PRAVILNIK
O SADRŽAJU PORESKOG BILANSA I DRUGIM PITANJIMA OD ZNAČAJA ZA NAČIN UTVRĐIVANJA POREZA NA DOBIT PRAVNIH LICA

("Sl. glasnik RS", br. 99/2010, 8/2011, 13/2012 i 8/2013)

1. Predmet uređivanja

Član 1

Ovim pravilnikom uređuje se sadržaj poreskog bilansa uključujući i način izuzimanja prihoda po osnovu dividendi i udela u dobiti od drugog rezidentnog obveznika iz poreske osnovice, način izuzimanja prihoda iz poreske osnovice koji su nastali po osnovu neiskorišćenih dugoročnih rezervisanja koja nisu bila priznata kao rashod u poreskom periodu u kome su izvršena, način iskazivanja prihoda i rashoda koncesionara, način primene metode "van dohvata ruke" kod utvrđivanja cene transakcija među povezanim licima, način primene kamate "van dohvata ruke" i sprečavanje utanjene kapitalizacije, način umanjenja obračunatog poreza za ulaganja u osnovna sredstva, način utvrđivanja srazmernog dela ulaganja u osnovna sredstva i srazmerno stečene imovine statusnom promenom i način vođenja knjigovodstvene evidencije za korisnike poreskih podsticaja iz čl. 50a i 50b Zakona o porezu na dobit pravnih lica ("Službeni glasnik RS", br. 25/01, 80/02, 80/02 - dr. zakon, 43/03, 84/04, 18/10, 101/11 i 119/12 - u daljem tekstu: Zakon), način ostvarivanja prava na poreski kredit kod međukompanijskih isplata dividendi i učešća u dobiti, kamata i autorskih naknada od nerezidentne filijale, kao i način sprečavanja dvostrukog oslobođenja ili dvostrukog oporezivanja pojedinih pozicija u konsolidovanom poreskom bilansu.

Poreski bilans iz stava 1. ovog člana podnosi i drugo pravno lice koje nije organizovano u smislu člana 1. st. 1. i 2. Zakona, a koje prihode ostvaruje pretežno prodajom proizvoda na tržištu ili vršenjem usluga uz naknadu (drugo pravno lice iz člana 1. stav 3. Zakona).

Poreski bilans iz stava 1. ovog člana podnosi i stalna poslovna jedinica nerezidentnog obveznika koja obavlja delatnost na teritoriji Republike Srbije i poslovne knjige vodi u skladu sa propisima kojima se uređuje računovodstvo i revizija (ogranak i drugi organizacioni delovi nerezidentnog obveznika - u daljem tekstu: ogranak).

2. Sadržaj poreskog bilansa

Član 2

Za utvrđivanje osnovice poreza na dobit pravnih lica, obveznik poreza na dobit pravnih lica, uključujući i ogranak (u daljem tekstu: obveznik) sastavlja poreski bilans na Obrascu PB 1 - Poreski bilans obveznika poreza na dobit pravnih lica za period od ______ do _____ 201_. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 3

U Obrazac PB 1 unose se sledeći podaci:

1) pod rednim brojem 1. - dobit poslovne godine;

2) pod rednim brojem 2. - iznos dobiti ostvarene po osnovu prihoda od predmeta koncesije koja ne podleže oporezivanju (redni broj 5. Obrasca DK);

3) pod rednim brojem 3. - gubitak poslovne godine;

4) pod red. br. 4. i 5. - kapitalni dobici i gubici iskazani u Bilansu uspeha (na odgovarajućim računima na kojima se iskazuju dobici, odnosno gubici od prodaje imovine, saglasno propisima o računovodstvu i reviziji i međunarodnim računovodstvenim standardima - MRS, odnosno međunarodnim standardima finansijskog izveštavanja - MSFI), nastali prodajom, odnosno drugim prenosom uz naknadu imovine navedene u članu 27. stav 1. Zakona;

5) pod rednim brojem 6. - troškovi za koje ne postoji verodostojna dokumentacija na osnovu koje bi se u poslovnim knjigama obveznika evidentirale poslovne promene (član 7a tačka 1) Zakona);

6) pod red. br. 7 - 10. - odgovarajući rashodi utvrđeni u skladu sa članom 7a tač. 2) - 5) Zakona;

7) pod rednim brojem 11. - troškovi postupka prinudne naplate poreza i drugih dugovanja, kao i troškovi poreskoprekršajnog postupka i drugih postupaka koji se vode pred organom nadležnim za vođenje prekršajnog postupka (član 7a tačka 5a) Zakona);

8) pod red. br. 12 - 14. - odgovarajući rashodi utvrđeni u skladu sa članom 7a tač. 6) - 8) Zakona; pod rednim brojem 14. ogranak iskazuje i kamatu i pripadajuće troškove po osnovu zajma dobijenog od svoje nerezidentne centrale, kao i naknade koje po osnovu autorskog i srodnih prava i prava industrijske svojine isplaćuje svojoj nerezidentnoj centrali, u skladu sa članom 20. Zakona;

9) pod red. br. 15 - 29. - odgovarajući rashodi utvrđeni u skladu sa čl. 8, 9a, 10, 15, 22. i 22a Zakona, u iznosima koji se ne priznaju kao rashod u poreskom bilansu;

10) pod rednim brojem 30. - izvršena dugoročna rezervisanja po osnovu kojih je obveznik, saglasno propisima o računovodstvu i MRS, odnosno MSFI, iskazao (u svojim poslovnim knjigama) rashode, pri čemu se ti rashodi ne priznaju u poreskom bilansu koji se podnosi za period u kome su rezervisanja izvršena;

11) pod rednim brojem 31. - iznos iskorišćenih dugoročnih rezervisanja (za izdate garancije i druga jemstva) koja nisu bila priznata kao rashod u poreskom periodu kada su izvršena, ali se priznaju u poreskom periodu za koji se podnosi poreski bilans, a u kome su iskorišćena;

12) pod rednim brojem 32. - rashodi nastali po osnovu obezvređenja imovine, koji se iskazuju kao razlika između nabavne cene imovine utvrđene u skladu sa Zakonom i njene procenjene nadoknadive vrednosti, saglasno članu 22v stav 1. Zakona;

13) pod rednim brojem 33. - rashodi nastali po osnovu obezvređenja imovine koji nisu bili priznati u poreskom periodu u kome su utvrđeni, ali je u poreskom periodu za koji se podnosi poreski bilans ta imovina otuđena, odnosno upotrebljena, odnosno nastalo je oštećenje te imovine usled više sile, saglasno članu 22v Zakona;

14) pod rednim brojem 34. - iznos obračunatih troškova (osim kamata) po osnovu transfernih cena, u skladu sa članom 59. i članom 60. stav 1. Zakona;

15) pod rednim brojem 35. - iznos obračunatih troškova (osim kamata) preračunat po tržišnim cenama (princip "van dohvata ruke"), utvrđen u skladu sa članom 60. stav 3. Zakona;

16) pod rednim brojem 36. - razlika između iznosa sa red. br. 34. i 35, ako je pozitivna;

17) pod rednim brojem 37. - kamata i pripadajući troškovi na zajam, odnosno kredit dobijen od povezanog lica u iznosu do četvorostruke (odnosno desetostruke) vrednosti obveznikovog sopstvenog kapitala, koji mogu biti priznati kao rashod u poreskom bilansu (podatak sa red. br. 12. Obrasca OK);

18) pod rednim brojem 38. - kamata i pripadajući troškovi na zajam, odnosno kredit dobijen od povezanog lica u iznosu većem od četvorostruke (odnosno desetostruke) vrednosti obveznikovog sopstvenog kapitala, koji se ne priznaju kao rashod u poreskom bilansu, saglasno odredbi člana 62. Zakona (redni broj 13. Obrasca OK);

19) pod rednim brojem 39. - iznos kamate obračunate po osnovu transfernih cena na zajam, odnosno kredit dobijen od povezanog lica, utvrđen do nivoa propisanog članom 62. st. 1. i 2. Zakona, i to na način da se ukupni iznos kamate, obračunate u poreskom periodu po osnovu transfernih cena, pomnoži koeficijentom sa red. br. 10. Obrasca OK, ukoliko je koeficijent manji od jedan; ukoliko je koeficijent jednak ili veći od jedan, na ovom rednom broju iskazuje se iznos ukupno obračunate kamate, iskazan na red. br. 11. Obrasca OK, umanjen za iznos pripadajućih troškova;

20) pod rednim brojem 40. - iznos tržišne kamate ("van dohvata ruke") iz člana 5. st. 7. do 9. ovog pravilnika koja bi bila obračunata na zajam, odnosno kredit dobijen od povezanog lica, pomnožen koeficijentom sa red. br. 10. Obrasca OK, ukoliko je koeficijent manji od jedan; ukoliko je koeficijent jednak ili veći od jedan, na ovom rednom broju iskazuje se ukupan iznos kamate koja bi po tržišnim uslovima bila obračunata na zajam, odnosno kredit dobijen od povezanog lica;

21) pod rednim brojem 41. - razlika između iznosa sa red. br. 39. i 40. (ako je pozitivna);

22) pod rednim brojem 42. - matično pravno lice unosi iznos poreza na dobit iz koje su isplaćene dividende, odnosno udeli u dobiti, koje matičnom pravnom licu isplaćuje njegova nerezidentna filijala (redni broj 1. Aneksa Obrasca PB 1);

23) pod rednim brojem 43. - matično pravno lice unosi iznos poreza po odbitku koji je na isplaćene dividende i udele u dobiti platila njegova nerezidentna filijala (redni broj 2. Aneksa Obrasca PB 1);

24) pod rednim brojem 44. - matično pravno lice unosi iznos poreza po odbitku na isplaćene kamate i autorske naknade, koji je platila njegova nerezidentna filijala (redni broj 3. Aneksa 1 Obrasca PB1);

25) pod rednim brojem 45. - ispravke vrednosti pojedinačnih potraživanja koje su bile priznate na teret rashoda, a za koje, u poreskom periodu u kome se vrši direktni otpis, nisu kumulativno ispunjeni uslovi iz člana 16. stav 1. tač. 1) do 3) Zakona;

26) pod rednim brojem 46. - prihod po osnovu dividendi i udela u dobiti ostvaren od drugog rezidentnog obveznika, koji, saglasno članu 25. Zakona, ne ulazi u osnovicu za oporezivanje;

27) pod rednim brojem 47. - prihodi nastali po osnovu neiskorišćenih dugoročnih rezervisanja koji, saglasno članu 25a Zakona, ne ulaze u osnovicu za oporezivanje; pod rednim brojem 47. obveznik, izuzetno prilikom sastavljanja poreskog bilansa za 2012. godinu, pored navedenih prihoda, iskazuje i prihode po osnovu naplate potraživanja koja nisu bila priznata kao rashod u poreskom periodu u kojem su ispravljena, odnosno otpisana, u skladu sa čl. 6. i 56. Zakona o izmenama i dopunama Zakona o porezu na dobit pravnih lica ("Službeni glasnik RS", broj 119/12);

28) pod rednim brojem 48. - iznos obračunatih prihoda po osnovu transfernih cena koji obveznik prikazuje u skladu sa članom 59. i članom 60. stav 1. Zakona;

29) pod rednim brojem 49. - iznos obračunatih prihoda preračunat po tržišnim cenama (princip "van dohvata ruke"), koji obveznik prikazuje u skladu sa članom 60. stav 3. Zakona;

30) pod rednim brojem 50. - razlika između iznosa sa red. br. 49. i 48, ako je pozitivna;

31) pod rednim brojem 51. - iznos obračunatih prihoda po osnovu kamate između povezanih lica u skladu sa članom 59. i članom 60. stav 2. Zakona;

32) pod rednim brojem 52. - iznos obračunatih prihoda po osnovu tržišne kamate (princip "van dohvata ruke"), koji obveznik prikazuje u skladu sa članom 60. stav 3. Zakona;

33) pod rednim brojem 53. - razlika između iznosa sa red. br. 52. i 51, ako je pozitivna;

34) pod rednim brojem 54. - oporeziva dobit koja se utvrđuje računskim putem (sabiranjem i oduzimanjem iznosa sa naznačenih red. br.), a ako je ova vrednost negativna iskazuje se kao gubitak na rednom broju 55;

35) pod rednim brojem 55. - gubitak koji se utvrđuje računskim putem (sabiranjem i oduzimanjem iznosa sa naznačenih red. br.), a ako je ova vrednost negativna iskazuje se kao oporeziva dobit na rednom broju 54;

36) pod rednim brojem 56.- nominalni iznos gubitka koji je iskazan u poreskom bilansu iz prethodnih godina, koji se prenosi na teret dobiti tekuće godine, i to najviše do visine oporezive dobiti, u skladu sa članom 32. Zakona, a podatak na ovom rednom broju unosi se pri izradi konačnog poreskog bilansa;

37) pod rednim brojem 57. - ostatak oporezive dobiti, koji se iskazuje kao razlika iznosa sa red. br. 54. i 56;

38) pod red. br. 58. i 59. - ukupni kapitalni dobici i gubici tekuće godine koji se utvrđuju u skladu sa čl. 27 - 29. Zakona;

39) pod rednim brojem 62. - iznos kapitalnih gubitaka iz ranijih godina koji se mogu prebiti na račun budućih kapitalnih dobitaka, u skladu sa članom 30. stav 3. Zakona;

40) pod rednim brojem 63. - ostatak kapitalnog dobitka kao razlika iznosa sa red. br. 60. i 62;

41) pod rednim brojem 64. - poreska osnovica koja se utvrđuje računskim putem (zbir iznosa sa red. br. 57. i 63).

3. Način iskazivanja prihoda i rashoda koncesionara

Član 4

Obveznik - koncesionar iz člana 45. stav 4. Zakona iskazuje prihode od predmeta koncesije na osnovu posebne analitičke evidencije o tim prihodima.

Na osnovu iskazanih prihoda od predmeta koncesije, obveznik iz stava 1. ovog člana obračunava dobit koja ne podleže oporezivanju tako što na dobit poslovne godine primenjuje procenat učešća prihoda od predmeta koncesije u ukupnim svojim prihodima.

Dobit po osnovu prihoda od predmeta koncesije koja ne podleže oporezivanju obračunava se na Obrascu DK - Dobit od predmeta koncesije za period od ____ do ____ 201_. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Obrazac DK unose se sledeći podaci:

1) pod rednim brojem 1. - zbir svih ostvarenih prihoda u skladu sa propisima kojima se uređuje računovodstvo i revizija, uključujući i prihode od predmeta koncesije;

2) pod rednim brojem 2. - ukupni prihodi od predmeta koncesije;

3) pod rednim brojem 3. - procenat učešća prihoda od predmeta koncesije u ukupnom zbiru prihoda (iznos sa rednog broja 2. podeljen iznosom sa rednog broja 1. pomnoženo sa 100);

4) pod rednim brojem 4. - dobit poslovne godine;

5) pod rednim brojem 5. - iznos dobiti ostvarene po osnovu prihoda od predmeta koncesije koja ne podleže oporezivanju (iznos sa rednog broja 4. pomnožen procentom sa rednog broja 3).

4. Način primene metode "van dohvata ruke" kod utvrđivanja cene transakcija među povezanim licima

Član 5

Za utvrđivanje cene transakcije među povezanim licima po principu "van dohvata ruke" koriste se uporedive cene na tržištu, a kada to nije moguće, cena utvrđena po metodi koštanja uvećana za uobičajenu zaradu ili cena utvrđena po metodi preprodajne cene.

Uporediva cena na tržištu je cena istih ili sličnih dobara ili usluga između prodavca i kupca, odnosno između izvršioca i korisnika usluge, koji nisu povezana lica u smislu Zakona, u isto ili približno isto vreme kada je ostvarena transakcija među povezanim licima.

Ako se na način iz stava 2. ovog člana može utvrditi više uporedivih cena na tržištu, koje se znatno razlikuju, kao uporediva cena na tržištu uzima se najniža uspostavljena cena.

Cena utvrđena po metodi koštanja uvećana za uobičajenu zaradu je cena utvrđena na osnovu stvarnih ukupnih troškova proizvodnje, odnosno troškova izvršene usluge, uvećana za uobičajenu zaradu (maržu), odnosno proviziju.

Uobičajena zarada (marža), odnosno provizija je zarada koja je ostvarena u istim ili sličnim transakcijama između nepovezanih lica, u isto ili približno isto vreme.

Cena po metodi preprodajne cene je cena koju kupac - povezano lice ostvari prodajom istog dobra nepovezanom licu, umanjena za uobičajenu zaradu u smislu stava 5. ovog člana.

Izuzetno od st. 1. do 6. ovog člana, za utvrđivanje iznosa kamate koja bi po tržišnim uslovima (po principu "van dohvata ruke") bila obračunata na zajmove, odnosno kredite među povezanim licima, koriste se: za zajam, odnosno kredit odobren u dinarima, prosečno ponderisana referentna kamatna stopa utvrđena za poreski period za koji se podnosi poreski bilans, a u slučaju deviznog zajma, odnosno kredita, prosečno ponderisana kamatna stopa po kojoj su se domaće banke zaduživale u inostranstvu u poreskom periodu za koji se podnosi poreski bilans, za svaku valutu posebno.

Prosečno ponderisanu referentnu kamatnu stopu, odnosno prosečno ponderisanu kamatnu stopu za svaku valutu posebno, iz stava 7. ovog člana, utvrđuje Narodana banka Srbije na zahtev Ministarstva finansija. Podatke o visini kamatnih stopa objavljuje Ministarstvo finansija.

Ukoliko podatak o prosečnoj ponderisanoj kamatnoj stopi za poreski period za koji se podnosi poreski bilans nije utvrđen, koristi se poslednji utvrđen podatak.

5. Način utvrđivanja kamate između povezanih lica koja se ne priznaje u poreskom bilansu

Član 6

Kod duga prema poveriocu sa statusom povezanog lica iz člana 59. Zakona, poreskom obvezniku se priznaje kao rashod u poreskom bilansu iznos kamate i pripadajućih troškova na zajam, odnosno kredit koji odgovara visini četvorostruke (za banke desetostruke) vrednosti obveznikovog sopstvenog kapitala.

Rashodi kamata i pripadajućih troškova (pod kojima se podrazumevaju naknade i provizije koje klijent plaća za odobravanje kredita, kao npr. troškovi obrade kredita, osiguranja kredita i sl.), kod duga prema poveriocu sa statusom povezanog lica, koji se ne priznaju u poreskom bilansu obveznika, u skladu sa članom 62. Zakona, obračunavaju se na Obrascu OK - Ograničenje kamate kod duga povezanom licu za period od ____ do ____ 201_. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Obrazac OK unose se sledeći podaci:

1) pod rednim brojem 1. - iz obrasca Bilans stanja, koji je propisan Pravilnikom o sadržini i formi obrazaca finansijskih izveštaja za privredna društva, zadruge, druga pravna lica i preduzetnike ("Službeni glasnik RS", br. 114/06, 5/07, 119/08 i 2/10), podatak iskazan u koloni 6. tog obrasca, na dan 1. januara godine za koju se izrađuje Bilans stanja, na poziciji AOP 024, umanjen za iznos iskazan na poziciji AOP 023; banke pod ovim rednim brojem unose podatak iz obrasca Bilans stanja, koji je propisan Pravilnikom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke ("Službeni glasnik RS", br. 74/08, 3/09, 12/09 i 5/10), iskazan u koloni 6. na poziciji AOP 014, umanjen za iznos iskazan na poziciji AOP 013;

2) pod rednim brojem 2. - iz obrasca Bilans stanja, koji je propisan Pravilnikom o sadržini i formi obrazaca finansijskih izveštaja za privredna društva, zadruge, druga pravna lica i preduzetnike ("Službeni glasnik RS", br. 114/06, 5/07, 119/08 i 2/10), podatak iskazan u koloni 5. tog obrasca, na dan 31. decembra godine za koju se izrađuje Bilans stanja, na poziciji AOP 024, umanjen za iznos iskazan na poziciji AOP 023; banke pod ovim rednim brojem unose podatak iz obrasca Bilans stanja, koji je propisan Pravilnikom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke ("Službeni glasnik RS", br. 74/08, 3/09, 12/09 i 5/10), iskazan u koloni 5. na poziciji AOP 014, umanjen za iznos iskazan na poziciji AOP 013;

3) pod rednim brojem 3. - zbir iznosa sa red. br. 1. i 2. podeljen sa 2;

4) pod rednim brojem 4. - iz obrasca Bilans stanja, koji je propisan Pravilnikom o sadržini i formi obrazaca finansijskih izveštaja za privredna društva, zadruge, druga pravna lica i preduzetnike ("Službeni glasnik RS", br. 114/06, 5/07, 119/08 i 2/10), zbir podataka iskazanih u koloni 6. na pozicijama AOP 111 i AOP 123 tog obrasca, na dan 1. januara godine za koju se izrađuje Bilans stanja; banke pod ovim rednim brojem unose podatak iz obrasca Bilans stanja, koji je propisan Pravilnikom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke ("Službeni glasnik RS", br. 74/08, 3/09, 12/09 i 5/10), iskazan u koloni 6. na poziciji AOP 112;

5) pod rednim brojem 5. - iz obrasca Bilans stanja, koji je propisan Pravilnikom o sadržini i formi obrazaca finansijskih izveštaja za privredna društva, zadruge, druga pravna lica i preduzetnike ("Službeni glasnik RS", br. 114/06, 5/07, 119/08 i 2/10), zbir podataka iskazanih u koloni 5. na pozicijama AOP 111 i AOP 123 tog obrasca, na dan 31. decembra godine za koju se izrađuje Bilans stanja; banke pod ovim rednim brojem unose podatak iz obrasca Bilans stanja, koji je propisan Pravilnikom o obrascima i sadržini pozicija u obrascima finansijskih izveštaja za banke ("Službeni glasnik RS", br. 74/08, 3/09, 12/09 i 5/10), iskazan u koloni 5. na poziciji AOP 112;

6) pod rednim brojem 6. - zbir iznosa sa red. br. 4. i 5. podeljen sa 2;

7) pod rednim brojem 7. - prosečni sopstveni kapital kao pozitivna razlika iznosa sa red. br. 3. i 6;

8) pod rednim brojem 8. - iznos koji predstavlja prosečno stanje zajmova, odnosno kredita koje je obveznik dobio od svog povezanog lica, pri čemu se uprosečavanje vrši na dnevnom nivou, i to tako što se dnevno stanje duga po osnovu svih vrsta zajmova, odnosno kredita od povezanog lica (prema podacima iz poslovnih knjiga obveznika) sabira, a potom se dobijeni iznos (zbir) deli sa 365 dana, odnosno sa brojem dana poreskog perioda za koji se podnosi poreski bilans;

9) pod rednim brojem 9. - uvećani nivo sopstvenog kapitala iskazan kao četvorostruka, odnosno (za banke) desetostruka vrednost obveznikovog sopstvenog kapitala, u skladu sa članom 62. Zakona;

10) pod rednim brojem 10. - koeficijent koji se dobija stavljanjem u odnos četvorostruke (desetostruke) vrednosti obveznikovog sopstvenog kapitala i stanja zajmova, odnosno kredita, uprosečeno na dnevnom nivou (iznos sa red. br. 9. podeljen iznosom sa red. br. 8.);

11) pod rednim brojem 11. - iznos ukupne kamate i pripadajućih troškova na zajmove, odnosno kredite, ukupno obračunate u poreskom periodu;

12) pod rednim brojem 12. - iznos obračunate kamate i pripadajućih troškova na zajmove, odnosno kredite, koji može biti priznat u poreskom bilansu obveznika, dobijen množenjem iznosa sa red. br. 11. i koeficijenta koji je iskazan na red. br. 10, ukoliko je koeficijent manji od jedan; ukoliko je koeficijent jednak ili veći od jedan, na ovom rednom broju iskazuje se podatak koji odgovara iznosu iskazanom na red. br. 11;

13) pod rednim brojem 13. - iznos obračunate kamate i pripadajućih troškova na zajmove, odnosno kredite, koji se ne priznaje kao rashod u poreskom bilansu dobijen tako što se iznos sa red. br. 12. oduzme od iznosa iskazanog na red. br. 11. Ovaj iznos obveznik iskazuje na rednom broju 38. Obrasca PB 1.

6. Način umanjenja obračunatog poreza za ulaganja u osnovna sredstva

Član 7

Način umanjenja obračunatog poreza kod ulaganja u osnovna sredstva za obavljanje pretežne delatnosti i delatnosti upisanih u osnivački akt obveznika, odnosno navedenih u drugom aktu obveznika, kojim se određuju delatnosti koje obveznik obavlja, iskazuje se na Obrascu PK - Poreski kredit za ulaganja u osnovna sredstva za period od ____ do ____ 201_. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Obrazac PK unose se sledeći podaci:

1) pod rednim brojem 1. - ukupan iznos ulaganja u osnovna sredstva koja su plaćena u tekućoj godini, odnosno u periodu izrade poreskog bilansa;

2) pod rednim brojem 2. - iznos ulaganja u opremu plaćenu u tekućem poreskom periodu, a koja je bila u upotrebi na teritoriji Republike Srbije;

3) pod rednim brojem 3. - iznos ulaganja izvršenih u tekućem poreskom periodu u osnovna sredstva za koja se priznaje pravo na poreski kredit, izražen kao razlika iznosa sa red. br. 1. i 2;

4) pod rednim brojem 4. - iznos obračunatog poreskog kredita za tekući poreski period, tj. iznos od 20%, odnosno 40% (za mala pravna lica) izvršenih ulaganja;

5) pod rednim brojem 5. - iznos obračunatog poreskog kredita za tekući poreski period, tj. iznos od 20%, odnosno 40% (za mala pravna lica) izvršenih ulaganja, a najviše do 50%, odnosno 70% (za mala pravna lica) obračunatog poreza u tekućem poreskom periodu - poreski kredit za tekuću godinu, u skladu sa članom 48. st. 1. i 2. Zakona;

6) pod rednim brojem 6. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz tekućeg poreskog perioda, koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda, u skladu sa članom 48. stav 3. Zakona, iskazan kao razlika iznosa sa red. br. 4 i 5;

7) pod rednim brojem 7. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda, u skladu sa članom 48. stav 3. Zakona;

8) pod rednim brojem 8. - iznos za koji se vrši korekcija neiskorišćenog dela poreskog kredita iz ranijih godina, usled otuđenja osnovnih sredstava izvršenim u skladu sa članom 48. st. 6. i 7. Zakona, odnosno u slučaju gubitka prava na poreski kredit shodno članu 48. stav 8. Zakona;

9) pod rednim brojem 9. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se, posle korekcije usled otuđenja osnovnih sredstava, odnosno usled gubitka prava na poreski kredit, prenosi na račun budućih obračunskih perioda po redosledu ulaganja u skladu sa članom 48. stav 4. Zakona, iskazan kao razlika iznosa sa red. br. 7. i 8;

10) pod rednim brojem 10. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se koristi u tekućoj godini;

11) pod rednim brojem 11. - ostatak neiskorišćenog dela poreskog kredita iz ranijih godina, koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda, iskazan kao razlika iznosa sa red. br. 9 i 10;

12) pod rednim brojem 12. - ukupan iznos poreskog kredita koji se koristi u tekućem poreskom periodu, a koji predstavlja zbir poreskog kredita tekuće godine i prenetih poreskih kredita iz ranijih godina po redosledu ulaganja, s tim što ukupan zbir ne može iznositi više od 50%, odnosno 70% (za mala pravna lica) obračunatog poreza u tekućoj godini u skladu sa članom 48. st. 1, 2. i 4. Zakona (iskazan kao zbir iznosa sa red. br. 5. i 10.);

13) pod rednim brojem 13. - neiskorišćeni deo poreskog kredita koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda, a koji predstavlja zbir neiskorišćenog poreskog kredita tekuće godine i prenetog poreskog kredita iz ranijih godina, iskazan kao zbir iznosa sa red. br. 6. i 11.

Član 8

Način umanjenja obračunatog poreza kod ulaganja u osnovna sredstva za obavljanje pretežne delatnosti i delatnosti upisanih u osnivački akt obveznika, odnosno navedenih u drugom aktu obveznika, kojim se određuju delatnosti koje obveznik obavlja, za obveznika razvrstanog u jednu od delatnosti, u skladu sa članom 48a Zakona, iskazuje se na Obrascu PK 1 - Poreski kredit za ulaganja u osnovna sredstva u određene delatnosti za period od ____ do _____ 201_. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U obrazac PK 1 unose se sledeći podaci:

1) pod rednim brojem 1. - ukupan iznos ulaganja u osnovna sredstva koja su plaćena u tekućoj godini, odnosno u periodu izrade poreskog bilansa;

2) pod rednim brojem 2. - iznos ulaganja u opremu plaćenu u tekućem poreskom periodu, a koja je bila u upotrebi na teritoriji Republike Srbije;

3) pod rednim brojem 3. - iznos ulaganja izvršenih u tekućem poreskom periodu u osnovna sredstva za koja se priznaje pravo na poreski kredit, izražen kao razlika iznosa sa red. br. 1. i 2;

4) pod rednim brojem 4. - iznos poreskog kredita obračunatog u poreskom periodu, u visini od 80% izvršenih ulaganja, koji se u istom poreskom periodu može iskoristiti do visine obračunatog poreza, a neiskorišćeni deo ovog poreskog kredita može se preneti na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda, u skladu sa članom 48a stav 1. Zakona;

5) pod rednim brojem 5. - iznos poreskog kredita koji se koristi u tekućem poreskom periodu, u skladu sa članom 48a stav 3. Zakona;

6) pod rednim brojem 6. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz tekućeg poreskog perioda, koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda, u skladu sa članom 48a stav 3. Zakona, iskazan kao razlika iznosa sa red. br. 4 i 5;

7) pod rednim brojem 7. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda, u skladu sa članom 48a stav 3. Zakona;

8) pod rednim brojem 8. - iznos za koji se vrši korekcija neiskorišćenog dela poreskog kredita iz ranijih godina, usled otuđenja osnovnih sredstava izvršenim u skladu sa članom 48. st. 6. i 7. Zakona, odnosno u slučaju gubitka prava na poreski kredit shodno članu 48. stav 8. Zakona, a u vezi sa članom 48a stav 4. Zakona;

9) pod rednim brojem 9. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se koji se, posle korekcije usled otuđenja osnovnih sredstava, odnosno usled gubitka prava na poreski kredit, prenosi na račun budućih obračunskih perioda po redosledu ulaganja u skladu sa članom 48a stav 3. Zakona, iskazan kao razlika iznosa sa red. br. 7 i 8;

10) pod rednim brojem 10. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina koji se koristi u tekućoj godini;

11) pod rednim brojem 11. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se prenosi na račun budućih obračunskih perioda, iskazan kao razlika iznosa sa red. br. 9 i 10;

12) pod rednim brojem 12. - ukupni poreski kredit koji se koristi u tekućem poreskom periodu, iskazan kao zbir poreskog kredita tekuće godine i prenetih poreskih kredita iz ranijih godina po redosledu ulaganja, u skladu sa članom 48a stav 3. Zakona;

13) pod rednim brojem 13. - neiskorišćeni deo poreskog kredita koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda, iskazan kao zbir neiskorišćenog poreskog kredita tekuće godine i prenetog poreskog kredita iz ranijih godina iskazan kao zbir iznosa sa red. br. 6. i 11.

7. Način utvrđivanja srazmernog dela ulaganja u osnovna sredstva i srazmerno stečene imovine statusnom promenom za korisnike poreskih podsticaja iz čl. 50a i 50b Zakona

Član 9

Srazmerni iznos ulaganja u osnovna sredstva iz člana 50a stav 1. Zakona, iskazuje se na Obrascu SU - Srazmerni iznos ulaganja za period od ____ do _____ 201_. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Obrazac SU unose se podaci iz poslovnih knjiga obveznika o stanju i kretanju imovine, odnosno osnovnih sredstava, u skladu sa propisima o računovodstvu i reviziji i MRS, odnosno MSFI. Osnovna sredstva se ne koriguju za procenjenu, odnosno fer vrednost koju obveznik (saglasno propisima o računovodstvu i reviziji i MRS, odnosno MSFI) vrši nakon početnog priznavanja.

U Obrazac SU unose se sledeći podaci:

1) pod rednim brojem 1 - vrednost nabavljenih osnovnih sredstava, za koja obveznik može da ostvari pravo na poresko oslobođenje iz člana 50a Zakona, uključujući i osnovna sredstva koja su bila u upotrebi na teritoriji Republike, koja je obveznik stavio u upotrebu, odnosno koja koristi za obavljanje delatnosti, u iznosu koji je, do poslednjeg dana perioda za koji se sastavlja poreski bilans, plaćen dobavljaču;

2) pod rednim brojem 2 - vrednost osnovnih sredstava - opreme za koju je izvršeno plaćanje, a koja je bila u upotrebi na teritoriji Republike, po osnovu koje obveznik, saglasno članu 50i Zakona, ne ostvaruje pravo na poresko oslobođenje, u iznosu koji je, do poslednjeg dana perioda za koji se sastavlja poreski bilans, plaćen dobavljaču;

3) pod rednim brojem 3 - razlika iznosa sa red. br. 1. i 2;

4) pod rednim brojem 4 - vrednost ukupnih osnovnih sredstava obveznika, koja čine osnovna sredstva za koja je izvršeno ulaganje iskazano na rednom broju 1. ovog obrasca, osnovna sredstva koja su evidentirana u poslovnim knjigama obveznika, a za koja plaćanje dobavljaču nije u celosti izmireno do poslednjeg dana perioda za koji se sastavlja poreski bilans, kao i druga osnovna sredstva koja su evidentirana u poslovnim knjigama obveznika. Pod ovim rednim brojem ne unose se podaci o osnovnim sredstvima koja nisu stavljena u upotrebu, kao ni avansi za nabavku osnovnih sredstava;

5) pod rednim brojem 5 - srazmerno učešće (izraženo u procentu) osnovnih sredstava u koja je izvršeno ulaganje u skladu sa članom 50a Zakona, u ukupnoj vrednosti osnovnih sredstava (iznos sa rednog broja 3. podeljen iznosom sa rednog broja 4. pomnoženo sa 100, pri čemu se tako dobijen procenat zaokružuje na dve decimale);

6) pod rednim brojem 6 - iznos umanjenja obračunatog poreza (procenat sa rednog broja 5. pomnožen iznosom sa rednog broja 9.3. Obrasca PDP propisanog Pravilnikom o sadržaju poreske prijave za obračun poreza na dobit pravnih lica ("Službeni glasnik RS", broj 99/10 - u daljem tekstu: Pravilnik).

Obveznik koji je pri otpočinjanju obavljanja delatnosti započeo i ispunjavanje uslova za ostvarivanje prava na poresko oslobođenje iz člana 50a Zakona, pod red. br. 1, 2. i 4. unosi istovetne podatke, u smislu da pod ovim red. br. iskazuje ulaganja u osnovna sredstva u iznosu plaćenom dobavljaču, pri čemu se tako iskazana vrednost ne umanjuje po osnovu ispravke vrednosti osnovnih sredstava, u periodu korišćenja ovog poreskog podsticaja. Na rednom broju 4. obveznik iskazuje, pored podataka sa rednog broja 1. i podatak o ulaganjima u osnovna sredstva za koja, u momentu sticanja prava na poresko oslobođenje, ne ispunjava uslov za ostvarivanje prava na poresko oslobođenje u smislu člana 50a Zakona (npr. nabavljeno osnovno sredstvo, za koje nije izvršeno plaćanje dobavljaču), kao i podatak o drugim osnovnim sredstvima, u iznosu nabavne vrednosti tih osnovnih sredstava bez umanjenja po osnovu ispravke vrednosti osnovnih sredstava.

Obveznik koji je obavljao delatnost pre poreskog perioda u kome je prvi put izvršio ulaganja po članu 50a Zakona, pod rednim brojem 4. iskazuje podatak o iznosu ulaganja iskazanih na rednom broju 1. uključujući i nabavnu vrednost osnovnih sredstava za koja, u momentu sticanja prava na poresko oslobođenje, ne ispunjava uslov za ostvarivanje prava na poresko oslobođenje u smislu člana 50a Zakona (npr. nabavljeno osnovno sredstvo, za koje nije izvršeno plaćanje dobavljaču), uvećanih za iznos nabavne vrednosti zatečenih osnovnih sredstava, kao i ostalih osnovnih sredstava evidentiranih u poslovnim knjigama obveznika, umanjene po osnovu ispravke vrednosti tih osnovnih sredstava (u daljem tekstu: sadašnja vrednost osnovnih sredstava) za koja obveznik nema pravo na poresko oslobođenje iz člana 50a Zakona, na poslednji dan perioda u kome je ispunio uslove za korišćenje ovog oslobođenja. Na rednom broju 4. obveznik iskazuje iznos sadašnje vrednosti osnovnih sredstava za koja ne ostvaruje pravo na ovo poresko oslobođenje, i to u istom iznosu do isteka korisnog veka upotrebe predmetnih osnovnih sredstava.

Član 10

Srazmerni iznos ulaganja u osnovna sredstva iz člana 50b st. 1. i 2. Zakona, iskazuje se na Obrascu SU 2 - Srazmerni iznos ulaganja za period od ____ do _____ 201_. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Obrazac SU 2 unose se podaci iz poslovnih knjiga obveznika o stanju i kretanju imovine, odnosno osnovnih sredstava, u skladu sa propisima o računovodstvu i reviziji i MRS, odnosno MSFI. Osnovna sredstva se ne koriguju za procenjenu, odnosno fer vrednost koju obveznik (saglasno propisima o računovodstvu i reviziji i MRS, odnosno MSFI) vrši nakon početnog priznavanja.

U Obrazac SU 2 unose se sledeći podaci:

1) pod rednim brojem 1 - vrednost nabavljenih osnovnih sredstava, za koja obveznik može da ostvari pravo na poresko oslobođenje iz člana 50b Zakona, uključujući i osnovna sredstva koja su bila u upotrebi na teritoriji Republike, koja je obveznik stavio u upotrebu, odnosno koja koristi za obavljanje delatnosti, u iznosu koji je, do poslednjeg dana perioda za koji se sastavlja poreski bilans, plaćen dobavljaču;

2) pod rednim brojem 2 - vrednost osnovnih sredstava - opreme za koju je izvršeno plaćanje, a koja je bila u upotrebi na teritoriji Republike, po osnovu koje obveznik, saglasno članu 50i Zakona, ne ostvaruje pravo na poresko oslobođenje, u iznosu koji je, do poslednjeg dana perioda za koji se sastavlja poreski bilans, plaćen dobavljaču;

3) pod rednim brojem 3 - razlika iznosa sa red. br. 1. i 2;

4) pod rednim brojem 4. - vrednost ukupnih osnovnih sredstava obveznika, koja čine osnovna sredstva za koja je izvršeno ulaganje iskazano na rednom broju 1. ovog obrasca, osnovna sredstva koja su evidentirana u poslovnim knjigama obveznika, a za koja plaćanje dobavljaču nije u celosti izmireno do poslednjeg dana perioda za koji se sastavlja poreski bilans, kao i druga osnovna sredstva koja su evidentirana u poslovnim knjigama obveznika. Pod ovim rednim brojem ne unose se podaci o osnovnim sredstvima koja nisu stavljena u upotrebu, kao ni avansi za nabavku osnovnih sredstava;

5) pod rednim brojem 5 - srazmerno učešće (izraženo u procentu) osnovnih sredstava u koja je izvršeno ulaganje u skladu sa članom 50b Zakona, u ukupnoj vrednosti osnovnih sredstava (iznos sa rednog broja 3. podeljen iznosom sa rednog broja 4. pomnoženo sa 100, pri čemu se tako dobijen procenat zaokružuje na dve decimale);

6) pod rednim brojem 6 - iznos umanjenja obračunatog poreza (procenat sa rednog broja 5. pomnožen iznosom sa rednog broja 9.3. Obrasca PDP propisanog Pravilnikom).

Obveznik koji je pri otpočinjanju obavljanja delatnosti započeo i ispunjavanje uslova za ostvarivanje prava na poresko oslobođenje iz člana 50b Zakona, pod red. br. 1, 2. i 4. unosi istovetne podatke, u smislu da pod ovim red. br. iskazuje ulaganja u osnovna sredstva u iznosu plaćenom dobavljaču, pri čemu se tako iskazana vrednost ne umanjuje po osnovu ispravke vrednosti osnovnih sredstava, u periodu korišćenja ovog poreskog podsticaja. Na rednom broju 4. obveznik iskazuje, pored podataka sa rednog broja 1. i podatak o ulaganjima u osnovna sredstva za koja, u momentu sticanja prava na poresko oslobođenje, ne ispunjava uslov za ostvarivanje prava na poresko oslobođenje u smislu člana 50b Zakona (npr. nabavljeno osnovno sredstvo, za koje nije izvršeno plaćanje dobavljaču), kao i podatak o drugim osnovnim sredstvima, u iznosu nabavne vrednosti tih osnovnih sredstava bez umanjenja po osnovu ispravke vrednosti osnovnih sredstava.

Obveznik koji je obavljao delatnost pre poreskog perioda u kome je prvi put izvršio ulaganja po članu 50b Zakona, pod rednim brojem 4. iskazuje podatak o iznosu ulaganja iskazanih na rednom broju 1. uključujući i nabavnu vrednost osnovnih sredstava za koja, u momentu sticanja prava na poresko oslobođenje, ne ispunjava uslov za ostvarivanje prava na poresko oslobođenje u smislu člana 50b Zakona (npr. nabavljeno osnovno sredstvo, za koje nije izvršeno plaćanje dobavljaču), uvećanih za iznos sadašnje vrednosti zatečenih osnovnih sredstava, kao i ostalih osnovnih sredstava evidentiranih u poslovnim knjigama obveznika, za koja obveznik nema pravo na poresko oslobođenje iz člana 50b Zakona, na poslednji dan perioda u kome je ispunio uslove za korišćenje ovog oslobođenja. Na rednom broju 4. obveznik iskazuje iznos sadašnje vrednosti osnovnih sredstava za koja ne ostvaruje pravo na ovo poresko oslobođenje, i to u istom iznosu do isteka korisnog veka upotrebe predmetnih osnovnih sredstava.

Član 11

Srazmerno stečena imovina statusnom promenom u skladu sa članom 50đ Zakona iskazuje se na Obrascu SI - Srazmerno stečena imovina statusnom promenom za period od ______ do _____201__. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Obrazac SI unose se podaci na osnovu finansijskih izveštaja sastavljenih na dan statusne promene, finansijskih izveštaja o poslovanju na dan izrade poreskog bilansa, kao i poslovnih knjiga i evidencija koje obveznik vodi u skladu sa MRS, MSFI, propisima kojima se uređuje računovodstvo i revizija i osnivanje i poslovanje obveznika (bilansa stanja, zaključni bilans stanja, izveštaj o rezultatima procene imovine, sporazum o prenosu imovine, deobni bilans, početni bilans i drugi izveštaji, pomoćne i druge evidencije o stanju i kretanju imovine).

U Obrazac SI unose se sledeći podaci:

1) pod rednim brojem 1. - vrednost imovine izražene u osnovnim sredstvima (u daljem tekstu: imovina) stečene statusnom promenom, odnosno prenosom ili razgraničenjem imovine u skladu sa članom 50đ Zakona na poslednji dan godine, odnosno na poslednji dan perioda, za koje se sastavlja poreski bilans;

2) pod rednim brojem 2. - ukupna vrednost imovine na poslednji dan godine, odnosno na poslednji dan perioda, za koje se sastavlja poreski bilans, uključujući i imovinu stečenu statusnom promenom;

3) pod rednim brojem 3. - srazmerno učešće imovine stečene statusnom promenom u ukupnoj vrednosti imovine (iznos sa rednog broja 1 podeljen iznosom sa rednog broja 2 pomnoženo sa 100, pri čemu se tako dobijen procenat zaokružuje na dve decimale);

4) pod rednim brojem 4.- iznos poreza koji obveznik iz čl. 50a i 50b Zakona plaća u skladu sa članom 50đ Zakona (procenat sa rednog broja 3 pomnožen iznosom sa rednog broja 9.3. Obrasca PDP propisanog Pravilnikom).

8. Način ostvarivanja prava na poreski kredit kod međukompanijskih isplata dividendi i učešća u dobiti od nerezidentne filijale

Član 12

Obveznik koji ostvaruje pravo na poreski kredit kod međukompanijskih isplata dividendi i učešća u dobiti od nerezidentne filijale, pored Obrasca PB 1, sastavlja i Aneks Obrasca PB 1 - Obračun poreskog kredita za period od ______ do _____201__. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Aneks Obrasca PB 1 matično pravno lice unosi sledeće podatke:

1) pod rednim brojem 1. - iznos poreza koji je njegova nerezidentna filijala platila u drugoj državi na dobit iz koje su isplaćene dividende, odnosno učešće u dobiti, koji se uključuju u prihode matičnog pravnog lica, u skladu sa članom 52. Zakona, pri čemu ako je nerezidentna filijala platila porez na dobit u drugoj državi po stopama višim od stope poreza na dobit propisane odredbom člana 39. stav 2. Zakona, pod ovim rednim brojem unosi se iznos poreza na dobit obračunat po stopi poreza na dobit propisanoj odredbom člana 39. stav 2. Zakona, a ako je nerezidentna filijala platila porez na dobit po stopama jednakim ili nižim od stope poreza na dobit propisane odredbom člana 39. stav 2. Zakona, pod ovim rednim brojem unosi se iznos obračunatog poreza koji je jednak plaćenom porezu na dobit;

2) pod rednim brojem 2. - iznos plaćenog poreza po odbitku koji je njegova nerezidentna filijala platila na isplaćene dividende i učešće u dobiti koji se uključuju u prihode matičnog pravnog lica, u skladu sa članom 52. Zakona, pri čemu ako je nerezidentna filijala platila porez po odbitku na dividende i učešće u dobiti u drugoj državi po stopama višim od stope poreza na dobit propisane odredbom člana 39. stav 2. Zakona, pod ovim rednim brojem unosi se iznos poreza po odbitku na dividende i učešće u dobiti obračunat po stopi propisanoj odredbom člana 39. stav 2. Zakona, a ako je nerezidentna filijala platila porez po odbitku na dividende i učešće u dobiti po stopama jednakim ili nižim od stope propisane odredbom člana 39. stav 2. Zakona, pod ovim rednim brojem unosi se iznos obračunatog poreza koji je jednak plaćenom porezu po odbitku na dividende i učešće u dobiti;

3) pod rednim brojem 3. - zbir iznosa sa red. br. 1. i 2, odnosno iznos poreskog kredita tekuće godine;

4) pod rednim brojem 4. - neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina koji se prenosi na račun poreza matičnog pravnog lica iz budućih obračunskih perioda, u skladu sa članom 52. stav 4. Zakona;

5) pod rednim brojem 5. - zbir iznosa sa red. br. 3. i 4;

6) pod rednim brojem 6. - iznos sa rednog broja 5, ukoliko obveznik u tekućoj godini koristi ceo poreski kredit, odnosno deo iznosa sa rednog broja 5. koji obveznik može da iskoristi za period izrade poreskog bilansa;

7) pod rednim brojem 7. - neiskorišćeni poreski kredit koji se prenosi na račun poreza iz budućih obračunskih perioda, kao razlika iznosa sa red. br. 5. i 6.

9. Način ostvarivanja prava na poreski kredit kod međukompanijskih isplata kamata i autorskih naknada

Član 13

Obveznik koji ostvaruje pravo na poreski kredit kod međukompanijskih isplata kamata i autorskih naknada od nerezidentne filijale, pored Obrasca PB 1, sastavlja i Aneks 1 Obrasca PB 1 - Obračun poreskog kredita za period od ______ do _____201__. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Aneks 1 Obrasca PB 1 matično pravno lice unosi sledeće podatke:

1) pod rednim brojem 1. - iznos poreza koji je njegova nerezidentna filijala platila u drugoj državi na kamate isplaćene matičnom pravnom licu, koji se uključuje u prihode matičnog pravnog lica, u skladu sa članom 53a Zakona, pri čemu ako je nerezidentna filijala u drugoj državi platila porez po odbitku na kamate po stopama višim od stope propisane odredbom člana 39. stav 2. Zakona, pod ovim rednim brojem unosi se iznos poreza obračunat po stopi propisanoj odredbom člana 39. stav 2. Zakona, a ako je nerezidentna filijala platila porez po stopama jednakim ili nižim od stope propisane odredbom člana 39. stav 2. Zakona, pod ovim rednim brojem unosi se iznos obračunatog poreza koji je jednak plaćenom porezu po odbitku na kamate;

2) pod rednim brojem 2. - iznos poreza koji je njegova nerezidentna filijala platila u drugoj državi na autorske naknade isplaćene matičnom pravnom licu, koji se uključuje u prihode matičnog pravnog lica, u skladu sa članom 53a Zakona, pri čemu ako je nerezidentna filijala u drugoj državi platila porez po odbitku na autorske naknade po stopama višim od stope propisane odredbom člana 39. stav 2. Zakona, pod ovim rednim brojem unosi se iznos poreza obračunat po stopi propisanoj odredbom člana 39. stav 2. Zakona, a ako je nerezidentna filijala platila porez po stopama jednakim ili nižim od stope propisane odredbom člana 39. stav 2. Zakona, pod ovim rednim brojem unosi se iznos obračunatog poreza koji je jednak plaćenom porezu po odbitku na autorske naknade;

3) pod rednim brojem 3. - zbir iznosa sa red. br. 1. i 2, odnosno iznos poreskog kredita tekuće godine.

Član 14

Isplatilac dividendi, odnosno učešća u dobiti, kao i kamata i autorskih naknada, nerezidentni obveznik daje obvezniku - primaocu dividendi/učešća u dobiti, kao i kamata i autorskih naknada, izjave na sledećim obrascima:

1) Obrazac IPD - Izjava o porezu na dobit pravnih lica na dobit iz koje je isplaćena dividenda/učešće u dobiti i plaćenom porezu po odbitku na dividende/učešće u dobiti;

2) Obrazac IPD-1 - Izjava o plaćenom porezu po odbitku na kamate i autorske naknade.

Obrasci iz stava 1. ovog člana odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.

10. Način sprečavanja dvostrukog oslobođenja ili dvostrukog oporezivanja pojedinih pozicija u konsolidovanom poreskom bilansu

Član 15

Obveznik - matično pravno lice, kojem je odobreno poresko konsolidovanje članova grupe povezanih pravnih lica, sastavlja konsolidovani poreski bilans na Obrascu KPB - Konsolidovani poreski bilans za period od ___ do ____ 201__. godine, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

U Obrazac KPB unose se sledeći podaci:

1) u kolonu 2. - firma - poslovno ime i sedište članova grupe povezanih pravnih lica, uključujući i matično (u daljem tekstu: članovi grupe), za koje se vrši poresko konsolidovanje;

2) u kolonu 3. - PIB matičnog pravnog lica, kao i članova grupe povezanih pravnih lica;

3) u kolonu 4. - iznos oporezive dobiti sa rednog broja 54. iz Obrasca PB 1 za svakog člana grupe povezanih pravnih lica i iznos ukupno oporezive dobiti ostvarene na nivou grupe povezanih pravnih lica;

4) u kolonu 5. - iznos ukupnog gubitka svakog člana grupe povezanih pravnih lica (redni broj 55. iz Obrasca PB 1) i ukupan gubitak članova grupe povezanih pravnih lica ostvaren na nivou grupe povezanih pravnih lica;

5) u kolonu 6. - razlika iznosa oporezive dobiti (iz kolone 4) i gubitka (iz kolone 5), bilo da je pozitivna ili negativna, za svakog člana grupe povezanih pravnih lica posebno, kao i na nivou grupe;

6) u kolonu 7. - iznos ostatka kapitalnog dobitka sa rednog broja 63. iz Obrasca PB 1 za svakog člana grupe povezanih pravnih lica i iznos ukupnog ostatka kapitalnog dobitka na nivou grupe povezanih pravnih lica;

7) u kolonu 8. - iznos poreske osnovice dobijen sabiranjem iznosa iz kolona 6 i 7, a koji su iskazani u redu: Svega (Svega: 6 + Svega: 7);

8) u kolonu 9. - raspored obračunatog poreza, pri čemu prethodno treba utvrditi procenat učešća svakog člana grupe u ukupno obračunatom porezu. Procenat učešća predstavlja odnos pojedinačno iskazane poreske osnovice iz kolone 6 uvećane za iznos ostatka kapitalnog dobitka iz kolone 7 ovog obrasca, i zbira iznosa na nivou grupe iz kolone 4 (Svega: Oporeziva dobit) i kolone 7 (Svega: Ostatak kapitalnog dobitka). Raspored obračunatog poreza unosi se pojedinačno za svakog člana grupe tako što se dobijeni procenat primenjuje na ukupno obračunati porez iskazan u koloni 8 (Svega kolona 8) x 10%, saglasno članu 56. stav 4. Zakona;

9) u kolonu 10. - iznos umanjenja obračunatog poreza člana grupe povezanih pravnih lica, sa rednog broja 8. iz Obrasca PDP propisanog Pravilnikom;

10) u kolonu 11. - iznos obračunatog poreza za uplatu;

11) u kolonu 12. - iznos akontacija poreza na dobit.

Član 16

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o sadržaju poreskog bilansa i drugim pitanjima od značaja za način utvrđivanja poreza na dobit preduzeća ("Službeni glasnik RS", broj 139/04), osim odredbe člana 3. tačka 19) tog pravilnika.

Član 17

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o sadržaju poreskog bilansa i drugim pitanjima od značaja za način utvrđivanja poreza na dobit pravnih lica

("Sl. glasnik RS", br. 8/2011)

Član 7

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni članovi Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o sadržaju poreskog bilansa i drugim pitanjima od značaja za način utvrđivanja poreza na dobit pravnih lica

("Sl. glasnik RS", br. 13/2012)

Član 4

Odredbe ovog pravilnika primenjuju se na utvrđivanje i obračunavanje oporezive dobiti i iskazivanje podataka u poreskom bilansu počev za 2011. godinu.

Član 5

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o sadržaju poreskog bilansa i drugim pitanjima od značaja za način utvrđivanja poreza na dobit pravnih lica

("Sl. glasnik RS", br. 8/2013)

Član 3

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Obrazac PB 1

 

 

 

 

Oblik poreskog obveznika (zaokružiti)
1. Akcionarsko društvo
2. Društvo sa ograničenom odgovornošću
3. Ortačko društvo
4. Komanditno društvo
5. Društveno preduzeće
6. Javno preduzeće
7. Zadruga
8. Ogranak stranog pravnog lica
9. Druga pravna lica koja primenjuju kontni okvir za
privredna društva, zadruge, druga pravna lica i preduzetnike

(Firma - poslovno ime
poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

 

(PIB)

 

 

PORESKI BILANS
OBVEZNIKA POREZA NA DOBIT PRAVNIH LICA

ZA PERIOD OD __________DO __________ 201 _. GODINE

- iznos u dinarima bez para -

Red.
broj

Pozicija

dinara

1

2

3

 

A. Poslovna dobit i gubici

 

 

I. Finansijski rezultat u Bilansu uspeha

 

1.

Dobit poslovne godine

 

2.

Dobit ostvarena po osnovu prihoda od predmeta koncesije

 

3.

Gubitak poslovne godine

 

 

II. Kapitalni dobici i gubici

 

4.

Kapitalni dobici iskazani u Bilansu uspeha

 

5.

Kapitalni gubici iskazani u Bilansu uspeha

 

 

III. Usklađivanje rashoda

 

6.

Troškovi koji nisu dokumentovani

 

7.

Ispravke vrednosti pojedinačnih potraživanja od lica kojima se istovremeno i duguje

 

8.

Pokloni i prilozi dati političkim organizacijama

 

9.

Rashodi za reklamu i propagandu koji nisu dokumentovani ili je primalac poklona povezano lice

 

10.

Kamate zbog neblagovremeno plaćenih poreza, doprinosa i drugih javnih dažbina

 

11.

Troškovi postupka prinudne naplate poreza i drugih dugovanja, troškovi poreskoprekršajnog i drugih postupaka koji se vode pred nadležnim organom

 

12.

Novčane kazne, ugovorne kazne i penali

 

13.

Primanja zaposlenih ili drugih lica po osnovu učešća u dobiti

 

14.

Troškovi koji nisu nastali u svrhu obavljanja poslovne delatnosti; troškovi koje ogranak iskazuje u skladu sa članom 20. Zakona

 

15.

Troškovi materijala i nabavne vrednosti prodate robe iznad iznosa obračunatog po metodi ponderisane prosečne cene ili FIFO metodi

 

16.

Otpremnine i novčane naknade po osnovu prestanka radnog odnosa, obračunate a neisplaćene u poreskom periodu

 

17.

Otpremnine i novčane naknade po osnovu prestanka radnog odnosa koje su obračunate u prethodnom a isplaćene u poreskom periodu za koji se podnosi poreski bilans

 

18.

Ukupan iznos amortizacije obračunat u finansijskim izveštajima

 

19.

Ukupan iznos amortizacije obračunat za poreske svrhe

 

20.

Izdaci za zdravstvene, obrazovne, naučne, humanitarne, verske, zaštitu čovekove sredine i sportske namene

 

21.

Izdaci za ulaganja u oblasti kulture

 

22.

Članarine komorama, savezima i udruženjima

 

23.

Rashodi za reklamu i propagandu

 

24.

Rashodi po osnovu reprezentacije

 

25.

Ispravka vrednosti pojedinačnih potraživanja ako od roka za njihovu naplatu nije prošlo najmanje 60 dana, kao i otpis vrednosti pojedinačnih potraživanja koja prethodno nisu bila uključena u prihode, nisu otpisana kao nenaplativa i za koja nije pružen dokaz o neuspeloj naplati

 

26.

Porezi, doprinosi, takse i druge javne dažbine koje ne zavise od rezultata poslovanja i nisu plaćene u poreskom periodu, a po osnovu kojih je u poslovnim knjigama obveznika iskazan rashod

 

27.

Porezi, doprinosi, takse i druge javne dažbine koje ne zavise od rezultata poslovanja, plaćene u poreskom periodu, a koje nisu bile plaćene u prethodnom poreskom periodu u kome je po tom osnovu u poslovnim knjigama obveznika bio iskazan rashod

 

28.

Uvećanje ispravke vrednosti potraživanja banke iznad iznosa utvrđenog propisima Narodne banke Srbije

 

29.

Uvećanje indirektnog otpisa potraživanja osiguravajućeg društva iznad iznosa utvrđenog propisima Narodne banke Srbije

 

30.

Dugoročna rezervisanja koja se ne priznaju u poreskom bilansu

 

31.

Iskorišćena dugoročna rezervisanja koja nisu bila priznata kao rashod u poreskom periodu u kome su izvršena

 

32.

Rashodi po osnovu obezvređenja imovine

 

33.

Rashodi po osnovu obezvređenja imovine koji se priznaju u poreskom periodu za koji se podnosi poreski bilans, a u kome je ta imovina otuđena, upotrebljena ili je došlo do oštećenja te imovine usled više sile

 

 

IV. Korekcija rashoda po osnovu transfernih cena

 

34.

Obračunati troškovi (osim kamata) po osnovu transfernih cena

 

35.

Obračunati troškovi (osim kamata) između povezanih lica po tržišnim cenama

 

36.

Razlika obračunatih troškova (34 - 35)>0

 

 

V. Korekcija rashoda po osnovu sprečavanje utanjene kapitalizacije

 

37.

Kamata i pripadajući troškovi na zajam, odnosno kredit do nivoa četvorostruke (odnosno desetostruke) vrednosti obveznikovog sopstvenog kapitala (red. br. 12. Obrasca OK)

 

38.

Kamata i pripadajući troškovi na zajam, odnosno kredit iznad nivoa četvorostruke (odnosno desetostruke) vrednosti obveznikovog sopstvenog kapitala (red. br. 13. Obrasca OK)

 

 

VI. Korekcija rashoda po osnovu kamata primenom pravila o transfernim cenama

 

39.

Kamata ("na dohvat ruke") na zajam, odnosno kredit dobijen od povezanog lica

 

40.

Kamata po tržišnim uslovima ("van dohvata ruke") na zajam, odnosno kredit uzet od povezanog lica

 

41.

Razlika kamata (39 - 40) > 0

 

 

VII. Usklađivanje prihoda

 

42.

Porez na dobit pravnih lica koji je platila nerezidentna filijala poreskog obveznika - rezidenta Republike

 

43.

Porez po odbitku na dividende i udele u dobiti koji je platila nerezidentna filijala poreskog obveznika-rezidenta Republike

 

44.

Porez po odbitku na kamate i autorske naknade koji je platila nerezidentna filijala poreskog obveznika-rezidenta Republike

 

45.

Ispravke vrednosti pojedinačnih potraživanja koje su bile priznate na teret rashoda, a za koje, u poreskom periodu u kome se vrši direktni otpis, nisu kumulativno ispunjeni uslovi iz člana 16. stav 1. tač. 1) do 3) Zakona

 

46.

Prihod po osnovu dividendi i udela u dobiti od drugog rezidentnog obveznika

 

47.

Prihodi po osnovu neiskorišćenih dugoročnih rezervisanja

 

 

VIII. Korekcija prihoda po osnovu transfernih cena

 

48.

Obračunati prihodi (osim kamata) po osnovu transfernih cena

 

49.

Obračunati prihodi (osim kamata) između povezanih lica po tržišnim cenama ("van dohvata ruke")

 

50.

Razlika obračunatih prihoda (49 - 48) > 0

 

51.

Obračunati prihod po osnovu kamate između povezanih lica

 

52.

Obračunati prihod po osnovu tržišne kamate između povezanih lica

 

53.

Razlika obračunatih prihoda (52-51) > 0

 

 

IX. Oporeziva dobit

 

54.

Oporeziva dobit (1-2-4+5 do 16-17+18-19+20 do 26-27+28 do 30-31+32-33+36+38+41 do 45-46-47+50+53)>0 (ili negativan iznos sa rednog broja 55)

 

55.

Gubitak (3+4-5 do 16+17-18+19-20 do 26+27-28 do 30+31-32+33-36-38-41 do 45+46+47-50-53)>0 (ili negativan iznos sa rednog broja 54)

 

56.

Iznos gubitka iz poreskog bilansa iz prethodnih godina, do visine oporezive dobiti

 

57.

Ostatak oporezive dobiti (54-56) > 0

 

 

B. Kapitalni dobici i gubici

 

58.

Ukupni kapitalni dobici tekuće godine obračunati u skladu sa Zakonom

 

59.

Ukupni kapitalni gubici tekuće godine obračunati u skladu sa Zakonom

 

60.

Kapitalni dobici (58-59) > 0

 

61.

Kapitalni gubici (59-58) > 0

 

62.

Preneti kapitalni gubici iz ranijih godina do visine iznosa pod rednim brojem 60

 

63.

Ostatak kapitalnog dobitka (60-62) ≥ 0

 

 

V. Poreska osnovica

 

64.

Poreska osnovica (57+63) > 0

 

 

U _________________

 

Lice odgovorno za sastavljanje poreskog bilansa

dana __________ godine

 

 

 

MP

 

 

Obrazac DK

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

DOBIT OD PREDMETA KONCESIJE

ZA PERIOD OD __________ DO __________ 201__. GODINE

Red. broj

OPIS

Iznos u dinarima bez para

1

2

3

1.

Ukupan prihod

 

2.

Prihodi od predmeta koncesije

 

3.

Procenat učešća (2:1x100)

 

4.

Dobit poslovne godine

 

5.

Dobit ostvarena po osnovu prihoda od predmeta koncesije koja ne podleže oporezivanju (4x3)

 

 

U _________________________

 

 

dana _______________ godine

MP

Odgovorno lice

 

 

 

 

Obrazac OK

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

OGRANIČENJE KAMATE KOD DUGA POVEZANOM LICU

ZA PERIOD OD __________ DO ___________ 201__. GODINE

- iznos u dinarima bez para -

Red. broj

OPIS

dinara

1

2

3

1.

Aktiva na dan 1. januara

 

2.

Aktiva na dan 31. decembra - dan izrade Bilansa

 

3.

Prosečno stanje aktive (1+2):2

 

4.

Obaveze na dan 1. januara

 

5.

Obaveze na dan 31. decembra - dan izrade Bilansa

 

6.

Prosečno stanje obaveza (4+5):2

 

7.

Sopstveni kapital (3-6)>0

 

8.

Stanje zajmova, odnosno kredita, uprosečeno na dnevnom nivou

 

9.

Četvorostruka, odnosno desetostruka vrednost sopstvenog kapitala obveznika (7x4, odnosno 7x10)

 

10.

Odnos četvorostruke, odnosno desetostruke vrednosti sopstvenog kapitala i stanja zajmova, odnosno kredita uprosečenog na dnevnom nivou (9:8)

 

11.

Iznos ukupno obračunate kamate i pripadajućih troškova na zajmove, odnosno kredite

 

12.

Iznos kamate i pripadajućih troškova na zajmove, odnosno kredite, koji može biti priznat (11x10)

 

13.

Iznos kamate i pripadajućih troškova na zajmove, odnosno kredite, koji se ne priznaje (11-12)

 

 

U _________________________

 

 

dana _______________ godine

MP

Odgovorno lice

 

 

 

 

Obrazac PK

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

PORESKI KREDIT ZA ULAGANJA U OSNOVNA SREDSTVA

ZA PERIOD OD __________ DO __________ 201__. GODINE

Red.
br.

O P I S

Iznos u dinarima
bez para

1

2

3

1.

Ukupan iznos ulaganja u osnovna sredstava koja su plaćena u tekućem poreskom periodu

 

2.

Iznos ulaganja u opremu, plaćenu u tekućem poreskom periodu, a koja je bila u upotrebi na teritoriji Republike

 

3.

Iznos ulaganja u osnovna sredstva za koja se priznaje pravo na poreski kredit (1-2)

 

4.

Iznos obračunatog poreskog kredita za tekući poreski period (red. br. 3x20%, odnosno 40%)

 

5.

Iznos obračunatog poreskog kredita koji se koristi u tekućem poreskom periodu, a najviše do 50%, odnosno 70% obračunatog poreza

 

6.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz tekućeg poreskog perioda koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda (4-5)

 

7.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda

 

8.

Iznos korekcije neiskorišćenog dela poreskog kredita iz ranijih godina usled otuđenja osnovnih sredstava, odnosno gubitka prava na poreski kredit

 

9.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina koji, posle korekcije, može da se koristi u tekućem poreskom periodu po redosledu ulaganja (7-8)

 

10.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se koristi u tekućoj godini

 

11.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda (9-10)

 

12.

Ukupni poreski kredit koji se koristi u tekućem poreskom periodu - zbir poreskog kredita tekuće godine i prenetih poreskih kredita iz ranijih godina po redosledu ulaganja, a najviše do 50%, odnosno 70% obračunatog poreza (5+10)

 

13.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih perioda - zbir neiskorišćenog poreskog kredita tekućeg poreskog perioda i prenetog poreskog kredita iz ranijih godina (6+11)

 

 

U _________________________

 

 

dana _______________ godine

MP

Odgovorno lice

 

 

 

 

Obrazac PK 1

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

PORESKI KREDIT ZA ULAGANJA U OSNOVNA SREDSTVA U ODREĐENE DELATNOSTI

ZA PERIOD OD __________ DO __________ 201 __. GODINE

Red.
br.

O P I S

Iznos u dinarima
bez para

1

2

3

1.

Ukupan iznos ulaganja u osnovna sredstava koja su plaćena u tekućem poreskom periodu

 

2.

Iznos ulaganja u opremu, plaćenu u tekućem poreskom periodu, a koja je bila u upotrebi na teritoriji Republike

 

3.

Iznos ulaganja u osnovna sredstva za koja se priznaje pravo na poreski kredit (1-2)

 

4.

Iznos obračunatog poreskog kredita za tekuću godinu (red. br. 3 x 80%)

 

5.

Iznos poreskog kredita koji se koristi u tekućem poreskom periodu

 

6.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz tekućeg poreskog perioda koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda (4-5)

 

7.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda

 

8.

Iznos korekcije neiskorišćenog dela poreskog kredita iz ranijih godina usled otuđenja osnovnih sredstava, odnosno gubitka prava na poreski kredit

 

9.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se, posle korekcije, prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda (7-8)

 

10.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina, koji se koristi u tekućoj godini

 

11.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih obračunskih perioda (9-10)

 

12.

Ukupni poreski kredit koji se koristi u tekućem poreskom periodu - zbir poreskog kredita tekuće godine i prenetih poreskih kredita iz ranijih godina po redosledu ulaganja (5+10)

 

13.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita koji se prenosi na račun poreza na dobit iz budućih perioda - zbir neiskorišćenog poreskog kredita tekuće godine i prenetog poreskog kredita iz ranijih godina (6+11)

 

 

U _________________________

 

 

dana _______________ godine

MP

Odgovorno lice

 

 

 

 

Obrazac SU

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

SRAZMERNI IZNOS ULAGANJA

ZA PERIOD OD __________ DO __________ 201__. GODINE

Red. broj

OPIS

Iznos u dinarima bez para

1

2

3

1.

Vrednost ukupno plaćenih osnovnih sredstava nabavljenih u skladu sa članom 50a Zakona

 

2.

Vrednost plaćene opreme koja je bila u upotrebi na teritoriji Republike Srbije

 

3.

Vrednost plaćenih osnovnih sredstava nabavljenih u skladu sa članom 50a Zakona (1-2)

 

4.

Vrednost ukupnih osnovnih sredstava

 

5.

Srazmera ulaganja (3:4 x 100)

 

6.

Umanjenje obračunatog poreza (red. br. 5 x red. br. 9.3. Obrasca PDP)

 

 

U _________________________

 

 

dana _______________ godine

MP

Odgovorno lice

 

 

 

 

Obrazac SU 2

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

SRAZMERNI IZNOS ULAGANJA

ZA PERIOD OD __________ DO __________ 201_. GODINE

Red. broj

OPIS

Iznos u dinarima bez para

1

2

3

1.

Vrednost ukupno plaćenih osnovnih sredstava nabavljenih u skladu sa članom 50b st. 1. i 6. Zakona

 

2.

Vrednost plaćene opreme koja je bila u upotrebi na teritoriji Republike Srbije

 

3.

Vrednost nabavljenih osnovnih sredstava u skladu sa članom 50b st. 1. i 6. Zakona (1-2)

 

4.

Vrednost ukupnih osnovnih sredstava

 

5.

Srazmera ulaganja (3:4 x 100)

 

6.

Umanjenje obračunatog poreza (red. br. 5 x red. br. 9.3. Obrasca PDP)

 

 

U _________________________

 

 

dana _______________ godine

MP

Odgovorno lice

 

 

 

 

Obrazac SI

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

SRAZMERNO STEČENA IMOVINA STATUSNOM PROMENOM

ZA PERIOD OD __________ DO __________ 201__. GODINE

Red. broj

OPIS

Iznos u dinarima bez para

1

2

3

1.

Vrednost imovine (izražene u osnovnim sredstvima) stečene statusnom promenom

 

2.

Ukupna vrednost imovine (izražene u osnovnim sredstvima)

 

3.

Srazmerno učešće imovine (izražene u osnovnim sredstvima) stečene statusnom promenom izraženo u % (1:2 x 100)

 

4.

Obračunati porez srazmerno imovini (izraženoj u osnovnim sredstvima) stečenoj statusnom promenom (red. br. 3 x red. br. 9.3. Obrasca PDP)

 

 

U _________________________

 

 

dana _______________ godine

MP

Odgovorno lice

 

 

 

 

Aneks Obrasca PB 1

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

OBRAČUN PORESKOG KREDITA

ZA PERIOD OD __________ DO __________ 201_. GODINE

- iznosi u dinarima bez para -

Red. broj

Pozicija

Obračun za filijale

1

2

3

1.

Obračunati porez na dobit koji je platila nerezidentna filijala poreskog obveznika - rezidenta Republike

 

2.

Obračunati porez po odbitku na dividende/učešće u dobiti koji je platila nerezidentna filijala poreskog obveznika - rezidenta Republike

 

3.

Iznos poreskog kredita (1+2)

 

4.

Neiskorišćeni deo poreskog kredita iz ranijih godina

 

5.

Ukupan poreski kredit (3+4)

 

6.

Iskorišćeni poreski kredit u tekućoj godini

 

7.

Neiskorišćeni poreski kredit koji se prenosi u naredne godine (5-6)

 

 

U ________________

 

Lice odgovorno za sastavljanje poreskog bilansa

dana _________ godine

MP

 

 

Obrazac IPD

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

IZJAVA O POREZU NA DOBIT PRAVNIH LICA NA DOBIT IZ KOJE JE ISPLAĆENA DIVIDENDA/UČEŠĆE U DOBITI I PLAĆENOM POREZU PO ODBITKU NA DIVIDENDE/UČEŠĆE U DOBITI

 

Dobit po godišnjem obračunu za period od _____ do _____ godine raspoređena je za dividendu/učešće u dobiti

 
 

(primalac dividende)

u iznosu od

 

dinara.

 

 

 

Na dobit raspoređenu za dividendu/učešće u dobiti iz stava 1. ove izjave plaćen je porez na dobit pravnih lica po stopi od ________, što iznosi _________ dinara.

Na isplate dividendi/učešće u dobiti plaćen je porez po odbitku na dividende/učešće u dobiti po stopi od _______, što iznosi __________ dinara.

U _________________

 

Odgovorno lice isplatioca dividendi

dana ___________ godine

MP

 

 

Aneks 1 Obrasca PB 1

 

 

 

(Firma - poslovno ime poreskog obveznika)

 

 

 

(Sedište)

 

 

OBRAČUN PORESKOG KREDITA

ZA PERIOD OD __________ DO __________ 201__. GODINE

- iznosi u dinarima bez para -

Red. broj

Pozicija

Obračun za filijale

1

2

3

1.

Obračunati porez po odbitku na kamate koji je platila nerezidentna filijala poreskog obveznika - rezidenta Republike

 

2.

Obračunati porez po odbitku na autorske naknade koji je platila nerezidentna filijala poreskog obveznika - rezidenta Republike

 

3.

Iznos poreskog kredita (1+2)

 

 

U _________________

 

Lice odgovorno za sastavljanje

dana ___________ godine

MP

 

 

Obrazac IPD 1

 

 

 

(Firma - poslovno ime isplatioca kamate, odnosno autorske naknade

 

 

 

(Sedište)

 

 

IZJAVA O PLAĆENOM POREZU PO ODBITKU NA KAMATE I AUTORSKE NAKNADE

Na isplaćene kamate u iznosu od __________ dinara, plaćen je porez po odbitku na kamate po stopi od __________, što iznosi __________ dinara.

Na isplaćene autorske naknade od __________ dinara, plaćen je porez po odbitku na autorske naknade po stopi od __________, što iznosi __________ dinara.


U________________________

 

Odgovorno lice isplatioca kamate, odnosno autorske naknade

dana __________ godine

MP

 

 

Obrazac KPB

 

 

 

(Firma - poslovno ime matičnog pravnog lica)

 

 

 

(Sedište)

 

 

KONSOLIDOVANI PORESKI BILANS

ZA PERIOD OD __________ DO ___________ 201__. GODINE

- iznosi u dinarima bez para -

R. br.

Firma - poslovno ime i sedište čl. grupe

PIB

Oporeziva dobit

Gubitak

Poreska osnovica nakon prebijanja
(4 -5)

Ostatak kap. dob.

Poreska osnovica na nivou konsolid. (zbir kol. 6 i 7 iskazan u redu Svega

Raspored obr. poreza

Umanjenje obr. poreza

Iznos obr. poreza za uplatu

Akontac. poreza na dobit

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SVEGA:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


U ______________

 

Lice odgovorno za sastavljanje
konsolidovanog poreskog bilansa

 

Rukovodilac matičnog
pravnog lica

dana _______ godine

 

 

MP