ODLUKAO KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA UTVRĐIVANJE NAKNADE ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA("Sl. list grada Kruševca", br. 10/2012 - prečišćen tekst) |
Ovom Odlukom utvrđuju se kriterijumi i merila za obračun i ugovaranje visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta za područje grada Kruševca (u daljem tekstu: Grad).
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta, utvrđuje se prema zonama i nameni objekta.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta, pored kriterijuma iz stava 1. ovog člana određuje se i prema troškovima uređivanja građevinskog zemljišta (troškovi pripremanja i opremanja).
Osnov za utvrđivanje granica zona je ekonomski, odnosno tržišni kriterijum, vrednosti lokacije, gde je vrednost lokacije upravo proporcionalna njenoj atraktivnosti i izuzetnosti, saobraćajnoj opsluženosti i pristupačnosti, obimu i raznolikosti ponude u okviru zone, broju korisnika koji je poseduju, posebnim pogodnostima za određenu namenu i slično. Područje Grada podeljeno je na šest zona koje se pružaju od centra ka periferiji.
GRANICE ZONA
EKSTRA ZONA - obuhvata parcele sa leve i desne strane sledećih ulica: Ulica Pana Đukića, Ulica Mirka Tomića, Trg oktobarske revolucije, Ulica Vece Korčagina do ukršća sa Ulicom Dušanovom i Dragomira Gajića, Ulica Miloja Zakića do Kosovske, Ulica JNA do Jug Bogdanove i Dušanove, Ulica Partizanskih kurira do Ulice Jug Bogdanove.
PRVA ZONA - obuhvata prostor oivičen sledećim ulicama: Trg Mira, Jastrebačkom do Ulice Cara Lazara, Ulicom Cara Lazara do Strahinjićeve, Ulicom Strahinjićevom do Ulice Gligorija Dikića, Ulicom Gligorija Dikića do Prvomajske, Prvomajskom do Njegoševe, Njegoševom do Miloja Zakića, Miloja Zakića do granice parka Bagdala, granicom parka Bagdala do Ul. Nova Kosovska, Ul. Nova Kosovska do Ul. Radomira Jakovljevića, Ul. Radomira Jakovljevića do Ul. IV Crnogorske proleterske brigade, Ul. IV Crnogorske proleterske brigade i novoprosečenom ulicom do Ul. Hajduk Veljkove, Ul. Hajduk Veljkovom do Ul. Blagoja Parovića, Ul. Blagoja Parovića do Ul. Dragoljuba Dimitrijevića, Ul. Dragoljuba Dimitrijevića do Ul. Radovana Miloševića, Ul. Radovana Miloševića do Ul. Vece Korčagina, Ul. Vece Korčagina do Šumadijske, Šumadijskom do Ul. JNA, Ul. JNA do ukršća sa Jug Bogdanovom i Dušanovom, Ul. Jug Bogdanovom do Trga mira obuhvatajući parcele sa leve i desne strane navedenih ulica.
Ovom zonom obuhvaćene su i parcele sa leve i desne strane sledećih ulica: Ul. Ratomira Hercega od Trga mira do Garskog potoka, Ul. Cara Lazara od Strahinjićeve do Garskog potoka, Ul. Vece Korčagina od Ul. Radovana Miloševića do Ul. Save Miloševića.
DRUGA ZONA - granica prolazi Garskim potokom od Ul. Ratomira Hercega, proseca Ul. Cara Lazara i ide do Ul. Mihajla Jevtića, Ul. Mihajla Jevtića do Njegoševe, Ul. Njegoševom do Ul. Triše Kaclerovića, Ul. Triše Kaclerovića do Ul. Kosovske bitke, Ul. Kosovske bitke do Ul. Perside Šišković, Ul. Perside Šišković do Ustaničke, Ul. Ustaničkom do granice Slobodišta, granicom Slobodišta do Bruskog puta, Bruskim putem do Ul. Blagoja Parovića, Ul. Blagoja Parovića do Ul. Dragoljuba Dimitrijevića, Ul. Dragoljuba Dimitrijevića koja čini granicu između I i II zone od Ul. Kneza Miloša do Ul. Brestovačke, Ul. Brestovačkom do Ul. Milosava Pavlovića, Ul. Milosava Pavlovića do Ul. Gavrila Principa, Ul. Gavrila Principa do Ul. Kneza Miloša, Ul. Kneza Miloša do reke Rasine, rekom Rasinom do Ul. Rada Gavrilovića,
Ul. Rada Gavrilovića do Ul. 21. Srpske divizije, Ul. 21. Srpske divizije do Ul. Vece Korčagina, Ul. Vece Korčagina do Ul. Save Miloševića, Ul. Save Miloševića do Ul. Mićuna Pavlovića, Ul. Mićuna Pavlovića do Omladinske, Ul. Omladinskom, Perice Cekića i R. Dodića (samo leva strana) do Ul. Železničke, Ul. Železničkom do Ul. II Južnomoravske brigade, Ul. II južnomoravske brigade do Trga mira, železničkom prugom do Garskog potoka, obuhvatajući parcele sa leve i desne strane navedenih ulica.
Ovoj zoni pripadaju i parcele sa leve i desne strane sledećih ulica: Ljube Tripkovića od Ul. Dragoljuba Dimitrijevića do Ul. Martovskih žrtava, Ul. Vece Korčagina od Ul. 21. srpske divizije do mosta na Rasini, Ul. Nade Marković od mosta na Garskom potoku do Ul. Šeletove, Ul. 14. oktobar i Jasički put do ukrštanja sa Zapadnomoravskom magistralom - petljom M-5 i parcele u zaštitnom pojasu koje izlaze na Istočnu magistralu.
TREĆA ZONA - obuhvata ulice koje nisu obuhvaćene I i II zonom, a pripadaju KO Kruševac. Trećoj zoni pripadaju i parcele udaljene više od 50 m od Ul. 14 oktobar i Jasički put do ukrštaja sa Zapadnomoravskom magistralom-petljom M-5 i od istočne magistrale, kao i parcele sa leve i desne strane sledećih ulica: Bruski put od ul. Blagoja Parovića do puta za Mudrakovac, Ul. Predraga Stanojevića do puta za Aleksandrovac, Ul. 23 septembra do skretanja u "Trajal" obuhvatajući kompleks "Trajal", kompleks HI "Župa" i kompleks HI "Merima", Ul. Miloša Obilića od mosta na Rasini do koloseka, obuhvatajući kompleks DIP "Savremeni dom" i korporaciju "Trajal".
ČETVRTA ZONA - obuhvata prostor van katastarske opštine Kruševac obuhvaćen Generalnim urbanističkim planom Kruševca, a nije obuhvaćen trećom zonom.
PETA ZONA - obuhvata građevinsko zemljište na području grada Kruševca koje je van Generalnog urbanističkog plana Kruševca.
Namene objekta - prostora, odnosno zemljišta za koje se utvrđuje naknada su:
- stambeni objekti - prostori (stambeni objekti na zasebnim parcelama, stanovi u kolektivnim stambenim zgradama, stanovi u stambeno-poslovnim objektima, stambeni objekti u nizu, stambeni deo u okviru ateljea i prateći garažni prostor u stambenim objektima);
- proizvodno uslužni objekti i objekti trgovine - (zanatstvo, industrija, građevinarstvo, komunalni objekti TS, toplane, crpne stanice, postrojenja za vodosnabdevanje i kanalizaciju, javne garaže, otvoreni proizvodni i skladišni objekti, poljoprivredni objekti, farme za uzgoj stoke, objekti trgovine, tržni centri, diskonti, skladišta, stovarišta, pijace..);
- ostali poslovni objekti (objekti administracije, školski objekti, objekti zdravstvenih ustanova, sportski objekti, objekti kulture, ugostiteljski, hoteli, poslovno-stambeni apartmani, objekti za zabavne igre i igre na sreću i dr. kao i objekti koji služe obavljanju delatnosti od opšteg društvenog interesa koje finansiraju privatna lica (objekti za obrazovanje, socijalnu i dečju zaštitu, kulturu...);
- objekti - prostori društvenog standarda (škole, fakulteti, dečje ustanove, ustanove socijalne zaštite, zdravstvene ustanove, bolnice, objekti za banjsko lečenje, objekti kulture, objekti sporta, i dr.) gde su investitori državni organi i organizacije, organi i organizacije jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave i organizacije koje obavljaju javnu službu koje posluju sredstvima u državnoj svojini,
- poljoprivredni objekti (staje, obori, objekti za skladištenje poljoprivrednih proizvoda i mašina i dr.),
- rezervoari (rezervoari za razne tečnosti, silosi, objekti za skladištenje zrnastog materijala...)
- komercijalne benzinske pumpe,
- kompleks zemljišta (kod objekta za koje je urbanističkim planom predviđeno korišćenje slobodnih površina, troškovi uređivanja građevinskog zemljišta van objekta obračunavaju se po 1 m2 zemljišta - kompleks zemljišta (benzinske pumpe, parking prostori saobraćajnice i drugi objekti slične namene),
- parking mesta koja investitori na već uređenoj lokaciji ne mogu da obezbede - dogradnja rekonstrukcija, promena namene postojećeg prostora i sl., izgradnja, rekonstrukcija i dogradnja objekta u pešačkim zonama i građevinskim parcelama koje ne ispunjavaju uslov za izgradnju podzemnih garaža odnosno obezbeđenje dovoljnog broja nadzemnih parking mesta na samoj parceli, odnosno u slučajevima koji se ne mogu predvideti kod izdavanja rešenja o lokacijskoj dozvoli - realizacija planskih dokumenata u delu javnih površina, komunalne infrastrukture, saobraćajnica, vodotoka i slično, obezbeđenja i zaštite susednih objekata, objekata od kulturno istorijskog značaja za koje se moraju izdati konzervatorski uslovi u skladu sa odredbama posebnog zakona i dr.
Namena objekta - prostora, odnosno zemljišta, koja nisu navedena u stavu 1. ovog člana, utvrđuju se prema najsličnijoj nameni.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta se obračunava po metru kvadratnom (m2) korisne površine objekta odnosno po 1m3 za izgradnju rezervoara, čija se izgradnja predviđa planskim dokumentom na osnovu JUS U:C: 2.100 ("Sl. list SRJ" br. 32/2002), odnosno koja je određena projektom na način:
- korisna površina predstavlja podnu površinu objekta. Pri tome se u površinu uračunavaju i sve površine u nišama prozora, izloga, radijatora, ugrađenih delova nameštaja i slično;
- sve korisne površine se računaju prema merama između finalno obrađenih površina zidova. Ukoliko se mere površina uzimaju između neobrađenih zidova, odnosno iz projekta (crteža), onda se tako izračunate površine umanjuju za 3%. Ovo smanjenje se ne primenjuje ako su zidovi prefabrikovanih elemenata, čije finalno obrađene površine ne povećavaju debljinu zida označenu na crtežu, ukoliko su projektom predviđeni neobrađeni zidovi. kao i ukoliko se mere uzimaju iz projekta izvedenog stanja;
- površina objekta društvenog standarda je površina svih radnih, pomoćnih i pratećih prostorija sa pripadajućim komunikacijama;
- stambena površina je zbir svih podnih površina u stanovima u kolektivnoj stambenoj zgradi (izuzimajući komunikacije i zajedničke prostorije van stanova) i površina stanova u stambeno-poslovnim objektima;
- površina privredno-proizvodnog prostora je površina svih radnih, pomoćnih i pratećih prostorija sa pripadajućim komunikacijama i pratećim poslovnim odnosno kancelarijskim prostorom;
- površina poslovno - uslužnog prostora je ukupna neto površina svih prostora;
- površina poslovno-komercijalnog prostora je površina svih radnih, pomoćnih i pratećih prostorija sa pripadajućim komunikacijama;
- površina objekata diplomatsko-konzularnih predstavništava (ambasada) i rezidencija je površina svih radnih, pomoćnih i pratećih prostorija sa pripadajućim komunikacijama;
- površina pripadajućeg garažnog prostora je površina garažnih mesta bez komunikacija;
- površina individualnih stambenih objekata je površina svih podnih površina u porodičnoj stambenoj zgradi, uključujući komunikacije i pomoćne prostorije.
Visina naknade za uređivanje građevinskog zemljišta, utvrđena ovom Odlukom, koriguje se sledećim koeficijentima:
1. Koeficijent 0,75
1.1. površine u potkrovnim etažama, galerije u zatvorenom prostoru i sl.;
1.2. površine u podrumskim i suterenskim etažama;
1.3. nadstrešnice uz benzinske pumpe;
1.4. garaže (samo za garažno mesto bez komunikacija);
2. Koeficijent 0,50
2.1. svi pomoćni zidani objekti uz porodične stambene objekte (ostave, šupe...)
2.2. otvoreni bazeni i otvoreni sportski tereni uz porodičnu stambenu zgradu
2.3. otvoreni i poluotvoreni prostori (balkoni, terase, lođe, tremovi, nadstrešnice i sl.)
3. Koeficijent 0,25
3.1. objekti javne namene rekreativno - sportski objekti i objekti zabave i razonode na otvorenom prostoru, razna igrališta, prostor oko bazena,....),
3.2. poljoprivredni objekti (staje, obori, objekti za skladištenje poljoprivrednih proizvoda i mašina i dr...).
Naknada se ne obračunava za površine liftova i komunalnih postrojenja.
II - NAKNADA ZA UREĐIVANJE JAVNOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA
Naknadu za uređivanje javnog građevinskog zemljišta po ovoj Odluci plaća lice koje je dobilo zemljište u zakup, lice koje ima pravo korišćenja zemljišta, pravo građenja, koje vrši adaptaciju, rekonstrukciju, dogradnju, odnosno uvek kada gradnjom stiče novu, uvećanu korisnu površinu, kada vrši promenu namene i izgradnju privremenog objekta, kao i vlasnici objekata izgrađenih, odnosno rekonstruisanih bez građevinske dozvole.
Uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata njegovo pripremanje i opremanje
Pripremanje zemljišta obuhvata istražne radove, izradu geodetskih, geoloških i drugih podloga, izradu planske i tehničke dokumentacije, programa za uređivanje zemljišta, raseljavanje, rušenje objekata, saniranje terena i druge radove.
Opremanje zemljišta obuhvata izgradnju objekata komunalne infrastrukture i izgradnju i uređenje površina javne namene.
Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja, koje donosi jedinica lokalne samouprave.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata troškove infrastrukture koje investitor posebno ugovora sa nadležnim preduzećima (elektrodistributivni objekti i mreža, TT objekti i mreža, kablovski distributivni sistem, toplifikacija, gasifikacija i dr.).
Radovi na izgradnji komunalnih objekata, u delu koji služi samo pojedinim stambenim zgradama ili objektima druge namene, u cilju povezivanja tih objekata sa odgovarajućim sistemima gradske komunalne infrastrukture, smatraju se sastavnim delovima objekata kojima služe, ne iskazuju se u okviru radova na uređivanju gradskog građevinskog zemljišta i nisu sadržani u naknadi za uređivanje građevinskog zemljišta. Izvođenje i finansiranje ovih radova snose lica iz člana 7. ove Odluke.
Visina naknade za uređivanje građevinskog zemljišta utvrđuje se u zavisnosti od:
- troškova uređivanja građevinskog zemljišta,
- namene objekta - prostora (odnosno zemljišta) predviđenog za izgradnju.
Troškovi za ranije izvedene radove na uređivanju javnog građevinskog zemljišta obračunavaju se na osnovu stepena izgrađenosti i komunalne opremljenosti prostora koji okružuje građevinsko zemljište za koje se utvrđuju troškovi uređivanja, a prema površini objekta odnosno prostora koji se gradi.
Ako građevinsko zemljište nije opremljeno osnovnim komunalnim objektima, iznos naknade za uređivanje građevinskog zemljišta koji je utvrđen u skladu sa kriterijumima iz ove Odluke umanjuje se srazmerno iznosu na ime osnovnih komunalnih objekata koji nedostaju.
Stopa umanjenja iznosi:
- za uličnu vodovodnu mrežu |
7% |
- za fekalnu kanalizaciju |
12% |
- za niskonaponsku elektro mrežu |
17% |
Ukoliko su lica iz člana 7. ove Odluke plaćala mesni samodoprinos za izgradnju saobraćajnica sa savremenim zastorom i trotoarom, stopa umanjenja iznosa naknade iznosi:
- za saobraćajnice sa savremenim zastorom |
33% |
- za trotoare |
8% |
Neizgrađeno građevinsko zemljište koje nije opremljeno u smislu ove Odluke, a nalazi se u obuhvatu plana generalne regulacije, odnosno plana detaljne regulacije, može se komunalno opremiti i sredstvima fizičkih i pravnih lica.
Lice iz stava 1. ovog člana podnosi JP "Direkciji za urbanizam i izgradnju" Kruševac predlog o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture.
Ako JP "Direkcija za urbanizam i izgradnju" Kruševac utvrdi da je predmetna zona, odnosno lokacija u obuhvatu plana generalne regulacije, odnosno plana detaljne regulacije i da je podnosilac vlasnik građevinskog zemljišta sačiniće uslove o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture, koji naročito sadrži: podatke o lokaciji, odnosno zoni, podatke iz urbanističkog plana i tehničke uslove za izgradnju komunalne infrastrukture, podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta, granice lokacije koja se oprema sa popisom katastarskih parcela, rok izgradnje, obavezu jedinice lokalne samouprave kao investitora za pribavljanje lokacijske, građevinske i upotrebne dozvole, kao i obavezu da obezbedi i finansira stručni nadzor u toku izvođenja radova, obavezu vlasnika zemljišta za finansiranje izrade tehničke dokumentacije, stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenja radova, obavezu vlasnika građevinskog zemljišta da izvrši izbor izvođača radova, obavezu predaje izgrađenih objekata komunalne infrastrukture i drugih objekata javne namene u svojinu gradu Kruševcu, stvarne troškove izgradnje komunalne infrastrukture, kao i visinu umanjenja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta za investitora objekta koji će biti građen na toj lokaciji, odnosno zoni.
Za objekte koji će se graditi na lokaciji, odnosno zoni koja se komunalno oprema sredstvima vlasnika, naknada za uređivanje građevinskog zemljišta se umanjuje za stvarne troškove komunalnog opremanja, a najviše do 60% od visine naknade utvrđene prema merilima za obračun za tu lokaciju, odnosno zonu.
Ako vlasnik građevinskog zemljišta prihvati uslove iz stava 3. ovog člana, nadležni organ predlog o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sa predlogom ugovora dostavlja Skupštini grada Kruševca na odlučivanje.
Odluka Skupštine grada Kruševca o prihvatanju predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika građevinskog zemljišta sadrži i ovlašćenje JP "Direkciji za urbanizam i izgradnju" Kruševac za zaključivanje ugovora kojim se bliže uređuju odnosi nastali povodom prihvatanja predloga o finansiranju izgradnje komunalne infrastrukture sredstvima vlasnika.
JP "Direkcija za urbanizam i izgradnju" Kruševac zaključuje sa vlasnikom zemljišta ugovor u roku od 30 dana od dana donošenja odluke iz stava 6. ovog člana, kojim se uređuju odnosi vezani za finansiranje izgradnje komunalne infrastrukture.
Ukoliko investitor bespravno podignutog objekta prilikom pribavljanja naknadnog odobrenja za izgradnju ima učešće u izgradnji komunalnog objekta ovo učešće će se priznati investitoru.
Umanjenje po osnovu učešća u izgradnji komunalnih objekata se ne priznaje investitorima prilikom izgradnje, nadziđivanja i izdavanja naknadnog odobrenja za izgrađene objekte ukoliko na parceli postoje legalni izgrađeni objekti.
Eventualno učešće investitora u izgradnji komunalne infrastrukture kod obračuna naknade za uređivanje za izgradnju objekta, na neizgrađenim parcelama, priznaće se shodno čl. 11. ove Odluke.
Učešće iz prethodnih stavova priznaće se shodno odredbama člana 11. ove Odluke.
Naknada za uređivanje javnog građevinskog zemljišta obračunava se na osnovu zona utvrđenih ovom Odlukom, pri čemu se u okviru svake zone utvrđuje visina naknade za različite namene.
Red. br. |
Namena zemljišta - objekti |
Naknada na mesečnom nivou bod/m2 objekta |
|||||
Ekstra zona |
zona I |
zona II |
zona III |
zona IV |
zona V |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1. |
Stambeni objekti |
22,61 |
19,56 |
15,28 |
11,61 |
7,94 |
0 |
2. |
Privredno-uslužni i trgovinski objekti |
45,22 |
39,11 |
30,55 |
23,22 |
15,89 |
12,22 |
3. |
Ostali poslovni objekti |
56,22 |
47,06 |
37,89 |
28,11 |
19,56 |
15,28 |
4. |
Objekti društvenog standarda |
17,10 |
14,66 |
12,22 |
8,55 |
6,11 |
4,88 |
5. |
Poljoprivredni objekti |
- |
- |
4,59 |
3,82 |
2,68 |
0 |
6. |
Rezervoari |
18,33 |
16,82 |
15,28 |
12,98 |
8,41 |
6,11 |
7. |
Komercijalne benzinske pumpe |
91,66 |
85,55 |
81,73 |
65,70 |
41,25 |
30,55 |
8. |
Kompleks zemljišta uz objekat |
14,66 |
13,45 |
12,22 |
10,40 |
6,72 |
4,88 |
9. |
Nedostajuća parking mesta |
253,31 |
211,09 |
168,87 |
151,98 |
126,65 |
/ |
Višeporodičnim stambenim objektima, u smislu ove Odluke smatraju se objekti koji imaju više od dve stambene jedinice i za njih se utvrđuje naknada za uređivanje građevinskog zemljišta na osnovu iznosa utvrđenih u tabeli pomnoženog koeficijentom 2,0.
Višeporodičnim stambenim objektima, u smislu ove Odluke smatraju se i nadgradnja nad postojećim višeporodičnim stambenim objektima i za njih se utvrđuje naknada za uređivanje građevinskog zemljišta na osnovu iznosa utvrđenih u tabeli pomnožen koeficijentom 2,0.
Naknada za parcele koje se nalaze sa obe strane ulica koje predstavljaju granicu između dve zone ili na uglu različitih zona, obračun troškova se vrši prema skupljoj tarifi.
Za parking mesta koja investitor ukida u postupku izmene građevinske dozvole i glavnog projekta kao i prilikom promene namene postojećeg prostora, investitor je dužan da izvrši doplatu za svako ukinuto i nedostajuće parking mesto kao i za promenu namene garažnog prostora u iznosu utvrđenom u tabeli. U BID zoni, naknada za nedostajuće parking mesto iznosi 295,74 boda po m2.
Investitori novih poslovnih objekata iz člana 14. stav 1. tačke 2. 3. i 7. mogu ostvariti i pravo na umanjenje naknade prema broju novozaposlenih radnika na neodređeno vreme i to:
- investitorima novih poslovnih objekata za minimum 10 radnika umanjuje se naknada za 5%,
- za svakog sledećeg zaposlenog preko gore utvrđenog minimuma umanjuje se naknada po 0,5%, a najviše 100% za 200 zaposlenih.
Radi ostvarivanja prava na umanjenje naknade prema broju zaposlenih, investitor je dužan da podnese elaborat koji će obavezno sadržati podatke o tehnološkom postupku, proizvodnom programu i kapacitetu, veličine parcele, proizvodnih, poslovnih i ostalih objekata i broju novozaposlenih radnika koji će dostići najkasnije šest meseci posle početka obavljanja delatnosti. Mišljenje o elaboratu daje Odeljenje za finansije, privredu i ekologiju, na osnovu koga Gradsko veće zaključkom nalaže Odseku za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda da sa investitorom sklopi Ugovor o regulisanju međusobnih prava i obaveza oko uređivanja građevinskog zemljišta sa odgovarajućim popustom. Elaborat i Zaključak Gradskog veća predstavljaju sastavni deo Ugovora o regulisanju međusobnih prava i obaveza oko uređivanja građevinskog zemljišta.
Naknada za uređivanje građevinskog zemljišta, obračunata po ovoj Odluci umanjuje se:
- u visini od 20% za objekte iz člana 4. ove Odluke čiji su obveznici državni organi i organizacije, organi i organizacije jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave i organizacije koje obavljaju javnu službu koje posluju sredstvima u državnoj svojini, za objekte po nameni koji su u funkciji njihove delatnosti;
- u visini od 20% za stanove Fonda solidarnosti, za stanove koje gradi i finansira Fondacija za rešavanje stambenih potreba mladih radnika i stanove za socijalno ugrožena lica o čemu odluku donosi Gradonačelnik Grada Kruševca, a čija izgradnja se finansira iz budžeta;
- verski objekti oslobađaju se plaćanja naknade za uređivanje javnog građevinskog zemljišta
- za izgradnju stanova za raseljavanje za potrebe Direkcije za urbanizam i izgradnju Kruševac JP, koji služe za pripremanje javnog i ostalog građevinskog zemljišta za izgradnju objekta infrastrukture i pripremanje lokacija, naknade za uređivanje građevinskog zemljišta se ne ugovara i ne plaća.
- za izgradnju i legalizaciju objekata gde je investitor grad Kruševac ili gde su investitori direktni ili indirektni korisnici budžeta grada Kruševca ne plaća se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta.
Investitor ne podleže obavezi plaćanja naknade u slučaju rekonstrukcije, odnosno izvođenja građevinskih i drugih radova na postojećem, legalnom objektu ukoliko nema odstupanja kako u horizontalnom tako i u vertikalnom gabaritu.
Ako se prilikom izgradnje ruši postojeći legalan objekat, a na osnovu rešenja nadležnog organa ili za koji je plaćena naknada kao za objekte trajnog karaktera i gradi novi objekat na istoj lokaciji, naknada za uređivanje građevinskog zemljišta obračunava se samo za razliku u površini prema nameni i karakteru objekta koji se ruši i objekta koji se gradi.
Pretvaranjem stambenog, garažnog i pomoćnog prostora u poslovni prostor plaća se naknada za uređivanje građevinskog zemljišta za poslovni prostor umanjen za iznos naknade za stambeni, garažni i pomoćni prostor u okviru izgrađenih površina.
Pretvaranjem pomoćnog prostora u stambeni plaća se naknada za stambeni prostor umanjen za naknadu za pomoćni prostor u okviru izgrađenih površina.
Pretvaranjem tavanskog u korisni prostor naknada za uređivanje građevinskog zemljišta se obračunava po istim kriterijumima iz prethodnih stavova (namena prostora, komunalna opremljenost, zona...).
Pretvaranjem stambenog prostora u pomoćni ili poslovnog prostora u stambeni ili pomoćni prostor za istu površinu, naknada za uređivanje građevinskog zemljišta se ne obračunava.
Za objekte sa višenamenskim sadržajem, naknada se utvrđuje za svaku namenu posebno, a po navedenim kriterijumima.
Vrednost boda u dinarima iz člana 1. i člana 3. ove Odluke utvrđuju se na osnovu srednjeg kursa evra (kursna lista NBS) na prvi radni dan u mesecu za tekući mesec i odnosi se na ugovore koji se zaključuju u tom mesecu, gde je vrednost boda ekvivalentna vrednosti jednog evra.
Prava i obaveze u pogledu naknade za uređivanje građevinskog zemljišta investitor uređuje ugovorom koji zaključuje sa Gradskom upravom grada Kruševca - Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda (u daljem tekstu: Odeljenje).
U ime grada Kruševca, ugovor iz stava 1. ovog člana zaključuje Gradonačelnik grada, odnosno lice koje ovlasti.
Ugovor iz prethodnog stava pored osnovnih elemenata (broj parcele, površina, površina objekta koji se gradi...) treba da sadrži i to:
- ukupan iznos naknade koju je dužan da plati investitor;
- dinamiku plaćanja ugovorenog iznosa naknade, odnosno dinamiku izvršenja ugovorenih radova na uređivanju zemljišta;
- strukturu radova na uređivanju zemljišta na koje se odnosi ugovorena naknada, odnosno funkcionalne karakteristike tih radova sa stanovišta pogodnosti koje pružaju investitoru;
- druga prava i obaveze koje se odnose na uređivanje građevinskog zemljišta, odnosno na privođenje građevinske parcele planiranoj nameni;
- okolnosti i postupak po kojima će se vršiti izmene i dopune ugovorenih prava i obaveza.
Uslov za zaključivanje ugovora u pogledu naknade za uređivanje građevinskog zemljišta je da investitor nema dospele, a neizmirene obaveze po ranije zaključenim ugovorima i ostalim lokalnim izvornim prihodima koje administrira Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda.
Naknada obračunata po ovoj Odluci plaća se jednokratno ili u ratama.
U slučaju plaćanja naknade za uređivanje javnog građevinskog zemljišta, jednokratnom uplatom na dan zaključenja ugovora, obveznik ima pravo na umanjenje naknade za 25%.
Obveznik koji otpočne plaćanje naknade u ratama zatim uplatu preostalog duga izvrši odjednom, ima pravo na umanjenje naknade za 20% na preostali revalorizovani nedospeli iznos.
U slučaju plaćanja naknade u ratama, obveznik vrši plaćanje na sledeći način:
- prvu ratu u visini od 20% od utvrđene naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;
- za legalizaciju objekta preostali iznos utvrđene naknade u jednakim mesečnim ratama, i to:
- za fizička lica do 60 mesečnih rata, s tim da mesečna rata ne može biti manja od 1.000 dinara, a za pravna lica do 36 mesečnih rata, s tim da mesečna rata ne može biti manja od 7.000 dinara.
- za izgradnju, dogradnju, nadziđivanje objekata i sl. preostali iznos utvrđene naknade u jednakim mesečnim i to do 36 mesečnih rata za fizička lica, s tim da mesečna rata ne može biti manja od 1.000 dinara i do 36 mesečnih rata za pravna lica, s tim da mesečna rata ne može biti manja od 7.000 dinara.
Rate podležu usklađivanju prema pokazatelju rasta cena na malo, a u skladu sa čl. 20. ove Odluke.
Radi obezbeđenja plaćanja naknade u postupku legalizacije, obveznik je dužan da Odeljenju dostavi jedan od instrumenata obezbeđenja plaćanja: bankarsku garanciju "bez prigovora" i naplativu "na prvi poziv", sa klauzulom o uključenju revalorizacije u garanciju; hipoteku u korist Gradske uprave grada Kruševca, menice, neopozivo ugovorno ovlašćenje ili drugi instrument obezbeđenja koje odredi Odeljenje pri ugovaranju, a u skladu sa propisima. Naplatu ovih instrumenata Odeljenje će vršiti u korist propisanih uplatnih računa.
Radi obezbeđenja plaćanja naknade u postupku izgradnje objekta, obveznik je dužan da gradu Kruševcu dostavi: bankarsku garanciju, "bez prigovora" i naplativu "na prvi poziv", s klauzulom o uključenju revalorizacijom u garanciji: Naplatu ovog instrumenta vršiće grad Kruševac u korist propisanih uplatnih računa.
U cilju ostvarivanja prava na umanjenje naknade prema broju novozaposlenih, a radi osiguranja ispunjenja obaveza po elaboratu investitor je dužan da Odeljenju dostavi jedan od instrumenata obezbeđenja plaćanja: bankarsku garanciju "bez prigovora" i naplativu "na prvi poziv", sa klauzulom o uključenju revalorizacije u garanciju; hipoteku u korist Gradske uprave grada Kruševca, Ugovor o jemstvu sa blanko menicama i meničnim ovlašćenjem ili drugi instrument obezbeđenja koji odredi Odeljenje pri ugovaranju, a u skladu sa propisima. Naplatu ovih instrumenata Odeljenje će vršiti u korist propisanih uplatnih računa.
Ukoliko po proteku roka iz elaborata, investitor ne izvrši obaveze na osnovu kojih je ostvario pravo na umanjenje, Odeljenje će aktivirati sredstva obezbeđenja i izvršiće naplatu ostvarenog umanjenja sa obračunatom revalorizacijom mesečnog rasta cena na malo za period od zaključivanja ugovora do roka za ispunjenje obaveza.
Kod plaćanja u ratama, uplata prve rate u iznosu od 20% na ime naknade za uređivanje građevinskog zemljišta predstavlja uslov za prijavu radova.
Zaključenje ugovora i plaćena ukupna naknada za uređivanje građevinskog zemljišta po završnom obračunu, predstavlja jedan od uslova za dobijanje upotrebne dozvole.
Potvrdu o izmirenim obavezama izdaje Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda.
Prilikom obračuna naknade za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekata stranih ulagača, na prava i obaveze stranih ulagača primenjuju se odredbe Zakona o stranim ulaganjima.
Investitori koji su sa Odsekom ili Direkcijom za urbanizam i izgradnju Kruševac JP, zaključili Ugovor o regulisanju naknade pre stupanja na snagu ove Odluke nastavljaju izvršavanje svojih obaveza prema zaključenim ugovorima.
Prečišćen tekst Odluke o kriterijumima i merilima za utvrđivanje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata:
Odluku o kriterijumima za utvrđivanje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta objavljenu u "Službenom listu grada Kruševca" broj 12/09, kao i izmene i dopune Odluke objavljene u "Službenom listu grada Kruševca" broj 1/10, 2//10, 4/10, 7/10, 3/11, 6/11 i 8/12.