STATUTKOMORE SOCIJALNE ZAŠTITE("Sl. glasnik RS", br. 118/2012) |
Ovim statutom uređuje se: sastav, način i postupak izbora organa Komore, postupak razrešenja, broj članova u organima Komore, nadležnosti organa Komore i druga pitanja utvrđena zakonom.
Komora je osnovana u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti ("Službeni glasnik RS", broj 24/11- u daljem tekstu: Zakon).
Komora socijalne zaštite (u daljem tekstu: Komora) je nezavisna i profesionalna organizacija zaposlenih stručnih radnika i stručnih saradnika u socijalnoj zaštiti Republike Srbije.
Naziv Komore je: "Komora socijalne zaštite".
Skraćeni naziv Komore je: "KSZ".
Komora se upisuje se u registar komora koji vodi Agencija za privredne registre.
Komora ima račun.
Sedište Komore je u Beogradu, Ul. Terazije br. 41.
Komora ima i ogranke u Novom Sadu i Kraljevu.
Sredstva za osnivanje i rad Komore obezbeđuju se:
1. iz budžeta Republike Srbije,
2. od članarine koju plaćaju članovi Komore,
3. od dobrovoljnih priloga, poklona, legata i zaveštanja,
4. od sopstvene izdavačke delatnosti,
5. od sopstvenih prihoda realizacijom određenih akcija, dopunskih delatnosti, usluga trećim licima, naplatom kotizacije,
6. od prihoda ostvarenih izvršenjem pojedinih ugovornih obaveza (organizovanje stručnih sastanaka, usavršavanje stručnih kadrova, ekspertiza i drugo),
7. iz drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Komora ima svoj pečat, štambilj i logo.
Pečat je okruglog oblika, prečnika 32 mm, sa grbom Republike Srbije u sredini, ispisanim tekstom po obodu, na srpskom jeziku ćirilicom: "Republika Srbija, Komora socijalne zaštite, Beograd".
Ogranak Komore ima pečat i štambilj, koji su istovetni pečatu i štambilju iz st. 1. ovog člana i člana 6. uz naziv i sedište ogranka Komore.
Komora ima štambilj, pravougaonog oblika veličine 60 x 25 mm sa natpisom:
REPUBLIKA SRBIJA
KOMORA SOCIJALNE ZAŠTITE
BROJ: _______________________
DATUM:_____________________
BEOGRAD
Komora ima logo, čiji oblik, sadržinu i upotrebu utvrđuje Upravni odbor Komore.
Predstavljanje i zastupanje Komore
Komoru predstavlja direktor Komore.
Direktor Komore može, u okviru svojih ovlašćenja, odrediti generalnim ili posebnim punomoćjem drugo lice za zastupanje Komore.
Dato punomoćje može se opozvati.
Predsednici svakog pojedinačnog organa, radnog i stručnog tela Komore, predstavljaju taj organ po pitanjima koja su u njegovoj isključivoj nadležnosti.
Javnost rada Komore - informisanje, časopisi i internet
Javnost Komore obezbeđuje se javnim održavanjem sednica svih organa Komore, kao i objavljivanjem Statuta i drugih akata u glasilima Komore i prezentacijom na internetu.
U cilju informisanja i edukacije članova Komore i javnosti, Komora može obavljati i izdavačku delatnost.
Poslovi koji predstavljaju službenu ili poslovnu tajnu ili su od drugih organa označeni kao državna tajna (poverljivo, strogo poverljivo ili interno), ne mogu se saopštavati na način određen u stavu 2. ovog člana.
Komora izdaje stručni časopis pod nazivom "Komora socijalne zaštite" na srpskom jeziku i štampa se ćirilicom.
Komora može imati i druge časopise i publikacije za potrebe Komore, a od interesa za socijalnu zaštitu.
Komora ima prezentaciju na internetu.
94.12 Delatnost strukovnih udruženja
Aktivnosti Komore u vršenju javnih ovlašćenja i aktivnosti u interesu članova Komore, stručnih radnika i stručnih saradnika u oblasti socijalne zaštite.
Komora, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti, obavlja poverene i ostale poslove.
U vršenju poverenih poslova Komora:
1) donosi Kodeks profesionalne etike (u daljem tekstu: Etički kodeks),
2) vodi Registar članova Komore,
3) organizuje i sprovodi ispit za licencu za rad u oblasti socijalne zaštite,
4) izdaje, obnavlja i oduzima licencu stručnim radnicima,
5) vodi Registar o izdatim, obnovljenim i oduzetim licencama stručnih radnika,
6) obrazuje Etički odbor radi utvrđivanja povrede profesionalne etike, odnosno dužnosti i odgovornosti i izricanja mera članovima Komore,
7) vodi Registar izrečenih mera članovima Komore,
8) izdaje uverenja o činjenicama iz registara koje vodi,
9) utvrđuje visinu članarine za članove Komore,
10) izdaje legitimaciju članovima Komore,
11) utvrđuje iznos naknade za upis u Registar članova Komore, za izdavanje i obnavljanje licence, kao i za izdavanje legitimacija i uverenja.
U vršenju poverenih poslova iz stava 1. ovog člana, primenjuju se odredbe zakona kojim se uređuje opšti upravni postupak, ako Zakonom o socijalnoj zaštiti nije drugačije određeno.
Na odluku o visini članarine i naknada iz stava 1. tač. 9. i 11. ovog člana, saglasnost daje ministarstvo nadležno za socijalnu zaštitu.
Odluka iz stava 3. ovog člana objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".
U vršenju ostalih poslova Komora:
1) zastupa i štiti profesionalne interese svojih članova,
2) stara se o ugledu članova Komore, odnosno o obavljanju poslova iz delatnosti socijalne zaštite u skladu sa Etičkim kodeksom,
3) daje inicijativu za bliže uređivanje načina obavljanja pripravničkog staža i polaganja pripravničkog ispita, kao i stručnog usavršavanja stručnih radnika i stručnih saradnika, odnosno za bliže uređivanje uslova koje moraju ispunjavati ustanove socijalne zaštite i pružaoci usluga socijalne zaštite za obavljanje pripravničkog staža,
4) daje inicijativu za donošenje propisa u oblasti socijalne zaštite,
5) pruža stručnu pomoć članovima Komore,
6) bavi se izdavačkom delatnošću u oblasti socijalne zaštite,
7) vrši obradu podataka i istraživanja u socijalnoj zaštiti,
8) organizuje stručne skupove iz oblasti socijalnog rada i socijalne politike, pravnih, ekonomskih, psiholoških, pedagoških, andragoških i socioloških oblasti, i
9) obavlja druge poslove, u skladu sa zakonom i ovim statutom Komore.
IV PRAVA I DUŽNOSTI ČLANOVA KOMORE
Članovi Komore mogu biti:
- redovni,
- počasni.
Redovni članovi Komore mogu biti:
- lica zaposlena u socijalnoj zaštiti (stručni radnici i stručni saradnici),
- lica koja se u okviru svoje delatnosti-struke bave socijalno i porodično-pravnom zaštitom.
Počasni članovi Komore mogu biti:
- lica koja novčanim prilozima, ličnim angažovanjima, poklonom, zaveštanjem imovine ili na drugi način pomažu u ostvarivanju ciljeva i zadataka Komore,
- lica koja su dala izuzetno značajan doprinos razvoju socijalne i porodično-pravne zaštite, na teorijskom i praktičnom planu, kao i delovanju Komore.
Počasni član ima pravo da bude informisan o aktivnostima udruženja i da daje predloge i mišljenja organima Komore, bez prava učešća u odlučivanju.
Članovi Komore su jednaki u pravima, odgovornostima i obavezama.
Komora vodi Registar članova Komore.
Prijem u članstvo u Komori podnosi se Stručnoj službi Komore.
Članstvo u Komori je dobrovoljno.
Obrazac prijave može se preuzeti sa sajta Komore ili Stručne službe Komore.
Stručni radnik, odnosno stručni saradnik, uz prijavu prilaže dokaze o ispunjenosti uslova za prijem u Komoru, odnosno da:
1) je stručni radnik, odnosno stručni saradnik u socijalnoj zaštiti, u smislu Zakona i pravilnika kojim su uređeni poslovi u socijalnoj zaštiti;
2) je socijalni radnik, psiholog, pedagog, andragog, specijalni pedagog, pravnik, sociolog, defektolog ili lekar koji svoju profesionalnu delatnost obavlja van sistema socijalne zaštite.
Na osnovu prijave i dokaza iz stava 2. ovog člana, direktor Komore donosi odluku o prijemu u članstvo.
Ako direktor Komore utvrdi da lice koje je podnelo prijavu ne ispunjava uslove za prijem u Komoru u svojstvu redovnog člana, o tome donosi rešenje.
Lice iz člana 16. stav 1. alineja 2, može biti primljeno u Komoru u svojstvu počasnog člana.
Počasnom članu direktor Komore izdaje legitimaciju, ako je lice poklonom, zaveštanjem, ili na drugi način dalo doprinos razvoju socijalne zaštite, a u funkciji je ostvarivanja ciljeva i zadataka Komore.
Sadržina i izgled legitimacije za počasne članove Komore utvrđuju se odlukom Upravnog odbora Komore.
Prava i dužnosti članova Komore
Članovi Komore imaju prava i dužnosti da:
- aktivno učestvuju u radu Komore,
- biraju i budu birani u organe, stručna i radna tela Komore,
- redovno plaćaju članarinu,
- podnose predloge, mišljenja i primedbe na rad organa i radnih tela Komore,
- prisustvuju sednicama organa i radnih tela Komore,
- koriste odgovarajuće vidove stručnog usavršavanja koje Komora organizuje,
- budu informisani o radu i finansijskom poslovanju Komore,
- strogo poštuju norme Kodeksa profesionalne etike,
- doprinose afirmaciji profesionalnog stručnog rada u oblasti u kojoj deluju,
- da poštuju sve odluke i propise koje donose organi Komore i da ih se pridržavaju,
- koriste pravnu i drugu stručnu pomoć Komore,
- da stalno prate razvoj profesije i nauke,
- da stečena znanja i veštine prenose na druge, a naročito mlađe kolege,
- da čuvaju profesionalnu tajnu,
- da učestvuju u skupovima koje organizuje Komora,
- ostvaruju i druga prava koja za svoje članove obezbeđuje Komora.
Mirovanje i prestanak članstva
Redovnom članu Komore miruje članstvo u Komori:
1) za vreme privremene zabrane samostalnog rada u obavljanju određenih poslova iz delatnosti socijalne zaštite, po odluci Etičkog odbora Komore,
2) za vreme suspenzije licence stručnom radniku, u smislu pravilnika kojim je uređeno licenciranje stručnih radnika u socijalnoj zaštiti.
Redovnom članu Komore prestaje članstvo u Komori:
1) na lični zahtev,
2) oduzimanjem licence stručnom radniku,
3) prestankom ispunjavanja uslova za članstvo u Komori, u smislu Zakona i Statuta, i
4) smrću.
Počasnom članu Komore prestaje članstvo u Komori:
1) na lični zahtev, i
2) smrću.
Redovnom i počasnom članu Komore može prestati članstvo u Komori, osim iz napred navedenih razloga iz stava 2. tač. 1- 4. i stav 3. tač. 1. i 2. ovog člana i odlukom Skupštine, a po prethodno pribavljenom mišljenju Etičkog odbora.
Članovi Komore plaćaju članarinu u visini utvrđenoj odlukom koju donosi Upravni odbor Komore.
Na odluku o visini članarine saglasnost daje ministarstvo nadležno za socijalnu zaštitu, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti.
V UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA KOMORE
Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji bliže se uređuje unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova Komore i ogranaka Komore.
Komora ciljeve i zadatke realizuje preko svojih članova, organa, stručnih radnih i drugih tela koje osniva i preko ogranaka kao svojih organizacionih jedinica.
Komora pored sedišta u Beogradu ima još dva ogranka na teritoriji Republike Srbije kao svoje organizacione jedinice, i to u:
- Novom Sadu i
- Kraljevu.
Ogranak Komore nema svojstvo pravnog lica.
Ogranak Komore ima podračun u okviru računa Komore.
Organi Komore su:
1. Skupština,
2. Direktor,
3. Upravni odbor, i
4. Nadzorni odbor.
Radna i stručna tela Komore:
1. Etički odbor,
2. Stručni savet,
3. Stručna služba Komore.
Skupština je najviši organ Komore.
Skupština ima 45 članova, od kojih 25 članova čine predstavnici centara za socijalni rad, 10 predstavnici ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač Republika Srbija, odnosno autonomna pokrajina i 10 predstavnici pružalaca usluga socijalne zaštite.
Skupštine mogu biti redovne i vanredne.
Redovne se održavaju najmanje jednom godišnje, a vanredne po potrebi.
Način rada Skupštine uređuje se poslovnikom o radu.
Način odlučivanja
Skupština punovažno odlučuje ako je na sednici prisutno više od polovine članova, osim kada se odlučuje o Statutu, izboru direktora, organa upravljanja i stručnih tela, kada je potrebno prisustvo dve trećine članova Skupštine.
Skupština donosi Odluke i Preporuke većinom glasova prisutnih članova.
O izmenama Statuta i drugih opštih akata, izboru predsednika Skupštine, Upravnog odbora, Nadzornog odbora i o drugim poslovima iz delokruga njenog rada, Skupština donosi odluku.
O stavu Skupštine po određenom pitanju, donosi se preporuka.
Glasanje na Skupštini je javno, osim ukoliko Skupština ne odluči da to bude tajno.
Način izbora članova Skupštine
Kandidate za članove Skupštine mogu predlagati:
- Udruženje stručnih radnika u socijalnoj zaštiti,
- Asocijacija centara za socijalni rad,
- Društvo socijalnih radnika,
- Udruženje privatnih domova,
- Drugi pružaoci usluga socijalne zaštite,
- Udruženja čiji su ciljevi usmereni na afirmaciju, podsticaj, razvoj i unapređenje socijalne zaštite.
Izbori za Skupštinu vrše se u skladu sa Odlukom o raspisivanju i sprovođenju izbora za članove Skupštine Komore socijalne zaštite.
Odluku o raspisivanju izbora iz stava 1. ovog člana donosi Skupština najkasnije 60 dana pre isteka mandata članova Skupštine.
Odlukom o raspisivanju izbora za Skupštinu utvrđuju se:
- struktura i broj članova koji se biraju za Skupštinu,
- način sprovođenja izbora,
- rokovi za sprovođenje izbora,
- organi odgovorni za sprovođenje izbora, i
- druga pitanja od značaja za sprovođenje izbora.
Izbor članova za Skupštinu sprovodi Stručna služba Komore.
Nadležnost Skupštine
Skupština u okviru svoje nadležnosti i ovim statutom utvrđenim načinom glasanja,
1) Donosi:
- Statut Komore i druge opšte akte,
- Etički kodeks,
- Poslovnik o radu Skupštine, i
- Godišnji program rada Komore.
2) Usvaja:
- Godišnji izveštaj o radu Komore,
- Godišnji izveštaj o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore,
- Godišnji plan rada Komore, i
- Godišnji finansijski plan Komore.
3) Imenuje i razrešava:
- predsednika Skupštine,
- predsednika i članove Nadzornog, Upravnog i Etičkog odbora Komore,
- predsednika i članove odbora, komisija i radnih tela, i
- direktora Komore.
Izbor predsednika Skupštine, predsednika Upravnog odbora, predsednika Nadzornog odbora i imenovanje direktora vrši se iz sastava različitih statističkih regiona, radi ravnomerne teritorijalne zastupljenosti u izboru lica na rukovodećim funkcijama.
Skupština obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, drugim propisima, ovim statutom i opštim aktima Komore, a sve u interesu Komore.
Mandat članovima Skupštine
Mandat članovima Skupštine, predsedniku Skupštine, predsednicima i članovima odbora i komisija, traje četiri godine.
Članu Skupštine prestaje mandat i pre isteka perioda na koji je izabran, ako mu prestane članstvo u Komori (na način predviđen članom 22. st. 2. i 3. ovog statuta) i ako podnese ostavku.
Predsednik Skupštine
Predsednik Skupštine:
1. odgovoran je za zakonitost rada Skupštine,
2. saziva sednice Skupštine, predlaže dnevni red za tu sednicu i predsedava istom,
3. potpisuje odluke i druge akte koje donosi Skupština,
4. učestvuje u radu Upravnog odbora, bez prava odlučivanja,
5. obavlja i druge poslove određene ovim statutom i drugim aktima Komore.
Predsednika Skupštine imenuje Skupština, na period od 4 (četiri) godine.
Predsednik Skupštine za svoj rad odgovara Skupštini.
Predsednika Skupštine u odsustvu zamenjuje najmlađi član Skupštine.
Skupština Komore imenuje direktora iz redova svojih članova.
Direktor se imenuje i razrešava većinom glasova Skupštine, ako je na sednici prisutno dve trećine od ukupnog broja članova Skupštine (kvorum za odlučivanje).
Na imenovanje direktora Komore saglasnost daje ministarstvo nadležno za socijalnu zaštitu.
Za direktora Komore socijalne zaštite može biti imenovan član Skupštine Komore socijalne zaštite, državljanin Republike Srbije, koji je stekao visoko obrazovanje na studijama drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine i odgovarajući akademski odnosno stručni naziv utvrđen u oblasti socijalnog rada i socijalne politike, pravnih, psiholoških, pedagoških i andragoških nauka, specijalne edukacije i rehabilitacije, socioloških, političkih, ekonomskih ili medicinskih nauka i ima najmanje deset godina radnog iskustva u struci.
Za direktora Komore može se kandidovati svaki član Skupštine.
Kandidat za direktora Komore, uz propisanu konkursnu dokumentaciju, podnosi program rada za mandatni period na koji se vrši izbor.
U pogledu radnog odnosa direktora Komore primenjuju se opšti propisi o radu, a ugovor o radu direktor zaključuje sa predsednikom Upravnog odbora.
Nadležnost
Direktor Komore u okviru svoje nadležnosti,
1) Donosi:
- pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi Komore,
- odluke i rešenja, u skladu sa zakonom i kolektivnim ugovorima u vezi prava i obaveza zaposlenih u Stručnoj službi Komore,
- odluke o prijemu u članstvo, rešenja o odbijanju zahteva za članstvo, rešenja o odbijanju zahteva za izdavanje i obnavljanje licence, rešenja o produženju roka za izdavanje i obnavljanje licence, rešenja o oduzimanju izdavanju licence, i
- druge akte kojima se uređuju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Stručnoj službi Komore.
2) Organizuje:
- rad Stručne službe Komore,
- informisanje javnosti o radu Komore,
- odgovarajući oblik informisanja članova o radu Komore.
3) Odgovara za zakonitost rada Komore.
4) Obavlja i druge poslove:
- predstavlja i zastupa Komoru,
- vrši naredbodavna ovlašćenja za upotrebu sredstava Komore predviđenih finansijskih planom u okviru materijalnih troškova rada Komore i odlučuje o upotrebi ovih sredstava do visine određene odlukom Upravnog odbora,
- ostvaruje saradnju Komore sa nadležnim državnim organima, zdravstvenim i drugim ustanovama,
- podnosi izveštaje o svom radu organima Komore.
Direktor Komore obavlja i druge poslove za koje je ovlašćen zakonom, ovim statutom i drugim aktima Komore.
Mandat direktora Komore
Mandat direktora Komore traje četiri godine, a isto lice ne može biti birano za direktora Komore više od dva puta uzastopno.
Direktoru Komore može prestati dužnost i pre isteka mandata:
- na lični zahtev,
- ako obavlja poslove direktora suprotno odredbama zakona,
- ako nestručnim i nesavesnim radom prouzrokuje štetu Komori ili svoje obaveze izvršava na način koji može prouzrokovati veće smetnje u radu Komore,
- ako je pravosnažno osuđen za krivično delo iz grupe krivičnih dela protiv života i tela, sloboda i prava čoveka i građanina, protiv prava po osnovu rada, protiv časti i ugleda, protiv polne slobode, protiv braka i porodice, protiv službene dužnosti, kao i protiv ustavnog uređenja i bezbednosti Republike Srbije, i
- iz drugih razloga utvrđenih zakonom.
Direktora Komore u odsustvu ili u slučaju razrešenja dužnosti pre isteka mandata, zamenjuje član Skupštine, koga za to odredi Skupština.
Upravni odbor je organ Komore.
Upravni odbor utvrđuje poslovnu politiku Komore i izvršava odluke Skupštine.
Sastav i način izbora Upravnog odbora
Upravni odbor broji 9 (devet) članova, koje bira Skupština na predlog Komisije za izbor i imenovanje.
Izbor članova Upravnog odbora vrši se iz različitih statističkih regiona, vodeći računa o principu ravnomerne teritorijalne zastupljenosti statističkih regiona na rukovodećim funkcijama Komore.
Predsednik Upravnog odbora
Predsednika i članove Upravnog odbora bira i razrešava Skupština iz redova svojih članova.
Nadležnost
Upravni odbor obavlja sledeće poslove:
- razmatra pitanja od značaja za rad Komore,
- izvršava odluke, preporuke i zaključke Skupštine,
- razmatra godišnji finansijski plan Komore i predlaže ih Skupštini na usvajanje,
- obezbeđuje saradnju sa odgovarajućim organima, organizacijama i ustanovama konvergentnih oblasti,
- organizuje stručne skupove i sastanke,
- pokreće inicijativu za rešavanje aktuelnih pitanja statusa stručnih radnika u socijalnoj zaštiti i daje predloge za poboljšavanje njihovog položaja,
- inicira i organizuje razne vidove stručnog usavršavanja, specijalizacije i napredovanja u službi,
- formira povremena ili stalna radna tela za određena aktuelna pitanja od značaja za izvršavanje osnovnih ciljeva ili zadataka Komore, i
1) Donosi:
- Plan rada Upravnog odbora,
- Poslovnik o radu Upravnog odbora,
- Odluku o visini i upotrebi sredstava od strane ogranka Komore, odnosno ovlašćenog lica ogranka Komore,
- Odluku o visini članarine za članove Komore,
- Odluku o iznosu naknade za upis u Registar članova Komore,
- Odluku o iznosu naknade za izdavanje i obnavljanje licenci,
- Odluku o iznosu naknade za izdavanje legitimacija i uverenja,
- Odluku o visini dnevnica za službena putovanja i trošenju sredstava,
- Odluku o upotrebi sredstava Komore, kao i
- odluke o drugim pitanjima u skladu sa zakonom, ovim statutom i drugim opštim aktima Komore.
2) Utvrđuje:
- predlog izmena i dopuna Statuta Komore,
- predlog opštih akata koje donosi Skupština,
- predlog programa rada Komore,
- predlog izveštaja o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore,
- predlog godišnjeg programa rada i izveštaja o radu Komore, predlog finansijskog plana Komore i završnog računa Komore,
- oblik, sadržinu i upotrebu znaka Komore,
- predloge mera državnim organima za unapređivanje socijalne zaštite,
- mišljenje i predlog u vezi sa razmotrenim primedbama i predlozima članova komore, ministarstva nadležnog za poslove socijalne zaštite, drugih i državnih organa i organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, fakulteta i škola socijalne struke, o čemu podnosi izveštaj Skupštini Komore,
- inicijativu za preduzimanje zakonom propisanih mera u vezi sa povredom propisa o zabrani reklamiranja (oglašavanja) u oblasti socijalne zaštite i o tome podnosi izveštaj Skupštini.
Upravni odbor obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom i ovim statutom.
Sednice Upravnog odbora održavaju se po potrebi, a najmanje jednom u dva meseca.
Sednicu Upravnog odbora saziva predsednik po svojoj inicijativi, na zahtev 1/3 članova Upravnog odbora, predsednika Skupštine, Nadzornog odbora ili direktora Komore.
Način rada i odlučivanje
Upravni odbor radi u sednicama.
Upravni odbor punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine članova Upravnog odbora.
Upravni odbor odlučuje većinom glasova prisutnih članova Upravnog odbora.
Sednicu Upravnog odbora saziva i njenim radom rukovodi predsednik Upravnog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti član Upravnog odbora, koga za to odredi Upravni odbor.
Upravni odbor
Predsednik Upravnog odbora dužan je da zakaže sednicu Upravnog odbora u roku od sedam dana od dana prijema obrazloženog zahteva, u skladu sa članom 49. stav 2. ovog statuta.
Upravni odbor odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim glasanjem.
Upravni odbor može odlučiti da se o pojedinim pitanjima iz svoje nadležnosti odluke donose tajnim glasanjem.
Poslovnikom o radu Upravnog odbora bliže se utvrđuje način rada Upravnog odbora, kao i druga pitanja od značaja za rad Upravnog odbora.
Mandat predsednika Upravnog odbora
Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine.
Predsedniku i članu Upravnog odbora, prestaje dužnost i pre isteka perioda na koji je biran, ako mu prestane svojstvo člana Skupštine ili podnese ostavku.
Skupština može razrešiti predsednika i člana Upravnog odbora i pre isteka mandata, ako svoju funkciju ne vrši na način kojim se obezbeđuje ostvarivanje nadležnosti Upravnog odbora ili zadataka Komore.
Na mesta razrešenih članova Upravnog odbora se biraju novi članovi iz odgovarajućih statističkih regiona.
Nadzorni odbor je organ koji vrši kontrolu rada direktora Komore, Upravnog odbora Komore i materijalno finansijskih poslova Komore.
Sastav i način izbora
Nadzorni odbor ima 5 članova koje bira Skupština iz redova svojih članova.
U Nadzorni odbor bira se po jedan član - predstavnik iz svakog statističkog regiona.
Predsednika i članove Nadzornog odbora bira i razrešava Skupština.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Predsedniku i članu Nadzornog odbora prestaje dužnost i pre isteka perioda na koji je biran, ako mu prestane članstvo u Skupštini, ako podnese ostavku ili bude razrešen.
Skupština može razrešiti predsednika i člana Nadzornog odbora i pre isteka perioda na koji je biran, ako svoju funkciju ne vrše na način kojim se obezbeđuje ostvarivanje nadležnosti Nadzornog odbora.
Na mesta razrešenih članova Nadzornog odbora biraju se članovi iz odgovarajućih statističkih regiona.
Nadležnost
Nadzorni odbor u okviru svojih nadležnosti obavlja sledeće poslove:
1. vrši kontrolu rada nad ukupnim radom i poslovanjem Komore, a naročito razmatra izveštaj o finansijsko-materijalnom poslovanju Komore i ogranaka Komore,
2. donosi Poslovnik o radu Nadzornog odbora, i
3. podnosi izveštaj o svom radu Skupštini.
Članovi i organi Komore dužni su da na zahtev Nadzornog odbora stave na uvid potrebnu dokumentaciju i raspoložive podatke koji su potrebni radi vršenja nadzora.
Nadzorni odbor vrši kontrolu po sopstvenoj proceni i na inicijativu:
- predsednika Skupštine Komore,
- direktora,
- Upravnog odbora i
- na zahtev deset članova Skupštine Komore.
Način rada i odlučivanje
Nadzorni odbor radi u sednicama.
Nadzorni odbor punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine broja članova Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor odlučuje većinom glasova prisutnih članova Nadzornog odbora.
Sednicu Nadzornog odbora saziva i njenim radom rukovodi predsednik Nadzornog odbora, a u slučaju njegove sprečenosti član Nadzornog odbora, koga za to odredi Nadzorni odbor.
Predlog za zakazivanje sednice Nadzornog odbora može podneti i direktor Komore, član Nadzornog odbora i 1/3 članova Skupštine.
Predsednik Nadzornog odbora dužan je zakazati sednicu Nadzornog odbora u roku od sedam dana od dana prijema obrazloženog predloga, u skladu sa članom 66. stav 2. ovog statuta.
Nadzorni odbor odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim glasanjem.
Poslovnikom o radu Nadzornog odbora bliže se uređuje način rada Nadzornog odbora i druga pitanja od značaja za rad Nadzornog odbora.
VII RADNA I STRUČNA TELA KOMORE
1. Etički odbor socijalne zaštite
Etički odbor socijalne zaštite (u daljem tekstu: Etički odbor) je stručno telo Komore koje bira Skupština Komore iz redova svojih članova, a koji prati da li se pružanje usluga, odnosno sprovođenje socijalne zaštite zasniva na načelima profesionalne etike.
Etički odbor broji sedam članova koje bira Skupština Komore.
Izbor članova Etičkog odbora vrši se iz sastava različitih statističkih regiona, vodeći računa da članovi odbora budu različitih struka.
Predsednika i članove Etičkog odbora bira i razrešava Skupština Komore iz redova svojih članova.
Mandat predsednika i članova Etičkog odbora traje četiri godine.
U obavljanju poslova iz svog delokruga, Etički odbor sarađuje sa drugim komorama, fakultetima, naučnim ustanovama i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu.
Etički odbor:
1) predlaže Kodeks profesionalne etike i daje objašnjenja osnovnih načela profesionalne etike,
2) prati i analizira primenu načela profesionalne etike u pružanju socijalne zaštite,
3) doprinosi stvaranju navika za poštovanje i primenu načela profesionalne etike u pružanju socijalne zaštite,
4) vrši stalnu savetodavnu funkciju u pogledu primene i unapređenja profesionalne etike,
5) utvrđuje povrede profesionalne etike, odnosno dužnosti ili ugleda člana Komore i izriče mere profesionalne odgovornosti članovima Komore,
6) prati sprovođenje naučnih istraživanja u socijalnoj zaštiti i daje mišljenje o spornim etičkim pitanjima koja su značajna za sprovođenje naučnih istraživanja,
7) definiše razloge za prestanak redovnog i počasnog članstva u slučajevima iz člana 22. stav 2. tačka 4. i stav 3. tačka 2, i
8) razmatra druga pitanja profesionalne etike u socijalnoj zaštiti.
Za povrede profesionalne etike, odnosno za povrede dužnosti ili ugleda člana Komore, Etički odbor može izreći jednu od sledećih mera profesionalne odgovornosti:
1) javnu opomenu,
2) novčanu kaznu u visini do 30% od prosečne mesečne zarade po zaposlenom u Republici Srbiji u mesecu koji prethodi mesecu u kome se ta kazna izriče, po podacima republičkog organa nadležnog za poslove statistike, i
3) privremenu zabranu samostalnog rada u obavljanju određenih poslova iz delatnosti socijalne zaštite u trajanju ne kraćem od 30 dana i ne dužem od šest meseci.
Način rada i odlučivanja Etičkog odbora socijalne zaštite
Etički odbor socijalne zaštite radi u sednicama.
Etički odbor socijalne zaštite punovažno radi ako je sednici prisutno više od polovine njegovih članova.
Za punovažno odlučivanje Etičkog odbora potrebno je prisustvo više od polovine članova odbora, a odluka je doneta ako je za nju glasalo 2/3 prisutnih članova.
Rad Etičkog odbora bliže se uređuje poslovnikom o njegovom radu.
Sednicu Etičkog odbora saziva i njenim radom rukovodi predsednik, a u slučaju njegove sprečenosti član tog odbora, koga za to odredi Etički odbor.
Predsednik Etičkog odbora dužan je da zakaže sednicu Etičkog odbora u roku od sedam dana od dana prijema obrazloženog predloga direktora Komore ili najmanje polovina članova Etičkog, Upravnog ili Nadzornog odbora.
Etički odbor odluke iz svoje nadležnosti donosi javnim glasanjem.
Etički odbor može odlučiti da se o pojedinim pitanjima iz svoje nadležnosti odluke donose tajnim glasanjem.
Poslovnikom o radu Etičkog odbora bliže se utvrđuje način rada Etičkog odbora, prava i dužnosti predsednika i članova Etičkog odbora, kao i druga pitanja od značaja za rad Etičkog odbora.
Za uspešno obavljanje zadataka iz delokruga Komore, Skupština bira Stručni savet kao savetodavni organ Komore, koji čine ugledni i dokazani stručnjaci iz oblasti socijalne zaštite koji su dali svoj doprinos u stvaranju sistema socijalne zaštite.
Stručni savet ima 11 članova, praktičara i teoretičara iz oblasti socijalne zaštite koji ne moraju biti članovi Skupštine.
Stručni savet:
- prati i proučava problematiku socijalne zaštite u ostvarivanja strateških smernica Komore,
- pruža podršku u uspostavljanju i razvoju sistema angažovanja pripravnika i obavljanja pripravničkog staža,
- pruža podršku u razvoju i funkcionisanju sistema licenciranja stručnih radnika i ispita za licencu,
- priprema stručne predloge za razvoj delatnosti u okviru socijalne zaštite,
- podržava razvoj socijalno inovativnih i komplementarnih delatnosti u oblasti socijalne zaštite,
- prati delatnost istraživačkih i obrazovnih institucija na području socijalne zaštite i brine da ona bude povezana sa zadacima Komore,
- razmatra značajnija razvojna pitanja struke i savetuje organe Komore u vezi sa njima,
- usvaja mišljenja i stavove s kojima učestvuje u razvoju socijalne zaštite u državi u skladu sa usvojenim smernicama svoje oblasti,
- sarađuje sa Stručnom službom Komore, ekspertskim i radnim grupama Komore.
Radom Stručnog saveta rukovodi predsednik, koga bira Skupština.
Predsednika Stručnog saveta u slučaju njegove sprečenosti zamenjuje član tog saveta, koga izabere Stručni savet.
Stručni savet za svoj rad podnosi izveštaje i odgovara Skupštini Komore.
Radi obavljanja stručnih, administrativnih i drugih poslova u Komori, obrazuje se Stručna služba.
Za postizanje kvalitetnih rezultata u realizaciji programa rada Komore, unutrašnja organizacija Komore uvažava načela stručnosti, funkcionalnosti, racionalnosti i ekonomičnosti rada, što radnicima Stručne službe omogućava samoinicijativnost, stvaralačku sposobnost i profesionalni razvoj i od njih iziskuje potpuno preuzimanje odgovornosti za izvršavanje zadataka.
Stručna služba Komore obavlja stručne, pravne, finansijske, administrativne, tehničke i druge poslove za potrebe Komore.
Organizacija, rad i nadležnost Stručne službe Komore uređuje se i ovim statutom, a u pogledu prava, obaveza i odgovornosti po osnovu rada zaposlenih u Stručnoj službi Komore, primenjuju se opšti propisi o radu.
U Stručnoj službi Komore zaposleni su: direktor, sekretar - diplomirani pravnik, tri stručna radnika, administrativni radnik i dva tehnička radnika.
Stručna služba Komore:
- učestvuje u pripremanju sednica Skupštine, Upravnog odbora, Nadzornog odbora i svih radnih i stručnih tela Komore, prisustvuje sednicama istih i vodi zapisnik sa tih sednica,
- obavlja poslove zastupanja Komore u imovinsko - pravnim odnosima.
- priprema predloge za sastav, izbor i imenovanje organa Komore, radnih i stručnih tela, na osnovu dostavljenih predloga,
- obezbeđuje vršenje opštih poslova, ako se povere nekom drugom pravnom ili fizičkom licu,
- obezbeđuje uslove za obavljanje pripravničkog staža i organizuje obavljanje pripravničkog staža,
- predlaže Upravnom odboru donošenja odluke o održavanju i kategorizaciji stručnog skupa, odnosno o prihvatanju realizacije obuke, bez provere znanja,
- stara se o sprovođenju programa, odnosno odluka Skupštine, Upravnog odbora i drugih radnih tela Skupštine,
- organizuje i vodi tekuće poslove Komore, u skladu sa Programom rada, Statutom i Poslovnikom,
- stara se o informisanju javnosti o radu i aktivnostima Komore, i
- obavlja druge poslove od značaja za rad Komore.
VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Nadležni organi komore će u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ovog statuta doneti sledeća akta:
1. Poslovnike o radu organa, radnih i stručnih tela Komore,
2. Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji Stručne službe Komore i ogranka Komore.
Druga opšta akta predviđena ovim statutom nadležni organi Komore dužni su da donesu u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog statuta.
Statut se može izmeniti na način i po postupku za njegovo donošenje.
Predlog za promenu Statuta može pokrenuti, Upravni odbor, Nadzorni odbor ili najmanje deset članova Skupštine.
Ovaj statut, po dobijenoj saglasnosti ministarstva nadležnog za socijalnu zaštitu, objaviće se u "Službenom glasniku Republike Srbije", a stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.