SMERNICE
I ROKOVI ZA IZRADU FINANSIJSKIH PLANOVA KORISNIKA BUDŽETA GRADA KRAGUJEVCA ZA 2013. GODINU

("Sl. list grada Kragujevca", br. 39/2012)

I Gradsko veće propisuje smernice i rokove za izradu predloga finansijskih planova korisnika budžetskih sredstava. polazeći od parametara datih u Nacrtu Fiskalne strategije za 2013. godinu sa projekcijama za 2014. i 2015. godinu koja je objavljena 5.10.2012. godine na sajtu Ministarstva finansija i privrede Republike Srbije mrako.fiskal@mfp.gov.rs., i to:

- SMERNICE:

Projekcija osnovnih makroekonomskih indikatora

 

Procena 2012

Projekcija 2013

BDP. mil. dinara (tekuće cene)

3.294.150

3.662.437

BDP po stanovniku, u EUR

3.950,3

4.250,7

BDP, realni rast

-1.0

2,0

Realni rast pojedinih komponenti BDP, %

 

- lična potrošnja

-0,4

-1,5

- državna potrošnja

6,7

-5,2

- investicije

-8,7

7,9

- izvoz robe i usluga

2,9

9,7

- uvoz robe i usluga

2,0

2,1

Saldo roba i usluga, u EUR, % BDP

-19,1

-16,4

Inflacija. kraj perioda, u %

11,0

5,5

Broj formalno zaposlenih, godišnji prosek, u 000

1.720,0

1.716,6

Investicioni racio, % BDP

15,6

16,3

Spoljni dug, % BDP, kraj perioda

88,1

88,2

Korisnici budžetskih sredstava, pri izradi finansijskih planova za 2013. godinu, neophodno je da rashode smanje za 10% u odnosu na iznos sredstava planiran Odlukom o rebalansu budžeta grada Kragujevca za 2012. godinu ("Službeni list grada Kragujevca", broj 35/12). Ograničenje u planiranju rashoda odnosno smanjenje rashoda u iznosu od 10% odnosi se na izvor finansiranja 01 - rashodi iz budžeta.

Ukoliko se očekuju donacije aproprijacije prihoda i rashoda (izvor finansiranja 05 i 06) mogu se planirati u skladu sa očekivanim iznosom sredstava iz donacija.

Aproprijacije prihoda i primanja, rashoda i izdataka za izvore finansiranja 07 - transferi od drugih nivoa vlasti i 08 - dobrovoljni transferi od fizičkih i pravnih lica, mogu se planirati u skladu sa realno očekivanim prilivom sredstava po tom osnovu.

Indirektni korisnici koji se finansiraju iz sopstvenih prihoda nisu uključeni u ograničenja rashoda. Nadležni direktni korisnici su dužni da realno planiraju prihode i rashode indirektnih korisnika koji se finansiraju iz sopstvenih sredstava.

Grupa konta 41 - Rashodi za zaposlene

U skladu sa posebnim fiskalnim pravilima - indeksacija plata i penzija vrši se na sledeći način:

od isplate za april 2013. godine plate i penzije povećaće se za 2%, a od isplate za oktobar 2013. godine plate i penzije uskladiće se stopom rasta potrošačkih cena u prethodnih šest meseci (projektovana inflacija u periodu april 2013 - septembar 2013. godine iznosi 0,5%).

Grupa konta 42 - Korišćenje usluga i roba

U okviru grupe konta koja se odnose na kupovinu roba i usluga, potrebno je učiniti maksimalne napore i ostvariti uštede od najmanje 10% u odnosu na sredstva predviđena za ove namene u 2012. godini. Uštede u okviru grupe konta 42 treba predvideti, pre svega, u okviru ekonomskih klasifikacija:

422 - troškovi putovanja, 423 - usluge po ugovoru i 424 - specijalizovane usluge a nastojati da se ne ugrozi izvršavanje stalnih troškova - 421.

Grupa konta 45 - Subvencije

U okviru subvencija neophodno je preispitati sve programe po osnovu kojih se dodeljuju subvencije.

Grupa konta 47 - Socijalno osiguranje i socijalna zaštita

Rashode po osnovu socijalne zaštite iz budžeta potrebno je planirati koristeći propisane parametre za indeksaciju i planirani broj korisnika određenog programa socijalne zaštite. Potrebno je obrazložiti kretanje broja korisnika po pojedinim programima socijalne zaštite.

Klasa 5 - Izdaci za nefinansijsku imovinu

Nabavku administrativne opreme i drugih osnovnih sredstava za redovan rad budžetskih korisnika potrebno je planirati uz maksimalne uštede, samo za nabavku neophodnih sredstava za rad.

Izdatke za kapitalne projekte, u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu, potrebno je planirati za tri godine (po godinama 2013, 2014. i 2015. godinu). Za svaki kapitalni projekat i za svaku godinu posebno potrebno je dostaviti obrazloženje sa planiranim rokovima početka i završetka projekta i dinamiku trošenja sredstava.

Na osnovu sveobuhvatne procene potreba, neophodno je rangirati kapitalne projekte po prioritetima, u skladu sa usvojenim strateškim dokumentima, vodeći računa da prioritet u finansiranju imaju već započeti projekti, čija je dalja realizacija opravdana.

Finansijske planove je potrebno uraditi na trećem nivou po funkcijama, ekonomskim klasifikacijama i izvorima finansiranja - tabelarno u formi Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2012. godinu.

Razdeo

Glava

Funkcija

Ekonomska klasifikacija

Izvor

OPIS

Sredstva iz budžeta

Sredstva iz ostalih izvora

Sredstva iz sopstvenih izvora 04

Ukupno

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Za svaku ekonomsku klasifikaciju na trećem nivou potrebno je u Obrazloženju dati iznose na četvrtom nivou sa detaljnim pisanim obrazloženjem svakog rashoda i izdatka (sa pozivom na izvor finansiranja), kao i pravni osnov za finansiranje rashoda.

Za korisnike je posebno važno iskazivanje rashoda iz drugih izvora koji nisu budžetski, obzirom da se moraju predvideti posebne aproprijacije u Odluci o budžetu iz navedenih prihoda.

Uslov korišćenja ostvarenih sopstvenih prihoda za određenu namenu je da je u Odluci o budžetu planiran rashod iz tih prihoda. Neophodno je navesti pravni osnov za ostvarivanje sopstvenih prihoda i odredbe kojima se precizira namena korišćenja ovih sredstava.

Na osnovu projektovanih ostalih prihoda i primanja korisnik budžetskih sredstava sačinjava projekciju rashoda i izdataka koji će se finansirati iz dodatnih izvora.

Ostali izvori prihoda iskazuju se na petom nivou i to po ekonomskim klasifikacijama i izvorima prihoda, pri čemu mora postojati ravnoteža između planiranih prihoda i rashoda i izdataka koji se finansiraju iz ovih prihoda. Za sve ostale izvore prihoda potrebno je navesti pravni osnov za sticanje prihoda. U narednoj tabeli treba prikazati prihode i primanja iz dodatnih izvora kojima se finansiraju rashodi i izdaci iz dodatnih izvora.

PRIHOD

RASHOD

Ekon. klas. na petom nivou

Izvor

Iznos

Opis

F-ja

Ekon. klas. na trećem nivou

Izvor

Iznos

Opis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Posebno treba naglasiti koji se rashodi finansiraju iz sredstava drugih izvora budžetskih korisnika (preko računa budžetskih korisnika: podračuna za redovno poslovanje, podračuna za posebne namene i podračuna sopstvenih prihoda korisnika).

Planirane iznose u tabelama treba zaokružiti tako da poslednje tri cifre budu nule (000). Tabele sa obrazloženjem moraju imati potpis i pečat funkcionera direktnog korisnika budžetskih sredstava.

U cilju izrade Nacrta odluke o budžetu grada Kragujevca za 2013. godinu potrebno je da Gradskoj upravi za finansije dostavite predlog finansijskog plana za 2013. godinu sa Obrazloženjem u dva primerka.

Pored toga potrebno je da dostavite iznos ukalkulisanih obaveza na dan 22. oktobra 2012. godine po svim aproprijacijama (po funkcijama i ekonomskim klasifikacijama na trećem nivou).

Funkcija

Ekonomska klasifikacija

OPIS

Rebalans 2012.

Ukalkulisane obaveze na dan 22.10.2012.

Plan 2013.

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- ROKOVI:

II Smernice i rokove, Gradska uprava nadležna za finansije (u daljem tekstu: nadležna gradska uprava) dostaviće najkasnije do 16. oktobra 2012. godine budžetskim korisnicima. koji se obavezuju da najkasnije u roku od 10 dana, izrade finansijske planove i dostave ih nadležnoj gradskoj upravi.

III Ove Smernice i rokove objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".