ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 1/2008, 11/2009 i 15/2012) |
Gradska uprava grada Jagodine obrazuje se radi: pripreme nacrta propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće, neposrednog izvršavanja odluka i drugih akata Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća, rešavanja u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada, obavljanja poslova upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada, izvršavanja zakona i drugih propisa čije je izvršavanje povereno gradu, obavljanja stručnih i drugih poslova koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.
Gradska uprava organizuje se kao jedinstveni organ.
U Gradskoj upravi zabranjeno je organizovanje i delovanje političkih stranaka i organizacija.
Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu grada Jagodine za poslove iz izvornog delokruga, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poverenih poslova.
Poslovi iz nadležnosti Gradske uprave vrše se u okviru unutrašnjih organizacionih jedinica u skladu sa vrstom i obimom poslova koje obavljaju.
Unutrašnje organizacione jedinice su odeljenja.
U okviru odeljenja obrazuju se odseci i službe.
Unutrašnje organizacione jedinice su:
1. Odeljenje za upravu,
2. Odeljenje za urbanizam, građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove,
3. Odeljenje za privredu i poljoprivredu,
4. Odeljenje za budžet i finansije,
5. Odeljenje za društvene delatnosti,
6. Odeljenje za inspekcijske poslove,
7. Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda,
8. Odeljenje za skupštinske i normativne poslove,
9. Odeljenje komunalne policije i
10. Odeljenje za zaštitu i unapređivanje životne sredine.
U Odeljenju za upravu obrazuju se:
- Odsek za upravu,
- Odsek za zajedničke poslove.
U Odseku za upravu obavljaju se poslovi:
- u oblasti ličnih stanja građana, matičnih knjiga i knjiga državljana,
- pružanje pravne pomoći građanima,
- vođenje biračkih spiskova,
- pružanje stručne pomoći mesnim zajednicama u vezi izbora, organizacije i rada njihovih organa, uvođenje i realizaciju samodoprinosa,
- u mesnim kancelarijama koji se odnose na prijem podnesaka za Gradsku upravu, poslovi uvođenja matičnih knjiga i knjiga državljana, izdavanje uverenja o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija i o činjenicama na osnovu podnetih dokaza, poslovi koji se odnose na overu prepisa, potpisa i rukopisa, i drugi poslovi za Skupštinu grada, Gradonačelnika i Gradsko veće.
Mesne kancelarije su:
1. Mesna kancelarija Bagrdan za naseljena mesta: Bagrdan, Donji Račnik i Gornji Račnik,
2. Mesna kancelarija Bunar za naseljena mesta: Bunar, Belica, Vrba, Slatina i Staro Selo,
3. Mesna kancelarija Glavinci za naseljena mesta: Glavinci, Bresje i Kolare,
4. Mesna kancelarija Glogovac za naseljena mesta: Glogovac, Dražmirovac i Mali Popović,
5. Mesna kancelarija Donje Štiplje za naseljena mesta: Donje Štiplje, Vranovac, Gornje Štiplje, Kalenovac i Crnče,
6. Mesna kancelarija Dragoševac za naseljena mesta: Dragoševac, Ivkovački Prnjavor, Medojevac i Topola,
7. Mesna kancelarija Duboka za naseljena mesta: Duboka, Dobra Voda i Rajkinac,
8. Mesna kancelarija Končarevo za naseljeno mesto Končarevo,
9. Mesna kancelarija Lovci za naseljena mesta: Lovci i Strižilo,
10. Mesna kancelarija Lozovik za naseljena mesta: Lozovik, Mišević i Jošanički Prnjavor,
11. Mesna kancelarija Majur za naseljeno mesto Majur,
12. Mesna kancelarija Miloševo za naseljeno mesto Miloševo,
13. Mesna kancelarija Novo Lanište za naseljena mesta: Novo Lanište i Staro Lanište,
14. Mesna kancelarija Siokovac za naseljena mesta: Siokovac i Deonica,
15. Mesna kancelarija Ribare za naseljeno mesto Ribare,
16. Mesna kancelarija Kočino Selo za naseljeno mesto Kočino Selo,
17. Mesna kancelarija Dragocvet za naseljena mesta: Dragocvet, Kovačevac i Međureč,
18. Mesna kancelarija Šuljkovac za naseljena mesta: Šuljkovac, Šantarovac i Lukar,
19. Mesna kancelarija Rakitovo za naseljeno mesto Rakitovo.
U Odseku za zajedničke poslove obavljaju se:
- poslovi radnih odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi i organima grada,
- poslovi overe prepisa, potpisa i rukopisa,
- poslovi pisarnice,
- poslovi administratora mreže, održavanja računarske opreme i pružanja pomoći krajnjim korisnicima,
- daktilografski poslovi,
- poslovi snimanja sednica i umnožavanja materijala,
- poslovi fizičkog obezbeđenja zgrade grada,
- poslovi protivpožarne zaštite,
- poslovi investicionog i tehničkog održavanja zgrade grada,
- kurirski poslovi,
- poslovi pružanja usluga motornih vozila i telefonske centrale.
U Odeljenju za urbanizam, građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove obrazuju se:
- Služba za urbanizam i građevinske poslove,
- Služba za stambene i imovinsko pravne poslove.
U Službi za urbanizam i građevinske poslove obavljaju se:
- poslovi donošenja i sprovođenja urbanističkih planova,
- poslovi zaštite građana i materijalnih dobara od elementarnih i drugih nezgoda,
- poslovi uređenja i obezbeđenja korišćenja građevinskog zemljišta,
- upravni poslovi u oblasti urbanizma i građevinarstva.
U Službi za stambene i imovinsko pravne poslove obavljaju se:
- poslovi vođenja upravnog postupka u oblasti stambenih i imovinsko pravnih poslova,
- poslovi evidencije gradske imovine.
U Odeljenju za privredu i poljoprivredu obavljaju se:
- poslovi u oblasti poljoprivrede, vodoprivrede i razvoja sela,
- poslovi selekcije i vođenja matične evidencije stoke,
- poslovi u oblasti komunalnih delatnosti,
- poslovi u oblasti industrije, trgovine, turizma i privatnog preduzetništva,
- upravni poslovi u oblasti privatnog preduzetništva,
- poslovi statističko-matematičke obrade podataka.
U Odeljenju za budžet i finansije obavljaju se:
- poslovi planiranja i izvršenja budžeta,
- poslovi trezora,
- poslovi likvidature i plaćanja,
- poslovi knjigovođe,
- poslovi obračuna i blagajne i
- poslovi nabavki i javnih nabavki.
U Odeljenju za društvene delatnosti obrazuju se:
- Odsek za obrazovanje, kulturu, fizičku kulturu, zdravstvenu i socijalnu zaštitu i informisanje,
- Odsek za poverene poslove Republike Srbije.
U Odseku za obrazovanje, kulturu, fizičku kulturu, zdravstvenu i socijalnu zaštitu i informisanje obavljaju se poslovi:
- poslovi obrazovanja i nauke,
- poslovi predškolskog obrazovanja i vaspitanja,
- poslovi u oblasti kulture i fizičke kulture,
- poslovi u oblasti zdravstvene i socijalne zaštite i informisanja,
- finansijski poslovi,
- poslovi javnih nabavki,
- pravni poslovi.
U Odseku za poverene poslove Republike Srbije obrazuju se Službe:
- Služba za finansijsku podršku porodici sa decom,
- Služba za boračko-invalidsku zaštitu,
- Služba povereništva za izbegla, prognana i raseljena lica.
U Službi za boračko-invalidsku zaštitu obavljaju se upravni i finansijski poslovi u oblasti boračko-invalidske zaštite.
U Službi za finansijsku podršku porodici sa decom obavljaju se upravni i finansijski poslovi dečje, socijalne i zdravstvene zaštite.
U Službi povereništva za izbegla, prognana i raseljena lica obavljaju se upravni, finansijski, poslovi prihvata, smeštaja i zbrinjavanja izbeglih, prognanih i raseljenih lica.
U Odeljenju za inspekcijski nadzor obrazuju se:
- Komunalna inspekcija,
- Građevinska inspekcija,
- Prosvetna inspekcija,
- Inspekcija zaštite životne sredine,
- Saobraćajna inspekcija.
U Odeljenju za inspekcijski nadzor obavljaju se poslovi inspekcijskog nadzora u oblasti komunalne delatnosti, građevinarstva, prosvete, zaštite životne sredine i saobraćaja.
U Odeljenju za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda obavljaju se sledeći poslovi:
- vodi poreski postupak (utvrđivanje, naplata i kontrola) za lokalne javne prihode i stara se o pravima i obavezama poreskih obveznika,
- vrši kontrolu podataka nosilaca prava i obaveza kao i kontrolu podataka o pravu na poreske olakšice i oslobađanje poreskih obaveza,
- priprema podataka za utvrđivanje stanja kao i načina i merila za određivanje visine lokalnih taksa i naknada, visina stope poreza na imovinu i samodoprinosa,
- vodi evidenciju o visini utvrđenih obaveza pravnih i fizičkih lica o prihodima ostvarenim od donacija i drugim izvornim prihodima grada,
- pokreće i vodi prekršajni postupak iz oblasti poreza,
- obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.
U Odeljenju za skupštinske i normativne poslove obrazuju se:
- Kabinet gradonačelnika,
- Odsek za skupštinske i normativne poslove.
U Kabinetu gradonačelnika obavljaju se:
- sekretarski poslovi za gradonačelnika, zamenika gradonačelnika, predsednika Skupštine, zamenika predsednika Skupštine, sekretara i drugih funkcionera (u daljem tekstu: funkcioneri),
- poslovi informisanja, protokola i interne i eksterne komunikacije za potrebe funkcionera,
- poslovi primanja pošte i vođenja delovodnika za funkcionere,
- poslovi vođenja rokovnika sastanaka i obaveza funkcionera,
- poslovi organizovanog uspostavljanja i održavanja odnosa sa javnošću,
- i drugi poslovi po nalogu funkcionera.
U Odseku za skupštinske i normativne poslove obavljaju se:
- stručni i administrativni poslovi koji se odnose na funkcionisanje Skupštine i njenih radnih tela, gradonačelnika i Gradskog veća,
- poslovi pružanja pomoći odbornicima i narodnim poslanicima u vršenju njihovih funkcija,
- poslovi normativne delatnosti - izrada nacrta odluka i drugih propisa iz nadležnosti Skupštine i saradnja sa organima Gradske uprave u izradi akata iz njihove nadležnosti,
- poslovi objavljivanja odluka i drugih akata koje donosi Skupština, Gradonačelnik, Gradsko veće i drugi subjekti čiji se akti objavljuju u "Službenom glasniku grada Jagodina",
- poslovi pravno-tehničke obrade akata donetih na sednici Skupštine grada, Gradskog veća i Gradske uprave,
- poslovi vođenja registra odluka i drugih propisa koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradska uprava,
- poslovi pružanja stručne pomoći drugim odeljenjima i službama Gradske uprave kada kao obrađivači pripremaju nacrte akata iz nadležnosti Skupštine, gradonačelnika i Gradskog veća.
U Odeljenju komunalne policije obavljaju se sledeći poslovi:
- održavanje komunalnog i drugog Zakonom uređenog reda i vršenje kontrole nad primenom Zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti grada,
- zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad,
- ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu sa Zakonom i propisima grada,
- podrška sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada,
- poslovi zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, kada te mere ne mogu pravovremeno da preuzmu drugi nadležni organi grada,
- ostvarivanje saradnje između Komunalne policije, gradskih inspekcijskih službi i drugih organa,
- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i drugim važećim propisima.
U Odeljenju za zaštitu i unapređivanje životne sredine obavljaju se sledeći poslovi:
- radi na izradi i primeni lokalnih akcionih i sanacionih planova u skladu sa strateškim dokumentima Vlade Republike Srbije i Ministarstva nadležnog za poslove zaštite životne sredine,
- predlaže odluke i druga akta iz svoje nadležnosti o naknadama za zaštitu i unapređivanje životne sredine, kao i način njihovog korišćenja,
- vodi lokalni registar izvora zagađivača životne sredine,
- blagovremeno obaveštava javnost o obavljanju svoje delatnosti,
- dostavlja izveštaje o ostvarivanju programa rada zaštite životne sredine Ministarstvu nadležnom za poslove zaštite životne sredine,
- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i drugim važećim propisima.
III RUKOVOĐENJE GRADSKOM UPRAVOM
Gradskom upravom, kao jedinstvenim organom rukovodi načelnik Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave koordinira i usmerava rad Gradske uprave i stara se o kadrovskoj i materijalnoj osposobljenosti Gradske uprave za izvršenje njene funkcije.
Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na 5 godina.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom grada i aktom o organizaciji Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica.
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika Gradske uprave se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.
Rukovodioci organizacionih jedinica su načelnik Odeljenja, šef Odseka i šef Službe.
Rukovodioce organizacionih jedinica u upravi raspoređuje načelnik.
Rukovodioci organizacionih jedinica organizuju rad i obezbeđuju efikasno i zakonito obavljanje poslova, staraju se o punoj zaposlenosti radnika i izvršavanju radnih obaveza.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi uređuje se Pravilnikom koji donosi načelnik uz saglasnost Gradskog veća.
Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi doneće načelnik Gradske uprave najkasnije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Raspoređivanje zaposlenih na radna mesta izvršiće načelnik Gradske uprave najkasnije 10 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
Zaposlena i postavljena lica koji ostanu neraspoređeni imaće status neraspoređenog lica i koristiće prava koja im pripadaju po tom osnovu na osnovu zakona i drugih propisa.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Opštinske uprave ("Opštinski službeni glasnik opštine Jagodina", br. 22/04, 25-1/04, 12/06 i 11/07).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".