ODLUKAO SLUŽBENIM PUTOVANJIMA IZABRANIH I IMENOVANIH LICA U SKUPŠTINI AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE("Sl. list AP Vojvodine", br. 23/2010 i 28/2012) |
Ovom odlukom uređuju se pitanja koja se odnose na službena putovanja delegacije Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština), predsednika, potpredsednika i drugih izabranih i imenovanih lica u Skupštini (u daljem tekstu: funkcioneri Skupštine).
Ova odluka primenjuje se i na službena putovanja postavljenih, zaposlenih i drugih angažovanih lica u Službi Skupštine.
Službena putovanja u inostranstvo
Službenim putovanjem u inostranstvo, u smislu ove odluke, smatra se putovanje u stranu državu, iz jedne strane države u drugu stranu državu i iz jednog mesta u drugo mesto na teritoriji strane države u cilju ostvarivanja međuregionalne saradnje i obavljanja drugih poslova iz nadležnosti Skupštine.
Odluku o potrebi upućivanja delegacije i funkcionera Skupštine na službeno putovanje u inostranstvo donosi Odbor za evropske integracije i međuregionalnu saradnju.
Na predlog Predsednika Skupštine, Odbor donosi Odluku o sastavu delegacije Skupštine i određuje šefa delegacije.
Izuzetno, ako Odbor nije u mogućnosti da se sastane i donese Odluku iz st. 1. i 2. ovog člana, odluke o tome donosi predsednik skupštine, o čemu obaveštava Odbor na prvoj narednoj sednici.
Radi izvršavanja zadataka iz nadležnosti Skupštine, Odbor može da odobri putovanje u inostranstvo i za druga lica ako, s obzirom na vrstu i prirodu zadataka i predviđene službene susrete, za to postoje opravdani razlozi, pod uslovima propisanim ovom odlukom.
Odbor iz stava 1. ovog člana obavlja i druge poslove vezane za službena putovanja u inostranstvo u skladu sa Poslovnikom Skupštine.
Sredstva za realizaciju službenih putovanja u inostranstvo obezbeđuju se u budžetu Skupštine AP Vojvodine, a odobrava ih rešenjem Odbor za administrativna i mandatna pitanja.
Službena putovanja u inostranstvo skupštinskih službenika, nameštenika i drugih angažovanih lica, odobrava sekretar Skupštine.
Službena putovanja u inostranstvo lica iz stava 1. ovog člana odobrava Odbor za evropske integracije i međuregionalnu saradnju kada su predloženi u delegaciju Skupštine.
Funkcioneri Skupštine podnose predlog za donošenje odluke o potrebi upućivanja na službeno putovanje u inostranstvo Odboru za evropske integracije i međuregionalnu saradnju.
U predlogu se navodi:
- Pozivno pismo ili program događaja;
- Imena i prezimena lica koja se upućuju na službeni put, njihove funkcije, odnosno zvanja;
- Predlog predsednika Skupštine o sastavu delegacije koja se upućuje na službeni put, kao i predlog za određivanje šefa i sekretara delegacije;
- Naziv države, mesta i institucije koja se posećuje tokom puta;
- Vreme putovanja (datum polaska i datum povratka);
- Cilj i zadaci putovanja i planirani efekti;
- Vrsta prevoza;
- Ukupan planirani trošak putovanja (ko snosi troškove putovanja, broj i iznos deviznih dnevnica, troškovi smeštaja i kategorija hotela, troškovi izdavanja vize, troškovi prevoza, troškovi putnog osiguranja i ostali troškovi putovanja).
Predlog se dostavlja nadležnom odboru najkasnije 15 dana pre početka putovanja.
U izuzetno opravdanim slučajevima, predlog se može podneti i u roku kraćem od 15 dana, ukoliko podnosilac predloga obrazloži razloge.
Poslove organizacije putovanja (rezervacije hotela i avionskih karata, transfere, specifikacije ukupnih troškova putovanja, obezbeđivanje viza i ostalo) obavlja Odsek za poslove protokola Skupštine.
Odbor za evropske integracije i međuregionalnu saradnju Odluku o potrebi upućivanja lica iz člana 1. stav 1. na službeno putovanje u inostranstvo dostavlja Odboru za administrativna i mandatne pitanja radi odobravanja sredstava za službeno putovanje u inostranstvo.
Lica iz člana 1. stav 1. ove odluke, kojima je odobreno putovanje u inostranstvo, dostavljaju Odboru za evropske integracije i međuregionalnu saradnju Izveštaj o službenom putovanju u pisanom i elektronskom obliku u roku od 10 dana po povratku u zemlju.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži državu, mesto i vreme obavljenog službenog putovanja, podatke o obavljenim razgovorima prilikom službenih susreta, ostvarene ciljeve i zadatke, zaključke, odnosno predloge mera koje treba preduzeti i potpis šefa delegacije, odnosno drugog funkcionera koji je realizovao službeno putovanje u inostranstvo.
Izveštaj iz stava 1. ovog člana razmatra se na sednici Odbora za evropske poslove i međuregionalnu saradnju.
Lica iz člana 1. stav 1. dužna su da dostave Odboru za administrativna i mandatna pitanja pismeni Izveštaj o službenom putovanju sa obračunom putnih troškova, u roku od sedam dana od dana kada je službeno putovanje u inostranstvo završeno.
Uz obračun putnih troškova prilažu se odgovarajući dokazi o postojanju i visini troškova (karta za prevoz, račun za prenoćište i doručak, računi za ostale troškove i dr.).
Odbor iz stava 1. ovog člana vodi evidenciju o odobrenim službenim putovanjima i podnetim izveštajima sa službenog putovanja u inostranstvo.
Lica iz člana 1. stav 2. ove odluke podnose Izveštaj o službenom putovanju u inostranstvo sekretaru Skupštine.
Službenim putovanjem u zemlji, u smislu ove odluke, smatra se putovanje iz jednog mesta u drugo mesto na teritoriji Republike Srbije, u cilju izvršavanja posla iz nadležnosti Skupštine, van mesta rada.
Funkcioneri Skupštine podnose zahtev Odboru za administrativna i mandatna pitanja za obezbeđivanje sredstava za službeno putovanje u zemlji.
Zahtev iz stava 1. ovog člana sadrži naziv mesta i cilj putovanja, datum polaska i datum povratka sa službenog putovanja, ko snosi troškove putovanja, troškove smeštaja i kategoriju hotela, vrstu i troškove prevoza, broj i iznos dnevnica i ostale troškove službenog putovanja.
Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da dostave nadležnom Odboru pismeni Izveštaj o službenom putovanju sa obračunom putnih troškova, u roku od tri dana od dana kada je službeno putovanje završeno.
Postavljeni, zaposleni i druga angažovana lica u Službi Skupštine, na službeno putovanje u zemlji upućuju se po nalogu sekretara Skupštine.
Lica iz stava 1. ovog člana mogu biti upućena na stručno usavršavanje, u skladu sa Pravilnikom o stručnom usavršavanju zaposlenih u Službi Skupštine AP Vojvodine, po odluci sekretara Skupštine.
Lica iz člana 13. stav ove odluke podnose Izveštaj o službenom putovanju, odnosno stručnom usavršavanju sekretaru Skupštine.
Sredstva za realizaciju službenih putovanja u zemlji i stručnog usavršavanja zaposlenih, obezbeđuju se u budžetu Skupštine AP Vojvodine.
Dnevnice i naknade ostalih troškova za službeno putovanje utvrđuju se na način predviđen republičkim propisima, a u skladu sa propisima kojima se uređuje pitanje naknade troškova i primanja izabranih i imenovanih lica i pokrajinskih službenika i nameštenika.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".