ODLUKAO USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA PODSTICAJNIH SREDSTAVA U POLJOPRIVREDI("Sl. list grada Čačka", br. 5/2011, 3/2012, 17/2012 i 24/2012) |
Ovom odlukom uređuju se uslovi i način korišćenja podsticajnih sredstava za razvoj poljoprivrede.
Podsticajna sredstva su direktna i bespovratna i koriste se za:
- finansijsku podršku poljoprivrednim proizvođačima u pokretanju, obnavljanju i unapređenju poljoprivredne proizvodnje,
- sufinansiranje poljoprivrednika u delu regresiranja sredstava za osiguranje životinja, useva i plodova od elementarnih nepogoda,
- sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u stočarstvu.
Sredstva za ostvarivanje ciljeva iz člana 2. ove Odluke obezbeđuju se u budžetu grada Čačka i koriste se u skladu sa finansijskim planom koji donosi Gradonačelnik.
Pravo na podsticajna sredstva ostvaruje se na osnovu objavljenog konkursa.
Odluku o raspisivanju konkursa donosi Komisija za dodelu podsticajnih sredstava u poljoprivredi (u daljem tekstu: Komisija).
Konkurs se objavljuje u lokalnim sredstvima javnog informisanja.
Komisiju obrazuje gradonačelnik na vreme od 4 godine.
Komisiju čine predsednik i 6 članova, od kojih su predsednik i 3 člana iz reda odbornika i 3 člana iz reda istaknutih stručnjaka poljoprivredne proizvodnje.
Komisija donosi Poslovnik o svom radu.
Odluku o dodeli podsticajnih sredstava donosi Gradonačelnik na predlog Komisije.
Visinu sredstava za finansijsku podršku po jednom zahtevu utvrđuje Gradonačelnik na predlog Komisije u zavisnosti od nivoa obezbeđenih sredstava za ove namene u budžetu grada, za koji se traži podrška i broj korisnika.
Pravne, administrativne i druge stručne poslove obavlja Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj grada Čačka.
Korisnici podsticajnih sredstava imaju obavezu da dostave tačne podatke i verodostojne dokaze uz prijavu.
Korisnici su u obavezi da namenski upotrebe dodeljena sredstva o čemu će voditi računa Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj.
U slučaju nenamenskog korišćenja, korisnici su u obavezi da u celosti vrate dodeljena sredstva.
Međusobna prava i obaveze grada Čačka i korisnika podsticajnih sredstava uređuju se ugovorom.
III USLOVI I NAČIN KORIŠĆENJA PODSTICAJNIH SREDSTAVA
1. Finansijska podrška poljoprivrednim proizvođačima u pokretanju, obnavljanju i unapređenju poljoprivredne proizvodnje
Pravo na finansijsku podršku imaju fizička lica - nosioci ili članovi poljoprivrednog gazdinstva sa prebivalištem na teritoriji grada Čačka, upisani u registar poljoprivrednih gazdinstava po osnovu prava svojine odnosno zakupa poljoprivrednog zemljišta koje se nalazi na teritoriji grada Čačka i na kome obavljaju poljoprivrednu proizvodnju.
Finansijska podrška koristi se za:
1. Povrtarsku proizvodnju:
plastenici i staklenici - do 20% od vrednosti investicije;
oprema za plasteničku i stakleničku proizvodnju (za zagrevanje, hlađenje, navodnjavanje) - do 30% od vrednosti investicije;
oprema za navodnjavanje - do 40% od vrednosti investicije.
2. Stočarsku proizvodnju:
laktofrizi (kapaciteta 100-2.000 l) - do 30% od vrednosti investicije;
muzilice, hranilice, pojilice - do 30% od vrednosti investicije;
mešaone stočne hrane - do 30% od vrednosti investicije;
kupovina kvalitetnog priplodnog materijala radi unapređenja genetskog potencijala u govedarstvu, ovčarstvu i svinjarstvu - do 30% od vrednosti investicije.
3. Voćarsku proizvodnju:
oprema za zaštitu bilja (atomizeri, prskalice, skafander i dr.) - do 30% od vrednosti investicije;
oprema za navodnjavanje - do 30% od vrednosti investicije;
kupovina voćnih sadnica - do 50.000,00 dinara po jednom zahtevu.
4. Proizvodnja semenskog krompira:
nabavka elitnog semenskog materijala - do 30% od vrednosti investicije;
5. Prerađivačke kapacitete:
mini hladnjače, sušare - do 30% od vrednosti investicije;
oprema za preradu voća, povrća, meda, mleka, mesa (pakerice, vakumirke, kalibratori i dr.) - do 30% od vrednosti investicije.
6. Ratarska proizvodnja: nabavka semenske pšenice - do 50% od vrednosti investicije.
Iznos sredstava po podnetom zahtevu ne može da bude veći od 3.000,00 EUR u dinarskoj protivvrednosti na dan odlučivanja po podnetom zahtevu po jednom registrovanom poljoprivrednom gazdinstvu. Za prerađivačke kapacitete iznos bespovratnih sredstava ne može da bude veći od 5.000.00 EUR u dinarskoj protivvrednosti na dan odlučivanja po podnetom zahtevu po jednom registrovanom poljoprivrednom gazdinstvu.
Sredstva se u toku godine mogu koristiti samo po jednom osnovu iz člana 12. ove Odluke a jedan od uslova za korišćenje je da podnosilac zahteva nema neizmirenih obaveza prema budžetu grada Čačka u momentu podnošenja zahteva.
Konkurs za finansijsku podršku sadrži:
- uslove za dodelu sredstava,
- dokaze koji se prilažu uz zahtev,
- rok za podnošenje zahteva,
- rok do kada će učesnici konkursa biti obavešteni o rezultatima konkursa,
- druge podatke i dokaze od značaja za ostvarivanje prava na finansijsku podršku u skladu sa ovom Odlukom.
Prijava na konkurs podnosi se Komisiji.
Uz prijavu se podnosi:
- popunjen konkursni obrazac sa obaveznim potpisom podnosioca,
- dokaz o vlasništvu ili drugom načinu korišćenja obradivog poljoprivrednog zemljišta,
- potvrdu o registraciji poljoprivrednog gazdinstva,
- dokaz da se zadužuje porezom na prihod od poljoprivrede,
- potvrdu nadležnog poreskog organa da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze, doprinose i druge javne dažbine,
- dokaz o postojanju sopstvenog učešća i
- druge dokaze koje utvrdi Komisija kao uslov za dodelu finansijske podrške.
O podnetim prijavama odlučuje Komisija.
2. Sufinansiranje poljoprivrednika u delu regresiranja sredstava za osiguranje životinja, useva i plodova od elementarnih nepogoda
Pravo na sufinansiranje poljoprivrednika u delu regresiranja sredstava za osiguranje životinja, useva i plodova imaju fizička lica - nosioci i članovi poljoprivrednog gazdinstva sa prebivalištem na teritoriji grada Čačka, upisani u registar poljoprivrednih gazdinstava po osnovu prava svojine odnosno zakupa poljoprivrednog zemljišta koje se nalazi na teritoriji grada Čačka i na kome obavljaju poljoprivrednu proizvodnju.
Nosioci i članovi poljoprivrednih gazdinstava imaju pravo na sredstva za osiguranje u iznosu do 40% od visine premije osiguranja životinja, useva i plodova.
Konkurs za sufinansiranje poljoprivrednika u delu regresiranja sredstava za osiguranje životinja, useva i plodova, od elementarnih nepogoda sadrži:
- uslove za dodelu sredstava,
- namenski račun nosioca poljoprivrednog gazdinstva kod poslovne banke,
- dokaze koji se prilažu uz zahtev,
- rok za podnošenje zahteva,
- rok do kada će učesnici konkursa biti obavešteni o rezultatima konkursa,
- druge podatke i dokaze od značaja za ostvarivanje prava na regresiranje sredstava za osiguranja životinja, useva i plodova, od elementarnih nepogoda u skladu sa ovom Odlukom.
Prijava na konkurs podnosi se Komisiji.
Uz prijavu se podnosi:
- original ili overena fotokopija polise osiguranja izdate od strane osiguravajućeg društva kod koga je osiguran,
- fotokopija potvrde o registraciji poljoprivrednog gazdinstva,
- potvrda o plaćenoj premiji osiguranja.
3. Sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u stočarstvu
Pravo na sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u stočarstvu imaju pravna lica registrovana za poslove selekcije i matične evidencije u stočarstvu.
Konkurs za sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u stočarstvu sadrži:
- uslove za dodelu sredstava,
- dokaze koji se prilažu uz zahtev,
- rok za podnošenje zahteva,
- rok do kada će učesnici konkursa biti obavešteni o rezultatima konkursa,
- druge podatke i dokaze od značaja za ostvarivanje prava na sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u skladu sa ovom Odlukom.
Prijava na konkurs podnosi se Komisiji.
Uz prijavu se podnosi:
- popunjen konkursni obrazac sa obaveznim potpisom i pečatom podnosioca,
- rešenje nadležnog ministarstva za obavljanje poslova selekcije i matične evidencije u stočarstvu,
- ugovor sa regionalnom savetodavnom stručnom službom o sprovođenju poslova matične evidencije i selekcije.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".