PROGRAM

ZA RAZVOJ POLJOPRIVREDE U 2012. GODINI NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 1/2012, 20/2012, 29/2012, 32/2012, 38/2012 i 49/2012)

 

I UVOD

Sredstva za realizaciju programa razvoja poljoprivrede u selima na teritoriji Grada Kragujevca obezbeđena su Odlukom o rebalansu budžeta Grada Kragujevca za 2012. godinu, razdeo 11 - Gradska uprava za privredu, sport i sportsku infrastrukturu, funkcija 421 - Poljoprivreda, ekonomske klasifikacije 423, 424, 451, 481 i 511 u iznosu 52.184.189,00 dinara prihodi iz budžeta (01) i razdeo 11 - Gradska uprava za privredu, sport i sportsku infrastrukturu, glava 11.2 - Direkcija za robne rezerve, funkcija 421 - Poljoprivreda, ekonomske klasifikacije 423, 451, 472, 481, 483 i 511 u iznosu od 40.506.011,00 dinara, od čega su 25.856.011,00 dinara prihodi iz budžeta (01), a 14.650.000,00 dinara sopstveni prihodi budžetskih korisnika (04).

Ukupna sredstva za razvoj poljoprivrede na funkciji 421 iznose 92.690.200,00 dinara.

Programi za razvoj poljoprivrede se realizuju u kontinuitetu od 2005. godine kada smo prvi put konstituisali Agrarni budžet. U 2012. godini planira se nastavak započetih aktivnosti i programa, a prioritet će biti rešavanje vodosnabdevanja na selu.

II PROGRAMI

1. REŠAVANJE VODOSNABDEVANJA NA SELU - 44.509.786,00 dinara

Grad Kragujevac će nastaviti da finansira istražne radove, izradu eksploatacione bušotine, izradu idejnih projekata bunara i projekata vodovodnih trasa, isporuku i kupovinu rezervoara, ugradnju pumpi i primarnu mrežu od bunara do rezervoara, a korisnici vode finansiraju razvod mreže od rezervoara do svojih domaćinstava, vodomere i zajednički priključak za struju. Obaveza Grada je da finansira i ispitivanje kvaliteta vode za piće, tehničku kontrolu projekata, nadzor, kao i prikupljanje ostale dokumentacije neophodne za izdavanje lokacijskih, građevinskih i upotrebnih dozvola.

Do sada je urađeno 72 arterskih bunara, u 23 sela. Urađena je kompletna projektna dokumentacija za 60 seoskih vodovoda, a za 43 seoskih vodovoda završeni su kompletno radovi: isporučen rezervoar, ugrađene pumpe, razvučena mreža. Oko 2100 domaćinstava je priključeno na ovih 43 seoskih vodovoda i u toku je prikupljanje potrebne dokumentacije za dobijanje upotrebnih dozvola. Urađene su probne analize vode, a u toku su završna ispitivanja kod svih seoskih vodovoda gde je sistem završen.

Sredstva planirana ovim programom će se jednim delom (13.000.000,00 dinara) iskoristiti za izmirivanje ugovorenih obaveza nastalih tokom 2011. godine.

Jedan deo planiranih sredstava u iznosu 15.930.000,00 dinara će se iskoristiti za kopanje novih bunara, a za finansiranje idejnih projekata bunara i projekata vodovodnih trasa za bunare koji su iskopani tokom 2011. i koji će se raditi u 2012. godini planirano je 2.360.000,00 dinara. Planirano je da se tokom 2012. godine uradi 15-20 novih arterskih bunara.

U zavisnosti od brzine kojom korisnici vode sa bunara gde su isporučeni projekti budu izvodili radove na mreži isporučivaće se rezervoari, pumpe i izvoditi radovi na primarnoj mreži za šta je planiran deo sredstava u iznosu od 13.688.000,00 dinara (za rezervoare - 2.832.000,00 dinara, za primarnu mrežu - 8.024.000,00 dinara i za pumpe - 2.832.000,00 dinara).

Za troškove nadzora, tehničke kontrole projekata, ispitivanje kvaliteta vode i druge poslove vezane za vodosnabdevanje planirano je oko 1.022.000,00 dinara.

2. POLJOPRIVREDNI KREDITI - 1.058.521,00 dinara

Sredstva u iznosu od 5.000.000,00 dinara su planirana za poljoprivredne kredite za izgradnju i adaptaciju objekata u stočarstvu, a ostatak od 1.100.000,00 dinara odnosi se na neizmirene obaveze.

Maksimalan iznos kredita je 200.000,00 dinara po jednom domaćinstvu, a uslovi konkurisanja biće naknadno definisani.

Uslov za korišćenje kredita je da domaćinstvo nema neizmirenih obaveza prema Direkciji za robne rezerve i Odeljenju za poljoprivredu grada Kragujevca, u momentu podnošenja zahteva, da je registrovano, sa prebivalištem i proizvodnjom na teritoriji Grada Kragujevca, da ima obezbeđeno sopstveno učešće (20% od visine traženog kredita). Krediti su beskamatni, sa grejs periodom od 12 meseci i otplaćivaće se u dve (krediti do 120.000,00 dinara), odnosno tri (krediti u iznosu preko 120.000,00 dinara) jednake godišnje rate, bez vezivanja za deviznu klauzulu. Domaćinstva koja su već koristila kredite iz Agrarnog budžeta, da bi konkurisala za kredit u 2012. godini moraju da izmire celokupan iznos prethodno dobijenog kredita.

Jedan deo sredstava planiran je za isplatu ugovora za kredite za poljoprivrednu mehanizaciju koji su potpisani krajem 2011. godine, ali nisu finansijski realizovani.

3. REFINANSIRANJE KAMATE - isplata kamata na preuzete obaveze iz ranijih godina - 3.662.366,00 dinara

Grad Kragujevac finansira troškove kamate za 20 članova Udruženja odgajivača goveda simentalske rase Šumadija za kredite za uvoz junica uzete tokom 2007. i 2008. godine. Grad Kragujevac finansira troškove kamate za 16 poljoprivrednih proizvođača na kredite odobrene od strane Ministarstva poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva u 2006. godini.

Grad Kragujevac je preuzeo i plaćanje troškova kamate za kredite koji su poljoprivrednici podigli tokom 2009. godine kod poslovnih banaka za kupovinu traktora (54 kredita), kupovinu kombajna (4 kredita), kupovinu utovarivača stajnjaka (2 kredita) i adaptaciju objekata u stočarstvu (6 kredita). Ukupno 66 domaćinstava je tokom 2009. godine ostvarilo ovaj vid subvencija.

4. PODSTICAJ UNAPREĐENJU RASNOG SASTAVA U STOČARSTVU - 3.153.275,00 dinara

Sredstva planirana ovim programom realizovaće se za:

- subvenciju veštačkog osemenjavanja

Grad Kragujevac će, tokom 2012. godine, sa 1.500,00 dinara po grlu subvencionisati prvo veštačko osemenjavanje umatičenih grla (program se realizuje cele godine).

- unapređenje rasnog sastava u govedarstvu

Vlasnici umatičenih prvotelki, kod kojih je ista prvi put obeležena, moći će da dobiju po 25.000,00 dinara koje će vratiti u dve jednake godišnje rate, uz period mirovanja od 12 meseci.

Ova kreditna sredstva mogu koristiti fizička lica - vlasnici umatičenih grla, čije je i prebivalište i objekat za držanje goveda na teritoriji Grada Kragujevca. Program će se realizovati u periodu 01.03.2012. godine do 15.11.2012. godine.

Uslov za korišćenje sredstava predviđenih ovim programom jeste da je domaćinstvo registrovano, da je i prebivalište i proizvodnja na teritoriji Grada Kragujevca i da podnosilac zahteva i članovi njegovog domaćinstva nemaju neizmirenih obaveza prema Direkciji za robne rezerve i Odeljenju za poljoprivredu grada Kragujevca, u momentu podnošenja zahteva.

- sufinansiranje rada Matične službe

- realizaciju projekta za unapređenje kvaliteta mleka kod farmera sa teritorije Grada Kragujevca

5. PODSTICAJNE MERE U POLJOPRIVREDI - 2.751.222,00 dinara

Podsticajna sredstva predviđena ovim programom koristiće se kao direktna, podsticajna bespovratna sredstva usmerena ka poljoprivredniku.

Podsticajna sredstva za povrtarsku proizvodnju:

- plastenici i staklenici - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos 50.000,00 po jednom domaćinstvu)

- oprema za plasteničku i stakleničku proizvodnju (za zagrevanje, hlađenje, navodnjavanje...) - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos 50.000,00 po jednom domaćinstvu)

- oprema za navodnjavanje - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos 50.000,00 po jednom domaćinstvu).

Program će se realizovati od 15.03.2012. do 15.06.2012. godine.

Podsticajna sredstva za stočarsku proizvodnju:

- laktofrizi (kapaciteta 100-2000 l) - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos 40.000,00 po jednom domaćinstvu)

- muzilice, hranilice, pojilice, i druga oprema za objekte u stočarstvu - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos 30.000,00 po jednom domaćinstvu)

- mešaone stočne hrane - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos 30.000,00 po jednom domaćinstvu)

Program će se realizovati od 15.03.2011. do 15.06.2012. godine.

Podsticajna sredstva za osiguranje useva, životinja i plodova - 30% od vrednosti osiguranja

- za osiguranje useva - 30% od iznosa premije na dostavljenoj polisi osiguranja, (maksimalan iznos 10.000,00 dinara po domaćinstvu)

- za osiguranje životinja - 30% od iznosa premije na dostavljenoj polisi osiguranja (maksimalan iznos 30.000,00 po jednom domaćinstvu, odnosno do 10.000,00 dinara po jednom grlu)

- za osiguranje plodova - 30% od iznosa premije na dostavljenoj polisi osiguranja (maksimalan iznos 50.000,00 dinara po jednom domaćinstvu.

Program će se realizovati od 15.03.2012. do 15.11.2012. godine.

Podsticajna sredstva za prerađivačke kapacitete:

- mini hladnjače, sušare - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos do 200.000,00 po jednom domaćinstvu)

- oprema za preradu voća, povrća, meda, mleka, mesa....(pakerice, vakumirke, kalibratori...) - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos do 200.000,00 po jednom domaćinstvu).

Program će se realizovati od 15.03.2012. do 15.06.2012. godine.

Podsticajna sredstva za voćarsku i vinogradarsku proizvodnju:

- oprema za zaštitu bilja (atomizeri i prskalice) - 20% od vrednosti investicije (maksimalan iznos 20.000,00 dinara za prskalice, odnosno 30.000,00 dinara za atomizere).

Program će se realizovati od 15.03.2012. do 15.06.2012. godine.

Podsticajna sredstva za organsku proizvodnju:

- sertifikati - 50% od vrednosti iznosa za sertifikaciju na godišnjem nivou.

Program će se realizovati kroz javni poziv početkom 2012. godine

U zavisnosti od interesovanja i raspoloživih sredstava moguće je do kraja godine odobriti još neke dodatne termine za podnošenje zahteva za podsticajne mere.

Pravo na korišćenje sredstava imaju registrovana poljoprivredna domaćinstva koja u roku od 30 dana od dana izdavanja dostave fiskalni račun za kupljenu robu i podnesu zahtev. U slučaju osiguranja grla koja su u vlasništvu Direkcije za robne rezerve polisa može da bude i starija. Podsticajna sredstva se dodeljuju u procentu od ukupne vrednosti investicije, kao bespovratna. Povraćaj sredstava će se vršiti na tekuće račune poljoprivrednika. Podsticajna sredstva se mogu koristiti samo po jednom osnovu u toku godine (osim za osiguranje useva, životinja i plodova), a uslov za korišćenje sredstava je da domaćinstvo nema neizmirenih obaveza prema Direkciji za robne rezerve i Odeljenju za poljoprivredu grada Kragujevca u momentu podnošenja zahteva.

6. UREĐENJE PRILAZA NJIVAMA - 2.215.284,00 dinara

U planu je da se 200 -250 radnih sati buldožera utroši za revitalizaciju atarskih puteva u selima koja su podnela zahteve od strane Saveta MZ.

7. PODSTICAJ UDRUŽIVANJU POLJOPRIVREDNIKA - 1.688.600,00 dinara

Sredstva će se koristiti za sufinansiranje planova i programa poljoprivrednih udruženja.

Na osnovu plana i programa za 2012. godinu koji će dostaviti Udruženja poljoprivrednika sa teritorije Grada Kragujevca, a u zavisnosti od ukupne proizvodnje na nivou udruženja, broja članova, organizovanosti i aktivnosti udruženja u prethodnom periodu finansiraće se neke od aktivnosti koje su najbitnije za rad Udruženja. Sredstva će se dodeljivati jednim delom kao bespovratna, a jedan deo (30-50% od vrednosti dobijenih sredstava) Udruženja će biti u obavezi da vrate kroz proizvode specifične za to udruženje, koji će biti prosleđeni Ustanovama kojima je ta vrsta pomoći potrebna (narodna kuhinja, kolektivni centri,...) i licima u stanju socijalne potrebe.

8. UNAPREĐENJE STRUČNOG ZNANJA POLJOPRIVREDNIKA - 3.323.828,00 dinara

Sredstva predviđena ovim programom planiraju se za:

- izradu edukativnih materijala, emisija o poljoprivredi, stručnih časopisa, literature

- finansiranje časopisa za selo "Domaćin"

- finansiranje dela troškova za manifestacije koje organizuju MZ, udruženja, institucije u oblasti agrara

- organizovanje savetovanja i tribina iz oblasti poljoprivrede.

Cilj svih ovih mera je povećanje informisanosti i edukacija poljoprivrednika o najsavremenijim dostignućima nauke i tehnologije, a u cilju postizanja većih prinosa na proizvodnim parcelama.

9. ORGANIZOVANJE I POSETA SAJMOVIMA - 1.750.000,00 dinara

Sredstva su planirana za organizovanje Devetog Šumadijskog sajma poljoprivrede, za sufinansiranje Šumadijskih dana šljive u Stragarima, za finansiranja posete Međunarodnom sajmu poljoprivrede u Veroni za nagrađene poljoprivrednike, za organizovanje posete sajmu poljoprivrede u Novom Sadu i za druge sajamske manifestacije.

10. IZLOŽBE U STOČARSTVU - 1.500.000,00 dinara

Sredstva su planirana za finansiranje izložbi u stočarstvu koje će se održati tokom Devetog Šumadijskog sajma poljoprivrede (Deseta regionalna izložba ovaca, Izložba krava, Peta regionalna izložba konja, Izložba sitnih životinja i Izložba svinja).

11. PROJEKAT "AGRONOM NA SELU" - 1.800.397,00 dinara

Sredstva planirana ovim programom namenjena su za nastavak programa "Agronom na selu" sa kojim se započelo u 2007. godini i koji je naišao na veliko interesovanje poljoprivrednika. Planira se nastavak angažovanja određenog broja agronoma i drugih stručnih lica koji će svoju delatnost obavljati po selima i gde će svaki agronom biti zadužen za određeni broj sela u smislu pružanja stručnih usluga poljoprivrednim proizvođačima, davanja informacija o merama koje sprovodi lokalna samouprava za razvoj poljoprivrede, pružanje pomoći pri popunjavanju obrazaca i drugo.

12. PROJEKAT "ŠUMADIJSKE ZIMSKE IGRE" - 2.201.391,00 dinara

Sredstva su planirana za realizaciju projekta koji ima za cilj da obogati kulturni život na selu, da zabavi i kroz zabavu bude edukativan i da unese dešavanja u život meštana na selu, prvenstveno u zimskim mesecima kada nema radova na poljima. Projekat je zamišljen kao takmičenje sela u nekoliko disciplina: znanju, igranju, slobodnom predstavljanju.... U ciklusu učestvuje 15 sela, pri čemu će se takmičiti po tri sela, svakog petka, počev od 03. februara 2012. godine. Nakon prvog takmičarskog dela sledi polufinale i na kraju finale u kome se određuje selo pobednik. Projekat se realizuje u saradnji sa Produkcijom VA i Udruženjem estradnih umetnika "Kragujevac koncert", uz medijsko pokroviteljstvo od strane RTK, a sredstva će se koristiti za finansiranje opreme potrebne za obavljanje takmičarskog dela, video bima, razglasa, ozvučenja, prevoza gostiju i takmičara, obezbeđivanja plakata, propagandnog materijala, nagrada..... i druge troškove.

13. ISPITIVANJE KVALITETA NAMIRNICA NA KRAGUJEVAČKIM PIJACAMA - 399.620,00 dinara

Sredstva su namenjena za ispitivanje kvaliteta namirnica biljnog i životinjskog porekla na KG zelenim pijacama u cilju utvrđivanja ispravnosti proizvoda koji se prodaju na pijacama.

14. NADOKNADE I OSTALA DAVANJA - 1.906.447,00 dinara

Sredstva sa ovog programa planirana su za jednokratne novčane pomoći usled pretrpljenih šteta (uginuće stoke, požar...), za troškove koje poljoprivrednici plaćaju Upravi za veterinu na ime registracije objekata za proizvodnju i preradu mleka, za kupovinu stočnih vaga i druge namene koje nisu predviđene u programima za 2012. godinu, a iskrsnu kao neophodna davanja.

15. PRENETE OBAVEZE - 20.769.463,00 dinara

Ova sredstva su prenete i neizmirene obaveze iz 2011. godine koje će se realizovati od sredstava planiranih 2012. godine, a odnose se na:

- realizaciju mikroprojekata, po rešenju Gradonačelnika, br. 400-1295/08-III/27 od 20.11.2008. godine, u iznosu od 1.000.000,00 dinara.

- isplatu sredstava odobrenih udruženju voćara "Plavo zlato", po rešenju Gradonačelnika, br. 400-1589/09-IX od 21.12.2009. godine u iznosu 100.000,00 dinara

- isplatu za izvršene usluge Službi za katastar nepokretnosti, po rešenju Gradonačelnika, br. 400-1119/09-IX od 01.09.2009. godine, u iznosu 732.799,70 dinara (račun br. 295)

- realizaciju Ugovora za izdavanje časopisa "Domaćin", zaključenog sa Izdavačkom kućom "Koraci", br. 65-4/10-IX, u iznosu 189.229,96 (račun br. 27) i realizaciju Ugovora br. 650-16/11-IX u iznosu 269.152,20 dinara (račun br. 28)

- realizaciju Ugovora sa RTK za emisiju "Agrodnevnik", br. 642-3/10-IX, u iznosu 400.000,00 dinara (račun 328, iznos od 80.000,00; račun 365, iznos od 80.000,00; račun br. 398, iznos od 80.000,00 dinara; račun 440, iznos od 80.000,00; račun 484, iznos od 80.000,00)

- realizaciju Ugovora o isporuci rezervoara zaključenog između Grada i "Krušik - plastika" a.d. iz Osečine, br. 404-70/11-XV, u iznosu 429.756,00 dinara (račun br. 000645-9-00)

- realizaciju Ugovora o izvođenju radova na primarnim mrežama seoskih vodovoda, zaključenog između Grada i "KG uzor" d.o.o, br. 404-151/10-XV od 19.07.2010. godine u iznosu 2.000.000,00 (I privremena situacija) i realizaciju Ugovora o izvođenju dodatnih radova na primarnim mrežama br. 404-246/10-XV od 05.01.2011. godine u iznosu 682.366,86 dinara.

- realizaciju Ugovora o izvođenju radova na eksploatacionim bušotinama zaključenog između Grada i "Geo ing system" d.o.o., br. 404-31/10-XV od 22.04.2010. godine, u iznosu od 6.000.000,00 dinara (IV PS)

- realizaciju Ugovora o izvođenju radova na primarnim mrežama seoskih vodovoda, zaključenog između Grada i "Geo ing system" d.o.o, br. 404-72/11-XV od 25.03.2011. godine u iznosu 2.000.000,00 dinara

- realizaciju Ugovora o izvođenju radova na uređenju atarskih puteva zaključenog između Grada i JKP "Niskogradnja" iz Kragujevca, br. 404-73/11-XV u iznosu 495.504,00 (I privremena situacija), u iznosu od 651.126,60 dinara (II privremena situacija) i 830.304,00 dinara (III privremena situacija)

- realizaciju Ugovora za pokroviteljstvo Osmog Šumadijskog sajma poljoprivrede zaključenog između Grada i "Šumadija sajma" br. 400-12237/11 - IX u iznosu 329.500,00 dinara i Ugovora br. 404-315/11-IX u iznosu od 61.657,72 dinara

- isplatu za izvršene usluge Agenciji za saobraćaj i turizam, po rešenju Gradonačelnika br. 400-1367/11-IX, u iznosu 191.308,00 dinara

- isplatu za izvršene usluge "Šumadija sajmu", po rešenju Gradonačelnika br. 400-1370/11-IX, u iznosu 60.447,93 dinara

- realizaciju Ugovora za tehničku kontrolu projekata zaključenog između Grada i "Konforme" broj 351-59/11-IX u iznosu 127.204,00 (br. 38/2011) i 27.258,00 (br. 39/2011.)

- isplatu Društvu pčelara po rešenju Gradonačelnika br. 400-1268/11-IX u iznosu 100.000,00 dinara.

UKUPNO ZA ISPLATU IZ BUDŽETSKIH SREDSTAVA - 16.677.614,97 dinara

- realizaciju Ugovora za usluge izrade projekata arterijskih bunara i distributivnih vodovodnih mreža na seoskom području, zaključenog između Grada i Agencije za geodeziju i promet nekretnina "Geo ing premer", br. 404-120/10-XV od 19.07.2010. godine, u iznosu 525.100,00 dinara (XI privremena situacija)

- realizaciju Ugovora o izvođenju radova na eksploatacionim bušotinama zaključenog između Grada i "Geo ing system" d.o.o., br. 404-31/10-XV od 22.04.2010. godine, u iznosu od 710.569,00 dinara (IV PS)

- realizaciju Ugovora o isporuci samopotapajućih pumpi, zaključenog između Grada i "Geo ing system" d.o.o., br. 404-71/11-XV (od 25.03.2011.) u iznosu od 700.000,00 dinara i u iznosu od 267.030,00 dinara

- realizaciju Ugovora o izvođenju radova na primarnim mrežama seoskih vodovoda, zaključenog između Grada i "Geo ing system" d.o.o, br. 404-72/11-XV od 25.03.2011. godine u iznosu 832.138,90 dinara i realizaciju Ugovora o izvođenju dodatnih radova na primarnim mrežama seoskih vodovoda, zaključenog između Grada i "Geo ing system" d.o.o, br. 404-218/11-XV od 30.09.2011. godine u iznosu 912.730,00 dinara.

- isplatu Republičkom geodetskom zavodu po rešenju Gradonačelnika br. 400-1510/11-IX u iznosu 106.005,00 dinara (račun br. 895)

- realizaciju Ugovora između Grada i "Agrar press-a" broj 650-24/11-IX u iznosu 25.000,00 dinara (račun broj 00008/0028 0)

- isplatu "Javnost doo" po rešenju Gradonačelnika br. 400-1690/11-IX u iznosu 13.275,00 dinara (račun broj 589).

UKUPNO ZA ISPLATU IZ SOPSTVENIH PRIHODA - 4.091.847,90 dinara

III RASPORED SREDSTAVA ZA REALIZACIJU PROGRAMA ZA RAZVOJ POLJOPRIVREDE U 2012. GODINI NA TERITORIJI GRADA KRAGUJEVCA

 

Program

Budžetska sredstva

Sopstveni prihodi

Ukupno

1. Rešavanje vodosnabdevanja na selu

41.862.446,00

2.647.340,00

44.509.786,00

2. Poljoprivredni krediti

195.107,00

863.414,00

1.058.521,00

3. Refinansiranje kamate

2.150.000,00

1.512.366,00

3.662.366,00

4. Podsticaj unapređenju rasnog sastava u stočarstvu

2.000.000,00

1.153.275,00

3.153.275,00

5. Podsticajne mere u poljoprivredi

1.929.331,00

821.891,00

2.751.222,00

6. Uređenje prilaza njivama

2.215.284,00

-

2.215.284,00

7. Podsticaj udruživanju poljoprivrednika

1.298.600,00

390.000,00

1.688.600,00

8. Unapređenje stručnog znanja poljoprivrednika

1.760.424,00

1.563.404,00

3.323.828,00

9. Organizovanje i poseta sajmovima

1.750.000,00

-

1.750.000,00

10. Izložbe u stočarstvu

1.500.000,00

-

1.500.000,00

11. Projekat "Agronom na selu"

1.800.397,00

-

1.800.397,00

12. Projekat "Šumadijske zimske igre"

2.101.391,00

100.000,00

2.201.391,00

13. Kontrola namirnica

399.620,00

-

399.620,00

14. Nadoknade i ostala davanja

399.985,00

1.506.462,00

1.906.447,00

15. Prenete obaveze

16.677.615,00

4.091.848,00

20.769.463,00

Ukupno

78.040.200,00

14.650.000,00

92.690.200,00

IV Iznos sredstava planiran po programima usklađivaće se u toku godine u zavisnosti od realizacije sredstava i podnetih zahteva.

V Realizacija aktivnosti predviđenih Programom vrši se na osnovu odluka Gradskog veća, rešenja Gradonačelnika i ugovora.

VI Za realizaciju ovog Programa odgovorna je Gradska uprava za privredu, sport i sportsku infrastrukturu u skladu sa članom 30. Odluke o budžetu grada Kragujevca za 2012. godinu.

VII Ovaj Program objaviti u "Službenom listu grada Kragujevca".