PRAVILNIKO NASTAVNOM PLANU I PROGRAMU OGLEDA ZA OBRAZOVNI PROFIL AVIO-TEHNIČAR("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 16/2007, 5/2011, 8/2012 i 11/2012 - ispr.) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se nastavni plan i program ogleda za obrazovni profil Avio-tehničar, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.
Program ogleda iz člana 1. ovog pravilnika ostvaruje se i u skladu sa:
1. Pravilnikom o planu i programu obrazovanja i vaspitanja za zajedničke predmete u stručnim i umetničkim školama ("Službeni glasnik SRS - Prosvetni glasnik", broj 6/90 i "Prosvetni glasnik", br. 4/91, 7/93, 17/93, 1/94, 2/94, 2/95, 3/95, 8/95, 5/96, 2/02, 5/03, 10/03, 24/04, 3/05, 6/05, 11/05, 6/06 i 12/06), i to sa nastavnim planom i programom:
1) srpskog jezika i književnosti;
2) srpskog jezika kao nematernjeg jezika;
3) jezika nacionalnih manjina;
4) fizičkog vaspitanja;
5) istorije;
6) geografije;
7) hemije;
8) građanskog vaspitanja;
2. Pravilnikom o nastavnom planu i programu predmeta Verska nastava za srednje škole ("Prosvetni glasnik", br. 6/03, 23/04 i 9/05).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
Samostalni članovi Pravilnika o izmeni
Pravilnika o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil avio-tehničar
("Sl. glasnik RS - Prosvetni glasnik", br. 8/2012)
Član 2
Učenici upisani u srednju školu zaključno sa školskom 2011/2012. godinom stiču obrazovanje po Pravilniku o nastavnom planu i programu ogleda za obrazovni profil aviotehničar ("Prosvetni glasnik", br. 16/07 i 5/11).
Član 3
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Prosvetnom glasniku".
NASTAVNI PLAN I PROGRAM OGLEDA
Područje rada: Mašinstvo i obrada metala
Obrazovni profil: avio-tehničar
Trajanje obrazovanja: četiri godine
CILJEVI I OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
CILJEVI STRUČNOG OBRAZOVANJA: |
- Cilj stručnog obrazovanja za ogledni obrazovni profi AVIO-TEHNIČAR je osposobljavanje učenika za obavljanje pregleda ispravnosti, analizu kvara i otklanjanje manjih neispravnosti elemenata, komponenata i sistema vazduhoplova (navedenih u PART-145), za obavljanje montaže i demontaže osnovnih elemenata, komponenata i sistema vazduhoplova i za podešavanje elemenata, komponenata i sistema vazduhoplova. S obzirom na neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtevima tržišta rada, potrebu kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoja karijere, unapređenja mogućnosti zaposlenja, učenici će biti osposobljeni za: |
- primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu |
Ove multifunkcionalne veštine i sposobnosti su rezultat: |
- fleksibilne i na kvalitet učeničkih postignuća usmerene školske organizacije |
OČEKIVANI ISHODI STRUČNOG OBRAZOVANJA
Radne kompetencije |
Znanja |
Veštine |
Stavovi |
Po završenom obrazovanju za ovaj profil, učenik će biti u stanju da: |
|||
- pregled ispravnosti, analiza kvara i otklanjanje manjih neispravnosti elemenata, komponenata i sistema vazduhoplova (navedenih u PART-145) |
- razlikuje osnovne elemente, komponente i strukturu vazduhoplova |
- vrši proveru komponenata sistema vazduhoplova |
- savesno, odgovorno i uredno obavlja poverene mu poslove |
Nastavni plan za ogled - AVIO-TEHNIČAR
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
|||||||||||||||||||||||||||
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
nedeljno |
godišnje |
godišnje |
||||||||||||||||||||||||
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
T |
V |
PN |
B |
T |
V |
PN |
B |
|
A: OBRAZOVNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Srpski jezik i književnost |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
105 |
3 |
96 |
411 |
|||||||||||||||||||||||
2. Engleski jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
3. Matematika |
4 |
140 |
4 |
140 |
3 |
105 |
3 |
96 |
481 |
|||||||||||||||||||||||
4. Fizika |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
5. Istorija |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
6. Zaštita životne sredine |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
7. Materijali vazduhoplova |
1 |
1 |
35 |
35 |
35 |
35 |
||||||||||||||||||||||||||
8. Fizičko vaspitanje |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
9. Stručni engleski jezik |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
70 |
2 |
64 |
274 |
|||||||||||||||||||||||
10. Računarstvo i informatika |
3 |
105 |
105 |
|||||||||||||||||||||||||||||
11. Tehničko crtanje sa mašinskim elementima |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
12. Aerodinamika |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
13. Istorija vazduhoplovstva |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
14. Elektrotehnika |
1 |
1 |
35 |
35 |
35 |
35 |
||||||||||||||||||||||||||
15. Računari |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
16. Aerodromi |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
17. Koordinatna geometrija |
2 |
70 |
|
70 |
||||||||||||||||||||||||||||
18. Preduzetništvo |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
19. Primena računara u održavanju letelica |
2 |
70 |
2 |
64 |
134 |
|||||||||||||||||||||||||||
20. Integralni račun sa primenama |
2 |
64 |
|
|
64 |
|||||||||||||||||||||||||||
21. Ljudski faktor |
2 |
64 |
|
64 |
||||||||||||||||||||||||||||
22. Vazduhoplovni propisi i organizacija održavanja |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
B: UŽESTRUČNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Alati i merenja |
1 |
2 |
16 |
32 |
30 |
16 |
32 |
30 |
||||||||||||||||||||||||
2. Elementi letelica |
1 |
2 |
19 |
38 |
30 |
19 |
38 |
30 |
||||||||||||||||||||||||
3. Osnove termodinamike |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
16 |
||||||||||||||||||||||||||
4. Struktura aviona |
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
16 |
|||||||||||||||||||||||
5. Konstrukcija aviona |
1 |
1 |
1 |
16 |
16 |
16 |
30 |
16 |
16 |
16 |
30 |
|||||||||||||||||||||
6. Osnove hidraulike |
1 |
1 |
19 |
19 |
19 |
19 |
||||||||||||||||||||||||||
7. Konstrukcija klipnih motora |
1 |
1 |
1 |
19 |
19 |
19 |
30 |
19 |
19 |
19 |
30 |
|||||||||||||||||||||
8. Električna i elektronska oprema |
1 |
1 |
1 |
19 |
19 |
19 |
19 |
19 |
19 |
|||||||||||||||||||||||
9. Hidro - pneumatski sistemi aviona |
1 |
1 |
2 |
16 |
16 |
32 |
16 |
16 |
32 |
|||||||||||||||||||||||
10. Sistemi klipnih motora i elisa |
1 |
1 |
3 |
16 |
16 |
48 |
30 |
16 |
16 |
48 |
30 |
|||||||||||||||||||||
11. Konstrukcija turbomlaznih motora |
1 |
1 |
2 |
19 |
19 |
38 |
30 |
19 |
19 |
38 |
30 |
|||||||||||||||||||||
12. Aerodinamika i struktura helikoptera |
1 |
1 |
3 |
19 |
19 |
57 |
19 |
19 |
57 |
|||||||||||||||||||||||
13. Sistemi aviona |
1 |
1 |
3 |
16 |
16 |
48 |
16 |
16 |
48 |
|||||||||||||||||||||||
14. Sistemi turbomlaznih motora |
1 |
1 |
2 |
16 |
16 |
32 |
30 |
16 |
16 |
32 |
30 |
|||||||||||||||||||||
15. Oprema aviona |
1 |
1 |
3 |
16 |
16 |
48 |
30 |
16 |
16 |
48 |
30 |
|||||||||||||||||||||
16. Sistemi helikoptera |
1 |
1 |
2 |
16 |
16 |
32 |
16 |
16 |
32 |
|||||||||||||||||||||||
V: IZBORNI PREDMETI |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
35 |
1 |
32 |
137 |
|||||||||||||||||||||||
2. Hemija / Mehanika |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
3. Fizika / Psihologija adolescencije |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
4. Masa i centraža vazduhoplova / Aerodromski saobraćaj |
2 |
70 |
70 |
|||||||||||||||||||||||||||||
5. Čvrstoća aviona / Bezbednost civilnog vazduhoplovstva |
2 |
64 |
64 |
|||||||||||||||||||||||||||||
Ukupno A+B+V: |
20 |
10 |
2 |
700 |
350 |
70 |
60 |
20 |
10 |
2 |
700 |
350 |
70 |
60 |
17 |
10 |
5 |
595 |
350 |
175 |
60 |
19 |
8 |
5 |
608 |
256 |
160 |
60 |
2603 |
1306 |
475 |
240 |
|
Σ |
4624 |
Gantogram užestručnih predmeta po razredima za ogled - AVIO-TEHNIČAR
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Prvi |
Alati i |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
0 |
32 |
30 |
78 |
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Elementi |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
0 |
38 |
30 |
87 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|||||||
|
Σ |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
30 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
30 |
35 |
0 |
70 |
60 |
165 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Drugi |
Osnove |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
0 |
0 |
32 |
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Struktura |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
16 |
0 |
48 |
|
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Konstrukcija |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
16 |
30 |
78 |
|
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Osnove |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
0 |
0 |
38 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Konstrukcija |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
19 |
30 |
87 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|||||||
Električna |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
19 |
0 |
57 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Σ |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
30 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
8 |
30 |
105 |
105 |
70 |
60 |
340 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
||
Treći |
Hidro - |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
32 |
0 |
64 |
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Sistemi |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
48 |
30 |
110 |
|
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
PN |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
Konstrukcija |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
38 |
30 |
106 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|||||||
Aerodinamika |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
19 |
19 |
57 |
0 |
95 |
|
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
Σ |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
30 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
30 |
70 |
70 |
175 |
60 |
375 |
Predmeti / Nastavne nedelje |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
T |
V |
PN |
B |
Σ |
|||
Četvrti |
Sistemi |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
48 |
0 |
80 |
|
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
PN |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Sistemi |
T |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
16 |
32 |
30 |
94 |
||
V |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
PN |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
Oprema |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
16 |
16 |
48 |
30 |
110 |
||
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
||||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
|
|
|
||||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
||||||||
Sistemi |
T |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
16 |
16 |
32 |
0 |
64 |
||
V |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
|
|
|
|
||||||||
PN |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
2 |
|
|
|
|
||||||||
B |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
Σ |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
30 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
9 |
30 |
0 |
0 |
0 |
64 |
64 |
160 |
60 |
348 |
||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Σ |
274 |
239 |
475 |
240 |
1228 |
Lista ponuđenih izbornih predmeta po razredima
G: IZBORNI PREDMETI |
I |
II |
III |
IV |
Izborni predmet predviđen Zakonom |
|
|
|
|
1. Građansko vaspitanje / Verska nastava |
* |
* |
* |
* |
Izborni predmeti predviđeni Programom ogleda |
|
|
|
|
1. Hemija / Mehanika |
* |
|
|
|
2. Psihologija adolescencije / Fizika |
|
* |
|
|
3. Masa i centraža vazduhoplova / Aerodromski saobraćaj |
|
|
* |
|
4. Čvrstoća aviona / Bezbednost civilnog vazduhoplovstva |
|
|
|
* |
Izborna nastava sastoji se svake školske godine iz 3 (tri) časa i to:
- obavezni izborni predmet predviđen Zakonom - Građansko vaspitanje ili Verska nastava, 1 čas nedeljno tokom školske godine;
- jedan izborni predmet predviđen Programom ogleda, pri čemu su svi ponuđeni predmeti sa fondom 2 časa nedeljno.
Lista izbornih predmeta nije konačna i može se dopuniti na predlog škole koja sprovodi ogled, programom koji je prethodno odobrilo Ministarstvo prosvete. Ostvaruje se iz onih predmeta za koji se izjasni najmanje 30% učenika oglednog odeljenja.
Ukoliko je isti nastavni predmet ponuđen kao izborni u različitim razredima u toku školovanja, učenik može da bira ponuđeni predmet samo jedanput.
Ocena izbornih predmeta predviđenih Programom ogleda je numerička i ulazi u prosek ocena na kraju godine.
Ostvarivanje Programa ogleda
Predviđen broj učenika u odeljenju je 24.
Nastava iz sledećih predmeta odvija se po grupama kroz vežbe (V), praktičnu nastavu (PN) i nastavu u bloku (B):
Razred |
Predmet |
Godišnji fond časova |
Broj učenika u grupi |
||
V |
PN |
B |
|||
I |
Materijali vazduhoplova |
35 |
|
|
12 |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
|
Računarstvo i informatika |
105 |
|
|
12 |
|
Tehničko crtanje sa mašinskim elementima |
70 |
|
|
12 |
|
|
Alati i merenja |
|
32 |
30 |
12 |
Elementi letelica |
|
38 |
30 |
12 |
|
II |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
Elektrotehnika |
35 |
|
|
12 |
|
Računari |
70 |
|
|
12 |
|
Osnove termodinamike |
16 |
|
|
12 |
|
Struktura aviona |
16 |
16 |
|
12 |
|
Konstrukcija aviona |
16 |
16 |
30 |
12 |
|
Osnove hidraulike |
19 |
|
|
12 |
|
Konstrukcija klipnih motora |
19 |
19 |
30 |
12 |
|
Električna i elektronska oprema |
19 |
19 |
|
12 |
|
III |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
Primena računara u održavanju letelica |
70 |
|
|
12 |
|
Hidro - pneumatski sistemi aviona |
16 |
32 |
|
12 |
|
Sistemi klipnih motora i elise |
16 |
48 |
30 |
12 |
|
Konstrukcija turbomlaznih motora |
19 |
38 |
30 |
12 |
|
Aerodinamika i struktura helikoptera |
19 |
57 |
|
12 |
|
IV |
Stručni engleski jezik |
70 |
|
|
12 |
Primena računara u održavanju letelica |
64 |
|
|
12 |
|
Sistemi aviona |
16 |
48 |
30 |
8 |
|
Sistemi turbomlaznih motora |
16 |
32 |
|
8 |
|
Oprema aviona |
16 |
48 |
30 |
8 |
|
Sistemi helikoptera |
16 |
32 |
|
8 |
Ostali obavezni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine
|
I RAZRED |
II RAZRED |
III RAZRED |
IV RAZRED |
UKUPNO |
Čas odeljenskog starešine |
70 |
70 |
70 |
64 |
274 |
Dodatni rad* |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Dopunski rad* |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Pripremni rad* |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
Društveno korisni rad* |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 30 |
do 120 |
* Ako se ukaže potreba za ovim oblicima rada
Fakultativni oblici obrazovno-vaspitnog rada tokom školske godine po razredima
|
I |
II |
III |
IV |
Ekskurzija |
2-3 dana |
2-3 dana |
do 5 dana |
do 7 dana |
Jezik drugog naroda ili nacionalne manjine sa elementima nacionalne kulture |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi strani jezik |
2 časa nedeljno |
|||
Drugi predmeti* |
1 - 2 časa nedeljno |
|||
Stvaralačke i slobodne aktivnosti učenika (hor, sekcije i drugo) |
30 - 60 časova godišnje |
|||
Društvene aktivnosti - đački parlament, učeničke zadruge |
15 - 30 časova godišnje |
|||
Kulturna i javna delatnost škole |
2 radna dana |
* Pored navedenih predmeta škola može da organizuje, u skladu sa opredeljenjima učenika, fakultativnu nastavu iz predmeta koji su utvrđeni nastavnim planom drugih obrazovnih profila istog ili drugog područja rada, kao i u nastavnim planovima gimnazije, ili po programima koji su prethodno doneti.
Ostvarivanje školskog programa po nedeljama
Razred |
Razredno časovna nastava |
Mentorski rad (nastava u bloku, praksa) |
Obavezne vannastavne aktivnosti |
Ostalo (matura) |
Ukupno radnih nedelja |
I |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
II |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
III |
35 |
2 |
2 |
|
39 |
IV |
32 |
2 |
2 |
3 |
39 |
NAČIN OSTVARIVANJA PROGRAMA OGLEDA (UPUTSTVO)
Nastavni plan i program za obrazovni profil AVIO-TEHNIČAR - ogled ostvaruje se u školama gde su školski prostor, oprema i nastavna sredstva propisani:
- Pravilnikom o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje plana i programa zajedničkih predmeta u stručnim školama za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme ("Prosvetni glasnik", broj 7/91) i
- Pravilnik o bližim uslovima u pogledu prostora, opreme i nastavnih sredstava za ostvarivanje planova i programa obrazovanja i vaspitanja za stručne predmete za obrazovne profile III i IV stepena stručne spreme u stručnim školama za područje rada mašinstvo i obrada metala ("Prosvetni glasnik", br. 8/91, 6/98, 3/99, 1/01 i 8/02).
Nastavnici sami pripremaju potrebna nastavna sredstva (filmove, šeme i Power Point prezentacije) u skladu sa ovim nastavnim programom, koristeći:
- publikovana multimedijalna nastavna sredstva (štampana literatura, različite publikacije, odgovarajuće elektronske publikacije);
- internet.
Nastava se realizuje uz korišćenje:
- računara i projektora za Power Point prezentacije;
- skenera;
- televizora;
- očiglednih nastavnih sredstava;
- školske radionice.
Detaljna uputstva za ostvarivanje programa data su uz svaki predmet pojedinačno.