ODLUKA

O DELATNOSTI ZOOHIGIJENE

("Sl. list grada Subotice", br. 56/2012)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Predmet uređivanja

Član 1

Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuju i propisuju uslovi i način obavljanja komunalne delatnosti zoohigijene na teritoriji Grada Subotice (u daljem tekstu: Grad), prava i obaveze korisnika komunalne usluge i vršilaca ove komunalne delatnosti i način vršenja nadzora nad njenim obavljanjem.

Ovom odlukom se, u skladu sa zakonom, uređuje i organizovanje obavljanja ostalih poslova zoohigijenske službe.

Komunalna delatnost zoohigijene

Član 2

Komunalna delatnost zoohigijene (u daljem tekstu: delatnost zoohigijene), u skladu sa zakonom, obuhvata:

- hvatanje, zbrinjavanje, veterinarsku negu i smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja (pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje,

- lišavanje života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje,

- kontrolu i smanjenje populacije napuštenih pasa i mačaka,

- neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla,

- sprovođenje mera kontrole i smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene.

Ostali poslovi zoohigijenske službe

Član 3

Ostali poslovi zoohigijenske službe (u daljem tekstu: ostali poslovi zoohogijenske službe), u skladu sa zakonom, obuhvataju:

- hvatanje i zbrinjavanje napuštenih životinja svih vrsta (osim pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje,

- neškodljivo uklanjanje leševa životinja svih vrsta iz objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja,

- transport ili organizovanje transporta leševa životinja svih vrsta od objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla.

Izrazi upotrebljeni u ovoj odluci

Član 4

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

1) životinje jesu domaći papkari i kopitari, živina, divljač, druge životinje i ptice koje nisu živina, ribe i druge vodene životinje, puževi i drugo;

2) napuštena životinja jeste životinja koja nema dom ili koja se nalazi izvan njega i lišena je brige i nege vlasnika, odnosno držaoca i koju je on svesno napustio;

3) izgubljena životinja jeste životinja koja je napustila vlasnika, odnosno držaoca, bez njegove volje i koju on traži;

4) prihvatilište za životinje jeste objekat koji služi za privremeni ili trajni smeštaj napuštenih i izgubljenih životinja i pomoć i brigu o napuštenim i izgubljenim životinjama;

5) vlasnik životinje jeste pravno ili fizičko lice, odnosno preduzetnik, koje ima pravo čuvanja, držanja, uzgoja, reprodukcije, prevoza, korišćenja i prodaje životinje i koje je odgovorno za život, zaštitu zdravlja i dobrobiti životinja;

6) držalac životinje jeste pravno ili fizičko lice odnosno preduzetnik, koje ima pravo čuvanja držanja, uzgoja, reprodukcije, prevoza i korišćenja životinje, kao i pravo prodaje životinje na osnovu pismenog odobrenja vlasnika i koje je odgovorno za život, zaštitu zdravlja i dobrobiti životinja;

7) javna površina, u smislu odredaba ove odluke, jeste površina javne namene i površina u javnom korišćenju, u skladu sa odredbama odluke Grada kojim se uređuje komunalni red;

8) lišavanje životinje života jeste postupak kojim se životinji oduzima život na način koji izaziva trenutnu smrt;

9) dezinsekcija u smislu ove odluke je skup mera i postupaka za suzbijanje insekata, uništavanje komaraca, krpelja, bubašvaba i drugih insekata;

10) deratizacija u smislu ove odluke je suzbijanje glodara (pacova i miševa) u cilju svođenja njihovog broja na biološki minimum;

11) dezinfekcija u smislu ove odluke je postupak suzbijanja mikroorganizama na koje primenjeno dezinfekciono sredstvo deluje.

Načela

Član 5

Organi Grada, vršioci delatnosti zoohigijene, korisnici komunalnih usluga i vršioci ostalih poslova zoohigijenske službe dužni su da brinu o životu i zaštiti zdravlja i dobrobiti životinja i međusobno sarađuju, koordiniraju i usklađuju donošenje i sprovođenje odluka u oblasti dobrobiti životinja.

U primeni ove odluke subjekti iz stava 1. ovog člana dužni su da postupaju u skladu sa sledećim načelima zaštite dobrobiti životinja:

1) načelo univerzalnosti bola, koje podrazumeva da životinje mogu da osete bol, patnju, stres, strah i paniku, kao i obavezu čoveka da brine i o zaštiti života i dobrobiti svake jedinke;

2) načelo brige o životinjama, koje podrazumeva moralnu obavezu i dužnost čoveka da poštuje životinje i brine o životu i dobrobiti životinja čiji opstanak zavisi neposredno od njega;

3) načelo integralnosti, koje podrazumeva da državni organi i organi Grada, u okviru svog delokruga, obezbeđuju integralnu zaštitu dobrobiti životinja sprovođenjem međusobno usaglašenih planova i programa;

4) načelo odgovornosti, koje podrazumeva da je vlasnik, odnosno držalac životinja odgovoran za njihov život i dobrobit i da je dužan da snosi troškove zbrinjavanja životinja čiji je vlasnik, odnosno držalac, ako više ne želi ili nije u mogućnosti da se stara o njima.

II USLOVI I NAČIN OBAVLJANJA DELATNOSTI ZOOHIGIJENE

Vršioci delatnosti zoohigijene

Član 6

Pojedine poslove iz okvira delatnosti zoohigijene iz člana 2. ove odluke obavljaju javno preduzeće, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt (u daljem tekstu: vršilac delatnosti), kome se, u skladu sa zakonom, obavljanje pojedinih poslova poveri.

Poslove hvatanja, zbrinjavanja, veterinarske nege i smeštaja napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka u prihvatilišta za životinje, i poslove lišavanja života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje obavlja Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" Subotica (u daljem tekstu: Preduzeće).

Poslove kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka, neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla i sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije štetnih organizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene, obavlja vršilac delatnosti, kome se, u skladu sa zakonom o javnim nabavkama, obavljanje ovih poslova poveri.

Opšta obaveza vršioca delatnosti

Član 7

Vršilac delatnosti je dužan da obavljanje delatnosti zoohigijene organizuje tako da obezbedi:

1) trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga korisnicima pod uslovima i na način uređen zakonom, propisima i standardima donesenim na osnovu zakona;

2) propisani ili ugovoreni obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga i zdravstvenu i higijensku ispravnost u skladu sa pozitivnim propisima;

3) preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti;

4) razvoj i unapređenje kvaliteta i vrsti komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Obaveze Preduzeća u obavljanju poslova hvatanja, zbrinjavanja, veterinarske nege i smeštaja napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka u prihvatilišta

Član 8

U vršenju poslova delatnosti zoohigijene - poslova hvatanja, zbrinjavanja, veterinarske nege i smeštaja napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka u prihvatilišta za životinje Preduzeće je dužno da:

1. dnevno, u skladu sa biološkim ciklusom životinja, prikuplja napuštene i izgubljene pse i mačke i to naročito u okolini škola, predškolskih ustanova, pijaca, bolnice, ugostiteljskih objekata i dr;

2. prima prijave o napuštenim i izgubljenim psima i mačkama i prikuplja ih;

3. vrši prevoz prikupljenih pasa i mačaka do prihvatilišta;

4. prikupljene pse i mačke smešta u prihvatilište pri čemu preduzima sledeće mere: vrši trijažu, tretman protiv ekto i endoparazita, utvrđivanje identiteta, obaveštavanje vlasnika odnosno proveru na spisku traženih životinja, pregled od strane veterinara i utvrđivanje zdravstvenog stanja, smešta i i razvrstava životinje prema polu, vrši sterilizaciju, obeležavanje (u skladu sa Zakonom o veterinarstvu) i uvođenje u evidenciju prihvatilišta;

5. brine o pronalaženju vlasnika, odnosno držaoca životinja;

6. vrati vlasniku, odnosno držaocu, na njegov zahtev, životinju u roku od 15 dana od dana smeštaja u prihvatilište;

7. pripremi plan zbrinjavanja životinja u slučaju zatvaranja prihvatilišta ili elementarnih nepogoda.

U vršenju poslova delatnosti zoohigijene iz stava 1. ovog člana Preduzeće je dužno da u svemu postupa u skladu sa pravilnikom kojim se bliže propisuju uslovi za zaštitu dobrobiti životinja u pogledu prostora, prostorija i opreme, koje mora da ispunjava prihvatilište za napuštene životinje, način postupanja sa životinjama u ovim objektima, program obuke o dobrobiti životinja, sadržina i način vođenja evidencije u prihvatilištima, način i sredstva za prikupljanje napuštenih i izgubljenih životinja, kao i način prevoza i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih životinja.

Smeštaj u prihvatilište

Član 9

U prihvatilište Preduzeća smeštaju se:

1) napušteni i izgubljeni psi i mačke,

2) psi i mačke čiji vlasnici, odnosno držaoci ne mogu više da se brinu o njima,

3) psi i mačke koje nadležni organ oduzme vlasniku, odnosno držaocu,

4) psi i mačke koje su u opasnosti.

Preduzeće je dužno da sarađuje sa nadležnim veterinarskim službama i organizacijama za zaštitu životinja, kao i da redovno obaveštava javnost i druge vlasnike prihvatilišta o životinjama koje se nalaze u prihvatilištu.

Uslovi za odgovorno lice i za lica koja se brinu o životinjama u prihvatilištu Preduzeća

Član 10

Lice koje je u Preduzeću odgovorno za poslove zaštite dobrobiti životinja u prihvatilištu mora imati završene diplomske akademske studije - master u oblasti veterinarskih nauka (doktor veterinarske medicine) ili bioloških nauka (diplomirani biolog - master), odnosno završene osnovne sudije u trajanju od najmanje pet godina u oblasti veterinarskih nauka ili najmanje četiri godine u oblasti bioloških nauka.

Lica koja se u prihvatilištu brinu o životinjama moraju biti obučena za postupanje u skladu sa Zakonom.

Obaveze Preduzeća u obavljanju poslova lišavanja života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje

Član 11

U vršenju poslova delatnosti zoohigijene - poslove lišavanja života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje Preduzeće je dužno da u svemu postupa u skladu sa zakonom i pravilnikom kojim se bliže propisuju uslovi i sredstva za lišavanje životinja života.

Obaveze vršioca delatnosti u obavljanju poslova kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka

Član 12

Poslovi kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka obuhvata:

- registraciju i obeležavanje svih napuštenih pasa i mačaka,

- izgradnju prihvatilišta i poboljšanje uslova u postojećim prihvatilištima,

- sterilizaciju i hirurški zahvat svih napuštenih pasa i mačaka,

- udomljavanje,

- edukaciju i informisanje vlasnika ili držalaca životinja sa osobinama i potrebama životinja, sopstvenim motivima držanja životinja i zakonskim obavezama vlasnika,

- lišavanje života pasa i mačaka na human način u skladu sa odredbama Zakona o dobrobiti životinja i

- sprovođenje strategije "uhvati-steriliši-pusti".

U vršenju poslova kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka, Preduzeće je dužno da postupa u skladu sa programom kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka (u daljem tekstu: Program).

Program iz stava 2. ovog člana donosi Skupština grada Subotice.

Obaveze vršioca delatnosti u obavljanju poslova neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla

Član 13

Poslovi neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla obuhvataju:

- primanje prijava o nalaženju leša životinja na površini javne namene;

- neškodljivo uklanjanje leševa životinja sa površina javne namene,

- transport ili organizovanje transporta leševa životinja sa javnih površina do objekta za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu.

U vršenju poslova iz stava 1. ovog člana vršilac delatnosti je dužan da postupa u skladu sa zakonom i pravilnikom kojim se uređuje način neškodljivog uklanjanja i iskorišćavanja životinjskih leševa.

Obaveze vršioca delatnosti u obavljanju poslova sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene

Član 14

Poslovi sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene obuhvataju:

- staranje o broju i vrsti prisutnih štetnih mikroorganizama, glodara i insekata,

- prijem prijava o prisutnosti štetnih mikroorganizama, glodara i insekata,

- preduzimanje mera radi smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata,

- nadzor nad sprovođenjem smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata i

- druge poslove kojima se sprovodi mera kontrole i smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata.

U vršenju poslova iz stava 1. ovog člana vršilac delatnosti je dužan da ispunjava uslove u pogledu prostorija, kadrova, opreme, zaštitnih sredstava, vrste i količine preparata i drugih potrebnih sredstava za sprovođenje mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije.

Sprovođenje sistematske deratizacije i uništavanje krpelja i komaraca obuhvata primenu hemijskih, mehaničkih i bioloških sredstava za suzbijanje štetnih vrsta glodara, krpelja i komaraca.

Predlog o vrsti, tipu i količini sredstava koja će se upotrebiti, daje vršilac delatnosti u skladu sa važećim zakonskim propisima.

Obaveze vršioca delatnosti u slučaju neplaniranih prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju delatnosti zoohigijene

Član 15

U slučaju nastupanja neplaniranih ili neočekivanih poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga, odnosno obavljanju delatnosti zoohigijene, vršilac delatnosti je dužan da odmah o tome obavesti sekretarijat Gradske uprave nadležan za komunalne poslove (u daljem tekstu: nadležni sekretarijat) i da istovremeno preduzme mere za otklanjanje uzroka poremećaja.

Ukoliko vršilac delatnosti to ne učini, nadležni sekretarijat ima pravo da preduzme mere za hitnu zaštitu komunalnih objekata i druge imovine koja je ugrožena na teret vršioca delatnosti.

Obaveza korisnika komunalne usluge hvatanja, zbrinjavanja, veterinarske nege i smeštaja napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka u prihvatilište i lišavanja života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene i izgubljene životinje

Član 16

Vlasnik odnosno držalac koji izgubi psa ili mačku dužan je da taj gubitak bez odlaganja a najkasnije u roku od tri dana od dana gubitka životinje prijavi nadležnom sekretarijatu, odnosno vršiocu delatnosti zoohigijene i veterinarskoj službi.

Ako vlasnik, odnosno držalac psa ili mačke ne prijavi gubitak iz stava 1. ovog člana smatra se da je napustio životinju.

Troškove zbrinjavanja napuštenih pasa i mačaka snosi vlasnik, odnosno držalac istih a ako je nepoznat, troškove zbrinjavanja snosi vršilac delatnosti zoohigijene.

Obaveza korisnika komunalne usluge neškodljivog uklanjanja leševa životinja sa površina javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla

Član 17

Troškove uklanjanja leševa životinja sa površine javne namene do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla snosi vlasnik, odnosno držalac životinja, a ako je nepoznat, ove troškove snosi vršilac delatnosti zoohigijene.

III FINANSIRANJE OBAVLJANJA DELATNOSTI ZOOHIGIJENE

Izvori sredstava za obavljanje i razvoj delatnosti zoohigijene

Član 18

Izvori sredstava za obavljanje i razvoj delatnosti zoohigijene obezbeđuju se iz:

- prihoda budžeta Grada,

- prihoda od pružanja komunalnih usluga,

- namenskih sredstava drugih nivoa vlasti i

- drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Finansiranje delatnosti zoohigijene iz budžeta Grada

Član 19

Za obavljanje i razvoj delatnosti zoohigijene iz člana 2. ove odluke obezbeđuju se sredstva u budžetu Grada.

Visina sredstava koja se opredeljuje u budžetu Grada za obavljanje delatnosti zoohigijene određuje se na osnovu jedinične cene komunalnih usluga i količine izvršenih komunalnih usluga u prethodnom periodu.

Utvrđivanje i naplata cene komunalne usluge

Član 20

Komunalnu uslugu hvatanja, zbrinjavanja, veterinarske nege i smeštaja napuštenih pasa i mačaka u prihvatilišta, lišavanja života za neizlečivo bolesne i povređene napuštene životinje i sprovođenja mera iz programa kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka, plaćaju vlasnici ili držaoci pasa i mačaka odnosno životinja, ukoliko se utvrdi njihov identitet.

Cene komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana utvrđuju se cenovnikom vršioca delatnosti na osnovu elemenata za određivanje cena komunalnih usluga utvrđenih zakonom.

Na cenovnik iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Gradsko veće Grada Subotice (u daljem tekstu: Gradsko veće).

IV OSTALI POSLOVI ZOOHIGIJENSKE SLUŽBE

Vršioci ostalih poslova zoohigijenske službe

Član 21

Ostale poslove zoohigijenske službe iz člana 3. ove odluke obavljaju javno preduzeće, privredno društvo, preduzetnik ili drugi privredni subjekt (u daljem tekstu: vršilac poslova), kome se u skladu sa zakonom, obavljanje pojedinih poslova poveri.

Poveravanje pojedinih poslova zoohigijenske službe čije finansiranje se ne vrši iz budžeta Grada, vrši se na osnovu javnog poziva.

Odluku o raspisivanju javnog poziva donosi Gradonačelnik na predlog nadležnog sekretarijata.

Odluku o poveravanju poslova zoohigijenske službe donosi Gradonačelnik.

Na osnovu odluke iz stava 4. ovog člana sa izabranim vršiocem poslova zaključuje se ugovor.

Hvatanje i zbrinjavanje napuštenih životinja svih vrsta (osim pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje

Član 22

Hvatanje i zbrinjavanje napuštenih životinja svih vrsta (osim pasa i mačaka) u prihvatilišta za životinje vrši se po prijavi ili po osnovu saznanja.

Vršilac poslova je dužan da uhvaćenu životinju smesti u odgovarajuće prihvatilište za životinju i da na odgovarajući način zbrine.

Vršilac poslova je dužan da preduzme mere za pronalazak vlasnika odnosno držaoca uhvaćene životinje.

Troškove hvatanja i zbrinjavanja napuštenih životinja iz stava 1. ovog člana snosi vlasnik ili držaoc životinja.

Neškodljivo uklanjanje leševa životinja iz objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili prometa životinja do objekata za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla

Član 23

Neškodljivo uklanjanje leševa životinja iz objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili prometa životinja vršilac poslova vrši za sve korisnike osim iz objekata koji su registrovani kao farme.

Uklanjanje leševa iz stava 1. ovog člana vršilac poslova vrši po prijavi vlasnika ili držaoca životinja ili objekta.

Vlasnik odnosno držalac životinja je dužan da odmah a najkasnije u roku od 12 sati prijavi vršiocu poslova da mu je životinja uginula uz navođenje adrese i vlasnika objekta ili domaćinstva.

Kada je životinja uginula pod okolnostima koje se ne smatraju uobičajenim, leš životinje može biti uklonjen samo po nalogu veterinarskog inspektora.

Troškove uklanjanja leševa životinja iz stava 1. ovog člana snosi vlasnik ili držaoc životinja.

Transport ili organizovanje transporta leševa životinja svih vrsta od objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekta za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla

Član 24

Transport ili organizovanje transporta leševa životinja svih vrsta od objekata za uzgoj, držanje, dresuru, izlaganje, održavanje takmičenja ili promet životinja do objekta za sakupljanje, preradu ili uništavanje otpada životinjskog porekla vršilac poslova obavlja na način koji ne predstavlja rizik po druge životinje, ljude ili životnu sredinu.

Objekat za sakupljanje leševa životinja svih vrsta obezbeđuje Grad, odnosno vršilac poslova, u skladu sa odlukom o poveravanju poslova.

Troškove transporta leševa životinja iz stava 1. ovog člana snosi vlasnik ili držalac životinja.

V NADZOR

Nadzor nad primenom odluke

Član 25

Nadzor nad primenom ove odluke vrši nadležni sekretarijat.

Inspekcijski nadzor

Član 26

Poslove inspekcijskog nadzora nad sprovođenjem ove odluke u delu obavljanja delatnosti zoohigijene obavlja sekretarijat Gradske uprave nadležan za inspekcijsko-nadzorne poslove putem komunalnog inspektora.

Prava i dužnosti komunalnog inspektora

Član 27

Komunalni inspektor ima pravo i dužnost da u vršenju inspekcijskog nadzora:

1. proverava da li Preduzeće obavlja delatnost zoohigijene u skladu sa članom 8. stav 1. ove odluke;

2. proverava da li Preduzeće u prihvatilište smešta pse i mačke u skladu sa članom 9. stav 1. ove odluke;

3. proverava da li u vršenju poslova kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka Preduzeće postupa u skladu sa Programom (član 12. ove odluke);

4. proverava da vršilac delatnosti u obavljanju poslova neškodljivog uklanjanja leševa životinja a površina javne namene vrši poslove propisane članom 13. stav 1. ove odluke;

5. proverava da li vršilac delatnosti u obavljanju poslova sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene vrši poslove iz člana 14. stav 1. ove odluke.

U vršenju prava i dužnosti iz stava 1. ovog člana komunalni inspektor:

1. pregleda opšte i pojedinačne akte, evidencije i drugu dokumentaciju vršilaca delatnosti zoohigijene i drugih pravnih i fizičkih lica;

2. saslušava i uzima izjave od odgovornih lica kod vršilaca delatnosti zoohigijene i drugih pravnih i fizičkih lica;

3. pregleda objekte, postrojenja i uređaje za obavljanje delatnosti zoohigijene i poslovne prostorije radi prikupljanja neophodnih podataka.

Komunalni inspektor je dužan da uzme u postupak prijave pravnih i fizičkih lica u vezi sa obavljanjem poslova delatnosti zoohigijene i da u roku od osam radnih dana o rezultatima postupka obavesti podnosioca prijave.

O svakom izvršenom pregledu i radnjama komunalni inspektor sastavlja zapisnik, u skladu sa zakonom.

Zapisnik se obavezno dostavlja vršiocu delatnosti zoohigijene, odnosno drugom pravnom ili fizičkom licu nad čijim je poslovanjem, odnosno postupanjem izvršen uvid.

Ovlašćenja komunalnog inspektora

Član 28

U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni inspektor je ovlašćen da:

1. naloži rešenjem Preduzeću da delatnost zoohigijene obavlja u skladu sa članom 8. stav 1. ove odluke;

2. naloži rešenjem Preduzeću da smeštaj pasa i mačaka u prihvatilište vrši u skladu sa članom 9. stav 1. ove odluke;

3. naloži rešenjem Preduzeću da u vršenju poslova kontrole i smanjenja populacije napuštenih pasa i mačaka Preduzeće postupa u skladu sa Programom (član 12. ove odluke);

4. naloži rešenjem vršiocu delatnosti da u obavljanju poslova neškodljivog uklanjanja leševa životinja a površina javne namene vrši poslove propisane članom 13. stav 1. ove odluke;

5. naloži rešenjem vršiocu delatnosti da u obavljanju poslova sprovođenja mera kontrole i smanjenja populacije štetnih mikroorganizama, glodara i insekata sprovođenjem mera dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije na površinama javne namene vrši poslove iz člana 14. stav 1. ove odluke;

6. izriče i naplaćuje novčane mandatne kazne po ovoj odluci na licu mesta, odnosno podnosi, u skladu sa zakonom, prekršajnu prijavu, u slučajevima kada učinilac prekršaja ne plati novčanu kaznu izrečenu na licu mesta;

7. podnosi zahtev za pokretanje prekršajnog postupka, odnosno prijavu za privredni prestup ili krivično delo ukoliko oceni da je povredom propisa učinjen prekršaj, privredni prestup ili krivično delo;

8. preduzima druge mere utvrđene zakonom, podzakonskim propisima i ovom odlukom.

Rešenje i žalba na rešenje

Član 29

Ako komunalni inspektor prilikom vršenja nadzora utvrdi da propis nije primenjen ili da je nepravilno primenjen, u roku koji ne može biti duži od 15 dana od dana izvršenog nadzora doneće rešenje o otklanjanju utvrđene nepravilnosti i odrediće rok za njeno otklanjanje.

Na rešenje komunalnog inspektora može se izjaviti žalba Gradskom veću u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

O žalbi veće odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Žalba ne odlaže izvršenje rešenja komunalnog inspektora.

Rešenje Gradskog veća je konačno u upravnom postupku i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Saradnja sa komunalnom policijom i republičkim inspekcijskim službama

Član 30

Komunalni inspektor u obavljanju poslova sarađuje sa komunalnom policijom i inspekcijskim službama Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Saradnja iz stava 1. ovog člana obuhvata naročito: međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne inspekcije.

Komunalno-policijski poslovi

Član 31

Komunalno-policijske i druge poslove nad obavljanjem delatnosti zoohigijene i ostalih poslova zoohigijenske službe, u skladu sa ovom odlukom, vrši Komunalna policija.

Ovlašćenje komunalnog policajca

Član 32

U obavljanju poslova Komunalne policije, komunalni policajac, pored ovlašćenja propisanih zakonom, ovlašćen je da:

1) izrekne mandatnu kaznu;

2) podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo;

3) podnese zahtev za vođenje prekršajnog postupka.

Ukoliko komunalni policajac, u obavljanju komunalno-policijskih poslova, uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem, nadležni organ.

VI KAZNENE ODREDBE

Prekršaji

Član 33

Novčanom kaznom od 50.000 do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako ne postupi po rešenju komunalnog inspektora donetog po ovlašćenju iz člana 28. stav 1. tačka 1-5. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 2.500 do 75.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom od 5.000 do 250.000 dinara.

Mandatna kazna

Član 34

Za prekršaj iz člana 33. izriče se mandatna kazna u iznosu od:

3) za pravna lica i preduzetnike

10.000,00 dinara;

4) za odgovorno lice

2.500,00 dinara.

Naplata mandatne kazne

Član 35

Za prekršaj iz člana 33. ove odluke komunalni inspektor odnosno komunalni policajac izriče i naplaćuje na mestu izvršenja prekršaja novčanu kaznu učiniocu koga zatekne u vršenju prekršaja.

O naplaćenoj novčanoj kazni izdaje se potvrda u kojoj se označava koji je prekršaj učinjen i kolika je novčana kazna izrečena i naplaćena.

Ako novčana kazna iz ovog člana ne bude naplaćena na licu mesta komunalni inspektor odnosno komunalni policajac odmah će učiniocu prekršaja uručiti poziv - nalog da istu plati na račun propisan za uplatu javnih prihoda u roku od osam dana od dana izdavanja naloga za plaćanje, zajedno sa obaveštenjem da će u slučaju da kazna ne bude uplaćena u ostavljenom roku, protiv njega pokrenuti prekršajni postupak.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Prestanak važenja odluke

Član 36

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o određivanju delatnosti hvatanja i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih pasa i mačaka i sakupljanja njihovih leševa kao komunalna delatnost ("Službeni list Grada Subotice", br. 6/10 i "Službeni glasnik RS", br. 71/12 - US).

Stupanje na snagu odluke

Član 37

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".