ODLUKA

O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "KRUŠEVAC STAN" KRUŠEVAC

("Sl. list grada Kruševca", br. 10/2012)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Osniva se Javno preduzeće "Kruševac stan" Kruševac radi ostvarivanja lokalne stambene politike, pripreme i sprovođenja strategije, pripreme i realizacije programa socijalnog stanovanja i upravljanja stanovima za socijalno stanovanje datim u zakup, izvođenje radova na održavanju stambenih zgrada kojima raspolaže Grad, radova na održavanju stambenih zgrada čije održavanje je povereno Javnom preduzeću, kao i radova čijim izvođenjem se sprečava ili otklanja opasnost po život i zdravlje ljudi, odnosno kojima se obezbeđuje sigurnost korišćenja zgrade i okoline, kao i radi obavljanja drugih poslova u oblasti stanovanja od značaja za Grad (u daljem tekstu: Preduzeće).

Osnivač Preduzeća je grad Kruševac u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Kruševca.

II - POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Član 2

Preduzeće posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće "Kruševac stan" Kruševac.

Skraćeno poslovno ime Preduzeća je JP "Kruševac stan" Kruševac.

Član 3

Sedište Preduzeća je u Kruševcu, Ul. Čupićeva br. 9.

Član 4

Preduzeće ne može promeniti delatnost i sedište bez saglasnosti Skupštine grada.

III - DELATNOST PREDUZEĆA

Član 5

Preduzeće obavlja delatnost od javnog interesa u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom:

- prikuplja podatke potrebne za izradu i utvrđivanje stambene politike grada (snimanje i analiza stanja postojećeg stambenog fonda i utvrđivanje stambenih potreba i dr.),

- upravlja projektima izgradnje stanova za socijalno stanovanje za izdavanje u zakup na određeno vreme bez mogućnosti otkupa ili kupovine, odnosno bez mogućnosti sticanja svojine na njima otkupom,

- upravlja izgradnjom stanova za prodaju pod neprofitnim uslovima i ugovara prodaju tih stanova,

- izrađuje programe za realizaciju utvrđene stambene politike grada Kruševca,

- vrši upravljanje u vezi sa korišćenjem i održavanjem stanova za socijalno stanovanje koji se izdaju u zakup (naplate zakupnina, otplate kredita prema Republičkoj Agenciji i drugim zajmodavcima. organizovanja poslova održavanja stanova i dr.),

- obavlja poslove koji se odnose na izbor stanova za socijalno stanovanje, ugovaranje zakupa i kupovine stanova, naplate zakupnine, u saradnji sa institucijama socijalne zaštite i organima Grada,

- razvija nove programe finansiranja socijalnog stanovanja i podstiče partnerski odnos između javnog i privatnog sektora u oblasti socijalnog stanovanja,

- stara se da najmanje 10% stanova namenjenih za socijalno stanovanje bude izgrađeno u skladu sa standardima pristupačnosti objektima od javnog interesa propisanih propisima koji uređuju oblast planiranja i izgradnje,

- održavanje stambenih zgrada,

- investiciono i tekuće održavanje stambenih zgrada (fasada, krovova, zajedničkih delova zgrada, zajedničkih instalacija, terasa, podrumskih prostorija, skloništa i sl.),

- investiciono i redovno održavanje liftovskih postrojenja,

- investiciono i redovno održavanje hidroforskih postrojenja,

- investiciono i redovno održavanje instalacija i video nadzora,

- investiciono i redovno održavanje saobraćajne signalizacije (semafori),

- obavlja i druge poslove u oblasti stanovanja od značaja za Grad.

Član 6

Pretežna delatnost Preduzeća je:

6820 - Iznajmljivanje vlastitih i iznajmljivanje nekretnina i upravljanje njima.

IV - SREDSTVA ZA RAD PREDUZEĆA

Član 7

Za osnivanje i početak rada Preduzeća obezbeđuju se sredstva u iznosu od 500 evra, (petsto evra) u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu, od čega se polovina uplaćuje na privremeni račun do registracije Preduzeća, a ostatak se uplaćuje na račun javnog preduzeća u roku od 2 godine od dana registracije.

Član 8

Preduzeće stiče sredstva za obavljanje delatnosti iz:

- Budžeta Grada namenjenih za realizaciju programa socijalnog stanovanja,

- prihoda od zakupa stanova iz programa socijalnog stanovanja,

- donacija,

- primanja od prodaje nefinansijske imovine,

- kreditnih sredstava odobrenih od strane Republičke agencije za stanovanje,

- primanja od zaduženja prema međunarodnim institucijama za finansiranje socijalnog stanovanja,

- sopstvenih sredstava,

- sredstava ostvarenih obavljanjem stručnih poslova za potrebe trećih lica,

- vršenjem usluga održavanja stambenih zgrada i

- drugih izvora u skladu sa Zakonom.

V - IMOVINA PREDUZEĆA

Član 9

Imovinu Preduzeća čine: prava svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, kao i pravo korišćenja sredstava i dobara u javnoj svojini, odnosno dobara od opšteg interesa.

Sredstva u državnoj svojini Preduzeće koristi i upravlja njima u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i drugim propisima Grada.

Vrednost i struktura državnog kapitala kojim posluje Preduzeće, utvrdiće se na osnovu procene vrednosti kapitala sačinjene od ovlašćenog procenjivača i podeliti na obračunske akcije - udele određene nominalne vrednosti, i upisati u registar u skladu sa Zakonom o registraciji privrednih subjekata.

Procenat državnog kapitala Preduzeća koji će biti predmet privatizacije biće određen u skladu sa propisima važećim u trenutku pokretanja postupka privatizacije.

VI - PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 10

Preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga korisnicima.

Član 11

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa odnosno ostvarivanja ciljeva radi kojih je Preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

- Statut i opšta akta kojima se utvrđuju uslovi, kriterijumi i merila za dodelu i korišćenje stanova za socijalno stanovanje,

- Godišnji program poslovanja,

- Davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa,

- Raspolaganje imovinom veće vrednosti,

- Akt o opštim uslovima za pružanje usluga,

- Ulaganje kapitala,

- Statusne promene,

- Akt o proceni vrednosti državnog kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji.

Gradsko veće daje saglasnost na:

- Odluku o cenama usluga,

- Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

- Odluku o raspodeli dobiti i

- druge odluke, u skladu sa Zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa za koje nije određeno da saglasnost daje Skupština.

Član 12

Preduzeće je dužno da Gradskom veću podnosi godišnji izveštaj o poslovanju Preduzeća, kao i druge izveštaje po zahtevu organa Grada.

Član 13

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća Skupština grada, odnosno Gradsko veće, može preduzeti Zakonom predviđene mere za nesmetano funkcionisanje Preduzeća.

Poremećajem u poslovanju u smislu ove Odluke smatra se poremećaj u redovnom i kvalitetnom pružanju usluga, i poremećaj u finansijskom poslovanju Preduzeća.

Član 14

U slučaju štrajka u Preduzeću, radi zaštite interesa građana i obezbeđivanja sigurnosti imovine Preduzeća i drugih pravnih lica, Gradsko veće na predlog Upravnog odbora utvrđuje minimum procesa rada.

Član 15

Preduzeće ima svojstvo pravnog lica i ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i druge pravne poslove, kao i da preduzima i druge pravne radnje u okviru svoje delatnosti i iz tih odnosa preuzima prava i obaveze.

Član 16

Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.

Članovi uprave Preduzeća i Nadzornog odbora odgovaraju za štetu koju svojom odlukom prouzrokuju Preduzeću, poveriocima i osnivaču u slučajevima i pod uslovima utvrđenim zakonom.

VII - ORGANI PREDUZEĆA

Član 17

Organi Preduzeća su Upravni odbor, Nadzorni odbor i direktor.

Upravni odbor i direktor čine upravu Preduzeća.

Upravni odbor ima predsednika i četiri člana.

Predsednika i članove Upravnog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.

Predsednik Upravnog odbora ima zamenika koga određuje Skupština, aktom o imenovanju Upravnog odbora.

Jedan član Upravnog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način predviđen Statutom.

Član 18

Mandat Upravnog odbora traje četiri godine.

Predsednik i članovi Upravnog odbora mogu biti razrešeni i pre isteka mandata.

Član 19

Upravni odbor u skladu sa Zakonom:

1. donosi Statut,

2. odlučuje o statusnim promenama,

3. donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja i godišnji program poslovanja,

4. utvrđuje poslovnu politiku,

5. usvaja izveštaje o poslovanju preduzeća i godišnji obračun,

6. odlučuje o raspodeli dobiti i snošenju rizika,

7. odlučuje o ulaganju kapitala.

8. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,

9. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,

10. donosi investicione programe, i programe i kriterijume za investiciona ulaganja,

11. odlučuje o trajnoj poslovnoj saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima,

12. odlučuje o osnivanju zavisnog društva kapitala,

13. odlučuje o pribavljanju i otuđenju imovine Preduzeća veće vrednosti koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

14. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira njegove delatnosti od opšteg interesa,

15. donosi odluku o cenama usluga i naknada,

16. donosi Pravilnik o opštim uslovima za pružanje usluga,

17. odlučuje o izdavanju, prodaji i kupovini akcija, kao i prodaji udela u Javnom preduzeću ili kupovini udela u drugom preduzeću, odnosno privrednom društvu,

18. donosi investicione odluke,

19. utvrđuje zaradu direktora i naknadu za rad predsednika i članova Upravnog odbora i predsednika i članova Nadzornog odbora i

20. vrši i druge poslove utvrđene ovom Odlukom i Statutom.

Član 20

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana.

Predsednika i članove Nadzornog odbora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada, na vreme od četiri godine.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način predviđen Statutom.

Član 21

Nadzorni odbor:

1. Vrši nadzor nad poslovanjem,

2. Pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.

Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi Gradskom veću, izveštaj o izvršenom nadzoru.

Izveštaj iz stava 2. ovog člana Nadzorni odbor, istovremeno dostavlja Upravnom odboru.

Član 22

Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada na osnovu konkursa, a po pribavljenom mišljenju Upravnog odbora Preduzeća.

Mandat direktora traje četiri godine.

Upravni odbor Preduzeća raspisuje konkurs za imenovanje direktora.

Član 23

Za direktora Preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava uslove utvrđene Zakonom i Statutom Preduzeća.

Za vršioca dužnosti direktora može biti imenovano lice koje ispunjava uslove za imenovanje direktora Preduzeća.

Član 24

Direktor Preduzeća:

1. predstavlja i zastupa Preduzeće,

2. organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Preduzeća,

3. odgovara za zakonitost rada Preduzeća,

4. predlaže program rada i plan razvoja i godišnji program poslovanja i preduzima mere za njihovo sprovođenje,

5. podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun,

6. izvršava odluke Upravnog odbora,

7. donosi Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,

8. vrši i druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i Statutom.

VIII - UTVRĐIVANJE I RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITAKA

Član 25

Dobit Preduzeća raspoređuje se:

- za povećanje osnovnog kapitala;

- za rezerve Preduzeća,

- za zarade zaposlenih.

Deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču na način utvrđen Programom i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Raspodela dobiti vršiće se po završetku poslovne godine po usvajanju godišnjeg obračuna.

Član 26

Gubitak Preduzeća se pokriva iz sredstava rezervi Preduzeća.

IX - ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 27

Preduzeće zastupa i predstavlja direktor.

Direktor ima pravo zastupanja prema trećim licima bez ograničenja.

Direktor može na osnovu punomoćja preneti pravo za zastupanje na drugo lice.

X - UNAPREĐENJE RADA I RAZVOJA

Član 28

Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga Skupštini grada radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega da saglasnost Skupština grada.

Program sadrži naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, kao i politike zarada i zaposlenosti u Preduzeću, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta cena i zarada koju utvrđuje Vlada Republike Srbije za godinu za koju se program donosi: kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Upravnog odbora i predsednika i članova Nadzornog odbora.

XI - ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 29

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti, obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine, i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine u skladu sa Zakonom.

XII - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 30

Statut Javnog preduzeća doneće Upravni odbor u roku od 60 dana, od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 31

Do imenovanja direktora Preduzeća u skladu sa Statutom Skupština grada će posebnim rešenjem imenovati vršioca dužnosti direktora.

Vršilac dužnosti direktora Preduzeća obaviće pripreme za donošenje Statuta, podneti prijavu za upis u privredni registar i obaviti druge poslove za početak rada Javnog preduzeća.

Član 32

Akt o sistematizaciji poslova i zadataka doneće direktor u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu statuta Preduzeća.

Član 33

Prava i obaveze iz radnog odnosa, cena rada, naknade i kriterijumi za raspodelu zarade zaposlenih u Preduzeću utvrđuju se kolektivnim ugovorom u skladu sa zakonom.

Član 34

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju stambene agencije grada Kruševca "Službeni list grada Kruševca" br. 5/2010).

Član 35

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".