PRAVILNIK
O PROGRAMU, NAČINU I TROŠKOVIMA POLAGANJA STRUČNOG ISPITA, POSTUPKU IZDAVANJA I IZGLEDU LICENCE ZA PROCENU RIZIKA

("Sl. glasnik RS", br. 8/2013)

I. Uvodne odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se program, način i troškovi polaganja stručnog ispita, postupak izdavanja i izgled licence za Procenu rizika.

Član 2

Stručni ispit se polaže pred Komisijom za polaganje stručnog ispita iz oblasti procene rizika (u daljem tekstu: Komisija), koju rešenjem obrazuje ministar unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: ministar).

Članovi Komisije treba da ispunjavaju uslove iz člana 49a stav 2. tačka 1) Zakona o vanrednim situacijama i da imaju najmanje sedam godina radnog iskustva u oblasti zaštite i spasavanja.

Član 3

Stručni ispit sastoji se od opšteg i posebnog dela.

Član 4

Troškove polaganja stručnog ispita snosi poslodavac ili lice koje podnese prijavu za polaganje stručnog ispita.

II. Program za polaganje stručnog ispita

Član 5

Stručni ispit polaže se po Programu za polaganje stručnog ispita iz oblasti procene rizika (u daljem tekstu: Program).

Program se sastoji od opšteg i posebnog dela.

Program je dat u Prilogu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

III. Način polaganja stručnog ispita

Član 6

Rešenjem, iz člana 2. ovog pravilnika, utvrđuje se sastav Komisije i određuju predsednik, zamenik predsednika, članovi i sekretar za obavljanje administrativnih poslova.

Radom Komisije rukovodi predsednik Komisije, a za vreme njegovog odsustva ili sprečenosti - zamenik predsednika Komisije.

Predsednik, zamenik, članovi i sekretar Komisije za svoj rad primaju novčanu nadoknadu čija se visina i način isplate određuju rešenjem iz člana 2. ovog pravilnika.

Član 7

Prijava za polaganje stručnog ispita (u daljem tekstu: prijava) podnosi se Ministarstvu unutrašnjih poslova - Sektoru za vanredne situacije (u daljem tekstu: nadležna služba) na Obrascu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i koji čini njegov sastavni deo.

Prijavu podnosi poslodavac ili lice koje želi da pristupi polaganju stručnog ispita.

Lice koje je prijavljeno za polaganje stručnog ispita je kandidat za polaganje stručnog ispita (u daljem tekstu: kandidat).

Uz prijavu se prilaže:

1) diploma o stepenu i vrsti obrazovanja (overen prepis ili overena kopija diplome);

2) fotokopija lične karte;

3) dokaz o uplati troškova polaganja stručnog ispita.

Član 8

Predsednik Komisije određuje datum polaganja stručnog ispita, u roku koji ne može biti duži od tri meseca od dana prijema prijave.

Komisija formira grupe za polaganje stručnog ispita do 15 kandidata.

Član 9

O datumu, vremenu i mestu polaganja stručnog ispita sekretar Komisije je dužan da podnosiocu prijave blagovremeno dostavi pismeno obaveštenje, a najkasnije 30 dana pre datuma određenog za polaganje stručnog ispita.

Član 10

Komisija, na obrazložen zahtev kandidata sa priloženim odgovarajućim dokazima, može da odloži polaganje stručnog ispita, ako je kandidat iz opravdanih razloga sprečen da polaže stručni ispit.

Član 11

Pre početka polaganja stručnog ispita utvrđuje se identitet kandidata uvidom u ličnu kartu ili drugu ličnu ispravu i kandidati se upoznaju sa pravilima kojih se moraju pridržavati tokom trajanja stručnog ispita.

IV. Stručni ispit

Član 12

Ispitu pristupaju kandidati za koje je komisija ustanovila da su ispunili uslove za polaganje ispita.

Stručni ispit se sastoji iz posebnog i opšteg dela ispita koji se polažu u istom danu.

Poseban deo ispita polaže se pismeno rešavanjem pojedinačnog zadatka i njegovom usmenom odbranom.

Opšti deo se polaže usmeno.

Član 13

Poseban deo stručnog ispita polaže grupa kandidata tako što svaki kandidat samostalno, pismeno rešava zadatak iz oblasti praktičnog rešavanja procene ugroženosti i izrade plana zaštite i spasavanja za određenu vrstu opasnosti i subjekta zaštite i spasavanja.

Zadaci za poseban deo ispita se nalaze u zatvorenim i zapečaćenim kovertama koje se dele kandidatima na početku polaganja. Broj koverata odgovara broju prijavljenih kandidata.

Zadatak je napravljen na papiru formata A4, na dovoljnom broju strana, a svaka strana je overena pečatom. Svaki zadatak ima svoj broj.

Rešavanje posebnog dela ispita traje najduže 180 minuta.

Ispitna komisija dužna je da pregleda i oceni pismene radove odmah nakon polaganja, nakon čega saopštava kandidatima rezultate.

Kandidat koji nije položio posebni deo stručnog ispita ne može pristupiti polaganju opšteg dela stručnog ispita.

Član 14

Ispitna pitanja za opšti deo ispita, iz oblasti opšteg dela Programa, podeljena su u ispitne kombinacije overene pečatom Ministarstva. Članovi ispitne komisije postavljaju kandidatu i pitanja koja se odnose na zadatak iz posebnog dela ispita.

Svi listovi sa pitanjima za usmeni deo ispita se nalaze na stolu ispred komisije.

Broj listova sa pitanjima odgovara broju kandidata za polaganje ispita, uvećan za 10%.

Od momenta početka opšteg dela ispita, svaki kandidat pojedinačno se priprema za odbranu svog rešenja i izvučenih pitanja pred ispitnom komisijom.

Opšti deo ispita svaki kandidat polaže pojedinačno.

Po završenom ispitu, ispitna komisija ocenjuje znanje kandidata.

Konačnu ocenu sa stručnog ispita ispitna komisija saopštava po okončanju ispita.

Član 15

Ako u toku trajanja ispita kandidat neopravdano odustane od započetog polaganja stručnog ispita, smatraće se da ispit nije položio.

Komisija može odložiti započeto polaganje stručnog ispita ako je kandidat zbog bolesti ili iz drugih opravdanih razloga sprečen da nastavi polaganje stručnog ispita.

V. Ispitna pitanja

Član 16

Fond ispitnih zadataka, koji se sastoji od radnih zadataka za poseban - pismeni deo ispita i kombinacija pitanja za opšti - usmeni deo ispita, priprema ispitna komisija, prema Programu. Ovaj fond je poverljive sadržine i za njegovo čuvanje odgovorna je Komisija.

VI. Kriterijumi za ocenjivanje

Član 17

Ocenjivanje na ispitu vrši Komisija sistemom ocena od jedan do pet, gde ocene treba tumačiti i zaključivati prema kriterijumima koji su dati u Prilogu 2. ovog pravilnika, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Kandidat je uspešno položio stručni ispit ako je:

1) na posebnom delu ispita dobio najmanje 31 bod na radnim zadacima i

2) ako je na opštem delu ispita dobio najmanje ocenu 3.

Za pitanja na opštom delu ispita članovi Komisije daju pojedinačnu ocenu za svako pitanje. Konačna ocena opšteg dela ispita predstavlja srednju vrednost svih ocena na opštem delu ispita.

Uspeh kandidata na stručnom ispitu predstavlja objedinjenu ocenu posebnog i opšteg dela stručnog ispita i unosi se u Zapisnik o polaganju stručnog ispita, koji se vodi u tri primerka, koji potpisuju predsednik Komisije i ispitivači, u kome se konstatuje da je kandidat "položio" ili "nije položio" stručni ispit.

O polaganju stručnog ispita vodi se Zapisnik o polaganju stručnog ispita - na Obrascu 2, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Član 18

Kandidat koji je položio poseban deo stručnog ispita, a nije položio opšti deo stručnog ispita, ponovo polaže samo opšti deo stručnog ispita.

Kandidat koji nije položio opšti deo stručnog ispita može ponovo polagati taj deo ispita po isteku 30 dana od dana polaganja ispita.

Kandidat koji nije položio stručni ispit može ponovo polagati ispit po isteku tri meseca od dana polaganja ispita.

Za ponovno polaganje ispita kandidat ponovo podnosi prijavu.

VII. Troškovi polaganja stručnog ispita

Član 19

Visina troškova polaganja stručnog ispita iznosi 12 000 dinara.

Visina troškova ponovnog polaganja stručnog ispita istovetna je visini troškova utvrđenoj u stavu 1. ovog člana.

Ako kandidat ponovo polaže samo opšti deo stručnog ispita, visina troškova ponovnog polaganja iznosi 50% od iznosa utvrđenog u stavu 1. ovog člana.

Zaposleni u Ministarstvu ne plaćaju polaganje stručnog ispita.

VIII. Postupak izdavanja i izgled licence

Član 20

Kandidatu koji je položio stručni ispit izdaje se Licenca za izradu Procene rizika.

Sadržina i izgled licence iz stava 1. ovog člana data je u Prilogu 3, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Evidenciju izdatih licenci vodi Ministarstvo unutrašnjih poslova.

IX. Završna odredba

Član 21

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog 1.

 

PROGRAM
ZA POLAGANJE STRUČNOG ISPITA IZ OBLASTI PROCENE RIZIKA

Ovim programom definiše se sadržaj pravne regulative i literature po kojoj se polaže stručni ispit iz oblasti procene rizika.

Program se sastoji iz opšteg i posebnog dela.

I
Opšti deo programa

Opštim delom programa definiše se sadržaj: pravno normativne regulative i literature po kojoj se polaže stručni ispit, a odnose na zakone, uredbe, pravilnike, uputstva i druga podzakonska akta koja regulišu sprovođenje preventivnih i operativnih mera oblasti zaštite i spasavanja ljudi, materijalnih i kulturnih dobara i životne sredine od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških nesreća - udesa i drugih nesreća.

1. Normativno pravna regulativa

1) Ustav Republike Srbije ("Službeni glasnik RS", broj 98/06) nadležnost Republike Srbije i jedinica lokalne samouprave u zaštiti i spasavanju građana i materijalnih dobara.

2) Nacionalna strategija zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama ("Službeni glasnik RS", broj 86/11)

1. Strateške oblasti;

2. Sprovođenje nacionalne strategije.

3) Zakon o vanrednim situacijama ("Službeni glasnik RS", br. 111/09, 92/11 i 93/12)

1. Značenje izraza - pojmovnik

2. Nadležnosti državnih organa i organa državne uprave;

3. Nadležnost autonomne pokrajine i jedinica lokalne samouprave;

4. Prava i dužnosti privrednih društava i drugih pravnih lica;

5. Prava i dužnosti građana;

6. Mere i zadaci civilne zaštite: lična, uzajamna i kolektivna zaštita;

7. Poverenici civilne zaštite i jedinice civilne zaštite;

8. Sistem osmatranja, ranog upozoravanja, obaveštavanja i uzbunjivanja: služba 112;

9. Ovlašćena i osposobljena pravna lica;

10. Popuna i materijalno opremanje;

11. Obučavanje i osposobljavanje;

12. Mobilizacija i aktiviranje;

13. Planiranje i programiranje sistema zaštite i spasavanja: kratkoročno, srednjoročno, dugoročno programiranje;

14. Finansiranje sistema zaštite i spasavanja: izvori i nivoi finansiranja.

4) Zakon o ministarstvima ("Službeni glasnik RS", broj 72/12)

1. Nadležnosti ministarstava i posebnih organizacija.

5) Zakon o policiji ("Službeni glasnik RS", br. 101/05, 63/09 - US i 92/11) (samo za zaposlene u Sektoru za vanredne situacije)

1. Informacije o radu policije;

2. Saradnja policije u vanrednim situacijama.

6) Zakon o zaštiti od požara ("Službeni glasnik RS", broj 111/09)

1. Organizovanje zaštite od požara prema ugroženosti od požara;

2. Osnovna obuka zaposlenih;

3. Posebna obuka iz oblasti zaštite od požara.

7) Zakon o zaštiti životne sredine ("Službeni glasnik RS", br. 135/04, 36/09, 36/09 - dr. zakon, 72/09 - dr. zakon i 43/11 - US)

1. Značenje izraza;

2. Saradnja;

3. Posebni zakoni;

4. Strateški dokumenti;

5. Sanacija i remedijacija;

6. Slaniranje i izgradnja;

7. Zahtevi kvaliteta za proizvode, procese i usluge;

8. Zaštita od hemijskog udesa;

9. Odgovornost za zagađivanje životne sredine.

8) Zakon o vodama ("Službeni glasnik RS", broj 30/10)

1. Zaštita od poplava;

2. Zabrane i obaveze zagađivača.

9) Uredba o utvrđivanju opšteg plana za odbranu od poplava Opšti plan za period od 2012. do 2018. godine ("Službeni glasnik RS", broj 23/12)

1. Uvod - osnovni pojmovi o opštem planu, namena, ko ga donosi, za koju teritoriju i za koji period se donosi;

2. Institucionalno organizovanje odbrane od poplava;

3. Odbrana od poplava i rukovođenje odbrane od poplava;

4. Faze odbrane od poplava;

5. Preventivne mere i radovi;

6. Proglašenje i ukidanje odbrane od poplava;

7. Ovlašćenja i dužnosti lica koja koordiniraju odbranu od poplava;

8. Dužnosti, odgovornosti i ovlašćenja lica koja rukovode odbranom od poplava na vodama II reda;

9. Dužnosti i odgovornosti preduzeća i drugih subjekata koji učestvuju u sprovođenju odbrane od poplava.

10) Zakon o eksplozivnim materijama, zapaljivim tečnostima i gasovima ("Službeni glasnik RS", br. 44/97, 45/85 i 18/89 i "Službeni glasnik RS", br. 53/93, 67/93, 48/94 i 101/05 - dr. zakon)

1. Posebne odredbe (Eksplozivne materije i zapaljive tečnosti i gasovi);

2. Nadzor, kaznene odredbe.

11) Zakon o transportu opasnog tereta ("Službeni glasnik RS", broj 88/10)

1. Značenje izraza;

2. Obaveze učesnika u transportu opasnog tereta;

3. Transport opasnog tereta u drumskom saobraćaju;

4. Transport opasnog tereta u vodnom saobraćaju;

5. Transport opasnog tereta u vazdušnom saobraćaju;

6. Nadzor.

12) Zakon o odbrani ("Službeni glasnik RS", br. 116/07, 88/09 - dr. zakon i 104/09 - dr. zakon)

1. Prirodne i druge nesreće i angažovanje Vojske Srbije;

2. Prava i dužnosti građana u oblasti odbrane.

13) Zakon o državnoj upravi ("Službeni glasnik RS", br. 79/05, 101/07 i 95/10)

1. Inspekcijski nadzor (samo za zaposlene u Sektoru za vanredne situacije).

14) Zakon o potvrđivanju Konvencije o prekograničnim efektima industrijskih udesa ("Službeni glasnik RS", broj 42/09);

15) Ženevske konvencije (Dopunski protokoli od 8. juna 1977) od člana 61. do člana 67.

16) Seveso II Direktive - 96/82/EC - 9. decembar 1996.

17) Uredba o sadržaju i načinu izrade planova zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama ("Službeni glasnik RS", broj 8/11);

18) Uredba o sastavu i načinu rada štabova za vanredne situacije ("Službeni glasnik RS", broj 98/10);

19) Uredba o sprovođenju evakuacije ("Službeni glasnik RS", broj 22/11);

20) Uredba o obaveznim sredstvima i opremi za ličnu, uzajamnu i kolektivnu zaštitu od elementarnih nepogoda i drugih nesreća ("Službeni glasnik RS", broj 3/11);

21) Propisi iz oblasti organizacije i funkcionisanja sistema osmatranja, obaveštavanja, ranog upozoravanja, obaveštavanja i uzbunjivanja;

22) Uputstvo o metodologiji za izradu procene ugroženosti - rizika i planova zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama ("Službeni glasnik RS", broj 96/12);

23) Pravilnik o načinu izrade i sadržaju Plana zaštite od udesa ("Službeni glasnik RS", broj 82/12);

24) Pravilnik o listi opasnih materija i njihovim količinama i kriterijumima za određivanje vrste dokumenata koje izrađuje operater seveso postrojenja, odnosno kompleksa ("Službeni glasnik RS", broj 41/10);

25) Pravilnik o sadržaju informacije o opasnostima, merama i postupcima u slučaju udesa ("Službeni glasnik RS", broj 18/12);

26) Pravilnik o organizaciji i načinu upotrebe specijalizovanih jedinica civilne zaštite ("Službeni glasnik RS", broj 26/11);

27) Propisi iz oblasti sadržaja i načina vođenja Registra privrednih društava i drugih pravnih lica koja rukuju opasnim materijama;

28) Propisi iz oblasti tehničkih normativa za planiranje, izgradnju i održavanje sistema za uzbunjivanje;

29) Odluka o obrazovanju Republičkog štaba za vanredne situacije ("Službeni glasnik RS", broj 75/12);

30) Odluka o određivanju ovlašćenih i osposobljenih pravnih lica za zaštitu i spasavanje ("Službeni glasnik RS", broj 36/11);

31) Odluka o obrazovanju budžetskog fonda za vanredne situacije ("Službeni glasnik RS", broj 92/10);

32) ISO TC 223/SC, ISO PAS: 2007(E) Upravljanje rizicima - Uputstvo o implementaciji i upravljanju rizicima.

33) JUS ISO/IEC Uputstvo 73 - Menadžment rizikom - Rečnik - Smernice za korišćenje u standardima.

34) Internacionalni standard IEC/FDIS 31010 Menadžment rizikom - Tehnike za procenu rizika ISO TC 223/SC, ISO PAS: 2007(E) Društvena bezbednost - Uputstvo za pripravnost na incidente i upravljanje kontinuitetom operacija.

2. Sistem zaštite i spasavanja

1) Pojam i struktura sistema zaštite i spasavanja;

2) Subjekti i snage sistema zaštite i spasavanja (nadležnosti i zadaci);

3) Mesto sistema zaštite i spasavanja u sistemu NB;

4) Veza nacionalnog sistema zaštite i spasavanja sa međunarodnim sistemom zaštite i spasavanja;

3. Upravljanje u vanrednim situacijama

1) Pojam i karakteristike upravljanja u vanrednim situacijama

2) Pojam i specifičnosti integrisanog upravljanja u vanrednim situacijama

3) Organi upravljanja u vanrednim situacijama V/S

4) Rukovođenje u vanrednim situacijama V/S: štabovi za vanredne situacije; neposredno rukovođenje

5) Upravljanje rizikom u vanrednim situacijama

4. Procena ugroženosti - rizika

1) Osnovni pojmovi o proceni ugroženosti: pojam i svrha procene ugroženosti, nivoi izrade, nosioci izrade i učesnici izrade procene, usvajanje i donošenje procene:

1. Uvod;

2. Položaj i karakteristike teritorije;

3. Procenu kritične infrastrukture sa stanovišta ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća;

4. Identifikaciju opasnosti i procenu rizika od elementarnih nepogoda i drugih nesreća: hidrosferske nepogode (poplave, bujice), seizmičke opasnosti (zemljotresi, klizišta, odroni i erozije), ostale prirodne opasnosti (suše, olujni vetrovi, grad, snežna mećava, snežni nanos, poledica), epidemija, epizotija, požari, eksplozije, tehničko-tehnološki udesi i teroristički napadi, nuklearni i radijacioni akcidenti;

5. Procena potrebnih snaga, sredstava i preventivnih mera za zaštitu spasavanja;

6. Zaključak.

2) Procena ugroženosti privrednog društva i drugog pravnog lica:

1. Položaj i karakteristike lokacije;

2. Procenu kritične infrastrukture sa stanovišta ugroženosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća;

3. Identifikaciju opasnosti od elementarnih nepogoda i drugih nesreća;

4. Procena snaga, sredstava i preventivnih mera za zaštitu spasavanja.

3) Procena ugroženosti organa državne uprave:

1. Opšti podaci o organu državne uprave;

2. Procenom kritične infrastrukture od elementarnih nepogoda i drugih nesreća i nadležnosti organa državne uprave.

4) Procena ugroženosti Republike Srbije.

5. Planovi zaštite i spasavanja

Osnovni pojmovi o planu zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama: pojam plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama; šta je plan zaštite i spasavanja u VS, ko ga izrađuje; šta je polazna osnova za izradu plana i na osnovu kojeg dokumenta se radi plan; na kojem nivou se rade planovi i ko ih donosi;

1. Plan pripravnosti - spremnosti za vanredne situacije;

2. Plan mobilizacije - aktiviranja snaga zaštite i spasavanja;

3. Plan zaštite i spasavanja po opasnostima: plan zaštite i spasavanja od poplava i rušenja hidroakomulacionih brana; plan zaštite i spasavanja u slučaju pomeranja tla (zemljotresa i klizišta);

4. Plan zaštite i spasavanja od šumskih požara;

5. Plan zaštite i spasavanja od ostalih prirodnih opasnosti (olujni vetrovi, atmosferska pražnjenja, gradonosne nepogode, suše, snežni nanosi i lavine, nagomilavanje leda na vodoku, ekstremne temperature vazduha);

6. Plan zaštite i spasavanja od epidemija, epizotija i biljnih bolesti;

7. Plan mera i zadataka civilne zaštite: plan evakuacije, sklanjanja i urbanističkih mera zaštite, zbrinjavanja ugroženih i nastradalih, spasavanja na nepristupačnim terenima, od neeksplodiranih ubojnih sredstava (NUS), medicinske pomoći, asanacije terena; očuvanja dobara bitnih za opstanak, hitnog uspostavljanja neophodnih službi od javnog interesa;

8. Plan osmatranja, ranog upozoravanja, obaveštavanja i uzbunjivanja;

9. Plan upotrebe subjekata i snaga zaštite i spasavanja: (štabovi za vanredne situacije, jedinice civilne zaštite, vatrogasno-spasilačke jedinice, policija, Vojska Srbije, ovlašćena i osposobljena pravna lica, Crveni krst i dr), sadržaj plana upotrebe snaga zaštite i spasavanja na nivou jedinica lokalne samouprave/upravnog okrug nadležnost za izradu plana;

10. Plan ublažavanja i otklanjanja posledica elementarnih nepogoda i drugih nesreća.

11. Plan informisanja javnosti - cilj informisanja javnosti u vanrednim situacijama, načini informisanja javnosti.

II
Poseban deo programa

1. Način i postupak procene ugroženosti - rizika i planova zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama

Posebnim delom programa definiše se način i postupak izrade procene ugroženosti - rizika od elementarnih nepogoda i drugih nesreća i plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama u skladu sa Uputstvom o metodologiji za izradu procene ugroženosti i planova zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama:

1. Položaj i karakteristike teritorije;

2. Procenu kritične infrastrukture;

3. Procena rizika sa kriterijumima: za identifikaciju i preliminarnu analizu potencijalnih opasnosti, izrada scenarija pojedinačnih rizika, analiza rizika, za određivanje; verovatnoće, posledica, nivoa rizika, kategorije rizika i prihvatljivosti rizika, tretman rizika, za određivanje opcija za ublažavanje posledica za primenu opcija izvodljivosti, analize odnosa cena - korist i određivanje preostalog rizika, mape rizika, registar rizika, određivanje kombinacija rizika - multi - rizik, izrada scenarija rizik - multi rizik.

4. Procena potrebnih snaga, sredstava i preventivnih mera za zaštitu spasavanje;

5. Zaključak;

6. Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama: plan pripravnosti, Mobilizacije, planovi po opasnostima, zadataka civilne zaštite, osmatranja, ranog upozoravanja, obaveštavanja i uzbunjivanja, upotrebe subjekata i snaga zaštite i spasavanja, ublažavanja i otklanjanja posledica i informisanja javnosti;

7. Planovi ministarstava, drugih organa državne uprave, organa autonomnih pokrajina, organa jedinica lokalne samouprave i posebnih organizacija.

Prilog 2.

 

KRITERIJUMI ZA OCENJIVANJE

 

Redni
broj

OCENA

Bodovi
praktični deo

Zaključak ocene

Opis ocene

1.

ocena jedan (1) - nedovoljan
(0 do 1.50)

0-15

Nije položio

Nepoznavanje pojma i pravne regulative, sistema zaštite i spasavanja kao i sadržaja i izrade procene ugroženosti-rizika i planova zaštite i spasavanja

2.

ocena dva (2) - dovoljan
(1.51 do 2.50)

16-30

Nije položio

Poznavanje pravne regulative, sistema zaštite i spasavanja na minimalnom nivou. Primenjivost znanja na nivou nedovoljnom za izradu procene ugroženosti-rizika i planova zaštite i spasavanja

3.

ocena tri (3) - dobar
(2.51 do 3.50)

31-37

Položio

Poznavanje pravne regulative i sistema zaštite i spasavanja na zadovoljavajućem nivou. Pokazano znanje omogućava analizu podataka i zaključivanje u funkciji procene ugroženosti-rizika. Praktična procena ugroženosti-rizika izrađena obuhvatom svih elemenata procene ugroženosti, delimično zaključivanje o mogućim opasnostima kao i uspostavljanje korelacija između opasnosti.
Izrađen zadati plan zaštite i spasavanja, ali istim nisu obuhvaćeni svi subjekti i snage, mere i aktivnosti zaštite i spasavanja.

4.

ocena četiri (4) - vrlo dobar
(3.51 do 4.50)

38-44

Položio

Poznavanje pravne regulative i sistema zaštite i spasavanja na vrlo dobrom nivou. Pokazano znanje omogućava detaljnu analizu podataka i zaključivanje u funkciji procene ugroženosti-rizika. Praktična procena ugroženosti izrađena obuhvatom svih elemenata procene ugroženosti, zaključivanje o mogućim opasnostima kao i uspostavljanje korelacija između opasnosti sa manjim nedostacima. Izrađen zadati plan zaštite i spasavanja, obuhvaćene su sve neophodne mere i aktivnosti ali isti ne obezbeđuje uvezanost i integrisano delovanje elemenata sistema zaštite i spasavanja.

5.

ocena pet (5) - odličan
(4.51 do 5.00)

44-50

Položio

Potpuno poznavanje pravne regulative i sistema zaštite i spasavanja. Pokazano znanje omogućava detaljnu analizu podataka i zaključivanje u funkciji procene ugroženosti-rizika. Poznavanje prakse drugih država. Praktična procena ugroženosti izrađena obuhvatom svih elemenata procene ugroženosti i zaključivanje o mogućim opasnostima kao i uspostavljanje korelacija između opasnosti u potpunosti. Plan zaštite i spasavanja urađen na osnovu potpune primene elemenata iz Procene ugroženosti, u potpunosti obezbeđena operativnost plana kroz uvezivanje svih elemenata zaštite i spasavanja.

 

 

Prilog 3.

Republika Srbija
MINISTARSTVO
UNUTRAŠNJIH POSLOVA

LICENCA

 

 

ZA IZRADU PROCENE RIZIKA

(vrsta licence)

 

 

 

 

(ime, ime jednog roditelja, prezime)

 

 

_______________________________________________

 

 

(jedinstveni matični broj građana JMBG)

 

 

 

(datum i mesto rođenja)

 

 

 

Broj licence

 

 

________________________________________

 

 

 

 

 

 

U Beogradu

_______________________________

 

 

(datum izdavanja licence)

 

 

 

 

M.P.

MINISTAR

 

 

__________________________

 

 

(ime i prezime)

 

Obrazac 1.

 

PRIJAVA ZA POLAGANJE STRUČNOG ISPITA ZA IZRADU PROCENE RIZIKA

Podneta

MINISTARSTVU UNUTRAŠNJIH POSLOVA

 

 

 

(ime, ime jednog roditelja i prezime kandidata)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

JMBG

 

 

rođen-a

 

  godine u  

 

 

 

(datum rođenja kandidata)

 

(mesto rođenja kandidata)

 

 

 

 

(mesto i adresa prebivališta kandidata)

 

(nivo obrazovanja, odnosno stepen i vrsta školske spreme - odsek, smer koji je kandidat završio)

 

 

 

 

 

 

(deo Programa za čiju pripremu i polaganje se prijavljuje)

 

 

 

 

Potpis kandidata

_________________________________

 

_________________________________

_________________________________

 

 

(datum i mesto podnošenja prijave)

 

 

 

Prilog:

- Uz prijavu, priložiti:

1. Diplomu o stepenu i vrsti obrazovanja ili overenu kopiju diplome
2. Fotokopiju lične karte
3. Dokaz o uplati troškova polaganja stručnog ispita

 

 

Obrazac 2.

Republika Srbija
MINISTARSTVO
UNUTRAŠNJIH POSLOVA

ZAPISNIK
O POLAGANJU STRUČNOG ISPITA

 

Pred ispitnom komisijom, obrazovanom rešenjem broj __________, od ________

polagao-la je stručni ispit

 

 

(ime, ime jednog roditelja i prezime kandidata)

 

jedinstveni matični broj građana (JMBG)

 

 

rođen-a

 

 godine u

 

 

(datum rođenja kandidata)

 

(mesto rođenja kandidata)

 

završio-la je

 

 

(nivo obrazovanja, odnosno stepen i vrsta školske spreme - odsek, smer koji je kandidat završio)

 

 

 

(mesto i adresa prebivališta kandidata)

Kandidat polaže stručni ispit pred komisijom u sledećem sastavu:

1.

2.

3.

4.

5.

 

 

Ispit polaže dana

 

 u 

 

 

 

 

 

(mesto polaganja)

Kandidat je na stručnom ispitu izradio i branio stručni rad pod nazivom:

 

 

 

Na pismenom ispitu postavljena su sledeća pitanja, i to:

1.

2.

3.

4.

5.

Provera poznavanja gradiva utvrđenog Programom izvršena je od strane komisije i kandidat je:

1. Na posebnom delu ispita dobio __________ bodova

(slovima i brojem)

2. Na opštem delu ispita dobio __________ (ocena)

(slovima i brojem)

 

Posle završenog ispita komisija je donela sledeći zaključak:

1.

Kandidat je ispit

položio

nije položio

 

 

 

 

2. 

Kandidat je odložio ispit iz sledećeg razloga:

 

 

 

 

 

 

3.

Kandidat je odustao od ispita iz sledećeg razloga:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Članovi Komisije

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sekretar

 

Predsednik Komisije