ODLUKAO IZMENAMA OSNIVAČKOG AKTA PREDUZEĆA ZA PROFESIONALNU REHABILITACIJU I ZAPOŠLJAVANJE OSOBA SA INVALIDITETOM "KOSMOS", DRUŠTVO S OGRANIČENOM ODGOVORNOŠĆU, BEOGRAD("Sl. glasnik RS", br. 14/2013) |
Preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom "Kosmos" društvo s ograničenom odgovornošću, Beograd organizovano je kao jednočlano društvo s ograničenom odgovornošću, u skladu sa Odlukom o izmenama i dopunama Osnivačkog akta Društvenog preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd ("Službeni glasnik RS", broj 29/10, u daljem tekstu: Preduzeće).
Preduzeće posluje u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava i propisima kojima se uređuje rad i poslovanje preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom.
Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica Štamparija "Kosmos" Beograd osnovano je Rešenjem broj 1500/1 od 29. decembra 1961. godine, od strane Centralnog odbora Saveza gluvih i nagluvih Jugoslavije, sa sedištem u Beogradu. Preduzeće je osnovano kao zaštitna radionica za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalida.
Rešenjem Narodnog odbora opštine Savski venac broj 156/1 od 22. januara 1962. godine u registar ustanova upisano je osnivanje zaštitne radionice "Štamparija Kosmos" Beograd.
Odlukom Saveza gluvih i nagluvih Jugoslavije br. 01-83/1 od 12. jula 1999. godine, Savez gluvih i nagluvih Jugoslavije kao osnivač DP "Kosmos" Beograd, odrekao se statusa osnivača i saglasio se da se osnivački ulog tretira kao društveni kapital.
Preduzeće je upisano u Registar privrednih subjekata kod Agencije za privredne registre pod brojem BD 95711/2005 od 19. avgusta 2005. godine kao Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd, Svetog Save 16-18, sa pretežnom delatnošću - 85322 ostali socijalni rad u ustanovama bez smeštaja.
Na osnovu Zaključka Vlade 05 broj 46-3516/2009 od 9. jula 2009. godine kojim je utvrđen udeo državnog kapitala od 100% u Društvenom preduzeću za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd, Republička direkcija za imovinu Republike Srbije u ime Republike Srbije i Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica Štamparija "Kosmos" Beograd zaključili su Sporazum o udelu državne svojine u sredstvima koja koristi Društveno preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje invalidnih lica - Štamparija "Kosmos" Beograd broj 46-264/2009 od 23. septembra 2009. godine, kojim je Republika Srbija preuzela osnivačka i upravljačka prava srazmerno udelu državnog kapitala.
Preduzeće posluje sredstvima u državnoj svojini.
Preduzeće ima svojstvo pravnog lica.
Preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom "Kosmos" društvo s ograničenom odgovornošću, Beograd.
Skraćeno poslovno ime Preduzeća je: "Kosmos" d.o.o. Beograd.
Sedište Preduzeća je u Beogradu, Svetog Save 16-18.
III PEČAT I ŠTAMBILJ PREDUZEĆA
Preduzeće ima pečat i štambilj.
Pečat je okruglog oblika prečnika 32 mm, na kome je ispisano poslovno ime i sedište Preduzeća, na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Izlazni štambilj je pravougaonog oblika, dužine 60 mm i širine 30 mm, na kome je ispisano poslovno ime i sedište Preduzeća na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Ulazni štambilj je pravougaonog oblika, dužine 65 mm i širine 32 mm, na kome je ispisano poslovno ime i sedište Preduzeća na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom.
Direktor Preduzeća donosi odluku kojom se utvrđuje način upotrebe i čuvanja pečata i štambilja Preduzeća.
Osnivač Preduzeća je Republika Srbija za koju na osnovu zakonskog ovlašćenja osnivačka prava vrši Vlada, Beograd, ul. Nemanjina br. 11 (u daljem tekstu: Osnivač).
Pretežna delatnost Preduzeća je:
18.12 - Ostalo štampanje.
Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:
58.1 - Izdavanje knjiga, časopisa i druge izdavačke delatnosti;
58.11 - Izdavanje knjiga;
58.13 - Izdavanje novina;
58.14 - Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja;
59.20 - Snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike;
58.19 - Ostala izdavačka delatnosti;
18.11 - Štampanje novina;
18.13 - Usluge pripreme za štampu;
18.14 - Knjigovezačke i srodne usluge;
18.20 - Umnožavanje snimljenih zapisa;
85.59 - Ostalo obrazovanje;
85.60 - Pomoćne obrazovne delatnosti;
88.99 - Ostala nepomenuta socijalna zaštita bez smeštaja.
Preduzeće može obavljati i druge delatnosti, uključujući delatnost spoljnotrgovinskog prometa i usluge u spoljnotrgovinskom prometu iz okvira svoje delatnosti, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Osnovni kapital Preduzeća iznosi 162.663.486,28 dinara na ime novčanog uloga.
Sredstva za rad Preduzeća čine:
1) nepokretnosti, pokretne stvari (naročito oprema), novčana sredstva i hartije od vrednosti, kao i prava i obaveze koje Preduzeće ima na dan 23. septembra 2009. godine.
Dobit Preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Skupština Preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Preduzeće zastupa direktor Preduzeća, bez ograničenja.
Direktor može u okviru svojih ovlašćenja dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Preduzeća.
Upravljanje Preduzećem je organizovano kao jednodomno.
Organi Preduzeća su:
1) Skupština;
2) direktor.
Ovlašćenja Skupštine Preduzeća vrši Osnivač, preko ovlašćenih predstavnika, s tim da broj ovlašćenih predstavnika Osnivača ne može biti manji od tri.
Odluku o određivanju i razrešenju predsednika i članova Skupštine donosi Osnivač.
Skupština Preduzeća u okviru svojih ovlašćenja odlučuje o:
1) izmeni osnivačkog akta;
2) usvajanju godišnjeg programa rada i finansijskog plana;
3) nadzoru nad radom direktora i usvajanju izveštaja direktora;
4) povećanju i smanjenju osnovnog kapitala Preduzeća, kao i o svakoj emisiji hartija od vrednosti;
5) raspodeli dobiti i načinu pokrića gubitaka, uključujući i određivanje dana sticanja prava na učešće u dobiti i dana isplate učešća u dobiti članovima Preduzeća;
6) imenovanju i razrešenju direktora i utvrđivanju naknade za njegov rad odnosno o načelima za utvrđivanje te naknade;
7) imenovanju revizora i utvrđivanju naknade za njegov rad;
8) pokretanju postupka likvidacije, kao i o podnošenju predloga za pokretanje stečajnog postupka od strane Preduzeća;
9) imenovanju likvidacionog upravnika i usvajanju likvidacionih bilansa i izveštaja likvidacionog upravnika;
10) sticanju sopstvenih udela;
11) obavezama članova Preduzeća na dodatne uplate i o vraćanju tih uplata;
12) zahtevu za istupanje člana Preduzeća;
13) isključenju člana Preduzeća iz razloga neplaćanja, odnosno neunošenja upisanog uloga;
14) pokretanju spora za isključenje člana Preduzeća;
15) povlačenju i poništenju udela;
16) davanju prokure;
17) pokretanju postupka i davanju punomoćja za zastupanje Preduzeća u sporu sa prokuristom, kao i u sporu sa direktorom;
18) pokretanju postupka i davanju punomoćja za zastupanje Preduzeća u sporu protiv člana Preduzeća;
19) statusnim promenama i promenama pravne forme;
20) odobravanju pravnih poslova u kojima postoji lični interes, u skladu sa članom 66. Zakona;
21) usvajanju finansijskih izveštaja, kao i izveštaja revizora ako su finansijski izveštaji bili predmet revizije;
22) davanju saglasnosti na sticanje, prodaju, davanje u zakup, zalaganje ili drugo raspolaganje imovinom velike vrednosti u smislu člana 470. Zakona;
23) donošenju poslovnika o svom radu;
24) drugim poslovima i drugim pitanjima, u skladu sa Zakonom i osnivačkim aktom.
Akte iz stava 1. tač. 1), 2), 4), 5), 8), 9), 19), 21) i 22) ovog člana Skupština donosi uz saglasnost Osnivača.
Direktora Preduzeća bira i razrešava Skupština Preduzeća.
Direktor Preduzeća bira se na period od četiri godine.
Direktor Preduzeća je u radnom odnosu u Preduzeću sa punim radnim vremenom.
Direktor Preduzeća:
1) zastupa Preduzeće;
2) organizuje i vodi poslovanje Preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom odlukom;
3) stara se o zakonitosti rada i odgovara za zakonitost rada Preduzeća;
4) stara se o ispunjenosti uslova i obavljanju poslova profesionalne rehabilitacije i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;
5) stara se o ispunjavanju uslova za održanje statusa Preduzeća, u skladu sa propisima o zapošljavanju osoba sa invaliditetom;
6) predlaže donošenje odluka iz delokruga rada Skupštine;
7) sprovodi odluke Skupštine;
8) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Preduzeću, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
9) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druge opšte akte Preduzeća;
10) obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Interni revizor:
1) kontroliše verodostojnost i kompletnost finansijskih izveštaja Preduzeća;
2) kontroliše usklađenost poslovanja Preduzeća sa zakonom, programom rada i poslovanja Preduzeća;
3) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom.
Interni revizor izveštava Skupštinu Preduzeća o:
1) verodostojnosti i potpunosti finansijskih izveštaja Preduzeća;
2) osnovanosti predloga za raspodelu dobiti;
3) drugim pitanjima od značaja za ocenu zakonitosti i celishodnosti postupanja u sprovođenju poslovne politike i poslovanja Preduzeća.
Interni revizor podnosi izveštaj o pitanjima iz stava 1. ovog člana najmanje jedanput godišnje prilikom razmatranja godišnjeg finansijskog izveštaja, a po potrebi i u toku godine kada to zatraži Skupština ili Osnivač.
U Preduzeću se vodi knjiga odluka.
U knjigu odluka unose se odluke koje donosi Skupština Preduzeća.
Akti Preduzeća su i pravilnici i odluke kojima se, u skladu sa zakonom uređuju određena pitanja.
Izmene i dopune pravilnika i odluka vrše se na način i po postupku koji su određeni za njihovo donošenje.
Preduzeće vodi poslovne knjige i sastavlja i podnosi računovodstvene isprave i finansijske izveštaje u skladu sa zakonom kojim se uređuje računovodstvo i revizija.
Preduzeće je dužno da drži i čuva sve akte Preduzeća u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Preduzeće je, pri obavljanju delatnosti, dužno da se stara o zaštiti životne sredine, u skladu sa zakonom.
Preduzeće prestaje:
1) odlukom Skupštine Preduzeća;
2) statusnim promenama koje vode prestanku;
3) stečajem ili likvidacijom;
4) ako se pravnosnažnom presudom utvrdi ništavost registracije i odredi brisanje Preduzeća;
5) u drugim slučajevima predviđenim zakonom.
XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Preduzeće će opšta akta uskladiti sa ovom odlukom u roku od tri meseca od dana registracije Preduzeća u Registar privrednih subjekata.
Postojeći Organi preduzeća nastavljaju da obavljaju poslove iz svog delokruga u skladu sa zakonom i ovom odlukom do isteka mandata na kojeg su izabrani, odnosno imenovani.
Ovu odluku po dobijanju saglasnosti Vlade objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".