UPUTSTVO
O USLOVIMA, NAČINU I POSTUPKU IZDAVANJA UVERENJA O DOMAĆEM POREKLU ROBE U POSTUPCIMA JAVNIH NABAVKI

("Sl. glasnik RS", br. 120/2012)

 

1. OSNOVNE ODREDBE

1.1. Ovim uputstvom uređuju se uslovi, način i postupak izdavanja uverenja o domaćem poreklu robe koje je podnosilac zahteva dužan da dostavi uz ponudu i koje može da koristi kako bi ostvario pravo shodno odredbi člana 52. Zakona o javnim nabavkama.

1.2. Uverenje iz tačke 1.1. izdaje se podnosiocu zahteva - privrednom društvu ili drugom pravnom licu koje obavlja registrovanu delatnost na teritoriji Republike Srbije, za ponudu isporuke predmeta javne nabavke domaćeg porekla, pod kojim se podrazumeva proizvodnja dobara.

2. NAČIN IZDAVANJA UVERENJA

2.1. Uverenje o domaćem poreklu robe, Privredna komora Srbije (u daljem tekstu: Komora), izdaje na osnovu zahteva podnosioca zahteva. Zahtev se može podneti na jedan od sledećih načina:

- pisanim putem u papirnom obliku, na memorandumu, overenom pečatom i svojeručno potpisanom od strane ovlašćenog lica podnosioca zahteva, uz propisanu originalnu dokumentaciju;

- elektronskim putem u obliku digitalno potpisanog dokumenta, tako što podnosilac unosi podatke u propisani obrazac na internet portalu Komore. Na istom portalu podnosilac zahteva prosleđuje propisanu dokumentaciju u obliku elektronskih dokumenata, koji moraju biti overeni kvalifikovanim elektronskim potpisom ovlašćenog lica podnosioca zahteva. Procedura predaje digitalno potpisanih dokumenata je u skladu sa Zakonom o elektronskom dokumentu Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 51/09);

- izuzetno putem elektronske pošte, tako što podnosilac unosi podatke u propisani obrazac na internet portalu Komore, a propisanu dokumentaciju koja se prilaže uz zahtev dostavlja u elektronskoj formi na elektronsku adresu Komore. Podnosilac zahteva je dužan da propisanu originalnu dokumentaciju dostavi najkasnije do dana preuzimanja Uverenja. Ukoliko podnosilac zahteva ne dostavi propisanu originalnu dokumentaciju, Uverenje mu neće biti izdato.

Zahtev se podnosi Privrednoj komori Srbije - Centru za usluge i posredovanje, Beograd, Resavska 13-15, i unosi se u posebnu evidenciju.

2.2. Podnosilac zahteva dužan je da u zahtevu navede sledeće podatke:

- naziv, sedište i matični broj podnosioca zahteva;

- šifru delatnosti i poreski identifikacioni broj (PIB) podnosioca zahteva;

- svrhu, odnosno izjavu da se uverenje traži radi ostvarivanja prava iz člana 52. Zakona o javnim nabavkama;

- broj ili šifru, vrstu, opis predmeta javne nabavke i broj "Službenog glasnika" gde je objavljena javna nabavka ili oznaku izvora na osnovu koga se došlo do saznanja o javnoj nabavci;

- naziv i sedište naručioca;

- obrazloženje da je predmet javne nabavke domaćeg porekla po osnovu jednog ili više kriterijuma iz čl. 4. i 5. Pravilnika o određivanju dokaza na osnovu kojih se utvrđuje da je ponudu podneo domaći proizvođač ili ponuđač za određivanje dobara domaćeg porekla (u daljem tekstu: Pravilnik).

2.3. Podnosilac zahteva dužan je da uz zahtev iz tačke 2.1. priloži i sledeću dokumentaciju:

- izjavu proizvođača da je roba koja je predmet javne nabavke domaćeg porekla, datu pod punom materijalnom i krivičnom odgovornošću, na memorandumu, overenom i svojeručno potpisanom od strane ovlašćenog lica proizvođača. U slučaju da zahtev ne podnosi proizvođač, već neko drugo pravno lice (ponuđač), podnosilac zahteva dužan je da priloži izjavu proizvođača da je roba domaćeg porekla, kao i da će proizvesti i podnosiocu zahteva isporučiti traženu robu u traženoj količini, kvalitetu i asortimanu, za navedeni tender;

- ukoliko zahtev sadrži više različitih vrsta proizvoda koji su predmet javne nabavke, podnosilac zahteva je dužan da dostavi overenu i potpisanu Specifikaciju proizvoda u dva primerka, koju Komora overava;

- specifikaciju utroška materijala u procesu proizvodnje proizvoda domaćeg porekla;

- izvod iz registra nadležnog organa - dokaz da je podnosilac zahteva registrovan za obavljanje odgovarajuće delatnosti ili fotokopiju rešenja o registraciji u Agenciji za privredne registre;

- odgovarajući prospektni materijal;

- dokaz o uplati utvrđene naknade Komori za izdavanje uverenja;

- po potrebi, Komora može od podnosioca zahteva da traži da priloži i dopunske isprave na osnovu kojih se može proveriti tačnost datih podataka.

2.4. Ukoliko zahtev nije kompletan, podnosilac zahteva se poziva da zahtev dopuni u primerenom roku, koji ne može biti duži od sedam radnih dana od dana kada podnosilac primi informaciju o potrebi dopune dokumentacije.

Kao datum prijema zahteva, smatraće se dan kada je zahtev kompletiran.

Ako se dopuna zahteva ne izvrši ni u primerenom roku od sedam radnih dana, zahtev će se smatrati nevažećim.

2.5. Komora može da proverava tačnost podataka u priloženim dokumentima.

Ukoliko Komora utvrdi da određeni podaci u priloženim dokumentima nisu u skladu sa čl. 4. i 5. Pravilnika, traženo Uverenje neće biti izdato, o čemu će podnosilac zahteva biti obavešten pisanim putem (u daljem tekstu Obaveštenje), uz navođenje razloga zbog kojih Uverenje nije izdato.

2.6. Radi donošenja stručnog mišljenja u vezi sa zahtevom, lice koje obrađuje zahtev izvršiće uvid u:

- Pravilnik;

- raspoložive baze podataka.

Lice koje obrađuje zahtev ima obavezu čuvanja tajnosti podataka iz dostavljene dokumentacije koji se smatraju poslovnom tajnom.

2.7. Na osnovu stručnog mišljenja, zasnovanog na utvrđenom činjeničnom stanju, izdaje se Uverenje da je privredno društvo ili drugo pravno lice (sa podacima o njihovom nazivu i sedištu) koje obavlja registrovanu delatnost, proizvođač ili ponuđač proizvoda domaćeg porekla.

3. SADRŽINA UVERENJA, ODNOSNO OBAVEŠTENJA

3.1. Uverenje iz tačke 2.1. izdaje se na memorandumu Komore i sadrži:

- osnov za izdavanje Uverenja, broj i datum izdavanja Uverenja;

- naziv, sedište, matični broj, šifru delatnosti i poreski identifikacioni broj (PIB) podnosioca zahteva ;

- tekst da je proizvođač ili ponuđač proizvoda domaćeg porekla;

- predmet javne nabavke ili specifikaciju proizvoda koji su predmet javne nabavke;

- broj ili šifru, vrstu i opis javne nabavke;

- naziv i sedište naručioca, kao i gde je objavljena.

3.2. Uverenje, odnosno Obaveštenje izdaje se u roku do 15 radnih dana od dana prijema zahteva. U papirnom obliku Uverenje, odnosno Obaveštenje se izdaje u dva primerka overena pečatom i svojeručnim potpisom ovlašćenog lica u Komori, jedan za podnosioca zahteva, a drugi za arhivu Komore.

U obliku elektronskog dokumenta Uverenje, odnosno Obaveštenje je overeno kvalifikovanim elektronskim potpisom ovlašćenog lica u Komori i preuzima se sa portala Komore.

3.3. Uverenje, odnosno Obaveštenje izdaje se na osnovu podataka i obrazloženja koje je podneo podnosilac zahteva, koji snosi punu materijalnu i krivičnu odgovornost za date podatke.

4. ROK VAŽENJA UVERENJA I PODNOŠENJE PRIGOVORA

4.1. Uverenje se izdaje samo za potrebe navedene javne nabavke i ne može se koristiti u druge svrhe.

4.2. Na Obaveštenje u vezi sa zahtevom iz tačke 2. podtačke 2.5. ovog uputstva, može se podneti prigovor Komisiji za rešavanje prigovora na izdavanje zvaničnih dokumenata (u daljem tekstu: Komisija), u roku od 15 radnih dana od dana prijema Obaveštenja.

Komisiju iz prethodnog stava obrazuje predsednik Komore ili lice koje on ovlasti, i to, u zavisnosti od predmeta - Obaveštenja na koji se podnosi prigovor, dvočlanu ili tročlanu, sa mandatom od dve godine.

Odluka Komisije je konačna.

5. ZAVRŠNE ODREDBE

5.1. Naknada za izdavanje Uverenja, odnosno Obaveštenja naplaćuje se prema cenovniku koji utvrđuje nadležni organ Komore.

5.2. Komora je dužna da podnete zahteve sa dokumentacijom, izdato uverenje, odnosno Obaveštenja evidentira i čuva (pet) godina od dana izdavanja.

5.3. Ovo uputstvo objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije" i na internet sajtu Komore.

5.4. Stupanjem na snagu ovog uputstva prestaje da važi Uputstvo o uslovima, načinu i postupku izdavanja Uverenja o domaćem poreklu robe u postupcima javnih nabavki ("Službeni glasnik RS", br. 60/09 i 102/09).

5.5. Uputstvo stupa na snagu osam dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".