi akta nisu kompletni, materijal se može vratiti obrađivaču na dopunu.

V OTVARANJE SEDNICE I UČEŠĆE NA SEDNICI

Član 13

Predsednik Gradskog veća - Gradonačelnik, odnosno u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti, zamenik Gradonačelnika otvara sednicu Gradskog veća i na osnovu službene evidencije o prisutnosti članova Gradskog veća utvrđuje da postoji kvorum za rad Gradskog veća.

Kvorum za rad Gradskog veća postoji ako je na sednici prisutno više od polovine od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Član 14

Rad Veća je javan.

Izuzetno, Veće može odlučiti da sa svojih sednica isključi javnost, ali samo pri pretresu dela određenog pitanja, u skladu sa zakonom.

Član 15

Ako se utvrdi da potrebna većina utvrđena članom 13. stav 2. ovog Poslovnika ne postoji, Gradonačelnik odnosno zamenik Gradonačelnika odlaže sednicu za odgovarajući dan i sat. O odlaganju sednice pisano se obaveštavaju odsutni članovi Gradskog veća.

Sednica će se prekinuti i odložiti i u slučaju, kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna većina članova Gradskog veća potrebna za punovažan rad.

VI TOK SEDNICE

Član 16

Pre utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa prethodne sednice Gradskog veća.

Član Veća ima pravo da pre usvajanja zapisnika stavi primedbe na zapisnik.

Članovi Veća glasaju o iznetim primedbama na zapisnik i usvojene primedbe postaju sastavni deo zapisnika.

O primedbama na zapisnik Gradsko veće odlučuje bez rasprave.

Član 17

Dnevni red sednice utvrđuju članovi Gradskog veća glasanjem.

Pre utvrđivanja dnevnog reda član Gradskog veća ima pravo da predloži izmene ili dopune dnevnog reda.

Članovi Gradskog veća izjašnjavaju se posebno o svakom predlogu za izmenu ili dopunu predloženog dnevnog reda, a zatim i o predloženom dnevnom redu u celini.

Član 18

Razmatranje i odlučivanje na sednici Gradskog veća vrši se po tačkama utvrđenog dnevnog reda.

Na početku razmatranja i odlučivanja predstavnik obrađivača daje kratka objašnjenja ako Gradonačelnik ili članovi Gradskog veća to zahtevaju.

Predstavnik obrađivača ima pravo da se izjasni o predlozima za izmenu ili dopunu nacrta opšteg akta ili drugog materijala koji se razmatra na sednici.

Gradsko veće može ograničiti vreme izlaganja o pojedinim pitanjima.

Kada se zaključi rasprava po određenom pitanju, ne može se ponovo otvarati.

Član 19

O radu sednice Gradskog veća vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik Gradskog veća - Gradonačelnik i zapisničar.

O vođenju i čuvanju zapisnika sa sednica Gradskog veća stara se Odsek nadležan za poslove Gradonačelnika i Gradskog veća.

VII ODLUČIVANJE

Član 20

Po zaključenju rasprave Gradsko veće prelazi na odlučivanje. Glasanje se vrši javno, dizanjem ruke.

Gradsko veće može da odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja njegovih članova.

Gradsko veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova izuzev u slučajevima: utvrđivanja predloga Statuta grada, budžeta grada i urbanističkih planova kada odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.

Kada se glasa, Gradonačelnik prvo poziva članove da se izjasne koji su "za", a zatim koji su "protiv" i na kraju oni koji su uzdržani od glasanja.

Nakon obavljenog glasanja Gradonačelnik zaključuje glasanje i saopštava rezultat glasanja.

Kada usled obimnosti dnevnog reda ili drugih razloga ne može da se završi rasprava po svim tačkama dnevnog reda u zakazani dan, Gradsko veće može odlučiti da se sednica prekine i da se zakaže nastavak u određeni dan i sat o čemu se pisano obaveštavaju samo odsutni članovi.

VIII AKTA GRADSKOG VEĆA I NJEGOVIH RADNIH TELA

Član 21

Gradsko veće u vršenju poslova iz svog delokruga utvrđuje predlog odluke o budžetu grada, predlaže statut i druge odluke i akte koje donosi Skupština, donosi odluke, rešenja, zaključke, preporuke, daje mišljenja i donosi Poslovnik o radu Gradskog veća.

Radna tela Gradskog veća iz svog delokruga rada donose zaključke i preporuke.

Odlukom se na opšti način uređuju pitanja iz nadležnosti Gradskog veća.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim pravima, obavezama i pravnim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata u skladu sa zakonom, statutom i drugim aktima.

Zaključkom se odlučuje o proceduralnim pitanjima i inicira donošenje i predlaganje odluka i drugih akata, kao i način rešavanja pojedinih pitanja.

Preporukom se predlaže način rešavanja pojedinih pitanja.

IX JAVNOST RADA GRADSKOG VEĆA

Član 22

Javnost rada Gradskog veća obezbeđuje se u skladu sa zakonom.

Gradsko veće obaveštava javnost o svom radu davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, održavanjem konferencija za štampu, davanjem saopštenja i stvaranjem drugih uslova za upoznavanje javnosti sa radom Gradskog veća, njegovim odlukama i stavovima.

Konferenciju za štampu zakazuje Gradonačelnik a u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti zamenik Gradonačelnika.

X ODSEK ZA POSLOVE GRADSKOG VEĆA

Član 23

Stručne, normativno-pravne, upravno-pravne, administrativno-tehničke, operativne i druge poslove za potrebe Gradskog veća i njegovih radnih tela vrši Odsek za poslove Gradskog veća organizovan u okviru Gradske uprave za poslove Gradskog veća i Gradonačelnika.

Odsek za poslove Gradskog veća pomaže Gradonačelniku u organizovanju sednice i priprema sednicu Gradskog veća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 24

Ovaj Poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Gradske uprave.

Ovaj Poslovnik objaviti u "Službenom glasniku grada Požarevca".