PRAVILNIKO ADVOKATSKOJ AKADEMIJI ADVOKATSKE KOMORE SRBIJE- prečišćeni tekst zaključno sa izmenama od 18. juna 2013. godine - |
Ovim Pravilnikom uređuju se status, ciljevi, zadaci, delatnost, organi, način rada i finansiranje Advokatske Akademije Advokatske komore Srbije (u daljem tekstu: Akademija).
Cilj Akademije je usavršavanje teorijskih i praktičnih znanja i veština potrebnih za stručnu, nezavisnu, samostalnu, delotvornu i etičnu advokaturu.
Zadaci Akademije su: stalna stručna obuka advokata, advokatskih pripravnika, diplomiranih pravnika i lica zaposlenih u advokatskim kancelarijama i advokatskim ortačkim društvima, specijalizacija advokata.
Naziv Akademije je: "Advokatska akademija Advokatske komore Srbije".
Skraćeni naziv Akademije je: "Advokatska akademija".
U međunarodnom saobraćanju i predstavljanju Akademija koristi naziv: "Bar Association of Serbia - Academy of Legal Profession".
Osnivač Akademije je Advokatska komora Srbije.
Akademija je osnovana kao posebno telo Advokatske komore Srbije, bez svojstva pravnog lica.
Sedište Akademije je u Beogradu.
Organizacija i rad Akademije uređuju se opštim aktima Advokatske komore Srbije.
Nadzor nad radom Akademije vrši Upravni odbor Advokatske komore Srbije.
Akademija ima pečat i amblem.
Pečat Akademije je okruglog oblika, prečnika 2,5 cm sa tekstom: "Advokatska komora Srbije - Advokatska akademija", ispisanim ćiriličnim pismom.
U međunarodnom saobraćanju Akademija koristi pečat istog oblika i prečnika sa tekstom "Bar Asstociation of Serbia - Academy of Legal Profession".
Amblem Akademije je amblem Advokatske komore Srbije u kome je, umesto štita, predstavljena otvorena knjiga, a umesto teksta: "Advokatska komora Srbije" ispisan tekst: "Advokatska akademija".
U međunarodnom saobraćanju Akademija koristi amblem iz stava 4. ovog člana, u kome je umesto teksta "Advokatska komora Srbije" ispisan tekst: "Academy of Legal Profession".
Akademija:
1) donosi program stalne opšte, posebne i specijalizovane obuke advokata;
2) donosi program opšte i posebne obuke advokatskih pripravnika, diplomiranih pravnika i lica zaposlenih u advokatskim kancelarijama i advokatskim ortačkim društvima;
3) donosi program advokatskog ispita;
4) organizuje i sprovodi polaganje specijalističkog ispita;
5) utvrđuje strateško planiranje sprovođenja programa i donosi osnovni plan i jedinstvene standarde svog rada i rada akademija advokatskih komora u sastavu Advokatske komore Srbije;
6) donosi posebne planove za sprovođenje programa iz tač. 1) i 2) ovog stava;
7) usklađuje rad akademija advokatskih komora u sastavu Advokatske komore Srbije;
8) utvrđuje merila za imenovanje zvanja mentore i predavače;
9) imenuje i razrešava mentore i predavače;
10) određuje merila za naknade mentorima i predavačima;
11) uspostavlja i održava saradnju sa domaćim i inostranim naučnim i srodnim ustanovama, telima, organizacijama i udruženjima;
12) sistematski prikuplja i analizira podatke koji su od značaja za njen rad, a naročito podatke o sprovođenju i rezultatima obuke, i u dokumentaciono informacionom centru vodi registar ovih podataka;
13) prikuplja i obrađuje sudsku praksu;
14) izdaje uverenja o specijalizaciji i obaveštava Službu Advokatske komore Srbije o pohađanju obuke;
15) izdaje stručnu literaturu, monografije, priručnike i druge publikacije iz svog delokruga;
16) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom i ovim Pravilnikom.
Upravni odbor Advokatske komore Srbije donosi odluku o usvajanju programa iz stava 1. tačke 1., 2. i 3. ovog člana i imenovanja i razrešenja iz stava 1. tačka 10. ovog člana.
Program rada Akademije uređuje se posebnim opštim aktom.
Organi Akademije su Programski savet i Dekan.
U organe Akademije može biti izabran advokat koji ima najmanje 15 godina prakse u advokaturi ili ima akademsko zvanje doktora nauka.
Mandat organa Akademije je četiri godine i može se jednom ponoviti.
Članu organa Akademije položaj prestaje istekom mandata, brisanjem iz imenika advokata, na lični zahtev, u slučaju sprečenosti da učestvuje u radu u periodu dužem od šest meseci, gubitkom radne sposobnosti i razrešenjem.
Odluku o prestanku položaja donosi organ ovlašćen za izbor, koji u roku od 30 dana bira novog člana organa Akademije.
O naknadama u vezi sa radom Akademije i njenih organa odlučuje Upravni odbor Advokatske komore Srbije.
Programski savet je stručni organ Akademije.
Programski savet čine Dekan i po jedan predstavnik svake advokatske komore u sastavu Advokatske komore Srbije.
Programski savet obavlja poslove iz čl. 6. tač. 1. do 3., 6. do 11. i 17., donosi Poslovnik o svom radu, i obavlja druge poslove u skladu sa Statutom i opštim aktima Advokatske komore Srbije.
Programski savet održava najmanje četiri sednice godišnje, punovažno radi u sednicama kojima prisustvuje više od polovine članova, a odlučuje većinom glasova prisutnih članova.
Radom Programskog saveta rukovodi predsednik, koga između sebe biraju članovi Programskog saveta na period od godinu dana.
Dekan je izvršni organ Akademije.
Dekan predstavlja i zastupa Akademiju, izvršava odluke Upravnog odbora i Programskog saveta, stara se o pravilnosti rada Akademije i organizuje njen rad, koordinira rad Akademije i akademija advokatskih komora u sastavu Advokatske komore Srbije, daje uputstva za rad sekretaru Akademije i obavlja druge poslove u skladu sa Statutom i opštim aktima Advokatske komore Srbije.
Dekan podnosi Upravnom odboru redovne mesečne izveštaje o radu Akademije i godišnji izveštaj do 15. februara tekuće godine za proteklu godinu.
Dekana u njegovom odsustvu zamenjuje član Programskog saveta koga on ovlasti.
Mentori i predavači su stručna lica iz reda advokata, sudija, tužilaca, istaknutih naučnih radnika i drugih profesija u vezi sa delatnošću akademije.
Za mentora i predavača može biti imenovan advokat koji ispunjava jedan od sledećih uslova:
- da je stekao akademsko zvanje doktora nauka;
- da je objavio knjigu, monografiju, komentar zakona, priručnik, naučne radove ili stručne radove iz oblasti prava;
- da je predavao na Pravosudnoj akademiji, pravnom fakultetu, ili na stručnim seminarima iz oblasti prava;
- da se dugogodišnjim radom u praksi istakao kao stručnjak za određenu oblast prava.
Mentori i predavači mogu izuzetno biti imenovani iz reda sudija i tužilaca koji su predavači na Pravosudnoj akademiji ili su se dugogodišnjim radom u praksi istakli kao stručnjaci za određenu oblast prava.
Mentore i predavače imenuje Programski savet na osnovu neposrednog ili javnog poziva.
Mentori i predavači imaju pravo na naknadu za rad.
Akademija ima katedre za krivično, građansko, javno, međunarodno pravo i za praktična znanja i veštine.
Katedrama rukovode odbori katedre, sastavljeni od tri mentora ili predavača, koji između sebe biraju šefa katedre na period od godinu dana.
Stručne, administrativno-tehničke i pomoćne poslove Akademije obavlja Stručna služba Advokatske komore Srbije.
Za koordinaciju i izvršavanje poslova iz stava 1. ovog člana zadužen je sekretar Akademije, koga imenuje i razrešava Upravni odbor Advokatske komore Srbije na predlog Dekana.
Opis poslova i radnih zadataka sekretara Akademije i zaposlenih u Stručnoj službi uređuje se Pravilnikom o sistematizaciji radnih mesta i o radu Stručne službe Advokatske komore Srbije.
Sredstva i uslove za rad Akademije obezbeđuje Advokatska komora Srbije.
Rad Akademije finansira se iz prihoda od obuke i specijalizacije i iz izvora finansiranja Advokatske komore Srbije u skladu sa njenim Statutom.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Advokatske komore Srbije.