ODLUKAO ORGANIZACIJI I RADU SLUŽBE SKUPŠTINE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 28/2012) |
Ovom odlukom uređuje se organizacija i rad Službe Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Služba Skupštine), utvrđuju organizacione jedinice u okviru kojih se grupišu istovrsni ili srodni i međusobno povezani poslovi, određuju i razvrstavaju postavljena lica i zaposleni u Službi Skupštine i uređuju druga pitanja od značaja za rad Službe Skupštine.
Služba Skupštine obavlja stručne, administrativno-tehničke i druge poslove za potrebe Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) i njenih radnih tela, poslanika, predsednika i potpredsednika Skupštine, poslaničkih grupa u Skupštini, kao i druge poslove u skladu sa Poslovnikom Skupštine, drugim aktima Skupštine i njenih radnih tela.
Poslove iz stava 1. ovog člana Služba Skupštine obavlja stručno, kvalitetno, efikasno, ekonomično, nepristrasno i politički neutralno.
Služba Skupštine se organizuje na funkcionalnom principu i obavlja poslove iz člana 2. ove odluke kao jedinstvena Služba.
Službom Skupštine rukovodi sekretar Skupštine (u daljem tekstu: sekretar).
Sekretar organizuje i obezbeđuje jedinstven rad Službe Skupštine i obavlja druge poslove u skladu sa Poslovnikom, drugim aktima Skupštine i ovom odlukom.
Sekretar donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi Skupštine (u daljem tekstu: Pravilnik o sistematizaciji), uz saglasnost odbora nadležnog za administrativna pitanja.
U pogledu rukovođenja radom Službe Skupštine, zasnivanja i prestanka radnog odnosa zaposlenih, ostvarivanja prava, dužnosti i odgovornosti zaposlenih u Službi, kao i korišćenju i raspolaganju sredstvima za rad Skupštine i Službe Skupštine, sekretar ima prava i dužnosti starešine koji rukovodi organom pokrajinske uprave.
Sekretar ima zamenika.
Zamenik sekretara obavlja poslove koje mu poveri sekretar, pomaže sekretaru u radu i zamenjuje ga u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti.
Zamenik sekretara ima prava i dužnosti starešine koji rukovodi organom pokrajinske uprave.
III POSTAVLJENA LICA I ZAPOSLENI U SLUŽBI SKUPŠTINE
Poslove u Službi Skupštine obavljaju postavljena lica i zaposleni, na radnim mestima koja su, u skladu sa ovom odlukom, utvrđena Pravilnikom o sistematizaciji.
Prijem u radni odnos u Službi Skupštine vrši se na osnovu oglasa, osim lica koje postavlja odbor nadležan za administrativna pitanja.
Rešenje o prijemu u radni odnos i prestanku radnog odnosa donosi sekretar Skupštine, osim za lica koja postavlja odbor nadležan za administrativna pitanja.
Lica angažovana za rad poslaničke grupe
Poslanička grupa u Skupštini može da angažuje lice, koje će pored zaposlenih u Službi Skupštine, obavljati poslove za potrebe poslaničke grupe.
Zaposleni koji obavljaju poslove za poslaničku grupu u Skupštini zasnivaju radni odnos na određeno vreme, dok postoji poslanička grupa, a najduže do kraja mandata tog saziva Skupštine.
Aktom odbora nadležnog za administrativna pitanja bliže će se urediti uslovi i način angažovanja lica iz stava 1. ovog člana.
Postavljena lica u Službi Skupštine su:
- šef Kabineta predsednika Skupštine;
- pomoćnik sekretara Skupštine;
- savetnik predsednika Skupštine;
- šef Protokola u Skupštini;
- sekretar Saveta nacionalnih zajednica.
Lica iz stava 1. ovog člana postavlja odbor nadležan za administrativna pitanja na predlog predsednika Skupštine odnosno sekretara, u skladu sa uslovima propisanim Pravilnikom o sistematizaciji.
Šef kabineta predsednika Skupštine i savetnik predsednika Skupštine zasnivaju radni odnos postavljenjem na period od četiri godine, odnosno dok traje mandat predsednika, a najduže do kraja mandata tog saziva Skupštine.
Pomoćnik sekretara postavlja se na period od pet godina.
Šef Protokola u Skupštini i sekretar Saveta nacionalnih zajednica postavljaju se na period od četiri godine.
Potpredsednici Skupštine mogu da imaju savetnike.
Savetnik potpredsednika angažuje se po ugovoru, bez zasnivanja radnog odnosa, za vreme dok traje mandat potpredsednika Skupštine, a najduže do kraja saziva Skupštine.
Zaposleni u Službi Skupštine razvrstavaju se u zvanja i zanimanja, u skladu sa zakonom i Pokrajinskom uredbom.
IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA SLUŽBE
Ciljevi unutrašnje organizacije Službe
Osnovni ciljevi unutrašnje organizacije Službe Skupštine su:
- stvaranje organizacionih, kadrovskih i drugih uslova za obavljanje poslova radi ostvarivanja nadležnosti Skupštine;
- podela nadležnosti i obezbeđivanje efikasne saradnje između unutrašnjih jedinica u obavljanju poslova iz njihovog delokruga;
- obezbeđenje kontinuiranog razvoja Službe i prilagođavanje unutrašnje organizacije promenama u skladu sa potrebama Skupštine;
- stvaranje organizacionih, normativnih i ekonomskih uslova za optimalno angažovanje raspoloživih ljudskih i materijalnih resursa;
- jačanje odgovornosti zaposlenih u Službi u cilju blagovremenog i kvalitetnog obavljanja poslova;
- efikasno ostvarivanje nadzora nad radom Službe;
- popunjavanje radnih mesta, raspoređivanje i premeštaj zaposlenih prema utvrđenim merilima i kriterijumima;
- stvaranje osnova za stalno stručno usavršavanje i napredovanje zaposlenih u Službi, saglasno potrebama Skupštine i mogućnostima Službe.
Organizacione jedinice Službe Skupštine obrazuju se kao osnovne, posebne i uže unutrašnje jedinice.
Osnovna unutrašnja jedinica je sektor, u kome su objedinjeni poslovi koji predstavljaju posebnu oblast rada, odnosno međusobno povezani poslovi više užih unutrašnjih jedinica.
U Službi Skupštine organizuju se sledeći sektori:
- Sektor za pripremu i obradu sednica radnih tela i opšte poslove;
- Sektor za parlamentarne poslove i međuregionalnu saradnju;
- Sektor za finansijske i pomoćno tehničke poslove.
Radom sektora rukovodi pomoćnik sekretara Skupštine.
Posebne unutrašnje jedinice su:
- Kabinet predsednika Skupštine i
- Sekretarijat Skupštine.
Delokrug organizacionih jedinica
U Sektoru za pripremu i obradu sednica radnih tela i opšte poslove obavljaju se stručni i administrativni poslovi u vezi sa pripremom i održavanjem sednica radnih tela i poslaničkih grupa, istraživačko-bibliotečki poslovi, poslovi iz oblasti radno-pravnih odnosa, poslovi pisarnice (prijem, ekspedicije pošte i arhiva).
U Sektoru za parlamentarne poslove i međuregionalnu saradnju obavljaju se stručni poslovi iz oblasti ustavno pravnog i političkog sistema, poslovi ostvarivanja i unapređenja međuregionalne saradnje i razvoja kulturnog i ekonomskog partnerstva među regionima, pripreme akata i realizacije aktivnosti iz oblasti međuregionalnih odnosa, poslovi odnosa sa javnošću i poslovi planiranja, pripreme i realizacije protokolarnih aktivnosti u Skupštini.
U Sektoru za finansijske i pomoćno-tehničke poslove obavljaju se finansijski poslovi, poslovi iz oblasti javnih nabavki, poslovi iz oblasti informacionih tehnologija, poslovi stenografisanja i daktilografski poslovi, kao i drugi pomoćno-tehnički poslovi.
U Kabinetu predsednika Skupštine obavljaju se stručni, administrativni i drugi poslovi od značaja za vršenje funkcije predsednika i potpredsednika Skupštine.
U Sekretarijatu Skupštine obavljaju se poslovi na pripremi i obradi sednica Skupštine, poslovi izrade akata koje donosi sekretar Skupštine, poslovi kreiranja strategija razvoja Skupštine i Službe Skupštine, poslovi razvijanja i unapređenja saradnje sa Službom Narodne Skupštine i službama regionalnih i lokalnih skupština, jačanja uloge Službe Skupštine u razvoju parlamenta, kreiranja i izrade specifičnih mera i akcija za pospešivanje procedura rada i radnih zadataka u Službi Skupštine i drugi poslovi od značaja za vršenje funkcije sekretara i njegovog zamenika.
Sekretar može, u slučaju potrebe, odrediti da poslove iz pojedinih organizacionih jedinica vrše zaposleni i postavljena lica raspoređeni u drugim organizacionim jedinicama.
U skladu sa potrebama i zahtevima Skupštine i njenih radnih tela, za izvršenje pojedinih poslova mogu se obrazovati stručne radne grupe.
Stručne radne grupe obrazuju, iz sastava Službe Skupštine, sekretar Skupštine i radno telo za poslove iz svog delokruga.
U stručne radne grupe mogu se odrediti i stručnjaci iz organa pokrajinske uprave i drugih organa i organizacija i naučni radnici, o čemu odlučuje sekretar Skupštine i predsednik radnog tela u dogovoru sa starešinom organa pokrajinske uprave, odnosno drugog organa ili organizacije.
Delokrug odbora nadležnog za administrativna pitanja u vezi rada Službe Skupštine
Odbor nadležan za administrativna pitanja, u vezi sa organizacijom i radom Službe Skupštine, vrši sledeće poslove:
- daje saglasnost na Pravilnik o sistematizaciji;
- utvrđuje predloge za obezbeđenje sredstava u budžetu Pokrajine za rad Skupštine i Službe Skupštine;
- donosi godišnji finansijski plan prihoda i rashoda Skupštine (kao i druge akte na osnovu Zakona i odluke);
- postavlja i razrešava šefa Kabineta, predsednika Skupštine, pomoćnika sekretara, savetnika predsednika Skupštine, šefa Protokola i sekretara Saveta nacionalnih zajednica;
- donosi rešenja o platama sekretara i zamenika sekretara Skupštine i postavljenih lica u Službi Skupštine, u skladu sa zakonom i pokrajinskom uredbom.
Sekretar će doneti Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".