ODLUKA
O USKLAĐIVANJU ODLUKE O ORGANIZOVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "TRŽNICA" NOVI SAD

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 9/2013)

Član 1

Ovom odlukom vrši se usklađivanje Odluke o organizovanju javnog komunalnog preduzeća "Tržnica" Novi Sad ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 29/05 - prečišćen tekst, 53/08, 12/11 i 56/12) sa Zakonom o javnim preduzećima.

Javno komunalno preduzeće "Tržnica" Novi Sad (u daljem tekstu: Javno preduzeće) upisano kod Agencije za privredne registre, broj: BD. 53401/2005 od 17. juna 2005. godine, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća je Grad Novi Sad, Žarka Zrenjanina 2, matični broj 08179115.

Grad Novi Sad je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.

Član 3

Javno preduzeće ne može da promeni oblik organizovanja bez prethodne saglasnosti Skupštine Grada Novog Sada.

Član 4

Poslovno ime pod kojim posluje Javno preduzeće je: Javno komunalno preduzeće "Tržnica" Novi Sad.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JKP "Tržnica" Novi Sad.

Sedište Javnog preduzeća je u Novom Sadu, Žike Popovića 4.

Član 5

Odluku o promeni poslovnog imena i sedišta donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada.

Član 6

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- 68.20 Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima.

U okviru delatnosti iz stava 1. ovog člana, Javno preduzeće upravlja i daje u zakup poslovni prostor na pijacama iz člana 8. ove odluke, koji je u javnoj svojini Grada Novog Sada.

Pored pretežne delatnosti iz stava 1. ovog člana, Javno preduzeće obavlja i:

- 81.10 Usluge održavanja objekata;

- upravljanje, komunalno opremanje, održavanje i organizaciju delatnosti pijaca na zatvorenim i otvorenim prostorima, koji su namenjeni za obavljanje prometa poljoprivredno-prehrambenih proizvoda i proizvoda domaće radinosti, zanatskih proizvoda, druge robe široke potrošnje i pružanje pratećih usluga;

- upravljanje, uređivanje, održavanje i organizaciju delatnosti veletržnica na zatvorenim i otvorenim prostorima i izdavanje specijalizovanog prostora za izlaganje i prodaju voća, povrća i drugih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda, ostale robe široke potrošnje, kao i pružanje pratećih usluga, a naročito skladištenje robe, njena dorada, prerada, pakovanje i druge usluge u vezi sa rukovanjem i prevozom; i

- organizovanje vašara na otvorenom ili u zatvorenom prostoru, kao povremene, periodične, tradicionalne manifestacije određenih namena na teritoriji Grada Novog Sada.

Član 7

Javno preduzeće može da promeni delatnost ako tom promenom ne remeti obavljanje pretežne delatnosti, odnosno delatnosti i poslova iz člana 6. ove odluke.

Odluku o promeni delatnosti donosi Nadzorni odbor uz saglasnost Skupštine Grada Novog Sada.

Član 8

Javnom preduzeću poveravaju se na upravljanje, uređivanje i održavanje pijace u Novom Sadu, Petrovaradinu i Sremskoj Kamenici, i to:

1. Riblja, Trg Republike broj 18,

2. Futoška, Jevrejska ulica broj 42,

3. Limanska, Bulevar cara Lazara broj 50,

4. Detelinarska, Ulica Janka Veselinovića broj 3,

5. Satelitska, Ulica Stevana Hladnog broj 1,

6. Temerinska, Temerinska ulica broj 19,

7. Kvantaška, Ulica Venizelisova bb,

8. Najlon, Temerinski put broj 1,

9. Petrovaradinska, Preradovićeva 108c, i

10. Kamenička, ugao ulica Marka Oreškovića i Svetosavske.

Namena pijaca utvrđuje se aktom Gradskog veća Grada Novog Sada, na predlog Nadzornog odbora.

Član 9

Javno preduzeće je dužno da poverene poslove uređivanja i održavanja pijaca iz člana 8. ove odluke obavlja na način kojim se obezbeđuje uredno ispunjavanje obaveze korisnika pijačnih usluga i redovno i kvalitetno snabdevanje građana.

Član 10

Osnovni kapital Javnog preduzeća, koji je u momentu donošenja ove odluke registrovan u Registru privrednih subjekata, iznosi i to:

- Upisani novčani kapital

9.521.966,25 RSD

- Uplaćeni novčani kapital

9.521.966,25 RSD na dan 19. maja 1994. godine.

Grad Novi Sad, a u skladu sa propisima koji regulišu finansijsko izveštavanje, naglašava da osnovni kapital Javnog preduzeća prema Godišnjem finansijskom izveštaju Javnog komunalnog preduzeća "Tržnica" Novi Sad za 2011. godinu na dan 31. decembra 2011. godine, iznosi: 457.882.000,00 dinara.

Član 11

Organi Javnog preduzeća su:

- Nadzorni odbor, i

- Direktor.

Član 12

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada Novog Sada.

Nadzorni odbor ima tri člana od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 5. ovog člana utvrđuje Skupština Grada Novog Sada na osnovu stepena realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.

Član 13

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno,

2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Javno preduzeće,

4) da ima najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju,

5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja, i

6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.

Član 14

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji,

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća,

3) donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Javnog preduzeća,

4) donosi godišnji program poslovanja Javnog preduzeća,

5) nadzire rad Direktora,

6) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća,

7) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima,

8) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja Skupštini Grada Novog Sada, radi davanja saglasnosti,

9) donosi Statut Javnog preduzeća,

10) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata,

11) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,

12) daje saglasnost Direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i odlukom Skupštine Grada Novog Sada,

13) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa Direktorom,

14) donosi odluku o ulaganju kapitala Javnog preduzeća,

15) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

16) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) imovinom Javnog preduzeća,

17) donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća,

18) donosi odluku o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji,

19) donosi odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Javnog preduzeća,

20) utvrđuje cene komunalnih usluga Javnog preduzeća,

21) donosi odluku o oglašavanju na komercijalnoj osnovi, i

22) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Program iz stava 1. tačka 4. ovog člana Javno preduzeće dostavlja Skupštini Grada Novog Sada, radi davanja saglasnosti najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Član 15

Direktora imenuje i razrešava Skupština Grada Novog Sada.

Direktor se imenuje na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa, u skladu sa Zakonom.

Predlog za donošenje odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje Direktora podnosi nadležna gradska uprava, odnosno Nadzorni odbor, u skladu sa Zakonom.

Uslovi za imenovanje Direktora utvrđuju se Statutom Javnog preduzeća.

Član 16

Direktor može imati pravo na stimulaciju u slučaju kada Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima na osnovu utvrđenih uslova i kriterijuma za utvrđivanje i visinu stimulacije, u skladu sa Zakonom.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština Grada Novog Sada.

Član 17

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće,

2) organizuje i rukovodi procesom rada,

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća,

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada Novog Sada, Gradonačelnika Grada Novog Sada i Gradskog veća Grada Novog Sada,

5) predlaže godišnji program poslovanja Javnog preduzeća i preduzima mere za njegovo sprovođenje,

6) predlaže finansijske izveštaje Javnog preduzeća,

7) izvršava odluke Nadzornog odbora,

8) predlaže dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Javnog preduzeća, u skladu sa smernicama Gradskog veća Grada Novog Sada, i

9) vrši druge poslove određene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.

Član 18

Skupština Grada Novog Sada može imenovati vršioca dužnosti Direktora, u skladu sa Zakonom.

Vršilac dužnosti Direktora imenuje se na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština Grada Novog Sada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti Direktora na još jedan period od šest meseci.

Uslovi za imenovanje Direktora utvrđeni Statutom Javnog preduzeća, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja Direktora, odnose se i na vršioca dužnosti Direktora.

Član 19

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština Grada Novog Sada daje saglasnost na:

1. Statut Javnog preduzeća,

2. odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata,

3. dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Javnog preduzeća,

4. odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,

5. odluku o ulaganju kapitala Javnog preduzeća,

6. godišnji program poslovanja Javnog preduzeća,

7. finansijske izveštaje Javnog preduzeća,

8. odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

9. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća veće vrednosti, odnosno čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

10. odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća,

11. odluku o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i

12. investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja.

Na odluku o ulaganju kapitala Skupština Grada Novog Sada daje prethodnu saglasnost.

Član 20

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Gradsko veće Grada Novog Sada daje saglasnost na:

1. odluku o opštim uslovima za pružanje usluga Javnog preduzeća,

2. odluku o oglašavanju na komercijalnoj osnovi, i

3. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća manje vrednosti, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa.

Gradsko veće Grada Novog Sada daje prethodnu saglasnost na:

1. odluku o utvrđivanju cene komunalnih usluga Javnog preduzeća,

2. ugovore o finansijskom, odnosno operativnom lizingu,

3. pregovore, radnje i pravne poslove sa trećim licima kojima se imovina Javnog preduzeća koristi kao sredstvo obezbeđenja potraživanja,

4. odluku o raspodeli dobiti u delu koji se odnosi na raspoređivanje dela dobiti na zarade zaposlenih u Javnom preduzeću, i

5. odluku o pokretanju postupka javne nabavke dobara, usluga ili radova kada su za javnu nabavku predviđena sopstvena sredstva Javnog preduzeća.

Član 21

Gradsko veće Grada Novog Sada utvrđuje smernice za ostvarivanje programskih akata tako što u toku postupka pripreme ovih akata utvrđuje prioritetne ciljeve poslovne politike za narednu godinu, način i kriterijume za raspodelu dobiti kao osnov za donošenje odluke o raspodeli dobiti, kao i druge mere i aktivnosti koje Javno preduzeće treba da preduzima kako bi se obezbedilo redovno, kvalitetno i pouzdano pružanje usluga.

U postupku realizacije akata iz stava 1. ovog člana Gradsko veće Grada Novog Sada prati sprovođenje poslovne politike Javnog preduzeća i predlaže, odnosno preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za njegovo nesmetano funkcionisanje.

Član 22

Gradsko veće Grada Novog Sada preduzima operativne i druge neophodne mere u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, kao i u slučaju štrajka zaposlenih u Javnom preduzeću, kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti, u skladu sa Zakonom i odlukom Skupštine Grada Novog Sada.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Gradsko veće Grada Novog Sada može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili Grad Novi Sad.

Član 23

Javno preduzeće dužno je da prilikom obavljanja delatnosti organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuju trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga, koji podrazumeva zdravstvenu i higijensku ispravnost prema propisanim standardima i normativima, propisani obim i kvalitet komunalnih usluga, koji podrazumeva tačnost u pogledu rokova, sigurnost korisnika u dobijanju usluga, preduzimanje mera održavanja, razvoja i zaštite komunalnih objekata, postrojenja i opreme, koji služe za obavljanje komunalnih delatnosti, razvoj i unapređenje kvaliteta i vrste komunalnih usluga, kao i unapređenje organizacije i efikasnosti rada.

Obavljanje komunalne delatnosti za koju je osnovano Javno preduzeće finansira se iz cena komunalnih usluga, budžeta Grada Novog Sada i ostalih prihoda u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada Novog Sada.

Član 24

Cene komunalnih usluga određuju se prema poslovnim rashodima iskazanim u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima, rashodima za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema programima poslovanja i dobiti Javnog preduzeća.

Član 25

Na zahtev Skupštine Grada Novog Sada, Gradonačelnika Grada Novog Sada, odnosno Gradskog veća Grada Novog Sada, a najmanje jedanput godišnje, Javno preduzeće obaveštava Skupštinu, Gradonačelnika, odnosno Gradsko veće, o svom radu.

Član 26

Javno preduzeće može da se kreditno zaduži kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija, kojima se obezbeđuju sredstva za finansiranje investicionih projekata i deficita tekuće likvidnosti, kojima se omogućava trajno i nesmetano pružanje komunalnih usluga.

Član 27

Za finansiranje investicionih projekata, Javno preduzeće se zadužuje uzimanjem kredita radi finansiranja razvojnih projekata predviđenih programom Javnog preduzeća, koji će omogućiti unapređenje, efikasnost i efektivnost Javnog preduzeća, pod uslovom da se finansiranje vrši na rok duži od jedne godine.

Iznos neizmirenog ukupnog dugoročnog zaduživanja iz stava 1. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za finansiranje kapitalnih rashoda iz stava 1. ovog člana, ne može biti veći od 10% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada Novog Sada.

Član 28

Javno preduzeće može da se zaduži za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koja nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Javnog preduzeća.

U toku godine u kojoj se Javno preduzeće zadužuje za finansiranje deficita tekuće likvidnosti, iznos zaduženja ne sme preći 5% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada.

Član 29

Javno preduzeće je dužno da godišnji program poslovanja na koji je Skupština Grada Novog Sada dala saglasnost dostavi nadležnim ministarstvima u skladu sa Zakonom.

Javno preduzeće je dužno da dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana nadležnim ministarstvima u skladu sa Zakonom.

Javno preduzeće je dužno da dostavi mesečne izveštaje o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima ministarstvu nadležnom za poslove finansija u skladu sa Zakonom.

Član 30

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja stvari u javnoj svojini.

Javno preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 31

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom, čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 10% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine Grada Novog Sada.

Javno preduzeće ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.

Član 32

Javno preduzeće dužno je da se u obavljanju delatnosti iz člana 6. ove odluke rukovodi principima održivog razvoja i zaštite životne sredine, kao i da primenjuje propisane i usvojene standarde.

Javno preduzeće je dužno da utvrdi procedure za sprovođenje mera zaštite životne sredine i obezbedi sredstva za njihovu realizaciju.

Član 33

Javno preduzeće dužno je da izvrši procenu vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Javno preduzeće je dužno da nakon izvršene procene iz stava 1. ovog člana izvrši registraciju procenjene vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.

Član 34

Javno preduzeće dužno je da Statut Javnog preduzeća i druga opšta akta uskladi sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 35

Upravni odbor Javnog preduzeća nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora utvrđene ovom odlukom, do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa Zakonom.

Skupština Grada Novog Sada imenovaće predsednika i članove Nadzornog odbora u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 36

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizovanju javnog komunalnog preduzeća "Tržnica" Novi Sad ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 29/05 - prečišćen tekst, 53/08, 12/11 i 56/12).

Član 37

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".