ODLUKA
O USKLAĐIVANJU ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "ZAVOD ZA IZGRADNJU GRADA" U NOVOM SADU

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 9/2013 i 15/2013 - ispr.)

Član 1

Ovom odlukom vrši se usklađivanje Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 29/05 - prečišćen tekst, 53/08, 4/10 i 50/10) sa Zakonom o javnim preduzećima.

Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu (u daljem tekstu: Zavod), upisano kod Agencije za privredne registre, pod brojem: BD 1893/2005 od 18. avgusta 2005. godine, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 2

Osnivač Zavoda je Grad Novi Sad, Žarka Zrenjanina 2, matični broj 08179115.

Grad Novi Sad je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Zavoda.

Član 3

Zavod ne može da promeni oblik organizovanja bez prethodne saglasnosti Skupštine Grada Novog Sada.

Član 4

Poslovno ime pod kojim posluje Zavod je: Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu.

Skraćeno poslovno ime Zavoda je: JP "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu.

Sedište Zavoda je u Novom Sadu, Stevana Branovačkog broj 3.

Član 5

Odluku o promeni poslovnog imena i sedišta donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada.

Član 6

Zavod ima pečat okruglog oblika prečnika 50 mm, koji sadrži grb Republike Srbije i tekst: "Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina, Grad Novi Sad, Javno preduzeće "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu", na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom i mađarskom jeziku, slovačkom jeziku i rusinskom jeziku i njihovim pismima.

Tekst pečata ispisuje se u koncentričnim krugovima oko grba Republike Srbije, u skladu sa zakonom.

Član 7

Pretežna delatnost Zavoda je:

- 42.99 - Izgradnja ostalih nepomenutih građevina.

Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana Zavod obavlja i delatnosti:

- 43.11 Rušenje objekata,

- 43.12 Pripremna gradilišta,

- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje.

Pored delatnosti iz st. 1. i 2. ovog člana Zavod:

- obavlja poslove uređivanja naselja i prostora, i to: uređivanje, upotreba, unapređivanje i zaštita građevinskog zemljišta; uređenje i održavanje ulica i saobraćajnica; uređenje i održavanje parkova, zelenila i rekreacionih površina,

- priprema predloge programa razvoja Grada Novog Sada, godišnje i srednjoročne programe uređivanja građevinskog zemljišta, srednjoročne i godišnje programe održavanja, zaštite i razvoja puteva i program obezbeđivanja javnog osvetljenja na teritoriji Grada Novog Sada,

- obavlja investicione i operativno-tehničke poslove stručnog nadzora kod izgradnje investicionog objekta komunalnog sistema, objekata iz programa uređivanja građevinskog zemljišta i programa održavanja, zaštite i razvoja opštinskih puteva, kao i objekata iz sredstava samodoprinosa,

- obavlja poslove koji se odnose na: održavanje i korišćenje opštinskih puteva, a u skladu sa Programom održavanja objekata putne privrede i Programom korišćenja sredstava za unapređenje bezbednosti saobraćaja na putevima na teritoriji Grada Novog Sada, ulica i drugih objekata saobraćajne infrastrukture od značaja za Grad, izradu programa razvoja i godišnjih programa razvoja, planova za obezbeđenje prohodnosti puteva u zimskim uslovima, organizaciju saobraćaja na mreži opštinskih puteva, poslove istraživanja i razvoja saobraćajnog sistema, održavanje i eksploataciju sistema automatskog upravljanja saobraćajem, evidenciju stanja na opštinskim putevima i evidenciju o postupcima vođenja podataka o saobraćaju i drugim veličinama saobraćajnog toka na javnim putevima, izgradnju i održavanje trotoara, biciklističkih i pešačkih staza i stajališta javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika i obavlja druge poslove koje u oblasti puteva Republika Srbija poveri Gradu,

- obavlja poslove na obezbeđivanju javnog osvetljenja na teritoriji Grada Novog Sada, u skladu sa programom obezbeđivanja javnog osvetljenja na teritoriji Grada Novog Sada,

- učestvuje u usaglašavanju planova i programa javnih komunalnih preduzeća u vezi s uređivanjem građevinskog zemljišta, prati, usmerava i usklađuje realizaciju programa pripreme i opremanja građevinskog zemljišta,

- obavlja stručne poslove u vezi sprovođenja postupka otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta,

- obavlja stručne poslove na pripremanju dokumentacije za pokretanje i vođenje postupka eksproprijacije, administrativnog prenosa prava korišćenja i prava svojine nepokretnosti u javnoj svojini i preuzimanja poseda neizgrađenog građevinskog zemljišta od ranijih vlasnika, i

- organizuje izradu prostorno-urbanističke dokumentacije i tehničke dokumentacije iz oblasti uređivanja zemljišta, stara se o ažurnom funkcionisanju i razvoju u oblasti građevinskog zemljišta (katastar evidencija o vlasništvu, objektima, svojini zemljišta i objekata i stepenu izgrađenosti infrastrukturnih sistema).

Član 8

Zavod može da promeni delatnost ako tom promenom ne remeti obavljanje pretežne delatnosti, odnosno delatnosti i poslova iz člana 7. ove odluke.

Odluku o promeni delatnosti donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Skupštine Grada Novog Sada.

Član 9

Osnovni kapital Zavoda, koji će u skladu sa Zakonom o postupku registracije u Agenciji za privredne registre i Pravilnikom o sadržini Registra privrednih subjekata i dokumentaciji potrebnoj za registraciju, biti unet kao registracioni podatak, iznosi i to:

- Upisani novčani kapital

100,00 RSD

- Uplaćeni novčani kapital

100,00 RSD na dan 22. februara 2013. godine.

Grad Novi Sad, u skladu sa propisima koji regulišu finansijsko izveštavanje, naglašava da osnovni kapital Zavoda prema Godišnjem finansijskom izveštaju Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu za 2011. godinu, na dan 31. decembra 2011. godine, iznosi 22.050.717.035,55 dinara. Navedeni podatak se navodi u cilju praćenja stanja i promena na kapitalu u finansijskim izveštajima.

Usklađivanje registrovanog kapitala sa kapitalom iskazanim po finansijskim izveštajima, biće izvršeno u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata.

Član 10

Organi Zavoda su:

- Nadzorni odbor, i

- Direktor.

Član 11

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada Novog Sada.

Nadzorni odbor ima tri člana od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih u Zavodu.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Zavoda.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 5. ovog člana utvrđuje Skupština Grada Novog Sada na osnovu stepena realizacije programa poslovanja Zavoda.

Član 12

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno,

2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovan Zavod,

4) da ima najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju,

5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja, i

6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Zavoda.

Član 13

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Zavoda i stara se o njihovoj realizaciji,

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja Zavoda,

3) donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Zavoda,

4) donosi godišnji program poslovanja Zavoda,

5) nadzire rad Direktora,

6) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Zavoda,

7) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima,

8) utvrđuje finansijske izveštaje Zavoda i dostavlja Skupštini Grada Novog Sada radi davanja saglasnosti,

9) donosi Statut Zavoda,

10) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata,

11) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno pokriću gubitka,

12) daje saglasnost Direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i odlukom Skupštine Grada Novog Sada,

13) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa Direktorom,

14) donosi odluku o ulaganju kapitala,

15) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

16) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) imovinom Zavoda,

17) donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala,

18) donosi odluku o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji,

19) donosi odluku o uslovima za pružanje usluga Zavoda,

20) utvrđuje cene usluga Zavoda,

21) donosi odluku o oglašavanju na komercijalnoj osnovi, i

22) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Zavodu.

Program iz stava 1. tačka 4. ovog člana Zavod dostavlja Skupštini Grada Novog Sada, radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Član 14

Direktora imenuje i razrešava Skupština Grada Novog Sada.

Direktor se imenuje na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa u skladu sa Zakonom.

Predlog za donošenje odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje Direktora podnosi nadležna gradska uprava, odnosno Nadzorni odbor u skladu sa Zakonom.

Uslovi za imenovanje Direktora utvrđuju se Statutom Zavoda.

Član 15

Direktor može imati pravo na stimulaciju u slučaju kada Zavod posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima na osnovu utvrđenih uslova i kriterijuma za utvrđivanje i visinu stimulacije, u skladu sa Zakonom.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština Grada Novog Sada.

Član 16

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Zavod,

2) organizuje i rukovodi procesom rada,

3) vodi poslovanje Zavoda,

4) odgovara za zakonitost rada Zavoda, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada Novog Sada, Gradonačelnika Grada Novog Sada i Gradskog veća Grada Novog Sada,

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje,

6) predlaže finansijske izveštaje,

7) izvršava odluke Nadzornog odbora,

8) predlaže dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Zavoda, u skladu sa smernicama Gradskog veća Grada Novog Sada, i

9) vrši druge poslove određene zakonom i Statutom Zavoda.

Član 17

Skupština Grada Novog Sada može imenovati vršioca dužnosti Direktora u skladu sa Zakonom.

Vršilac dužnosti Direktora imenuje se na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština Grada Novog Sada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti Direktora na još jedan period od šest meseci.

Uslovi za imenovanje Direktora utvrđeni Statutom Zavoda, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja Direktora, odnose se i na vršioca dužnosti Direktora.

Član 18

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Zavodu, Skupština Grada Novog Sada daje saglasnost na:

1. Statut Zavoda,

2. odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata,

3. dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja,

4. odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Zavoda,

5. odluku o ulaganju kapitala,

6. godišnji program poslovanja Zavoda,

7. finansijske izveštaje Zavoda,

8. odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

9. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Zavoda veće vrednosti, odnosno čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

10. odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala Zavoda,

11. odluku o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i

12. investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja.

Na odluku o ulaganju kapitala Skupština Grada Novog Sada daje prethodnu saglasnost.

Član 19

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Zavodu, Gradsko veće Grada Novog Sada daje saglasnost na:

1. odluku o uslovima za pružanje usluga Zavoda,

2. odluku o oglašavanju na komercijalnoj osnovi, i

3. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Zavoda manje vrednosti, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa.

Gradsko veće Grada Novog Sada daje prethodnu saglasnost na:

1. odluku o utvrđivanju cena usluga Zavoda,

2. ugovore o finansijskom, odnosno operativnom lizingu,

3. pregovore, radnje i pravne poslove sa trećim licima kojima se imovina Zavoda koristi kao sredstvo obezbeđenja potraživanja,

4. odluku o raspodeli dobiti u delu koji se odnosi na raspoređivanje dela dobiti na zarade zaposlenih u Zavodu, i

5. odluku o pokretanju postupka javne nabavke dobara, usluga ili radova kada su za javnu nabavku predviđena sopstvena sredstva Zavoda.

Član 20

Gradsko veće Grada Novog Sada utvrđuje smernice za ostvarivanje programskih akata tako što u toku postupka pripreme ovih akata utvrđuje prioritetne ciljeve poslovne politike za narednu godinu, način i kriterijume za raspodelu dobiti kao osnov za donošenje odluke o raspodeli dobiti, kao i druge mere i aktivnosti koje Zavod treba da preduzima kako bi se obezbedilo redovno, kvalitetno i pouzdano pružanje usluga.

U postupku realizacije akata iz stava 1. ovog člana Gradsko veće Grada Novog Sada prati sprovođenje poslovne politike Zavoda i predlaže, odnosno preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za njegovo nesmetano funkcionisanje.

Član 21

Gradsko veće Grada Novog Sada preduzima operativne i druge neophodne mere u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, kao i u slučaju štrajka zaposlenih u Zavodu, kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano funkcionisanje Zavoda i obavljanje delatnosti, u skladu sa Zakonom i odlukom Skupštine Grada Novog Sada.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Gradsko veće Grada Novog Sada može u Zavodu utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili Grad Novi Sad.

Član 22

Zavod je dužan da prilikom obavljanja delatnosti organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje trajno, neprekidno i kvalitetno obavljanje delatnosti od opšteg interesa radi upravljanja i iskorišćavanja dobara u opštoj upotrebi i dobara od opšteg interesa u svojini Grada Novog Sada i delatnosti od značaja za rad organa Grada Novog Sada, nesmetano pružanje usluga, preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Član 23

Obavljanje delatnosti za koju je osnovan Zavod finansira se iz budžeta Grada Novog Sada, cena usluga i ostalih prihoda u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada Novog Sada.

Član 24

Na zahtev Skupštine Grada Novog Sada, Gradonačelnika Grada Novog Sada, odnosno Gradskog veća Grada Novog Sada, a najmanje jedanput godišnje, Zavod obaveštava Skupštinu, Gradonačelnika, odnosno Gradsko veće, o svom radu.

Član 25

Zavod je dužan da godišnji program poslovanja na koji je Skupština Grada Novog Sada dala saglasnost dostavi nadležnim ministarstvima u skladu sa Zakonom.

Zavod je dužan da dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana nadležnim ministarstvima u skladu sa Zakonom.

Zavod je dužan da dostavi mesečne izveštaje o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima ministarstvu nadležnom za poslove finansija u skladu sa Zakonom.

Član 26

Imovinu Zavoda čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja stvari u javnoj svojini.

Zavod može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 27

Zavod može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 10% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu.

Zavod može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada.

Zavod može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Zavoda iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine Grada Novog Sada.

Zavod ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.

Član 28

Zavod je dužan da se u obavljanju delatnosti iz člana 7. ove odluke rukovodi principima održivog razvoja i zaštite životne sredine, kao i da primenjuje propisane i usvojene standarde.

Zavod je dužan da utvrdi procedure za sprovođenje mera zaštite životne sredine i obezbedi sredstva za njihovu realizaciju.

Član 29

Zavod je dužan da izvrši procenu vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Zavod je dužan da nakon izvršene procene iz stava 1. ovog člana, izvrši registruju procenjene vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.

Član 30

Zavod je dužan da Statut Zavoda i druga opšta akta uskladi sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 31

Upravni odbor Zavoda nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora utvrđene ovom odlukom, do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa Zakonom.

Skupština Grada Novog Sada imenovaće predsednika i članove Nadzornog odbora u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 32

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Zavod za izgradnju Grada" u Novom Sadu ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 29/2005 - prečišćen tekst, 53/2008, 4/2010 i 50/2010).

Član 33

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".