ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "KRUŠEVAC STAN" KRUŠEVAC("Sl. list grada Kruševca", br. 10/2012) |
Osniva se Javno preduzeće "Kruševac stan" Kruševac radi ostvarivanja lokalne stambene politike, pripreme i sprovođenja strategije, pripreme i realizacije programa socijalnog stanovanja i upravljanja stanovima za socijalno stanovanje datim u zakup, izvođenje radova na održavanju stambenih zgrada kojima raspolaže Grad, radova na održavanju stambenih zgrada čije održavanje je povereno Javnom preduzeću, kao i radova čijim izvođenjem se sprečava ili otklanja opasnost po život i zdravlje ljudi, odnosno kojima se obezbeđuje sigurnost korišćenja zgrade i okoline, kao i radi obavljanja drugih poslova u oblasti stanovanja od značaja za Grad (u daljem tekstu: Preduzeće).
Osnivač Preduzeća je grad Kruševac u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Kruševca.
Preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće "Kruševac stan" Kruševac.
Skraćeno poslovno ime Preduzeća je JP "Kruševac stan" Kruševac.
Sedište Preduzeća je u Kruševcu, Ul. Čupićeva br. 9.
Preduzeće ne može promeniti delatnost i sedište bez saglasnosti Skupštine grada.
Preduzeće obavlja delatnost od javnog interesa u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom:
- prikuplja podatke potrebne za izradu i utvrđivanje stambene politike grada (snimanje i analiza stanja postojećeg stambenog fonda i utvrđivanje stambenih potreba i dr.),
- upravlja projektima izgradnje stanova za socijalno stanovanje za izdavanje u zakup na određeno vreme bez mogućnosti otkupa ili kupovine, odnosno bez mogućnosti sticanja svojine na njima otkupom,
- upravlja izgradnjom stanova za prodaju pod neprofitnim uslovima i ugovara prodaju tih stanova,
- izrađuje programe za realizaciju utvrđene stambene politike grada Kruševca,
- vrši upravljanje u vezi sa korišćenjem i održavanjem stanova za socijalno stanovanje koji se izdaju u zakup (naplate zakupnina, otplate kredita prema Republičkoj Agenciji i drugim zajmodavcima. organizovanja poslova održavanja stanova i dr.),
- obavlja poslove koji se odnose na izbor stanova za socijalno stanovanje, ugovaranje zakupa i kupovine stanova, naplate zakupnine, u saradnji sa institucijama socijalne zaštite i organima Grada,
- razvija nove programe finansiranja socijalnog stanovanja i podstiče partnerski odnos između javnog i privatnog sektora u oblasti socijalnog stanovanja,
- stara se da najmanje 10% stanova namenjenih za socijalno stanovanje bude izgrađeno u skladu sa standardima pristupačnosti objektima od javnog interesa propisanih propisima koji uređuju oblast planiranja i izgradnje,
- održavanje stambenih zgrada,
- investiciono i tekuće održavanje stambenih zgrada (fasada, krovova, zajedničkih delova zgrada, zajedničkih instalacija, terasa, podrumskih prostorija, skloništa i sl.),
- investiciono i redovno održavanje liftovskih postrojenja,
- investiciono i redovno održavanje hidroforskih postrojenja,
- investiciono i redovno održavanje instalacija i video nadzora,
- investiciono i redovno održavanje saobraćajne signalizacije (semafori),
- obavlja i druge poslove u oblasti stanovanja od značaja za Grad.
Pretežna delatnost Preduzeća je:
6820 - Iznajmljivanje vlastitih i iznajmljivanje nekretnina i upravljanje njima.
IV - SREDSTVA ZA RAD PREDUZEĆA
Za osnivanje i početak rada Preduzeća obezbeđuju se sredstva u iznosu od 500 evra, (petsto evra) u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu, od čega se polovina uplaćuje na privremeni račun do registracije Preduzeća, a ostatak se uplaćuje na račun javnog preduzeća u roku od 2 godine od dana registracije.
Preduzeće stiče sredstva za obavljanje delatnosti iz:
- Budžeta Grada namenjenih za realizaciju programa socijalnog stanovanja,
- prihoda od zakupa stanova iz programa socijalnog stanovanja,
- donacija,
- primanja od prodaje nefinansijske imovine,
- kreditnih sredstava odobrenih od strane Republičke agencije za stanovanje,
- primanja od zaduženja prema međunarodnim institucijama za finansiranje socijalnog stanovanja,
- sopstvenih sredstava,
- sredstava ostvarenih obavljanjem stručnih poslova za potrebe trećih lica,
- vršenjem usluga održavanja stambenih zgrada i
- drugih izvora u skladu sa Zakonom.
Imovinu Preduzeća čine: prava svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, kao i pravo korišćenja sredstava i dobara u javnoj svojini, odnosno dobara od opšteg interesa.
Sredstva u državnoj svojini Preduzeće koristi i upravlja njima u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i drugim propisima Grada.
Vrednost i struktura državnog kapitala kojim posluje Preduzeće, utvrdiće se na osnovu procene vrednosti kapitala sačinjene od ovlašćenog procenjivača i podeliti na obračunske akcije - udele određene nominalne vrednosti, i upisati u registar u skladu sa Zakonom o registraciji privrednih subjekata.
Procenat državnog kapitala Preduzeća koji će biti predmet privatizacije biće određen u skladu sa propisima važećim u trenutku pokretanja postupka privatizacije.
VI - PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga korisnicima.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:
- Statut i opšta akta kojima se utvrđuju uslovi, kriterijumi i merila za dodelu i korišćenje stanova za socijalno stanovanje,
- Godišnji program poslovanja,
- Davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa,
- Raspolaganje imovinom veće vrednosti,
- Akt o opštim uslovima za pružanje usluga,
- Ulaganje kapitala,
- Statusne promene,
- Akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji.
Gradsko veće daje saglasnost na:
- Odluku o cenama usluga,
- Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
- Odluku o raspodeli dobiti i
- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.
Preduzeće je dužno da Gradskom veću podnosi godišnji izveštaj o poslovanju Preduzeća, kao i druge izveštaje po zahtevu organa Grada.
U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća Skupština grada, odnosno Gradsko veće, može preduzeti Zakonom predviđene mere za nesmetano funkcionisanje Preduzeća.
Poremećajem u poslovanju u smislu ove Odluke smatra se poremećaj u redovnom i kvalitetnom pružanju usluga, i poremećaj u finansijskom poslovanju Preduzeća.
U slučaju štrajka u Preduzeću, radi zaštite interesa građana i obezbeđivanja sigurnosti imovine Preduzeća i drugih pravnih lica, Gradsko veće na predlog Upravnog odbora utvrđuje minimum procesa rada.
Preduzeće ima svojstvo pravnog lica i ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i druge pravne poslove, kao i da preduzima i druge pravne radnje u okviru svoje delatnosti i iz tih odnosa preuzima prava i obaveze.
Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.
Članovi uprave Preduzeća i Nadzornog odbora odgovaraju za štetu koju svojom odlukom prouzrokuju Preduzeću, poveriocima i osnivaču u slučajevima i pod uslovima utvrđenim zakonom.
Organi Preduzeća su Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor.
Upravni odbor i direktor čine upravu Preduzeća.
Upravni odbor ima predsednika i četiri člana.
Predsednika i članove Upravnog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.
Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje Skupština, aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Jedan član Upravnog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način predviđen Statutom.
Mandat Upravnog odbora traje četiri godine.
Predsednik i članovi Upravnog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.
Upravni odbor u skladu sa Zakonom:
1. donosi Statut,
2. odlučuje o statusnim promenama,
3. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja,
4. utvrđuje poslovnu politiku,
5. usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun,
6. odlučuje o raspodeli dobiti i snošenju rizika,
7. odlučuje o ulaganju kapitala.
8. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,
9. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,
10. donosi investicione programe, i programe i kriterijume za investiciona ulaganja,
11. odlučuje o trajnoj poslovnoj saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima,
12. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,
13. odlučuje o pribavljanju i otuđenju imovine Preduzeća veće vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,
14. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa,
15. donosi odluku o cenama usluga i naknada,
16. donosi Pravilnik o opštim uslovima za pružanje usluga,
17. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu,
18. donosi investicione odluke,
19. utvrđuje zaradu direktora i naknadu za rad predsednika i članova Upravnog odbora i predsednika i članova Nadzornog odbora i
20. vrši i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom.
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana.
Predsednika i članove Nadzornog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada, na vreme od četiri godine.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način predviđen Statutom.
Nadzorni odbor:
1. Vrši nadzor nad poslovanjem,
2. Pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi Gradskom veću, izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor, istovremeno dostavlja Upravnom odboru.
Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada na osnovu konkursa, a po pribavljenom mišljenju Upravnog odbora Preduzeća.
Mandat direktora traje četiri godine.
Upravni odbor Preduzeća raspisuje konkurs za imenovanje direktora.
Za direktora Preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava uslove utvrđene Zakonom i Statutom Preduzeća.
Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje direktora Preduzeća.
Direktor Preduzeća:
1. predstavlja i zastupa Preduzeće,
2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Preduzeća,
3. odgovara za zakonitost rada Preduzeća,
4. predlaže program rada i plan razvoja i godišnji program poslovanja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,
5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,
6. izvršava odluke Upravnog odbora,
7. donosi Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
8. vrši i druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom.
VIII - UTVRĐIVANJE I RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA
Dobit Preduzeća raspoređuje se:
- za povećanje osnovnog kapitala;
- za rezerve Preduzeća,
- za zarade zaposlenih.
Deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine po usvajanju godišnjeg obračuna.
Gubitak Preduzeća se pokriva iz sredstava rezervi Preduzeća.
IX - ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE
Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.
Direktor ima pravo zastupanja prema trećim licima bez ograničenja.
Direktor može na osnovu punomoćja preneti pravo za zastupanje na drugo lice.
X - UNAPREĐENJE RADA I RAZVOJA
Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.
Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, kao i politike zarada i zaposlenosti u Preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se program donosi: kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Upravnog odbora i predsednika i članova Nadzornog odbora.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti, obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine, i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine u skladu sa Zakonom.
XII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Statut Javnog preduzeća doneće Upravni odbor u roku od 60 dana, od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Do imenovanja direktora Preduzeća u skladu sa Statutom Skupština grada će posebnim rešenjem imenovati vršioca dužnosti direktora.
Vršilac dužnosti direktora Preduzeća obaviće pripreme za donošenje Statuta, podneti prijavu za upis u privredni registar i obaviti druge poslove za početak rada Javnog preduzeća.
Akt o sistematizaciji poslova i zadataka doneće direktor u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu statuta Preduzeća.
Prava i obaveze iz radnog odnosa, cena rada, naknade i kriterijumi za raspodelu zarade zaposlenih u Preduzeću utvrđuju se kolektivnim ugovorom u skladu sa zakonom.
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju stambene agencije grada Kruševca "Službeni list grada Kruševca" br. 5/2010).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".