ODLUKA

O POSLOVNOM, MAGACINSKOM PROSTORU I GARAŽAMA GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 26/2009, 6/2010, 10/2010, 25/2010, 7/2011, 20/2011, 33/2011, 5/2012 i 38/2012)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuje se raspolaganje i upravljanje poslovnim, magacinskim prostorom i zidanim garažama (u daljem tekstu: garaže) grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad) u državnoj svojini, utvrđuju se uslovi korišćenja, način i postupak davanja u zakup, visina zakupnine za poslovni, magacinski prostor i garaže u državnoj svojini i regulišu druga pitanja u vezi sa korišćenjem istih.

Član 2

Poslovnim prostorom, u smislu ove odluke, smatra se jedna ili više prostorija namenjenih obavljanju poslovne delatnosti, koje po pravilu čine građevinsku celinu i imaju poseban ulaz, a nalaze se u stambenom, poslovnom ili stambeno-poslovnom objektu.

Magacinskim prostorom, u smislu ove odluke, smatra se prostor koji se koristi za smeštaj robe i za njenu zaštitu od kvarenja ili zagađivanja.

Garažom u smislu ove odluke, smatra se objekat ili prostorija namenjena za parkiranje vozila u zonama stanovanja.

Član 3

Raspolaganjem u smislu ove Odluke smatra se pribavljanje, otuđenje, davanje u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža na način propisan Zakonom i ovom Odlukom.

Član 4

Poslovni prostor grada u državnoj svojini čine zgrade i prostor, odnosno delovi zgrada i prostora, koje su organi grada, javna preduzeća i ustanove čiji je osnivač Grad:

- stekli, odnosno koje steknu, u skladu sa zakonom;

- stekli odnosno koje steknu po osnovu ulaganja u preduzeća i ustanove, kao i

- poslovni prostor izgrađen ili pribavljen sredstvima Grada, sredstvima samodoprinosa i sredstvima javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad;

- poslovni prostor na teritoriji Grada za koji se u skladu sa zakonom utvrdi da je bez vlasnika;

- poslovni i magacinski prostor na teritoriji Grada koji je u dotrajalom - neupotrebljivom stanju, a za koji postoji interes Grada da se preduzimanjem građevinskih radova u skladu sa pozitivnim propisima dovede u stanje podobno za upotrebu.

Član 5

Upravljanje poslovnim, magacinskim prostorom i garažama iz člana 1. ove odluke poverava se Javnom preduzeću "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo (u daljem tekstu: JP "Direkcija"), a što će se bliže urediti ugovorom o regulisanju međusobnih prava i obaveza između Grada i JP "Direkcija".

JP "Direkcija" je ovlašćena da u ime grada vodi evidenciju poslovnog, magacinskog prostora i garaža, obavlja poslove pribavljanja, otuđenja, davanja u zakup i otkazivanja ugovora o zakupu poslovnih, magacinskih prostorija i garaža, upravljanja (tekuće i investiciono održavanje i opremanje, obnavljanje i unapređivanje), stara se o naplati zakupnine, izvršava zakonske i druge obaveze koje proističu iz zakupa, pokreće i vodi sudske i druge postupke u vezi sa zakupodavnim odnosom izuzev svojinsko-pravnih sporova, kao i druge poslove i pravne radnje u vezi poslovnih, magacinskih prostorija i garaža u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.

JP "Direkcija je u obavezi da donese godišnji Program davanja u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža koji će sadržati plan tekućeg i investicionog održavanja i opremanja pojedinačnih poslovnih, magacinskih prostora i garaža, radi obnavljanja, unapređivanja i efikasnijeg iskorišćavanja istih.

II SLUŽBENI PROSTOR GRADA

Član 6

Poslovni prostor koji koriste za rad organi i službe grada, javna i javno komunalna preduzeća čiji je osnivač Grad, kao i koje koriste ustanove i javne službe u oblasti društvenih delatnosti i socijalnog staranja čine službeni prostor grada (u daljem tekstu: službeni prostor).

Izuzetno, deo službenog prostora, subjekti iz stava 1. ovog člana mogu dati u zakup, na način i pod uslovima iz ove odluke, u svrhu zadovoljavanja potreba građana u različitim oblastima (šalteri banaka, PTT usluga, usluga telefonije, fotokopiranja i sl.), odnosno, radi obavljanja delatnosti za koje su subjekti registrovani, o čemu se zaključuje ugovor o zakupu sa odgovornim licem navedenih subjekata u svojstvu zakupodavca.

Sredstva ostvarena od zakupa, iz prethodnog stava koriste se za obavljanje delatnosti subjekta iz stava 1. ovog člana, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima.

Službeni prostor iz stava 1. ovog člana utvrdiće se posebnim aktom Gradonačelnika Grada, uz prethodno pribavljeno mišljenje Gradskog veća.

Evidenciju službenog prostora, kao i delova službenog prostora iz stava 2. ovog člana vodiće JP "Direkcija".

Član 7

Subjekti iz člana 6. koji koriste službeni prostor neposredno su odgovorni za namensko korišćenje službenih zgrada i prostora i za sprovođenje mera čuvanja i zaštite u skladu sa propisima kojima se reguliše ta oblast.

JP "Direkcija će uneti u evidenciju poslovnog prostora Grada prostor koji se ne koristi kao službeni, i isti je predmet sticanja prihoda davanjem u zakup po odredbama ove odluke.

III POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP POSLOVNIH PROSTORIJA

Član 8

Poslovni, magacinski prostor i garaže daju se u zakup na određeno vreme, na period od pet godina s tim što se ugovor zaključuje na određeno vreme do dobijanja saglasnosti Republičke Direkcije za imovinu, a nakon dobijanja saglasnosti na preostali period trajanja zakupa.

Izuzetno, na zahtev zakupca, trajanje zakupa može se produžiti na period od naredne tri godine, sa mogućnošću daljeg produženja, za period od još naredne tri (3) godine, ukoliko zakupac uredno izmiruje obaveze po osnovu zaključenog ugovora o zakupu, a poslovni prostor nije predmet restitucije, što će se regulisati zaključenjem aneksa ugovora.

Član 9

Poslovni, magacinski prostor i garaže daju se u zakup javnim nadmetanjem, putem oglašavanja u lokalnim listovima, na oglasnoj tabli JP "Direkcija", ili nekom od dnevnih listova.

Odluku o raspisivanju oglasa za davanje u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža donosi Upravni odbor JP "Direkcija" (u daljem tekstu: UO JP "Direkcija").

Odluka iz stava 2. ovog člana treba da sadrži potpuni tekst oglasa.

Član 10

UO JP "Direkcija" prilikom raspisivanja oglasa za davanje u zakup poslovnog prostora određuje delatnosti koje će se obavljati u poslovnom prostoru, a u skladu sa propisima o minimalnim tehničkim uslovima za obavljanje prometa robe i vršenja usluga u prometu robe, propisima o zaštiti životne sredine i zaštiti od buke.

Član 11

Prilikom određivanja delatnosti koja se može obavljati u poslovnom, magacinskom prostoru koji se nalazi u objektima koji su pod zaštitom, JP "Direkcija" pre raspisivanja oglasa pribavlja mišljenje Zavoda za zaštitu spomenika kulture Pančevo.

Član 12

Oglas treba da sadrži:

1) podatke o poslovnom, magacinskom prostoru, odnosno garaži (adresa, poslovna zona, površina);

2) vrstu poslovne delatnosti koja se može obavljati;

3) vreme na koje se poslovni, magacinski prostor i garaže daju u zakup;

4) naznaku da u postupku može da učestvuje svako lice koje ima registrovanu privrednu delatnost kod nadležnog organa i koje zadovoljava uslove predviđene oglasom;

5) odredbu da je svaki učesnik obavezan da izvrši uplatu garantnog iznosa radi učešća na oglasu i broj tekućeg računa na koji se uplaćuje;

6) napomenu da se najpovoljnijem ponuđaču uplaćeni garantni iznos uračunava u zakupninu, a da se isti vraća ponuđačima koji ne uspeju na javnom nadmetanju:

7) početni iznos za sticanje prava na zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaže koji su predmet javnog nadmetanja;

8) naznaku da se na najviši izlicitirani iznos iz tačke 7.) plaća porez;

9) naznaku da najviši izlicitirani iznos predstavlja zakupninu za prvi mesec, a da se za ostale mesece visina zakupnine utvrđuje u skladu sa Odlukom;

10) odredbu da je ponuđač koji je izlicitirao najviši početni iznos dužan da dostavi jedno od sredstava obezbeđenja plaćanja zakupa za period trajanja zakupa (hipoteka, bankarska garancija, avalirana menica);

11) odredbu da se poslovni, magacinski prostor i garaža daje u viđenom stanju;

12) odredbu da se neće razmatrati ponude ponuđača koji ima neizmirene poreske obaveze po osnovu lokalnih prihoda kao i dug prema JP "Direkcija" po bilo kom osnovu;

13) odredbu da se neće razmatrati ponude ponuđača koji je odustao od zaključenja ugovora o zakupu poslovnog prostora koji je bio predmet ranijeg oglašavanja, i to u roku od tri godine od dana odustanka;

14) taksativno navedene podatke i priloge koje treba da sadrži prijava;

15) adresu i način na koji se upućuje prijava, uz napomenu da podnosilac prijave istu dostavi u zatvorenoj koverti sa naznakom: "PRIJAVA ZA POSLOVNI - MAGACINSKI PROSTOR U OGLASU OZNAČEN REDNIM BROJEM - "NE OTVARAJ" - adresom, odnosno sedištem lica koje se prijavljuje na oglas;

16) rok za podnošenje prijava;

17) odredbu da se nepotpune, neblagovremene i neuredne prijave neće uzimati u razmatranje;

18) odredbu da se postupak javnog nadmetanja neće održati ukoliko se na oglas javi jedno zainteresovano lice;

19) vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja;

20) odredbu da se visina mesečne zakupnine usklađuje prema odredbama Odluke;

21) odredbu da se nakon donošenja akta nadležnog organa grada Pančeva, zaključuje ugovor o zakupu na određeno vreme;

22) odredbu da je obavezan prikaz lične karte učesnika kao i prikaz urednog punomoćja overenog u sudu.

Visina početnog iznosa za sticanje prava na zakup bez poreza iz stava 1. tačka 7. ovog člana iznosi četiri mesečne zakupnine (površina prostora puta cena zakupa po m2 za zonu u kojoj se prostor nalazi), obračunata u skladu sa odredbama ove odluke.

Visina garantnog iznosa iz stava 1. tačka 5. ovog člana iznosi dve mesečne zakupnine (površina prostora puta cena zakupa po m2 za zonu u kojoj se prostor nalazi), obračunata u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 13

Postupak davanja u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža sprovodi Komisija za izbor najpovoljnijeg ponuđača (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija se obrazuje na period od četiri godine.

Komisiju obrazuje rešenjem gradonačelnik Grada.

Komisiju čine predsednik, dva člana i njihovi zamenici. Predsednika, zamenika predsednika, jednog člana i zamenika predlaže UO JP "Direkcija", a jednog člana i zamenika predlaže načelnik Gradske uprave iz nadležnog Sekretarijata.

Član 14

U postupku javnog nadmetanja ne mogu kao ponuđači učestvovati predsednik, članovi Komisije i njihovi zamenici.

Član 15

Rad Komisije je javan.

O radu Komisije tokom postupka javnog nadmetanja, vodi se zapisnik koji potpisuju predsednik i prisutni članovi Komisije.

Za punovažan rad Komisije obavezno je prisustvo predsednika ili zamenika predsednika, i dva člana Komisije ili njihovih zamenika.

Član 16

Na osnovu raspisanog oglasa iz člana 12. ove odluke, u postupku javnog nadmetanja radi davanja u zakup poslovnog, magacinskog prostora, odnosno garaža, zainteresovana lica podnose prijave.

Jedno lice može da podnese prijavu za više poslovnih, magacinskih prostorija, odnosno garaža, s tim što je u obavezi da za svaki prostor podnese potpunu prijavu i uplati garantni iznos.

Član 17

Prijava treba da sadrži:

1) podatke o podnosiocu prijave i to:

a) za lica koja imaju prijavljenu privrednu delatnost kod nadležnog organa, kopija rešenja o upisu u registar kod nadležnog organa, adresa stana, fotokopija lične karte i broj tekućeg računa;

b) za pravna lica - naziv firme sa obaveznom fotokopijom izvoda iz sudskog registra, sedište pravnog lica sa podacima o licu ovlašćenom za zastupanje i brojem tekućeg računa,

2) podatke o poslovnom, magacinskom prostoru i garaži za koju se prijava podnosi,

3) delatnost koja će se obavljati,

4) izjavu da poslovni prostor preuzima u viđenom stanju,

5) dokaz o uplati garantnog iznosa,

6) dokaz o izmirenju poreskih obaveza po osnovu lokalnih prihoda.

Član 18

Postupak javnog nadmetanja neće se održati ukoliko mu pristupi jedan učesnik.

Ukoliko na tri uzastopna oglasa za davanje u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža ne bude zainteresovanih ponuđača, prostor će se dati u zakup ponuđaču koji pristupi.

Član 19

Otvaranje postupka javnog nadmetanja proglašava predsednik ili zamenik predsednika Komisije, pozivom da svi zainteresovani podnosioci prijava pristupe javnom nadmetanju.

Član 20

Nakon otvaranja postupka javnog nadmetanja, Komisija pristupa utvrđivanju broja podnetih prijava i konstatuje ko je od podnosilaca prijava lično prisutan, odnosno da li punomoćnik podnosioca prijave ima urednu punomoć - ovlašćenje da učestvuje u postupku javnog nadmetanja.

Nakon utvrđivanja identiteta podnosilaca prijava, Komisija utvrđuje da li su podnete prijave blagovremene, potpune i uredne.

Neblagovremene, nepotpune i neuredne prijave, Komisija neće uzeti u razmatranje, što se zapisnički konstatuje.

Član 21

Predsednik ili zamenik predsednika Komisije objavljuje visinu početnog iznosa za poslovni, magacinski prostor, odnosno garažu i utvrđuje da svaki naredni licitacioni korak ne može biti manji od 5% od prethodno najviše izlicitiranog iznosa i poziva učesnike da ponude svoje početne iznose.

Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno kaže koji iznos nudi.

Predsedavajući Komisije pita tri puta da li neko daje više od najvećeg prethodno ponuđenog iznosa i konstatuje koji je najveći iznos ponuđen i ime ponuđača.

Učesnik koji je ponudio najveći iznos, obavezan je da na poziv predsednika Komisije, odmah potpiše izjavu u kojoj je navedena visina ponuđenog iznosa i da je u obavezi da iznos uplati u roku od osam dana od potpisivanja izjave.

Ukoliko učesnik koji je ponudio najveći iznos odbije da odmah potpiše izjavu iz prethodnog stava, smatra se da je odustao od ponude.

Učesnik koji je izlicitirao najviši iznos i potpisao izjavu iz stava 4. ovog člana je najpovoljniji ponuđač.

Član 22

Garantni iznos se ne vraća licu koje se prijavilo na oglas a nije prisustvovalo javnom nadmetanju, kao ni najpovoljnijem ponuđaču koji ne uplati najviši izlicitirani iznos u roku od osam dana od dana potpisivanja izjave.

Član 23

Komisija je obavezna da gradonačelniku Grada u roku od 15 dana od dana sprovedenog postupka javnog nadmetanja dostavi:

1) predlog za davanje u zakup poslovnog, magacinskog prostora, odnosno garaže,

2) fotokopiju prijave,

3) dokaz o uplati garantnog iznosa,

4) dokaz o uplati najvišeg izlicitiranog iznosa,

5) zapisnik sa javnog nadmetanja,

6) drugu dokumentaciju za koju Komisija smatra da je potrebna za odlučivanje.

Član 24

Na osnovu dostavljene dokumentacije Gradonačelnik Grada, po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog veća grada Pančeva, donosi Rešenje o davanju u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža, na period do pet godina napovoljnijem ponuđaču, i isto se dostavlja svim učesnicima.

Na Rešenje o davanju u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža dopušten je prigovor Skupštini grada Pančeva, u roku od osam dana od dana dostavljanja Rešenja.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, Rešenje o davanju u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža na period duži od pet godina najpovoljnijem ponuđaču, kao i odobravanje ulaganja u isti donosi Skupština grada Pančeva, a isto se dostavlja svim učesnicima.

Rešenje iz stava 3. ovog člana je konačno, a isto se može pobijati u sudskom postupku.

Član 25

Rešenje o davanju u zakup poslovnog, magacinskog prostora, odnosno, garaže na koje nije uložen prigovor, odnosno rešenje Skupštine grada Pančeva doneto po prigovoru, smatra se konačnim, i isto se može pobijati u sudskom postupku.

Rešenje iz prethodnog stava prestaje da važi ako ponuđač u roku od 8 dana od dana pravosnažnosti rešenja ne zaključi ugovor o zakupu poslovnog, magacinskog prostora ili garaže na određeno vreme.

Ukoliko ugovor o zakupu iz prethodnog stava ne bude zaključen, rešenje o davanju u zakup iz člana 24. ove odluke stavlja se van snage, a postupak davanja u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaže će se ponoviti.

Ugovore o zakupu poslovnog, magacinskog prostora i garaža u ime zakupodavca potpisuje direktor JP "Direkcija".

IV NAČIN I POSTUPAK UTVRĐIVANJA ZAKUPNINE

Član 26

Na teritoriji grada Pančeva, određuju se sledeće poslovne zone, i to:

EKSTRA POSLOVNA ZONA:

 

EKSTRA POSLOVNA ZONA

 

 

Adresa poslovnog prostora

Površina m2

1

2

3

1

D. Tucovića 1

165,8 poslovni

 

 

20,89 magacin

2

D. Tucovića 2

30,61

3

D. Tucovića 2

70,71

4

D. Tucovića 6

35,63

5

Ž. Zrenjanina 1

23,00

6

Ž. Zrenjanina 1

22,86

7

Ž. Zrenjanina 3

33,67

8

Ž. Zrenjanina 5

49,09 poslovni

 

 

41,51 magacinski

9

Ž. Zrenjanina 13

79,18

10

Ž. Zrenjanina 13

57,44

11

Ž. Zrenjanina 13

29,85

12

V. R. Putnika 1

88,40

13

V. R. Putnika 1

23,96

14

V. R. Putnika 2

50,47 poslovni

 

 

10,72 magacin

15

V. R. Putnika 2

32,00

16

V. R. Putnika 2

25,00

17

V. R. Putnika 2

31,84 poslovni

 

 

5,4 magacin

18

V. R. Putnika 2

26,87

19

V. R. Putnika 2 - prizemlje L2

31,67

20

V. R. Putnika 2 - prizemlje L3

22,00

21

V. R. Putnika 2 - prizemlje L4

23,89

22

V. R. Putnika 2

61,00

23

V. R. Putnika 3

65,81

24

V. R. Putnika 3

42,4

25

V. R. Putnika 3a

16,5

26

V. R. Putnika 3a

30,7

27

V. R. Putnika 3a

12,58

28

V. R. Putnika 5

32,35

 

 

14,63

29

V. R. Putnika 6

52,26 poslovni

 

 

22,26 magacinski

30

V. R. Putnika 7

47

31

V. R. Putnika 7

19,96

32

V. R. Putnika 9

66,54

33

V. R. Putnika 9

12

34

V. R. Putnika 14

27

35

V. R. Putnika 15

32,93

36

V. R. Putnika 15

28,21

37

V. R. Putnika 15

24,60

38

V. R. Putnika 15

26,13

39

V. R. Putnika 19

36,83

40

V. R. Putnika 19

35,76

41

V. R. Putnika 19

39,33

42

V. R. Putnika 19

53,14 poslovni

 

 

28,2 magacin

43

V. R. Putnika 19

52,52

44

V. R. Putnika 21

31

45

V. R. Putnika 21

56 poslovni

 

 

36,83 magacin

46

V. R. Putnika 21

23,39 poslovni

 

 

32,03 magacin

47

V. R. Putnika 25

44,54

48

V. R. Putnika 25

15,3

49

V. R. Putnika 25

17,41

50

V. R. Putnika 25

30

51

V. R. Putnika 26

124,91

52

V. R. Putnika 1

180,02 poslovni

 

 

148,01 magacin

53

Vojvode Ž. Mišića 6

90,07

54

Vojvode Ž. Mišića 8

34,81

55

Vojvode Ž. Mišića 8

30,13

56

Vojvode Ž. Mišića 8

18,36

57

Vojvode Ž. Mišića 8

14,78

58

Vojvode Ž. Mišića 8

15,07

59

Vojvode Ž. Mišića 8

13,84

60

Vojvode Ž. Mišića 8

175,34 poslovni

 

 

27,5 magacin

61

Nikole Tesle 3

34,23

62

Nikole Tesle 3

44,89

63

Nikole Tesle 3

71,12

64

P. Drapšina 3

48,27

65

P. Drapšina 8

80

66

Trg kralja Petra 1/1

164

67

Trg kralja Petra 1/3

32

68

Trg Slobode 1

122,58

69

Trg Slobode 1

37,70

 

 

8,65

70

Trg slobode 3

59

71

Trg slobode 3

39,39

72

Trg slobode 3

39

73

Trg slobode 3

36,17 poslovni

 

 

42,26 magacin

74

Trg slobode 3

47

75

Trg slobode 3

60,9 poslovni
99,1 magacin

76

Trg slobode 3

35

77

Sokače 2

41,73

78

Sokače 2

3,64 poslovni
35 magacinski

PRVA POSLOVNA ZONA obuhvata prostor oivičen sledećim ulicama sa svim pripadajućim parcelama čiji je front naslonjen na navedene ulice:

Ulica Moše Pijade od reke Tamiš do ulice Svetog Save, Štrosmajerova ulica, ulica Svetog Save od Moše Pijade do Braće Jovanovića, Braće Jovanovića od Svetog Save do Ružine, Ružina od Braće Jovanovića do Oslobođenja, Oslobođenja od Ružine do Miloša Trebinjca, Miloša Trebinjca od Oslobođenja do b. oktobra, 6. oktobra od Miloša Trebinjca do Dr. Žarka Fogaraša od 6. oktobra do Žarka Zrenjanina, Žarka Zrenjanina od Dr. Žarka Fogaraša do Georgi Dimitrova, Georgi Dimitrova od Žarka Zrenjanina do reke Tamiš, rekom Tamiš od Georgi Dimitrova do mosta, površina obuhvaćena ulicama Dimitrija Tucovića od železničke pruge do Knićaninove, Knićaninova od Dimitrija Tucovića do pruge i prugom od Knićaninove do Dimitrija Tucovića (tj. do nadvožnjaka).

DRUGA POSLOVNA ZONA: obuhvata prostor unutar pruge Beovoza, Prvomajskom do reke Tamiš, prevodnica, rekom Tamiš od prevodnice do železničkog mosta, izuzev teritorije obuhvaćene prvom zonom, kao i parcele koje se nalaze na magistralnom, regionalnom ili lokalnom putu na teritoriji grada Pančeva izuzev teritorije koja pripada prvoj zoni.

TREĆA POSLOVNA ZONA: teritorija grada Pančeva u granicama GUP-a izuzev teritorije obuhvaćene prvom i drugom zonom i teritorija u naseljenim mestima koja se nalazi na magistralnom, regionalnom ili lokalnom putu koji prolazi kroz naseljena mesta.

ČETVRTA POSLOVNA ZONA: obuhvata teritoriju naseljenih mesta u granicama urbanističkog plana izuzimajući prostor obuhvaćen trećom zonom.

Za poslovni, magacinski prostor, odnosno garaže koje se nalaze na uglu i pripadaju različitim zonama smatraće se da pripadaju onoj zoni za koju je utvrđena veća visina zakupnine po 1 m2.

Neprofitnim organizacijama u oblasti obrazovanja prosvete, nauke i kulture, zdravstvene i socijalne zaštite, sporta i fizičke kulture, omladinskim i drugim organizacijama neprofitnog karaktera ne može se dati u zakup poslovni prostor u ekstra zoni.

Član 27

Visina zakupnine za poslovni i magacinski prostor na teritoriji Grada utvrđuje se po 1 m2 korisne površine, u zavisnosti od poslovne zone u kojoj se isti nalazi u visini od:

Zona

Dinara po m2

Ekstra

592,00

Prva

422,00

Druga

207,00

Treća

155,00

Četvrta

85,00

 

 

Korisna površina izračunava se u skladu sa JUS-om UC 2.100. Visina zakupnine za magacinski prostor utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Ekstra

296,00

Prva

211,00

Druga

104,00

Treća

78,00

Četvrta

42,00

 

 

Član 28

Zidane garaže na teritoriji grada se razvrstavaju u dve kategorije i to:

- I kategorija garaža - garaže koje se nalaze u stambenoj zgradi

- II kategorija garaža - garaže koje se ne nalaze u stambenoj zgradi.

Visina zakupnine za zidane garaže na teritoriji grada utvrđuje se po 1 t2 korisne površine u zavisnosti od kategorije iste, u visini od:

Kategorija

Dinara po m2

Prva

77,00

Druga

48,00

 

 

Korisna površina izračunava se u skladu sa JUS-om UC 2.100.

Član 29

Najviši izlicitirani iznos postignut na javnom nadmetanju čini zakupninu za prvi mesec u skladu sa odredbama ove odluke.

Za ostale mesece visina zakupnine utvrđuje se na način propisan odredbama ove odluke.

Najviši izlicitirani iznos sa obračunatim porezom, najpovoljniji punuđač dužan je da plati na osnovu fakture ispostavljene od JP "Direkcija" u roku od osam dana od dana licitacije.

Član 30

Visina zakupnine za zakupce koji u poslovnom prostoru isključivo obavljaju deficitarne delatnosti koje utvrđuje gradonačelnik Grada svojim zaključkom, kao i zakupce koji obavljaju stare umetničke zanate i narodnu radinost utvrđene Pravilnikom o određivanju poslova koji se smatraju umetničkim i starim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti ("Sl. glasnik RS", br. 21/05), utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Ekstra

296,00

Prva

211,00

Druga

104,00

Treća

78,00

Četvrta

42,00.

 

 

Visina zakupnine za magacinski prostor za zakupce iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Ekstra

148,00

Prva

106,00

Druga

52,00

Treća

39,00

Četvrta

21,00

Član 31

Visina zakupnine za neprofitne organizacije u oblasti obrazovanja, prosvete, nauke, kulture, sporta i fizičke kulture, zdravstvene i socijalne zaštite, omladinske i druge neprofitne organizacije utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Prva

85,00

Druga

41,00

Treća

31,00

Četvrta

17,00

Visina zakupnine za magacinski prostor za zakupce iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Prva

42,00

Druga

21,00

Treća

15,00

Četvrta

8,00

Pravo zakupca na visinu zakupa određenu stavom 1. i 2. ovog člana utvrđuje se posebnim aktom Gradskog veća grada Pančeva.

Zahtev za ostvarivanje prava, sa završnim računom i rešenjem o upisu u registar udruženja, podnosi se Sekretarijatu za javne službe i socijalna pitanja Gradske uprave grada Pančeva do 30. novembra tekuće godine za narednu godinu.

Član 32

Visina zakupnine za zakupce iz člana 56. a Odluke utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Ekstra

118,00

Prva

85,00

Druga

41,00

Treća

31,00

Četvrta

17,00

 

 

Visina zakupnine za magacinski prostor za zakupce iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Ekstra

59,00

Prva

42,00

Druga

21,00

Treća

15,00

Četvrta

8,00

Sekretarijat za skupštinske poslove, poslove Gradonačelnika i Gradskog veća Gradske uprave Grada je dužan da do kraja svake godine za narednu godinu dostavi JP "Direkcija" Pančevo spisak političkih stranaka koje imaju odbornike u Skupštini grada Pančeva.

Član 33

Visina zakupnine za poslovni prostor koji se daje u zakup u svrhu bavljenja umetnošću različitim oblastima utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Ekstra

59,00

Prva

42,00

Druga

21,00

Treća

15,00

Četvrta

8,00

Visina zakupnine za magacinski prostor za zakupce iz stava 1. ovog člana utvrđuje se u visini od:

Zona

Dinara po m2

Ekstra

29,00

Prva

21,00

Druga

10,00

Treća

8,00

Četvrta

4,00

Pravo zakupca na visinu zakupa određenu stavovima 1. i 2. ovog člana utvrđuje se posebnim aktom Gradskog veća grada Pančeva.

Zahtevi za ostvarivanje ovog prava podnose se Sekretarijatu za javne službe i socijalna pitanja Gradske uprave Grada do 30. novembra tekuće godine za narednu godinu uz preporuku strukovnog udruženja umetnika.

Član 34

Na utvrđeni iznos zakupnine iz članova 27, 28, 30, 31, 32. i 33. obračunava se porez u skladu sa Zakonom.

Član 35

Zakupac se obavezuje da dostavi jedno od sredstava obezbeđenja plaćanja zakupa za period trajanja zakupa i to:

1. Hipoteku prvog reda na nepokretnosti kojom se neopozivo priznaju potraživanja JP "Direkcija" i dopušta da svoja potraživanja izmiri putem izvršenja iz založene nepokretnosti i to hipotekarnu izjavu overenu kod nadležnog suda pre zaključenja ugovora o zakupu,

2. Bankarsku garanciju "bez prigovora" i naplativu na "prvi poziv" sa klauzulom o uračunavanju valorizacije u garanciju,

3. Menicu avaliranu od strane poslovne banke,

4. Sopstvenu (solo) menicu.

Zakupac se obavezuje da sredstvo obezbeđenja iz tačke 1. prethodnog stava dostavi u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora pod pretnjom raskida ugovora.

Bankarska garancija, avalirana menica i sopstvena solo menica dostavljaju se u roku od 45 dana od dana zaključenja ugovora i daju se na period važenja koji ne može biti kraći od 12 meseci, s tim da su zakupci pre isteka roka u obavezi da važnost garancije i menice produže pre isteka roka, na period koji ne može biti kraći od narednih 12 meseci.

Na zakupce kojima se visina zakupa obračunava u skladu sa članovima 28, 31, 32. i 33. ne primenjuju se odredbe ovog člana.

Član 36

Prihodi od davanja u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža su javni prihod i uplaćuju se u korist budžeta grada Pančeva.

Sredstva iz stava 1. ovog člana koriste se za tekuće i investiciono održavanje poslovnih, magacinskih prostora i garaža za tekuću godinu.

Na predlog UO JP "Direkcija" Pančevo deo sredstava iz stava 1. ovog člana može se koristiti za pribavljanje poslovnih, magacinskih prostora i garaža na način predviđen Statutom grada i Zakonom.

Član 37

Visina mesečne zakupnine za poslovne, magacinske prostore i garaže na teritoriji Grada utvrđena po odredbama ove odluke menja se jedanput godišnje u postupku utvrđivanja budžeta Grada za narednu godinu.

Izuzetno, visina mesečne zakupnine može se izmeniti u slučaju donošenja, odnosno izmene Zakona ili drugih podzakonskih akata kojima se uređuju izvorni prihodi jedinice lokalne samouprave.

Član 38

Zakupnina za korišćenje poslovnog, magacinskog prostora i garaža plaća se mesečno, najkasnije do 10-og u mesecu za prethodni mesec, a na osnovu ispostavljene fakture.

Troškove korišćenja zajedničkih uređaja u zgradi, utroška električne energije, vode, grejanja, higijene, naknadu za korišćenje građevinskog zemljišta, kao i ostale komunalne troškove, zakupac je obavezan da plaća redovno u naznačenom roku, na osnovu ispostavljenih računa nadležnih javnih i javno-komunalnih preduzeća.

Član 38a

Zakupac koji plaća zakupninu u roku utvrđenim članom 38. stav 1. ove Odluke i koji je izmirio sve dospele obaveze po osnovu zakupnine, stiče pravo na umanjenje visine mesečne zakupnine u iznosu od 20% za naredni mesec.

Umanjenje visine mesečne zakupnine utvrđene stavom 1. ovog člana, primenjuje se na zakupce čija se visina zakupnine utvrđuje na osnovu člana 27. ove Odluke.

Zakupac je u obavezi da plaća porez na dodatu vrednost, na pun iznos mesečne zakupnine utvrđene članom 27. ove Odluke.

Član 38b

Izuzetno, UO JP "Direkcija" Pančevo, na pismeni i obrazloženi zahtev zakupca, koji se dostavi JP "Direkcija" do 28.02.2012. godine, može odložiti plaćanje duga na ime zakupa koji je dospeo do 31.10.2011. godine. UO JP "Direkcija" Pančevo može odobriti plaćanje duga na rate, ali najduže do 12 meseci.

Zakupac je dužan da kao sredstvo obezbeđenja plaćanja duga iz prethodnog stava, dostavi jedno od sredstava plaćanja i to:

- založno pravo hipoteke prvog reda pre potpisivanja sporazuma;

- bankarsku garanciju "bez prigovora" i "naplativu na prvi poziv" sa klauzulom valorizacije u garanciji - u roku od 30 dana od dana zaključenja Sporazuma",

- menicu avaliranu od strane poslovne banke.

Sredstvo obezbeđenja plaćanja iz prethodnog stava mora glasiti na iznos duga koji se odlaže i na period koji ne može biti kraći od perioda na koji se dug odlaže.

Zakupci i "JP Direkcija" zaključiće Sporazum o plaćanju dospelog duga u ratama.

Na dospeli dug koji se odlaže, odnosno isplaćuje u ratama primenjuje se revalorizacija indeksom potrošačkih cena za svaki mesec otplate, pri čemu će se ukupna razlika mesečnih revalorizovanih vrednosti i sporazumom utvrđenih rata obračunati po isteku otplate zadnje rate, sa obavezom plaćanja u vidu jednokratnog iznosa u roku od trideset dana.

V TEKUĆE I INVESTICIONO ODRŽAVANJE

Član 39

Tekuće održavanje poslovnog, magacinskog prostora i garaža pada na teret zakupca nakon zaključenja ugovora o zakupu.

Investiciono održavanje neizdatog poslovnog, magacinskog prostora i garaža u skladu sa godišnjim programom vrši JP "Direkcija".

Zakupac je dužan da u slučaju potrebe za hitnom intervencijom radi otklanjanja mogućnosti nastanka štete na poslovnom prostoru odmah o tome pismeno obavesti zakupodavca, koji je u obavezi da odmah po prijemu obaveštenja pristupi otklanjanju uzroka nastanka eventualne štete.

Zakupcu poslovnog, magacinskog prostora i garaža na njegov zahtev UO JP "Direkcija" može dati saglasnost da sopstvenim sredstvima izvede radove na poboljšanju uslova u smislu adaptacije, rekonstrukcije i investicionog održavanja poslovnog, magacinskog prostora i garaža u skladu sa odredbama Zakona o planiranju i izgradnji, bez prava na priznavanje uloženih sredstava, bez prava na sticanje susvojine po osnovu izvršenih ulaganja kao i stvarno pravnih potraživanja prema Republici, gradu Pančevu i JP "Direkcija".

Upravni odbor JP "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo će na zahtev zakupca, kome je data saglasnost da sopstvenim sredstvima izvede radove na poboljšanju uslova u smislu stava 4. ovog člana, a pre započinjanja obavljanja delatnosti, odobriti da se za vreme izvođenja radova kao i u prvih 6 (šest) meseci od početka obavljanja delatnosti u poslovnom prostoru, oslobodi plaćanja zakupnine, ukoliko je vrednost izvedenih radova veća od jednogodišnjeg zakupa za predmetni poslovni prostor.

Zakupac je u obavezi da za vreme izvođenja radova za koje je oslobođen obaveze plaćanja zakupnine, plaća PDV na visinu obračunatog zakupa, a u skladu sa zaključenim ugovorom o zakupu.

VI USLOVI I POSTUPAK ODOBRAVANJA ZAKUPCU DA SOPSTVENIM SREDSTVIMA ADAPTIRA I REKONSTRUIŠE POSLOVNI, MAGACINSKI PROSTOR I GARAŽE

Član 39a

Zakupac podnosi zahtev za dobijanje saglasnosti za izvođenje radova na adaptaciji, sanaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju poslovnog, magacinskog prostora i garaže UO JP "Direkcija" i isti treba da sadrži:

- vrstu radova koje zakupac želi da izvede,

- rok za izvođenje radova,

- premer i predračun neophodnih radova po zahtevu zakupca,

- drugu dokumentaciju neophodnu za potvrdu opravdanosti zahteva, zavisno od vrste radova, u svemu u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji, Zahtevi koji ne sadrže potrebnu dokumentaciju neće se uzimati u razmatranje.

Član 39b

Zahtevi zakupaca prosleđuju se Komisiji za priznavanje ulaganja u poslovni, magacinski prostor i garaže (u daljem tekstu: Komisija) radi ocene njihove opravdanosti, kontrole, zahtevane vrednosti i zahtevanog roka.

Komisija se sastoji od 5 članova, koju imenuje direktor JP "Direkcija" Pančevo.

Član 39v

Po podnošenju zahteva, Komisija će izaći na lice mesta radi provere stanja objekta i utvrđivanja neophodnosti traženih radova.

Ukoliko Komisija smatra da je zahtev opravdan i da je podneta dokumentacija uredna, izvršiće kontrolu vrste radova, jediničnih cena materijala i radova i sačiniće predlog odluke UO JP "Direkcija" kojom se daje saglasnost na vrstu i vrednost radova koje će zakupac izvesti svojim sredstvima, uz preciziranje roka u kojem je dužan da izvede odobrene radove.

Član 39g

Nadzor nad izvođenjem radova vrši stručna služba JP "Direkcija" Pančevo (u daljem tekstu: Nadzorni organ).

Nakon završetka radova, Komisija će zapisnički konstatovati vrstu i vrednost izvedenih radova, kao i rok u kome su isti izvedeni.

Zapisnik potpisuje Komisija.

Član 39d

UO JP "Direkcija" po predlogu Komisije donosi odluku kojom utvrđuje konačnu vrednost izvedenih radova koja ne može biti manja od vrednosti jednogodišnje zakupnine podnosioca zahteva.

Član 39đ

Na osnovu odluke UO JP "Direkcija" iz prethodnog člana zaključuje se Aneks ugovora o zakupu poslovnog, magacinskog prostora i garaža, kojim se reguliše period za koji zakupac stiče pravo za oslobađanje od plaćanja zakupnine sa obavezom plaćanja poreza na dodatnu vrednost.

Član 39e

Radovi na adaptaciji, sanaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju poslovnog, magacinskog prostora i garaža, a koji se smatraju potrebnim u smislu člana 39. Odluke o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama su:

- građevinski, građevinsko-zanatski i instalaterski radovi utvrđeni od strane Komisije za priznavanje ulaganja u poslovni, magacinski prostor i garaže, a po zahtevu zakupca.

Kod radova za koje se utvrdi da treba pribaviti građevinsku dozvolu, u skladu sa Zakonom priznaju se troškovi pribavljanja iste od nadležnog organa.

Kod radova za koje se utvrdi da treba pribaviti uslove o preduzimanju tehničke zaštite od Zavoda za zaštitu spomenika kulture Pančevo priznaju se troškovi izdatih uslova.

Član 39ž

Građevinski radovi koji se mogu priznati u celokupnom iznosu uloženih sredstava (100% iznosu) u smislu ove Odluke su:

1. Radovi koji se izvode u cilju poboljšanja stabilnosti objekta:

- podbetoniranje temelja zidova,

- ojačavanje nosećih zidova AB serklažama,

- zamena dotrajalih nosećih zidova od naboja zidom od čvrstog materijala (opeka ili blok) sa izvedenom hidroizolacijom zida,

- izmena dotrajalih međuspratnih konstrukcija armiranom betonskom pločom,

- izmena dotrajalih krovnih elemenata (rogovi, letve i crep) i

- izmena dotrajalih podova.

Član 39z

Ukoliko popravka dotrajale stolarije i zamena dotrajalih delova nije svrsishodna vrši se potpuna zamena, odnosno zamena dotrajale stolarije novom, i standardne fabričke izrade sa termopan staklom 4+12+4 mm.

Član 39i

Ne priznaju se razni "plemeniti" materijali primenjeni na zidove i plafone.

Za sve predviđene radove priznaje se vrednost materijala standardnog kvaliteta domaće proizvodnje I klase.

Član 39j

Ukoliko izvedeni radovi prelaze vrednost radova standardne izrade predviđene ovim pravilnikom, mogu se priznati samo troškovi do visine vrednosti standardne izrade.

Član 39k

Radovi na uređenju enterijera, kao i pokretna oprema enterijera se ne priznaju.

Član 39l

Kod izvođenja radova predviđenih članom 39e ove odluke, u objektima nad kojima je ustanovljena zaštita i za koje uslove daje Zavod za zaštitu spomenika Pančevo priznaje se vrednost radova ukoliko su izvedeni u skladu sa datim uslovima (osim enterijera).

Član 39lj

Radovi kao što su zidarski, molersko-farbarski, gipsarski, stolarski, kao i drugi radovi koji se mogu definisati kao "rekonstrukcija fasade" a izvedeni su na osnovu uslova izdatih od strane Zavoda za zaštitu spomenika kulture u Pančevu, priznaje se u skladu sa važećom Odlukom o uređenju fasada.

Član 39m

U slučaju da zakupac, kome su odobrena ulaganja u smislu ove odluke, vraća poslovni prostor zakupcu, dužan je da isti preda u stanju u kom je prostor bio nakon završetka radova na sanaciji, adaptaciji, rekonstrukciji i investicionom održavanju, uzimajući u obzir amortizaciju prostora za period koji je protekao od momenta završetka radova do predaje prostora, pod uslovom da je korišćenje prostora vršeno na način koji se smatra uobičajenim za određenu vrstu delatnosti koja se u istom obavlja.

Ukoliko se obradom enterijera narušio osnovni izgled zakupljenog prostora, zakupac može da demontira delove enterijera pod uslovom da to ne ostavi oštećenja na elementima poslovnog, magacinskog prostora i garaža.

Prilikom primopredaje poslovnog prostora obavezno se sačinjava zapisnik koji potpisuju lica koja su prisustvovala primopredaji.

VII OBAVEZE ZAKUPCA

Član 40

Zakupac ima obavezu da redovno održava poslovni, magacinski prostor i garažu i odgovoran je za pogoršanje stanja istih.

Zakupac je obavezan da o svom trošku izvede popravke radi dovođenja poslovnog, magacinskog prostora i garaže u stanje kakvo je bilo u vreme predaje, odnosno u stanje za koje mu je odobreno investiciono ulaganje.

Kada zakupodavac u toku trajanja zakupa promeni prebivalište - sedište, promeni ime firme, izvrši registraciju, odnosno promeni broj tekućeg računa dužan je da o tome pismeno obavesti JP "Direkcija" u roku od 30 dana.

Zakupac ne sme ući u posed poslovnog, magacinskog prostora i garaže, bez zaključenog ugovora o zakupu poslovnog, magacinskog prostora i garaže.

U momentu ulaska zakupca u posed poslovnog, magacinskog prostora i garaže, sačinjava se zapisnik o primopredaji između zakupca i JP "Direkcija" kojim se detaljno utvrđuje stanje objekta u momentu početka korišćenja. Zapisnik potpisuju obe ugovorne strane.

Po prestanku zakupa, zakupac je dužan da preda JP "Direkcija" poslovni, magacinski prostor i garažu u stanju kakvo je bilo u vreme njene predaje, odnosno u stanju za koje mu je odobreno investiciono ulaganje, o čemu se sačinjava zapisnik o primopredaji između JP "Direkcija" i zakupca, i u obavezi je da nadoknadi svu eventualno nastalu štetu na poslovnom, magacinskom prostoru i garaži, što će se takođe konstatovati u zapisniku.

Član 41

Zakupac je dužan da poslovni, magacinski prostor i garažu koristi za obavljanje delatnosti koja je određena ugovorom.

Zakupac ne može ceo, odnosno deo poslovnog, magacinskog prostora i garaže dati u podzakup drugom licu.

Zakupac ne može garažu koristiti za obavljanje poslovne delatnosti.

VIII UGOVOR O ZAKUPU POSLOVNOG PROSTORA

Član 42

Prava i obaveze zakupodavca i zakupca regulišu se ugovorom o zakupu koji se zaključuje u pismenoj formi.

Član 43

Ugovor o zakupu sadrži naročito:

1. podatke o poslovnom, magacinskom prostoru i garaži;

2. odredbu da se poslovni, magacinski prostor i garaže daju u zakup na period od pet godina, s tim što se ugovor zaključuje na određeno do dobijanja saglasnosti Republičke Direkcije za imovinu a nakon dobijanja saglasnosti na preostali period;

3. datum početaka zakupa;

4. visinu zakupnine uz napomenu da se zakupnina plaća mesečno od momenta početka zakupa, na osnovu ispostavljene fakture najkasnije do 10-og u mesecu za prethodni mesec, a u slučaju da zakupac ne dobije fakturu osnov za plaćanje je ugovor o zakupu, u visini poslednje primljene fakture;

5. odredbu da je zakupac dužan da poslovni, magacinski prostor i garažu koristi samo za obavljanje delatnosti koja je određena ugovorom;

6. odredbu da zakupac ne može poslovni magacinski prostor i garažu odnosno njihove delove dati u podzakup drugom licu;

7. odredbu da zakupac ne može garažu koristiti za obavljanje poslovne delatnosti;

8. odredbu da zakupac u toku trajanja zakupa nema pravo da promeni ugovorom utvrđenu delatnost koja se može obavljati u poslovnom prostoru bez prethodne saglasnosti UO JP "Direkcija";

9. odredbu da je zakupac pored zakupnine dužan plaćati naknadu za troškove korišćenja zajedničkih uređaja u zgradi koja nije uračunata u zakupninu, naknadu za korišćenje građevinskog zemljišta, troškove električne energije, troškove komunalne potrošnje (voda, otpadna voda, grejanje, iznošenje smeća, dimničarske usluge i sl.);

10. odredbu da je zakupac dužan snositi troškove tekućeg održavanja poslovnog odnosno magacinskog prostora i garaže nakon zaključenja ugovora o zakupu;

11. odredbu da je zakupac dužan da zakupninu plaća na osnovu faktura ispostavljenih od JP "Direkcija";

12. odredbu da je zakupac dužan da dostavi sredstvo obezbeđenja plaćanja zakupa;

13. odredbu da se u roku od osam dana od dana zaključenja ugovora o zakupu vrši primopredaja poslovnog, magacinskog prostora i garaže, o čemu se sačinjava zapisnik o stanju u kome se poslovni, magacinski prostor i garaža nalazi;

14. odredbu da je zakupac dužan da ukoliko ne napusti poslovni, magacinski prostor ili garažu nakon prestanka ugovora odnosno po isteku otkaznog roka, plaća naknadu u visini dvostruke zakupnine, do predaje istog zakupodavcu.

IX NASTAVAK ZAKUPODAVNOG ODNOSA

Član 44

Gradonačelnik grada može na predlog UO JP "Direkcija" zaključkom dati saglasnost za nastavak zakupa u sledećim slučajevima:

- ako je došlo do smrti zakupca ili je zakupac ostvario pravo na penziju, a uredno izmirivao svoje obaveze prema JP "Direkcija" zakup će se nastaviti sa detetom, bračnim drugom ili roditeljem zakupca koji žele da nastave obavljanje iste delatnosti,

- kad je kod zakupca došlo do vlasničkih i statusnih promena zakup će se nastaviti sa pravnim sledbenikom zakupca, s tim da kod podele preduzeća za to postoji pismena saglasnost pravnih lica nastalih podelom,

- zakupcima poslovnog prostora koji je srušen zbog više sile ili privođenja zemljišta nameni,

- prava i obaveze sa novim zakupcem biće regulisane ugovorom o zakupu.

Ugovor o zakupu u smislu ovog člana zaključuje se na preostalo vreme trajanja utvrđeno ugovorom koji je zaključio prethodni zakupac sa JP "Direkcijom".

X PRESTANAK UGOVORA O ZAKUPU

Član 45

Ugovor o zakupu prestaje ispunjenjem sledećih uslova:

1. ako zakupac ne plati, ili plati samo deo od fakturom utvrđenog iznosa zakupnine, dva meseca uzastopno, tj. tri meseca u toku kalendarske godine;

2. ako zakupac ne plati, tj. plati samo deo naknade za korišćenje zajedničkih uređaja u zgradi, naknadu za korišćenje građevinskog zemljišta, troškove električne energije, troškove komunalne potrošnje (voda, otpadna voda, grejanje, i sl.) dva meseca uzastopno, tj. tri meseca u toku kalendarske godine;

3. kada zakupac poslovnog, magacinskog prostora tj. garaže u celini ili delimično izda u podzakup drugom licu;

4. kada zakupac ne dostavi sredstvo obezbeđenja plaćanja zakupa iz člana 35. ove odluke.

Član 46

Odluku o otkazu ugovora o zakupu donosi UO JP "Direkcija" Pančevo.

Ugovor o zakupu poslovnog, magacinskog prostora i garaže može prestati otkazom zakupodavca ili zakupca bez navođenja posebnog razloga sa otkaznim rokom od 30 dana.

U slučaju neuspele dostave otkaza ugovora o zakupu, urednom dostavom smatraće se pribijanje otkaza na vrata poslovnog, magacinskog prostora i garaže.

JP "Direkcija" dostavlja na saglasnost Direkciji za imovinu odluku o otkazu ugovora.

XI NADZORNE ODREDBE

Član 47

Kontrolu nad korišćenjem poslovnog i magacinskog prostora obavlja Komisija za nadzor poslovnog, magacinskog prostora i garaža (u daljem tekstu: "Komisija za nadzor"), koju obrazuje UO JP "Direkcija", a koja se sastoji od predsednika, dva člana i njihovih zamenika.

Predsednika, jednog člana i njihove zamenike imenuje UO JP "Direkcija".

Jednog člana i njegovog zamenika imenuje gradonačelnik grada iz nadležnog Sekretarijata Gradske uprave.

Komisija za nadzor će izlaskom na teren izvršiti uvid u:

1. delatnost koja se u njima obavlja,

2. faktički zatečeno stanje - ko je u posedu predmetnog poslovnog, magacinskog prostora (ima li podzakupa),

3. da li je zakupac započeo da izvodi radove na adaptaciji, rekonstrukciji ili investicionom održavanju poslovnog, magacinskog prostora ili garaža bez prethodne pismene saglasnosti zakupodavca.

Komisija za nadzor će prilikom vršenja nadzora zatečeno stanje zapisnički konstatovati.

Član 48

Komisija za nadzor je u obavezi da jednom u šest meseci podnese izveštaj o stanju poslovnog, magacinskog prostora i garaža gradonačelniku Grada i Upravnom odboru JP "Direkcija".

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 49

Ugovor o regulisanju međusobnih prava i obaveza iz člana 4. ove Odluke zaključiće se u roku od dva meseca od dana donošenja Odluke.

JP "Direkcija" je u obavezi da po izveštaju Komisije za nadzor ažurira evidenciju poslovnog, magacinskog prostora i garaža o čemu podnosi izveštaj Radnom timu za modernizaciju upravljanja imovinom grada Pančeva, jednom u šest meseci.

Član 51

JP "Direkcija" je u obavezi da donese Program davanja u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža u roku od šest meseci, a u svemu u skladu sa članom 5. ove odluke.

Član 52

Javna i Javna Komunalna preduzeća čiji je osnivač Grad, ustanove i javne službe u oblasti društvenih delatnosti i socijalnog staranja su u obavezi da u roku od šest meseca od dana donošenja odluke dostave Radnom timu za modernizaciju upravljanja imovinom grada podatke o prostoru koji koriste za službene potrebe u smislu člana 7. ove odluke.

Gradonačelnik grada Pančeva će na osnovu dostavljenih podataka - izveštaja doneti akt kojim će se utvrditi službeni prostor grada Pančeva.

JP "Direkcija" će uneti u evidenciju poslovnog prostora Grada poslovni prostor koji ne služi neposredno za službene potrebe pravnih lica navedenih u stavu 1. ovog člana, u roku od 3 meseca od dana donošenja akta predviđenog u prethodnom stavu ovog člana.

Član 53

Gradonačelnik Grada donosi akt o unošenju i brisanju poslovnog prostora iz evidencije poslovnog prostora na predlog UO JP "Direkcija", sa tehničkom skicom za predmetni poslovni prostor koja čini sastavni deo akta.

Član 54

Izuzetno, od odredaba ove odluke licu ili njegovim naslednicima, kojima je nepokretnost u kojoj se nalazi poslovni, magacinski prostor oduzeta nacionalizacijom, i evidentirana su u Direkciji za imovinu RS kao podnosioci zahteva za restituciju, dozvoljava se trajanje zakupa u predmetnom prostoru do donošenja zakona kojim će biti regulisan status i povraćaj nacionalizovane imovine.

Član 55

Postojeći ugovori o zakupu poslovnih, magacinskih prostorija i garaža mogu se uskladiti sa odredbama ove odluke, po zahtevu zakupaca, zaključenjem aneksa ugovora na preostalo vreme trajanja zakupa predviđenog ugovorom o zakupu.

Zakupci iz stava 1. ovog člana su u obavezi da do usklađivanja putem zaključivanja aneksa ugovora o zakupu, izmire sve dospele obaveze po osnovu postojećih ugovora o zakupu i da dostave jedno od sredstava obezbeđenja iz člana 35. ove odluke.

Zakupci koji su zaključili ugovor o zakupu poslovnog prostora na neodređeno vreme, u obavezi su - pod pretnjom raskida ugovora, da u roku od 6 (šest) meseci od donošenja ove Odluke, usklade iste ugovore sa važećom Odlukom o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama, kako u pogledu vremena trajanja zakupa tako i u pogledu dostavljanja sredstava obezbeđenja, zaključivanjem aneksa ugovora.

Pravom iz prethodnog stava mogu se koristiti samo zakupci koji su izmirili sve ugovorne obaveze prema JP "Direkcija".

Član 56

Postupci za davanje u zakup poslovnog prostora i priznavanje investicionih ulaganja kao i ulaganja u adaptaciju i rekonstrukciju poslovnog, magacinskog prostora i garaža pokrenuti do dana stupanja na snagu ove odluke okončaće se u skladu sa Odlukom o poslovnim, magacinskim prostorijama i garažama ("Sl. list opštine Pančevo - prečišćen tekst", br. 22/06 i Odluka o izmenama i dopunama Odluke o poslovnim, magacinskim prostorijama i garažama ("Sl. list opštine Pančevo", br. 29/06 i 21/07 i "Sl. grada Pančeva" br. 16/08, 8/09 i 16/09).

U slučajevima u kojima je zaključkom nadležnog organa Grada odobreno priznavanje visine uloženih sredstava u investiciono održavanje, adaptaciju ili rekonstrukciju poslovnog, magacinskog prostora, postojeći ugovori o zakupu i aneksi istih ostaju na snazi do isteka perioda za koji se plaća umanjena zakupnina po osnovu ulaganja.

Član 56a

Izuzetno, od odredaba ove odluke poslovni prostor se može, na zahtev političke stranke koja ima odborničku grupu u Skupštini grada Pančeva, odnosno poslanike, u Skupštini Republike Srbije i Skupštini AP Vojvodine, dati u zakup bez sprovođenja postupka javnog nadmetanja.

Zahtev za davanje u zakup poslovnog prostora podnosi se UO JP "Direkcija" Pančevo.

Na osnovu predloga UO JP "Direkcija" Pančevo, Gradonačelnik Grada po prethodno pribavljenom mišljenju Gradskog veća grada Pančeva donosi Rešenje o davanju u zakup poslovnog prostora.

Ugovor o zakupu poslovnog prostora zaključuje se sa JP "Direkcija" za period dok politička stranka ima odborničku odnosno poslaničku grupu iz stava 1. ovog člana.

Politička stranka, kao zakupac poslovnog prostora, je u obavezi da poslovni prostor preda zakupodavcu, u roku od 30 dana od dana prestanka postojanja odborničke grupe u Skupštini grada Pančeva, odnosno poslaničke grupe u Skupštini Republike Srbije i Skupštini AP Vojvodine.

Član 57

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o poslovnim, prostorijama i garažama ("Sl. list opštine Pančevo - prečišćen tekst", br. 22/06 i Odluka o izmenama i dopunama Odluke o poslovnim, magacinskim prostorijama i garažama ("Sl. list opštine Pančevo", br. 29/06 i 21/07 i "Sl. list grada Pančeva", br. 16/08, 8/09 i 16/09).

Član 58

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama grada Pančeva

("Sl. list grada Pančeva", br. 25/2010)

Član 7

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva", a primenjivaće se od 1. januara 2011. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmeni i dopunama
Odluke o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama grada Pančeva

("Sl. list grada Pančeva", br. 7/2011)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama grada Pančeva

("Sl. list grada Pančeva", br. 33/2011)

Član 7

JP "Direkcija" je u obavezi da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi postojeće ugovore o zakupu sa odredbama ove Odluke.

Član 8

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova na način kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada Pančeva", br. 26/2009.