PRAVILNIK

O POSTUPKU I KRITERIJUMIMA VRŠENJA INTERNE FINANSIJSKE KONTROLE

("Sl. list grada Čačka", br. 15/2012)

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom, u skladu sa Zakonom, uređuju se pojam, predmet, organizacija, kontrolni postupci i kriterijumi vršenja interne kontrole finansijskog poslovanja direktnih korisnika budžeta grada Čačka.

Član 2

Interna finansijska kontrola je sveobuhvatni sistem mera, procedura i aktivnosti za upravljanje i kontrolu javnih prihoda, rashoda, imovine i obaveza, sa ciljem da su upravljanje i kontrola javnih sredstava u skladu sa propisima, unutrašnjim aktima i ugovorima, Budžetom i principima dobrog finansijskog upravljanja, odnosno efikasnog, efektivnog i ekonomičnog poslovanja.

Interna finansijska kontrola obuhvata i:

- podelu dužnosti, kako bi se onemogućilo jednom licu da u isto vreme bude odgovorno za autorizaciju, izvršenje, knjiženje i kontrolu,

- da se ni jedna obaveza ne može preuzeti ili izvršiti plaćanje bez potpisa odgovornih lica direktnih budžetskih korisnika.

Član 3

Odluku o načinu organizovanja i uspostavljanja sistema interne finansijske kontrole donose predstavnici i rukovodioci direktnih korisnika budžeta Grada.

Član 4

Poslovi interne finansijske kontrole izvršavaju se na osnovu programa rada kojim se određuju smernice (zadaci i ciljevi), s obzirom na vrstu poslova, organizacionu strukturu i izvršenu procenu rizika kod direktnih korisnika budžeta grada.

Član 5

Internu finansijsku kontrolu vrše neposredni izvršioci koji se u postupku kontrole pridržavaju načela nezavisnosti i objektivnosti, stručnosti, savesnosti i odgovornosti.

Član 6

Interna finansijska kontrola se sprovodi kroz kontrolisanje zakonitosti izvršenja rashoda i izdataka Budžeta grada Čačka.

Član 7

Postupak interne finansijske kontrole obuhvata:

- kontrolu planiranja rashoda;

- preuzimanje obaveza;

- izvršavanje naloga za plaćanje.

Član 8

U postupku interne finansijske kontrole planiranja rashoda, preuzimanje obaveza i izvršavanja naloga za plaćanje obuhvata se:

1) provera i utvrđivanje da li su rashodi planirani u skladu sa stvarnim potrebama za izvršavanje nadležnosti direktnih korisnika budžeta Grada;

2) kontrola ispravnosti korišćenja budžetskih aproprijacija i kvota u skladu sa Odlukom o budžetu grada Čačka;

3) kontrola preuzimanja obaveza i izvršavanja naloga za plaćanje;

4) kontrola dokumentovanosti poslovnih promena;

5) proveravanje ispravnosti i zakonitosti transakcija (prvenstveno da li je plaćanje u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama);

6) proveravanje tačnosti klasifikacija;

7) overavanje transakcija.

Član 9

Interna finansijska kontrola iz člana 8. ovog Pravilnika vrši se u Gradskoj upravi za finansije grada Čačka i Gradskoj upravi za društvene delatnosti grada Čačka.

Član 10

Kada se u postupku interne finansijske kontrole utvrdi postojanje nezakonitosti, netačnosti ili neispravnosti u vršenju poslova, upozorava se izvršilac posla i odgovorno lice i predmet se vraća na dopunu.

Član 11

Nakon sprovedenog postupka interne finansijske kontrole, lice koje je obavilo kontrolu svojim potpisom overava transakciju koju je kontrolisalo.

Član 12

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".