STATUT
NACIONALNOG SAVETA ALBANSKE NACIONALNE MANJINE

("Sl. glasnik RS", br. 118/2012)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Statut je najviši pravni akt Nacionalnog saveta albanske nacionalne manjine (u daljem tekstu: Savet) kojim se reguliše nadležnost, delatnost organizacija i način izbora organa, kao i druga pitanja od značaja za rad Saveta, u skladu sa Ustavom Republike Srbije i Zakonom o nacionalnim savetima nacionalnih manjina (u daljem tekstu: Zakon).

Član 2

Savet je predstavničko telo albanske nacionalne manjine na teritoriji Republike Srbije, preko koga pripadnici nacionalne manjine vrše svoja prava na manjinsku samoupravu u oblasti kulture, obrazovanja, obaveštavanja i službene upotrebe jezika i pisma.

Član 3

Savet ima svojstvo pravnog lica koje stiče upisom u registar nacionalnih saveta nacionalnih manjina koji vodi ministarstvo nadležno za poslove ljudskih i manjinskih prava (u daljem tekstu: ministarstvo).

Savet predstavlja i zastupa predsednik Saveta.

Član 4

Naziv Saveta glasi:

NACIONALNI SAVET ALBANSKE NACIONALNE MANJINE

KËSHILLI KOMBËTAR I PAKICËS NACIONALE SHQIPTARE.

Član 5

Sedište Saveta je K. Petrović, Dom kulture "Vuk Karadžić" u Bujanovcu.

Član 6

Simboli Saveta i njihova upotreba se utvrđuju posebnom odlukom Saveta.

Član 7

Savet ima pečat sa sledećim tekstom:

"NACIONALNI SAVET ALBANSKE NACIONALNE MANJINE",

"KËSHILLI KOMBËTAR I PAKICËS NACIONALE SHQIPTARE"

U dnu pečata stoji: Bujanovac - Bujanoc.

Pečat je okruglog oblika, prečnika 32 mm.

Savet u svom radu koristi jedan pečat.

Upotreba pečata uređuje se posebnom odlukom.

II SAVET

1. Sastav Saveta

Član 8

Izbor za članove Saveta vrši se na osnovu Zakona.

Mandat članova Saveta traje četiri godine od dana verifikacije mandata.

Članovi Saveta vrše svoju funkciju u cilju ostvarivanja individualnih i kolektivnih prava pripadnika albanske nacionalne manjine na teritoriji Republike Srbije, u skladu sa Ustavom Republike Srbije, zakonima i Statutom.

Član 9

Broj članova Saveta je 29.

Član 10

Funkcioneri Saveta su: predsednik i potpredsednici Saveta, predsednik i potpredsednik izvršnog organa Saveta i sekretar Saveta.

2. Prava i obaveze članova Saveta

Član 11

Član Saveta ima prava da:

1. učestvuje u pripremanju, donošenju, izvršavanju i kontroli izvršavanja odluka Saveta;

2. postavi pitanje i zatraži objašnjenje od organa Saveta i da dobije odgovor u cilju ostvarivanja prava iz tačke 1. ovog člana;

3. zatraži i dobije stručnu pomoć od organa Saveta u cilju vršenja svoje funkcije.

Član Saveta ima obavezu da:

1. aktivno učestvuje u radu Saveta, izvršnog organa ili odbora čiji je član;

2. pismeno ili usmeno obavesti predsednika Saveta, predsednika Izvršnog organa ili predsednika odbora čiji je član, u slučaju sprečenosti da prisustvuje sednici ili ako je sprečen da izvrši neki nalog;

3. izvršava odluke ili naloge organa Saveta i da o tome podnosi izveštaj.

Član 12

Članu Saveta prestaje članstvo u Savetu pre isteka vremena na koje je izabran:

1) podnošenjem ostavke;

2) stupanjem na posao ili preuzimanjem funkcije nespojive sa članstvom u Savetu;

3) gubitkom jednog od opštih uslova za sticanje aktivnog biračkog prava;

4) ako više od godinu dana ne učestvuje u radu Saveta;

5) u slučaju smrti;

6) ako mu prestane prebivalište na teritoriji Republike Srbije;

7) ako je konačnom odlukom nadležnog organa brisan iz posebnog biračkog spiska pripadnika nacionalne manjine, ukoliko je nacionalni savet biran neposredno:

8) ako je pravnosnažnom presudom osuđen za krivično delo na kaznu zatvora u trajanju dužem od šest meseci.

Dan prestanka članstva u Savetu konstatuje Savet na prvoj narednoj sednici posle prijema obaveštenja o nastupanju razloga za prestanak članstva u Savetu.

Kada članu nacionalnog saveta prestane mandat, njegovo mesto u Savetu zauzima kandidat sa izborne liste na kojoj se nalazio član kome je prestao mandat, a kojeg imenuje predlagač liste.

Predlog predlagača liste se dostavlja predsedniku Saveta u pismenoj formi.

Vreme trajanja mandata člana Saveta kome je članstvo prestalo uračunava se u mandat novog člana Saveta.

Član 13

Savet može imati počasne članove.

Za počasnog člana može biti imenovano lice koje je svojim delovanjem dalo izuzetan doprinos unapređenju položaja i prava pripadnika albanske nacionalne manjine u Republici Srbiji.

Lice koje se imenuje za počasnog člana ne mora biti pripadnik albanske nacionalne manjine.

Na predlog predsednika Saveta, predsednika odbora ili najmanje jedne trećine članova, Savet može doneti odluku o dodeljivanju statusa počasnog člana. Odluka se donosi većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta.

Počasni član nema pravo glasa u Savetu, niti može biti član organa Saveta.

Počasni član može biti član konsultativnog tela Saveta.

3. Mandat Saveta

Član 14

Mandat Saveta započinje danom održavanja konstitutivne sednice i traje četiri godine.

Mandat Saveta na osnovu Zakona prestaje ako:

1) Savet ne zaseda duže od šest meseci;

2) ako ne izabere predsednika Saveta u roku od 60 dana od konstituisanja Saveta ili od prestanka funkcije predsednika;

3) ne donese statut u roku utvrđenim Zakonom;

4) u ostalim Zakonom utvrđenim slučajevima.

U slučajevima iz stava 2. ovog člana ministarstvo donosi rešenje o raspuštanju Saveta.

Tekuće i neodložne poslove iz nadležnosti Saveta, do konstituisanja novog Saveta, do konstituisanja novog Saveta, obavlja privremeni organ, koji čine predsednik i četiri člana.

Ministarstvo imenuje privremeni organ iz radova članova Saveta.

4. Nadležnosti Saveta

Član 15

Savet, u skladu sa zakonom i Statutom, preko svojih organa samostalno:

1) donosi i menja Statut Saveta, poslovnik i druge akte;

2) obrazuje svoje organe, bira predsednika i potpredsednike Saveta;

3) utvrđuje organizaciju svojih radnih tela, bira predsednike i članove istih;

4) predstavlja albansku nacionalnu zajednicu u oblasti službene upotrebe jezika, obrazovanja, informisanja na albanskom jeziku i kulture;

5) u skladu sa zakonom i drugim propisima odlučuje, odnosno učestvuje u procesu odlučivanja u oblasti službene upotrebe jezika, obrazovanja, informisanja na albanskom jeziku i kulture;

6) donosi finansijski plan, finansijski izveštaj i završni račun;

7) raspolaže sopstvenom imovinom;

8) odlučuje o nazivu, simbolu i pečatu Saveta;

9) osniva ustanove u oblasti službene upotrebe jezika, obrazovanja, informisanja na albanskom jeziku i kulturu, osniva fondacije i privredna društva, a u skladu sa zakonom može preuzeti osnivačka prava obrazovanih, medijskih i kulturnih ustanova od Republike Srbije ili jedinica lokalnih samouprava;

10) donosi razvojne strateške dokumente o pravima i položaju albanske nacionalne zajednice, usvaja stavove po ovim pitanjima, a može da se obrati javnosti, državnim organima, kao i organima lokalne samouprave;

11) predlaže predstavnika nacionalne manjine u savetu za međunacionalne odnose u jedinici lokalne samouprave;

12) ustanovljava i dodeljuje priznanja;

13) inicira i utvrđuje donošenje i prati sprovođenje zakona i drugih propisa iz oblasti kulture, obrazovanja, obaveštavanja i službene upotrebe albanskog jezika i pisma i službenu upotrebu nacionalnog simbola;

14) učestvuje u pripremi propisa i predlaže izmenu i dopunu propisa kojima se uređuje Ustavom garantovana prava nacionalnih manjina u oblasti kulture, obrazovanja, obaveštavanja i službene upotrebe jezika i pisma;

15) predlaže posebne propise i mere u oblastima u kojima se ostvaruje pravo na samoupravu radi postizanja pune ravnopravnosti između pripadnika nacionalne manjine i građana koji pripadaju većini;

16) daje mišljenje, predloge i saglasnosti organima države i jedinice lokalne samouprave prilikom odlučivanja o pitanjima službene upotrebe jezika, obrazovanja i informisanja na albanskom jeziku i kulture;

17) obraća se organima države i jedinice lokalne samouprave u vezi pitanja koja se odnose na položaj i prava albanske nacionalne manjine;

18) pokreće postupak pred Ustavnim sudom, Zaštitnikom građana i lokalnim ombudsmanom i drugim nadležnim organima, kada proceni da je došlo do povrede Ustavom i zakonom garantovanih prava i sloboda pripadnika albanske nacionalne manjine;

19) pokreće postupak iz tačke 14) ovog člana u ime pripadnika albanske nacionalne manjine, uz prethodno pribavljeno pismeno ovlašćenje;

20) zauzima stavove, pokreće inicijative i preduzima mere u vezi sa svim pitanjima koja su neposredno povezana sa položajem, identitetom i pravima nacionalne manjine;

21) sa posebnom pažnjom prati položaj pripadnika albanske nacionalne manjine u dijaspori;

22) predstavlja težnje i interese albanske nacionalne manjine u pitanjima za autonomiju manjinske samouprave pred domaćim organima i organizacijama i održava odnose sa institucijama matične države;

23) donosi poslovnik o svom radu;

24) odlučuje o drugim pitanjima koja su mu poverena zakonom i aktom jedinice lokalne samouprave;

25) održava odnose sa pripadnicima albanske nacionalne zajednice van granice Republike Srbije i njihovim organizacijama;

26) na osnovu uzajamnih interesa sarađuje sa drugim manjinskim samoupravama, jedinicama lokalne samouprave, ustanovama i organima;

27) obezbeđuje stipendije, učeničke i studentske fondove, u cilju povećanja nivoa i kvaliteta obrazovanosti albanske nacionalne zajednice;

28) u skladu sa svojim finansijskim mogućnostima podržava rad organizacija civilnog društva albanske zajednice i njihove projekte i manifestacije.

Savet u skladu sa Zakonom ima i posebne nadležnosti u oblasti obrazovanja, kulture, obaveštavanja i službene upotrebe jezika i pisma.

Savet odlučuje o pitanjima iz svoje nadležnosti na sednicama. Sednice se održavaju najmanje četiri puta godišnje. Sednice se vode na albanskom jeziku.

Savet, organi Saveta i tela Saveta donose odluke većinom glasova prisutnih, odnosno kvalifikovanom većinom u slučajevima određenim Zakonom i Statutom.

III PREDSEDNIK I POTPREDSEDNIK SAVETA

Član 16

Savet ima predsednika i tri potpredsednika, koje Savet bira iz redova svojih članova. Predsednik određuje potpredsednika koji će vršiti funkciju zamenika predsednika Saveta.

Član 17

Savet bira predsednika Saveta tajnim glasanjem.

Predlog za predsednika Saveta može podneti najmanje jedna trećina članova Saveta.

Predlog za predsednika Saveta se podnosi u pismenoj formi i mora biti potpisan od strane članova koji predlažu kandidata.

Jedan član Saveta može podržati samo jednog kandidata za predsednika.

Savet može, većinom od ukupnog broja članova Saveta, odlučiti da se predsednik Saveta bira javnim glasanjem.

Član 18

Izbor predsednika se vrši na sednici Saveta.

Izbor predsednika sprovodi Izborna komisija koju čine tri člana Saveta.

Izbornu komisiju bira Savet javnim glasanjem većinom glasova prisutnih.

Članovi izborne komisije biraju između sebe predsednika Izborne komisije.

Izborna komisija, u saradnji sa sekretarom Saveta, priprema i sprovodi izbore za predsednika i potpredsednika Saveta, Izvršni organ, odbore Saveta i sekretara Saveta.

Član 19

Izborna komisija sačinjava, za potrebe glasanja, posebnu evidenciju članova.

Izborna komisija evidentira u posebnoj evidenciji člana koji je preuzeo glasački listić radi glasanja. Član se potpisuje u posebnoj evidenciji.

Glasanje se vrši zaokruživanjem na glasačkom listiću rednog broja ispred imena kandidata.

Glasački listići se ubacuju u glasačku kutiju.

Glasanje je završeno kada su svi prisutni glasali ili protekom vremena određenog za glasanje.

Član 20

Po završenom glasanju Izborna komisija pristupa brojanju glasova.

U glasačkoj kutiji mora biti onoliko glasačkih listića koliko je članova glasalo.

U glasačkoj kutiji može biti i manje glasačkih listića od broja glasalih.

U slučaju da se u glasačkoj kutiji nalazi više listića od broja glasalih, izborni postupak, sa istim kandidatima, se ponavlja.

Izborna komisija utvrđuje koliko je članova glasalo, koliko je važećih, a koliko nevažećih listića i koliko glasova je dobio svaki kandidat.

Predsednik izborne komisije podnosi Savetu izveštaj o rezultatima izbora.

Član 21

Za predsednika Saveta je izabran kandidat koji je dobio većinu glasova od ukupnog broja članova Saveta.

Ukoliko nijedan od više kandidata za predsednika Saveta nije dobio potrebnu većinu, izborni postupak se ponavlja dok se predsednik ne izabere.

Član 22

U pogledu izbora potpredsednika Saveta primenjuju se pravila o izboru predsednika Saveta.

Član 23

Predsednik i potpredsednici Saveta za svoj rad odgovaraju Savetu.

Član 24

Predsednik i potpredsednici Saveta razrešavaju se po istom postupku kao što su izabrani.

1. Nadležnosti predsednika i potpredsednika Saveta

Član 25

Nadležnosti predsednika Saveta:

1. predstavlja i zastupa Savet;

2. predlaže plan rada Saveta;

3. saziva i predsedava sednicama Saveta;

4. predlaže kandidate za predsednika, potpredsednika i članove Izvršnog organa Saveta, kao i sekretara Saveta;

5. podnosi izveštaj o obavljanju poverenih nadležnosti;

6. stara se o evidentiranju pitanja postavljenih od strane članova Saveta i prati postupak davanja odgovora na ista;

7. pomaže rad članova Saveta;

8. potpisuje odluke Saveta i zapisnik sa sednice Saveta;

9. ima pravo da inicira sazivanje sednice odbora Saveta;

10. odgovara za zakonitost u poslovanju Saveta;

11. usmerava rad sekretara Saveta u skladu sa odlukama Saveta i na osnovu svojih ovlašćenja;

12. utvrđuje poslove stručne službe povodom organizacije rada, pripremanja i izvršenja odluka Saveta i Izvršnog organa Saveta, po predlogu sekretara Saveta, u saradnji sa Izvršnim organom Saveta.

U slučaju sprečenosti predsednika zamenjuje ga potpredsednik koji je imenovan za zamenika.

2. Prestanak mandata predsednika i potpredsednika Saveta

Član 26

Mandat predsednika i potpredsednika prestaje:

1. podnošenjem ostavke;

2. prestankom članstva u Savetu;

3. razrešenom po istom postupku kako je izabran;

4. smrću.

Član 27

Ukoliko predsednik ili potpredsednik nisu razrešeni u postupku razrešenja novi postupak razrešenja ne može biti pokrenut pre isteka roka od tri meseca.

IV IZVRŠNI ORGAN SAVETA

1. Sastav Izvršnog organa

Član 28

Izvršni organ ima predsednika, potpredsednika i sedam članova.

Predsednika Izvršnog organa u slučaju sprečenosti zamenjuje potpredsednik.

Član 29

Predsednik, potpredsednik i članovi Izvršnog organa su odgovorni za svoj rad Savetu i predsedniku Saveta.

Član 30

Predsednik, potpredsednik i članovi Izvršnog organa biraju se tajnim glasanjem.

Savet može odlučiti, većinom od ukupnog broja članova, da se predsednik, potpredsednik i članovi Izvršnog organa biraju javnim glasanjem.

Predlog za predsednika, potpredsednika i članove Izvršnog organa može podneti predsednik Saveta ili najmanje jedna trećina članova Saveta.

Predlog se podnosi u pismenoj formi, uz jasno naznačenje ko je kandidat za predsednika, potpredsednika, odnosno člana Izvršnog organa.

Član 31

Predsednik, potpredsednik i članovi Izvršnog organa ne moraju biti članovi Saveta.

Član 32

U pogledu postupka izbora Izvršnog organa primenjuju se pravila o izboru predsednika Saveta.

2. Poslovi i nadležnosti Izvršnog organa

Član 33

Izvršni organ za svoj rad odgovara Savetu. Izvršni organ je obavezan da periodično, a najmanje jedanput godišnje podnosi izveštaj o svom radu Savetu.

Članovi Izvršnog organa za svoj rad odgovaraju predsedniku Izvršnog organa i predsedniku Saveta.

Član 34

Predsednik, potpredsednik i članovi Izvršnog organa, ukoliko nisu članovi Saveta, imaju pravo da prisustvuju sednicama Saveta, da podnose predloge i da učestvuju u diskusiji bez prava odlučivanja.

Član 35

Izvršni organ:

1. donosi odluku o usvajanju periodičnog obračuna;

2. priprema predlog Statuta, finansijskog plana, finansijskog izveštaja, završnog računa Saveta;

3. stara se o pripremanju odluka Saveta;

4. sprovodi i kontroliše izvršavanje odluka Saveta;

5. obavlja druge poslove koje Savet poveri Izvršnom organu.

Član 36

Izvršni organ donosi Poslovnik o radu Izvršnog organa koji je u skladu sa Statutom i Poslovnikom o radu Saveta.

3. Prestanak mandata Izvršnog organa

Član 37

Mandat Izvršnog organa prestaje:

1. konstituisanjem novoizabranog Izvršnog organa;

2. podnošenjem ostavke više od polovine članova Izvršnog organa;

3. razrešenjem i prestankom.

V ODBORI

Član 38

Savet ima odbore, i to:

1. odbor za predškolsku, osnovno i srednje obrazovanje;

2. odbor za više i visoko obrazovanje i nauku;

3. odbor za kulturu;

4. odbor za obaveštavanje i izdavanje;

5. odbor za službenu upotrebu jezika i pisma;

6. odbor za omladinu i civilno društvo.

Savet može konstituisati i druge odbore.

Odluku o konstituisanju odbora Savet donosi većinom glasova od ukupnog broja članova Saveta.

Član 39

Broj članova odbora ne može biti manji od pet, ni veći od 15.

Član Odbora može biti član najviše jednog odbora Saveta istovremeno.

Odbor ima predsednika i potpredsednika, koji zamenjuje predsednika Odbora u slučaju sprečenosti.

Predsednik potpredsednik i članovi odbora ne moraju biti članovi Saveta.

Predsednik Saveta i članovi Izvršnog organa saveta ne mogu biti članovi Odbora.

1. Nadležnosti Odbora

Član 40

Odbor u oblastima iz nadležnosti Saveta, koje su utvrđene Zakonom:

1. priprema odluke Saveta i Izvršnog organa Saveta;

2. odlučuje o pitanjima koje mu Savet i Izvršni organ poveri;

3. inicira raspravu o pojedinim predlozima po hitnom postupku;

4. daje mišljenje u vezi predloga utvrđenih od strane Saveta;

5. obavlja druge poslove koje mu Savet poveri.

2. Izbor Odbora

Član 41

Predlog za predsednika, potpredsednika i članove odbora može podneti predsednik Saveta ili najmanje jedna trećina članova Saveta.

Predlog iz stava 1. se sačinjava u pismenoj formi. U predlogu mora biti jasno naznačeno: odbor čiji se: izbor vrši, imena i prezimena kandidata za predsednika, potpredsednika i člana odbora, kao i oznaka funkcije za koju se kandidat predlaže.

Odbor se bira tajnim glasanjem većinom od ukupnog broja članova Saveta.

Savet može odlučiti, većinom od ukupnog broja članova Saveta, da se odbor može birati javnim glasanjem.

U pogledu ostalih pitanja vezanih za izbor članova odbora shodno se primenjuju pravila o izboru predsednika Saveta i pravila o izboru Izvršnog organa Saveta.

Član 42

O administrativnim poslovima vezanim za rad odbora stara se sekretar Saveta.

Član 43

Način rada odbora uređuje se Poslovnikom.

VI SEKRETAR SAVETA

Član 44

Predsednik Saveta predlaže sekretara Saveta.

Savet bira sekretara Saveta tajnim glasanjem većinom od ukupnog broja članova, na vreme trajanja mandata Saveta.

Savet može odlučiti, većinom od ukupnog broja članova Saveta, da se sekretar bira javnim glasanjem.

U pogledu izbora sekretara shodno se primenjuju pravila o izboru predsednika Saveta.

Za sekretara Saveta može biti izabrano lice koje ima visoku ili višu stručnu spremu pravnog ili ekonomskog smera.

Član 45

Sekretar Saveta:

1. rukovodi stručnom službom Saveta;

2. stara se o obavljanju poslova u vezi sa radom Saveta;

3. prema potrebi priprema predloge odluka čije donošenje spada u nadležnost Saveta, predsednika Saveta ili Izvršnog organa Saveta;

4. vrši poslove koje mu Savet ili Izvršni organ povere;

5. učestvuje u radu Saveta, Izvršnog organa i radnih tela Saveta sa pravom na diskusiju;

6. stara se o zakonitosti rada Saveta;

7. daje pravno mišljenje u vezi predloga koji se nalaze na dnevnom redu Saveta, Izvršnog organa ili radnih tela Saveta;

8. stara se o vršenju organizacionih poslova u vezi rada tela Saveta;

9. stara se o sastavljanju zapisnika sa sednica Saveta, Izvršnog organa ili radnih tela Saveta;

10. stara se o proglašavanju i objavljivanju pravnih akata Saveta;

11. stara se o stručnoj pripremi predloga odluka Saveta, Izvršnog organa ili radnih tela Saveta;

12. pomaže predsedniku Saveta prilikom pripreme i sazivanja sednica Saveta;

13. pomaže rad Saveta, funkcionera, radnih tela i članova Saveta;

14. izvršava druge poslove koje mu povere predsednik Saveta ili predsednik Izvršnog organa;

15. sprovodi odluke Saveta, predsednika Saveta i predsednika Izvršnog organa vezane za materijalno-finansijsko poslovanje;

16. izvršava druge poslove koje mu povere predsednik Saveta i predsednik Izvršnog organa iz svojih nadležnosti.

Član 46

Savet obrazuje stručnu službu za obavljanje poslova, u vezi sa radom Saveta, pripremanja, izvršavanja i kontrole izvršavanja odluka.

Radom stručne službe rukovodi sekretar Saveta.

Član 47

Sekretar Saveta za svoj rad odgovara Savetu i predsedniku Saveta.

VII KONSULTATIVNA TELA

Član 48

U cilju detaljnijeg razmatranja i rešavanja određenih pitanja iz svoje nadležnosti, Savet može obrazovati konsultativna tela.

Odluku o obrazovanju konsultativnih tela, Savet donosi većinom glasova od ukupnog broja članova.

Članovi konsultativnih tela ne moraju biti članovi Saveta.

Član 49

Savet može po potrebi da obrazuje i druga stalna ili povremena radna tela.

VIII NADZORNI ODBOR

Član 50

Savet bira nadzorni odbor kao organ kontrole zakonitosti rada, finansijsko-materijalnog poslovanja Saveta i Izvršnog organa.

Član 51

Nadzorni odbor čini pet članova koje bira Savet van svojih redova, na predlog predsednika Saveta ili najmanje jedne trećine članova Saveta.

Član 52

O uočenim nepravilnostima u radu Saveta i njegovih organa i tela nadzorni odbor podnosi pismeni izveštaj predsedniku Saveta i svim članovima Saveta.

Nadzorni odbor iz svojih redova bira predsednika nadzornog odbora.

Član 53

Mandat nadzornog odbora traje koliko i mandat Saveta koji ga je izabrao.

IX FINANSIRANJE RADA SAVETA

Član 54

Sredstva za finansiranje rada Saveta obezbeđuju se iz budžeta Republike Srbije, budžeta jedinice lokalne samouprave, donacija i ostalih prihoda.

Predsednik Saveta je odgovoran za finansijski rad Saveta.

X PRAVNI AKTI SAVETA

Član 55

Pravni akti Saveta i organa Saveta su: Statut, odluke, zaključci, mišljenja, predlozi, preporuke i uputstva, pravilnici i poslovnici.

Savet usvaja Statut većinom od ukupnog broja članova Saveta.

Predlog za promenu Statuta može podneti najmanje jedna trećina članova Saveta.

Predlog se podnosi u pismenoj formi. U predlogu moraju biti jasno označene odredbe čija se promena predlaže i promena koja se predlaže.

Za promenu Statuta se primenjuju pravila koja se odnose na njegovo donošenje.

XI ZAVRŠNA ODREDBA

Član 56

Ovaj statut stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom glasniku Republike Srbije".