ODLUKAO PROMENI OSNIVAČKOG AKTA JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA ZA JAVNE GARAŽE I PARKIRALIŠTA "PARKING SERVIS" BEOGRAD("Sl. list grada Beograda", br. 51/2012) |
Ovom odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Rešenja o organizovanju društvenog preduzeća za Javne garaže i parkirališta "Parking servis" kao javno komunalno preduzeće broj 023-354/92-XXXVII-01 od 29. oktobra 1992. godine, upisanog u registar Okružnog privrednog suda u Beogradu Rešenjem Fi. I-32187/92 br. registarskog uloška I-47918-00 i u registar Agencije za privredne registre Rešenjem 42051/2005 od 1. jula 2005. godine, u skladu sa odredbama Zakona o javnim preduzećima i obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Osnivač Javnog komunalnog preduzeća za javne garaže i parkirališta "Parking servis" je grad Beograd (u daljem tekstu: osnivač).
Funkciju osnivača iz stava 1. ovog člana vrši Skupština grada Beograda, osim u slučajevima kada u skladu sa članom 17. alineja 2. i 3. ovog akta istu funkciju vrši Gradsko veće odnosno gradonačelnik.
Javno komunalno preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno komunalno preduzeće za javne garaže i parkirališta "Parking servis", Beograd (u daljem tekstu: preduzeće).
Skraćeno poslovno ime preduzeća je: JKP "Parking servis" - Beograd.
Sedište preduzeća je u Beogradu, ulica Kraljice Marije br. 7.
Poslovno ime i sedište preduzeća iz st. 1. i 2. ovog člana ne može se promeniti bez prethodne saglasnosti osnivača.
Pretežna delatnost koju preduzeće obavlja je:
52.21 - uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju
Preduzeće obavlja komunalnu delatnost upravljanja javnim parkiralištima.
Upravljanje javnim parkiralištima je stvaranje i održavanje uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora određenih za parkiranje motornih vozila, kao i uklanjanje i premeštanje parkiranih vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila po nalogu nadležnog organa.
Osnivač osniva preduzeće sa posebnim pravom obavljanja delatnosti navedene u ovom članu.
Pored delatnosti iz predhodnog člana preduzeće obavlja i sledeća delatnosti:
45.11 - trgovina automobilima i lakim motornim vozilima
52.29 - ostale prateće delatnosti u saobraćaju
49.41 - drumski prevoz tereta
41.20 - izgradnja stambenih i nestambenih zgrada
42.11 - izgradnja puteva i autoputeva
52.10 - skladištenje
52.24 - manipulacija teretom
71.20 - tehničko ispitivanje i analiza
- periodično ispitivanje motornih vozila u pogledu bezbednosti na drumu
- tehnički pregled motornih vozila
46.77 - trgovina na veliko otpacima i ostacima
71.12 - inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje
81.10 - usluge održavanja objekata
Obuhvata kombinaciju usluga održavanja objekata, koje podrazumevaju čišćenje, održavanje, izbacivanje otpadaka, čuvanje i zaštitu, raznošenje pošte, pranje rublja i slične usluge unutar objekta.
Preduzeće može obavljati i druge delatnosti utvrđene Statutom uz prethodnu saglasnost osnivača.
Preduzeće ne može promeniti delatnost bez saglasnosti osnivača.
Preduzeće može da obavlja poslove i usluge u spoljnotrgovinskom prometu u okviru registrovane delatnosti.
Osnivač je dužan da:
1. obezbedi preduzeću materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;
2. ostvaruje nadzor i kontrolu nad obavljanjem delatnosti;
3. preduzima mere za unapređenje delatnosti.
Preduzeće je dužno da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje:
1) trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;
2) propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;
3) preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalne delatnosti;
4) razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsti komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.
Preduzeće je dužno da obavlja komunalnu delatnost u skladu sa zakonom, ovom odlukom, Odlukom Skupštine grada Beograda o načinu obavljanja komunalne delatnosti i Statutom preduzeća.
Osnivač ima pravo da u slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, u skladu sa Zakonom, preduzima mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad, poslovanje i upravljanje preduzećem i to:
1. izvršiti promenu unutrašnje organizacije u preduzeću;
2. razrešiti postojeće organe i imenovati privremene organe preduzeća;
3. ograničiti prava raspolaganja određenim sredstvima;
4. preduzeti druge mere predviđene Zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa ili drugim zakonom.
Iznos osnovnog kapitala se utvrđuje po završnom računu, na osnovu podataka iskazanog na odgovarajućoj poziciji bilansa stanja, što na dan 1. januara 2012. godine iznosi 1.462.483.355,23 dinara (slovima: jedna milijarda četiri stotine šezdeset dva miliona četiri stotine osamdeset tri hiljade tri stotine pedeset pet dinara i 23/100).
Osnovni kapital iz stava 1. ovog člana, usklađuje se svake godine po izradi završnog računa i upisuje u odgovarajući registar Agencije za privredne registre.
Imovinu preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja dobara u javnoj svojini.
Preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.
Sredstva za rad za obavljanje delatnosti preduzeće obezbeđuje obavljanjem delatnosti za koju je registrovano iz cene usluga, kao i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
Delatnost preduzeća finansira se na osnovu godišnjeg programa poslovanja koji donosi Upravni odbor preduzeća.
Program se dostavlja osnivaču radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.
Dobit preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom i statutom preduzeća.
Odluku o raspodeli dobiti donosi upravni odbor preduzeća, u skladu sa godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun.
Za obaveze prema trećim licima, nastale u poslovanju preduzeća, preduzeće odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze preduzeća, osim u slučajevima predviđenim ovom odlukom.
Organi preduzeća su:
- Upravni odbor, kao organ upravljanja;
- generalni direktor, kao organ poslovođenja;
- Nadzorni odbor, kao organ nadzora.
Upravni odbor, kao organ upravljanja preduzećem, ima predsednika i osam članova.
Predsednika i članove upravnog odbora imenuje i razrešava osnivač.
Predsednik upravnog odbora ima zamenika koga određuje osnivač aktom o imenovanju predsednika upravnog odbora.
Upravni odbor čine predsednik i pet predstavnika osnivača i tri predstavnika zaposlenih u preduzeću, a koji se predlažu na način utvrđen statutom preduzeća.
Predsednik i članovi upravnog odbora imenuju se na period od četiri godine.
Predsednik i članovi upravnog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u upravnom odboru, čiju visinu utvrđuje Upravni odbor preduzeća, na osnovu kriterijuma sadržanih u godišnjem programu poslovanja preduzeća.
Upravni odbor obavlja sledeće poslove:
1. utvrđuje poslovnu politiku;
2. donosi statut preduzeća i druga opšta akta;
3. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja;
4. donosi godišnji program poslovanja;
5. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala preduzeća;
6. usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun;
7. odlučuje o raspodeli dobiti i pokriću gubitaka;
8. donosi odluku o cenama usluga;
9. odlučuje o pribavljanju nepokretnosti, stavljanju hipoteke na nepokretnosti u skladu sa Zakonom;
10. odlučuje o statusnim promenama i promeni oblika preduzeća, osnivanju novih preduzeća;
11. na osnovu rešenja o imenovanju direktora preduzeća zaključuje ugovor o radu sa direktorom ili ugovor o pravima i obavezama direktora preduzeća, u skladu sa zakonom;
12. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću ili drugom privrednom društvu;
13. donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja;
14. donosi investicione odluke;
15. donosi akte o opštim uslovima za vršenje komunalnih usluga;
16. donosi opšte akte preduzeća za koje zakonom ili statutom nije utvrđena nadležnost drugog organa;
17. donosi poslovnik o svom radu;
18. utvrđuje mere zaštite i unapređenja životne sredine;
19. vrši i druge poslove utvrđene osnivačkim aktom i statutom.
Radi zaštite opšteg interesa u preduzeću nadležni organi osnivača daju saglasnost na sledeće odluke iz člana 16. ove odluke:
- na odluke iz člana 16. stav 1. tačke 2, 3, 5, 10, 12, 14. i 15. saglasnost daje Skupština grada Beograda;
- na odluke iz člana 16. stav 1. tačke 4, 6, 7, 9. i 13. kada su u pitanju sredstva obezbeđenja veće vrednosti saglasnost daje Gradsko veće;
- na odluku iz člana 16. stav 1. tačka 8. saglasnost daje gradonačelnik.
Preduzeće zastupa i predstavlja generalni direktor preduzeća. Generalnog direktora preduzeća imenuje i razrešava osnivač na osnovu prethodno sprovedenog javnog poziva.
Mandat generalnog direktora traje četiri godine, s tim što isto lice može biti ponovo imenovano.
Osnivač može do imenovanja generalnog direktora preduzeća da imenuje vršioca dužnosti generalnog direktora, najduže za period do jedne godine.
Generalni direktor preduzeća obavlja sledeće poslove:
1) organizuje i vodi poslovanje preduzeća;
2) zastupa i predstavlja preduzeće;
3) stara se o zakonitosti rada i odgovara za zakonitost rada preduzeća;
4) odgovara za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine grada Beograda, gradonačelnika grada Beograda i Gradskog veća;
5) predlaže poslovnu politiku, planove rada i razvoja i programe poslovanja i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
6) podnosi izveštaje o radu, izveštaj o finansijskom poslovanju i godišnji finansijski izveštaj;
7) izvršava odluke Upravnog odbora;
8) donosi opšte akte za čije donošenje je ovlašćen statutom;
9) odlučuje o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i statutom;
10) predlaže Upravnom odboru donošenje odluka i drugih akata iz njegovog delokruga;
11) odlučuje o drugim pitanjima i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i statutom preduzeća.
Nadzorni odbor ima predsednika i šest članova, koje imenuje i razrešava osnivač.
Predsednik nadzornog odbora ima zamenika koga određuje osnivač aktom o imenovanju predsednika nadzornog odbora.
Nadzorni odbor čine predsednik i četiri predstavnika osnivača i dva predstavnika iz reda zaposlenih u preduzeću.
Predsednik i članovi nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.
Predsednik i članovi nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu. Visina naknade utvrđuje se odlukom Upravnog odbora preduzeća, na osnovu kriterijuma sadržanih u godišnjem programu poslovanja preduzeća.
Nadzorni odbor nadzire poslovanje preduzeća; pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jednom godišnje podnosi osnivaču izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 6. ovog člana Nadzorni odbor dostavlja istovremeno i Upravnom odboru.
Preduzeće ima Statut, kojim se uređuje unutrašnja organizacija preduzeća, bliže definišu poslovi i način odlučivanja organa preduzeća i druga pitanja od značaja za poslovanje preduzeća u skladu sa Zakonom i drugim propisima.
Statut donosi Upravni odbor i upućuje ga osnivaču na saglasnost.
Izmene i dopune Statuta vrše se na način i po postupku za donošenje tog akta.
Osnivač po potrebi, a najmanje jednom godišnje, razmatra izveštaj o poslovanju preduzeća.
Organi preduzeća i zaposleni imaju pravo i dužnost da obezbeđuju uslove da se poslovanje preduzeća vrši na način kojim se u najvećoj meri štiti životna sredina od ugrožavanja.
Subjekti iz stava 1. ovog člana, dužni su da sprečavaju i otklanjaju štetne posledice zagađivanja vazduha, zemljišta i vode, buke i dr., koji ugrožavaju životnu sredinu ili dovode u opasnost živote i zdravlje ljudi.
Preduzeće je dužno da uskladi svoje opšte akte, organizaciju i poslovanje sa odredbama ove odluke u roku od tri meseca od dana donošenja ove odluke.
Ovu odluku objaviti u "Službenom listu grada Beograda".