ODLUKA
O GRADSKIM UPRAVAMA GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 42/2012)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o Gradskim upravama grada Kragujevca (u daljem tekstu: Odluka) obrazuju se: gradske uprave za pojedine oblasti (u daljem tekstu: gradske uprave) i posebna služba za obavljanje poslova interne revizije kod korisnika budžeta Grada; uređuje njihova organizacija i rad, kao i druga pitanja od značaja za obavljanje njihovih poslova.

Član 2

Gradske uprave obrazuju se za vršenje poslova lokalne samouprave utvrđenih Ustavom, zakonom, Statutom i drugim propisima.

Gradske uprave, pored poslova iz stava 1. ovog člana, mogu vršiti i poverene nadležnosti Republike Srbije.

Član 3

Gradske uprave:

1. pripremaju nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršavaju odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešavaju u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4. obavljaju poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršavaju zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6. obavljaju stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

7. obavljaju i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Član 4

U gradu Kragujevcu za vršenje poslova iz člana 1. ove odluke i određenih stručnih poslova za potrebe organa Grada, obrazuju se 2 gradske uprave za određene oblasti.

Za obavljanje poslova interne revizije kod direktnih i indirektnih korisnika budžeta Grada obrazuje se posebna služba (u daljem tekstu: posebna služba).

Član 5

Prava, obaveze i odgovornosti, postavljenih lica i zaposlenih u gradskim upravama i posebnoj službi utvrđeni su Ustavom, zakonom, kolektivnim ugovorima, aktima: organa Grada, načelnika uprava, odnosno rukovodioca posebne službe i drugim propisima.

Član 6

Puno radno vreme u gradskim upravama i posebnoj službi iznosi 40 časova u sedmici. Radna sedmica traje pet radnih dana.

Član 7

Postavljena lica i zaposleni u gradskim upravama i posebnoj službi obavezni su da poslove na ostvarivanju i obezbeđivanju Ustavom i zakonom utvrđenih prava i interesa građana, pravnih lica i drugih subjekata, obavljaju odgovorno, savesno i efikasno, u skladu sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, ovom Odlukom i pravilima struke.

Član 8

Prava, obaveze i odgovornosti iz rada i po osnovu rada postavljenih i zaposlenih u gradskim upravama i posebnoj službi uređuju se u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima koja se primenjuju na zaposlene u organima lokalne samouprave.

Član 9

Postavljena lica i zaposleni u gradskim upravama i posebnoj službi, ne mogu se u obavljanju svojih poslova rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.

Član 10

Rad gradskih uprava i posebne službe dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Član 11

Sredstva za finansiranje poslova gradskih uprava i posebne službe obezbeđuju se u budžetu grada, u kome se posebno iskazuju i vode sredstva preneta iz budžeta Republike Srbije, za finansiranje poverenih nadležnosti, u skladu sa zakonom.

Član 12

Gradske uprave i posebna služba imaju jedan ili više pečata.

Broj, izgled, sadržinu, način čuvanja i rukovanja pečatom gradske uprave, odnosno posebne službe utvrđuje lice koje rukovodi gradskom upravom, odnosno posebnom službom.

II ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKIH UPRAVA

Član 13

Osnovna načela organizacije obavljanja poslova izvorne i poverene nadležnosti su:

- da se istovrsni ili srodni i međusobno povezani poslovi grupišu u odgovarajuće celine,

- blagovremeno odlučivanje o pravima, obavezama i na zakonu zasnovanim interesima građana, pravnih lica i drugih subjekata,

- stručno, racionalno i ekonomično obavljanje poslova,

- efikasno rukovođenje upravom i stalni nadzor nad izvršavanjem poslova,

- primena savremenih metoda i sredstava rada.

2.1. Gradske uprave

Član 14

Polazeći od načela utvrđenih članom 13. ove Odluke, za obavljanje poslova iz nadležnosti gradskih uprava obrazuju se dve gradske uprave i to:

1. Gradska uprava za budžet i poreske prihode

2. Gradska uprava za poslove lokalne samouprave i opšte uprave.

Član 15

Gradske uprave obrazuju se prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje efikasan, objedinjen i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Član 16

Pojedini poslovi gradskih uprava na području Grada mogu se organizovati i obavljati u mesnim zajednicama, gradskim kancelarijama, a u naseljenim mestima u mesnim kancelarijama.

Član 17

U okviru gradskih uprava za pojedine oblasti mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica u gradskim upravama, utvrđuju se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi za određenu oblast.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi načelnik uprave za pojedinu oblast uz saglasnost Gradskog veća.

2.1.1. Nadležnosti Gradskih uprava

Član 18

Gradska uprava za budžet i poreske prihode, obrazuje se za obavljanje:

Stručnih, finansijsko - materijalnih, upravno - pravnih, normativno - pravnih, administrativno - tehničkih i drugih poslova za organe Grada, službe i druge korisnike budžeta u skladu sa zakonom u oblasti:

- bilansiranja javnih prihoda i javnih rashoda budžeta Grada,

- ostvarivanja javnih prihoda,

- planiranja i pripreme budžeta Grada, završnog računa, finansijskog planiranja,

- upravljanja javnim gotovinskim sredstvima, kontrole rashoda budžeta, upravljanja dugom,

- budžetskog računovodstva i izveštavanja,

- nadzora, odnosno interne kontrole nad korišćenjem budžetskih sredstava,

- preusmeravanja aproprijacija odobrenih na ime određenih rashoda, u skladu sa zakonom,

- pripreme predloga finansijskih planova, vođenja poslovnih knjiga, pomoćnih evidencija, prijema, kontrole i knjiženja računovodstvenih isprava, plaćanja sa aspekta ugovorenih obaveza i namenskog trošenja planiranih rashoda i izdataka, usaglašavanja potraživanja i obaveza, popisa imovine i obaveza u Zakonom predviđenom roku, usaglašavanja pomoćnih knjiga sa glavnom knjigom trezora i sastavljanja finansijskih izveštaja za tekuću budžetsku godinu,

- utvrđivanja, evidencije i naplate poreza na imovinu u statici, lokalne komunalne takse za isticanje firme i naknade za korišćenje građevinskog zemljišta,

- evidencije i naplate lokalne administrativne takse, troškova, taksi i naknada za rad Organa, zemljišta, prihoda od koncesione naknade za obavljanje komunalne delatnosti i prihoda od drugih koncesionih poslova zaključenih u skladu sa Zakonom, prihoda od davanja u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti u državnoj svojini koje koristi jedinica lokalne samouprave i indirektni korisnici budžeta,

- naplate novčanih kazni izrečenih u prekršajnom postupku za prekršaje propisane aktima Skupštine grada, kada za njihovu naplatu nije nadležan drugi organ,

- utvrđivanja, kontrole i naplate, kontrole i naplate ili samo naplate drugih prihoda utvrđenih Zakonom, identifikacije nepokretnosti i lica kao osnova za utvrđivanje obveznika za naplatu lokalnih javnih prihoda, kao i uručenja rešenja za naplatu javnih prihoda,

- pripreme nacrta i predloga opštih i pojedinačnih akata iz oblasti izvornih javnih prihoda (lokalne komunalne takse, gradske administrativne takse, naknade za rad organa Grada, i sl.), kao i drugih oblasti iz delokruga svoje nadležnosti,

Gradska uprava za budžet i poreske prihode obavlja i druge poslove iz oblasti finansija koje su poverene Gradu, kao i druge poslove iz ove oblasti za potrebe organa Grada, službi i drugih korisnika budžeta.

Član 19

Gradska uprava za poslove lokalne samouprave i opšte uprave obrazuje se za obavljanje stručnih, finansijsko - materijalnih, upravno - pravnih, normativno - pravnih, administrativno - tehničkih i drugih poslova za organe Grada, službe i druge korisnike budžeta u skladu sa zakonom u oblasti:

- građanskih stanja (vođenja matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih, kao i knjiga državljana za matična područja Kragujevca, kao i za opštine Peć, Istok i Klina),

- overe prepisa, potpisa i rukopisa,

- vođenja i ažuriranja biračkog spiska,

- izdavanja radnih knjižica,

- sprovođenja izbora, referenduma i samodoprinosa,

- pružanja pravne pomoći građanima u ostvarivanju njihovih prava i interesa, bez zastupanja pred pravosudnim organima,

- uređivanja, organizacije i rada mirovnih veća,

- obrazovanja, obezbeđenja funkcionisanja i rada različitih oblika mesne samouprave, u skladu sa aktima organa Grada i mesnih samouprava, evidencije nepokretnosti čiji su korisnici mesne zajednice, odnosno drugi oblici mesne samouprave,

- obavljanja pojedinih poslova gradskih uprava na teritoriji Grada,

- ostvarivanja nadležnosti Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika,

- ostarivanja nadležnosti Gradskog veća, kao i članova Gradskog veća,

- obezbeđenja i koordiniranja aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada organa Grada, stručnih i posebnih službi, blagovremenog informisanja građana o radu i funkcionisanju organa Grada, stručnih i posebnih službi,

- koordinacije rada i saradnje grada, sa drugim opštinama, gradovima, državnim organima, organizacijama i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu, organizovanja protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanja protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada i posebnih službi, korespodencije i prevođenja sa stranih jezika i na strane jezike, za potrebe organa Grada, stručnih i posebnih službi,

- rada i radnih odnosa, odnosno stalnog rada zaposlenih, izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organe Grada, stručne i posebne službe, vođenja personalne evidencije, kao i poslova koji se odnose na upravljanje ljudskim resursima,

- primanja, pregledanja, raspoređivanja, evidentiranja, dostavljanja u rad i otpremanja pošte upućene organima Grada, stručnim i posebnim službama, administrativno-tehničkog obrađivanja akata za sve organe Grada, stručne i posebne službe, organizovanja zajedničke pisarnice, odnosno jedinstvene osnovne evidencije predmeta i jedinstvene arhive za sve organe Grada, stručne i posebne službe, arhiviranja i čuvanja arhiviranih predmeta, izlučivanja bezvrednog registraturskog materijala i predaje arhivske građe nadležnom arhivu, praćenja efikasnosti i ažurnosti rada organa Grada, stručnih i posebnih službi, preduzeća i drugih organizacija koja vode upravni postupak rešavajući o pravima, obavezama i pravnim interesima građana i drugih stranaka,

- praćenja i kontrole obavljanja izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslova i upravnog nadzora u skladu sa zakonom,

- upravljanja informacionim sistemom,

- javnih nabavki u skladu sa zakonom i drugim aktima, za organe grada, kao i pružanja stručne pomoći direktnim i indirektnim budžetskim korisnicima u postupcima javnih nabavki,

- pripreme osnova i programa razvoja jedinstvenog informacionog sistema, stručne koordinacije, saradnje, organizacije i rada na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke tehnologije za organe Grada, stručne i posebne službe, pripreme i razvoja jedinstvenog informacionog sistema, izrade, održavanja i informacija, verifikacije projekata informacionog sistema, poslova telefonskih komunikacija i audio snimanja.

- strateškog planiranja, iniciranja, izrade i sprovođenja godišnjih programa, odnosno projekata investicija značajnih za Grad, koje utvrdi Gradsko veće (u daljem tekstu: investicije),

- projektovanja i praćenja realizacije budžeta za investicije,

- predlaganja prioriteta investicija, kao i određivanja projektnih zadataka sa nosiocima,

- koordiniranja poslova imovinsko - pravne pripreme, planske dokumentacije, projektne dokumentacije sa nadležnim službama i preduzećima čiji je osnivač Grad,

- koordiniranja i sprovođenja poslova na izradi projektne dokumentacije sa nadležnim javnim preduzećem kao i sa drugim subjektima ovlašćenim za izradu projektne i druge dokumentacije za objekte niskogradnje i visokogradnje,

- učestvovanja u implementaciji i praćenju ostvarivanja investicija po fazama, kada Grad nije investitor,

- uspostavljanja baze podataka neophodne za sprovođenje investicija i investicionog marketinga,

- koordiniranja aktivnosti donatora (vladinog, kao i nevladinog sektora) i Grada u realizaciji investicija,

- realizacije (upravljanja, pripreme tenderske dokumentacije, nadzora i sl.) investicija koje se finansiraju sredstvima budžeta,

- izrade strategija, biznis planova na realizaciji koncepta partnerstva javnog i privatnog sektora, studija izvodljivosti za formiranje investicionih fondova na obrtnoj osnovi,

- osnivačkih prava nad pravnim licima (JP, JKP, ustanove, privredna društva i dr.) čiji je osnivač Grad i nadzora nad njihovim radom u skladu sa zakonom, koja se odnose na: subvencije preduzećima, odnosno drugim oblicima organizovanja nad čijim radom vrši nadzor, finansijskog poslovanja, finansijskog planiranja, odnosno izrade finansijskog plana za Upravu, kao direktnog korisnika budžeta i indirektne korisnike budžeta Grada koji su u njegovoj nadležnosti, vođenja poslovnih knjiga, pomoćnih evidencija, prijema, kontrole i knjiženja računovodstvenih isprava, plaćanja sa aspekta ugovorenih obaveza i namenskog trošenja planiranih rashoda i izdataka, usaglašavanja potraživanja i obaveza, popisa imovine i obaveza u Zakonom predviđenom roku, usaglašavanja pomoćnih knjiga sa glavnom knjigom trezora, praćenja izvršenja budžeta u skladu sa utvrđenim aproprijacijama, praćenja procedura trezora u delu izvršenja budžeta, sprovođenja propisanih procedura za izvršenje plaćanja i transfera budžetskih sredstava i sravnjenja završnih računa indirektnih korisnika budžeta Grada, evidencije i naplate prihoda od davanja u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti u državnoj svojini koje koriste jedinice lokalne samouprave i indirektni korisnici budžeta, konsolidacije izveštaja i sastavljanja konsolidovanog godišnjeg izveštaja, druge poslove u skladu sa propisima o budžetskom sistemu,

- uređenja i obezbeđenja, obavljanja i razvoja komunalnih delatnosti (prečišćavanje i distribucija vode, prečišćavanja i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, proizvodnja i snabdevanje parom i toplom vodom, linijski i vanlinijski gradski i prigradski prevoz putnika, održavanja čistoće u gradu, održavanja deponija, uređivanja, održavanja i korišćenje pijaca, parkova, zelenih, rekreacionih i drugih javnih površina, javnih parkirališta, održavanja ulica, puteva i drugih javnih površina i javne rasvete, uređivanje grobalja i sahranjivanja i drugih komunalnih delatnosti od značaja za grad), organizacionih, materijalnih i drugih uslova neophodnih za obavljanje ovih delatnosti, održavanja i korišćenja objekata namenjenih za obavljanje komunalnih delatnosti, u skladu se zakonom, pripreme i vršenja nadzora nad realizacijom Programa održavanja komunalne infrastrukture, praćenja funkcionisanja komunalnih sistema u Gradu, poveravanja obavljanja komunalnih delatnosti, odnosno poslova, kao i nadzora nad njihovim obavljanjem,

- upravljanja i razvoja sistema saobraćaja, izgradnje, rekonstrukcije, rehabilitacije, pojačanog održavanja, ojačanja kolovozne konstrukcije, održavanja, zaštite, korišćenja, razvoja i upravljanja ulica u naselju, organizacije stacionarnog saobraćaja, javnog gradskog prevoza putnika, linijskog saobraćaja, režima i tehničkog regulisanja saobraćaja i organizacije saobraćaja, pripremanja akata koji se odnose na utvrđivanje kriterijuma za kategorizaciju i kategorizaciju puteva i ulica, kao i uređivanja i obezbeđenja posebnih uslova i organizacije auto-taksi prevoza putnika,

- raskopavanja i zauzeća javnih površina,

- prostornog i urbanističkog planiranja,

- izdavanja lokacijskih dozvola,

- informacija o lokaciji,

- potvrda urbanističko-tehničkih dokumenata,

- davanja mišljenja o republičkom i regionalnim prostornom planu,

- odobravanja, uklanjanja objekta, odnosno njegovog dela za koji utvrdi da je usled dotrajalosti ili većih oštećenja ugrožena njegova stabilnost i da predstavlja neposrednu opasnost za život i zdravlje ljudi, za susedne objekte i za bezbednost saobraćaja,

- postavljanja i uklanjanja manjih montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene,

- uređenja javnih površina putem odgovarajućih planskih dokumenata,

- uvođenja informacione i komunikacione tehnologije u svoj delokrug rada,

- naknadnog izdavanja građevinske i upotrebne dozvole u postupku legalizacije,

- izdavanja građevinske i upotrebne dozvole,

- izdavanja posebne građevinske dozvole za pripremne radove,

- izdavanja privremene građevinske dozvole,

- izmene građevinske dozvole usled promena u toku građenja, odnosno, usled promene investitora,

- izdavanja rešenja o odobrenju izvođenja radova na izgradnji objekata za koje se ne izdaje građevinska dozvola,

- potvrđivanja prijema dokumentacije povodom prijava početka izvođenja radova, a po već izdatim rešenjima o odobrenju za izgradnju, na osnovu ranije važećeg Zakona o planiranju i izgradnji,

- kontinuiranog praćenja stanja životne sredine: kontrole kvaliteta vazduha, površinskih voda i izvorske vode javnih česama, kao i zagađenosti zemljišta, merenja nivoa i zaštite od buke i vibracija, jonizujućeg i nejonizujućeg zračenja, radioaktivnosti, alergenopolena i od opasnih materija;

- uspostavljanja katastra zagađivača;

- izrade i realizacije programa, planova i projekata održivog razvoja i zaštite životne sredine kao i akcionih i sanacionih planova u oblasti ekološkog obrazovanja, zaštite i upravljanja javnim i zaštićenim dobrima, njihovim korišćenjem i razvojem, u skladu sa strateškim dokumentima, interesima i specifičnostima Grada;

- izrade i realizacije lokalnog akcionog plana zaštite od buke u životnoj sredini i staranja o njegovom sprovođenju, utvrđivanja mera i uslova zaštite od buke, vršenja akustičkog zoniranja, određivanja mera zabrane i ograničenja u skladu sa zakonom i izrade strateških karata buke iz svoje nadležnosti;

- koordiniranja, podsticanja, pomaganja i učestvovanja u realizaciji programa, projekata i akcija iz oblasti zaštite životne sredine koje realizuju naučne i stručne ustanove, javna komunalna i druga javna preduzeća, organizacije, institucije i druga pravna i fizička lica u Gradu i Republici,

- organizacije i sprovođenja opštih mera zaštite stanovništva od zaraznih bolesti u oblasti suzbijanja štetnih organizama (komarci, krpelji, glodari);

- zaštite biljnog i životinjskog sveta, kontrole njihovih populacija, kao i sprovođenja mera i organizacije poslova komunalne zoohigijene;

- donošenja lokalnog plana upravljanja otpadom i upravljanja otpadom i hemikalijama;

- izdavanja dozvola za sakupljanje, transport, skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada na teritoriji grada, vođenja i čuvanja evidencije o prikupljenom otpadu i uređivanja postupka naplate usluga u oblasti upravljanja otpadom;

- utvrđivanja uslova i mera zaštite životne sredine u prostornim i urbanističkim planovima i drugim aktima za uređenje prostora i izgradnju objekata i postrojenja;

- ocene i davanja saglasnosti na stratešku procenu uticaja na životnu sredinu;

- sprovođenja postupka procene uticaja projekata na životnu sredinu;

- utvrđivanja uslova za rad novih i postojećih postrojenja i izdavanja, revizije, produženja i prestanka važnosti integrisanih dozvola;

- zaštite biološke raznovrsnosti, divljih biljnih i životinjskih vrsta i autohtonih ekosistema, zaštite prirode, očuvanja, korišćenja i razvoja prirodnih dobara posebne vrednosti;

- zaštite od opasnih i štetnih materija, izrade plana zaštite od udesa, mera i postupaka odgovora za udes i sanaciju posledica od udesa;

- proglašenja stanja ugroženosti i uvođenja posebnih mera u slučaju prekoračenja graničnih vrednosti emisije i neposredne opasnosti po životnu sredinu i zdravlje stanovništva;

- utvrđivanja statusa i područja ugrožene životne sredine, režima sanacije i remedijacije za područje od lokalnog značaja;

- utvrđivanja naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine, praćenja i primene ekonomskih instrumenata za finansiranje zaštite životne sredine;

- planiranja i koordinacije edukativnih aktivnosti u oblasti zaštite životne sredine, informisanja i objavljivanja podataka o stanju i kvalitetu životne sredine, dostavljanja izveštaja i davanja mišljenja po zahtevu nadležnih organa;

- podnošenja zahteva za određivanje zona sanitarne zaštite, u skladu sa zakonom;

- izdavanja dozvole za obavljanje delatnosti prometa naročito opasnih hemikalija distributeru koji nije uvoznik, proizvođač, odnosno dalji korisnik, kao i dozvole za korišćenje naročito opasnih hemikalija, u skladu sa zakonom;

- poništaja pravosnažnog rešenja o izuzimanju gradskog građevinskog zemljišta,

- utvrđivanja prestanka prava korišćenja na građevinskom zemljištu,

- utvrđivanja zemljišta za redovnu upotrebu postojećeg objekta i formiranja građevinske parcele,

- konverzije prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu,

- otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, po sprovedenom postupku javnog nadmetanja, prikupljanja ponuda javnim oglasom ili neposrednom pogodbom,

- utvrđivanja kriterijuma i propisivanja merila za obračun visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta,

- eksproprijacije i administrativnog prenosa zemljišta i zgrada,

- uspostavljanja prava službenosti i poništaja rešenja o eksproprijaciji,

- poslova za Komisiju za vraćanje oduzetog zemljišta, i

- prinudnog izvršenja i predaje u posed građevinskog zemljišta,

- pribavljanja nepokretnosti u skladu sa zakonom,

- otuđenja nepokretnosti u skladu sa zakonom,

- identifikacije i vođenja evidencije imovine Grada i ažuriranja nastalih promena, kao i dostavljanja izjašnjenja Gradskom javnom pravobranilaštvu u postupcima davanja saglasnosti radi izgradnje, legalizacije, restitucije i dr. u predmetima gde se kao sukorisnik pojavljuje Grad,

- nadzora, upravljanja, korišćenja, očuvanja i uvećanja imovine Grada, kao i podnošenja zahteva za izdavanje lokacijske, građevinske i upotrebne dozvole za sve objekte u kojima se kao investitor ili suinvestitor pojavljuje Grad, odnosno za sve objekte koji se grade na zemljištu koja je u javnoj svojini Grada, osim zahteva koji su u ovoj oblasti u nadležnosti javnih ili javno komunalnih preduzeća,

- upisa nepokretnosti u javnoj svojini grada Kragujevca u javne knjige o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima,

- subvencija javnim preduzećima, odnosno drugim oblicima organizovanja na čijim radom vrši nadzor,

- finansijskog plana za indirektne korisnike budžeta Grada koji su u njenoj nadležnosti,

- kontrole i sravnjenja završnih računa indirektnih korisnika budžeta Grada,

- konsolidacije izveštaja i sastavljanja konsolidovanog godišnjeg izveštaja i dostavljanja Gradskoj upravi nadležnoj za finansije,

- evidencija obračuna i dostava isprava radi naplate zakupnine za poslovni prostor,

- utvrđivanja otkupne cene stana i naknade za korišćenje, odnosno zakup poslovnog prostora,

- postupka konverzije prava korišćenja u pravo svojine uz naknadu, vršenja revalorizacije iznosa stvarnih troškova pribavljanja prava korišćenja i zakupa i utvrđivanja visine naknade za konverziju prava, i

- obračuna knjigovodstvene vrednosti i utvrđivanja amortizacije za stambeni i poslovni prostor kojim upravlja Grad,

- davanja nepokretnosti u zakup u skladu sa zakonom,

- tržišnog uređenja odnosa između Grada i korisnika, odnosno zakupaca,

- zaključenja ugovora o davanju u zakup poslovnog prostora, kao i o otkupu stanova;

- kontrole korišćenja poslovnog i stambenog prostora kojim raspolaže Grad,

- održavanja stambenih zgrada i bezbednosti njihovog korišćenja,

- utvrđivanja visine naknade za održavanje stambenih zgrada,

- postupka za prenošenje prava zakupa na stanu,

- iseljenja lica iz stanova i zajedničkih prostorija u stambenim zgradama koja se koriste bez pravnog osnova,

- obezbeđivanja stanova za preseljenje nosilaca stanarskih prava iz stanova u privatnom vlasništvu radi vraćanja tih stanova njihovim vlasnicima u skladu sa zakonom i prinudnog izvršenja rešenja o iseljenju.

- praćenja i obezbeđivanja funkcionisanja osnovnih i srednjih škola u skladu sa zakonom,

- osnivanja ustanova i organizacija u oblasti obrazovanja, praćenje i obezbeđivanje njihovog funkcionisanja,

- utvrđivanja mreže osnovnih škola u skladu sa zakonom,

- praćenja upisa u prvi razred osnovne škole, kao i redovnog pohađanja osnovne škole i pokretanja prekršajnog postupka protiv roditelja - staratelja učenika, koji nisu upisani ili neredovno pohađaju nastavu u osnovnim školama,

- dodeljivanja nagrada i priznanja iz oblasti obrazovanja,

- obezbeđivanja sredstava u oblasti srednjeg i osnovnog obrazovanja za stručno usavršavanje zaposlenih,

- obezbeđivanja sredstava za prevoz učenika osnovnih škola na udaljenosti većoj od četiri kilometra od sedišta škole; prevoz, smeštaj i ishranu učenika sa smetnjama u razvoju, bez obzira na udaljenost mesta stanovanja od škole; prevoz učenika na republička i međunarodna takmičenja;

- izgradnje i kapitalnog održavanja zgrada i objekata škola, kao opremanja škola i drugih rashoda za materijalne troškove škola u skladu sa zakonom,

- vršenja inspekcijskog nadzora nad radom osnovnih i srednjih škola, u skladu sa zakonom,

- planiranja razvoja delatnosti obrazovanja i vaspitanja, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava,

- nagrađivanja, odnosno stipendiranja učenika i studenata,

- saradnje sa osnovnim, srednjim školama, visokoškolskim institucijama i drugim organizacijama na programima i projektima u oblasti obrazovanja,

- međunarodne saradnje u oblasti obrazovanja, kroz programe razmene učenika,

- praćenja i obezbeđivanja funkcionisanja ustanova i organizacija kulture,

- obezbeđivanja sredstava za zaštitu kulturnih dobara od značaja za Grad,

- stvaranja uslova za rad biblioteka, muzeja i drugih ustanova kulture čiji je osnivač Grad,

- međunarodne saradnje u oblasti kulture,

- podsticanja razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva,

- obezbeđenja sredstava za finansiranje i sufinansiranje projekata i programa u oblasti kulture od značaja za Grad,

- izgradnje, rekonstrukcije i održavanja objekata ustanova kulture,

- obezbeđenja uslova za rad samostalnih umetnika,

- organizovanja manifestacija i jubileja u oblasti kulture od značaja za Grad,

- razvoja kulturno-umetničkog amaterizma,

- obezbeđenja rada, održavanja i ostvarivanja programa ustanova kulture od značaja za Grad,

- podizanja i održavanja spomenika i spomen-obeležja,

- dodeljivanja nagrada i priznanja u oblasti kulture,

- staranja o poklonima i legatima Grada,

- planiranja razvoja delatnosti kulture i informisanja,

- zaštite kulturnih dobara i dobara koja uživaju prethodnu zaštitu,

- obezbeđenja javnog informisanja od značaja za Grad,

- saradnje sa medijskim i informativnim kućama na programima i projektima kojima se unapređuje nivo informisanosti građana,

- obezbeđivanja sredstava za zadovoljavanje potreba u oblasti kulture i informisanja i nadzora nad korišćenjem tih sredstava,

- obezbeđenja učešća u organizovanju školskih sportskih takmičenja,

- planiranja razvoja zdravstvene delatnosti, praćenja organizacije, rada i funkcionisanja zdravstvenih ustanova čiji je osnivač Grad i predlaganja mera za unapređenje kvaliteta njihovog rada,

- obezbeđivanja sredstava za vršenje osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač u skladu sa zakonom i Planom mreže zdravstvenih ustanova, a koje obuhvata izgradnju, održavanje i opremanje zdravstvenih ustanova, odnosno investiciono ulaganje, investiciono-tekuće održavanje prostorija, medicinske i nemedicinske opreme i prevoznih sredstava, opreme u oblasti integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, kao i za druge obaveze određene zakonom i aktom o osnivanju,

- praćenja zdravstvenog stanja stanovništva i rada zdravstvene službe na svojoj teritoriji, predlaganja i preduzimanja potrebnih mera i utvrđivanja prioriteta za unapređenje zdravlja stanovništva,

- stvaranja uslova za pristupačnost i ujednačenost korišćenja primarne zdravstvene zaštite na teritoriji Grada,

- obezbeđenja rada mrtvozoračke službe na teritoriji Grada,

- donošenja i sprovođenja programa za unapređenje zdravlja stanovništva koji nisu obuhvaćeni odgovarajućim republičkim programima, a od značaja su za Grad,

- obezbeđenja sprovođenja higijensko-epidemiološke, zdravstveno-statističke i socijalno-medicinske delatnosti koje nisu obuhvaćene odgovarajućim republičkim programima,

- planiranja i ostvarivanja sopstvenog programa za očuvanje i zaštitu zdravlja od zagađene životne sredine što je prouzrokovano štetnim i opasnim materijama u vazduhu, vodi i zemljištu, odlaganjem otpadnih materija, opasnih hemikalija, izvorima jonizujućih i nejonizujućih zračenja, bukom i vibracijama na svojoj teritoriji, kao i vršenjem sistematskih ispitivanja životnih namirnica, predmeta opšte upotrebe, mineralnih voda za piće, vode za piće i drugih voda koje služe za proizvodnju i preradu životnih namirnica i sanitarno-higijenske i rekreativne potrebe, radi utvrđivanja njihove zdravstvene i higijenske ispravnosti i propisanog kvaliteta,

- praćenja rezultata kontrole biološke energetske vrednosti i zdravstvene ispravnosti obroka i namirnica i sanitarno-higijenskih uslova u objektima za pripremu i distribuciju obroka u predškolskim ustanovama i osnovnim školama na teritoriji Grada, u dnevnim boravcima za decu i omladinu ometenu u razvoju i decu i omladinu sa poremećajima u društvenom ponašanju i kuhinjama za socijalno ugroženo stanovništvo, i predlaganja mera za očuvanje i unapređenje kolektivne ishrane,

- praćenja i predlaganja programa zdravstveno-vaspitnog rada na formiranju ponašanja koje vodi unapređenju i očuvanju zdravlja i obezbeđivanju finansijskih sredstava za njihovu realizaciju,

- predlaganja i praćenja programa za povećanje nataliteta i obezbeđivanje finansijskih sredstava za njegovu realizaciju,

- predlaganja i praćenja programa prevencije hroničnih nezaraznih bolesti, malignih bolesti, kao i bolesti zavisnosti i obezbeđivanje finansijskih sredstava za njegovu realizaciju,

- praćenja realizacije programa zaštite lica sa posebnim potrebama sa zdravstvenog stanovišta,

- praćenja snabdevenosti lekovima, medicinskim materijalom i opremom u ustanovama čiji je osnivač Grad i predlaganja mera za njihovo obezbeđivanje,

- podsticanja aktivnosti na omasovljenju dobrovoljnog davalaštva krvi,

- saradnje sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima, kao i ordinacijama u privatnom sektoru, na poslovima razvoja zdravstvene zaštite

- utvrđivanja plana mera i aktivnosti za obezbeđivanje potrebnih sredstava za otklanjanje posledica po zdravlje stanovništva, prouzrokovanih elementarnim i drugim većim nepogodama i vanrednim prilikama,

- saradnje sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima, na poslovima razvoja zdravstvene zaštite,

- donošenja programa unapređenja socijalne zaštite u Gradu i staranja o njegovom sprovođenju,

- donošenja programa zbrinjavanja socijalno ugroženog stanovništva,

- praćenja i planiranja razvoja delatnosti i obezbeđivanja sredstava za zadovoljavanje potreba u oblasti socijalne i dečije zaštite,

- obezbeđivanja prava na pomoć u kući, dnevni boravak, privremeni smeštaj u prihvatilište, jednokratnu pomoć, opremu korisnika za smeštaj u ustanovu socijalne zaštite ili drugu porodicu, usluge socijalnog rada i drugih prava i posebnih oblika socijalne zaštite utvrđenih odlukama Grada,

- utvrđivanja kriterijuma i merila za ostvarivanje prava korisnika i učešće korisnika i njihovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima pomoći u kući, dnevnog boravka i usluga socijalnog rada koje nisu u funkciji preventive i ostvarivanja prava utvrđenih zakonom,

- utvrđivanja ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač Grad i ustanova za dnevni boravak i pomoć u kući čiji je osnivač drugo pravno i fizičko lice,

- utvrđivanja ispunjenosti uslova za početak rada i obavljanje poslova pružanja savetodavnih usluga od strane fizičkih lica,

- davanja dozvola za početak rada ustanova socijalne zaštite koja osnivaju druga fizička i pravna lica,

- utvrđivanja ispunjenosti uslova za pružanje usluga socijalne zaštite,

- utvrđivanja normativa i standarda za obavljanje delatnosti ustanova čiji je osnivač Grad,

- normativa za ostvarivanje prava u socijalnoj zaštiti,

- poslova državnog staratelja,

- utvrđivanja kriterijuma i merila i utvrđivanja cena usluga u ustanovama socijalne zaštite čiji je osnivač Grad,

- obezbeđivanja prava na pomoć porodici sa decom, regresiranja troškova boravka i ishrane dece u predškolskim ustanovama, ustanovama socijalne zaštite i druge poslove zaštite dece i porodice,

- podsticanja aktivnosti i pružanja pomoći organizacijama invalida, kao i drugim socijalno - humanitarnim organizacijama na svojoj teritoriji,

- praćenja i koordinacije rada invalidskih i socijalno-humanitarnih organizacija i udruženja građana u oblasti socijalne zaštite, kao i praćenja realizacije programa i projekata organizacija i udruženja građana za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Grada,

- praćenja stanja i potreba socijalno ugroženih lica, lica sa posebnim potrebama, kao i za lica koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima, a kojima je potrebna organizovana pomoć za savladavanje socijalnih i životnih teškoća i predlaganja mera u cilju njihove zaštite, rehabilitacije i socijalizacije,

- staranja na ostvarivanju, zaštiti i unapređivanju ljudskih prava i individualnih i kolektivnih prava pripadnika nacionalnih manjina i etničkih grupa,

- ostvarivanja osnivačkih prava Grada prema Centru za socijalni rad,

- utvrđivanja prava na: dodatak na decu, naknade zarada za vreme porodiljskog odsustva, roditeljski dodatak i druga prava određena zakonom, priznavanja prava u oblasti boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata i članova porodica na obaveznoj vojnoj službi,

- ostvarivanja delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, upis dece u predškolsku ustanovu, utvrđivanja mreže predškolskih ustanova, praćenja potreba, planiranja, izgradnje i investicionog i tekućeg održavanja zgrada, objekata i opreme predškolskih ustanova, osnivanja ustanova i organizacija predškolskog vaspitanja, kao i nadzora nad zakonitošću rada, praćenja i obezbeđenja njihovog funkcionisanja,

- obezbeđenja sredstava za ostvarivanje vaspitno obrazovne, preventivno zdravstvene i socijalne funkcije predškolskih ustanova, odmora i rekreacije dece,

- prihvata, smeštaja, zbrinjavanja, repatrijacije i integracije izbeglih, prognanih i raseljenih lica, prijema, skladištenja i izdavanja robe iz humanitarne pomoći; saradnje sa nevladinim organizacijama, kao i koordiniranja rada nevladinih organizacija sa organima Grada i drugim subjektima u programima i projektima od značaja za Grad, pomaganja i saradnje socio-humanitarnih organizacija i građana u obavljanju humanitarne delatnosti, praćenja realizacije odobrenih programa nevladinih, humanitarnih i drugih udruženja, organizacija i dr. i korišćenja sredstava za njihovu realizaciju,

- obezbeđenja, unapređenja, korišćenja, zaštite, razvoja poljoprivrede,

- praćenja stanja u oblasti poljoprivrednog zemljišta, korišćenja i unapređenja poljoprivrednog zemljišta, šuma i voda, biljnog i životinjskog sveta, vodoprivrede i područja sa prirodnim lekovitim svojstvima,

- određivanja erozivnih područja, učestvovanja u pripremi programa razvoja i praćenja njihovog ostvarivanja uz predlaganje mera za njihovo unapređenje,

- donošenja osnova zaštite korišćenja i uređenja poljoprivrednog zemljišta,

- staranja o korišćenju pašnjaka i odlučivanja o privođenju pašnjaka drugoj kulturi,

- utvrđivanja vodoprivrednih uslova i izdavanja vodoprivredne saglasnosti i vodoprivredne dozvole za objekte od lokalnog značaja,

- uređivanja i utvrđivanja načina korišćenja i upravljanja izvorima, javnim bunarima i česmama, staranja i obezbeđivanja uslova za očuvanje, korišćenje i unapređenje područja sa prirodnim lekovitim svojstvima,

- određivanja delova obala i vodenog prostora na kojima se mogu graditi hidrograđevinski objekti i postavljati plovni objekti,

- analiziranja mera tekuće i razvojne ekonomske politike i preduzetništvo, trgovinu i snabdevenost tržišta,

- staranja o razvoju i unapređenju ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, uređivanja radnog vremena ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata i drugih uslova za njihov rad i poslovanje, uređivanja mesta na kojima se mogu obavljati određene delatnosti, kao i druge uslove za njihov rad,

- podsticanja i pomaganja razvoja zadrugarstva,

- izrade kratkoročnih i dugoročnih planova privrednog razvoja, stvaranja stimulativnog ambijenta za privlačenje domaćih i stranih investitora kroz različite vidove podsticajnih mera, obezbeđenja kreditnih linija za finansiranje investicionih programa u oblasti otvaranja novih i daljeg razvoja postojećih privrednih subjekata, osnivanja, obezbeđenja funkcionisanja i rada inkubator centara,

- koordiniranja i saradnje sa predstavnicima sindikalnog organizovanja,

- davanja mišljenja Agenciji za privatizaciju povodom inicijativa za privatizaciju,

- izrade programa turističke informativno-propagandne delatnosti, izrade programa razvoja turizma i unapređenja opštih uslova za prihvat i boravak turista, obezbeđivanja propagandno-informativnih materijala kojima se popularišu i afirmišu mogućnosti Grada u turizmu (izdavačka i audio-vizuelna delatnost na sajmovima i manifestacijama, internet prezentacija i druga propagandna sredstva), osnivanja ustanova i organizacija u oblasti turizma, praćenja, obezbeđenja njihovog funkcionisanja i vršenja nadzora nad preduzećima u oblasti turizma čiji je osnivač Grad, utvrđivanja visine boravišne takse, ostvarivanja saradnje sa turističkim organizacijama drugih opština i gradova, pokretanja i organizacije aktivnosti u cilju poboljšanja kvaliteta usluga u turizmu i usklađivanja svoje aktivnosti na organizovanja turističke informativno-propagandne delatnosti sa programima Turističke organizacije Srbije,

- predlaganja programa i sprovođenja programa lokalnog ekonomskog razvoja, kao i staranja o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu,

- sistema zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda, kao i sistema zaštite od požara, kao i stvaranja uslova za njihovo otklanjanje i ublažavanje njihovih posledica,

- izrade planova odbrane koji su sastavni deo Plana odbrane Republike Srbije, preduzimanja mera usklađivanja priprema za odbranu pravnih lica u delatnostima iz svoje nadležnosti s odbrambenim pripremama autonomne pokrajine i Plana odbrane Republike Srbije, preduzimanja mera za funkcionisanje lokalne samouprave u ratnom i vanrednom stanju, sprovođenja mera pripravnosti i preduzimanja drugih mera potrebnih za prelazak na organizaciju u ratnom i vanrednom stanju,

- učešća u izradi tarifnih sistema za obračun isporučene toplotne energije, propisivanja uslova za sticanje ispunjenosti statusa povlašćenog proizvođača toplotne energije i kriterijuma za sticanje ispunjenosti tih uslova i utvrđivanja načina i postupka sticanja tog statusa, vođenja registra povlašćenih proizvođača toplotne energije, pripreme planova i programa za korišćenje obnovljivih izvora energije i njihovog sprovođenja, promovisanja i sprovođenja mera energetske efikasnosti u sledećim oblastima: zgradarstvu, komunalnoj privredi i transportu, promovisanja značaja korišćenja obnovljivih izvora energije i pripreme predloga projekata iz ove oblasti, obrazovanja i razvijanja javne svesti i unapređenja pristupa javnosti informacijama o životnoj sredini u energetici, pripremanja predloga projekata iz oblasti energetske efikasnosti i učešća u izradi nacrta i predloga Odluke o isporuci toplotne energije,

- izrade strategije razvoja energetike, utvrđivanja potreba za energijom na teritoriji Grada i pripremu podataka za energetski bilans Republike Srbije, izdavanja licenci za obavljanje delatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije u skladu sa zakonom, izdavanja energetske dozvole za izgradnju i rekonstrukciju objekata za proizvodnju toplotne energije snage preko 1 MW i objekata za distribuciju toplotne energije,

- osnivanja i utvrđivanja obima i strukture robnih rezervi Grada,

- pripreme programa razvoja u oblasti sporta i omladine i praćenja realizacije,

- izgradnje, održavanja i korišćenja sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta na teritoriji Grada,

- obezbeđivanja vršenja osnivačkih prava nad preduzećima i organizacijama u oblasti fizičke kulture i sporta, vršenja nadzora nad zakonitošću rada, praćenja i obezbeđivanja njihovog funkcionisanja,

- obezbeđivanja posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima,

- pripreme i organizacije održavanja sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za Grad,

- dodele nagrada i priznanja u oblasti sporta,

- obezbeđivanja uslova za rad sportskih stručnjaka u sportskim organizacijama,

- finansiranja delatnosti organizacija, odnosno udruženja u oblasti sporta koje je osnovao Grad,

- planiranja, obezbeđivanja, evidentiranja, praćenja i kontrole korišćenja sredstava koja Grad obezbeđuje za zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta, kao i finansiranje delatnosti organizacija, odnosno udruženja u oblasti sporta,

- ostvarivanja programa ili delova programa drugih organizacija, odnosno udruženja kojima se doprinosi zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na nivou Grada, kao i razvoju sporta na nivou Grada,

- praćenja i analiziranja rada nevladinih organizacija čiji programski sadržaji zadovoljavaju potrebe i interese mladih, podsticanja programa omladinskih organizacija koji su multidisciplinarni po svom sadržaju i pristupu u realizaciji putem: obrazovanja, kulture, sporta, zdravstva, ekologije,

- obrađivanja uslova za realizaciju strateških dokumenata za potrebe mladih (nacionalna i lokalna strategija za mlade),

- inspekcijskog nadzora: građevinske inspekcije, komunalne inspekcije, saobraćajne inspekcije, ekološke inspekcije, inspekcije nad održavanjem stambenih zgrada,

- prinudnog izvršenja rešenja iz svoje nadležnosti,

- vođenja postupka i donošenja rešenja o zabrani korišćenja objekata, odnosno dela objekta kada korišćenje objekta dovodi u opasnost, život i zdravlje ljudi, bezbednost susednih objekata, bezbednost okoline ili se ugrožava životna sredina kao i izvršenja rešenja kojim se odobrava uklanjanje objekta, odnosno njegovog dela za koji se utvrdi da je usled dotrajalosti ili većih oštećenja ugrožena njegova stabilnost i da predstavlja neposrednu opasnost za život i zdravlje ljudi, za susedne objekte i za bezbednost saobraćaja, izradu programa njegovog uklanjanja i odgovara za njegovo izvršenje,

- uređenja Grada, uređenja i organizacije vršenja poslova u vezi sa držanjem i zaštitom domaćih i egzotičnih životinja,

- poslova Komunalne policije kojima se obezbeđuje održavanje komunalnog reda u gradu u oblastima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, zaštite i održavanja reda u korišćenju zemljišta, prostora i komunalnih objekata, pijaca, grobalja, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata, zaštite kulturnih dobara i drugih javnih objekata, zaštite lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, kontrole prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, kontrole auto- taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, zaštite vazduha i zaštite od buke u životnoj sredini, zaštite od nadležnosti grada kad te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi grada i ovlašćene organizacije i učestvovanje u vršenju spasilačkih funkcija i pružanje pomoći drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica izazvanih elementarnim nepogodama, obezbeđivanja nesmetanog odvijanja života u gradu, očuvanja gradskih dobara, odnosno održavanja gradskog reda i pružanja pomoći nadležnim organima grada, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama kad po njihovoj oceni postoje pretpostavke da sprovođenje njihove izvršne odluke neće biti moguće bez asistencije komunalnih policajaca ili upotrebe sredstava prinude,

- investiciono-tekućeg održavanja objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada,

- fizičko - tehničkog obezbeđenja i protivpožarne zaštite objekata, uređaja i opreme koje koriste organi Grada,

- fizičkog obezbeđenja lica i javnih skupova,

- pružanja usluga prevoza za potrebe organa Grada i staranja o voznom parku,

- ugostiteljskih usluga za potrebe organa Grada,

- obezbeđivanja drugih uslova potrebnih za rad organa grada i stručnih službi, kao i druge poslove u ovoj oblasti.

Gradska uprava za poslove lokalne samouprave i opšte uprave, obavlja i druge poslove iz nadležnosti Grada, odnosno koji su povereni Gradu u navedenim oblastima.

2.2. Posebna služba

Član 20

Za obavljanje određene vrste poslova obrazuje se posebna služba i to:

- Služba interne revizije grada Kragujevca.

Član 21

Za obavljanje poslova interne revizije kod korisnika budžeta Grada, obrazuje se posebna služba pod nazivom: Služba za internu reviziju grada Kragujevca.

Služba za internu reviziju grada Kragujevca, obavlja poslove interne revizije kod direktnih korisnika sredstava budžeta grada, indirektnih korisnika, javnih preduzeća čiji je osnivač grad, pravnih lica čiji su osnivači javna preduzeća, odnosno pravnih lica nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i kod drugih pravnih lica u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda; vrši proveru primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole; vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti; daje savete kad se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci; vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti; uspostavlja saradnju sa eksternom revizijom; vrši i ostale zadatke neophodne da bi se ostvarila sigurnost u pogledu funkcionisanja sistema interne revizije, uz obavezu čuvanja tajnosti službenih i poslovnih podataka; dostavlja godišnji izveštaj o radu Centralnoj jedinici za harmonizaciju; uspostavlja saradnju sa drugim organima i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.

Član 22

U okviru Službe za internu reviziju grada Kragujevca (u daljem tekstu: posebna služba) mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice.

Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Naziv, broj, poslovi, organizacija i rad unutrašnjih organizacionih jedinica utvrđuju se aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u ovoj posebnoj službi.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi Gradski revizor, uz saglasnost Gradskog veća.

2.3. Pomoćnici Gradonačelnika za pojedine oblasti

Član 23

U Gradskoj upravi mogu se postaviti pomoćnici Gradonačelnika za pojedine oblasti kao što su: urbanizam, poljoprivreda, sport, regionalna i međuregionalna saradnja i sl.

Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte, sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni, daju uputstva pri rešavanju pitanja u delokrugu svoje nadležnosti, sarađuju sa ustanovama, preduzećima i drugim subjektima u delokrugu svoje nadležnosti, obavljaju i druge poslove po nalogu Gradonačelnika i načelnika gradske uprave u oblasti za koju su postavljeni.

Pomoćnike Gradonačelnika postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Oblast za koju se pomoćnik Gradonačelnika postavlja, nadležnost, prava, obaveze, kao i način ostvarivanja, utvrđuje Gradonačelnik, aktom o postavljenju.

U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše pet pomoćnika Gradonačelnika.

Prava i obaveze iz rada i po osnovu rada, pomoćnik Gradonačelnika za pojedinu oblast ostvaruje u gradskoj upravi nadležnoj za oblast za koju se pomoćnik postavlja.

Prava i obaveze iz rada i po osnovu rada, pomoćnik Gradonačelnika za pojedinu oblast ostvaruje u skladu sa odredbama zakona koji se primenjuje na zaposlene u organima lokalne samouprave.

III RUKOVOĐENJE GRADSKIM UPRAVAMA I POSEBNOM SLUŽBOM

3.1. Rukovođenje Gradskim upravama

Član 24

Gradskom upravom za pojedinu oblast (u daljem tekstu: gradska uprava) rukovodi načelnik gradske uprave (u daljem tekstu: načelnik).

Načelnik za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom Grada i ovom Odlukom.

Načelnik:

- predstavlja i zastupa gradsku upravu,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga gradske uprave,

- organizuje, objedinjava i usmerava rad Gradske uprave, odnosno zaposlenih i postavljenih lica,

- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,

- donosi i potpisuje akta gradske uprave u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima,

- potpisuje akta gradske uprave koja se upućuju Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću,

- raspoređuje i razrešava rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih u gradskoj upravi, o kojim ne odlučuje drugi nadležni organ,

- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad gradske uprave,

- odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme veće vrednosti (za koju nije određena nadležnost drugog organa) kao i opreme manje vrednosti i potrošnog materijala,

- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća, kao i drugim aktima,

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Grada, odlukama Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.

Član 25

Načelnika postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Za načelnika može biti postavljeno lice koje, pored uslova da je državljanin RS, da nije pod istragom i krivično osuđivan, mora da ispunjava uslove propisane zakonom, Statutom i ovom Odlukom. Za načelnika:

- Gradske uprave za budžet i poreske prihode može biti postavljeno lice koje ima završen ekonomski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci;

- Gradske uprave za poslove lokalne samouprave i opšte uprave, može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Pod završenim fakultetom, u smislu odredaba ovog člana, podrazumeva se visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno ne podrazumevaju se fakulteti sa trogodišnjim studijama.

Član 26

Načelniku može prestati dužnost i pre isteka vremena na koji je postavljen, podnošenjem ostavke i razrešenjem.

Ostavka se može podneti usmeno ili u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu. Načelnik koji je podneo ostavku, ukoliko nema zamenika, obavlja poslove iz nadležnosti načelnika gradske uprave do postavljenja novog načelnika.

Gradsko veće većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća, može razrešiti načelnika i pre isteka vremena na koje je postavljen na obrazložen predlog Gradonačelnika ili više od polovine članova Gradskog veća.

Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti sačinjen u pisanom obliku i u njemu moraju biti navedeni razlozi koji predlog čine opravdanim.

Član 27

Načelnik može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika se postavlja i razrešava na način, po postupku i pod istim uslovima koji su utvrđeni za postavljenje i razrešenje načelnika.

Načelnik može imati pomoćnika za određenu oblast iz delokruga rada Gradske uprave.

Pomoćnika načelnika za određenu oblast, raspoređuje načelnik u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi.

Član 28

Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje načelnik gradske uprave.

3.2. Rukovođenje Službom za internu reviziju grada Kragujevca

Član 29

Službom za internu reviziju grada Kragujevca rukovodi Gradski revizor.

Gradski revizor (u daljem tekstu: revizor) za rad posebne službe kojom rukovodi odgovara Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku.

Revizor:

- predstavlja i zastupa službu,

- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga službe,

- organizuje, objedinjava i usmerava rad službe, odnosno zaposlenih i postavljenih lica,

- daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka,

- donosi i potpisuje akta službe u skladu sa zakonom, Statutom i drugim aktima,

- potpisuje akta službe koja se upućuju organima Grada i drugim subjektima,

- raspoređuje i razrešava rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, kao i druga lica, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi,

- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima, iz rada i po osnovu rada zaposlenih i postavljenih lica u službi,

- stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad službe,

- odlučuje o pribavljanju i otuđenju opreme manje vrednosti i potrošnog materijala,

- zaključuje ugovore na osnovu ovlašćenja sadržanih u zakonu, aktima organa Grada, kao i drugim propisima,

- vrši i druge poslove u skladu zakonom, odlukama organa Grada i drugim propisima.

Član 30

Revizora postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina.

Za revizora može biti postavljeno lice koje, pored uslova da je državljanin RS, da nije pod istragom i krivično osuđivan, mora da ima završen ekonomski ili pravni fakultet, da ima sertifikat za ovlašćenog internog revizora, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave, i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.

Odredbe ove Odluke o postupku za izbor kandidata za načelnika primenjuju se i na izbor kandidata za revizora.

Član 31

Revizoru može prestati dužnost i pre isteka vremena na koji je postavljen, podnošenjem ostavke i razrešenjem.

Ostavka se može podneti usmeno ili u pisanom obliku i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu. Revizor koji je podneo ostavku, ukoliko nema zamenika, obavlja poslove iz nadležnosti Revizora do postavljenja novog revizora.

Gradsko veće većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća, može razrešiti revizora i pre isteka vremena na koje je postavljen na obrazložen predlog Gradonačelnika ili polovine članova Gradskog veća.

Predlog iz stava 3. ovog člana mora biti sačinjen u pisanom obliku i u njemu moraju biti navedeni razlozi koji predlog čine opravdanim.

Član 32

Revizor može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik revizora se postavlja i razrešava na način, po postupku i pod istim uslovima koji su utvrđeni za postavljenje i razrešenje načelnika.

IV ODNOS GRADSKIH UPRAVA I POSEBNE SLUŽBE PREMA SKUPŠTINI GRADA, GRADSKOM VEĆU I GRADONAČELNIKU

Član 33

Odnos gradskih uprava i posebne službe prema Skupštini grada zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim aktima.

Gradske uprave i posebna služba su obavezne da Skupštinu grada obaveštavaju o vršenju poslova iz svog delokruga, daju obaveštenja, objašnjenja i podatke koji su neophodni za rad Skupštine.

Član 34

Odnos gradskih uprava i posebne službe prema Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada i odlukama Skupštine grada.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata organa Grada, može gradskim upravama i posebnoj službi izdavati uputstva i smernice za rad.

Posebna služba podnosi redovne izveštaje Gradonačelniku i Gradskom veću o sprovedenim revizijama, a Gradonačelnik donosi godišnji plan i program rada ove posebne službe.

Član 35

Odnos gradskih uprava i posebne službe prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.

U postupku nadzora nad radom gradskih uprava, Gradske uprave podnose izveštaj o svom radu na zahtev Gradskog veća, a najmanje jednom godišnje.

Kada u vršenju nadzora nad radom gradskih uprava utvrdi da akta gradskih uprava, odnosno gradske uprave i posebna služba nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima ili odlukama Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt koji će biti u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktom ili odlukom Skupštine grada.

Član 36

Svi organi Grada i stručne službe organa Grada, kao i svi korisnici sredstava budžeta Grada, obavezni su da u postupku kontrole od strane Službe za internu reviziju grada Kragujevca, stave na raspolaganje internim revizorima, svu potrebnu dokumentaciju, omoguće uvid u sva dokumenta koja su neophodna za vršenje poslova revizije i kontrole, kao i da obezbede uslove za rad na poslovima revizije i kontrole.

Član 37

Služba za internu reviziju grada Kragujevca, organima Grada, posebnim i stručnim službama organa Grada, kao i drugim korisnicima budžeta Grada može pružati savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja datom organizacijom, upravljanja rizicima i kontrole.

V ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA GRAĐANIMA, PRAVNIM LICIMA I DRUGIM STRANKAMA

Član 38

Gradske uprave su dužne da svakom građaninu obezbede jednak položaj i efikasno ostvarivanje njegovih prava, obaveza i interesa. Postavljena lica i zaposleni u gradskim upravama dužni su da građanima, pravnim licima i drugim subjektima:

- omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje prava, obaveza i pravnih interesa,

- daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva,

- pružaju odgovarajuću pravnu pomoć,

- razmatraju predstavke, peticije i predloge u vezi sa svojim radom, da postupe po njima, predlože preduzimanje odgovarajućih mera i o tome obaveste građane,

- sarađuju sa građanima, pravnim licima i drugim strankama,

- poštuju dostojanstvo ličnosti i čuvaju ugled organa Grada.

Član 39

U postupku pred gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Gradska uprava je dužna da rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica u upravnom postupku, u rokovima propisanim zakonom.

Član 40

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisom.

Član 41

Javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad i drugi oblici organizovanja, kada u vršenju upravnih ovlašćenja odlučuju o pravima, obavezama i interesima građana na osnovu zakona i propisa Grada, dužni su da postupaju u skladu sa odredbama člana 37. i člana 38. ove Odluke.

VI MEĐUSOBNI ODNOSI GRADSKIH UPRAVA

Član 42

Međusobni odnosi gradskih uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama organa Grada i drugim propisima.

Gradske uprave međusobno dužne su da sarađuju kada to zahteva priroda posla, kao i da razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodna za rad i realizaciju posla.

VII AKTA GRADSKIH UPRAVA I POSEBNE SLUŽBE

Član 43

Akta gradskih uprava i posebne službe moraju biti u saglasnosti sa Ustavom, zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, odlukama organa Grada i drugim aktima.

U gradskim upravama i posebnoj službi donose se odluke, pravilnici, naredbe, uputstva, rešenja, zaključci i druga akta.

Načelnici gradskih uprava i posebne službe donose odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta u skladu sa zakonom, Statutom grada, kolektivnim ugovorima, aktima organa Grada, aktima koje sami donose i drugim propisima.

Načelnici gradskih uprava i posebne službe mogu ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice za donošenje akata iz delokruga rada gradske uprave, odnosno posebne službe.

VIII SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE

Član 44

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka, kao i između gradskih uprava za pojedine oblasti.

Načelnik gradske uprave rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica.

Član 45

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave, kada rešava o poverenim poslovima državne uprave, rešava nadležno ministarstvo Republike Srbije, ako zakonom nije drugačije utvrđeno.

Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave u poslovima lokalne samouprave, rešava Gradsko veće.

Gradska uprava, na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od tri dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta.

Drugostepeni postupak za potrebe Gradskog veća vodi i izrađuje nacrte i predloge akata organ, odnosno služba, utvrđena aktom o unutrašnjoj organizaciji. Nadležni organ, odnosno služba dužna je da sprovede postupak i pripremi nacrt odnosno predlog akta pre isteka zakonskog roka za odlučivanje.

Član 46

O izuzeću načelnika gradske uprave rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u gradskoj upravi rešava načelnik.

Član 47

Rad Gradskih uprava i posebne službe dostupan je javnosti.

Gradske uprave i posebna služba obezbeđuju javnost rada: davanjem informacija predstavnicima javnih glasila, oglašavanjem akata na oglasnoj tabli organa Grada, službenom listu Grada ili zvaničnom sajtu Grada, organizovanjem konferencija za predstavnike javnih glasila, stvaranjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i svim promenama koje su u vezi sa organizacijom, delokrugom poslova, rasporedom radnog vremena i drugim promenama u organizaciji i njihovom radu, kao i na drugi način kojim se obezbeđuje blagovremeno, tačno i transparentno informisanje javnosti.

Član 48

Informacije o radu Gradske uprave i posebne službe, sredstvima javnog informisanja daje načelnik, odnosno interni revizor ili lice koje oni ovlaste.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik, odnosno interni revizor u skladu sa zakonom.

IX SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKIH UPRAVA I POSEBNE SLUŽBE

Član 49

Sredstva za finansiranje poslova gradskih uprava i posebne službe obezbeđuju se u budžetu Grada.

Za obavljanje zakonom poverenih poslova državne uprave sredstva se obezbeđuju u budžetu Republike.

Član 50

Sredstva za finansiranje poslova gradskih uprava i posebne službe čine:

1. sredstva za isplatu plata, dodataka na plate, naknade plata,

2. sredstva za materijalne rashode,

3. sredstva za posebne namene,

4. sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicije.

Sredstva za finansiranje poslova gradskih uprava i posebne službe obezbeđuju se u budžetu Grada. Naredbodavac za isplatu sredstava za finansiranje poslova gradskih uprava i posebne službe je načelnik, odnosno rukovodilac posebne službe, ili lice koje on ovlasti.

Član 51

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njenog delokruga.

Visinu naknade i namenu prihoda iz stava 1. ovog člana, utvrđuje Skupština grada, posebnom odlukom.

Član 52

Raspored sredstava neophodnih za rad gradskih uprava i posebne službe utvrđuje se finansijskim planom.

Član 53

Sredstva za isplatu plata postavljenih lica i zaposlenih obezbeđuju se u skladu sa zakonom, uredbom, aktom o platama, dodacima na plate, naknadama i ostalim primanjima i drugim propisima.

Član 54

Sredstva za materijalne rashode obezbeđuju se za:

- nabavku potrošnog materijala (kancelarijski materijal i sl.), sitnog inventara, osvetljenje, komunalne troškove, zakup, održavanje poslovnih prostorija, poštanske usluge,

- nabavku stručnih publikacija, literature i štampanih materijala,

- osiguranje, članarine, održavanje opreme i drugih ugovorenih usluga,

- putne i druge troškove koji čine lična primanja zaposlenih i druge troškove potrebne za obavljanje poslova gradske uprave i direkcije (troškove za prevoz, troškove za službena putovanja u zemlji i inostranstvu i sl.) i

- ostale troškove.

Član 55

Sredstva za posebne namene obezbeđuju se za:

- određene potrebe gradskih uprava u vezi sa poslovima koje vrše (naknade svedocima, troškovi postupka i sl.),

- ostala primanja (otpremnine, solidarnu pomoć, jubilarne nagrade i sl.),

- stručno osposobljavanje i usavršavanje zaposlenih,

- modernizaciju rada i ostale potrebe.

Član 56

Sredstva za nabavku i održavanje opreme i investicija obezbeđuju se za: nabavku računarskih sistema, sredstava veze, kancelarijskog nameštaja, birotehničke opreme i druge opreme koje gradskim upravama i posebnoj službi, služe za njihove potrebe, a čiji je vek trajanja pod normalnim uslovima duži od jedne godine, ako nije drugačije propisima određeno.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 57

Obavezuje se Gradsko veće da najkasnije do 31.12.2012. godine, raspiše javni oglas, sprovede proceduru, izvrši izbor kandidata za načelnike gradskih uprava i postavi načelnike gradskih uprava u skladu sa odredbama ove Odluke, s tim da postavljeni načelnici stupe na dužnost počev od 01. januara 2013. godine. Stupanjem na dužnost načelnika iz stava 1. ove Odluke, prestale bi funkcije načelnika gradskih uprava, sekretara Gradskog veća i direktora Agencije postavljenih u skladu sa Odlukom o Gradskim upravama grada Kragujevca - prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca" broj 7/12), i Odlukom o organizaciji i radu stručne službe za poslove Gradskog veća, a što će biti uređeno pojedinačnim aktima Gradskog veća.

Član 58

Nakon postavljenja, odnosno stupanja na dužnost načelnici gradskih uprava obavezni su da u roku od 15 dana od dana stupanja na dužnost donesu akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u gradskim upravama i dostave ga Gradskom veću na saglasnost.

Načelnici gradskih uprava iz stava 1. ovog člana, dužni su da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu akta iz stava 1. ovog člana, izvrše raspoređivanja zaposlenih u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.

Član 59

Do donošenja akta iz člana 58. ove Odluke, zaposleni u Gradskoj upravi za finansije, (izuzev zaposlenih u Odeljenju za javne nabavke i Odeljenju za informatiku) preuzimaju se u Gradsku upravu za budžet i poreske prihode i nastavljaju sa radom na poslovima na koja su raspoređeni.

Do donošenja akta iz člana 58. ove Odluke, zaposleni u: Gradskoj upravi za investicije i razvoj, Gradskoj upravi za komunalne poslove i nadzor, Gradskoj upravi za prostorno planiranje, izgradnju i zaštitu životne sredine, Gradskoj upravi za imovinu, Gradskoj upravi za obrazovanje, informisanje i kulturu, Gradskoj upravi za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci, Gradskoj upravi za privredu, sport i sportsku infrastrukturu, Gradskoj upravi za mesnu samoupravu i opštu upravu, Gradskoj upravi za inspekcijske poslove, Sekretarijatu za poslove Gradskog veća, Agenciji za održavanje, obezbeđenje i pružanje usluga, kao i zaposleni u Gradskoj upravi za finansije - Odeljenju za javne nabavke i Odeljenju za informatiku, preuzimaju se u Gradsku upravu za poslove lokalne samouprave i opšte uprave i nastavljaju sa radom na poslovima na koje su raspoređeni.

Član 60

Obavezuje se sekretar Skupštine grada da, odmah po stupanju na snagu ove Odluke, pred nadležnim Ministarstvom pokrene postupak za davanje saglasnosti za izradu pečata gradskih uprava i posebne službe u skladu sa Zakonom i odredbama ove Odluke.

Član 61

Služba za internu reviziju grada Kragujevca će početi sa radom u roku od 12 (dvanaest) meseci od dana početka primene ove Odluke.

Obavezuju se Gradsko veće i Gradonačelnik da svako u delokrugu svoje nadležnosti, preduzme sve neophodne aktivnosti vezane za obezbeđenje prostora, kadrova i opreme, odnosno uslova za rad i funkcionisanje Službe za internu reviziju grada Kragujevca, kao i da raspiše konkurs i izvrši postavljenje Gradskog revizora, kako bi Služba za internu reviziju grada Kragujevca započela sa radom u roku utvrđenom stavom 1. ovog člana.

Član 62

Odredbe ove Odluke, izuzev odredaba člana 25, 57. i 60. primenjivaće se počev od 01. januara 2013. godine.

Danom početka primene ove Odluke, prestaje da važi Odluka o gradskim upravama grada Kragujevca - prečišćen tekst ("Službeni list grada Kragujevca", broj 7/12) i Odluka o organizaciji i radu stručne službe za poslove Gradskog veća ("Službeni list grada Kragujevca", broj 22/08 i 31/09).

Član 63

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".