ODLUKA

O BUDŽETU GRADA BEOGRADA ZA 2012. GODINU

("Sl. list grada Beograda", br. 54/2011 i 42/2012)

 

I OPŠTI DEO

Član 1

Prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta grada Beograda za 2012. godinu (u daljem tekstu: budžet), sastoje se od:

u dinarima

A. Račun prihoda i primanja, rashoda i izdataka

 

Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine

93,611,198,217

- budžetska sredstva

77,820,506,000

- sopstveni prihodi i primanja od prodaje nefinansijske imovine

14,688,889,048

- donacije

1,101,803,169

Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine

102,249,732,881

- tekući budžetski rashodi i izdaci

86,459,040,664

- rashodi iz sopstvenih prihoda i primanja od prodaje nefinansijske imovine

14,688,889,048

- donacije

1,101,803,169

Budžetski suficit/deficit

-8,638,534,664

Izdaci za nabavku finansijske imovine

0

Ukupni fiskalni suficit/deficit

-8,638,534,664

B. Račun finansiranja

 

Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja

10,728,118,915

Preneta sredstva iz ranijih godina

1,376,360,946

Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga

3,465,945,197

Neto finansiranje

8,638,534,664

Prihodi i primanja koji predstavljaju budžetska sredstva utvrđeni su u sledećim iznosima u računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:

u din

 

OPIS

EKONOMSKA
KLASIFIKACIJA

 

REBALANS
BUDŽETA 2012.

I

PRIHODI I PRIMANJA

 

 

77,820,506,000

1

Tekući prihodi

7

 

77,720,506,000

1.1.

Ustupljeni prihodi

7

 

44,681,519,000

 

Porez na dohodak građana

711

 

39,651,454,000

 

Porez na nasleđe i poklon

7133

 

271,778,000

 

Porez na prenos apsolutnih prava

7134

 

3,420,187,000

 

Naknade:

714

 

1,101,600,000

 

- Godišnja naknada za motorna i druga vozila

714514

 

438,600,000

 

- Naknada za promenu namene i zakup poljoprivrednog zemljišta

7145

 

25,000,000

 

- Naknade za zagađivanje životne sredine

7145

 

582,000,000

 

- Naknada po osnovu konverzije prava korišćenja u pravo svojine

742144

 

50,000,000

 

- Naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta

741526

 

6,000,000

 

Slivna vodna naknada

741568

 

6,000,000

 

Porez na fond zarada

7121

 

500,000

 

Prihod od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje

743324

 

230,000,000

1.2.

Izvorni prihodi

7

 

33,038,987,000

 

Porez na imovinu

711147, 713

 

6,408,602,000

 

Lokalne komunalne takse

714, 716

 

4,606,712,000

 

Lokalne administrativne takse

742241

 

144,000,000

 

Boravišna taksa

714552

 

160,000,000

 

Naknade:

714, 741, 742

 

16,106,031,000

 

- Posebna naknada za zaštitu životne sredine

714562

 

280,000,000

 

- Naknada za korišćenje građevinskog zemljišta

741534

 

9,326,031,000

 

- Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta

742253

 

6,500,000,000

 

Zakup poslovnog prostora

742142

 

1,752,142,000

 

Zakup građevinskog zemljišta

7421

 

2,000,000,000

 

Kamate

7411

 

475,000,000

 

Prihodi koje svojom delatnošću ostvari Gradska uprava

742

 

112,000,000

 

Mandatne i novčane kazne

743

 

37,000,000

 

Prihodi od zakupnine za stan u državnoj svojini

745142

 

6,500,000

 

Deo dobiti javnog preduzeća

745143

 

500,000,000

 

Ostali prihodi

745141

 

706,000,000

 

Memorandumske stavke za refundaciju rashoda

772

 

25,000,000

2

Primanja od prodaje nefinansijske imovine

8

 

100,000,000

Rashodi i izdaci budžeta, po pojedinačnoj nameni, utvrđuju se u sledećim iznosima:

u din

Ek. klas.

OPIS

Ukupna sredstva

41

RASHODI ZA ZAPOSLENE

9,275,735,858

411

Plate i dodaci zaposlenih

7,293,294,418

412

Socijalni doprinosi na teret poslodavca

1,322,710,741

413

Naknade u naturi

473,493,071

414

Socijalna davanja zaposlenima

84,845,501

415

Naknade troškova za zaposlene

10,160,590

416

Nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi

50,944,037

417

Odbornički dodatak

40,287,500

42

KORIŠĆENJE USLUGA I ROBA

18,322,905,298

421

Stalni troškovi

3,431,670,800

422

Troškovi putovanja

39,109,080

423

Usluge po ugovoru

3,398,342,347

424

Specijalizovane usluge

6,167,846,225

425

Tekuće popravke i održavanje

3,787,684,463

426

Materijal

1,498,252,383

43

AMORTIZACIJA NEKRETNINA I OPREME

0

431

Amortizacija zgrada i građevinskih objekata

0

44

OTPLATA KAMATA

2,501,989,059

441

Otplata domaćih kamata

850,000,000

442

Otplata stranih kamata

1,548,368,059

444

Prateći troškovi zaduženja

103,621,000

45

SUBVENCIJE

15,121,419,923

451

Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama

10,077,072,423

454

Subvencije privatnim preduzećima

5,044,347,500

46

DOTACIJE I TRANSFERI

5,753,934,972

463

Transferi ostalim nivoima vlasti

5,306,731,280

4,631

Tekući transferi ostalim nivoima vlasti

4,013,754,307

4,632

Kapitalni transferi ostalim nivoima vlasti

1,292,976,973

464

Dotacije organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja

221,127,000

465

Ostale dotacije i transferi

226,076,692

47

SOCIJALNO OSIGURANJE I SOCIJALNA ZAŠTITA

4,538,760,921

472

Naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta

4,538,760,921

48

OSTALI RASHODI

1,445,534,591

481

Dotacije nevladinim organizacijama

880,937,519

482

Porezi, obavezne takse i kazne

336,959,000

483

Novčane kazne i penali po rešenju sudova

169,558,464

484

Naknade štete za povrede ili nastalu usled elementarnih nepogoda

501,000

485

Naknade štete za povrede ili štetu nanetu od državnih organa

57,578,608

49

REZERVE

375,075,535

499

Sredstva rezerve

375,075,535

51

OSNOVNA SREDSTVA

26,940,232,007

511

Zgrade i građevinski objekti

21,550,057,895

512

Mašine i oprema

738,382,118

513

Ostale nekretnine i oprema

4,431,962,074

515

Nematerijalna imovina

219,829,920

52

ZALIHE

7,000,000

521

Robne rezerve

7,000,000

54

PRIRODNA IMOVINA

2,176,452,500

541

Zemljište

2,176,452,500

61

OTPLATA GLAVNICE

3,465,945,197

611

Otplata glavnice domaćim kreditorima

1,285,329,344

612

Otplata glavnice stranim kreditorima

2,180,615,853

 

UKUPNO

89,924,985,861

Primanja i izdaci utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:

u dinarima

OPIS

Iznos

Neto finansiranje

8,638,534,664

 

 

Primanja od prodaje finansijske imovine i zaduživanja

10,728,118,915

Primanja od prodaje finansijske imovine

85,000,000

Primanja od zaduživanja

10,643,118,915

Preneta sredstva iz ranijih godina

1,376,360,946

Procenjeni suficit iz 2011. godine

1,376,360,946

 

 

Izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga

3,465,945,197

Izdaci za otplatu glavnice primljenih kredita

3,465,945,197

Otplata glavnice domaćim kreditorima

1,285,329,344

Otplata glavnice stranim kreditorima

2,180,615,853

Član 2

Budžet grada Beograda za 2012. godinu sastoji se od:

1. ukupnih prihoda i primanja ostvarenih po osnovu prodaje nefinansijske imovine u iznosu od 93.611.198.217 dinara,

2. ukupnih rashoda i izdataka za nabavku nefinansijske imovine u iznosu od 102.249.732.881 dinar i

3. budžetskog deficita u iznosu od 8.638.534.664 dinara.

Član 3

Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita iz člana 2. ove odluke u iznosu od 8.638.534.664 dinara, za finansiranje otplate duga u iznosu od 3.465.945.197 dinara obezbediće se iz primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 85.000.000 dinara, iz primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 1.092.578.441 dinar, primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 9.550.540.474 dinara i iz neutrošenih sredstava iz prethodnih godina u iznosu od 1.376.360.946 dinara a koja se sastoje od neraspoređenog viška prihoda iz ranijih godina u iznosu od 1.361.417.467 dinara, neutrošenih sredstava od privatizacije iz prethodnih godina u iznosu od 2.692.669 dinara, neutrošenih sredstava donacija iz prethodnih godina u iznosu od 12.250.810 dinara.

Član 4

Grad Beograd planira da u 2012. godini povuče sredstva kredita od domaćih banaka u iznosu od 677.802.955 dinara za realizaciju sledećih projekata:

Red.
br.

Naziv projekta

Nosilac projekta - budžetski korisnik

iznos dinara

1

Nabavka opreme i izvođenje radova na izgradnji novog kotlovodskog postrojenja VK 4 na TO Konjarnik i njegovo spajanje u proizvodni

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

40,000,000

2

Adaptacija i izgradnja elektrorazvodnog postrojenja 35 KW na TO Novi Beograd

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

130,000,000

3

TERMIS - on line na distributivnoj mreži TO Novi Beograd

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

31,000,000

4

Nabavka predizolovnih cevnih sistema i pregradne armature za rekonstrukciju i sanaciju distributivne toplovodne mreže "JKP "Beogradske elektrane"

Sekretarijat za komunalno-stambene poslove

39,000,000

5

Sanacija i adaptacija objekta "Dolores" PU Rakovica

Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu

34,763,435

6

Sanacija i adaptacija objekta "Carica Milica" PU Savski Venac

Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu

3,789,665

7

Sanacija i adaptacija objekta "Kovačevac" PU Jelica Obradović

Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu

21,421,763

8

Sanacija i adaptacija objekta "Mitrovac" na Tari

Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu

18,912,033

9

Sanacija i adaptacija objekta "Mića i Aćim" PU Vračar

Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu

81,564,060

10

Sanacija i adaptacija objekta "Boško Buha", "Pahuljica", "Veseljko" i "Slavujak" PU Palilula

Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu

11,792,319

11

Sanacija i adaptacija objekta "Flora" PU Dr Sima Milošević

Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu

27,272,338

13

Nabavka 16 transportnih vozila za 16 predškolskih ustanova

Sekretarijat za obrazovanje i dečju zaštitu

24,427,966

14

Program uređenja ulica u Beogradu

Sekretarijat za saobraćaj - Direkcija za puteve

213,859,376

 

SVEGA

 

677,802,955

Grad Beograd planira da u 2012. godini povuče sredstva kredita od inostranih banaka u iznosu od 9.550.504.381 dinar (79.587.536 EUR) za sledeće projekte:

Red. br.

Naziv projekta

Banka

 

Nosilac projekta - budžetski korisnik

Iznos

 

dinara

 

Izgradnja pristupnih

 

 

Sekretarijat za finansije -

 

 

 

1

saobraćajnica za Most na reci Savi

EIB

 

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

50,000,000

 

6,000,000,000

2

Projekat obnove grada Beograda

EIB

 

Agencija za investicije i stanovanje

9,349,180

 

1,121,901,587

3

Projekat unapređenja beogradskog javnog prevoza i saobraćajne infrastrukture

EBRD

 

Agencija za investicije i stanovanje

20,238,356

 

2,428,602,794

 

SVEGA

 

 

 

79,587,536

 

9,550,504,381

Član 5

Prihod od naknade za korišćenje građevinskog zemljišta usmerava se za realizaciju:

- programa zajedničke komunalne potrošnje,

- programa izrade urbanističke dokumentacije i praćenja sprovođenja urbanističkih planova i projekata,

- programa izgradnje i održavanja ulica i lokalnih nekategorisanih puteva,

- ostalih programa uređenja grada Beograda i

- drugih programa za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.

Član 6

Prihodi od naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i zakupa građevinskog zemljišta usmeravaju se za finansiranje Programa uređivanja građevinskog zemljišta i izgradnju kapitalnih objekata grada Beograda.

Član 7

Prihodi od naknade za puteve predviđeni zakonom i Odlukom o ulicama, lokalnim i nekategorisanim putevima, usmeravaju se za realizaciju programa iz oblasti putne privrede.

Prihodi od novčanih kazni za saobraćajne prekršaje, koristiće se u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 8

Prihodi od naknada za zagađivanje životne sredine i od posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine koristiće se namenski za zaštitu i unapređenje životne sredine prema Programu grada i gradskih opština, a koji se donose u skladu sa Zakonom o zaštiti životne sredine.

Prihodi od naknade za korišćenje šuma i šumskog zemljišta koristiće se u skladu sa Zakonom o šumama.

Član 9

Prihod od naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta i sredstva ostvarena od davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta, odnosno poljoprivrednog objekta u državnoj svojini usmeravaju se za realizaciju programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta.

Član 10

Prihod od boravišne takse, usmerava se za potrebe u turizmu i turističku promociju i propagandu.

Član 11

Primanja po osnovu prodaje finansijske imovine (privatizacioni prihodi) u iznosu od 85.000.000 dinara koristiće se za kapitalna ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu u okviru Sekretarijata za saobraćaj.

Član 12

U tekuću budžetsku rezervu izdvojena su sredstva u iznosu od 355.075.535 dinara.

Sredstva tekuće budžetske rezerve opredeljena su u obimu 0,456% ukupnih prihoda budžeta.

U stalnu budžetsku rezervu izdvajaju se sredstva u iznosu od 20.000.000 dinara.

Sredstva stalne budžetske rezerve opredeljena su u obimu od 0,026% ukupnih prihoda budžeta.

O korišćenju sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve odlučuje gradonačelnik grada Beograda na predlog Sekretarijata za finansije.

II POSEBAN DEO

Član 13

Ukupna sredstva budžeta utvrđena su u iznosu od 105.715.678.078 dinara, a obuhvataju sredstva na podračunu izvršenja budžeta i sredstva na podračunima za posebne namene koji se vode u okviru Konsolidovanog računa trezora grada Beograda.

Ukupna sredstva iz stava 1. ovog člana formirana su prihodima i primanjima iz sledećih izvora:

- tekući prihodi u iznosu od 77.820.506.000 dinara - izvor finansiranja 01;

- sopstveni prihodi direktnih i indirektnih korisnika budžeta u iznosu od 13.640.452.156 dinara - izvor finansiranja 04;

- prihodi od donacije od međunarodnih organizacija u iznosu od 5.457.780 dinara - izvor finansiranja 06;

- prihodi od donacija od ostalih nivoa vlasti u iznosu od 1.048.845.389 dinara - izvor 07;

- prihodi od donacija od nevladinih organizacija i pojedinaca u iznosu od 47.500.000 dinara - izvor 08;

- sredstva od prodaje i otkupa stanova u iznosu od 1.048.436.892 dinara - izvor finansiranja 09;

- primanja od domaćih zaduživanja u iznosu od 1.092.578.441 dinara - izvor finansiranja 10;

- primanja od inostranih zaduživanja u iznosu od 9.550.540.474 dinara - izvor finansiranja 11;

- primanja od prodaje finansijske imovine (sredstva od privatizacije preduzeća) u iznosu od 85.000.000 dinara - izvor finansiranja 12;

- neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina u iznosu od 1.361.417.467 dinara (u okviru kojih su uključena neiskorišćena namenska sredstva Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda u iznosu od 76.558.535 dinara, Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove u iznosu od 21.522.273 dinara, budžetskog fonda za zaštitu životne sredine u iznosu od 193.464.314 dinara budžetskog fonda za poljoprivredno zemljište u iznosu od 49.088.499 dinara, Sekretarijata za obrazovanje i dečju zaštitu u iznosu od 1.579.071 dinara i Sekretarijata za komunalne i stambene poslove u iznosu od 35.000.000 dinara) - izvor finansiranja 13,

- preneta neutrošena sredstva od privatizacije preduzeća iz prethodnih godina u iznosu od 2.692.669 dinara - izvor finansiranja 14;

- preneta neutrošena sredstva donacija iz prethodnih godina u iznosu od 12.250.810 dinara - izvor finansiranja 15 Sredstva iz stava 1. ovog člana raspoređuju se po korisnicima i to:

_______________
NAPOMENA:
Deo teksta ovog dokumenta nije u bazi, a može se videti na vebsajtu Grada Beograda: www.sllistbeograd.rs

Član 14

Nosilac razdela iz člana 13. ove odluke je direktni budžetski korisnik sredstava budžeta grada Beograda.

III IZVRŠENJE BUDŽETA

Član 15

Prihodi i primanja budžeta prikupljaju se i naplaćuju u skladu sa zakonom i drugim propisima nezavisno od iznosa utvrđenih ovom odlukom za pojedine vrste prihoda i primanja.

Član 16

Naredbodavac za izvršenje budžeta je gradonačelnik grada Beograda i odgovoran je za izvršenje ove odluke.

Gradonačelnik je odgovoran za sprovođenje fiskalne politike i upravljanje javnom imovinom, prihodima i primanjima i rashodima i izdacima na način koji je u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Član 17

Gradonačelnik grada Beograda može doneti odluku o promeni iznosa aproprijacija u skladu sa članom 61. Zakona o budžetskom sistemu.

Direktni korisnik budžetskih sredstava uz odobrenje Sekretarijata za finansije Gradske uprave, može izvršiti preusmeravanje aproprijacija odobrenih na ime određenog rashoda u iznosu do 5% vrednosti aproprijacije za rashod čiji se iznos umanjuje.

Preusmeravanje aproprijacija odnosi se na aproprijacije iz prihoda iz budžeta, dok se iz ostalih izvora mogu menjati bez ograničenja.

Ako u toku godine dođe do promene okolnosti koja ne ugrožava utvrđene prioritete unutar budžeta, gradonačelnik donosi odluku da se iznos aproprijacije koji nije moguće iskoristiti prenese u tekuću budžetsku rezervu i može se koristiti za namene koje nisu predviđene budžetom ili za namene za koje nisu predviđena sredstva u dovoljnom obimu.

Ukupan iznos preusmeravanja sredstava iz stava 4. ovog člana ne može biti veći od iznosa razlike između budžetom odobrenih sredstava tekuće budžetske rezerve i maksimalno mogućeg iznosa sredstava tekuće budžetske rezerve utvrđenog zakonom.

Član 18

U slučaju da se budžetu grada Beograda iz drugog budžeta (republike ili druge lokalne samouprave) opredele aktom namenska transferna sredstva uključujući i namenska transferna sredstva za nadoknadu šteta usled elementarnih nepogoda, kao i u slučaju ugovaranja donacije čiji iznosi nisu mogli biti poznati u postupku donošenja ove odluke, Sekretarijat za finansije na osnovu tog akta otvara odgovarajuće aproprijacije za izvršavanje rashoda po tom osnovu.

Član 19

Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda obavezan je da redovno prati izvršenje budžeta i najmanje dva puta godišnje, odnosno u roku od 15 dana po isteku šestomesečnog i devetomesečnog perioda, informiše gradonačelnika grada Beograda.

U roku od 15 dana po donošenju izveštaja iz stava 1. ovog člana gradonačelnik grada Beograda usvaja i dostavlja izveštaj Skupštini grada.

Član 20

Sredstva tekuće budžetske rezerve u iznosu od 355.075.535, koristiće se na osnovu rešenja o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve koja donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Sredstva tekuće budžetske rezerve koriste se za neplanirane svrhe za koje aproprijacije nisu izvršene ili za svrhe za koje se u toku godine pokaže da planirane aproprijacije nisu bile dovoljne. Odobrena sredstva po ovom osnovu predstavljaju povećanje aproprijacije direktnih korisnika za određene namene i iskazuju se na kontu za čiju namenu su sredstva usmerena.

Sredstva stalne budžetske rezerve u iznosu od 20.000.000 dinara, koristiće se za finansiranje rashoda grada Beograda u otklanjanju posledica vanrednih okolnosti, kao što su poplava, suša, zemljotres, požar, klizišta, snežni nanosi, grad, životinjske i biljne bolesti, ekološka katastrofa i druge elementarne nepogode, odnosno drugih vanrednih događaja koji mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili prouzrokuju štetu većih razmera. Rešenja o upotrebi sredstava stalne budžetske rezerve donosi gradonačelnik grada Beograda, na predlog Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Član 21

Novčana sredstva budžeta grada Beograda i direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta vode se i deponuju na Konsolidovanom računu trezora.

Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, koja preostanu po izvršenju obaveza budžeta grada Beograda, osim prihoda za koje je u posebnom zakonu, odnosno propisu grada Beograda utvrđena namena koja ograničava upotrebu tih sredstava, mogu se investirati na domaćem finansijskom tržištu novca.

Slobodna novčana sredstva Konsolidovanog računa trezora grada Beograda mogu se koristiti za prevremeno vraćanje kredita u cilju smanjenja obaveza grada Beograda, deponovanje sredstava kod Narodne banke Srbije ili kod poslovnih banaka koje imaju odgovarajući bonitet, uz polaganje odgovarajućih kvalitetnih instrumenata obezbeđenja, odnosno mogu se investirati u hartije od vrednosti republike, u hartije od vrednosti Narodne banke Srbije, ostalim nivoima vlasti ili bankama koje daju kao zalogu odgovarajuće obezbeđenje.

Trezor vrši prevremeno vraćanje duga, deponovanje i investiranje sredstava iz stava 3. ovog člana na osnovu pojedinačne odluke gradonačelnika grada Beograda o deponovanju, odnosno investiranju u skladu sa zakonom.

Član 22

Raspored i korišćenje sredstava utvrđenih u članu 13. ove odluke vršiće se na osnovu godišnjeg finansijskog plana direktnog korisnika budžeta koji donosi rukovodilac tog budžetskog korisnika, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Direktni budžetski korisnici, koji su odgovorni za indirektne korisnike budžetskih sredstava, su obavezni da vrše raspodelu sredstava indirektnim korisnicima budžetskih sredstava u okviru svojih odobrenih aproprijacija u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu.

Godišnjim finansijskim planom iz stava 1. ovog člana sredstva budžeta i prihodi koje svojom delatnošću ostvaruju budžetski korisnici, raspoređuju se po bližim namenama, u skladu sa ekonomskom i funkcionalnom klasifikacijom i po izvorima finansiranja. Na finansijski plan iz stava 1. ovog člana saglasnost daje gradonačelnik grada Beograda po prethodno pribavljenom mišljenju Sekretarijata za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Rukovodioci organizacionih jedinica Gradske uprave direktnih korisnika budžeta nosilaca razdela iz ove odluke u okviru kojih su iskazani rashodi koji se finansiraju preko podračuna za posebne namene, a koji su u sastavu Konsolidovanog računa trezora grada Beograda, doneće posebne finansijske planove prihoda i rashoda koji se finansiraju preko tih podračuna.

Finansijskim planom iz stava 3. ovog člana obuhvatiće se sredstva prenetih neutrošenih sredstava na podračunima (saldo na dan 31. decembra 2011. godine), planirani prihodi za 2012. godinu kao i raspored ukupnih sredstava po namenama, iskazani prema funkcionalnoj i ekonomskoj klasifikaciji.

Finansijski plan direktnog korisnika menja se istovremeno sa promenom aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke u skladu sa zakonom.

Izmene finansijskog plana u okviru aproprijacija utvrđenih članom 13. ove odluke mogu se vršiti najviše jedanput mesečno.

Član 23

Gradonačelnik može propisati uslove, kriterijume i način korišćenja sredstava od prihoda koje korisnici budžetskih sredstava ostvare svojom aktivnošću, odnosno prodajom robe i vršenjem usluga.

Gradonačelnik, na predlog Sekretarijata za finansije, može odlučiti da deo javnih sredstava iz stava 1. ovog člana, ostvarenih u tekućoj godini, odnosno neutrošenih iz ranijih godina, predstavlja opšti prihod budžeta u tekućoj godini.

Član 24

Raspored i korišćenje sredstava u 2012. godini vršiće se po posebnom aktu (program, rešenje, zaključak) koji donosi gradonačelnik na predlog direktnog korisnika budžetskih sredstava za izvršenje aproprijacije prema namenama u okviru sledećih razdela:

- Razdeo 04 - Sekretarijat za finansije

funkcija 090 - Socijalna zaštita neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti, u iznosu od 1.000 dinara.

funkcija 160 - Opšte javne usluge neklasifikovane na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 25.000.000 dinara, ekonomska klasifikacija 464 - dotacije organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja u iznosu od 11.000.000 dinara, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta, u iznosu od 1.000.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama, pozicija 1 - društvene, nevladine i verske organizacije u iznosu od 5.000.000 dinara

funkcija 180 - transferi opšteg karaktera između različitih nivoa vlasti, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 489.054.997 dinara;

funkcija 320 - usluge protivpožarne zaštite, ekonomska klasifikacija 463 - transferi ostalim nivoima vlasti u iznosu od 500.000 dinara i ekonomska klasifikacija 481- dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 100.000 dinara.

- Razdeo 09 - Sekretarijat za zaštitu životne sredine

funkcija 560 - zaštita životne sredine neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge u iznosu od 77.244.367 dinara.

- Razdeo 10 - Sekretarijat za privredu

funkcija 410 - opšti ekonomski i komercijalni poslovi i poslovi po pitanju rada, ekonomska klasifikacija 454 - subvencije privatnim preduzećima u iznosu od 36.400.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 300.000 dinara i

funkcija 490 - ekonomski poslovi neklasifikovani na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 521 - robne rezerve u iznosu od 7.000.000 dinara.

- Razdeo 13 - Sekretarijat za sport i omladinu

Funkcija 810 - usluge rekreacije i sporta, ekonomska klasifikacija 465 - ostale dotacije i transferi u iznosu od 116.170.450 dinara i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 346.388.875 dinara.

- Razdeo 14 - Sekretarijat za zdravstvo

Funkcija 740 - usluge javnog zdravstva, ekonomska klasifikacija 424 - specijalizovane usluge (za izvor finansiranja 04 - sopstveni prihodi budžetskih korisnika) u iznosu od 40.370.000 dinara, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 1.135.000 dinara.

- Razdeo 15 - Sekretarijat za socijalnu zaštitu

Funkcija 010 - bolest i invalidnost, ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 17.324.998 dinara,

Funkcija 070 - socijalna pomoć ugroženom stanovništvu neklasifikovana na drugom mestu, ekonomska klasifikacija 472 - naknade za socijalnu zaštitu iz budžeta za deo sredstava planiran za isplatu pomoći ugroženim kategorijama penzionera, osobama starijim od 65 godina i izbeglim licima, proširenih prava trudnica i jednokratnih socijalnih pomoći porodiljama, u skladu sa propisima, odnosno odlukama Skupštine grada Beograda i ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama u iznosu od 56.056.246 dinara.

Član 25

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu koristiti sredstva raspoređena ovom odlukom samo za namene za koje su im ta sredstva odobrena.

Korisnici sredstava budžeta, koji određeni rashod izvršavaju iz sredstava budžeta i iz drugih izvora, obavezni su da izmirenje tog rashoda prvo vrše iz prihoda iz tih drugih izvora.

Član 26

Rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, odgovoran je za preuzimanje obaveza, njihovu verifikaciju, izdavanje naloga za plaćanje koje treba izvršiti iz sredstava organa kojim rukovodi i izdavanje naloga za uplatu sredstava koja pripadaju budžetu.

Rukovodilac direktnog, odnosno indirektnog korisnika budžetskih sredstava, odgovoran je za zakonitu, namensku, ekonomičnu i efikasnu upotrebu budžetskih aproprijacija.

Član 27

Korisnici sredstava budžeta mogu preuzimati obaveze na teret budžeta samo do iznosa aproprijacije utvrđene ovom odlukom.

Preuzete obaveze čiji je iznos veći od iznosa sredstava koji je predviđen ovom odlukom ili su u suprotnosti sa Zakonom o budžetskom sistemu, ne mogu se izvršavati na teret budžeta.

Obaveze preuzete, u skladu sa odobrenim aproprijacijama u 2011. godini, a neizvršene u toku te godine, prenose se i imaju status preuzetih obaveza i u 2012. godini i izvršavaju se na teret odobrenih aproprijacija ovom odlukom.

Preuzete obaveze i sve finansijske obaveze moraju biti izvršene isključivo na principu gotovinske osnove sa konsolidovanog računa trezora osim ako je zakonom, odnosno aktom Vlade predviđen drugačiji metod.

Član 28

U budžetskoj 2012. godini obračun i isplata plata, kao i obračun i isplata božićnih, godišnjih i jubilarnih nagrada i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta grada Beograda, vršiće se u skladu sa Zakonom o budžetu Republike Srbije.

Član 29

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim primanjima budžeta.

Ako se u toku godine primanja smanje, izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Gradonačelnik može obustaviti privremeno izvršenje pojedinih izdataka budžeta, u slučaju da se izdaci povećaju ili primanja budžeta smanje.

Ako korisnici budžetskih sredstava ostvare dodatne prihode u iznosu većem od iznosa iskazanog u članu 13. ove odluke, mogu koristiti sredstva ostvarena iz dodatnih prihoda do nivoa do kog su ta sredstva ostvarena, a za namene utvrđene ovom odlukom.

Gradonačelnik grada Beograda daje saglasnost na obrazloženi predlog direktnog budžetskog korisnika za korišćenje sredstava iz stava 4. ovog člana.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode, utvrđene u članu 13. ove odluke, aproprijacije utvrđene iz tih prihoda neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 30

Ukoliko u toku realizacije sredstava predviđenih ovom odlukom dođe do izmena u Pravilniku o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda izvršiće odgovarajuće izmene ove odluke.

Član 31

Raspored ostvarenih primanja budžeta vrši se tromesečnim planovima za izvršenje budžeta koje donosi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Direktni i indirektni korisnici sredstava budžeta mogu da vrše plaćanja do visine mesečnih kvota koje odredi Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda.

Prilikom određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava Sekretarijat za finansije Gradske uprave grada Beograda ima u vidu sredstva planirana u budžetu za direktnog budžetskog korisnika kao i likvidne mogućnosti budžeta.

Član 32

Sredstva raspoređena za finansiranje rashoda i izdataka, odnosno programa korisnika budžeta, prenose se na osnovu njihovog zahteva, a u skladu sa utvrđenim iznosom aproprijacija, odnosno utvrđenim kvotama.

Uz zahtev za prenos, korisnici su dužni da dostave kompletnu dokumentaciju za plaćanje na osnovu koje je utvrđena obaveza korisnika budžetskih sredstava.

Član 33

Direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da, na zahtev, Sekretarijatu za finansije Gradske uprave grada Beograda stave na uvid dokumentaciju o njihovom finansiranju, kao i da dostavljaju izveštaje o ostvarenju prihoda i izvršenju rashoda u određenom vremenskom periodu.

Član 34

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, koji ostvare uštede u trošenju sredstava budžeta planiranih za rashode za zaposlene i korišćenje roba i usluga, mogu ostvareni iznos ušteda koristiti za isplatu nagrada za posebne rezultate rada zaposlenih.

Ostvarena sredstva uštede iz stava 1. ovog člana ne mogu se isplaćivati u većem iznosu od iznosa potrebnog za isplatu jednog mesečnog platnog fonda direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava, i to na kraju budžetske godine.

Sredstva ostvarena od ušteda preusmeravaju se u korist aproprijacije ekonomske klasifikacije 416 - nagrade zaposlenima i ostali posebni rashodi na teret aproprijacije čiji se iznos umanjuje, o čemu odlučuje gradonačelnik grada Beograda.

Član 35

Ukoliko indirektni korisnik budžetskih sredstava radnjama u okviru obavljanja svoje delatnosti izazove sudski spor, izvršenje pravosnažnih sudskih odluka i sudska poravnanja neće se izvršavati na teret sredstava budžeta.

Član 36

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, čija se delatnost u celini ili pretežno finansira iz budžeta umanjiće obračunatu amortizaciju sredstava za rad za 2010. godinu, na teret kapitala, srazmerno delu sredstava obezbeđenih iz budžeta i sredstava ostvarenih po osnovu donacija.

Član 37

Ugovori o nabavci dobara, pružanju usluga i izvođenju građevinskih radova, koje zaključuju direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava moraju biti dodeljeni u skladu sa propisima koji regulišu javne nabavke.

Nabavkom male vrednosti, u smislu propisa o javnim nabavkama smatra se nabavka čija je vrednost definisana zakonom kojim se uređuje budžet Republike Srbije za 2012. godinu.

Član 38

Javna preduzeća i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač grad Beograd, dužni su da u periodu koji počinje najkasnije 15 dana po isteku roka iz člana 31. Zakona o računovodstvu i reviziji ("Službeni glasnik RS", br. 46/06 i 111/09), a završava se do 30. novembra 2012. godine, deo od najmanje 50% dobiti po završnom računu za 2011. godinu uplate u budžet grada Beograda prema dinamici koju odrede.

Upravni odbor je odgovoran za postupanje u skladu sa stavom 1. ovog člana.

Član 39

Grad Beograd se može zaduživati uzimanjem kredita ili emitovanjem dugoročnih hartija od vrednosti (municipalnih obveznica), koje mogu kupovati domaća i strana pravna i fizička lica, u skladu sa zakonom kojim se uređuje tržište kapitala.

Član 40

Odluku o kapitalnom zaduživanju grada donosi Skupština grada Beograda, po prethodno pribavljenom mišljenju Ministarstva finansija Republike Srbije.

Grad se može zadužiti u zemlji i inostranstvu odnosno na domaćem i inostranom tržištu, u domaćoj i stranoj valuti.

Član 41

Za finansiranje deficita tekuće likvidnosti, koji može da nastane usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima budžeta, Gradonačelnik se može zadužiti u skladu sa odredbama člana 35. Zakona o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", br. 61/05, 107/09 i 78/11).

Član 42

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava, preneće na račun izvršenja budžeta, do 31. januara 2012. godine, sva sredstva koja nisu utrošena za finansiranje rashoda u 2011. godini, koja su ovim korisnicima preneta u skladu sa Odlukom o budžetu grada Beograda za 2011. godinu.

Član 43

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda", a primenjivaće se od 1. januara 2012. godine.

 

Samostalni član Odluke o Rebalansu budžeta grada Beograda za 2012. godinu

("Sl. list grada Beograda", br. 42/2012)

Član 9

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".