SMERNICEI ROKOVI ZA IZRADU FINANSIJSKIH PLANOVA KORISNIKA BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA ZA 2013. GODINU("Sl. list grada Kragujevca", br. 39/2012) |
I Gradsko veće propisuje smernice i rokove za izradu predloga finansijskih planova korisnika budžetskih sredstava. polazeći od parametara datih u Nacrtu Fiskalne strategije za 2013. godinu sa projekcijama za 2014. i 2015. godinu koja je objavljena 5.10.2012. godine na sajtu Ministarstva finansija i privrede Republike Srbije mrako.fiskal@mfp.gov.rs., i to:
- SMERNICE:
Projekcija osnovnih makroekonomskih indikatora
|
Procena 2012 |
Projekcija 2013 |
BDP. mil. dinara (tekuće cene) |
3.294.150 |
3.662.437 |
BDP po stanovniku, u EUR |
3.950,3 |
4.250,7 |
BDP, realni rast |
-1.0 |
2,0 |
Realni rast pojedinih komponenti BDP, % |
|
|
- lična potrošnja |
-0,4 |
-1,5 |
- državna potrošnja |
6,7 |
-5,2 |
- investicije |
-8,7 |
7,9 |
- izvoz robe i usluga |
2,9 |
9,7 |
- uvoz robe i usluga |
2,0 |
2,1 |
Saldo roba i usluga, u EUR, % BDP |
-19,1 |
-16,4 |
Inflacija. kraj perioda, u % |
11,0 |
5,5 |
Broj formalno zaposlenih, godišnji prosek, u 000 |
1.720,0 |
1.716,6 |
Investicioni racio, % BDP |
15,6 |
16,3 |
Spoljni dug, % BDP, kraj perioda |
88,1 |
88,2 |
Korisnici budžetskih sredstava, pri izradi finansijskih planova za 2013. godinu, neophodno je da rashode smanje za 10% u odnosu na iznos sredstava planiran Odlukom o rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2012. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 35/12). Ograničenje u planiranju rashoda odnosno smanjenje rashoda u iznosu od 10% odnosi se na izvor finansiranja 01 - rashodi iz budžeta.
Ukoliko se očekuju donacije aproprijacije prihoda i rashoda (izvor finansiranja 05 i 06) mogu se planirati u skladu sa očekivanim iznosom sredstava iz donacija.
Aproprijacije prihoda i primanja, rashoda i izdataka za izvore finansiranja 07 - transferi od drugih nivoa vlasti i 08 - dobrovoljni transferi od fizičkih i pravnih lica, mogu se planirati u skladu sa realno očekivanim prilivom sredstava po tom osnovu.
Indirektni korisnici koji se finansiraju iz sopstvenih prihoda nisu uključeni u ograničenja rashoda. Nadležni direktni korisnici su dužni da realno planiraju prihode i rashode indirektnih korisnika koji se finansiraju iz sopstvenih sredstava.
Grupa konta 41 - Rashodi za zaposlene
U skladu sa posebnim fiskalnim pravilima - indeksacija plata i penzija vrši se na sledeći način:
od isplate za april 2013. godine plate i penzije povećaće se za 2%, a od isplate za oktobar 2013. godine plate i penzije uskladiće se stopom rasta potrošačkih cena u prethodnih šest meseci (projektovana inflacija u periodu april 2013 - septembar 2013. godine iznosi 0,5%).
Grupa konta 42 - Korišćenje usluga i roba
U okviru grupe konta koja se odnose na kupovinu roba i usluga, potrebno je učiniti maksimalne napore i ostvariti uštede od najmanje 10% u odnosu na sredstva predviđena za ove namene u 2012. godini. Uštede u okviru grupe konta 42 treba predvideti, pre svega, u okviru ekonomskih klasifikacija:
422 - troškovi putovanja, 423 - usluge po ugovoru i 424 - specijalizovane usluge a nastojati da se ne ugrozi izvršavanje stalnih troškova - 421.
Grupa konta 45 - Subvencije
U okviru subvencija neophodno je preispitati sve programe po osnovu kojih se dodeljuju subvencije.
Grupa konta 47 - Socijalno osiguranje i socijalna zaštita
Rashode po osnovu socijalne zaštite iz budžeta potrebno je planirati koristeći propisane parametre za indeksaciju i planirani broj korisnika određenog programa socijalne zaštite. Potrebno je obrazložiti kretanje broja korisnika po pojedinim programima socijalne zaštite.
Klasa 5 - Izdaci za nefinansijsku imovinu
Nabavku administrativne opreme i drugih osnovnih sredstava za redovan rad budžetskih korisnika potrebno je planirati uz maksimalne uštede, samo za nabavku neophodnih sredstava za rad.
Izdatke za kapitalne projekte, u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu, potrebno je planirati za tri godine (po godinama 2013, 2014. i 2015. godinu). Za svaki kapitalni projekat i za svaku godinu posebno potrebno je dostaviti obrazloženje sa planiranim rokovima početka i završetka projekta i dinamiku trošenja sredstava.
Na osnovu sveobuhvatne procene potreba, neophodno je rangirati kapitalne projekte po prioritetima, u skladu sa usvojenim strateškim dokumentima, vodeći računa da prioritet u finansiranju imaju već započeti projekti, čija je dalja realizacija opravdana.
Finansijske planove je potrebno uraditi na trećem nivou po funkcijama, ekonomskim klasifikacijama i izvorima finansiranja - tabelarno u formi Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2012. godinu.
Razdeo |
Glava |
Funkcija |
Ekonomska klasifikacija |
Izvor |
OPIS |
Sredstva iz budžeta |
Sredstva iz ostalih izvora |
Sredstva iz sopstvenih izvora 04 |
Ukupno |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Za svaku ekonomsku klasifikaciju na trećem nivou potrebno je u Obrazloženju dati iznose na četvrtom nivou sa detaljnim pisanim obrazloženjem svakog rashoda i izdatka (sa pozivom na izvor finansiranja), kao i pravni osnov za finansiranje rashoda.
Za korisnike je posebno važno iskazivanje rashoda iz drugih izvora koji nisu budžetski, obzirom da se moraju predvideti posebne aproprijacije u Odluci o budžetu iz navedenih prihoda.
Uslov korišćenja ostvarenih sopstvenih prihoda za određenu namenu je da je u Odluci o budžetu planiran rashod iz tih prihoda. Neophodno je navesti pravni osnov za ostvarivanje sopstvenih prihoda i odredbe kojima se precizira namena korišćenja ovih sredstava.
Na osnovu projektovanih ostalih prihoda i primanja korisnik budžetskih sredstava sačinjava projekciju rashoda i izdataka koji će se finansirati iz dodatnih izvora.
Ostali izvori prihoda iskazuju se na petom nivou i to po ekonomskim klasifikacijama i izvorima prihoda, pri čemu mora postojati ravnoteža između planiranih prihoda i rashoda i izdataka koji se finansiraju iz ovih prihoda. Za sve ostale izvore prihoda potrebno je navesti pravni osnov za sticanje prihoda. U narednoj tabeli treba prikazati prihode i primanja iz dodatnih izvora kojima se finansiraju rashodi i izdaci iz dodatnih izvora.
PRIHOD |
RASHOD |
|||||||
Ekon. klas. na petom nivou |
Izvor |
Iznos |
Opis |
F-ja |
Ekon. klas. na trećem nivou |
Izvor |
Iznos |
Opis |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Posebno treba naglasiti koji se rashodi finansiraju iz sredstava drugih izvora budžetskih korisnika (preko računa budžetskih korisnika: podračuna za redovno poslovanje, podračuna za posebne namene i podračuna sopstvenih prihoda korisnika).
Planirane iznose u tabelama treba zaokružiti tako da poslednje tri cifre budu nule (000). Tabele sa obrazloženjem moraju imati potpis i pečat funkcionera direktnog korisnika budžetskih sredstava.
U cilju izrade Nacrta odluke o budžetu grada Kragujevca za 2013. godinu potrebno je da Gradskoj upravi za finansije dostavite predlog finansijskog plana za 2013. godinu sa Obrazloženjem u dva primerka.
Pored toga potrebno je da dostavite iznos ukalkulisanih obaveza na dan 22. oktobra 2012. godine po svim aproprijacijama (po funkcijama i ekonomskim klasifikacijama na trećem nivou).
Funkcija |
Ekonomska klasifikacija |
OPIS |
Rebalans 2012. |
Ukalkulisane obaveze na dan 22.10.2012. |
Plan 2013. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- ROKOVI:
II Smernice i rokove, Gradska uprava nadležna za finansije (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava) dostaviće najkasnije do 16. oktobra 2012. godine budžetskim korisnicima. koji se obavezuju da najkasnije u roku od 10 dana, izrade finansijske planove i dostave ih nadležnoj gradskoj upravi.
III Ove Smernice i rokove objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".