ODLUKAO POSTAVLJANJU MANJIH MONTAŽNIH, POKRETNIH I DRUGIH OBJEKATA PRIVREMENOG KARAKTERA NA POVRŠINAMA JAVNE NAMENE("Sl. list grada Pančeva", br. 38/2012) |
Ovom odlukom propisuju se uslovi, način postavljanja, korišćenja i uklanjanja manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene.
Površina javne namene jeste prostor određen planskim dokumentom za uređenje ili izgradnju objekata javne namene ili javnih površina za koje je predviđeno utvrđivanje javnog interesa u skladu sa posebnim zakonom (ulice, trgovi, parkovi i druge površine).
Manji montažni objekti, pokretni objekti i uređaji i drugi objekti privremenog karaktera, koji se mogu postaviti na površinama javne namene, u smislu ove odluke su:
- Privremeni montažni objekti:
1. kiosci;
2. kontejneri za monitoring;
3. bašte;
4. javne telefonske govornice i kiosci sa nadstrešnicom za autobusko stajalište;
5. otvoreni ugostiteljski sadržaji.
- Pokretni objekti i uređaji:
1. automati i frižideri za prodaju sladoleda, rashladne vitrine i pokretne reklamne vitrine;
2. uređaji za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja, šećerne pene i američkih krofnica;
3. pokretne tezge;
4. pokretne tezge za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća);
5. platoi za prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda iz vozila (bostan);
6. promotivni plato;
7. objekti za izvođenje zabavnih programa;
8. horizontalne reklame;
9. bilbordi, reklamne table, pokretni mobilijar (klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije).
- Drugi objekti:
1. spomenici, spomen obeležja i skulpturalna dela;
2. zauzeće javne površine građevinskim materijalom i izvođenje građevinskih radova.
II USLOVI ZA POSTAVLJANJE OBJEKATA I UREĐAJA
Na površinama javne namene, u skladu sa uslovima utvrđenim ovom odlukom mogu se privremeno postaviti kiosci, kontejneri za monitoring, bašte, javne telefonske govornice, kiosk sa nadstrešnicom za autobusko stajalište, otvoreni ugostiteljski sadržaji (u daljem tekstu: privremeni montažni objekti).
Skupština grada Pančeva (u daljem tekstu: Skupština) na inicijativu Javnog preduzeća "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo (u daljem tekstu: JP "Direkcija") i Gradske uprave - Sekretarijata za urbanizam, građevinske i stambeno-komunalne poslove (u daljem tekstu: nadležnog sekretarijata) donosi Pravilnik o uslovima za postavljanje privremenih montažnih objekata na površinama javne namene (u daljem tekstu: Pravilnik).
Pravilnikom se utvrđuju posebni uslovi za postavljanje privremenih montažnih objekata kao što su određivanje delatnosti koja se može obavljati u objektu, određeni tip, oblik, dimenzije, vrste materijala i sl. kao i obaveza pribavljanja saglasnosti Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu (u daljem tekstu: Zavod) za postavljanje privremenog montažnog objekta u delovima naseljenih mesta: zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostor od kulturno-istorijskog značaja, odnosno urbanistički zaokruženu celinu (centar naseljenog mesta, trg, i sl.).
Izmene i dopune Pravilnika vrše se po postupku propisanom za njegovo donošenje.
Na površinama javne namene, u skladu sa uslovima utvrđenim ovom odlukom, mogu se privremeno postaviti automati i frižideri za prodaju sladoleda, rashladne vitrine, pokretne reklamne vitrine, uređaji za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja i šećerne pene, američkih krofnica, pokretne tezge, pokretne tezge za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća), platoi za prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda iz vozila (bostan), promotivni plato, objekti za izvođenje zabavnih programa, horizontalne reklame i bilbordi, reklamne table, pokretni mobilijar (klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije), (u daljem tekstu: pokretni objekti i uređaji).
Skupština na inicijativu JP "Direkcije" i nadležnog sekretarijata donosi Plan o tehničkim uslovima za privremeno postavljanje pokretnih objekata i uređaja na površinama javne namene (u daljem tekstu: Plan).
Planom se bliže utvrđuju uslovi za postavljanje pokretnih objekata i uređaja, kao i obaveza pribavljanja saglasnosti Zavoda za postavljanje pokretnih objekata i uređaja u delovima naseljenih mesta: zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostorno kulturno-istorijsku celinu, odnosno urbanistički zaokruženu celinu (centar naseljenog mesta, trg i sl.).
Izmene i dopune Plana vrše se po postupku propisanom za njegovo donošenje.
Na površinama javne namene, u skladu sa uslovima utvrđenim ovom odlukom mogu se privremeno postaviti spomenici, spomen obeležja, skulpturalna dela.
Uslovi kojima se propisuju tehničke karakteristike spomenika, spomen obeležja, skulpturalnih dela utvrđuju se na osnovu tehničke informacije koju izdaje JP "Direkcija", a postoji i obaveza pribavljanja saglasnosti Zavoda, za postavljanje spomenika, spomen obeležja, skulpturalnih dela u delovima naseljenih mesta, zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostorno kulturno-istorijsku celinu, odnosno urbanistički zaokruženu celinu (centar naseljenog mesta, trg i sl).
Skupština ovlašćuje JP "Direkcija" da u ime grada, donose akta u skladu sa ovom odlukom.
Skupština ovlašćuje JKP "Higijena" Pančevo, da u ime grada, donosi Odluku o davanju saglasnosti za korišćenje površine javne namene kada se postavljaju bašte na mestima za parkiranje.
Za korišćenje površine javne namene, plaća se lokalna komunalna taksa, koja se uvodi posebnom odlukom Skupštine, u različitoj visini zavisno od površine kioska i od zona u kojoj se površina javne namene nalazi. Površina javne namene se deli na pet zona koje su definisane posebnom odlukom Skupštine kojom se uvodi lokalna komunalna taksa.
Za učestvovanje u postupku javnog nadmetanja za postavljanje kioska na površinama javne namene određuje se garantni iznos.
Garantni iznos iz stava 1. ovog člana iznosi za:
I zonu: |
80.000,00 dinara, |
II zonu: |
65.000,00 dinara, |
III zonu: |
50.000,00 dinara, |
IV zonu: |
45.000,00 dinara, |
V zonu: |
35.000,00 dinara. |
U slučaju da po raspisanom javnom oglasu nema prijavljenih učesnika, raspisaće se novi javni oglas u kojem je garantni iznos iz prvog stava umanjen za 20%.
Depozit za uklanjanje kioska, letnje bašte i objekata za izvođenje zabavnih programa iznosi 10.000,00 dinara i uplaćuje se na žiro račun budžeta grada Pančeva.
Početni jednokratni iznos u cilju sticanja prava za korišćenje površine javne namene radi postavljanja kioska iznosi 30.000,00 dinara.
III PRIVREMENI MONTAŽNI OBJEKTI
Za postavljanje ili montiranje (u daljem tekstu: postavljanje) kioska može se dati na korišćenje deo površine javne namene čija površina ne prelazi 7,00 m2 i to na period koji ne može biti duži od 10 godina.
Izuzetno od stava 1. ovog člana, ukoliko se ukaže potreba za postavljanje privremenih montažnih objekata koji će zauzimati veću površinu od propisane, nadležni sekretarijat obrazovaće Komisiju koja će odlučivati, uz saglasnost Gradonačelnika grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik), o opravdanosti ovakve potrebe, odnosno zahteva tj. usklađenosti sa ovom odlukom, planskim aktima i Pravilnikom.
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika i tri člana od kojih se zamenik i jedan član biraju od predstavnika zaposlenih u JP "Direkcija".
Kioskom, u smislu ove odluke, smatra se tipski montažno-demontažni objekat koji se ne može zidati već samo postavljati kao gotov proizvod u skladu sa Pravilnikom.
Ukoliko se kiosk ne postavlja na postojeći trotoar ili drugu uređenu javnu površinu, isti se može postaviti samo na prethodno urađenu betonsku ploču koja je iznad terena maksimum 10 cm u gabaritima kioska.
Davanje na korišćenje dela površine javne namene na određeno vreme radi postavljanja kioska vrši se putem javnog nadmetanja, a u slučajevima utvrđenim ovom odlukom i neposrednom pogodbom.
Nadzorni odbor JP "Direkcije" donosi Odluku o raspisivanju javnog oglasa za korišćenje dela površine javne namene putem javnog nadmetanja (u daljem tekstu: javni oglas).
Javni oglas obavezno sadrži:
1. podatke o mestu i površini dela površine javne namene (prema Pravilniku),
2. tip i površinu kioska koji može da se postavi na delu površine javne namene,
3. delatnost koja može da se obavlja u kiosku,
4. period na koji se deo površine javne namene daje na korišćenje,
5. iznos lokalne komunalne takse za korišćenje dela površine javne namene,
6. početni jednokratni iznos u cilju sticanja prava za korišćenje dela površine javne namene radi postavljanja kioska (u daljem tekstu: početni jednokratni iznos),
7. visinu garantnog iznosa za učešće u postupku javnog nadmetanja (u daljem tekstu: garantni iznos),
8. visinu depozita na ime troškova za uklanjanje kioska sa dela površine javne namene nakon prestanka prava korišćenja (u daljem tekstu: depozit),
9. podatke o dokumentaciji koju su dužni da podnesu učenici neposredno pre započinjanja postupka javnog nadmetanja,
10. mesto i vreme održavanja javnog nadmetanja,
11. naznaku da će deo površine javne namene dobiti na korišćenje učesnik u postupku javnog nadmetanja koji ponudi najviši jednokratni iznos,
12. naznaku da uplatom garantnog iznosa učesnik u postupku prihvata uslove iz javnog oglasa,
13. naznaku da učesnik u postupku javnog nadmetanja kome je dat deo površine javne namene radi postavljanja kioska, u slučaju odustanka gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa i eventualnog uplaćenog jednokratnog iznosa,
14. podaci za priključenje na komunalnu infrastrukturu, odnosno o komunalnoj opremljenosti lokacije,
15. uverenje Sekretarijata za poresku administraciju kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva, i
16. druge uslove kojima se utvrđuju prava i obaveze učesnika u pogledu davanja dela površine javne namene za postavljanje kioska.
Oglas iz stava 1. ovog člana objavljuje se na oglasnoj tabli JP "Direkcije" i u lokalnom listu.
Postupak za davanje na korišćenje dela površine javne namene za postavljanje kioska putem javnog nadmetanja sprovodi Komisija za sprovođenje postupka davanja na korišćenje dela površine javne namene za postavljanje kioska (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija ima predsednika, zamenika predsednika, dva člana i njihove zamenike.
Predsednika, zamenika predsednika, jednog člana i zamenika jednog člana imenuje Nadzorni odbor JP "Direkcije" iz redova zaposlenih u JP "Direkcija", a jednog člana i njegovog zamenika iz redova zaposlenih u Gradskoj upravi grada Pančeva imenuje Gradonačelnik. Komisija, nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja za davanje na korišćenje površine javne namene, donosi Odluku o dodeli na korišćenje površine javne namene za postavljanje kioska (u daljem tekstu: Odluka o dodeli).
Stručne i administrativne poslove za potrebe Komisije obalja JP "Direkcija".
JP "Direkcija" je dužna da pre otpočinjanja postupka dodele površine javne namene pribavi od nadležnih preduzeća informaciju o komunalnoj opremljenosti lokacije.
Pre započinjanja javnog nadmetanja Komisija:
- utvrđuje da li je oglašavanje javnog nadmetanja obavljeno u skladu sa ovom odlukom,
- konstatuje koliko je zainteresovanih lica prisutno na javnom nadmetanju, odnosno da li je prisutno najmanje dva lica i proverava da li su ista uplatila garantni iznos čija je visina navedena u oglasu,
- proverava da li zainteresovana lica poseduju dokaz o pravu učešća na javnom nadmetanju (ličnu kartu, ovlašćenje).
Ako su ispunjeni uslovi iz prethodnog člana, predsednik Komisije objavljuje da se može započeti sa javnim nadmetanjem.
Predsednik Komisije objavljuje početni jednokratni iznos i poziva učesnike javnog nadmetanja da uzmu učešće u javnom nadmetanju.
Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno kaže koji jednokratni iznos nudi.
Predsednik Komisija pita tri puta da li neko daje više od najvećeg ponuđenog jednokratnog iznosa i konstatuje posle trećeg poziva, koji je najveći ponuđeni jednokratni iznos, kao i ime lica koje je taj iznos ponudio.
Komisija vodi zapisnik o javnom nadmetanju. Učesnik javnog nadmetanja koji je ponudio najveći jednokratni iznos dužan je da odmah, na poziv predsednika Komisije, potpiše izjavu da je ponudio najveći jednokratni iznos, sa naznakom visine tog iznosa.
Predsednik Komisije, zatim objavljuje da je javno nadmetanje završeno.
Odluka o dodeli objavljuje se neposredno nakon licitacije usmeno učesnicima na licitaciji i pismeno na oglasnoj tabli JP "Direkcije" u roku od 3 dana od dana održavanja licitacije.
Na odluku Komisije učesnik u postupku javnog nadmetanja može uložiti prigovor Nadzornom odboru JP "Direkcije" u roku od 3 dana od dana njenog objavljivanja na oglasnoj tabli JP "Direkcija".
Nadzorni odbor JP "Direkcije" rešava po prigovoru u roku od 15 dana od isteka roka iz stava 2. ovog člana. Odluka doneta po prigovoru je konačna i objavljuje se na oglasnoj tabli JP "Direkcija" u roku od 3 dana od dana donošenja.
Licu koje nije steklo pravo na deo površine javne namene za postavljanje kioska vraća se uplaćeni garantni iznos u roku od 8 dana od konačnosti odluke o dodeli na korišćenje površine javne namene, u uplaćenom iznosu bez kamate.
Lice u postupku javnog nadmetanja koji, u roku od 8 dana, od dana konačnosti Odluke o dodeli, ne potpiše Izjavu o prihvatanju uslova iz ove odluke, gubi pravo na povraćaj garantnog iznosa.
Lice u postupku javnog nadmetanja, koji je stekao pravo na deo površine javne namene za postavljanje kioska dužan je da pre donošenja Odluke o izboru korisnika, uplati najveći izlicitirani jednokratni iznos i utvrđeni depozit i JP "Direkciji" dostavi dokaz o izvršenim uplatama.
Najveći izlicitirani jednokratni iznos je osnov za ostvarivanje prava korišćenja površine javne namene i predstavlja prihod budžeta grada Pančeva.
Ukoliko lice ne postupi u skladu sa prethodnim stavom, smatra se da je odustao od prava za postavljanje kioska, u kom slučaju se postupak javnog nadmetanja za korišćenje površine javne namene za postavljanje kioska ponavlja.
Kada je pravnom i fizičkom licu (u daljem tekstu: korisnik) u postupku javnog nadmetanja dodeljeno na korišćenje deo površine javne namene za kiosk, Nadzorni odbor JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju površine javne namene za postavljanje kioska (u daljem tekstu: Odluka o korišćenju), na predlog Komisije.
Odluka o korišćenju donosi se na period od 10 godina.
Po prestanku prava korišćenja, a nakon uklanjanja kioska od strane korisnika, u roku od 30 dana, sredstva depozita biće vraćena korisniku, u uplaćenom iznosu, a od sredstava iz budžeta grada Pančeva.
Odluka o korišćenju, obavezno sadrži:
- podatke o odluci kojom je deo površine javne namene za postavljanje kioska dat na korišćenje,
- podatke o korisniku dela površine javne namene (naziv pravnog lica/preduzetnika, sedište firme, poreski identifikacioni broj/matični broj),
- podatke o zoni, površini dela površine javne namene, tipu i nameni kioska,
- vreme korišćenja prava na površini javne namene,
- vrstu delatnosti koja se može obavljati u kiosku,
- visinu lokalne komunalne takse za deo površine javne namene, načinu plaćanja i usklađivanja iste,
- obavezu korisnika da pribavi odobrenje za postavljanje kioska i otpočne sa obavljanjem delatnosti u kiosku najkasnije u roku od 60 dana od dana donošenja odobrenja, jer će to biti osnov za prestanak prava korišćenja,
- obavezu korisnika da kiosk ukloni, bez prava na naknadu, najkasnije u roku od 8 dana po isteku vremena u kojem je deo površine javne namene dat na korišćenje, da po uklanjanju kioska uredi površine javne namene i dovede je u prvobitno stanje, u kom slučaju ima pravo na povraćaj uplaćenog depozita,
- odredbu da će se u slučaju, da kiosk ne bude uklonjen od strane korisnika i površina javne namene ne bude dovedena u prvobitno stanje, to učiniti prinudnim putem, na teret korisnika iz sredstava uplaćenog depozita,
- zabranu korisnika da pravnim poslovima prenese na drugo lice pravo korišćenja na delu površine javne namene, što je osnov za prestanak prava korišćenja i zabranu promene delatnosti u toku trajanja prava korišćenja, bez saglasnosti Nadzornog odbora JP "Direkcija".
JP "Direkcija" donosi Odluku o prestanku prava korišćenja u navedenim slučajevima iz stava 1. ovog člana.
Izuzetno, bez javnog oglasa deo površine javne namene za postavljanje kioska se može dati na korišćenje neposrednom pogodbom:
1. organima Republike Srbije, AP Vojvodine i grada Pančeva, kao i drugim pravnim licima čiji je osnivač Republika Srbija, AP Vojvodina, grad Pančevo, ako kiosk treba da postave u cilju ostvarivanja svoje delatnosti,
2. članovima uže porodice korisnika kada isti prestane da obavlja delatnost u kiosku i to samo na preostalo vreme korišćenja prava na delu površine javne namene utvrđeno Odlukom o korišćenju ranijem korisniku,
3. kada je kod korisnika došlo do vlasničkih i statusnih promena, korišćenje će se nastaviti sa pravnim sledbenikom korisnika, a na preostalo vreme trajanja prava na korišćenje dela površine javne namene utvrđene Odlukom o korišćenju ranijem korisniku.
Odluku o korišćenju za postavljanje kioska neposrednom pogodbom u slučajevima iz prethodnog stava donosi Nadzorni odbor JP "Direkcije".
Odluka iz prethodnog stava sadrži naročito: podatke o korisniku, mestu i površini dela površine javne namene, tipu, površini i nameni kioska, vremenu na koji se daje deo površine javne namene na korišćenje, visini lokalne komunalne takse.
Korisnik je dužan da u roku od 15 dana, od dana donošenja Odluke o korišćenju iz stava 2, ovog člana, podnese zahtev nadležnim sekretarijatima za izmenu odobrenja i izmenu rešenja o lokalnoj komunalnoj taksi.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
Korisnik kome je dat deo površine javne namene za postavljanje kioska podnosi nadležnom sekretarijatu zahtev za izdavanje odobrenja za postavljanje kioska u roku od 60 dana od dana donošenja Odluke o korišćenju.
Zahtev za izdavanje obavezno sadrži podatke o vrsti i nameni objekta, podatke o davanju na korišćenje dela površine javne namene na koji će se postaviti kiosk.
Uz zahtev za izdavanje odobrenja dostavlja se:
- Odluka o korišćenju u 2 primerka,
- skica sa tehničkim opisom,
- potrebne saglasnosti propisane posebnim propisima,
- fotokopiju uslova za priključenje na komunalnu infrastrukturu koje je pribavilo JP "Direkcija" u postupku raspisivanja javnog oglasa
- dokaz o uplaćenoj administrativnoj taksi.
Nadležni sekretarijat dužan je da u roku od 8 dana od dana podnošenja zahteva izda odobrenje za postavljanje kioska i da primerak odobrenja sa Odlukom o korišćenju dostavi Sekretarijatu za poresku administraciju.
Korisnik je obavezan da, nakon pribavljanja odobrenja za postavljanje kioska od strane nadležnog sekretarijata, a pre postavljanja kioska na delu površine javne namene, prijavi radove Sekretarijatu za inspekcijske poslove Gradske uprave, najkasnije 3 dana pre započinjanja izvođenja radova.
Korisnik postavlja kiosk na delu površine javne namene na osnovu odobrenja.
Odobrenje za postavljanje kioska na površini javne namene sadrži:
- podatke o korisniku dela površine javne namene (naziv pravnog lica/preduzetnika, sedište firme, poreski identifikacioni broj/matični broj),
- podatke o vrsti kioska, delatnosti koja se obavlja u kiosku na delu površine javne namene na koji se kiosk postavlja,
- podatke o lokaciji i druge uslove iz Odluke o korišćenju za postavljanje kioska.
Nadležni sekretarijat dužan je da vodi posebnu evidenciju o izdatim odobrenjima za postavljanje kioska na delu površine javne namene, a JP "Direkcija" evidenciju o donetim Odlukama o korišćenju.
Po dobijanju odobrenja korisnik ostvaruje pravo na povraćaj garantnog iznosa u uplaćenom iznosu bez kamate, iz sredstava budžeta grada Pančeva, u roku od 30 dana od dana podnošenja zahteva.
Izuzetno, bez javnog oglasa deo površine javne namene za postavljanje kontejnera za monitoring, se može dati na korišćenje neposrednom pogodbom organima Republike Srbije, AP Vojvodine i grada Pančeva, kao i drugim pravnim licima čiji je osnivač Republika Srbija, AP Vojvodina, grad Pančevo.
Odluku o korišćenju za postavljanje kontejnera za monitoring neposrednom pogodbom donosi Nadzorni odbor JP "Direkcije", a u skladu sa Pravilnikom.
Odluka iz prethodnog stava sadrži naročito: podatke o korisniku, mestu i površini dela površine javne namene, tipu i površini kontejnera za monitoring, vremenu na koji se daje deo površine javne namene na korišćenje.
Odobrenje za postavljanje kontejnera za monitoring, vrši se na način i po postupku koji je predviđen za izdavanje odobrenja za postavljanje kioska.
Vlasnici, odnosno zakupci poslovnih prostorija (u daljem tekstu: korisnik) u cilju obavljanja ugostiteljske delatnosti mogu privremeno da postave baštu na površini javne namene neposredno uz objekat, na osnovu odobrenja nadležnog sekretarijata.
Bašte se postavljaju na osnovu odobrenja.
Bašta može se postavljati i koristiti u toku cele godine.
Bašte na mestima za parkiranje mogu se postavljati u periodu od 01.04. do 31.10. tekuće godine.
Bašta ne može se postavljati u pravcu kolskog i pešačkog ulaza u zgradu ili dvorište.
Korisnik je u obavezi da po prestanku prava korišćenja dela javne površine, ukloni baštu sa površine javne namene, koju vraća u prvobitno stanje.
Vlasnik, odnosno zakupac poslovnih prostorija je dužan da u roku 3 dana pre postavljanje bašte, podnese Sekretarijatu nadležnom za inspekcijske poslove prijavu za postavljanje bašte.
Vlasnik, odnosno zakupac poslovnih prostorija je dužan da u roku 8 dana od dana postavljanja bašte, podnese zahtev Sekretarijatu za poresku administraciju za utvrđivanje obaveze plaćanja lokalne komunalne takse.
Bašta može biti:
1. otvorenog tipa,
2. zatvorenog tipa.
Bašta otvorenog tipa može da sadrži sledeće elemente: stolove i stolice, suncobrane ili tende, žardinjere do visine 0,5 m i montažno-demontažnu platformu napravljenu od metalnih profila, drveta i itisona u cilju izravnanja podloge - terena maksimalne visine do 40 cm.
Bašta otvorenog tipa može ima i montažno-demontažnu konstrukciju nadstrešnice.
Montažno-demontažna konstrukcija nadstrešnice, može biti napravljena isključivo od lakih metalnih profila i drveta, a između stubova mogu se postaviti samo žardinjere u smislu ograđivanja letnje bašte.
Elementi bašte ne smeju biti trajno fiksirani za podlogu ankerima, te u tom smislu zabranjeno je razbijanje, bušenje i degradiranje podloge.
Najmanji razmak između montažno-demontažnih stubova na koje se oslanja nadstrešnica je 2 m.
Za konstrukciju nadstrešnice korisnik poslovnog prostora i korisnik bašte dužan je da pribavi odobrenje za gradnju čija će važnost biti 3 godine.
Bašte zatvorenog tipa su montažno-demontažna konstrukcija sa tri ili sve četiri zatvorene strane izrađene od prozirnog i bezbednog materijala sa uređajima za zagrevanje i elementima zaštite od vetra.
Bašta može se postaviti na površini javne namene tako da ne narušava površinu na koju se postavlja.
Za postavljanje bašte u delu naseljenog mesta koje predstavlja ambijentalnu celinu, prostor od kulturno-istorijskog značaja, centar naseljenog mesta, trg i slično mogu se propisati i posebni uslovi.
Širina bašte može biti u širini poslovnog prostora ispred koga se postavlja može i šire uz saglasnost vlasnika susednog objekta, odnosno saglasnost Skupštine vlasnika stanova u stambenoj zgradi.
Za zauzeće površini javne namene, nadležni sekretarijat pribavlja saglasnost nadležnog organa za poslove saobraćaja.
Za postavljanje bašte na mestima za parkiranje i u zonama raskrsnice pribavlja se mišljenje nadležnog organa za poslove saobraćaja. Za korišćenje dela površini javne namene za postavljanje bašte na mestima za parkiranje i u zonama raskrsnica plaća se dvostruki iznos lokalne komunalne takse.
Javno komunalno preduzeće "Higijena" Pančevo (u daljem tekstu: JKP "Higijena") donosi Odluku o davanju saglasnosti za postavljanje bašte na mestima za parkiranje, uz prethodnu saglasnost nadležnog organa za poslove saobraćaja.
Bašte se mogu postavljati pored kioska koji se bave ugostiteljskom delatnošću.
Bašta se ne može postaviti na mestima za parkiranje i u zonama raskrsnice tako da svojom lokacijom ometa preglednost. Zona preglednosti za svaku raskrsnicu konkretno se utvrđuje u zavisnosti od geometrijske raskrsnice.
Korisnik poslovnog prostora podnosi nadležnom sekretarijatu zahtev za postavljanje bašte.
Uz zahtev se podnosi:
- dokaz o pravu svojine odnosno pravu zakupa poslovnog prostora,
- ukoliko je poslovni prostor u zakupu saglasnost zakupodavca,
- rešenje o upisu u registar delatnosti,
- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva,
- dokaz o uplaćenom depozitu,
- overenu skicu sa tehničkim opisom objekta izrađenu od odgovornog projektanta sa odgovarajućom licencom,
- overenu izjavu da će po prestanku prava korišćenja dela površine javne namene objekat ukloniti sa površine javne namene i
- da će urediti površinu javne namene i dovesti je u prvobitno stanje.
Korisnik iz stava 1. ovog člana obavezan je da baštu ukloni o svom trošku najkasnije u roku od 8 dana od prestanka prava korišćenja.
Ukoliko korisnik ne postupi u skladu sa stavom 4. ovog člana bašta će biti uklonjena prinudnim putem na teret korisnika iz sredstava depozita uplaćenog na žiro račun budžeta grada Pančeva.
JP "Direkcija" doneće Odluku o korišćenju za postavljanje bašte, po dobijanju obaveštenja nadležnog sekretarijata da su se stekli uslovi za dobijanje odobrenja za postavljenje bašte.
JKP "Higijena" donosi Odluku o davanju saglasnosti za postavljanje bašte na parkiralištima, a po dobijanju obaveštenja nadležnog sekretarijata uprave da su se stekli uslovi za dobijanje odobrenja za postavljenje bašte.
Rok za donošenje Odluka iz stava 1. i 2. ovog člana je 7 dana od dana dobijanja obaveštenja od nadležnog sekretarijata.
Odobrenje za postavljanje bašte izdaje nadležni sekretarijat.
Kad zahtev za postavljanje bašte na površini javne namene podnosi vlasnik ugostiteljskog objekta, u cilju obavljanja ugostiteljske delatnosti, Odluka o davanju saglasnosti donosi se na period od 5 godina.
Kad zahtev za postavljanje bašte na površini javne namene podnosu zakupci poslovnih prostorija u cilju obavljanja ugostiteljske delatnosti, Odluka o korišćenju, odnosno Odluka o davanju saglasnosti donosi se na period utvrđen Ugovorom o zakup zaključenim između zakupca i zakupodavca, a koji ne može biti duži od 5 godina.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
4. Javne telefonske govornice i kiosci sa nadstrešnicom za autobusko stajalište
Javne telefonske govornice i kiosci sa nadstrešnicom za autobusko stajalište mogu se postaviti na površini javne namene, pod uslovom da se na raskrsnicama i uglovima ulica ne smanjuje vidljivost, ne ugrožava bezbednost prolaza, ne remeti izgled ambijentalne celine i normalno korišćenje susednih objekata stalnog karaktera, ne čini smetanja normalnog kretanja pešaka na trotoaru, kao i drugim uslovima propisanim Pravilnikom.
Javna telefonska govornica, u smislu ove odluke je objekat za smeštaj javnog telefonskog aparata i zaštitu njegovih korisnika.
Kiosk sa nadstrešnicom za autobusko stajalište, u smislu ove odluke je objekat na autobuskom stajalištu za zaštitu korisnika javnog prevoza i postavlja se na način propisan za postavljanje kioska u skladu sa ovom Odlukom.
Pravno lice, nakon izdavanja Odluke o korišćenju JP "Direkcija", podnosi nadležnom sekretarijatu zahtev za odobrenje za postavljanje telefonske govornice, odnosno kioska sa nadstrešnicom za autobusko stajalište.
Zahtev podnosi sledeće:
- rešenje o upisu u registar delatnosti,
- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva,
- urbanističko-tehničke uslove,
- overenu skicu odnosno projekat objekta ukoliko je složeniji objekat,
- saglasnost JP "Direkcije" za izvođenje radova na površini javne namene i
- Odluku o korišćenju u 2 primerka.
Pravno lice je dužno da nakon pribavljanja odobrenja za postavljanje telefonske govornice, odnosno kioska sa nadstrešnicom za autobusko stajalište postavljanja istih podnese nadležnom sekretarijatu zahtev za izdavanje upotrebne dozvole uz koji obavezno prilaže odobrenje i skicu sa tehničkim opisom objekta.
Upotrebnu dozvolu za postavljanje javne telefonske govornice, odnosno kioska sa nadstrešnicom za autobusko stajalište izdaje nadležni sekretarijat.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
5. Otvoreni ugostiteljski sadržaji
Davanje na korišćenje površine javne namene radi postavljanja otvorenih ugostiteljskih sadržaja vrši se putem javnog nadmetanja.
Nadzorni odbor JP "Direkcija" donosi odluku o raspisivanju javnog oglasa za davanje na korišćenje dela površine javne namene putem javnog nadmetanja.
Postupak javnog nadmetanja i donošenje Odluke o korišćenju za otvorene ugostiteljske sadržaje, vrši se na način i po postupku koji je predviđen za davanje na korišćenje površine javne namene radi postavljanja kioska.
Odluka o korišćenju za postavljanje otvorenih ugostiteljskih sadržaja donosi se na period od 3 godine.
Otvoreni ugostiteljski sadržaji mogu se postavljati i koristiti u periodu od 01.04. do 31.10. tekuće godine.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
1. Automati, frižideri, rashladne vitrine i pokretne reklamne vitrine
Automati i frižideri za prodaju sladoleda mogu se postaviti na površini javne namene.
Pravo za dobijanje odobrenja za postavljanje uređaja iz stava 1. ovog člana ima podnosilac zahteva koji je korisnik, odnosno vlasnik poslovne prostorije ili kioska ispred koje se postavljaju uređaji.
Automati i frižideri za prodaju sladoleda se mogu postavljati u periodu od 01.04. do 31.10. tekuće godine, pod uslovima propisanim Planom i to po jedan automat određene vrste, odnosno po jedan frižider.
Rashladne vitrine mogu se postaviti na površini javne namene ispred poslovne prostorije i kioska, i to po jedna rashladna vitrina na poslovni prostor ili kiosk.
Pokretne reklamne vitrine se mogu postaviti na delu površine javne namene samo pod uslovom da poslovni objekat nema neposredno izlaz na površinu javne namene.
Pokretne reklamne vitrine ne mogu imati veću površinu od 2 m2, s tim da dubina vitrine ne može biti veća od 30 cm.
Pokretne reklamne vitrine se mogu postavljati tokom cele godine, a obavezno se uklanjaju svakog radnog dana po isteku radnog vremena.
Odobrenje za postavljanje pokretnih reklamnih vitrina izdaje se na period od 5 godina.
Odobrenje za postavljanje automata, frižideri za prodaju sladoleda, rashladnih vitrina i pokretnih reklamnih vitrina izdaje nadležni sekretarijat u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva za izdavanje odobrenja.
Automati, rashladne vitrine i pokretne reklamne vitrine postavljaju se na osnovu odobrenja iz stava 1. ovog člana i Odluke o korišćenju koje izdaje JP "Direkcija".
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
2. Uređaji za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja, šećerne pene i američkih krofnica
Uređaji za pečenje i prodaju kokica, kukuruznih klasova, kestenja, šećerne pene i američkih krofnica (u daljem tekstu: uređaji) mogu se postaviti neposredno ispred poslovne prostorije na udaljenosti do 1 m od poslovne prostorije i pod uslovom da zauzimaju zbirno najviše 2 m2 površine javne namene i drugim uslovima propisanim Planom, na period od 5 godina.
JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za postavljanje uređaja iz stava 1. ovog člana.
Objekti iz stava 1. ovog člana moraju se ukloniti sa površine javne namene u vremenu kada ne obavljaju delatnost i u tu svrhu obavezni su da poseduju točkove radi lakše pokretljivosti.
Pod poslovnom prostorijom u smislu ovog člana ne podrazumeva se kiosk.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
Tezga je montažna konstrukcija postavljena uz poslovni objekat sa namenom za izlaganje robe koja se u poslovnom objektu prodaje.
Tezga može da se postavi na udaljenosti najviše 1 m od poslovnog objekta i da zauzima najviše 2 m2 površine javne namene, a postavlja se po potrebi.
Tezga za prodaju knjiga, cveća, čestitki i drugih ukrasnih predmeta može da se postavi na javnoj površini povodom obeležavanja državnih, verskih i drugih praznika, kao i prilikom raznih tradicionalnih manifestacija, i to:
1. božićnih i novogodišnjih praznika, u periodu od 1. decembra tekuće godine do 15. januara naredne godine,
2. osmog marta, u periodu od 1. do 10. marta tekuće godine,
3. uskršnjih praznika, u trajanju od 15 dana, pre nastupanja i za vreme praznika, i
4. raznih tradicionalnih manifestacija, u trajanju od 10 dana, pre nastupanja i za vreme tih manifestacija.
Pokretna tezga iz stava 1. ovog člana može da zauzme najviše 2 m2 površine javne namene i mora ispunjavati i druge uslove propisane Planom.
JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za postavljanje tezge iz stava 1. ovog člana.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
4. Pokretne tezge za prodaju poljoprivrednih proizvoda
Pokretna tezga za prodaju poljoprivrednih proizvoda je montažna konstrukcija koja se može koristiti isključivo za prodaju voća i povrća i koja može biti postavljena na mestima koji su utvrđeni planom za postavljanje montažnih i drugih pokretnih objekata.
Pokretne tezge za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća) postavljaju se i montiraju van pijačnog prostora.
Za postavljanje i montiranje pokretnih tezgi za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća) može se dati na korišćenje deo površine javne namene čija površina ne prelazi 2 m2 na period do 1 godine.
Postupak javnog nadmetanja i davanje korišćenje površine javne namene za postavljanje pokretnih tezgi za prodaju poljoprivrednih proizvoda (voća i povrća) vrši se na način i po postupku koji je predviđen za davanje površine javne namene radi postavljanja kioska.
JP"Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za postavljanje tezge iz stava 1. ovog člana.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
5. Platoi za prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda iz vozila (bostan)
Pravna i fizička lica koja imaju registrovanu odgovarajuću delatnost mogu svojim vozilom i prikolicom vršiti prodaju sezonskih poljoprivrednih proizvoda (bostan) na površinama javne namene, odnosno parkinzima gde je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
Promotivni platoi mogu biti pokretni objekti i vozila postavljena radi reklamiranja promotivnog materijala, odnosno promotivnih proizvoda na površinama javne namene, odnosno parkinzima gde je dozvoljeno zaustavljanje i parkiranje vozila.
Uslovi kojima se propisuju površina, izgled i tehničke karakteristike promotivnih platoa biće definisane Odlukom o korišćenju JP "Direkcije".
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
7. Objekti za izvođenje zabavnih programa
Objekti za izvođenje zabavnih programa, kao i što su cirkuske šatre, luna parkovi, ringišpili, dečji automobili za iznajmljivanje i drugi uređaji za dečju zabavu i sport, montažne platoe i sl., mogu se postaviti na površini javne namene u skladu sa Planom.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
Horizontalne reklame predstavljaju reklamne table koje se postavljaju na delovima površina javne namene maksimalnih dimenzija do 4,00 m x 4,00 m, kojima se reklamiraju pravna lica, uz prethodno pribavljenu saglasnost JP "Direkcija", a sve u skladu sa Planom.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
9. Reklamne table, bilbordi, pokretni mobilijar (klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije)
Bilbordi, pokretni bilbordi, svetleće reklamne table priključene na stubovima javne rasvete, klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije postavljaju se na površinama javne namene.
Bilbordi su reklamne ploče dimenzija maksimalno 5,00 m x 2,50 m koji se postavljaju na stubovima koji se nalaze na površinama javne namene i mogu biti osvetljeni ili neosvetljeni, jednostrani ili dvostrani.
Pokretni bilbordi su reklamne ploče maksimalnih dimenzija 1,00 m x 0, 50 m.
Svetleće reklamne table se postavljaju na stubovima javne rasvete, moraju biti pravougaonog oblika, dimenzija 800 mm x 1000 mm.
Svetleće reklamne table mogu se postavljati i u zoni pešačke komunikacije.
Na stubu javne rasvete mogu da se postave najviše dve svetleće reklamne table pod uslovom da su postavljene na suprotnim stranama u odnosu na osu stuba.
Bilbordi i svetleće reklamne table postavljene na stubovima javne rasvete postavljaju se na površinama javne namene tako da ne ometaju učesnike u javnom saobraćaju.
Klupe, perde, ukrasne žardinjere i umetničke instalacije se postavljaju na površinama javne namene, a za iste se ne plaća lokalna komunalna taksa.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
10. Postupak za postavljanje pokretnih objekata i uređaja i pokretnog mobilijara
Pravna i fizička lica podnose nadležnom sekretarijatu zahtev za postavljanje pokretnih objekata i uređaja na površini javne namene za godišnju sezonu u toku godine, praznika ili raznih tradicionalnih manifestacija, osim za postavljanje pokretnih tezgi za prodaju poljoprivrednih proizvoda za koje je postupak regulisan članom 46. ove odluke.
Uz zahtev se prilaže:
- za pravna lica i preduzetnike rešenje o upisu u registar delatnosti;
- za fizička lica fotokopija lične karte;
- uverenje Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva kojim dokazuje da nema dugovanja po osnovu izvornih prihoda grada Pančeva;
- skica ili fotografija objekta, odnosno uređaja sa izraženim dimenzijama u opisu;
- izjava da će isti ukloniti po isteku vremena određenog u odobrenju za korišćenje dela površine javne namene;
- izjava da će se pokretni objekat uklanjati sa površine javne namene svakodnevno po isteku radnog vremena i kada ne obavlja delatnost.
Odluku o korišćenju JP "Direkcija" u 2 primerka.
Nadležni sekretarijat izdaje odobrenje za postavljanje pokretnih objekata i uređaja na delu površine javne namene u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva.
Postavljanje pokretnih objekata i uređaja se vrši na osnovu odobrenja.
Bilbordi, svetleće reklamne table priključene na stubovima javne rasvete, postavljaju se na površinama javne namene na osnovu Plana i Odluke o korišćenju JP "Direkcija"
Klupe, perde, pokretne žardinjere i umetničke instalacije se postavljaju na površinu javne namene na osnovu Plana JP "Direkcija".
1. Spomenici, spomen obeležja i skulpturalna dela
Spomenici su objekti koji se mogu postavljati na površinama javne namene, na zelenim površinama, parkovima, na drugim objektima i slično.
Spomen obeležja predstavljaju objekte spomeničkog karaktera koji se mogu postavljati na površinama javne namene.
Skulpturalna dela su dela koja se zbog svoje umetničke vrednosti postavljaju na javnoj površini.
Spomenici i spomen obeležja ne mogu se postavljati u zoni raskrsnici i na sličnim mestima na kojima se može ugroziti bezbednost saobraćaja.
Podizanje, održavanje i finansiranje spomenika i skulpturalnih dela na javnim površinama na teritoriji grada Pančeva uređeno je posebnom odlukom.
Komisija nadležne za spomenike, spomen obeležja i skulpturalna dela podnose nadležnom sekretarijatu zahtev za postavljanje spomenika, spomen obeležja i skulpturalnih dela.
Uz zahtev se prilaže:
- overenu skicu sa tehničkim opisom objekta (spomenika, spomen obeležja i skulpturalnih dela) izrađena od odgovornog projektanta sa odgovarajućom licencom.
- tehničku informaciju koju izdaje JP "Direkcija" o mogućnosti postavljanja spomenika i spomen obeležja.
- pribavljanja saglasnosti Zavoda za zaštitu spomenika za postavljanje spomenika i spomen obeležja u delovima naseljenih mesta: zonama koje predstavljaju ambijentalnu celinu, prostor od kulturno-istorijskog značaja, odnosno urbanistički zaokruženu celinu (centar naseljenog mesta, trg, i sl.).
- zaključak Komisije nadležne za spomenike, spomen obeležja i skulpturalna dela o prihvatanju inicijative za postavljanje spomenika.
Nadležni sekretarijat pribavlja neophodnu tehničku dokumentaciju i izdaje odobrenje za postavljanje spomenika, spomen obeležja i skulpturalnih dela na delu površine javne namene u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva.
Postavljanje spomenika, spomen obeležja i skulpturalnih dela se vrši na osnovu odobrenja nadležnog sekretarijata.
2. Zauzeće javne površine građevinskim materijalom i izvođenje građevinskih radova
Pravna i fizička lica mogu podnositi JP "Direkcija" zahteve za zauzeće javne površine građevinskim materijalom i za izvođenje građevinskih radova.
JP "Direkcija" donosi Odluku o korišćenju za zauzeće javne površine građevinskim materijalom i za izvođenje građevinskih radova.
Korisnik je dužan da plaća lokalnu komunalnu taksu na osnovu Rešenja nadležnog Sekretarijata za poresku administraciju.
VI PRAVA I OBAVEZE U VEZI POSTAVLJANJA I UKLANJANJA PRIVREMENIH MONTAŽNIH OBJEKATA I POKRETNIH OBJEKATA I UREĐAJA
JP "Direkcija" je dužna da vodi evidenciju o donetim aktima u skladu sa ovom odlukom o korišćenju dela površine javne namene radi postavljanja privremenih montažnih objekata, pokretnih objekata i uređaja.
JP "Direkcija" je u obavezi da nadležnom sekretarijatu radi evidencije dostavi Odluku o korišćenju dela površine javne namene.
JKP "Higijena" je u obavezi da nadležnom sekretarijatu radi evidencije dostavi Odluke o davanju saglasnost za korišćenje dela površine javne namene za postavljanje bašti na mestima za parkiranje.
Kada prestane pravo korišćenja dela površine javne namene, a korisnik u propisanom roku ne ukloni objekat iz stava 1. i stava 3. ovog člana, JP "Direkcija", odnosno JKP "Higijena" je dužna da o tome obavesti Gradsku upravu Sekretarijat za inspekcijske poslove.
Korisnik dela površine javne namene, odnosno korisnik objekta ili uređaja je dužan da objekat ili uređaj postavi, odnosno otpočne sa obavljanjem delatnosti u roku koji ne može biti duži od 60 dana od dana pribavljanja odobrenja.
Lice iz stava 1. ne može otpočeti sa obavljanjem delatnosti bez odobrenja nadležnog sekretarijata.
Korisnik dela površine javne namene, odnosno korisnik objekta ili uređaja, dužan je da obavlja delatnost koja je odobrena, odnosno da objekte i uređaje koristi na način propisan ovom odlukom, odobrenjem nadležnog sekretarijata, kao i da te objekte, uređaje i prostore koji su u funkciji njihovog korišćenja održava tako da budu uredni i u ispravnom stanju.
Lice iz stava 1. ovog člana je dužno da pored objekta ili uređaja postavi korpu za smeće, čiji je izgled i gabarit definisan Pravilnikom i Planom.
Pravo korišćenja dela površine javne namene korisnik ne može preneti na drugo lice.
Korisnik dela površine javne namene, odnosno korisnik objekta ili uređaja je dužan da objekte i uređaje ukloni sa površine javne namene u roku od 8 dana po isteku vremena određenom odobrenjem, kao i u drugim slučajevima utvrđenim ovom odlukom.
Inspekcijski nadzor vrši komunalna i građevinska inspekcija. Komunalno-policijske poslove obavlja komunalna policija u skladu sa zakonom utvrđenim ovlašćenjima.
U vršenju inspekcijskog nadzora komunalni i građevinski inspektor ovlašćen je da rešenjem naredi korisniku dela površine javne namene, odnosno korisniku objekta ili uređaja, uklanjanje istih:
- kada je objekat ili uređaj postavljen bez odobrenja;
- kada je objekat ili uređaj postavljen ili se koristi suprotno uslovima određenim odobrenjem;
- kada je objekat ili uređaj postavljen na mesto koje nije određeno Pravilnikom, odnosno Planom;
- kada se promeni neki od uslova utvrđenih Pravilnikom, odnosno Planom a lice iz stava 1. ovog člana se ne prilagodi u skladu sa izmenjenim uslovima u ostavljenom roku;
- kada postavljeni objekat, odnosno uređaj koristi neovlašćeno lice;
- kada korisnik dela površine javne namene ne počne da koristi objekat ili uređaj u roku od 60 dana od dana izdavanja odobrenja za postavljenje privremenog objekta;
- kada se privremeni objekat ne koristi duže od 90 dana bez opravdanih razloga;
- kada je to neophodno zbog izmene režima saobraćaja;
- kada je to neophodno radi realizacije radova na rekonstrukciji, održavanju ili postavljanju komunalnih objekata, kao i iz drugih opravdanih razloga.
Rešenjem inspektora naređuje se uklanjanje objekta ili uređaja.
Ukoliko u roku određenom u rešenju iz stava 1. ovog člana, korisnik dela površine javne namene, odnosno korisnik objekta ili uređaja ne ukloni isti sa površine javne namene, uklanjanje će se izvršiti prinudnim putem o trošku korisnika iz sredstava depozita u roku od 30 dana od dana dobijanja zaključka kojim se dozvoljava izvršenje rešenja nadležne inspekcije.
Ukoliko vlasnik, odnosno korisnik objekta ili uređaja postavljenog bez odobrenja isti ne ukloni sa površine javne namene, u roku određenom rešenjem nadležnog inspektora, uklanjanje će se izvršiti prinudnim putem o trošku vlasnika, odnosno korisnika objekta ili uređaja, u roku od 30 dana od dana donošenja zaključka, kojim se dozvoljava izvršenje rešenja nadležne inspekcije.
Novčanom kaznom u iznosu od 50.000,00 dinara do 1.000.000,00 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako:
1. na delu površine javne namene postavi privremeni montažni objekat, pokretni objekat i uređaj bez odobrenja, odnosno prijave;
2. koristi montažni objekat, pokretni objekat i uređaj bez odobrenja, odnosno prijave;
3. ne ukloni montažni objekat, pokretni objekat i uređaj sa površine javne namene u vremenu kad ne obavlja delatnost, istekom roka za prestanak prava korišćenja dela javne površine i ne postupi po rešenju nadležne inspekcije;
4. ukoliko ne otpočne da obavlja delatnost u ostavljenom roku;
5. ukoliko korisnik ne obavlja delatnost koja je odobrena, odnosno montažni objekat i uređaj ne koristi na način propisan ovom odlukom.
Novčanom kaznom u iznosu od 2.500,00 do 75.000,00 dinara kazniće se odgovorno lice u pravnom licu za prekršaj iz stava 1. ovog člana.
Novčanom kaznom u iznosu od 5.000,00 do 250.000,00 dinara kazniće se preduzetnika za prekršaj iz stava 1. ovog člana.
Novčanom kaznom u iznosu od 2.500,00 do 75.000,00 dinara kazniće se fizičko lice za prekršaj iz stava 1. ovog člana.
Postojeći Pravilnik o opštim uslovima za postavljanje privremenih montažnih objekata na javnim površinama i Plan o tehničkim uslovima za privremeno postavljanje pokretnih objekata i uređaja na javnim površinama, ostaju na snazi do donošenja novih.
Rešavanje podnetih zahteva za izdavanje odobrenja koji nisu rešeni do dana stupanja na snagu ove odluke nastaviće se po odredbama ove odluke.
Postojeći Ugovori o zakupu dela površine javne namene, zaključeni na osnovu Odluke o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene ("Službeni list grada Pančeva", broj 27/11 i 05/12) i Odluke o privremenom postavljanju montažnih i pokretnih objekata na javnim površinama ("Službeni list grada Pančeva", broj 19/10 - prečišćen tekst, 23/10 i 25/10), prestaju da važe zaključno sa 31.12.2013. godine. Zakupci koji imaju zasnovan ugovorno-pravni odnos sa JP "Direkcijom" na osnovu Ugovora koji prestaju da važe 31.12.2013. godine, ostaju u statusu korisnika površine javne namene. Status korisnika će ostvariti, počev od 01.01.2014. godine, ukoliko su izvršavali svoje obaveze zakupca u pogledu redovnosti plaćanja zakupnine.
JP "Direkcija" će do 31.01.2014. godine, doneti Odluku o korišćenju površine javne namene, za preostalo vreme do isteka roka iz Ugovora o zakupu, sa svim elementima neophodnim za izdavanje rešenja kojim se utvrđuje lokalna komunalna taksa, u skladu sa posebnom Odlukom o lokalnim komunalnim taksama.
Zakupci koji nastave korišćenje površine javne namene za preostalo vreme iz Ugovora o zakupu, u obavezi su da od 01.01.2014. godine, plaćaju lokalnu komunalnu taksu, po osnovu Rešenja Sekretarijata za poresku administraciju Gradske uprave grada Pančeva, a da dospele obaveze za poslovnu godinu 2013. izvrše po osnovu ugovorno-pravnog odnosa.
JP "Direkcija" je u obavezi da Sekretarijatu za poresku administraciju dostavi Odluku iz stava 2. ovog člana, najkasnije do 31.01.2014. godine.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o postavljanju manjih montažnih, pokretnih i drugih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene ("Službeni list grada Pančeva", broj 27/11 i 05/12), osim članova 6., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17. i 18. kojima se utvrđuju zone i visina zakupnine kao i članovi 70. i 71. kojima se utvrđuje nadzor i kaznene odredbe, a koji se primenjuju do 31.12.2013. godine.
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 01.01.2013. godine.