ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "GRADSKA STAMBENA AGENCIJA" SMEDEREVO("Sl. list grada Smedereva", br. 5/2009 i 14/2012) |
Osniva se Javno preduzeće "Gradska stambena agencija", Smederevo (u daljem tekstu: Preduzeće) radi izrade analitičko-planske osnove u oblasti socijalno stambene politike grada i realizacije lokalnih i drugih usvojenih projekata izgradnje, rentiranja i prodaje stanova krajnjim korisnicima.
Preduzeće se osniva i posluje radi:
1. Stvaranja potrebnih preduslova za utvrđivanje stambene politike: snimanja i analize stanja postojećeg stambenog fonda, utvrđivanja realnih stambenih potreba, izrade predloga programa i sl.;
2. Vođenja projekta izgradnje stanova rentalnog stambenog fonda i subvencionisanje prodaje i stanovanja, obezbeđivanja potrebne investiciono-tehničke dokumentacije, obezbeđivanja potrebnih uslova kod nadležnih organa u cilju obezbeđenja lokacije za gradnju, operativnu realizaciju odobrenih projekata investicione izgradnje;
3. Izrade programa pribavljanja i otuđenja stanova, kao i koordinacije izgradnje drugih objekata koji su namenjeni rešavanju stambenih potreba;
4. Sprovođenja lokalne socijalne stambene politike;
5. Upravljanja, korišćenja i održavanja javnog socijalno rentalnog stambenog fonda: naplate rente, otplate kredita, podugovaranja poslova održavanja sa JKP ili drugim preduzećima;
6. Servisiranja hipotekarnih zajmova prema korisnicima koji kupuju stanove: sakupljanja anuiteta i prenosa sredstava po izvorima finansiranja;
7. Razvijanja novih programa finansiranja socijalnog stanovanja: rehabilitacije postojećeg stambenog fonda, javno-privatno partnerstvo, agent za nekretnine i sl.;
8. Veze sa krajnjim korisnicima: prikupljanja i administriranja zahteva, organizovanja komisija, ugovaranja zakupa, kupovine stana ili dodele kredita, servisiranja rata i anuiteta, naplata rente i slično uz saradnju sa institucijama socijalne zaštite, Povereništvom za izbeglice, gradskom upravom i sl.;
9. Razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti, za koje se osniva preduzeće;
10. Obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja;
11. Sticanja dobiti;
12. Konkurisanja za dobijanje finansijskih sredstava radi obavljanja poslova u realizaciji programa socijalnog stanovanja u skladu sa zakonom i drugim propisima;
13. Ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.
II FIRMA, SEDIŠTE I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA
Preduzeće posluje pod firmom: Javno preduzeće "Gradska stambena agencija" Smederevo. Skraćeni naziv firme je: JP "GSA" Smederevo. Osnivač Preduzeća je Grad Smederevo sa sedištem u Smederevu, Ulica Omladinska broj 1 (u daljem tekstu: Osnivač).
Sedište Preduzeća je u Smederevu, Ulica Omladinska broj 1.
O promeni naziva i sedišta Preduzeća odluku donosi Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost osnivača.
Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži naziv i sedište Preduzeća.
Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom preduzeća.
Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.
Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta Preduzeća bliže se uređuje Pravilnikom, koji donosi direktor.
Saglasnost na Pravilnik daju Upravni odbor Preduzeća i nadležni organ Osnivača.
Delatnost Preduzeća je:
- 41.10 razrada građevinskih projekata
- 64.30 poverenički fondovi (trastovi), investicioni fondovi i slični finansijski entiteti
- 68.10 kupovina i prodaja vlastitih nekretnina
- 68.20 iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima
- 68.32 upravljanje nekretninama za naknadu
- 70.21 delatnost komunikacija i odnosa s javnošću
- 71.11 arhitektonska delatnost
- 74.90 ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti
- 73.12 medijsko predstavljanje
- 84.21 spoljni poslovi
- 43.29 ostali instalacioni radovi u građevinarstvu
- 43.33 postavljanje podnih i zidnih obloga
- 43.99 ostali nepomenuti specifični građevinski radovi
- 81.21 usluge redovnog čišćenja zgrada
- 81.22 usluge ostalog čišćenja zgrada i opreme
- 81.29 usluge ostalog čišćenja.
O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost Osnivača.
Preduzeće može bez upisa u registar privrednih subjekata da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje su upisane u registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinose potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljavaju za vršenje upisane delatnosti.
Imovinu Preduzeća čine pravo korišćenja na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja sredstava i dobara u državnoj svojini, odnosno dobara od opšteg interesa.
Preduzeće iz stava 1. ovog člana, za obavljanje delatnosti, može koristiti sredstva i dobra u državnoj i drugim oblicima svojine, u skladu za zakonom, ovom Odlukom i Ugovorom.
Osnovni kapital iz člana 10. ove Odluke sastoji se od državnog kapitala.
Sredstva za osnivanje i rad Preduzeća čine novčana sredstva u iznosu od 500 EUR-a u dinarskoj protivvrednosti na dan upisa u registar privrednih subjekata.
V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen zakonom i ovom Odlukom.
Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća, samo u slučajevima propisanim zakonom.
U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.
U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzima mere propisane zakonom i odlukom Skupštine grada na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.
U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum rada u obavljanju delatnosti u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada Smedereva.
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, odnosno vršeći nadzor Osnivač može preduzeti mere u skladu sa zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.
Raspolaganje izgrađenim nepokretnostima vršiće se u skladu sa Zakonom i posebnom odlukom Upravnog odbora uz saglasnost Osnivača.
VI STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITKA
Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit obavljanjem svoje delatnosti, prodajom usluga na tržištu, obavljanjem stručnih poslova za potrebe trećih lica i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.
Prihod preduzeća obezbeđuje se iz sledećih izvora:
1. sredstava budžeta grada namenjenih za stambenu izgradnju, socijalno stanovanje ili opredeljenih na osnovu posebnih odluka nadležnih organa grada,
2. transfera od drugih nivoa vlasti,
3. donacija,
4. prihoda od prodaje nefinansijske imovine,
5. primanja od međunarodnih institucija za finansiranje socijalnog stanovanja,
6. dobrovoljnih transfera od fizičkih i pravnih lica,
7. sredstava od otplate kredita za raspodeljene stanove solidarnosti,
8. sredstava od kamata,
9. sopstvenih sredstava (renta i dr.),
10. iz kredita odobrenih od strane Republičke stambene agencije,
11. iz sredstava povraćaja stambenog zajma ili kredita,
12. drugih sredstava u skladu sa zakonom.
Prihod i dobit se utvrđuju periodičnim i godišnjim obračunima na način utvrđen zakonom i opštim aktom o utvrđivanju i raspodeli prihoda i dobiti.
Iznos koji ostaje po izmirenju obaveza, poreza i doprinosa iz dobiti, po izmirenju obaveznih zakonskih rezervi, po isplati obaveza prema zaposlenima na osnovu opšteg kolektivnog ugovora, predstavlja dobit Preduzeća, koja se usmerava za finansiranje narednih ciklusa izgradnje stanova.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Upravni odbor prilikom usvajanja godišnjeg obračuna, na predlog direktora.
Odluka o raspodeli dobiti Upravnog odbora dostavlja se na saglasnost Osnivaču.
Ukoliko po godišnjem obračunu Preduzeće iskaže gubitak, Upravni odbor, u skladu sa važećim propisima, donosi odluku o pokriću gubitka.
VII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU
Preduzeće posluje kao samostalni pravni subjekt.
Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje pravne sposobnosti.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
VIII ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Preduzeće zastupa i predstavlja direktor u skladu sa zakonom. Preduzeće mogu zastupati i druga lica u skladu sa zakonom i Statutom Preduzeća.
Direktor Preduzeća, uz saglasnost Osnivača, može određenom licu dati prokuru, u skladu sa zakonom.
Organi Preduzeća su:
1. Upravni odbor, kao organ upravljanja;
2. Direktor, kao organ poslovođenja;
3. Nadzorni odbor, kao organ nadzora.
Upravni odbor i direktor Preduzeća čine Upravu Preduzeća.
Predsednika i članove Upravnog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Osnivač, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.
Upravni odbor Preduzeća ima devet članova i to šest predstavnika Osnivača i tri predstavnika zaposlenih.
Izuzetno, broj članova Upravnog odbora može biti manji, odnosno veći od broja utvrđenog u stavu 1. ovog člana ukoliko Osnivač oceni da za to postoje opravdani razlozi.
U slučaju iz stava 2. ovog člana broj i sastav Upravnog odbora utvrđuje se aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Preduzeća.
Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje Osnivač aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Predsednik i članovi Upravnog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Upravnom odboru, čiju visinu utvrđuje Upravni odbor Preduzeća, na osnovu kriterijuma sadržanih u godišnjem programu poslovanja Preduzeća.
Upravni odbor u skladu sa zakonom:
1. donosi Statut;
2. utvrđuje poslovnu politiku;
3. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja;
4. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala;
5. odlučuje o statusnim promenama, promeni oblika Preduzeća;
6. donosi investicione programe, kriterijume za investiciono ulaganje;
7. donosi odluke o raspodeli dobiti;
8. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu;
9. donosi potrebne odluke za realizaciju odobrenih programa;
10. odlučuje o trajnoj poslovnoj saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima, ustanovama, organizacijama i dr.;
11. odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) imovinom Preduzeća veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti;
12. određuje primanja, odnosno naknadu za rad članovima Upravnog i Nadzornog odbora;
13. daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike;
14. usvaja izveštaje o poslovanju Preduzeća i godišnji obračun;
15. utvrđuje cenu usluga;
16. zaključuje Ugovor o radu sa direktorom Preduzeća i odlučuje o drugim pitanjima vezanim za radno-pravni status direktora;
17. donosi druga opšta akta Preduzeća;
18. daje saglasnost na Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji;
19. donosi Poslovnik o svom radu;
20. odlučuje i o drugim pitanjima predviđenim zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u skladu sa zakonom, na odluke Upravnog odbora Preduzeća iz člana 34. tačke 1, 3, 4, 5, 6. 7, 8, 10, 11. i 14. saglasnost daje Osnivač, a na tačku 15. nadležni organ Osnivača.
Upravni odbor sve svoje odluke donosi većinom glasova od ukupnog broja članova.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Osnivač, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.
Osnivač može do imenovanja direktora Preduzeća da imenuje vršioca dužnosti direktora. Vršilac dužnosti direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.
Direktor Preduzeća u skladu sa zakonom:
1. predstavlja i zastupa Preduzeće;
2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Preduzeća;
3. stara se o zakonitosti rada i odgovara za zakonitost rada Preduzeća;
4. predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
5. predlaže opšta akta koja donosi Upravni odbor;
6. donosi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji Preduzeća i sistematizaciji radnih mesta;
7. odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Preduzeću;
8. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun;
9. obrazuje komisije i ostala radna tela za obavljanje određenih poslova;
10. učestvuje u radu Upravnog odbora i izvršava njegove odluke;
11. vrši i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Direktor Preduzeća za svoj rad odgovara Upravnom odboru i Osnivaču.
Predsednika i članove Nadzornog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Osnivač, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.
Nadzorni odbor broji tri člana, od kojih je jedan član predstavnik zaposlenih u Preduzeću. Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu.
Visina naknade utvrđuje se odlukom Upravnog odbora Preduzeća, na osnovu kriterijuma sadržanih u godišnjem programu poslovanja Preduzeća.
Nadzorni odbor u skladu sa zakonom:
1. vrši nadzor nad zakonitošću rada Preduzeća;
2. pregleda periodične i godišnje obračune i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;
3. utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta Preduzeća vode uredno i u skladu sa propisima;
4. daje predlog za raspodelu dobiti;
5. razmatra izveštaje revizora;
6. donosi Poslovnik o svom radu;
7. podnosi izveštaje o rezultatima nadzora osnivaču i Upravnom odboru Preduzeća;
8. obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.
XIII ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ČOVEKOVE SREDINE
Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednosti imovine i zaštite i unapređenja čovekove sredine.
Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje čovekove sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Poslovnom tajnom smatraju se podaci utvrđeni odlukom direktora Preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Kao poslovna tajna ne mogu se utvrditi podaci koji su po zakonu javni ili podaci o kršenju zakona, dobrih poslovnih običaja i načela poslovnog morala.
U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Preduzeće počinje sa radom po upisu u registar privrednih subjekata i po ispunjenju uslova za obavljanje delatnosti u skladu sa Zakonom i drugim propisima.
Do ispunjenja uslova iz stava 1. ovog člana, delatnost Preduzeća obavljaće Fond za solidarnu stambenu izgradnju Smederevo.
Do imenovanja direktora Preduzeća funkciju V.D. direktora obavljaće Dragan Krstić. dipl. građ. inženjer.
Mandat vršioca dužnosti direktora preduzeća traje do imenovanja direktora preduzeća, a najduže do jedne godine.
Ovlašćuje se vršilac dužnosti direktora Preduzeća da preduzme sve neophodne radnje vezane za upis Preduzeća u Registar privrednih subjekata, u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Obavezuje se Upravni odbor Fonda za solidarnu stambenu izgradnju Smederevo da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, donese Statut preduzeća i dostavi ga Osnivaču na saglasnost.
Preduzeće preuzima sva prava, obaveze, imovinu i arhivu Fonda za solidarnu stambenu izgradnju Smederevo danom ispunjenja uslova iz člana 49. stav 1. ove Odluke.
Po ispunjenju uslova iz člana 49. ove Odluke, Fond za solidarnu stambenu izgradnju Smederevo prestaje sa radom.
Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Smedereva".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Gradska stambena agencija" Smederevo
("Sl. list grada Smedereva", br. 14/2012)
Član 2
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".