ODLUKA
O PREUZIMANJU OSNIVAČKIH PRAVA NAD DOMOM ZDRAVLJA U VRANJU I OSNIVANJU ZDRAVSTVENE USTANOVE - DOM ZDRAVLJA "VRANJE" VRANJE

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 29/2009, 14/2010 i 32/2012)

 

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom, Grad Vranje (u daljem tekstu: Osnivač) preuzima od Republike Srbije osnivačka prava nad Domom zdravlja u Vranju i osniva Zdravstvenu ustanovu - Dom zdravlja "Vranje" Vranje.

Član 2

Sedište osnivača je u Vranju, ulica Kralja Milana broj 1.

Prava i obaveze osnivača vrši Skupština grada Vranja (u daljem tekstu: Skupština), osim za slučajeve za koje je ovom odlukom ili drugim aktima drukčije određeno.

Član 3

Poslovno ime Zdravstvene ustanove jeste: Zdravstvena ustanova - Dom zdravlja "Vranje" Vranje.

Skraćeno poslovno ime jeste: Dom zdravlja "Vranje".

Sedište Doma zdravlja "Vranje" je u Vranju, ulica _______________.

Član 4

Dom zdravlja "Vranje" (u daljem tekstu: Dom zdravlja) osniva se sredstvima u državnoj svojini.

Dom zdravlja osniva se izdvajanjem Organizacione jedinice Doma zdravlja iz Zdravstvenog centra "Vranje" Vranje.

Član 5

Dom zdravlja se osniva za obavljanje zdravstvene delatnosti na primarnom nivou zdravstvene zaštite za teritoriju grada Vranja, u skladu sa Planom mreže zdravstvenih ustanova.

Radi obezbeđivanja dostupnosti zdravstvene zaštite na teritoriji za koju se osniva, u Domu zdravlja se organizuju zdravstvene ambulante i zdravstvene stanice, u skladu sa Planom mreže zdravstvenih ustanova.

Član 6

Dom zdravlja ima status pravnog lica.

Dom zdravlja stiče status pravnog lica danom upisa u sudski registar, u skladu sa zakonom.

Član 7

Dom zdravlja ima pečat i štambilj.

Izgled i sadržaj pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Doma zdravlja, u skladu sa zakonom.

Sadržaj pečata i štambilja ispisuju se na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

DELATNOST DOMA ZDRAVLJA

Član 8

Pretežna delatnost Doma zdravlja jeste:

85120 - Medicinska praksa.

Dom zdravlja u okviru svoje delatnosti obezbeđuje:

- najmanje preventivnu zdravstvenu zaštitu za sve kategorije stanovnika;

- hitnu medicinsku pomoć;

- opštu medicinu;

- zdravstvenu zaštitu žene i dece;

- patronažnu službu;

- laboratorijsku i drugu dijagnostiku;

- prevenciju i lečenje u oblasti stomatološke zdravstvene zaštite;

- specijalističko-konsultativne i druge zdravstvene delatnosti i zdravstvene usluge utvrđene zakonom, ako njihovo obavljanje nije organizovano u Bolnici ili drugoj zdravstvenoj ustanovi na teritoriji grada Vranja.

Delatnosti i šifre delatnosti Doma zdravlja detaljno se utvrđuju Statutom Doma zdravlja, u skladu sa zakonom.

SREDSTVA ZA OSNIVANJE I RAD DOMA ZDRAVLJA

Član 9

Sredstva za osnivanje i početak rada Doma zdravlja čine sredstva, imovina, prava i obaveze Organizacione jedinice Doma zdravlja pri Zdravstvenom centru "Vranje" Vranje, prema Deobnom bilansu i poslovnim promenama evidentiranim u poslovnim knjigama Doma zdravlja, koje nastanu od dana utvrđivanja bilansnog stanja do dana upisa u sudski registar.

Član 10

Izradu Deobnog bilansa vrši Komisija Zdravstvenog centra Vranje, u paritetnom sastavu predstavnika Organizacione jedinice Doma zdravlja i Bolnice.

Postupak izrade deobnog bilansa u smislu stava 1. ovog člana prati Komisija od strane predstavnika lokalne samouprave, koju obrazuje Skupština grada Vranja.

Izradu deobnog bilansa izvršiti sa bilansom stanja na dan 30. septembar 2012. godine, odnosno prema devetomesečnom završnom računu.

Član 11

Dom zdravlja stiče sredstva za rad iz:

- organizacije zdravstvenog osiguranja;

- budžeta Republike Srbije;

- budžeta osnivača;

- obavljanja naučnoistraživačke i druge obrazovne delatnosti;

- izdavanja u zakup slobodnog kapaciteta;

- drugih izvora, u skladu sa zakonom.

MEĐUSOBNI ODNOSI OSNIVAČA I DOMA ZDRAVLJA

Član 12

Radi ostvarivanja društvene brige za zdravlje, u skladu sa zakonom, Skupština:

- daje saglasnost na Statut;

- daje saglasnost na statusne promene;

- daje saglasnost na promenu sedišta i poslovnog imena Doma zdravlja;

- daje saglasnost na program rada Doma zdravlja;

- daje saglasnost na finansijski plan poslovanja Doma zdravlja;

- imenuje i razrešava direktora i zamenika direktora Doma zdravlja;

- imenuje i razrešava upravni odbor;

- imenuje i razrešava nadzorni odbor;

- vrši druga prava i obaveze, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje ostvarivanje i sprovođenje zdravstvene zaštite na teritoriji za koju se osniva Dom zdravlja.

Član 13

Prava i obaveze Doma zdravlja prema osnivaču jesu:

- da kvalitetno obavlja delatnosti, utvrđene zakonom i ovom odlukom;

- da racionalno koristi sredstva, opremu i inventar;

- da Skupštini podnosi godišnji izveštaj o radu i finansijskom poslovanju;

- vrši i druga prava i obaveze, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje obavljanje zdravstvene delatnosti Doma zdravlja.

Nezavisno od stava 1. alineje 3. ovog člana, Dom zdravlja je dužan da podnese izveštaj o radu i drugi izveštaj iz okvira svoje delatnosti, kad to zatraži Skupština ili izvršni organ osnivača.

ORGANI DOMA ZDRAVLJA

Član 14

Organi Doma zdravlja jesu:

- direktor;

- upravni odbor; i

- nadzorni odbor.

Organe Doma zdravlja imenuje i razrešava Skupština.

Dom zdravlja ima stručne organe, u skladu sa zakonom.

Direktor

Član 15

Direktor Doma zdravlja organizuje i rukovodi procesom rada, predstavlja i zastupa Dom zdravlja, odgovoran je za zakonitost rada Doma zdravlja i obavlja druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Direktor Doma zdravlja može imati zamenika.

Zamenik direktora zamenjuje direktora u slučaju njegove odsutnosti.

Zamenik direktora se imenuje i razrešava pod uslovima, na način i po postupku propisanim za imenovanje i razrešenje direktora Doma zdravlja.

Član 16

Direktor Doma zdravlja se imenuje na osnovu javnog konkursa, koji raspisuje Upravni odbor Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Skupština imenuje direktora Doma zdravlja na osnovu predloga Upravnog odbora, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Član 17

Direktor Doma zdravlja se imenuje na period od četiri godine, najviše dva puta uzastopno.

Mandat direktora Doma zdravlja računa se od dana stupanja na dužnost.

Član 18

Skupština može, do imenovanja direktora Doma zdravlja, da imenuje vršioca dužnosti direktora, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Mandat vršioca dužnosti direktora traje najduže šest meseci.

Vršilac dužnosti direktora Doma zdravlja ima prava, obaveze i odgovornosti direktora Doma zdravlja, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Doma zdravlja.

Član 19

Dužnost direktora Doma zdravlja prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Skupština će razrešiti direktora pre isteka mandata:

- na lični zahtev (podnošenjem ostavke);

- ako obavlja funkciju suprotno odredbama zakona, ove odluke i Statuta Doma zdravlja;

- ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Domu zdravlja, ili nesavesno izvršava obaveze zbog čega su nastale ili mogle nastati veće smetnje u radu Domu zdravlja;

- ako je nalogom zdravstvene inspekcije ustanovljena povreda propisa i opštih akata Doma zdravlja, ili nepravilnost rada direktora Doma zdravlja;

- u drugim slučajevima, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Upravni odbor

Član 20

Upravni odbor Doma zdravlja:

- donosi Statut i druge opšte akte Doma zdravlja;

- odlučuje o poslovanju Doma zdravlja;

- donosi program rada i razvoja Doma zdravlja;

- donosi finansijski plan i godišnji obračun Doma zdravlja;

- odlučuje o korišćenju sredstava Doma zdravlja;

- raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za direktora i zamenika direktora Doma zdravlja;

- vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Član 21

Upravni odbor Doma zdravlja ima pet članova (uključujući i predsednika), od kojih su tri člana predstavnici osnivača, a dva člana iz reda zaposlenih u Domu zdravlja.

Najmanje jedan član iz reda zaposlenih mora biti zdravstveni radnik sa visokom stručnom spremom.

Članove Upravnog odbora iz reda zaposlenih u Domu zdravlja, Skupština imenuje na predlog Stručnog saveta Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Član 22

Članovi Upravnog odbora Doma zdravlja imenuju se na period od četiri godine.

Skupština će razrešiti, pre isteka mandata, pojedine članove ili Upravni odbor Doma zdravlja, na lični zahtev člana, kao i ako:

- Upravni odbor donosi nezakonite odluke, ili ne donosi odluke koje je na osnovu zakona, ove odluke i Statuta Doma zdravlja dužan da donosi;

- član Upravnog odbora neopravdanim odsustvovanjima ili nesavesnim radom onemogućava rad Upravnog odbora;

- ovlašćeni predlagač pokrene inicijativu za razrešenje člana Upravnog odbora;

- prestane osnov po kome je imenovan za člana Upravnog odbora;

- nastupe drugi slučajevi za razrešenje, utvrđeni Statutom Doma zdravlja.

Nadzorni odbor

Član 23

Nadzorni odbor Doma zdravlja vrši nadzor nad poslovanjem Doma zdravlja, pregleda godišnje izveštaje i godišnje obračune i o rezultatima nadzora, u pisanoj formi. obaveštava Upravni odbor Doma zdravlja, Skupštinu i izvršni organ osnivača.

Član 24

Nadzorni odbor ima tri člana (uključujući i predsednika), od kojih su dva člana predstavnici osnivača, a jedan član iz reda zaposlenih u Domu zdravlja.

Člana Nadzornog odbora iz reda zaposlenih u Domu zdravlja, Skupština imenuje na predlog Stručnog saveta Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i Statutom Doma zdravlja.

Član 25

Članovi Nadzornog odbora Doma zdravlja imenuju se na period od četiri godine.

Skupština će razrešiti, pre isteka mandata, pojedine članove ili Nadzorni odbor Doma zdravlja, pod uslovima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i Statutom Doma zdravlja za razrešenje pojedinih članova ili Upravnog odbora Doma zdravlja.

Član 26

Nadležnost, način rada i odlučivanja Upravnog i Nadzornog odbora, bliže se uređuju Statutom Doma zdravlja, u skladu sa zakonom.

Stručni organi

Član 27

Stručni organi Doma zdravlja jesu:

- Stručni savet,

- Stručni kolegijum,

- Etički odbor i

- Komisija za unapređenje kvaliteta rada.

Sastav, nadležnost, način rada i odlučivanja stručnih organa Doma zdravlja, uređuje se Statutom Doma zdravlja, u skladu sa zakonom.

PRIVREMENI ORGANI DOMA ZDRAVLJA U OSNIVANJU

Član 28

Privremeni organi Doma zdravlja u osnivanju jesu:

- lice koje će obavljati poslove i vršiti ovlašćenja direktora Doma zdravlja (u daljem tekstu: vršilac dužnosti direktora);

- organ koji će obavljati poslove i vršiti ovlašćenja Upravnog odbora (u daljem tekstu: Privremeni upravni odbor); i

- organ koji će obavljati poslove i vršiti ovlašćenja Nadzornog odbora (u daljem tekstu: Privremeni nadzorni odbor).

Privremeni organi Doma zdravlja u osnivanju obavljaju poslove i vrše ovlašćenja do imenovanja direktora, Upravnog i Nadzornog odbora Doma zdravlja, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Doma zdravlja.

Privremeni organi Doma zdravlja u osnivanju imenovaće se posebnim aktima Skupštine.

Aktima Skupštine iz stava 3. ovog člana utvrdiće se datum stupanja na dužnost i ovlašćenja privremenih organa.

STATUT DOMA ZDRAVLJA

Član 29

Dom zdravlja ima Statut kojim se uređuje: delatnost, unutrašnja organizacija, upravljanje, poslovanje, uslovi za imenovanje i razrešenje direktora i zamenika direktora, kao i druga pitanja od značaja za rad Doma zdravlja, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Na Statut Doma zdravlja, koji donosi Upravni odbor, saglasnost daje Skupština, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Na odredbe Statuta Doma zdravlja, u delu kojim se uređuje oblast zdravstvene zaštite, unutrašnja organizacija i uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, prethodno se pribavlja mišljenje Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Dom zdravlja počinje sa radom danom upisa u sudski registar, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.

Danom početka rada, Dom zdravlja preuzima sredstva, imovinu, opremu, prava i obaveze i zaposlene u Organizacionoj jedinici Doma zdravlja, kao i deo zaposlenih u Zajedničkoj nemedicinskoj službi Zdravstvenog centra "Vranje" Vranje.

Član 31

Privremeni organi Doma zdravlja u osnivanju, u skladu sa odredbama ove odluke, imenovaće se nakon sprovedene procedure izrade i usvajanja deobnog bilansa, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i ovom odlukom.

Izrada i usvajanje deobnog bilansa izvršiće se najkasnije u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 32

Statut Doma zdravlja doneće se u roku od 60 dana od dana početka primene akta o imenovanju, odnosno od stupanja na dužnost Privremenog upravnog odbora.

Član 33

Upravni i nadzorni odbor imenovaće se, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Doma zdravlja, u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu akta Skupštine o davanju saglasnosti na Statut Doma zdravlja.

Član 34

Direktor Doma zdravlja imenovaće se, u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Doma zdravlja, u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu akta Skupštine o imenovanju Upravnog odbora Doma zdravlja.

Član 35

Opšti akti Doma zdravlja doneće se u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu akta Skupštine o davanju saglasnosti na Statut Doma zdravlja.

Član 36

O Odluci o preuzimanju osnivačkih prava nad Domom zdravlja u Vranju i osnivanju Zdravstvene ustanove - Dom zdravlja "Vranje" Vranje i upisu Doma zdravlja u sudski registar, Stručna služba za skupštinske poslove obavestiće Ministarstvo zdravlja Republike Srbije, u roku od 15 dana od dana upisa u sudski registar.

Član 37

Na pitanja koja nisu regulisana Odlukom neposredno se primenjuju odredbe Zakona o zdravstvenoj zaštiti i drugih propisa iz ove oblasti.

Član 38

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o preuzimanju osnivačkih prava nad Domom zdravlja u Vranju i osnivanju zdravstvene ustanove - Dom zdravlja "Vranje" Vranje

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 32/2012)

Član 4

Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom glasniku Grada Vranja".