PRAVILNIK

O ODOBRAVANJU SREDSTAVA I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJE OPŠTI INTERES U OBLASTI SPORTA NA TERITORIJI GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 10/2012)

 

I - OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuju se kriterijumi i način odobravanja programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta i dodele sredstava, izgled i sadržina predloga godišnjeg programa i posebnih programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa.

II - OBEZBEĐIVANJE SREDSTAVA ZA OSTVARIVANJE POTREBA I INTERESA U OBLASTI SPORTA

Član 2

Sredstva za ostvarivanje potreba i interesa u oblasti sporta na teritoriji Grada, utvrđenih Zakonom o sportu (u daljem tekstu: Zakon), obezbeđuju se u budžetu Grada.

Član 3

Sredstva iz člana 2. ove Odluke koristiće se u skladu sa Zakonom za:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sporta za sve, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) organizaciju sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

4) sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u evropskim klupskim takmičenjima;

6) predškolski i školski sport (rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač ili član jedinica lokalne samouprave;

8) aktivnosti sportskih organizacija, sportskih društava, udruženja, teritorijalnih sportskih saveza, granskih sportskih saveza u zavisnosti od toga da li je sportska grana od značaja za Grad, koja je kategorija sportske grane, koliko sportista okuplja, u kojoj meri se unapređuje stručni rad, u kom rangu takmičenja sportska organizacija učestvuje i u kojoj meri se povećava obuhvat bavljenja građana sportom;

9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) sprečavanje negativnih pojava u sportu;

12) edukaciju, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta u Gradu, istraživačko-razvojne projekte i izdavanje sportskih publikacija;

14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini;

16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Sredstva za realizaciju sportskih interesa iz tačke 10), 15) i 16) ovog člana obezbediće se u skladu sa posebnim pravilima koje će utvrditi Gradsko veće grada Kruševca.

Član 4

Analizu i ocenu podnetih predloga godišnjih i posebnih programa vrši Komisija koju posebnim Rešenjem obrazuje Gradsko veće grada Kruševca (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Član 5

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 3. ovog Pravilnika ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i to:

1. Za tačke 1), 3), 4), 6), 8), 12), 13) i 14) na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program) programe podnosi teritorijalni sportski savez Grada, a ostale godišnje programe iz tačaka 2), 7), 15) i 16) programe podnose nosioci tih programa

2. Za tačke 5), 9), 10) i 11) po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).

Sredstva za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu raspoređuju se programom raspodele sredstava po namenama.

Gradsko veće, na predlog Komisije, donosi Rešenje o odobrenju godišnjih i posebnih programa u oblasti sporta na teritoriji Grada, kojim se utvrđuje iznos sredstava za njihovu realizaciju.

Korisnici sredstava iz stava 1. ovog člana ostvaruju prihode i iz donacija, sponzorstava, sopstvenih prihoda i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Član 6

Delatnost i programi organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač lokalna samouprava ostvaruje se u skladu sa Zakonom o javnim službama.

III - USLOVI, KRITERIJUMI, NAČIN I POSTUPAK DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETA GRADA ZA GODIŠNJE I POSEBNE PROGRAME

Član 7

Ovlašćeni podnosioci godišnjih programa su:

1. Teritorijalni Sportski savez grada Kruševca za svoj program, kao nosilac programa,

2. Teritorijalni Sportski savez grada Kruševca za programe svojih članova radi ostvarivanja opšteg interesa iz člana 3. stav 1. tačka 7., kao predlagač programa (nosioci programa su članice),

3. Sportski klubovi koji nisu članovi teritorijalnog Sportskog saveza i druga udruženja, kao nosioci svojih programa, radi ostvarivanja opšteg interesa iz člana 3.

Nosioci programa koji podnesu godišnji program u kojem su obuhvaćene i aktivnosti od opšteg interesa za koje se saglasno članu 137. Zakona podnose posebni programi, ne mogu za iste aktivnosti da podnesu i poseban program po javnom pozivu.

Predlozi godišnjih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa.

Član 8

Sportska udruženja koja su učlanjena u teritorijalni Sportski savez, dostavljaju predloge svojih godišnjih programa Komisiji, preko teritorijalnog sportskog saveza.

Član 9

Sportskom, odnosno drugom udruženju (u daljem tekstu: nosilac programa) mogu da se dodele sredstva iz budžeta Grada, na osnovu podnetog predloga godišnjeg programa, pod uslovom da ispunjava opšte i posebne uslove odnosno kriterijume.

Opšti uslovi su da je nosilac programa:

1. upisan u registar kod nadležnog organa,

2.   posluje na nedobitnoj osnovi,

3. ima sedište i svoju aktivnost realizuje na teritoriji Grada,

4. nije u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti,

5. nema blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja,

6. nije u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojom delatnošću,

7. je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa,

8. je prethodno obavljao delatnost najmanje 6 (šest) meseci,

9. je sa uspehom realizovao odobreni program prethodne godine,

10. angažuje najmanje jednog sportskog stručnjaka koji ima zakonom predviđene kvalifikacije za rad u sportu, i

11. ima obezbeđen prostor za realizaciju programa,

12. da je podnet od strane ovlašćenog predlagača programa.

Posebni kriterijumi:

1. da je od interesa za Grad Kruševac;

2. da sadržinom i kvalitetom program doprinosi ostvarivanju opšteg interesa u oblasti sporta kroz povećanje obuhvata dece, unapređenja zdravlja korisnika, povećanje broja grupa, unapređenja stručnog rada;

3. da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza za nosioce programa iz člana 3. tačka 7.

4. da je u skladu sa kriterijumima iz Odluke o kategorizaciji sportskih grana i sportskih organizacija na teritoriji grada Kruševca;

5. da se realizuje na teritoriji grada Kruševca;

6. da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Gradu Kruševcu tako da se povećava broj sportista, unapređuje stručni rad, povećava obuhvat građana bavljenjem sportom i sl.;

7. da će se realizovati u tekućoj godini;

8. da je obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora,

9. da su direktni troškovi realizacije programa opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije programa;

10. da dodatni (indirektni) opravdani troškovi nosioca programa ne prelaze 20% od direktnih opravdanih troškova realizacije programa.

Pod direktnim troškovima smatra se: zakup prostora za sportske aktivnosti, angažovanje sportskih stručnjaka koji realizuju program redovnih odnosno posebnih aktivnosti, redovne lekarske preglede sportista, osiguranje sportista, nabavku sportske opreme, rekvizita i sprava, transport sportske opreme, prevoz i smeštaj sportista na pripremama i takmičenjima, sudijske takse i kotizacije za takmičenje, štampanje publikacija i materijala, informisanje javnosti.

Pod indirektnim opravdanim troškovima smatra se: naknada za rad lica koja učestvuju u realizaciji programa - najviše dve prosečne bruto zarade u Republici Srbiji, prema podacima organa nadležnog za poslove statistike; za troškove putovanja i dnevnica lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine uobičajenih troškova, u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike; za troškove kupovine opreme i plaćanja usluga (npr. hotelske usluge) - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredbi i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).

Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.

Član 10

Izuzetno, sportskom odnosno drugom udruženju, mogu se dodeliti stimulativna sredstva za realizaciju godišnjeg programa od izuzetnog značaja za unapređenje i razvoj sporta na teritoriji grada.

Rešenjem o odobrenju programa iz stava 1, ovog člana donosi Gradsko veće na obrazložen predlog Komisije.

Član 11

U skladu sa Programskim kalendarom utvrđenim članom 118. stav 1. Zakona, nosioci programa dostavljaju svoje predloge godišnjih programa Komisiji za izbor godišnjih i posebnih programa u oblasti sporta (u daljem tekstu: Komisija).

Član 12

Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko posebnog računa navedenog u predlogu programa.

Član 13

Za podnošenje predloga godišnjih programa objavljuju se javna obaveštenja na sajtu grada Kruševca i u prostorijama teritorijalnog Sportskog saveza Kruševca.

Član 14

Predlog godišnjeg programa, odnosno aplikacionog formulara, i to: Obrazac 1 - Predlog godišnjih programa, podnose ovlašćeni podnosioci programa iz člana 7. ovog Pravilnika.

Član 15

Ako predlog programa podnosi teritorijalni Sportski savez, objedinjeno za svoj program i programe svojih članova radi ostvarivanja opšteg interesa iz člana 3. stav 1. tačka 7., predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga.

Član 16

Nakon izvršene analize i ocene podnetih predloga godišnjih programa, Komisija sačinjava obrazložen predlog godišnjih programa u oblasti sporta na teritoriji Grada za narednu budžetsku godinu koji mogu da se finansiraju iz budžeta Grada, i predlaže iznos sredstava za svaki pojedinačni program.

Član 17

Na osnovu posebnih programa sredstva iz člana 3. tačke 5., 9., 10. i 11. ovog Pravilnika, obezbeđuju se iz budžeta Grada Kruševca.

Član 18

Nosiocu programa mogu da se dodele sredstva iz budžeta Grada, na osnovu podnetog predloga posebnog programa, pod uslovom da:

1. je upisano u registar kod nadležnog organa,

2. posluje na nedobitnoj osnovi,

3. ima sedište i svoju aktivnost realizuje na teritoriji Grada,

4. nije u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti,

5. nema blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja,

6. nije u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjeno za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojom delatnošću,

7. je direktno odgovorno za pripremu i izvođenje programa,

8. je prethodno obavljalo delatnost najmanje godinu dana,

9. je sa uspehom realizovalo odobreni program prethodne godine,

10. angažuje najmanje jednog sportskog stručnjaka koji ima zakonom predviđene kvalifikacije za rad u sportu,

11. ima obezbeđen prostor za realizaciju programa,

12. se realizuje na teritoriji grada Kruševca, osim programa učešća u evropskim klupskim takmičenjima.

Član 19

Javni poziv (konkurs) za finansiranje posebnih programa raspisuje Komisija, uz saglasnost Gradonačelnika grada Kruševca (u daljem tekstu: Gradonačelnik), u roku usklađenom sa Programskim kalendarom utvrđenim članom 118. stav 2. Zakona, odnosno najkasnije do 1. marta tekuće godine za tu godinu.

Konkurs traje 30 dana.

Konkurs iz stava 1. ovog člana objavljuje se u sredstvima javnog informisanja.

Konkurs iz stava 1. ovog člana sadrži:

- posebne aktivnosti iz člana 16. ovog Pravilnika za koje se Konkurs sprovodi,

- datum objavljivanja Konkursa,

- ukupan iznos sredstava za realizaciju posebnih programa,

- moguće učesnike Konkursa,

- rok za podnošenje prijave na Konkurs,

- obrazac prijave na Konkurs,

- podatke o dokumentaciji koju je potrebno priložiti uz prijavu na Konkurs i

- obaveštenje o načinu popunjavanja obrasca programa i o dokumentaciji koja se prilaže uz prijavu na Konkurs.

Član 20

Analizu i ocenu podnetih predloga posebnih programa vrši Komisija iz člana 4. ovog Pravilnika.

Član 21

Nakon izvršene analize i ocene podnetih predloga posebnih programa, Komisija sačinjava obrazložen predlog posebnih programa u oblasti sporta na teritoriji Grada koji mogu da se finansiraju iz budžeta Grada, i predlaže iznos sredstava za svaki pojedinačni program.

Član 22

Gradsko veće, na predlog Komisije, donosi Rešenje o odobrenju posebnih programa u oblasti sporta na teritoriji Grada, kojim se odobravaju posebni programi i utvrđuje iznos sredstava za njihovu realizaciju.

Član 23

Godišnji i posebni programi, finansiraju se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Finansiranje aktivnosti iz godišnjih i posebnih programa može da obuhvati samo deo zarada zaposlenih, materijalnih troškova i administrativnih troškova, a najviše do 20% od odobrene visine sredstava iz budžeta Grada za taj program.

Programi iz čl. 3. tačka 1., 2. i 6. ovog Pravilnika imaju prioritet pri izboru programa.

Član 24

Prava i obaveze nosilaca programa čiji je program odobren rešenjem iz čl. 17. i 23. ovog Pravilnika, uređuju se ugovorom o dodeli sredstava za realizaciju programa.

Član 25

Izuzetno, sportskom, odnosno drugom udruženju mogu da se dodele sredstva za realizaciju posebnih programa iz člana 17. ovog Pravilnika i na osnovu podnetog predloga posebnog programa u toku godine, bez javnog poziva, ukoliko program iz objektivnih razloga nije mogao da bude podnet u rokovima utvrđenim čl. 11. i 19. ove odluke, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Rešenjem o odobrenju programa iz stava 1. ovog člana koje donosi Gradsko veće na obrazložen predlog Komisije, utvrđuje se i iznos sredstava za njegovu realizaciju.

Međusobna prava i obaveze između sportskog, odnosno drugog udruženja čiji je program odobren rešenjem Gradskog veća iz stava 2. ovog člana, uređuju se ugovorom o dodeli sredstava za realizaciju programa.

Član 26

Predlozi godišnjih i posebnih programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:

1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o organizaciji i predloženom programu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje organizacije;

2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu, jezikom i pismom u službenoj upotrebi.

3) da je potpun;

4) da je podnet u propisanom roku.

Član 27

Uz predlog programa podnosi se dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta i izjava da ne postoje prepreke iz člana 9. stav 2. tačke 4), 5) i 6) ovog Pravilnika.

Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti popunjeni i dostavljeni u tri primerka, s tim da obrazac predloga programa treba biti dostavljen i u elektronskoj formi (CD).

IV - ZAKLJUČENJE UGOVORA

Član 28

Sa nosiocem odobrenog godišnjeg odnosno posebnog programa, u skladu sa Zakonom, Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Izuzetno, za godišnje programe iz člana 3. tačka 6. ovog Pravilnika, kad je predlagač programa teritorijalni Sportski savez, Ugovor zaključuju Gradonačelnik i teritorijalni Sportski savez grada Kruševca.

Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno Zakonu smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ako su odobrenom programu, prema kriterijumima utvrđenim ovim Pravilnikom, dodeljena manja sredstva za realizaciju od sredstava navedenih u budžetu predloga programa, pre zaključenja ugovora, podnosilac programa usklađuje budžet programa sa visinom raspoloživih sredstava, odnosno izmenu budžeta predloga programa, ili dokaz da je obezbedio dodatna sredstva za realizaciju programa, najkasnije u roku od osam dana.

Član 29

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta grada, prema dinamici ispostavljene dokumentacije za naplatu.

V - IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 30

Nosioci odobrenih godišnjih i posebnih programa obavezni su da Komisiji, na njen zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Kruševca.

Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog meseca odnosno kvartala u toku realizacije programa, na posebnom obrascu, ako ovim Pravilnikom nije drugačije određeno.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Podnosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).

Gradonačelnik, na predlog Komisije, može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako podnosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.

Nosilac programa je u obavezi da u roku od 15 dana od završetka realizacije programa dostavi Komisiji završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa, sa fotokopijama kompletne dokumentacije o utrošku sredstava, overene sopstvenim pečatom.

Izveštaj iz prethodnog stava podnosi se na posebnom obrascu.

Komisija razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.

Član 31

Komisija vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, sa ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.

Član 32

Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj sredstava u budžet grada Kruševca.

Član 33

Nosilac odobrenog programa najmanje jednom godišnje čini dostupnim javnosti izveštaje o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavlja Komisiji.

Izveštaj iz prethodnog stava može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta grada Kruševca.

VI - KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 34

Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju Komisiji sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa pet godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da Komisiji odnosno drugim ovlašćenim licima Gradske uprave omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Član 35

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva, dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Kruševca.

Sredstva dobijena iz budžeta Grada Kruševca za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, na račun budžeta grada, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim u članu 133. st. 1. i 2. Zakona i to:

1) netačno ili nepotpuno obavesti davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa;

2) svojim propustom ne izvrši program u celini ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa;

4) ne dostavi u predviđenom rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je davalac sredstava prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice;

5) prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu zakona potrebni za dobijanje sredstava;

6) spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera.

U slučaju nastupanja okolnosti iz prethodnog stava, podnosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta grada dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje okolnosti iz stava 2. ovog člana.

Član 36

Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:

1) time ne ugrožava osnovni cilj programa;

2) sredstva kompenzuju u okviru budžetske stavke, kao i između njih, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 15% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake budžetske stavke.

U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da napravi korekciju u budžetu programa i da o tome obavesti Komisiju.

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako podnosilac odobrenog programa, u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada Kruševca.

Član 37

Izveštaj o podnetim predlozima programa sa traženim iznosom sredstava, izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava i godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa za ostvarivanje opšteg interesa u sportu objavljuju se na internet stranici Grada Kruševca.

Član 38

Teritorijalni Sportski savez grada Kruševca, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa sportskih klubova i saveza, prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Komisiji o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.

Sportski klubovi i savezi obavezni su da teritorijalnom Sportskom savezu grada Kruševca pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da im dostavljaju, u isto vreme kad i Komisiji, primerak izveštaja o realizaciji programa.

Član 39

Komisija, po završetku odobrenog programa i dobijanju izveštaja o realizaciji programa, vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata.

Ako program nije uspešno realizovan, nosilac programa obaveštava Gradsku upravu o merama koje su preduzete radi utvrđivanja odgovornosti zbog neuspešnog realizovanja odobrenog programa.

VII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaju da važe odredbe Pravilnika o kriterijumima i postupku dodele sredstava iz budžeta grada Kruševca za finansiranje i sufinansiranje programa i projekata od javnog interesa u delu koji se odnosi na unapređenje i razvoj sporta ("Sl. list grada Kruševca", broj 7/10).

Član 41

Komisija će utvrditi posebne obrasce prijava za podnošenje godišnjih programa, posebnih programa, periodične i završne izveštaje, i oni će činiti sastavni deo ovog Pravilnika.

Član 42

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".