PRAVILNIK
O UVOĐENJU PROCEDURE ZA PLAĆANJE RAČUNA U GRADSKOJ UPRAVI ZAJEČAR

("Sl. list grada Zaječara", br. 23/2012)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuje se procedura za plaćanje računa u Gradskoj upravi Grada Zaječara, kojim se određuju lica, radnje i rokovi u postupku plaćanja računa.

Član 2

Svi prispeli računi evidentiraju se u Dostavnoj knjizi u Odeljenju za opštu upravu - Služba pisarnice i arhive (prijemna kancelarija), te preko Interne dostavne knjige istog dana, dostavljaju se Odeljenju za finansije - Službi budžeta - radno mesto: likvidator, koji vrši kontrolu prispelih računa, zavodi ih u Ulaznu knjigu računa i vrši sledeću kontrolu:

- proveru tačnosti upisanih iznosa i računovodstvenih operacija,

- proveru prateće dokumentacije - ugovora, izveštaja o izvršenom poslu, otpremnica, prijemnica, zapisnika o obavljenoj usluzi i sl.

Nakon obavljene kontrole, lice na radnom mestu: likvidator, potpisom potvrđuje ispravnost gore navedenih kontrola i dostavlja račune Šefu službe za javne nabavke.

Član 3

Šef službe za javne nabavke vrši internu kontrolu:

- usklađenost računa sa sprovedenim javnim nabavkama,

- kontrolu zakonitosti, odnosno da li je poslovna promena zasnovana na zakonu, drugim propisima i aktima donetim na osnovu zakona,

- kontrolu prateće dokumentacije - programa, projekta, ugovora, investicione dokumentacije, izveštaja o izvršenom poslu, otpremnica, prijemnica, zapisnika o obavljenoj usluzi i sl.,

Ova kontrola je suštinska kontrola ili tzv. "kontrola istinitosti", jer se njom potvrđuje da je kupljeno dobro zaista primljeno, da je ugovorena usluga zaista izvršena i sl., a obavezno mora biti potvrđena odgovarajućom dokumentacijom (otpremnica, prijemnica, izveštaj, zapisnik i dr.).

Član 4

Nakon izvršene interne kontrole od strane Šefa službe za javne nabavke, računi za plaćanje se dostavljaju na kontrolu i potpis Načelniku Gradske uprave, Gradonačelniku, zameniku Gradonačelnika ili Predsedniku skupštine (u daljem tekstu funkcioneri). Potpisom funkcionera potvrđuje se nastala obaveza. Potpisivanjem od strane likvidatora, šefa za javne nabavke i funkcionera potvrđuje se zakonitost i ispravnost prispelih računa za plaćanje.

Član 5

Radno mesto - likvidator za direktne korisnike, vrši kontrolu celokupne materijalno finansijske dokumentacije koja je u vezi sa računom za plaćanje. U slučaju da računi ili deo materijalno finansijske dokumentacije nisu ispravni, likvidator za direktne korisnike, vraća navedenu dokumentaciju likvidatoru da otkloni nepravilnosti. Vraćanje se vrši preko Dostavne knjige istog ili narednog dana. Likvidator za direktne korisnike, nakon izvršene kontrole, dokumentaciju dostavlja Šefu službe trezora na potpis i isplatu.

Član 6

Šef službe trezora vrši kontrolu zakonitosti, ispravnosti i tačnosti celokupne materijalno-finansijske dokumentacije, odnosno:

- usklađenost sa Planom izvršenja budžeta.

- proveru raspoloživosti budžetskih aproprijacija i kvota.

- kontrolu usaglašenosti računovodstvene dokumentacije sa ugovorom.

- kontrolu zakonitosti, odnosno da li je poslovna promena u skladu sa zakonom, propisima i aktima donetih na osnovu zakona.

- provera osnovanosti priložene dokumentacije za stvaranje obaveza (ugovor, račun i dr.).

Po izvršenoj proveri Šef odeljenja trezora daje licu na radnom mestu Poslovi trezora, nalog za kreiranje zahteva za plaćanje.

Član 7

Lice na radnom mestu Poslovi trezora vrši:

- proveru tačnosti, ekonomske klasifikacije.

- proveru tačnosti upisanih iznosa i računskih operacija i usklađenost plaćanja sa Finansijskim planom.

Zahtev za plaćanje potpisuje:

- na mestu "pripremio" - lice koje vrši plaćanje, lice na radnom mestu Poslovi trezora.

- na mestu " overio" - Šef trezora.

- na mestu "odobrio" - Gradonačelnik ili lice koje je Gradonačelnik ovlastio.

Ispred potpisa Gradonačelnika ili lica koje je on ovlastio, parafira načelnik Odeljenja za finansije koji svojim parafom potvrđuje da je zahtev za plaćanje sačinjen u skladu sa propisanom procedurom i da su propisane interne kontrole izvršene.

Član 8

Po izvršenom plaćanju, istog ili narednog dana original dokumentacija o izvršenoj transakciji dostavlja se preko Interne dostavne knjige Službi budžeta radi knjiženja i čuvanja.

Lice na radnom mestu: Poslovi budžeta, knjiži promene i proverava tačnost ekonomskih klasifikacija i tačnost upisanih iznosa i računskih operacija.

Član 9

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".