ODLUKA
O DAVANJU U ZAKUP STANOVA ZA SOCIJALNO STANOVANJE IZGRAĐENIH U 2010. GODINI NA K.P. BR. 5789/1 KO ČAČAK

("Sl. list grada Čačka", br. 5/2011 i 23/2012)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se način i postupak davanja u zakup stanova za socijalno stanovanje, izgrađenih u 2010. godini, na k.p. br. 5789/1 KO Čačak, po rešenju o građevinskoj dozvoli Gradske uprave za urbanizam grada Čačka, br. 351-11109/2010-IV-02-01, od 13.05.2010. godine, za izgradnju višeporodičnog stambenog objekta, spratnosti P+2+Pk, sa ukupno 12 stanova.

Član 2

Gradska stambena agencija (u daljem tekstu: Agencija) će stanove izgrađene na navedeni način davati u zakup na određeno vreme, na period od tri godine, uz mogućnost obnavljanja ugovornog odnosa, bez prava na otkup stana, licima koja na području Republike Srbije nemaju u vlasništvu stan ili porodičnu kuću, i to:

1. stambeno ugroženim invalidnim licima i licima sa telesnim oštećenjem sa prebivalištem na teritoriji grada Čačka u poslednjih 10 godina - ukupno: 3 stana

2. stambeno ugroženim samohranim roditeljima sa prebivalištem na teritoriji grada Čačka u poslednjih 10 godina - ukupno: 9 stanova.

Stanovi koji ostanu neraspoređeni na nekoj od rang lista iz razloga što lica koja su konkurisala po toj rang listi ne ispunjavaju uslove konkursa mogu se rasporediti licima sa druge rang liste, po redosledu rangiranja na toj rang listi.

Član 3

Stanovi iz člana 2. ove Odluke daju se u zakup na osnovu raspisanog konkursa.

Odluku o raspisivanju konkursa donosi Upravni odbor Agencije.

Odluku o visini zakupa donosi Komisija za odabir korisnika, na predlog Upravnog odbora Agencije.

II USLOVI UČEŠĆA NA KONKURSU

Član 4

Na konkursu mogu učestvovati lica koja na području Republike Srbije nemaju u vlasništvu stan ili porodičnu kuću i koja iz socijalnih, ekonomskih i drugih razloga nemaju obezbeđen stan za sebe i svoje porodično domaćinstvo, sa prebivalištem na teritoriji grada Čačka od najmanje deset godina do dana raspisivanja konkursa, a zadovoljavaju sledeće uslove:

1. lica kod kojih je utvrđena invalidnost prve kategorije ili telesno oštećenje (30%, 40%, 50%, 60%, 70%, 80%, 90% i 100%), koja iz socijalnih, ekonomskih i drugih razloga nemaju obezbeđen stan za sebe i svoje porodično domaćinstvo, sa prebivalištem na teritoriji grada Čačka od najmanje 10 godina do dana raspisivanja konkursa;

2. samohrani roditelji deteta čiji je drugi roditelj nepoznat, umro ili proglašen za umrlog, potpuno lišen roditeljskog prava ili potpuno lišen poslovne sposobnosti, koji iz socijalnih, ekonomskih i drugih razloga nemaju obezbeđen stan za sebe i svoje porodično domaćinstvo, sa prebivalištem na teritoriji grada Čačka od najmanje 10 godina do dana raspisivanja konkursa.

Član 5

Status lica iz člana 4. dokazuje se:

1) za lica iz člana 4. tačka 1.:

- rešenjem nadležne zdravstvene komisije ili rešenjem nadležnog organa za penzijsko-invalidsko osiguranje ili drugog nadležnog organa,

- overenom fotokopijom lične karte za podnosioca zahteva i sve punoletne članove porodičnog domaćinstva,

- uverenjem o prebivalištu na teritoriji grada Čačka, za prethodnih 10 godina do dana raspisivanja konkursa,

- potvrdom Poreske uprave o imovini svih članova domaćinstva,

- potvrdom Službe za katastar nepokretnosti o imovini svih članova domaćinstva,

- potvrdom nadležnog organa o podnetim prijavama za legalizaciju nelegalno izgrađenih objekata na teritoriji Republike Srbije, za sve članove porodičnog domaćinstva,

- overenom izjavom da podnosilac zahteva i članovi porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnu imovinu na teritoriji Republike Srbije,

- izvodom iz matične knjige rođenih maloletnog deteta.

2) za lica iz člana 4. tačka 2.:

- overenom fotokopijom lične karte za podnosioca zahteva i sve punoletne članove porodičnog domaćinstva,

- izvodom iz matične knjige umrlih ili rešenjem nadležnog sudskog organa o proglašenju nestalog lica umrlim,

- rešenjem nadležnog sudskog organa o lišavanju roditeljskog prava,

- rešenjem nadležnog sudskog organa o lišenju poslovne sposobnosti roditelja,

- uverenjem o prebivalištu na teritoriji grada Čačka za prethodnih 10 godina do dana raspisivanja konkursa,

- potvrdom Poreske uprave o imovini svih članova domaćinstva,

- potvrdom Službe za katastar nepokretnosti o imovini svih članova domaćinstva,

- potvrdom nadležnog organa o podnetim prijavama za legalizaciju nelegalno izgrađenih objekata na teritoriji Republike Srbije, za sve članove porodičnog domaćinstva,

- overenom izjavom da podnosilac zahteva i članovi porodičnog domaćinstva ne poseduju nepokretnu imovinu na teritoriji Republike Srbije,

- izvodom iz matične knjige rođenih maloletnog deteta.

Dokazna dokumenta se podnose za sve članove porodičnog domaćinstva u originalu ili overenoj kopiji.

Član 6

Smatra se da je lice bez stana ukoliko ono ili član njegovog porodičnog domaćinstva na teritoriji Srbije nema stan ili porodičnu stambenu zgradu u svojini ili susvojini, u smislu ove Odluke.

Član 7

Porodici kojoj se dodeljuje stan u zakup, u skladu sa ovom Odlukom, obzirom na broj članova porodičnog domaćinstva pripada stan strukture:

- porodici sa jednim ili dva člana pripada garsonjera;

- porodici sa tri člana pripada jednosoban stan;

- porodici sa četiri ili pet članova pripada dvosoban stan;

Za stanove niže spratnosti prioritet imaju domaćinstva, koja su ostvarila potreban broj bodova, a u svojoj porodici imaju invalida.

Član 8

Na konkursu za zakup stana mogu učestvovati domaćinstva iz člana 4. tačka 1. i 2., koja ostvaruju sledeća mesečna primanja:

Broj članova porodičnog domaćinstva

Mesečni prihodi, bez poreza i doprinosa, po članu domaćinstva (u Evrima)

1

od 150 do 450

2

od 115 do 345

3

od 105 do 260

4

od 90 do 230

5

od 75 do 190

Iznosi su izraženi u evrima, a obračunavaće se u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan objavljivanja konkursa.

Mesečni prihodi bez poreza i doprinosa, po članu domaćinstva se dokazuju na osnovu potvrda o visini primanja u poslednja tri meseca od dana objavljivanja konkursa, u koja se ubrajaju primanja iz radnog odnosa, primanja po osnovu penzijsko-invalidskog osiguranja, primanja po osnovu imovinskih prava, primanja po osnovu boračko-invalidske zaštite, primanja iz dečjeg dodatka, primanja za tuđu negu i pomoć.

III OSNOVI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE REDA PRVENSTVA

Član 9

Osnovi za utvrđivanje reda prvenstva su:

1. stambeni status;

2. zdravstveno stanje;

3. invalidnost;

4. telesno oštećenje;

5. domaćinstva samohranog roditelja;

6. broj članova porodičnog domaćinstva.

Određivanje redosleda na rang-listi utvrđuje se brojem bodova.

Broj bodova na rang listi utvrđuje se sa stanjem poslednjeg dana roka za podnošenje prijave na konkurs.

Stambeni status

Član 10

Za stambeni status utvrđuje se do 35 bodova, ako podnosilac prijave i članovi porodičnog domaćinstva:

- stanuju kao podstanari više od 5 godina

35 bodova,

- stanuju kao podstanari do 1 godine, ili su korisnici sobe u samačkom hotelu, ili stanuju u istoj stambenoj jedinici kod svojih roditelja ili roditelja svog bračnog druga ili kod bliskih srodnika

25 bodova,

- su korisnici stana bez pravnog osnova ili korisnici prostorija za privremeni smeštaj koje se ne smatraju stanom

15 bodova,

Stambeni status se dokazuje:

- ugovorom o podstanarskom odnosu; odnosno njegovom izjavom da je podstanar overenom kod suda;

- ugovorom i drugom overenom ispravom o pravu korišćenja;

- overenom izjavom stanodavca o načinu korišćenja stana;

- dokazom o svojini stanodavca na stanu;

- dokazom o vlasništvu na stanu svog ili roditelja bračnog druga ili bliskog srodnika i potvrdom o prijavi prebivališta odnosno boravišta roditelja na stanu;

- izjavom da nema stan odnosno porodičnu stambenu zgradu, overenom kod suda;

- prijavom prebivališta, odnosno boravka;

- potvrdom organa upravljanja stambenom zgradom potpisanom od ovlašćenog lica i overenom pečatom stambene zgrade;

- uverenjem uprave javnih prihoda da se ne duži sa porezom na stan ili porodičnu stambenu zgradu;

- priznanicama o uplaćenim komunalnim uslugama i drugim dokumentima kojima se dokazuje prisutnost u korišćenju stana i sl.

Vrednuje se samo podstanarski status ostvaren na teritoriji grada Čačka.

Vrednuje se samo poslednji stambeni status u vreme podnošenja prijave na konkurs ostvaren u kontinuitetu.

Podnosilac prijave koji od dana stupanja na snagu ove Odluke na bilo koji način, svojom voljom, liši sebe svojine na stanu ili porodičnoj stambenoj zgradi, odnosno svojstva zakupca stana na neodređeno vreme ili korisnika takvog stana, ili član njegovog porodičnog domaćinstva, radi obezbeđenja povoljnijeg položaja kod rešavanja stambene potrebe, bodovaće se u stambenom statusu koji je imalo do dana pogoršanja stambene situacije.

Zdravstveno stanje

Član 11

Zdravstveno stanje podnosioca prijave ili članova njegovog porodičnog domaćinstva vrednuje se sa ukupno 10 bodova.

Pod zdravstvenim stanjem u smislu ove Odluke podrazumevaju se: maligne bolesti i intrakranijalni tumori, teže bolesti krvi i krvotvornih organa, insulin zavisni dijabetis melitus, hronična bubrežna insuficijencija na dijalizi i posle transplantacije, teže urođene i stečene srčane mane, teži oblik astme, hronična nespecifična bolest pluća, aktivna tuberkuloza, sistemske autoimune bolesti, teži oblici poremećaja metabolizma, skleroza, progresivna neuromišićna oboljenja, epilepsija, teži duševni poremećaji i druga teška oboljenja.

Zdravstveno stanje se dokazuje na osnovu konzilijarnog mišljenja lekara zdravstvene ustanove u kojoj se zaposleno lice ili član njegovog porodičnog domaćinstva leči.

Invalidnost

Član 12

Invalidnost se vrednuje do 20 bodova.

Po osnovu invalidnosti podnosioca prijave ili člana njegovog porodičnog domaćinstva pripada sledeći broj bodova i to:

- ako postoji potpuni gubitak radne sposobnosti 20 bodova;

- ako postoji preostala radna sposobnost 10 bodova.

Telesno oštećenje

Član 13

Telesno oštećenje vrednuje se do 20 bodova.

Po osnovu telesnog oštećenja podnosioca prijave ili člana njegovog porodičnog domaćinstva pripada sledeći broj bodova i to:

- za telesno oštećenje 100% - 10 bodova;

- za telesno oštećenje 90% - 9 bodova;

- za telesno oštećenje 80% - 8 bodova;

- za telesno oštećenje 70% - 7 bodova;

- za telesno oštećenje 60% - 6 bodova;

- za telesno oštećenje 50% - 5 bodova;

- za telesno oštećenja 40% - 4 boda;

- za telesno oštećenja 30% - 3 boda.

Invalidnost i telesno oštećenje dokazuje se pisanom ispravom nadležne zdravstvene komisije, ili rešenjem nadležnog Fonda penzijskog i invalidskog osiguranja, odnosno drugog nadležnog organa.

Ako kod istog lica postoji invalidnost i telesno oštećenje, lice se boduje po osnovu kojim je utvrđen veći broj bodova.

Domaćinstva samohranih roditelja

Član 14

Samohrani roditelj, u smislu ove Odluke, je roditelj deteta čiji je drugi roditelj nepoznat, ili je umro, ili je potpuno lišen roditeljskog prava, odnosno poslovne sposobnosti.

Status samohranog roditelja se dokazuje:

- izvodom iz matične knjige umrlih ili rešenjem nadležnog sudskog organa o proglašenju nestalog lica umrlim;

- rešenjem nadležnog sudskog organa o lišavanju roditeljskog prava;

- rešenjem nadležnog sudskog organa o lišenju poslovne sposobnosti roditelja;

- izvodom iz matične knjige rođenih deteta.

Samohranom roditelju pripada dodatnih 12 bodova.

Broj članova porodičnog domaćinstva

Član 15

Za svakog člana porodičnog domaćinstva, licu pripada po 2 boda.

Za svakog maloletnog člana domaćinstva licu pripada dodatna 2 boda ali najviše do 8 bodova.

Pod članovima porodičnog domaćinstva, u smislu ove Odluke, podrazumevaju se članovi porodice lica koje se prijavljuje na konkurs, koji žive sa njim u zajedničkom domaćinstvu, i to:

- bračni drug;

- deca rođena u braku, van braka, usvojena i pastorčad (do dana utvrđivanja konačne rang liste);

- druga lica koja je ono ili njegov bračni drug dužan po zakonu da izdržava, a žive sa njim u zajedničkom domaćinstvu.

Broj članova porodičnog domaćinstva se dokazuje:

- izvodom iz matične knjige rođenih za svakog maloletnog člana porodičnog domaćinstva;

- otpusnom listom iz porodilišta za dete koje nije upisano u knjigu rođenih do dana utvrđivanja konačne rang-liste;

- izvod iz matične knjige venčanih (ne stariji od 3 meseca);

- fotokopijom lične karte za svakog punoletnog člana domaćinstva;

- rešenjem nadležnog organa o utvrđivanju statusa izdržavanog lica.

IV POSTUPAK SPROVOĐENJA KONKURSA I ODLUČIVANJA

Sastav i nadležnost Komisije za odabir korisnika

Član 16

Postupak davanja stanova u zakup sprovodi Komisija za odabir korisnika (u daljem tekstu: Komisija), koju imenuje Gradonačelnik grada Čačka u sledećem sastavu: jedan predstavnik Gradske stambene agencije Čačak, jedan predstavnik Gradske uprave za urbanizam, jedan predstavnik Gradske uprave za društvene delatnosti (organizacione jedinice u čijoj je nadležnosti boračko-invalidska zaštita), jedan predstavnik Centra za socijalni rad u Čačku, jedan predstavnik Zavoda za zapošljavanje - Filijala Čačak.

Komisija donosi Poslovnik o svom radu na prvoj sednici.

Stručne, administrativno-tehničke i organizacione poslove za potrebe Komisije vrši Agencija.

Raspisivanje, objavljivanje i sadržaj konkursa

Član 17

Odluku o raspisivanju konkursa donosi Upravni odbor Agencije, čiji tekst utvrđuje Komisija.

Konkurs se objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Čačka i u lokalnim sredstvima informisanja.

Konkursom se pozivaju zainteresovana lica da u roku od 30 dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Čačka podnesu prijavu i odgovarajuće dokaze.

Prijem i obrada prispelih zahteva

Član 18

Komisija vrši prijem prijava u roku koji je utvrđen konkursom.

Po isteku roka iz konkursa, Agencija će za potrebe Komisije, obraditi podatke po podnetim prijavama.

Komisija je dužna da u roku od 20 dana od dana zaključivanja konkursa sprovede obradu prispelih prijava, izvrši bodovanje po prijavama čiji podnosioci ispunjavaju uslove utvrđene ovom Odlukom i uputi zahteve za dopunu nepotpunih prijava. Zahtev za dopunu prijave treba da sadrži taksativno nabrojane dopune prijave neophodne za bodovanje. Sve dopune prijave moraju biti dostavljene Komisiji najkasnije 5 dana od dana prijema zahteva za dopunu prijave. Komisija je dužna da u roku od 10 dana od krajnjeg roka za podnošenje dopuna prijava sprovede obradu prispelih dopuna prijava.

Bodovanje se neće vršiti po osnovama za koje nisu priloženi odgovarajući dokazi.

Sačinjavanje predloga rang lista

Član 19

Predlozi rang-lista se sačinjavaju za 2 (dve) posebne rang-liste: za domaćinstva utvrđena u članu 4. tačka 1. i za domaćinstva utvrđena u članu 4. tačka 2. ove Odluke.

Na osnovu sprovedenog bodovanja, u skladu sa osnovama i merilima iz ove Odluke, Komisija sačinjava predloge rang-lista za raspodelu stanova, koje objavljuje na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Čačka.

Na predloge rang-lista za raspodelu stanova zainteresovana lica imaju pravo prigovora Komisiji u roku od 8 dana od dana objavljivanja.

Komisija je obavezna da odluči po prigovoru u roku od 8 dana od dana prispeća prigovora.

Utvrđivanje reda prvenstva i donošenje odluke o raspodeli stanova

Član 20

Nakon izvršenog bodovanja, primenom merila po svim osnovama utvrđenim ovom Odlukom, sačinjavaju se 2 (dve) posebne rang-liste: za domaćinstva utvrđena u članu 4. tačka 1. i za domaćinstva utvrđena u članu 4. tačka 2. ove Odluke.

Član 21

Ako dva ili više lica imaju isti broj bodova, prednost na rang listi ima lice koje ima veći broj bodova po jednom od osnova po redosledu utvrđenom ovom Odlukom.

1) U slučaju da su isti bodovi po svim osnovama za rang listu iz člana 4. tačka 1. prednost ima domaćinstvo sa većim brojem lica sa invaliditetom i telesnim oštećenjem, odnosno domaćinstva čiji je jedan ili više članova u stanju zdravstvene ugroženosti.

U slučaju da su isti bodovi po osnovu iz prethodnog stava, prednost ima lice sa dužnim podstanarskim statusom, računajući godine, mesece i dane.

Ukoliko je i podstanarski status iz prethodnog stava jednak ili se ne može tačno utvrditi, prednost ima lice sa većim brojem članova porodičnog domaćinstva.

2) U slučaju da su isti bodovi po svim osnovama za rang listu lica iz člana 4. tačka 2. ove Odluke, prednost ima lice koje ima duži podstanarski status, a u slučaju istog ili nemogućnosti utvrđivanja tačnog trajanja podstanarskog statusa ili u slučaju istog stambenog statusa, prednost će imati lica sa većim brojem maloletnih članova porodičnog domaćinstva, odnosno ako je i broj maloletnih članova porodičnog domaćinstva jednak, prednost će imati lice sa većim brojem lica sa invaliditetom i telesnim oštećenjem.

Član 22

Nakon donetih odluka po prigovorima i proteka roka iz člana 19. stav 3. ove Odluke, rang-liste su konačne i objavljuju se na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Čačka.

Član 23

Po konačnosti rang-lista Komisija donosi Odluku o raspodeli stanova, na koju zainteresovano lice može izjaviti prigovor Gradskom veću, u roku od 8 dana od dana objavljivanja na oglasnoj tabli Gradske uprave grada Čačka.

Odluka Gradskog veća, doneta po prigovoru na dodelu stanova ili protekom roka za prigovor je konačna i javno se objavljuje na način utvrđen stavom 1. ovog člana.

V DAVANJE STANA U ZAKUP

Davanje stanova u zakup

Član 24

Na osnovu konačne Odluke iz člana 23. stav 2. ove Odluke, Komisija donosi Odluku o davanju stanova u zakup.

Odluka o davanju stana u zakup sadrži:

- naziv organa koji je doneo odluku i datum donošenja,

- ime i prezime nosioca porodičnog domaćinstva, kojoj je na osnovu rang liste dat stan u zakup,

- podatke o članovima porodičnog domaćinstva (ime, prezime, srodstvo, matični broj),

- podatke o stanu (adresu, sprat, broj stana, broj soba i površinu stana),

- rok trajanja zakupa,

- obrazloženje odluke,

- pouku o pravnom leku,

- druga značajna pitanja.

Odluku potpisuje predsednik Komisije, odnosno njegov zamenik.

Član 25

Na osnovu Odluke iz člana 23. ove Odluke sačinjavaju se ugovori o zakupu stana, koje potpisuje direktor Agencije i lice koje je ostvarilo pravo na stan.

Član 26

Stan se daje u zakup na period od 3 godine, uz mogućnost obnavljanja ugovornog odnosa.

Visinu mesečne zakupnine utvrđuje Komisija, na predlog Upravnog odbora Agencije.

O zakupu stana zaključuje se ugovor o zakupu na određeno vreme koji sadrži naročito: podatke o ugovornim stranama; podatke o stanu koji je predmet zakupa; podatke o zakupnini (iznos, rok i način plaćanja, promena visine zakupnine); uslove korišćenja stana; potpis ugovornih strana i druga pitanja koja su od značaja za ovaj ugovorni odnos.

Uslovi prestanka zakupa nastaju ako:

• zakupac stana pre isteka perioda određenog u ugovoru svojom voljom prestane koristiti stan;

• zakupac ili član njegovog porodičnog domaćinstva reši stambenu potrebu na drugi način;

• zakupac stan, koji je predmet zakupa, ne koristi isključivo za stanovanje;

• zakupac neredovno plaća zakupninu, duguje 3 uzastopne zakupnine ili 4 u toku godine;

• zakupac izda stan u podzakup.

Član 27

Ukoliko je zakupac zainteresovan za produžetak ugovora o zakupu, on je dužan da 120 dana pre isteka ovog ugovora dostavi zakupodavcu sledeću dokumentaciju:

- pisani zahtev za produžetak ugovora o zakupu,

- potvrdu o primanjima članova domaćinstva,

- potvrdu Poreske uprave o imovini svih članova domaćinstva,

- potvrdu Službe za katastar nepokretnosti o imovini svih članova domaćinstva,

- potvrdu nadležnog organa o podnetim prijavama za legalizaciju nelegalno izgrađenih objekata na teritoriji Republike Srbije, za sve članove porodičnog domaćinstva,

- overene fotokopije ličnih dokumenata svih članova domaćinstva (lične karte, izvodi iz matičnih knjiga rođenih za maloletnu decu).

Zakupodavac neće produžiti ugovor o zakupu sa zakupcem:

1. ako je on ili član njegovog porodičnog domaćinstva u međuvremenu postao vlasnik stana ili porodične kuće na teritoriji Republike Srbije

2. ako su lična primanja porodičnog domaćinstva izvan opsega koji je određen članom 8. ove Odluke.

Član 28

Poslove vezane za davanje stanova u zakup, naplatu zakupnine kao i poslove investicionog održavanja stanova iz člana 2. ove Odluke će obavljati Gradska stambena agencija Čačak.

VI ZAVRŠNE ODREDBE

Član 29

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".