POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKA
O POKRAJINSKOJ UPRAVI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 40/2012 - prečišćen tekst)

Član 1

Ovom pokrajinskom skupštinskom odlukom (u daljem tekstu: Odluka) se uređuje položaj, način rada, poslovi i organizacija pokrajinske uprave, broj i delokrug organa pokrajinske uprave, odnos pokrajinske uprave prema drugim organima i druga pitanja od značaja za pokrajinsku upravu.

Član 2

Sve imenice koje se koriste u ovoj odluci u muškom rodu istovremeno obuhvataju imenice u ženskom rodu.

Imenice koje označavaju službene pozicije i funkcije u organima Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina) koriste se u obliku koji izražava pol lica koje je njihov nosilac.

1. POLOŽAJ, NAČIN RADA I POSLOVI POKRAJINSKE UPRAVE

Položaj, sastav i odgovornost pokrajinske uprave

Član 3

Pokrajinska uprava je samostalna.

Organi pokrajinske uprave su pokrajinski sekretarijati i pokrajinske posebne upravne organizacije.

Pokrajinske posebne upravne organizacije su zavodi i direkcije.

Za svoj rad pokrajinska uprava odgovorna je Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Skupština) i Vladi Autonomne Pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Pokrajinska vlada).

Radi ostvarivanja kontrole rada pokrajinske uprave, u skladu sa Statutom, organi pokrajinske uprave podnose izveštaj o svom radu Pokrajinskog vladi.

Nadzor nad radom

Član 4

Rad pokrajinske uprave podleže nadzoru Pokrajinske vlade.

U ostvarivanju prava nadzora nad radom pokrajinske uprave Pokrajinska vlada:

- razmatra izveštaje o radu organa pokrajinske uprave,

- poništava ili ukida opšte akte koji su u suprotnosti sa pokrajinskom skupštinskom odlukom ili opštim aktom Skupštine i Pokrajinske vlade,

- predlaže Skupštini razrešenje zamenika rukovodioca organa pokrajinske uprave.

Odgovornost za štetu

Član 5

Za štetu koju svojim nezakonitim ili nepravilnim radom organi pokrajinske uprave prouzrokuju fizičkim i pravnim licima odgovara AP Vojvodina.

Finansiranje rada

Član 6

Sredstva za finansiranje poslova pokrajinske uprave obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Načela delovanja pokrajinske uprave

Član 7

Organi pokrajinske uprave su samostalni u vršenju svojih poslova i rade u okviru i na osnovu Ustava, zakona, Statuta, pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih opštih akata Skupštine i Pokrajinske vlade.

Član 8

Organi pokrajinske uprave dužni su da svakome obezbede jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njegovih prava i interesa.

Član 9

Organi pokrajinske uprave dužni su da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i interesa da u skladu sa pravilima struke koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija ako se njima postižu cilj i svrha propisa i da poštuju ličnost i dostojanstvo stranke.

Srazmerna zastupljenost nacionalnih zajednica

Član 10

U organima pokrajinske uprave, pripadnici nacionalnih zajednica u AP Vojvodini treba da budu zastupljeni srazmerno njihovoj zastupljenosti u stanovništvu na području rada organa pokrajinske uprave.

Pokrajinska vlada svojim aktom utvrđuje mere i aktivnosti, naročito u oblasti zapošljavanja, koje imaju za cilj postizanje srazmerne zastupljenosti pripadnika nacionalnih zajednica u pokrajinskoj upravi.

Posebne mere i aktivnosti iz stava 2. ovog člana traju dok postoji značajnija nesrazmerna zastupljenost, pod uslovom da te mere i aktivnosti ne ugrožavaju rad organa pokrajinske uprave, ni opšte uslove zapošljavanja u njima.

Organi pokrajinske uprave su dužni da podnose godišnji izveštaj Pokrajinskoj vladi o ostvarivanju mera i aktivnosti iz stava 2. ovog člana.

Javnost rada pokrajinske uprave

Član 11

Rad pokrajinske uprave dostupan je javnosti.

Organi pokrajinske uprave su dužni da omoguće uvid u svoj rad prema zakonu kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.

Poslovi pokrajinske uprave

Član 12

Organi pokrajinske uprave u okviru nadležnosti AP Vojvodine utvrđenih Ustavom, zakonom i Statutom obavljaju izvršne poslove, vrše nadzor, pripremaju propise koje donose Skupština i Pokrajinska vlada i donose upravne propise iz svoje nadležnosti, obavljaju stručne i razvojne poslove, prate rad javnih službi, vrše poverene poslove državne uprave i obavljaju druge poslove u skladu sa propisima.

Član 13

U obavljanju izvršnih poslova organi pokrajinske uprave sprovode i primenjuju pokrajinske skupštinske odluke, pokrajinske uredbe i druge odluke Skupštine i Pokrajinske vlade donošenjem upravnih propisa i pojedinačnih upravnih akata kojima se rešava u upravnim stvarima, vode javne evidencije, izdaju javne isprave i preduzimaju i vrše druge upravne radnje.

Na osnovu ovlašćenja utvrđenih u pokrajinskoj skupštinskoj odluci pokrajinski sekretarijati vrše nadzor nad primenom pokrajinskih propisa uvidom u poslovanje i postupanje organa, organizacija, fizičkih i pravnih lica i izriču odgovarajuće mere.

Organi pokrajinske uprave pripremaju nacrte i predloge propisa koje donose Skupština i Pokrajinska vlada i donose upravne propise iz svoje nadležnosti.

U obavljanju stručnih i razvojnih poslova organi pokrajinske uprave prate i analiziraju stanje u oblastima iz svog delokruga, pripremaju izveštaje i informacije na osnovu utvrđenog stanja, preduzimaju mere ili predlažu Pokrajinskoj vladi donošenje propisa i preduzimanje mera na koje je ovlašćena, pripremaju Pokrajinskoj vladi strategije, programe i planove razvoja u oblastima iz svog delokruga.

Organi pokrajinske uprave u oblastima iz svoga delokruga prate, nadziru i pomažu rad, ustanova, javnih preduzeća, fondova i drugih organizacija čiji je osnivač AP Vojvodina u cilju da se njihov rad odvija u skladu sa propisima.

Organi pokrajinske uprave vrše poslove državne uprave kada im je vršenje tih poslova zakonom povereno.

Poveravanje poslova pokrajinske uprave

Član 14

Pokrajinskom skupštinskom odlukom jedinicama lokalne samouprave sa teritorije AP Vojvodine, javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač AP Vojvodina (u daljem tekstu: imaoci javnih ovlašćenja) mogu se poveriti pojedini poslovi pokrajinske uprave iz izvorne nadležnosti AP Vojvodine.

Pokrajinska vlada i organi pokrajinske uprave zadržavaju i posle poveravanja poslova pokrajinske uprave odgovornost za njihovo izvršavanje.

Poslovi nadzora organa pokrajinske uprave mogu biti povereni jedino organima jedinica lokalne samouprave.

Sredstva za vršenje poverenih poslova pokrajinske uprave obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine.

Član 15

Pri vršenju poverenih poslova pokrajinske uprave imaoci javnih ovlašćenja imaju ista prava i dužnosti kao organi pokrajinske uprave.

Kada je imaocu javnog ovlašćenja povereno donošenje upravnih propisa, oni po prirodi i nazivu moraju da odgovaraju upravnim propisima koji donose organi pokrajinske uprave i obavezno se objavljuju u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

Član 16

Nadzor nad radom imalaca javnih ovlašćenja u vršenju poverenih poslova obavljaju organi pokrajinske uprave iz čijeg su delokruga poslovi koji su povereni.

Nadzor nad obavljanjem poverenih poslova organi pokrajinske uprave vrše shodnom primenom odredaba Zakona o državnoj upravi o ovlašćenjima nadzornog organa.

Poslovi nadzora pokrajinske uprave

Član 17

Pokrajinski sekretarijati mogu vršiti nadzor i preduzimati mere u skladu sa pokrajinskim propisima kojima im je dato takvo ovlašćenje.

U vršenju nadzora iz stava 1. ovog člana ovlašćeno lice može naročito da: utvrdi stanje u pogledu primene pokrajinskih propisa, upozori na uočene nepravilnosti i odredi rok i mere za njihovo otklanjanje, izdaje instrukcije, naloži preduzimanje poslova koje smatra potrebnim, pokrene odgovarajući postupak za utvrđivanje odgovornosti, preduzima i druge mere u skladu sa pokrajinskim propisima.

Član 18

Pokrajinski sekretarijat nadležan za poslove uprave vrši unutrašnji upravni nadzor nad drugim organima pokrajinske uprave.

Unutrašnji upravni nadzor obuhvata nadzor nad primenom propisa kojima se uređuje organizacija, delokrug i način rada pokrajinske uprave i radni odnosi zaposlenih u organima pokrajinske uprave kao i akata donetih u postupku primene ovih propisa.

Član 19

Unutrašnji upravni nadzor se vrši preko pokrajinskog upravnog inspektora.

Pokrajinski upravni inspektor je zaposleno lice u organima pokrajinske uprave sa završenim pravnim fakultetom i najmanje pet godina radnog iskustva u poslovima uprave.

Izgled i sadržaj obrasca legitimacije pokrajinskog upravnog inspektora propisuje pokrajinski sekretarijat nadležan za poslove uprave.

Član 20

U okviru unutrašnjeg upravnog nadzora pokrajinski upravni inspektor:

- ostvaruje neposredan uvid u rad organa pokrajinske uprave u pogledu poštovanja propisa i akata donetih na osnovu tih propisa;

- ukoliko konstatuje nedostatke i nepravilnosti ostavlja primeren rok za njihovo otklanjanje u skladu sa njegovim instrukcijama,

- rešenjem naređuje otklanjanje nedostataka i nepravilnosti koji nisu otklonjeni u ostavljenom roku,

- obaveštava Pokrajinsku vladu preko pokrajinskog sekretarijata nadležnog za poslove uprave o nesprovođenju izrečene mere.

Protiv rešenja pokrajinskog upravnog inspektora organ pokrajinske uprave može izjaviti prigovor rukovodiocu pokrajinskog sekretarijata nadležnog za poslove uprave, u roku od 8 dana od dana dostavljanja rešenja.

Akti pokrajinske uprave

Član 21

Radi izvršavanja zakona, drugih propisa i opštih akata Republike Srbije, propisa Skupštine i Pokrajinske vlade, organi pokrajinske uprave donose upravne propise i rešenja, kad su za to ovlašćeni tim aktima.

Akte iz stava 1. ovog člana donosi rukovodilac organa pokrajinske uprave.

Član 22

Upravni propisi su pravilnik, naredba i uputstvo.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih opštih akata Skupštine i pokrajinske uredbe i odluke Pokrajinske vlade.

Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredbi zakona i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenje poslova organa pokrajinske uprave.

Upravnim propisom ne mogu se utvrditi prava i obaveze koja nisu utvrđena zakonom ili pokrajinskom skupštinskom odlukom.

Član 23

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima u skladu sa propisima.

Član 24

Pravilnike i uputstva koji su od interesa za više organa pokrajinske uprave donose rukovodioci tih organa, sporazumno, kad su za to ovlašćeni propisom Skupštine ili Pokrajinske vlade.

Član 25

Kancelarijsko poslovanje organa pokrajinske uprave obuhvata evidentiranje, čuvanje, klasifikovanje i arhiviranje materijala primljenog i nastalog u radu organa pokrajinske uprave, kao i druga pitanja vezana za njihovo poslovanje.

Pokrajinska vlada uređuje kancelarijsko poslovanje iz stava 1. ovog člana.

Službena upotreba jezika i pisama

Član 26

U svom radu pokrajinska uprava obezbeđuje službenu upotrebu srpskog jezika, ćiriličkog i latiničkog pisma, mađarskog, slovačkog, hrvatskog, rumunskog i rusinskog jezika i njihovih pisama, u skladu sa zakonom, Statutom i pokrajinskom skupštinskom odlukom.

Zaposlena lica u organima pokrajinske uprave dužna su da znaju srpski jezik, a jezik manjinske nacionalne zajednice koji je u službenoj upotrebi ako je to utvrđeno aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Provera znanja srpskog jezika se obavlja, u slučaju da srpski jezik nije maternji jezik zaposlenog lica u organima pokrajinske uprave i ako osnovno, srednje ili visoko obrazovanje nije stečeno na teritoriji Republike Srbije, odnosno na srpskom jeziku, na način utvrđen aktom Pokrajinske vlade.

Provera znanja jezika manjinske nacionalne zajednice koji je u službenoj upotrebi ili drugih jezika koji su utvrđeni aktom o sistematizaciji bliže se uređuje posebnom pokrajinskom skupštinskom odlukom.

Član 27

Pisana komunikacija između organa pokrajinske uprave i drugih organa, organizacija i ustanova, kao i stranih fizičkih i pravnih lica vodi se na srpskom jeziku i ćiriličkom pismu.

Izuzetno, ako se organ, organizacija i ustanova, kao i strano fizičko i pravno lice pisanim putem obrate na jeziku manjinske nacionalne zajednice iz člana 26. stav 1. ove odluke ili na nekom stranom jeziku, organ pokrajinske uprave kome je pismeno upućeno obezbediće njegovo prevođenje i može odgovoriti na jeziku i pismu na kome je pismeno podneto.

Član 28

Ako se stranka u pisanoj ili usmenoj formi obrati organu pokrajinske uprave na jednom od jezika koji su u službenoj upotrebi u njihovom radu, oni su dužni da odgovore na tom jeziku.

U odnosu na službenu upotrebu jezika u upravnom postupku koji se vodi pred organom pokrajinske uprave, primenjuju se odgovarajuće odredbe zakona koji uređuje upravni postupak.

Član 29

Pisana komunikacija između zaposlenog i organa pokrajinske uprave vodi se na srpskom jeziku i ćiriličkom pismu.

Ako se radi o ostvarivanja prava zaposlenog iz radnog odnosa, zaposleni ima pravo da koristi svoj maternji jezik ako je taj jezik u službenoj upotrebi.

Član 30

Zaposleni u organima pokrajinske uprave međusobnu službenu komunikaciju obavljaju na jeziku koji svi učesnici razgovora razumeju i govore.

Član 31

Organi pokrajinske uprave u slučaju da nisu osposobljeni za komunikaciju na odgovarajućem jeziku mogu koristiti usluge službe za prevođenje u sastavu pokrajinskog sekretarijata nadležnog za poslove uprave.

Član 32

Organi pokrajinske uprave su dužni da obezbede finansijske, tehničke uslove i ljudske resurse radi obezbeđivanja službene upotrebe jezika i pisama iz člana 26. stav 1. ove odluke.

Pokrajinska vlada svojim aktom bliže uređuje kriterijume utvrđivanja visine finansijskih sredstava, kao i organizaciono-tehnička pitanja od značaja za obezbeđivanje službene upotrebe jezika i pisama nacionalnih zajednica iz člana 26. stav 1. ove odluke.

Član 33

Pokrajinska vlada prati ostvarivanje službene upotrebe jezika i pisama u organima pokrajinske uprave i preduzima mere u cilju obezbeđivanja jezičke ravnopravnosti.

Zaposlena lica u organima pokrajinske uprave

Član 34

Zaposlena lica u organima pokrajinske uprave obavljaju poslove iz delokruga tog organa, kao i prateće pomoćno-tehničke poslove.

Pojedina pitanja iz oblasti radnih odnosa postavljenih i zaposlenih lica u organima pokrajinske uprave uređuju se u skladu sa zakonom, aktom Pokrajinske vlade.

2. UREĐENJE POKRAJINSKE UPRAVE

Pokrajinski sekretarijat

Član 35

Pokrajinski sekretarijati se obrazuju za vršenje poslova pokrajinske uprave u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.

Pokrajinskim sekretarijatom rukovodi pokrajinski sekretar.

Pokrajinski sekretar

Član 36

Pokrajinski sekretar je član Pokrajinske vlade zadužen za rukovođenje pokrajinskim sekretarijatom.

Pokrajinski sekretar predstavlja pokrajinski sekretarijat, organizuje i obezbeđuje obavljanje poslova na efikasan način, donosi akta za koja je ovlašćen i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.

Zamenik pokrajinskog sekretara

Član 37

Pokrajinski sekretar može imati zamenika koga bira Skupština na mandat od četiri godine.

Prestankom mandata Pokrajinske vlade mandat prestaje i zameniku pokrajinskog sekretara.

Zamenik pokrajinskog sekretara zamenjuje pokrajinskog sekretara i pomaže pokrajinskom sekretaru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi.

U slučaju duže sprečenosti pokrajinskog sekretara, što treba da konstatuje Pokrajinska vlada, zamenik zamenjuje odsutnog pokrajinskog sekretara.

Pokrajinski sekretar može ovlastiti zamenika pokrajinskog sekretara da prisustvuje i učestvuje u radu na sednicama Pokrajinske vlade bez prava glasa.

Podsekretar pokrajinskog sekretarijata

Član 38

Pokrajinski sekretarijat može da ima podsekretara koji za svoj rad odgovara pokrajinskom sekretaru.

Podsekretar pomaže pokrajinskom sekretaru u upravljanju kadrovskim, finansijskim, informatičkim i drugim poslovima i u usklađivanju rada unutrašnjih jedinica pokrajinskog sekretarijata i sarađuje sa drugim organima.

Podsekretara postavlja Pokrajinska vlada na četiri godine na predlog pokrajinskog sekretara.

Pomoćnik pokrajinskog sekretara

Član 39

U pokrajinskom sekretarijatu mogu se postavljati pomoćnici pokrajinskog sekretara.

Pomoćnik pokrajinskog sekretara rukovodi zaokruženom oblašću rada pokrajinskog sekretarijata za koji se obrazuje sektor i za svoj rad odgovara pokrajinskom sekretaru.

Pomoćnika pokrajinskog sekretara postavlja Pokrajinska vlada na četiri godine na predlog pokrajinskog sekretara.

Poseban savetnik pokrajinskog sekretara

Član 40

Pokrajinski sekretar može imati posebnog savetnika.

Poseban savetnik pokrajinskog sekretara po nalogu pokrajinskog sekretara priprema predloge, sačinjava mišljenja i vrše druge poslove za pokrajinskog sekretara.

Prava i obaveze posebnog savetnika pokrajinskog sekretara uređuju se ugovorom, prema opštim pravilima građanskog prava, a naknada za rad prema merilima koje odredi Pokrajinska vlada.

Broj posebnih savetnika pokrajinskog sekretara određuje se aktom Pokrajinske vlade za svaki pokrajinski sekretarijat.

Pokrajinske posebne upravne organizacije

Član 41

Pokrajinske posebne upravne organizacije obrazuju se za obavljanje stručnih i sa njima povezanih izvršnih poslova.

Pokrajinske posebne upravne organizacije su zavodi i direkcije, a mogu se propisom odrediti i drugačiji nazivi.

U osnivačkom aktu organizacije iz stava 2. ovog člana izričito se naznačava da je reč o pokrajinskoj posebnoj upravnoj organizaciji koja poslove iz svog delokruga i javna ovlašćenja obavlja u skladu sa propisima kojima se uređuje rad pokrajinske uprave.

Pokrajinskom posebnom upravnom organizacijom rukovodi direktor koga postavlja Pokrajinska vlada na period od četiri godine na predlog predsednika Pokrajinske vlade. Direktor pokrajinske posebne upravne organizacije odgovara Pokrajinskoj vladi.

Pokrajinski upravni okruzi

Član 42

U cilju vršenja pojedinih poslova pokrajinske uprave van mesta sedišta organa pokrajinske uprave, osnivaju se pokrajinski upravni okruzi.

Osnivaju se pokrajinski upravni okruzi u sledećim sedištima:

- na teritoriji Bačke u Subotici i Somboru,

- na teritoriji Banata u Kikindi, Vršcu, Pančevu i Zrenjaninu,

- na teritoriji Srema u Sremskoj Mitrovici.

Pokrajinska vlada pokrajinskom uredbom uređuje nazive, područje, vrstu poslova, način rada i rukovođenja pokrajinskih upravnih okruga.

Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta

Član 43

Unutrašnje uređenje organa pokrajinske uprave uređuje se pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta koji je zasnovan na načelima koja utvrđuje Pokrajinska vlada svojim aktom.

Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u pokrajinskom sekretarijatu donosi pokrajinski sekretar, a u pokrajinskoj posebnoj upravnoj organizaciji direktor.

Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta stupa na snagu davanjem saglasnosti od strane Pokrajinske vlade.

Sukob interesa

Član 44

Zamenik pokrajinskog sekretara podleže pravilima o sprečavanju sukoba interesa kao i član Pokrajinske vlade.

Postavljena lica u organima pokrajinske uprave podležu pravilima o sprečavanju sukoba interesa.

3. POKRAJINSKI SEKRETARIJATI I NJIHOV DELOKRUG

Pokrajinski sekretarijati

Član 45

Pokrajinski sekretarijati su:

1. Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo,

2. Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice,

3. Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje,

4. Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju,

5. Pokrajinski sekretarijat za finansije,

6. Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu,

7. Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine,

8. Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj,

9. Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine,

10. Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu,

11. Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo

Član 46

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva, lova, stočarstva, akvakulture, pčelarstva i veterinarstva, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: donosi program mera za podršku sprovođenja poljoprivredne politike; propisuju uslovi i način raspodele korišćenja sredstava ostvarenih od korišćenja poljoprivrednog zemljišta; obrazuje poseban budžet u koji se usmeravaju sredstva od korišćenja poljoprivrednog zemljišta; osniva budžetski fond za vode, šume i lovstvo; utvrđuju stručni poslovi za unapređivanje poljoprivredne proizvodnje; osnivaju i preuzimaju poljoprivredne savetodavne službe i vrše osnivačka prava nad njima; osnivaju prognozno-izveštajne službe i vrše osnivačka prava nad njima; predlažu nadležnom ministarstvu uslovi izvoza i uvoza određenih poljoprivrednih proizvoda; donosi dugoročni program mera za sprovođenje odgajivačkog programa za teritoriju AP Vojvodine i godišnji program za njegovo sprovođenje; obrazuje naučno-stručni savet za stočarstvo; donose, sprovode i nadziru redovne i vanredne mere odbrane od spoljnih i unutrašnjih voda; upravlja vodnim resursima i veštačkim i prirodnim vodotocima na teritoriji AP Vojvodine; donose planska dokumenta u oblasti integralnog upravljanja vodama; osniva javno preduzeće za gazdovanje vodama na teritoriji AP Vojvodine i vrše osnivačka prava nad njim; osniva javno preduzeće za gazdovanje šumama na teritoriji AP Vojvodine i vrše osnivačka prava nad njim.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo obavlja i poslove propisane zakonima iz oblasti poljoprivrede, vodoprivrede, šumarstva, lova, stočarstva, akvakulture, pčelarstva i veterinarstva, kada je tim zakonima propisano da poslove obavlja nadležan organ autonomne pokrajine.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo obavlja kao poverene one poslove državne uprave, koji su zakonima iz stava 2. povereni pokrajinskim organima uprave.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo prima i obrađuje dokumentaciju za dodelu podsticajnih i drugih sredstava iz budžeta AP Vojvodine u oblasti poljoprivrede, šumarstva, lovstva, vodoprivrede i stočarstva.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga, prati, nadzire i pomaže rad javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje

Član 47

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti kulture, zaštite kulturnih dobara, kinematografije, zadužbina, fondova i fondacija, bibliotečke delatnosti, izdavanja publikacija, međuregionalne saradnje u oblasti kulture, kao i zaštite prava intelektualne svojine u oblasti kulture, koji se odnose na pripremanje akata Skupštine ili Pokrajinske vlade kojima se: utvrđuju potrebe i interes građana na teritoriji AP Vojvodine u oblasti kulture; uređuju potrebe i interes u oblasti kulture manjinskih nacionalnih zajednica i obezbeđuju sredstva za njihovo ostvarivanje; osnivaju arhivi, muzeji, biblioteke, pozorišta, zavodi i druge ustanove u oblasti kulture i vrše osnivačka prava nad njima; predlaže deo Strategije kulturnog razvoja Republike Srbije za teritoriju AP Vojvodine; utvrđuje program kulturnog razvoja AP Vojvodine, u skladu sa Strategijom kulturnog razvoja Republike Srbije; utvrđuju nagrade i uređuje način i postupak njihove dodele za podsticaj kulturnog stvaralaštva u pojedinim oblastima kulture, odnosno za poseban doprinos u oblasti kulturnog stvaralaštva; obezbeđuju sredstva za rad, investiciono i tekuće održavanje, odnosno finansiranje dela programa ustanova kulture, čiji je osnivač AP Vojvodina; utvrđuju merila, kriterijumi i postupak dodele sredstava za ustanove i organizacije čiji osnivač nije AP Vojvodina, a koje doprinose razvoju kulture i umetnosti u AP Vojvodini, ili obezbeđuju razvoj kulture pripadnika manjinskih nacionalnih zajednica i priprema akata kojima se obezbeđuju sredstva za njihov rad, investiciono i tekuće održavanje i opremanje, odnosno programe; propisuju dopunski uslovi za rad Arhiva Vojvodine u Novom Sadu, Biblioteke Matice srpske u Novom Sadu, Muzeja Vojvodine u Novom Sadu, Muzeja savremene likovne umetnosti u Novom Sadu i Pozorišnog muzeja Vojvodine; utvrđuje ispunjenost uslova za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova zaštite na teritoriji AP Vojvodine; osnivaju ustanove u oblasti zaštite kulturnih dobara osim Biblioteke Matice srpske; vrše osnivačka prava u ustanovama zaštite i osnivačka prava u pogledu imenovanja direktora i članova upravnog i nadzornog odbora ustanova kulture, čiji se rad, održavanje i programi finansiraju u celosti ili većim delom iz budžeta AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje u oblasti kulture ostvaruje međuregionalnu saradnju u oblasti kulture na projektima od interesa za razvoj kulture na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje u oblasti zaštite kulturnih dobara: pokreće postupak za utvrđivanje nepokretnih kulturnih dobara na teritoriji AP Vojvodine; utvrđuje uslove za preduzimanje mera tehničke zaštite i drugih radova na nepokretnim kulturnim dobrima, kada za teritoriju AP Vojvodine projekat i dokumentaciju za te radove izrađuje zavod za zaštitu spomenika kulture; obaveštava u zakonskom roku Pokrajinski zavod za zaštitu spomenika kulture u Novom Sadu o utvrđenim uslovima, kada te uslove utvrđuje zavod s teritorije AP Vojvodine; daje saglasnost na projekat i dokumentaciju za preduzimanje mera tehničke zaštite i drugih radova na nepokretnim kulturnim dobrima, kada projekat i dokumentaciju izrađuje zavod za zaštitu spomenika kulture s teritorije AP Vojvodine; daje mišljenje o nacrtima prostornih i urbanističkih planova za teritoriju AP Vojvodine i obaveštava nadležni organ ako plan nema propisanu sadržinu.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje u oblasti zaštite kulturnih dobara, kinematografije, zadužbina, fondova i fondacija, bibliotečke delatnosti, izdavanja publikacija i zaštite prava intelektualne svojine i autorskih i srodnih prava i preduzimanja mera protiv piraterije, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti javnog informisanja i radiodifuzije, koji se odnose na pripremu akata za Skupštinu ili Vladu AP Vojvodine kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja; utvrđuje javni interes građana AP Vojvodine; donosi strategija razvoja u oblasti javnog informisanja; prati i utvrđuje stanje u oblasti javnog informisanja i obavljaju poslovi koji se odnose na unapređivanje i podsticanje javnog informisanja na teritoriji AP Vojvodine - obezbeđivanjem sredstava i drugih uslova za unapređivanje delatnosti u oblasti javnog informisanja; obezbeđuju sredstva ili drugi uslovi za rad javnih glasila na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica; obezbeđuje deo sredstava ili drugih uslova za nesmetano korišćenje prava lica s posebnim potrebama; biraju članovi Programskog odbora Radiodifuzne ustanove Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 6. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga, sekretarijat prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje: obavlja poslove koji se odnose na obezbeđivanje javnosti rada pokrajinskih organa i organizacija; prati javna glasila i elektronske medije, priprema i izrađuje preglede njihovih sadržaja i sačinjava analize; izdaje publikacije o AP Vojvodini; izdaje akreditacije novinarima, fotoreporterima i TV snimateljima i obezbeđuje uslove za njihov rad. Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje u oblasti javnog informisanja i radiodifuzije, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje ostvaruje saradnju s republičkim organima i organima lokalne samouprave i obavlja druge poslove, kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju

Član 48

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti zdravstva, koji se odnose na pripremu akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u zdravstvu i zdravstvenom osiguranju i unapređuju zaštita zdravlja, zdravstvena i farmaceutska služba na teritoriji AP Vojvodine; utvrđuju mere za obezbeđivanje i sprovođenje zdravstvene zaštite od interesa za građane na teritoriji AP Vojvodine, kao i mere za obezbeđivanje i sprovođenje delatnosti u oblasti javnog zdravlja od interesa za građane AP Vojvodine; donose posebni programi zdravstvene zaštite za pojedine kategorije stanovništva, odnosno vrste bolesti koje su specifične za AP Vojvodinu, a za koje nije donet poseban program zdravstvene zaštite na republičkom nivou; donosi poseban program iz oblasti javnog zdravlja za teritoriju AP Vojvodine; osnivaju zdravstvene ustanove (opšte bolnice, specijalne bolnice, klinike, instituti, klinički centar, zavod odnosno institut za javno zdravlje, zavod za transfuziju krvi i zavod za antirabičnu zaštitu) i vrše osnivačka prava nad njima; predlaže plan mreže zdravstvenih ustanova za teritoriju AP Vojvodine; daje mišljenje o ukidanju, spajanju i podeli zdravstvenih ustanova čiji je osnivač AP Vojvodina; utvrđuju nedeljni raspored rada, početak i završetak radnog vremena u zdravstvenoj ustanovi čiji je osnivač; utvrđuju nedeljni raspored rada, početak i završetak radnog vremena zdravstvenih ustanova i privatne prakse na teritoriji AP Vojvodine za vreme epidemije i otklanjanja posledica prouzrokovanih elementarnim i drugim većim nepogodama i vanrednim prilikama na teritoriji AP Vojvodine; utvrđuje minimum procesa rada za vreme štrajka zdravstvenih ustanova na teritoriji AP Vojvodine; osniva Zdravstveni savet Vojvodine i Etički odbor Vojvodine; predlaže direktor Pokrajinskog zavoda za zdravstveno osiguranje.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave, vrši nadzor i prati sprovođenje propisa iz stava 1. ovog člana. U oblasti svog delokruga, prati i pomaže rad zdravstvenih ustanova čiji su osnivači organi AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju: daje predlog ministru nadležnom za poslove zdravlja za utvrđivanje broja pripravnika u zdravstvenim ustanovama sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine, koje su zdravstvene ustanove dužne da prime za obavljanje pripravničkog staža na godišnjem nivou; daje predlog ministru nadležnom za poslove zdravlja za plan razvoja kadra u zdravstvu za ustanove koje se nalaze na teritoriji AP Vojvodine; daje predlog ministru nadležnom za poslove zdravlja za utvrđivanje referentnih zdravstvenih ustanova za pojedine oblasti zdravstvene delatnosti na teritoriji AP Vojvodine; daje mišljenje na predlog za dobijanje naziva primarijus za doktore medicine, doktore stomatologije i diplomirane farmaceute sa teritorije AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju sarađuje sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima u oblasti zdravstva, formira baze podataka iz oblasti zdravstva, prati rad zdravstvene službe na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju u oblasti sanitarnog nadzora, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti socijalne zaštite, zaštite porodice i dece, trudnica, majki tokom porodiljskog odsustva, samohranih roditelja s decom, omladine i starih, pravne zaštite porodice i starateljstva, penzijskog osiguranja, boračke i invalidske zaštite i civilnih invalida rata, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja; uređuju, u skladu s materijalnim mogućnostima, povoljniji uslovi za ostvarenje socijalne zaštite ako je prethodno u svom budžetu za to obezbedio sredstva; utvrđuje i obezbeđuje viši stepen zaštite porodice, prava dece, trudnica, majki tokom porodiljskog odsustva i samohranih roditelja s decom, u skladu s programom demografskog razvoja AP Vojvodine s merama za njegovo sprovođenje; osnivaju ustanove socijalne zaštite za smeštaj korisnika i vrše osnivačka prava nad njima; osniva Pokrajinski zavod za socijalnu zaštitu; donosi Program unapređivanja socijalne zaštite; donosi program demografskog razvoja AP Vojvodine s merama za njegovo sprovođenje; daje mišljenje na predlog odluke o mreži ustanova socijalne zaštite za smeštaj korisnika koji donosi Republika Srbija, u delu koji se odnosi na mrežu ustanova na teritoriji AP Vojvodine; daje saglasnost na imenovanje direktora centara za socijalni rad na teritoriji AP Vojvodine; predlaže direktor Pokrajinskog fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 6. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga, prati, nadzire i pomaže rad ustanova, fondova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina i sarađuje sa organizacijama i udruženjima građana.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju prati primenu konvencija koje se odnose na zaštitu dece, planiranje porodice; obezbeđuje sredstva za realizaciju programa unapređivanja socijalne zaštite, zaštite porodice, samohranih roditelja sa decom, za realizaciju programa i aktivnosti invalidskih, socijalno-humanitarnih organizacija i udruženja građana, kojima se doprinosi unapređivanju socijalno-ekonomskog i društvenog položaja, rehabilitaciji i socijalizaciji invalida i drugih lica u stanju socijalne potrebe.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju utvrđuje ispunjenost uslova za početak rada i obavljanje delatnosti ustanova socijalne zaštite za smeštaj korisnika i Pokrajinskog zavoda za socijalnu zaštitu.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju prati stanje i predlaže mere u oblasti obezbeđivanja socijalne sigurnosti izbeglih, prognanih i raseljenih lica; prati sprovođenje programa demografskog razvoja AP Vojvodine; preduzima aktivnosti na planiranju porodice i predlaže mere za podsticanje rađanja dece u AP Vojvodini.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju u oblasti socijalne zaštite, pravne zaštite porodice i starateljstva, društvene brige o deci, boračke i invalidske zaštite, zaštite civilnih invalida rata, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za zdravstvo, socijalnu politiku i demografiju obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za finansije

Član 49

Pokrajinski sekretarijat za finansije, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti finansija i ekonomije, kao i poslove budžeta i trezora u skladu sa zakonom.

Pokrajinski sekretarijat za finansije: vrši poslove fiskalne i makroekonomske analize; prati sistem javnih prihoda i javnih rashoda, kao i zakonsku regulativu kojom su oni uvedeni i po potrebi pokreće inicijativu za njihovu izmenu; prati naplatu javnih prihoda na teritoriji AP Vojvodine i analizira fiskalni potencijal opština i gradova i o tome izveštava Pokrajinsku vladu; prati analizira položaj regiona na osnovu ekonomskih i drugih pokazatelja, sarađuje sa Nacionalnom agencijom za regionalni razvoj i s regionalnim razvojnim agencijama; učestvuje u međuregionalnoj saradnji i saradnji sa odgovarajućim teritorijalnim zajednicama drugih država, s ciljem privlačenja stranih investicija, pribavljanja donacija i drugih oblika razvojne pomoći i usklađuje aktivnosti u oblasti obezbeđivanja, korišćenja i praćenja realizacije investicija i drugih oblika pomoći.

Pokrajinski sekretarijat za finansije vrši budžetsku inspekcijsku kontrolu zakonitog i namenskog trošenja sredstava budžeta AP Vojvodine; kontroliše primene zakona u oblasti materijalnog finansijskog poslovanja i namenskog zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata određenih zakonom kojima se uređuje budžetski sistem. Pokrajinski sekretarijat za finansije priprema akte za Skupštinu i Pokrajinsku vladu u okviru svoje nadležnosti i obavlja i druge poslove određene zakonom, Statutom i drugim propisima.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice

Član 50

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, učeničkog standarda, neformalnog obrazovanja odraslih i obrazovanja manjinskih nacionalnih zajednica, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja; osnivaju ustanove predškolskog, obaveznog osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja na teritoriji AP Vojvodine i vrše osnivačka prava nad njima; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti učeničkog standarda; utvrđuju način i postupak raspodele mesta u domovima; bliže uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u pogledu organizovanog i institucionalnog obrazovanja izvan školskog sistema, radi stručnog osposobljavanja i obuke odraslih na teritoriji AP Vojvodine; bliže uređuje i obezbeđuje ostvarivanje prava manjinskih nacionalnih zajednica na obrazovanje na maternjem jeziku na nivou predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga, prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja: sarađuje s ministarstvom nadležnim za poslove obrazovanja u postupku formiranja školske uprave; sporazumno s nadležnim ministrom, odobrava udžbenike i nastavna sredstva za pojedine predmete od interesa za manjinske nacionalne zajednice; sporazumno s nadležnim ministrom, donosi nastavne planove i programe iz pojedinih predmeta od interesa za manjinske nacionalne zajednice i utvrđuje uslove i način organizovanja nastave na jezicima manjinskih nacionalnih zajednica; odobrava udžbenike i nastavna sredstva za jezike manjinskih nacionalnih zajednica; daje mišljenje u postupku donošenja nastavnih planova i programa i donosi nastavne programe za jezike manjinskih nacionalnih zajednica.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja i učeničkog standarda, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave koji se odnose na pripremu akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuju pokrajinski izborni sistem, organizacija i rad pokrajinske uprave; utvrđuju dodatna prava u oblasti u oblasti službene upotrebe jezika i pisama manjinskih nacionalnih zajednica; bliže uređuje sadržina i izgled pečata organa AP Vojvodine, organa jedinica lokalne samouprave i imaoca javnih ovlašćenja, koji imaju sedište na teritoriji AP Vojvodine; utvrđuje strategija razvoja interkulturalizma, afirmacije multikulturalizma, tolerancije i suživota nacionalnih zajednica koje žive na teritoriji AP Vojvodine; uređuje ostvarivanje prava u oblasti ljudskih prava i prava manjinskih nacionalnih zajednica i utvrđuju dodatna prava; obezbeđuju finansijska sredstva za finansiranje, odnosno sufinansiranje: nacionalnih saveta nacionalnih manjina, udruženja i organizacija manjinskih nacionalnih zajednica, crkava i verskih zajednica, kao i unapređivanje ostvarivanja prava manjinskih nacionalnih zajednica s teritorije AP Vojvodine, zajemčenih Ustavom, zakonom, Statutom i drugim pokrajinskim propisom; uređuje upotreba naziva AP Vojvodine u nazivu udruženja; uređuje provera znanja jezika koji se koriste u radu organa i organizacija pokrajinske uprave. Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice priprema i akta čije pripremanje nije u delokrugu drugih pokrajinskih organa uprave.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 5. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga, priprema akta za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu, kojima se osnivaju organizacije i javne službe i vrše osnivačka prava nad njima, te prati, nadzire i pomaže njihov rad.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice prati usaglašenost propisa i opštih akata u pravnom sistemu u postupku njihovog donošenja i stara se o njihovoj normativno-tehničkoj i jezičkoj ispravnosti (lektorisanje). Stara se o objavljivanju propisa i drugih akata Skupštine, Pokrajinske vlade i pokrajinskih organa uprave. Vrši unutrašnji upravni nadzor.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice obezbeđuje, u skladu s potrebama pokrajinskih i drugih organa, pismeno i usmeno prevođenje sa srpskog jezika na jezike manjinskih nacionalnih zajednica i obrnuto, kao i prevođenje sa svetskih jezika na srpski jezik i obrnuto.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice prati i sagledava stanje u oblasti vera, crkava i verskih zajednica, ostvaruje saradnju s njima, te preduzima mere kojima se pomaže njihova delatnost koju obavljaju u javnom interesu.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice prati, analitički sagledava stanje u oblasti zaštite i ostvarivanja ljudskih i manjinskih prava, predlaže preduzimanje mera u toj oblasti i preduzima te mere.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u oblasti službene upotrebe jezika i pisama, pravosudnog ispita, državnog stručnog ispita, sudskih tumača, eksproprijacije i pečata, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu

Član 51

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, u skladu sa zakonom, Statutom i utvrđenom spoljnom politikom Republike Srbije, obavlja poslove pokrajinske uprave koji se odnose na: međuregionalnu saradnju i održavanje odnosa AP Vojvodine s drugim regijama, međunarodnim organizacijama i institucijama koje okupljaju regione, posebno AER, AEBR, Euroregion Dunav-Kriš-Moriš-Tisa; praćenje međuregionalnih odnosa i saradnje sa drugim regijama i njihov razvoj; učestvovanje u pripremi i praćenju sprovođenja međuregionalnih sporazuma; pripremu učešća predstavnika AP Vojvodine na međuregionalnim konferencijama; izradu, prikupljanje, čuvanje i objavljivanje informacija o međuregionalnoj saradnji AP Vojvodine; koordinaciju i promovisanje saradnje organa pokrajinske uprave i organa lokalne samouprave u oblasti ostvarivanja međuregionalne, prekogranične i transnacionalne saradnje, u odnosima sa Evropskom komisijom i drugim stručnim telima Evropske unije, kao i saradnju s regionima iz država članica, kandidata i potencijalnih kandidata u procesu evropskih integracija, a u saradnji s Kancelarijom za evropske integracije Vlade Republike Srbije i Ministarstvom spoljnih poslova; stvaranje uslova za realizaciju projekata koji se finansiraju iz sredstava fondova Evropske unije, donacija i drugih oblika razvojne pomoći; koordinaciju aktivnosti svih pokrajinskih organa uprave u procesu programiranja instrumenata Evropske unije koji obuhvataju AP Vojvodinu; rad na obezbeđivanju sredstava za sufinansiranja i predfinansiranje projekata; učešće u aktivnostima na pripremi i sprovođenju makroreginalnih strategija, posebno Strategije Evropske unije za Dunavski region; učestvovanje u osnivanju kancelarija ili drugih oblika preko kojih će se ostvarivati saradnja sa odgovarajućim teritorijalnim zajednicama i jedinicama lokalne samouprave drugih država u okviru spoljne politike Republike Srbije; praćenje ostvarivanja diplomatskih i konzularnih aktivnosti na teritoriji AP Vojvodine i preduzimanje aktivnosti na ostvarivanju ugovornih obaveza u oblasti diplomatskih i konzularnih odnosa; obezbeđenje i vođenje službene evidencije o izdatim diplomatskim i službenim pasošima i vizama; preduzimanje mera radi privlačenja investicija u Pokrajinu i mere kojima se daje podrška za osnivanje kompanija i izgradnju infrastrukture neophodne za novonastale kompanije; ostvarivanje saradnje sa Agencijom za ravnomeran regionalni razvoj Autonomne Pokrajine Vojvodine; obavljanje poslova pokrajinske uprave, u oblasti lokalne samouprave, koji se odnose na pripremanje akata za Pokrajinsku vladu kojima se Vladi Republike Srbije predlaže raspuštanje skupštine jedinice lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine; davanje prethodne saglasnosti skupštini jedinice lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine, prilikom utvrđivanja praznika i odlučivanja o nazivima ulica, trgova, gradskih četvrti, zaselaka i drugih delova naseljenih mesta na teritoriji jedinice lokalne samouprave; vršenje nadzora nad zakonitošću rada i akata organa jedinica lokalne samouprave na teritoriji AP Vojvodine u saradnji sa resorno nadležnim pokrajinskim organima uprave.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu: prati primenu propisa o neposrednom učešću građana u ostvarivanju lokalne samouprave, analizira sprovedene lokalne izbore i o tome obaveštava Pokrajinsku vladu i Skupštinu AP Vojvodine; usklađuje i podstiče saradnju AP Vojvodine i jedinica lokalne samouprave na njenoj teritoriji; prati i analizira stanja u oblasti lokalne samouprave i - na osnovu utvrđenog - pruža stručnu pomoć jedinicama lokalne samouprave; predlaže i podržava mere u oblasti izgradnje sistema lokalne samouprave i mesne samouprave, međuopštinskog povezivanja, ujednačavanja kapaciteta i modernizacije rada lokalne administracije; prati ostvarivanja mesne samouprave u jedinicama lokalne samouprave; priprema izveštaje i informacije i predlaže programe i planove razvoja iz svog delokruga.

Pokrajinski sekretarijat za međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu, obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine

Član 52

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja i izgradnje objekata, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: izrađuju, donose i sprovode dokumenti prostornog razvoja AP Vojvodine; izrađuju, donose i sprovode regionalni prostorni planovi i prostorni planovi posebne namene; predlažu mere i aktivnosti programa implementacije prostornog plana Republike Srbije za teritoriju AP Vojvodine, regionalnih prostornih planova i prostornih planova područja posebne namene i prate njihovo sprovođenje; osniva javno preduzeće za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje i vrše osnivačka prava nad njim.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave, vrši nadzor i prati sprovođenje propisa iz stava 1. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga, prati, nadzire i pomaže rad javnih preduzeća i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine pruža stručnu pomoć i obezbeđuje sredstva za finansiranje, odnosno sufinansiranje lokalnim samoupravama za izradu prostorne i urbanističke dokumentacije, tehničke dokumentacije za objekte infrastrukture, projekata strukovnih i nevladinih organizacija iz oblasti prostornog planiranja, urbanizma, arhitekture i graditeljstva; vrši stručnu kontrolu i javni uvid regionalnih prostornih planova i prostornih planova posebne namene za područja na teritoriji AP Vojvodine; daje prethodnu saglasnost i saglasnost u postupku izrade i donošenja prostornih i urbanističkih planova jedinica lokalne samouprave s teritorije AP Vojvodine i predlaže jednu trećinu članova komisije za stručnu kontrolu prostornih i urbanističkih planova u jedinici lokalne samouprave; učestvuje u obavljanju stručne kontrole tehničke dokumentacije objekata za koje izdaje dozvolu za izgradnju u skladu sa zakonom; prati razvoj komunalne infrastrukture i komunalne delatnosti na teritoriji AP Vojvodine; učestvuje u radu komisija i radnih tela koje obrazuje ministar nadležan za poslove urbanizma i građevinarstva i daje mišljenje na statut i opšte akte Republičke agencije za prostorno planiranje i Inženjerske komore Srbije.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine u oblasti prostornog i urbanističkog planiranja, izgradnje objekata i stanovanja, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti zaštite životne sredine, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vlade kojima se: prirodno dobro stavlja pod zaštitu; donosi program zaštite životne sredine za teritoriju AP Vojvodine; donosi program monitoringa, eksterni plan zaštite od udesa i planovi i programi upravljanja prirodnim resursima i dobrima; osniva budžetski fond; osniva Pokrajinski zavod za zaštitu prirode i vrše osnivačka prava nad njim; proglašava stanje ugroženosti životne sredine na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam graditeljstvo i zaštitu životne sredine obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa iz stava 5. ovog člana. U oblastima iz svog delokruga, prati, nadzire i pomaže rad javnih preduzeća, ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine: kontroliše korišćenje i zaštitu prirodnih resursa i dobara na teritoriji AP Vojvodine; obezbeđuje kontinualnu kontrolu i praćenje stanja životne sredine (monitoring); daje uslove za obezbeđenje mera i uslova zaštite životne sredine, na zahtev organa nadležnog za pripremu i donošenje prostornih i urbanističkih planova, a na osnovu uslova i mišljenja nadležnih stručnih organizacija; učestvuje u postupku pripreme i donošenja prostornih, urbanističkih i drugih planova (planovi uređenja i osnove korišćenja poljoprivrednog zemljišta, šumske, vodoprivredne, lovnoprivredne osnove i programi unapređivanja ribarstva na ribarskim područjima i drugi planovi).

Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine u oblasti unapređivanja životne sredine, ribarstva i upravljanja ribljim fondom u ribolovnim vodama, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine. Pokrajinski sekretarijat za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu životne sredine obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj

Član 53

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj, u skladu sa zakonima koji definišu ove oblasti i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti nauke, tehnološkog razvoja i visokog obrazovanja i studentskog standarda, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: osnivaju, odnosno suosnivaju naučni instituti i istraživačkorazvojni centri i vrše osnivačka prava nad njima; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u visokom obrazovanju; predlaže član Nacionalnog saveta za visoko obrazovanje; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti studentskog standarda.

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj, u skladu sa Programom od opšteg interesa za Republiku Srbiju, obavlja poslove pokrajinske uprave u vezi sa: rešavanjem stambenog pitanja mladih, nastavnih i naučnih radnika; podsticanjem međunarodne saradnje i inovacione delatnosti; obezbeđivanjem finansijskih sredstava za sufinansiranje posebnih programa inovacione delatnosti i infrastrukture na teritoriji AP Vojvodine; sufinansiranjem programa Ogranka Srpske akademije nauka i umetnosti u Novom Sadu, Matice srpske, Matice slovačke i drugih ustanova koje obavljaju naučnoistraživačku delatnost, a značajne su za AP Vojvodinu; obezbeđivanjem sredstava za sufinansiranje programa osnovnih istraživanja i programa istraživanja u oblasti tehnološkog razvoja u AP Vojvodini, za sufinansiranje učešća naučnoistraživačkih radnika i studenata na naučnim skupovima i usavršavanjima u inostranstvu i za organizaciju naučnih skupova na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave u oblastima iz svog delokruga i prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj u oblasti visokog obrazovanja i studentskog standarda, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za nauku i tehnološki razvoj obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine

Član 54

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti energetike, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: predlaže deo Programa ostvarivanja Strategije razvoja energetike Republike Srbije za teritoriju AP Vojvodine; na osnovu utvrđenih godišnjih potreba za energijom odnosno energentima, iskazanim na mesečnom nivou, koje je neophodno obezbediti radi pouzdanog, sigurnog i kvalitetnog snabdevanja krajnjih kupaca, uz uvažavanje potreba za racionalnom potrošnjom energije i energenata za teritoriju AP Vojvodine, dostavljaju podaci za izradu Energetskog bilansa; planiraju potrebe za energijom na teritoriji AP Vojvodine, kao i uslovi i način obezbeđivanja neophodnih energetskih kapaciteta, u skladu sa Strategijom razvoja energetike Republike Srbije i Programom ostvarivanja Strategije.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave radi sprovođenja propisa iz stava 1. ovog člana.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine prati: sigurnost snabdevanja energijom i energentima; razvoj i primenu svih vidova primarne i sekundarne energije; investicione i razvojno-istraživačke programe u oblasti uglja, nafte, derivata nafte i biogoriva, prirodnog gasa, toplotne i električne energije, geo-termalnih i mineralnih voda i svih vidova obnovljivih izvora energije; energetsku efikasnost i racionalno korišćenje energije; tekuću politiku razvoja energetike i mineralnih sirovina i funkcionisanje energetskog sistema, proizvodnje i potrošnje svih vidova energije i obavlja poslove u vezi s bezbednim cevovodnim transportom gasovitih i tečnih ugljovodonika.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine u oblasti energetike, rudarstva, geoloških istraživanja i opreme pod pritiskom, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za energetiku i mineralne sirovine obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu

Član 55

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti sporta i omladine, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u sportu, fizičkoj kulturi i u oblastima u vezi sa interesom mladih. U oblasti sporta: obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta utvrđenih zakonom; utvrđuje sportske objekte i programe međunarodnih sportskih takmičenja značajnih za AP Vojvodinu, osniva organizacije za obavljanje sportskih delatnosti od interesa za AP Vojvodinu i vrši osnivačka prava nad njima; bliže uređuje uslove za obavljanje sportskih delatnosti organizacija u oblasti sporta i korišćenje javnih sportskih terena; utvrđuje preko kojih se pokrajinskih sportskih saveza zadovoljavaju potrebe i interesi građana na teritoriji AP Vojvodine, kada je u jednoj sportskoj grani registrovano više pokrajinskih granskih sportskih saveza i utvrđuje koje sportske grane su posebno značajne za AP Vojvodinu; vodi evidencije u oblasti sporta; utvrđuje ispunjenost uslova za organizovanje sportskih priredbi i obezbeđuje uslove za rad, odnosno obavljanje delatnosti Pokrajinskog zavoda za sport i medicinu sporta i drugih organizaciju u oblasti sporta.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrše inspekcijski nadzor nad sprovođenjem propisa iz oblasti sporta. U oblastima iz svog delokruga, prati, nadzire i pomaže rad ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu prati i podržava rad udruženja mladih i za mlade, saveza, kao i lokalnih kancelarija za mlade; osniva i koordinira rad Saveta za mlade APV, u skladu sa zakonom; priprema programe i predlaže mere za unapređivanje položaja mladih u skladu sa akcionim planom politike za mlade; podržava projekte iz oblasti koje značajne za mlade; predlaže ustanovljavanje nagrada iz oblasti sporta i omladine, nagrađuje sportiste za ostvarene sportske rezultate, dodeljuje stipendije perspektivnim sportistima, te nagrađuje darovitu i uspešnu decu i omladinu u AP Vojvodini i kontinuirano podržava njihov razvoj.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu u oblasti sporta, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave, koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za sport i omladinu obavlja druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova

Član 56

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti privrednog i regionalnog razvoja, turizma, ugostiteljstva, banja i lečilišta, industrije i zanatstva, drumskog, rečnog i železničkog saobraćaja, sajmova i drugih privrednih manifestacija, koji se odnose na pripremanje akata za Skupštinu ili Pokrajinsku vladu kojima se: uređuje i obezbeđuje ravnomerni regionalni razvoj u oblasti privrede; osnivaju organizacije koje se bave uspostavljanjem ravnomernog regionalnog razvoja u oblasti privrede i vrše osnivačka prava nad njima; utvrđuju i donose strateška i druga dokumenta regionalnog razvoja u oblasti privrede; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti turizma; uređuje planiranje i razvoj turizma; utvrđuje i donosi strategija razvoja turizma; predlaže proglašenje turističkog prostora na teritoriji AP Vojvodine, predlaže član Komisije za kategorizaciju turističkih mesta; osniva Turistička organizacija AP Vojvodine i druge organizacije za unapređivanje i razvoj turizma i vrše osnivačka prava nad njima; uređuje korišćenje mineralnih i termalnih voda, balneoloških i klimatskih resursa; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u oblasti industrije; utvrđuju plan i program ravnomernog privrednog razvoja; utvrđuju stari zanati svojstveni području AP Vojvodine, kao i mere za njihovo unapređivanje i razvoj; uređuju pitanja od pokrajinskog značaja u drumskom, rečnom i železničkom saobraćaju; uređuje i obezbeđuje način upravljanja, zaštite, održavanja i finansiranja državnih puteva II reda na teritoriji AP Vojvodine; uređuje i obezbeđuje unutrašnja plovidba na teritoriji AP Vojvodine; uređuju sajmovi i druge privredne manifestacije od pokrajinskog značaja; uređuje osnivanje, kategorizacija i načina rada sajamskih centara; utvrđuje mreža sajamskih i drugih privrednih manifestacija na teritoriji AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova prati sprovođenje programa, mera i aktivnosti za ravnomerni regionalni razvoj; predlaže jednog člana Tenderske i Aukcijske komisije kada je subjekt privatizacije sa teritorije AP Vojvodine; učestvuje u utvrđivanju politike u oblasti telekomunikacija i donošenju Strategije razvoja telekomunikacija u Republici Srbiji, Plana namene radio frekvencijskih opsega i Plana raspodele radio frekvencija.

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova u oblasti turizma, drumskog, rečnog i železničkog saobraćaja i zaštite autorskih i srodnih prava u proizvodnji i prometu robe, u skladu sa zakonom, obavlja poverene poslove državne uprave koji su zakonom povereni organima AP Vojvodine.

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova obavlja izvršne, stručne i razvojne poslove pokrajinske uprave i vrši nadzor radi sprovođenja propisa u oblastima iz svog delokruga; prati, nadzire i pomaže rad javnih preduzeća, ustanova i javnih službi čiji je osnivač AP Vojvodina.

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, u skladu sa zakonom i Statutom: obavlja poslove pokrajinske uprave u oblasti rada i zapošljavanja, koji se odnose na pripremu akata za Skupštinu, Pokrajinsku vladu i radna tela, te pripremu informacija za davanje saglasnosti Pokrajinske vlade u oblasti rada i zapošljavanja; osniva fondove i druga pravna lica u tim oblastima i vrši osnivačkih prava nad njima; izrađuje predlog plana aktivne politike zapošljavanja u Pokrajini; utvrđuje pokrajinski akcioni plan zapošljavanja; sprovodi mere aktivne politike zapošljavanja u Pokrajini, u skladu sa zakonom, akcionim planom i strategijom zapošljavanja u AP Vojvodini; prati primenu propisa i strateških dokumenata iz oblasti zapošljavanja, rada, bezbednosti i zdravlja na radu; predlaže izmene i dopune propisa iz navedenih oblasti; daje mišljenja na nacrte i predloge zakona i podzakonskih akata u oblasti rada i zapošljavanja; priprema odluke o osnivanju organizacija od interesa za AP Vojvodinu u navedenim oblastima; daje pravna mišljenja i uputstava za primenu zakonskih propisa i drugih akata organizacijama, ustanovama, institucijama i građanima; prati stanje i primenu propisa u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu; predlaže aktivnosti i mere za rešavanje problema u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu; prati stanje i primenu propisa u vezi radno-pravnog statusa osoba sa invaliditetom; predlaže aktivnosti i mere za unapređenje radno-pravnog statusa osoba sa invaliditetom; podstiče zapošljavanje osoba sa invaliditetom i drugih teže zapošljivih kategorija građana; prati realizaciju antidiskriminacione politike u oblasti rada i zapošljavanja; prati subvencioniranje privrednih subjekata u Pokrajini i transfera nižim organima vlasti u oblasti zapošljavanja; priprema prezentacije u zemlji i inostranstvu za predstavljanje potencijala Pokrajine u oblasti rada i zapošljavanja; prati stanje i kretanja na tržištu rada u AP Vojvodini; prati primenu ratifikovanih konvencija i preporuka Međunarodne organizacije rada i sačinjava izveštaje o njihovoj primeni; sarađuje sa međunarodnim, regionalnim i domaćim organima, organizacijama i udruženjima u oblasti zapošljavanja, rada, bezbednosti i zdravlja na radu; koordinira rad i pruža podršku u radu Pokrajinskog socijalno-ekonomskog saveta, Pokrajinskog saveta za zapošljavanje, Pokrajinskog saveta za bezbednost i zaštitu na radu i drugim radnim telima iz oblasti rada i zapošljavanja, predlaže direktora Pokrajinske službe za zapošljavanje; podstiče razvoj tripartitnog socijalnog dijaloga u Pokrajini, prati institucionalni socijalni dijalog i važeći zakonski okvir; prati delovanje socijalnog partnerstva u uslovima krize (neuspele privatizacije, štrajkovi, najugroženije privredne grane); s pokrajinskim socijalno-ekonomskim savetom i drugim zainteresovanom subjektima, pokreće inicijative za izmene radnog zakonodavstva i socijalne politike; inicira aktivnosti za harmonizaciju radnog i socijalnog zakonodavstva sa normativno-institucionalnim okvirom i praksom socijalnog dijaloga; preduzima aktivnosti na podizanju kapaciteta socijalnih partnera (sindikata i poslodavaca) za ravnopravno učešće o socijalnom dijalogu; prati uticaj makroekonomskih elemenata (privredna kretanja, tržište rada, politika zapošljavanja) na funkcionisanje socijalnog dijaloga u Pokrajini; afirmiše o prednostima razvijenog socijalnog dijaloga kroz konstantno informisanje javnosti o akterima, sadržajima i instrumentima socijalnog dijaloga; sarađuje sa sindikalnim organizacijama, organizacijama poslodavaca i udruženjima; učestvuje u rešavanju pitanja od značaja za ostvarivanje ekonomskih sloboda i prava zaposlenih, materijalnog i socijalnog položaja poslodavaca i zaposlenih; afirmiše razvoj kulture pregovaranja i podsticanja mirnog rešavanja kolektivnih radnih sporova; prati socijalni dijalog na lokalnom nivou i rad mreže saveta za zapošljavanje u Pokrajini; prati umrežavanja učesnika socijalnog dijaloga u Pokrajini; prati zaključivanja kolektivnih ugovora u Pokrajini; prati odnos javnosti i medija prema socijalnom dijalogu.

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, u skladu sa zakonom i Statutom, obavlja poslove pokrajinske uprave, koji se odnose na: pripremanje analitičkih i drugih materijala u vezi s primenom propisa iz oblasti ravnopravnosti polova za Skupštinu i Pokrajinsku vladu; aktivnosti za unapređivanje oblasti ravnopravnosti polova u Pokrajini; promociju principa jednakih mogućnosti za žene i muškarce; praćenje stanja i predlaganje mera za unapređenje položaja žena i ostvarivanja politike jednakih mogućnosti u Pokrajini; praćenje primene ratifikovanih konvencija i preporuka međunarodnih organizacija u ovoj oblasti; ostvarivanje saradnje s nevladinim organizacijama, sindikatima i drugim asocijacijama i medijima; učestvovanje u radu radnih tela Skupštine, Pokrajinske vlade i lokalnih samouprava u oblasti ravnopravnosti polova; koordinaciju donošenja i izmena zakonskih propisa i drugih akata u oblasti ravnopravnosti polova; predlaganje i sprovođenje mera afirmativne akcije radi poboljšanja ekonomskog i društvenog položaja žena, naročito ranjivih grupa žena, kao i eliminacije nasilja nad ženama i nasilja u porodici; praćenje rada saveta, komisija i drugih radnih tela iz oblasti ravnopravnosti polova; saradnju s republičkim i pokrajinskim organima uprave i organima jedinica lokalne samouprave iz oblasti ravnopravnosti polova; aktivnosti ka integrisanju principa rodne ravnopravnosti u sve oblasti rada pokrajinskih organa i pružanje stručne podrške. Kao povereni posao, obavlja se nadzor nad primenom Zakona o ravnopravnosti polova na teritoriji AP Vojvodine.

U Pokrajinskom sekretarijatu za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova, u skladu sa zakonom i Statutom, obavljaju se poslovi pokrajinske uprave koji se odnose na: implementaciju i primenu strategija za integraciju Roma i realizaciju akcionih planova na teritoriji Pokrajine; koordinaciju različitih projekata za integraciju Roma na teritoriji Pokrajine; ostvarivanje koordinacije sa romskim savetima u Pokrajini i sa odgovarajućim organizacijama i organima na međunarodnom nivou; podsticanje i unapređenje ženskih i ljudskih prava Roma i Romkinja na teritoriji Pokrajine; pripremanje analitičke dokumentacije za planiranje i programiranje aktivnosti u vezi sa integracijom Roma u Pokrajini; ostvarivanje saradnje i konsultacija sa vladinim i nevladinim organizacijama i organima u oblasti integracije Roma i unapređivanja njihovog položaja; realizacija projekata koji su zasnovani na ciljevima definisanim u strategijama i akcionim planovima koordiniranje primene i ostvarivanja domaćih i međunarodnih programa za integraciju i unapređivanje položaja Roma; organizovanje seminara, savetovanja, okruglih stolova o pitanjima u vezi sa integracijom Roma; informaciono-dokumentacionu delatnost i vođenje evidencija u pogledu integracije Roma na teritoriji Pokrajine; praćenje i prikupljanje informacija u vezi sa merama koje se u Republici Srbiji i drugim zemljama preduzimaju radi unapređivanja stručnog rada u pogledu integracije Roma, kao i praćenje osposobljavanja i usavršavanja stručnjaka u oblasti integracije Roma.

Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova obavlja i druge poslove kada mu je to zakonom, pokrajinskom skupštinskom odlukom ili drugim propisom povereno.

4. POSLOVI ZAJEDNIČKI ZA SVE POKRAJINSKE SEKRETARIJATE

Ravnomerni regionalni razvoj

Član 57

Pokrajinski sekretarijati u okviru svog delokruga obezbeđuju ravnomerni i održivi regionalni razvoj AP Vojvodine i staraju se o finansiranju kapitalnih rashoda.

Regionalna i međuopštinska saradnja

Član 58

Pokrajinski sekretarijati u okviru svog delokruga u skladu sa Statutom i zakonom, ostvaruju regionalnu i međuopštinsku saradnju i staraju se o njenom unapređenju.

Međuregionalna saradnja

Član 59

Pokrajinski sekretarijati u okviru svog delokruga u skladu sa Statutom i zakonom ostvaruju međuregionalnu saradnju sa teritorijalnim zajednicama i drugim oblicima autonomije drugih država i staraju se o njenom unapređenju i obavljaju poslove pokrajinske uprave koji se odnose na zaključivanje i primenu međuregionalnih sporazuma.

Pokrajinski sekretarijati stvaraju uslove za pristup i realizaciju projekata koji se finansiraju iz sredstava pretpristupnih fondova EU, donacija i drugih oblika pomoći iz nadležnosti sekretarijata.

Priprema, usvajanje, odnosno predlaganje tehničkih propisa

Član 60

Pokrajinski sekretarijati u okviru svog delokruga, obavljaju poslove pokrajinske uprave koji se odnose na pripremu, usvajanje odnosno predlaganje tehničkih propisa.

5. ODNOS POKRAJINSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA I GRAĐANIMA

Odnos prema Skupštini i Pokrajinskoj vladi

Član 61

Organi pokrajinske uprave obavezni su da Skupštini daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga.

Organi pokrajinske uprave vrše poslove u skladu sa smernicama za rad koje donosi Pokrajinska vlada.

Pokrajinska vlada usmerava i usklađuje rad organa pokrajinske uprave u odnosu na: način njihovog rada u primenjivanju pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih opštih akata Skupštine; primenu propisa koje donosi ili predlaže Pokrajinska vlada; donošenje propisa za koje je ovlašćen organ pokrajinske uprave; sprovođenje mera koje se odrede u vršenju nadzora nad radom organa pokrajinske uprave.

Međusobni odnosi organa pokrajinske uprave

Član 62

Organi pokrajinske uprave međusobno sarađuju u obavljanju poslova od zajedničkog interesa, pružaju podatke i obaveštenja neophodna za rad, dostavljaju spise i ostvaruju druge oblike zajedničkog rada i saradnje.

Organi pokrajinske uprave u pripremi odluka i opštih akata dužan je da pribave mišljenje i drugih zainteresovanih organa pokrajinske uprave.

Rukovodioci organa pokrajinske uprave kada su ovlašćeni da sporazumno donose propise, a ne postignu sporazum, o tome obaveštavaju Pokrajinsku vladu.

Odnosi organa pokrajinske uprave i organa lokalne samouprave

Član 63

Organi pokrajinske uprave i organi lokalne samouprave međusobno sarađuju i obaveštavaju se o pitanjima od zajedničkog interesa.

Organi pokrajinske uprave pružaju stručnu pomoć organima lokalne samouprave u izvršavanju zakona i pokrajinskih propisa.

Odnosi prema građanima i pravnim licima

Član 64

Organi pokrajinske uprave dužni su da, u okviru svojih prava i dužnosti, građanima omoguće nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daju im potrebne podatke i obaveštenja, pružaju im pravnu pomoć, sarađuju sa građanima, poštuju ljudsku ličnost i čuvaju ugled pokrajinske uprave.

Član 65

Organi pokrajinske uprave dužni su da razmatraju predstavke, peticije i predloge koje im građani podnose, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.

Fizička ili pravna lica mogu se obratiti organu pokrajinske uprave radi davanja mišljenja o primeni odredaba pokrajinskih skupštinskih odluka i drugih opštih akata. Mišljenja organa pokrajinske uprave nisu obavezujuća.

Član 66

Građanin koji se uredno odazvao pozivu organa pokrajinske uprave, a službena radnja radi koje je pozvan nije obavljena bez njegove krivice, ima pravo na naknadu troškova koje je usled toga imao.

Građanin koji u vreme određeno za rad sa strankama krivicom službenog lica nije obavio posao radi koga je došao i bez poziva organa, ima pravo na naknadu troškova.

O zahtevu građanina, kao i o visini naknade troškova odlučuje organ pokrajinske uprave shodno odredbama propisa kojima se određuje naknada troškova svedocima u upravnom postupku. Protiv rešenja organa pokrajinske uprave stranka može uložiti prigovor njegovom rukovodiocu.

Naknada troškova isplaćuje se na teret sredstava za finansiranje poslova odgovarajućeg organa pokrajinske uprave.

Član 67

Ako službena radnja nije obavljena usled propusta službenog lica organ pokrajinske uprave ima pravo obeštećenja prema tom licu u visini isplaćene naknade troškova, prema propisima o naknadi štete.

Član 68

Odredbe ove odluke o odnosima organa pokrajinske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema privrednim subjektima, ustanovama i drugim pravnim licima kada organi pokrajinske uprave rešavaju o njihovim pravima i obavezama, zasnovanim na zakonu ili pokrajinskom propisu.

Odnos pokrajinske uprave i Pokrajinskog ombudsmana

Član 69

Organi pokrajinske uprave su dužni da omoguće nesmetan pristup Pokrajinskom ombudsmanu podacima od interesa za ostvarenje prava građana.

Organi pokrajinske uprave dužni su da razmotre ukazivanja, predloge i preporuke Pokrajinskog ombudsmana koji postupa u interesu građana.

Radi omogućavanja nesmetanog rada Pokrajinskog ombudsmana organi pokrajinske uprave su dužni da preduzimaju sve potrebne mere i aktivnosti.

6. ZAVRŠNA ODREDBA

Član 70

Ova Odluka objaviće se u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

Napomene

Prečišćen tekst Pokrajinske skupštinske odluka o pokrajinskoj upravi sadrži:
1. Pokrajinsku skupštinsku odluku o pokrajinskoj upravi ("Sl. list AP Vojvodine", broj 4/2010), iz koje su izostavljeni svi članovi Prelaznih i završnih odredbi;
2. Pokrajinsku skupštinsku odluku o izmenama i dopunama Pokrajinske skupštinske odluke o pokrajinskoj upravi ("Sl. list AP Vojvodine", broj 4/2011), iz koje su izostavljeni svi članovi Prelaznih i završnih odredbi;
3. Pokrajinsku skupštinsku odluku o izmenama i dopunama Pokrajinske skupštinske odluke o pokrajinskoj upravi ("Sl. list AP Vojvodine", broj 20/2012), iz koje su izostavljeni svi članovi Prelaznih i završnih odredbi;
4. Pokrajinsku skupštinsku odluku o izmenama i dopunama Pokrajinske skupštinske odluke o pokrajinskoj upravi ("Sl. list AP Vojvodine", broj 26/2012), iz koje su izostavljeni svi članovi Prelaznih i završnih odredbi.