ODLUKA
O ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA KRUŠEVCA

("Sl. list grada Kruševca", br. 2/2010 - prečišćen tekst, 1/2011, 7/2012, 8/2012 i 1/2013)

 

I - OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se pitanja organizacije, delokruga i načina rada Gradske uprave grada Kruševca i druga pitanja od značaja za njen rad.

Član 2

Gradska uprava:

1. priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;

2. izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;

3. rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4. obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5. izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6. obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.

Član 3

Pored poslova iz izvornog delokruga Grada kao jedinice lokalne samouprave, Gradska uprava obavlja zakonom poverene poslove državne uprave (u daljem tekstu: povereni poslovi).

Član 4

Gradska uprava obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona i Statuta grada.

Član 5

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti i podložan kritici i javnoj kontroli građana na način utvrđen zakonom.

Član 6

Zaposleni u Gradskoj upravi dužni su da svoje poslove obavljaju stručno, ne rukovodeći se pri tom svojim političkim ubeđenjima, niti ih u obavljanju poslova mogu izražavati i zastupati.

Član 7

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, iz izvornih i ustupljenih javnih prihoda u skladu sa Zakonom.

Član 8

Gradska uprava primenjuje propise o državnoj upravi i upravnom postupku kad rešava o pravima, obavezama i interesima građana ili drugog pravnog lica.

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisom.

II - ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA

Član 9

U Gradskoj upravi kao jedinstvenom organu za vršenje srodnih poslova obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice i delovi organizacionih jedinica.

Član 10

Unutrašnje organizacione jedinice u Gradskoj upravi jesu odeljenja (u daljem tekstu: odeljenja).

Delovi organizacionih jedinica su službe.

Izuzetno organizacioni delovi mogu imati drugačije nazive, ako to zahteva priroda poslova koji se u tim delovima vrše (računovodstvo, pisarnica i dr.).

Član 11

Pojedine poslove u Gradskoj upravi mogu obavljati samostalni izvršioci (poslovi budžetske kontrole i revizije, poslovi informisanja i dr.).

Samostalni izvršilac za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

Član 12

Odeljenja se obrazuju prema vrsti, međusobnoj povezanosti i obimu poslova čijim se vršenjem obezbeđuje nesmetan, efikasan i usklađen rad u oblasti za koju se obrazuju.

Službe se obrazuju prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost.

Član 13

Za obavljanje poslova Gradske uprave obrazuju se sledeće unutrašnje organizacione jedinice:

- Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo;

- Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko pravne poslove;

- Odeljenje za društvene delatnosti;

- Odeljenje za finansije;

- Odeljenje za investicije, privredu i zaštitu životne sredine;

- Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda;

- Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove;

- Odeljenje za skupštinske poslove;

- Odeljenje za inspekcijske poslove;

- Komunalna policija.

Član 14

Odeljenje za urbanizam i građevinarstvo vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na: pripremanje i predlaganje izrade urbanističkih planova (odluke o izradi i Program za izradu plana) i ostale poslove u postupku njihovog donošenja. Obavlja poslove vezane za sprovođenje urbanističkih planova i to; izdaje izvode iz urbanističkih planova, izdaje akt o urbanističkim uslovima; organizuje javnu prezentaciju urbanističkog projekta u skladu sa Zakonom; obavlja stručne poslove za uređenje i korišćenje građevinskog zemljišta; priprema programe uređivanja građevinskog zemljišta, akt o određivanju javnog građevinskog zemljišta; Odluku i program davanja u zakup neizgrađenog javnog građevinskog zemljišta, kao i odluke i program davanja u zakup ostalog neizgrađenog građevinskog zemljišta u državnoj svojini.

Izdaje odobrenja za izgradnju i upotrebu objekata i vrši druge poslove koji se odnose na izgradnju u skladu sa Zakonom; priprema propise za Gradsko veće kojim se uređuje postavljanje manjih montažnih objekata na javnim površinama, vrši i druge poslove u oblasti urbanizma i građevinarstva u skladu sa Zakonom.

Član 15

Odeljenje za stambeno-komunalne i imovinsko-pravne poslove, vrši poslove koji se odnose na uređenje, razvoj i obavljanje komunalnih delatnosti; priprema nacrte odluka i drugih akata koje donosi Skupština, gradonačelnik i gradsko veće iz ove oblasti; vrši nadzor nad primenom Zakona iz ove oblasti i nad zakonitošću rada javnih komunalnih i drugih preduzeća; sprovodi postupak iseljenja bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije i vrši druge poslove u stambenoj oblasti u skladu sa Zakonom; vrši poslove iz oblasti saobraćaja; poslove vezane za sprovođenje akta kojim se uređuje postavljanje manjih montažnih objekata na javnim površinama; vrši poslove koji se odnose na zaštitu, očuvanje i evidenciju nepokretnosti koje koristi Grad, sprovodi postupak eksproprijacije, postupak utvrđivanja prava korišćenja na građevinskom zemljištu u državnoj svojini bivšim vlasnicima; vraćanje u svojinu ostalog građevinskog zemljišta; postupak vraćanja utrina i pašnjaka selima na korišćenje; utvrđivanje prestanka prava korišćenja ostalog građevinskog zemljišta; poslove u vezi vraćanja zemljišta oduzetog po osnovu Zakona o poljoprivrednom zemljišnom fondu i konfiskovanog zbog neizmirenih obaveza iz obaveznog otkupa, izdavanje tapija.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine.

Član 16

Odeljenje za društvene delatnosti vrši poslove koji se odnose na zadovoljavanje određenih potreba građana utvrđenih zakonom u oblasti: obrazovanja, kulture, fizičke kulture, primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, dečje zaštite, boračko-invalidske zaštite i informisanja; priprema nacrte odluka i drugih akata koje donosi Skupština, Gradsko veće, gradonačelnik i načelnik uprave iz ove oblasti; vrši nadzor nad radom ustanova u oblasti društvenih delatnosti i priprema kriterijume za njihovo finansiranje; učestvuje u planiranju sredstava za materijalne troškove i investicije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje i druge ustanove i organizacije društvenih delatnosti; obavlja poslove učeničkog i studentskog standarda; vrši poslove inspekcijskog nadzora u predškolskoj ustanovi, osnovnim i srednjim školama; stara se o implementaciji strateških dokumenata: Lokalnog plana akcije za decu i Strategije razvoja socijalne politike i priprema izmene istih; priprema normative i standarde za obavljanje delatnosti ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač grad; priprema i izvršava propise o pravima u socijalnoj zaštiti i obavljanju poslova državnog staratelja; izdaje dozvole za početak rada ustanova socijalne zaštite i utvrđuje ispunjenost uslova za pružanje usluga socijalne zaštite u skladu sa zakonom; stara se o obezbeđivanju uslova za rad, održavanje i ostvarivanje programa ustanova socijalne zaštite čiji je osnivač grad kao i organizacija socijalne zaštite čija je delatnost od interesa za grad; Stara se obezbeđuje uslove za rad, održavanje i ostvarivanje programa ustanova kulture, uslova za rad samostalnih umetnika, razvoja kulturno-umetničkog amaterizma i zaštite kulturnih dobara; predlaže raspodelu sredstava i stara se o realizaciji projekata organizacija iz oblasti društvenih delatnosti; obavlja poverene poslove iz oblasti boračko-invalidske zaštite i finansijske podrške porodici sa decom.

Vrši poslove koji se odnose na zadovoljavanje određenih potreba građana utvrđenih zakonom u oblasti sporta i fizičke kulture; priprema nacrte odluka i drugih akata iz ove oblasti koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i gradonačelnik; vrši nadzor nad radom ustanova i organizacija u oblasti sporta; poslove koji se odnose na obezbeđivanje uslova za: izgradnju, održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta u gradu; pomoć u realizaciji školskih sportskih takmičenja na nivou grada, okruga i Republike; staranje o obezbeđivanju posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima; priprema kriterijume za finansiranje delatnosti organizacija u oblasti sporta koje je osnovao grad i praćenje realizacije programa ili delova programa drugih organizacija kojima se doprinosi zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na nivou grada; stara se o organizovanju i održavanju sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za grad; stara se o obezbeđivanju uslova za rad sportskih stručnjaka u organizacijama u oblasti sporta na teritoriji grada.

Podsticanje različitih aktivnosti i programa mladih i stvaranje uslova za uključivanje mladih u društveni život i procese odlučivanja; pomoć u stvaranju uslova za organizovanje omladinskih aktivnosti i delatnosti omladinskih organizacija; saradnja sa lokalnim udruženjima mladih oko implementacije lokalnih strategija; organizovanje različitih vrsta obuka mladih radi njihovog većeg uključivanja u neformalno obrazovanje, volonterski rad i bolje korišćenje slobodnog vremena; priprema, prati i realizuje lokalne projekte za mlade u skladu sa nacionalnom strategijom; priprema kriterijume za sufinansiranje projekata omladinskih udruženja i projekata koji se bave mladima.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada.

Član 17

Odeljenje za finansije vrši poslove Gradske uprave koji se odnose na pripremu i izvršenje budžeta Grada; poslove trezora; finansijsko planiranje, upravljanje gotovinskim sredstvima; kontrola rashoda, upravljanje dugom, budžetsko računovodstvo i izveštavanje, obavlja poslove budžetskog računovodstva direktnih i indirektnih korisnika; izrađuje finansijske planove direktnog korisnika; prati realizaciju finansijskih planova korisnika budžeta, poslove vezane za nabavku dobara, radova i usluga neophodnih za funkcionisanje organa grada, izradu akata vezanih za javne nabavke, pripremu plana javnih nabavki, stručni poslovi za komisiju za javne nabavke.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 17a

Odeljenje za investicije, privredu i zaštitu životne sredine, vrši poslove Gradske uprave iz oblasti: privrede, poljoprivrede, vodoprivrede i zaštite životne sredine i to: prikupljanje podataka o privrednim subjektima i resursima i izrađuje analize za potrebe donošenja programa razvoja privrede iz nadležnosti Grada i saradnje sa drugim subjektima na ukupnom privrednom razvoju Grada; priprema Program razvoja grada i Program razvoja privrede; priprema programe i sprovodi projekte lokalnog-ekonomskog razvoja i stara se o unapređenju opšteg okvira za privređivanje, pomoć investitorima za pribavljanje dokumentacije za dobijanje dozvole za izgradnju, predlaganje prioriteta investicija kao i određivanje projektnih zadataka sa nosiocima, učešće u izradi i praćenje realizacije gradskih projekata i stručna pomoć u realizaciji svih gradskih investicija; stručne i administrativne poslove za budžetski Fond za podsticanje razvoja poljoprivrede, Fond za zaštitu životne sredine i Fond za finansiranje aktivne politike zapošljavanja; vrši promenu namene poljoprivrednog zemljišta, izrađuje osnove zaštite i uređenja poljoprivrednog zemljišta i obavlja poslove na njihovom sprovođenju, prati rad i priprema akta u vezi sa radom Turističke organizacije, izrađuje program razvoja turizma i priprema akt o visini boravišne takse; prati rad i priprema akta u vezi sa radom Biznis inkubatora i Veterinarske stanice; vodi evidenciju o zadrugama i pruža stručnu pomoć za razvoj zadrugarstva; poslove snabdevanja tržišta i robnih rezervi; pruža usluge privrednim subjektima u postupku registracije radnji i preduzeća, na osnovu sporazuma sa Agencijom za privredne registre;

Priprema akt o propisivanju radnog vremena ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata; izdaje radne knjižice i obavlja poslove na registrovanju ugovora o radu sa kućnim i pomoćnim osobljem i za obavljanje poslova van prostorija poslodavca.

Obavlja poslove koji se odnose na zaštitu životne sredine, priprema program korišćenja i zaštite prirodnih vrednosti i program zaštite životne sredine, i priprema akt kojim se utvrđuje posebna naknada za zaštitu i unapređenje životne sredine.

Vrši poverene poslove na osnovu zakona iz oblasti zaštite životne sredine i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine.

Član 18

Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda vrši poslove koji se odnose na utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda ostvarenih na teritoriji grada Kruševca, priprema nacrte odluka o visini stopa izvornih prihoda i uvođenju lokalnih taksi i naknada i prati njihovo sprovođenje.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 19

Odeljenje za opštu upravu i zajedničke poslove vrši poslove koji se odnose na: pripremu propisa koji se odnose na unapređenje organizacije rada i modernizaciju Gradske uprave; propisa o načinu korišćenja prevoznih sredstava i opreme, priprema akt o matičnim područjima; akt o lokalnim administrativnim taksama;sprovođenje propisa o upravi, upravnom postupku i kancelarijskom poslovanju u Gradskoj upravi, organizaciju i rad prijemne kancelarije, zajedničke pisarnice i arhive gradske uprave; praćenje stanja ostvarivanja prava i obaveza građana i preduzeća i drugih pravnih lica pred Gradskom upravom (ažurnost rešavanja u upravnim stvarima); rešavanje u upravnom postupku u oblasti građanskih stanja, vođenje biračkog spiska; poslove pružanja pravne pomoći građanima sa teritorije grada Kruševca; poslove planiranja, organizovanja obuke i sprovođenje aktivnosti koje organizuju republičke i međunarodne institucije na poslovima odbrane, elementarnih nepogoda, izbeglih i raseljenih lica i azilanata (kao i nadzor korisnika na terenu); u okviru ovog Odeljenja, za vršenje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave obrazuju se mesne kancelarije.

U ovom Odeljenju obavljaju se određeni stručni, tehnički i drugi zajednički poslovi za potrebe Gradske uprave i to: priprema osnova i programa jedinstvenog informacionog sistema, organizaciju i rad na uvođenju, razvoju i korišćenju informatičke tehnologije, eksploataciju računarske opreme; poslove izrade idejnih projekata u skladu sa strategijom grada, a u cilju poboljšanja poslovanja Gradske uprave, modernizacija internet prezentacije, poslovi kontrole kvaliteta rada, implementacijom sistema kvaliteta u Gradskoj upravi, merenjem uspešnosti izvršenja i ispunjenja ciljeva koje je postavila Gradska uprava u skladu sa Regilatornom reformom racionalizacije - giljotina formalnosti; umnožavanje i povezivanje materijala i obezbeđivanje funkcionisanja konferencijsko-diskutnih sistema; investiciono tehničke poslove u vezi sa izgradnjom, dogradnjom i adaptacijom poslovnog prostora za potrebe Gradske uprave; poslove tekućeg i investicionog održavanja zgrade Gradske uprave; održavanje instalacija, uređaja i opreme; sprovođenje mera protivpožarne zaštite, održavanje čistoće i voznog parka.

Vrši i druge poslove u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine grada.

Član 19a

Odeljenje za Skupštinske poslove obavlja stručne i druge poslove za Skupštinu, Gradsko veće i gradonačelnika koji se odnose na: pripremu i održavanje sednica Skupštine grada, njenih radnih tela i Gradskog veća; obradu materijala sa sednica, staranje o zakonitosti rada ovih organa i tela; pružanje stručne pomoći odbornicima i odborničkim grupama i staranje o blagovremenom pribavljanju odgovora na odbornička pitanja; poslove u vezi izbora, imenovanja i postavljenja kada o tome odlučuje Skupština, gradonačelnik i Gradsko veće; izradu Statuta grada, Poslovnika o radu Skupštine i Gradskog veća, odluke o organizaciji Gradske uprave, kao i propisa o naknadama troškova i izgubljene zarade odbornicima i članovima radnih tela Skupštine i Gradskog veća, propisa koji se odnose na kriterijume i merila za utvrđivanje zarada i drugih primanja funkcionera; pripremu opštih akata o pravima i obavezama zaposlenih u Gradskoj upravi i merilima i kriterijumima za utvrđivanje zarada zaposlenih u Gradskoj upravi; određene poslove za sprovođenje izbora (gradskih, republičkih); stručne poslove vezane za dodeljivanje priznanja koja ustanovljava Grad; poslovi koji se odnose na informisanje o radu organa Grada, štampanje službenog lista Grada; organizovanje i sprovođenje referenduma i zborova građana kada ih raspisuje Skupština, odnosno saziva predsednik Skupštine; stručne poslove u predmetima zaštite prava građana kada u drugom stepenu rešava Gradsko veće, stručne poslove iz oblasti radnih odnosa za zaposlene i izabrana, odnosno postavljena lica.

Vrši stručne i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika Skupštine i zamenika, gradonačelnika, zamenika, članova Gradskog veća i pomoćnika gradonačelnika koji se odnose na: predstavljanje Grada u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu, pripremu radnih i drugih sastanaka; organizuje protokol povodom prijema domaćih i stranih predstavnika gradova i opština, protokol povodom dodeljivanja javnih priznanja i druge protokolarne poslove koje odrede predsednik Skupštine, zamenik, gradonačelnik, zamenik gradonačelnika, i pomoćnici gradonačelnika.

Odeljenje vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine i Poslovnikom Skupštine grada i Gradskog veća.

Član 20

U okviru Odeljenja za opštu upravu i zajedničke poslove obrazuju se sledeće mesne kancelarije:

1. Mesna kancelarija Konjuh za naseljena mesta: Konjuh, Ljubava, Brajkovac, Kamenare, Komorane i Lazarevac;

2. Mesna kancelarija Kukljin za naseljeno mesto Kukljin;

3. Mesna kancelarija Jasika za naseljena mesta: Jasika, Šanac, Gavez, Srnje i Velika Kruševica;

4. Mesna kancelarija Padež za naseljena mesta: Padež, Globare, Šašilovac, Krvavica i Vratare;

5. Mesna kancelarija Globoder za naseljeno mesto Globoder;

6. Mesna kancelarija Pepeljevac za naseljena mesta: Pepeljevac, Vučak, Cerova i Lukavac;

7. Mesna kancelarija Žabare za naseljena mesta: Žabare, Trebotin, Mala Vrbnica, Doljane i Meševo;

8. Mesna kancelarija Veliki Kupci za naseljena mesta Veliki Kupci, Mali Kupci, Grkljane, Štitare, Sebečevac, Suvaja, Majdevo i Ćelije;

9. Mesna kancelarija Gornji Stepoš za naseljena mesta: Gornji Stepoš, Donji Stepoš, Šavrane i Naupare;

10. Mesna kancelarija Velika Lomnica za naseljena mesta: Velika Lomnica, Buci i Bukovica;

11. Mesna kancelarija Trmčare za naseljena mesta: Trmčare, Modrica, Slatina i Sezemče;

12. Mesna kancelarija Kaonik za naseljena mesta Kaonik, Jošje, Đunis i Crkvina;

13. Mesna kancelarija Sušica za naseljena mesta Sušica i Pozlata;

14. Mesna kancelarija Veliki Šiljegovac za naseljena mesta Veliki Šiljegovac i Bojince;

15. Mesna kancelarija Ribare za naseljena mesta: Ribare, Zubovac, Grevci, Rosica, Boljevac, Malo Krušince i Ribarska Banja;

16. Mesna kancelarija Mala Reka za naseljena mesta Mala Reka, Zebica, Rlica, Veliko Krušince, Srndanje i Belasica;

17. Mesna kancelarija Dvorane za naseljena mesta: Dvorane, Petina, Poljaci i Lovci;

18. Mesna kancelarija Zdravinje za naseljeno mesto Zdravinje;

19. Mesna kancelarija Bela Voda za naseljeno mesto Bela Voda;

20. Mesna kancelarija Mačkovac za naseljeno mesto Mačkovac;

21. Mesna kancelarija Jablanica za naseljena mesta: Jablanica, Vitanovac i Šogolj;

22. Mesna kancelarija Čitluk za naseljena mesta: Čitluk, Begovo Brdo i Koševi.

Član 21

Mesne kancelarije vrše poslove koji se odnose na prijem podnesaka za Gradsku upravu, biračke spiskove, overu potpisa, rukopisa i prepisa, uzimanje izjava građana po zamolnicama nadležnih organa, vođenje matičnih knjiga, izdavanje uverenja o poslovima o kojima se vodi službena evidencija, kao i uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi evidencija kod Gradske uprave kada je dokazivanje tih činjenica propisano zakonom, zavođenje i ekspediciju pošte.

Član 22

U vršenju poslova i zadataka koje obavljaju, mesne kancelarije ostvaruju saradnju sa odgovarajućim odeljenjima Gradske uprave i mesnim zajednicama.

Mesne kancelarije mogu obavljati određene poslove za druge organe, mesne zajednice, javne službe, preduzeća i druga pravna lica, na svom području ako im vršenje tih poslova bude povereno.

Član 23

Odeljenje za inspekcijske poslove vrši poslove koje se odnose na: kontrolu, nadzor i preduzimanje mera u skladu sa pozitivnim propisima u oblasti projektovanja, kontrolu izdatih dozvola, kontrolu izgradnje objekta, korišćenja i kontrolu kod izdavanja upotrebnih dozvola za izgrađene objekte, i kontrolu nad izvršavanjem zakona i drugih propisa koji se odnose na davaoce i korisnike komunalnih usluga u pogledu uslova i načinu davanja i korišćenja usluga i to: prečišćavanje i distribucija vode, prečišćavanja i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, proizvodnja i snabdevanje parom i toplom vodom, održavanja čistoće, uređenja, korišćenja i održavanja zelenih i javnih površina, držanja životinja, nadzor nad izvršenjem zakona i drugih propisa, standarda i normativa kojima se uređuje prevoz putnika u javnom gradskom saobraćaju, taksi saobraćaju, projektovanju, izgradnji, rekonstrukciji i održavanju javnih puteva (lokalnih, nekategorisanih), nadzor nad radom preduzeća za puteve i kontrolu izvršenja naloga i rešenja od strane ovog preduzeća), vrši kontrolu nad primenom mera zaštite vazduha od zagaćivanja i mera zaštite od buke u stambenim, zanatskim i komunalnim objektima za koje je nadležna gradska inspekcija; odeljenje vrši i poverene poslove državne uprave.

Član 24

Komunalna policija obavlja poslove koji se odnose na održavanje komunalnog reda i drugog zakonom uređenog reda u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom; odvođenja otpadnih i atmosferskih voda; javne čistoće; prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada; lokalnih puteva i ulica; saobraćajnih oznaka i signalizacije; parkiranja; prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju; auto taksi prevoza; postavljanja privremenih poslovnih objekata; protivpožarne zaštite; zaštite od buke u životnoj sredini; kontrole radnog vremena subjekata nadzora; održavanje komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata.

Obavlja poslove kontrole nad primenom zakona, i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju u skladu sa zakonom i propisima grada; zaštita životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od značaja za grad, i obavlja druge poslove iz nadležnosti grada u skladu sa zakonom.

Član 25

U Gradskoj upravi mogu se postaviti pomoćnici Gradonačelnika (u daljem tekstu: pomoćnici) za pojedine oblasti i to: ekonomski razvoj, investicije i finansije; društvene delatnosti; omladinu i sport; poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo; ekologiju, održivi razvoj i energetiku.

U Gradskoj upravi može biti postavljeno najviše pet pomoćnika.

Broj pomoćnika i oblasti za koje se postavljaju određuje gradonačelnik. Pomoćnike postavlja i razrešava gradonačelnik. Gradsko veće utvrđuje koeficijente za obračun i isplatu plata pomoćnika, a druga prava ostvaruju u Gradskoj upravi.

Član 26

Pomoćnici pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni i vrše druge poslove koje im poveri gradonačelnik.

Član 27

Administrativno-tehničke poslove za pomoćnike obavlja odgovarajuća organizaciona jedinica Gradske uprave.

Pomoćnici mogu preko rukovodioca organizacionih jedinica da nalože zaposlenima u Gradskoj upravi izvršavanje odgovarajućeg radnog zadatka.

Pomoćnici mogu da angažuju stručnjake iz javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač Grad za izradu određenog projekta, predloga, analize i slično, o čemu obaveštavaju Gradonačelnika.

Član 28

Načelnik Gradske uprave može da obrazuje posebnu radnu grupu u koju imenuje zaposlene iz različitih organizacionih jedinica radi obavljanja određenog posla iz nadležnosti Gradske uprave.

Aktom o obrazovanju radne grupe određuje se njen sastav, zadaci, vreme na koje se obrazuje i drugo.

III - RUKOVOĐENJE U GRADSKOJ UPRAVI

Član 29

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.

Član 30

Načelnika Gradske uprave postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa na pet godina.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima završen pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.

Član 31

Gradsko veće donosi odluku o raspisivanju javnog oglasa najkasnije 30 dana pre isteka mandata načelniku Gradske uprave istovremeno sa donošenjem odluke o raspisivanju oglasa Veće imenuje komisiju od 5 članova za sprovođenje oglasa.

Oglas se objavljuje u jednom dnevnom i lokalnom listu.

Član 32

Akt o postavljenju načelnika priprema Odeljenje za skupštinske poslove na osnovu mišljenja komisije iz prethodnog člana.

Član 33

Načelnik Gradske uprave može imati zamenika, koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao načelnik.

Član 34

Načelnik Gradske uprave može biti razrešen i pre isteka vremena na koje je postavljen na lični zahtev i u drugim slučajevima predviđenim zakonom.

Član 35

Načelnik Gradske uprave u okviru svojih prava u dužnosti:

- koordinira rad Gradske uprave;

- stara se o obezbeđivanju potrebnih uslova za rad;

- donosi akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Gradske uprave uz saglasnost Gradskog veća;

- podnosi Skupštini i Gradskom veću Izveštaj o radu Gradske uprave;

- rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave;

- odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi;

- raspoređuje rukovodioce organizacionih jedinica u Gradskoj upravi i načelnika komunalne policije i

- vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i odlukama Skupštine.

Član 36

Radom odeljenja rukovodi načelnik odeljenja (u daljem tekstu rukovodioci u Gradskoj upravi).

Radom Komunalne policije rukovodi načelnik Komunalne policije.

Radom službe rukovodi šef službe (u daljem tekstu rukovodeći radnik).

Član 37

Rukovodioce u Gradskoj upravi i načelnika komunalne policije raspoređuje načelnik Gradske uprave, iz reda zaposlenih.

Izuzetno rukovodilac u Gradskoj upravi može imati zamenika, koga raspoređuje načelnik.

Za rukovodioce u Gradskoj upravi i načelnika komunalne policije, mogu se rasporediti lica koja imaju visoku školsku spremu i radno iskustvo od 5 godina, u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.

Član 38

Rukovodilac u Gradskoj upravi organizuje rad unutrašnje organizacione jedinice kojom rukovodi, stara se o izvršenju poslova i vrši druge poslove iz delokruga Gradske uprave koji mu se povere.

Rukovodilac u Gradskoj upravi za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

IV - ODNOS GRADSKE UPRAVE

1. Odnosi Gradske uprave prema Skupštini, gradonačelniku i Gradskom veću

Član 39

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom Grada.

Gradska uprava je obavezna da organe Grada obaveštava o vršenju poslova iz svog delokruga daje objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad ovih organa.

Član 40

Odnos Gradske uprave prema Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim Zakonom, Statutom i odlukama Skupštine grada.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta Gradske uprave nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada ili odlukom Skupštine grada, Gradsko veće može da ih ukine ili poništi i naloži da se donese novi akt u skladu sa zakonom.

2. Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama

Član 41

Gradska uprava je dužna da građanima omogući nesmetano ostvarivanje njihovih prava i obaveza, daje im potrebne podatke, obaveštenja i uputstva, pruža odgovarajuću pravnu pomoć i da pri tom sarađuje sa građanima i poštuje dostojanstvo ličnosti građana i čuva ugled Gradske uprave.

Član 42

Kada rešava u upravnim stvarima Gradska uprava ne može zahtevati od građana da posebnim ispravama, (uverenjima i dr.) dokazuju činjenice o kojima službenu evidenciju vodi Gradska uprava, drugi organ ili preduzeće ili ustanova čiji je osnivač.

Član 43

Gradska uprava je dužna da zahteve građana u upravnim stvarima rešava u propisanim rokovima a u slučaju prekoračenja tih rokova obavesti podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i uputi ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava u takvim slučajevima.

Član 44

Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupa po njima i o tome bez odlaganja obaveštava građane.

Član 45

Građanin koji se uredno odazove pozivu Gradske uprave, a službena radnja radi koje je pozvan nije obavljena bez njegove krivice, ima pravo na naknadu troškova koje je usled toga imao.

Član 46

Ako službena radnja nije obavljena usled propusta zaposlenog radnika Gradske uprave, Gradska uprava ima pravo obeštećenja, od tog radnika u skladu sa propisima o naknadi štete i materijalnoj odgovornosti radnika.

Član 47

Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i odluka Skupštine.

3. Ostvarivanje saradnje komunalne policije sa gradskim inspekcijskim službama

Član 48

Komunalna policija sarađuje sa gradskim inspekcijskim službama u skladu sa zakonom i propisima Grada.

Saradnja se odnosi na međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje neposredne pomoći i preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne policije i inspekcijskih službi.

Načelnik Gradske uprave donosi akt o načinu ostvarivanja saradnje i nalaže preduzimanje zajedničkih mera i aktivnosti od značaja za obavljanje poslova komunalne policije i inspekcijskih službi.

Komunalna policija u obavljanju poslova sarađuje sa građanima u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje obavljanje komunalnih i drugih poslova iz nadležnosti Grada.

V - PRAVNI AKTI GRADSKE UPRAVE

Član 49

Gradska uprava, u skladu sa zakonom i drugim propisima donosi sledeća pravna akta: Pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe Zakona i drugih propisa radi njihovog izvršavanja.

Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i drugih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se propisuje način rada i vršenje poslova Gradske uprave.

Zaključkom se u skladu sa propisima uređuju pravila o načinu rada i postupanja Gradske uprave.

Rešenjem se odlučuje o pojedinim upravnim i drugim pojedinačnim stvarima u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Pravni akti iz stava 2, 3. i 4. se objavljuju.

VI - IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 50

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi odlučuje načelnik.

O izuzeću načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

VII - JAVNOST RADA

Član 51

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija, sredstvima javnog informisanja, davanjem službenih informacija o obavljanju poslova iz svog delokruga u skladu sa Zakonom.

Član 52

Načelnik Gradske uprave ili lice koje on ovlasti daje informacije o radu Gradske uprave, sredstvima javnog informisanja.

VIII - RADNI ODNOS U GRADSKOJ UPRAVI

Član 53

Na radne odnose zaposlenih i postavljenih lica u Gradskoj upravi (u daljem tekstu: zaposleni u Gradskoj upravi) shodno se primenjuje Zakon o radnim odnosima u državnim organima i drugi propisi o zaposlenima u državnim organima.

O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik.

Član 54

Zaposleni u Gradskoj upravi stiču zvanja i zanimanja u skladu sa Zakonom i aktom koje donosi Gradsko veće.

Član 55

Odluku o kriterijumima i merilima za utvrđivanje plata zaposlenih u Gradskoj upravi donosi Gradsko veće u skladu sa Zakonom.

Član 56

Radno vreme u Gradskoj upravi utvrđuje Gradsko veće.

IX - SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 57

Sredstva za finansiranje izvornih i poverenih poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada u skladu sa Zakonom.

Član 58

Za zakonito korišćenje sredstava za zarade zaposlenih, materijalne troškove, sredstva za posebne namene, nabavku i održavanju opreme i sredstva za posebne naknade odgovoran je načelnik, koji je dužan da o tome tromesečno podnosi izveštaj Gradskom veću.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz prethodnog stava potpisuje načelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 59

Gradska uprava može ostvarivati prihode svojom delatnošću u skladu sa Zakonom.

Član 60

Gradska uprava može ostvarivati prihode obavljanjem određenih poslova za područne jedinice ministarstava i druge organizacije, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz delokruga Gradske uprave.

Ostvarenim prihodima od izvršenih usluga pokrivaju se rashodi za izvršene usluge.

Uslovi i način vršenje usluga trećim licima utvrđuju se aktom Gradskog veća.

 

Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Kruševca

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2011)

Član 2

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Kruševca

("Sl. list grada Kruševca", br. 8/2012)

Član 10

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji doneće načelnik Gradske uprave u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 11

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmeni
Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Kruševca

("Sl. list grada Kruševca", br. 1/2013)

Član 2

Ovlašćuje se Komisija za propise da sačini prečišćeni tekst Odluke.

Član 3

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kruševca".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Kruševca obuhvata Odluku o organizaciji Gradske uprave grada Kruševca objavljenu u "Službenom listu grada Kruševca", br. 9/08, kao i izmene i dopune Odluke objavljene u "Službenom listu grada Kruševca", br. 13/08, 8/09 i 1/2010.
Prečišćen tekst Odluke objaviti u "Službenom listu grada Kruševca".

Izmenu ove odluke predviđenu Odlukom o izmeni Odluke o organizaciji Gradske uprave grada Kruševca ("Sl. list grada Kruševca", br.1/2011), Redakcija je sprovela u članu 19. stav 1, s obzirom na to da su reči navedene u članu 1. te odluke bile sastavni deo ove odredbe.