ODLUKA
O USKLAĐIVANJU ODLUKE O ORGANIZOVANJU RADNE ORGANIZACIJE "URBANIZAM" ZAVOD ZA URBANIZAM U NOVOM SADU KAO JAVNOG PREDUZEĆA

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 9/2013)

Član 1

Ovom odlukom vrši se usklađivanje Odluke o organizovanju radne organizacije "Urbanizam" Zavod za urbanizam u Novom Sadu kao Javnog preduzeća ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 29/05 - prečišćen tekst, 53/08 i 46/09) sa Zakonom o javnim preduzećima.

Javno preduzeće "Urbanizam" Zavod za urbanizam Novi Sad, Novi Sad (u daljem tekstu: Javno preduzeće) upisano kod Agencije za privredne registre broj BD 15304/05 od 25. maja 2005. godine, nastavlja sa radom u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 2

Osnivač Javnog preduzeća je Grad Novi Sad, Žarka Zrenjanina 2, Matični broj: 08179115.

Grad Novi Sad je vlasnik 100% udela u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća.

Član 3

Javno preduzeće ne može da promeni oblik organizovanja bez prethodne saglasnosti Skupštine Grada Novog Sada.

Član 4

Poslovno ime pod kojim posluje Zavod za urbanizam u Novom Sadu (u daljem tekstu: Javno preduzeće) je: Javno preduzeće "Urbanizam" Zavod za urbanizam Novi Sad, Novi Sad.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća je: JP "Urbanizam".

Sedište Javnog preduzeća je u Novom Sadu, Bulevar cara Lazara broj 3.

U svom znaku, pečatu i logotipu Javno preduzeće može da koristi grb Grada Novog Sada.

Član 5

Odluku o promeni poslovnog imena i sedišta donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada.

Član 6

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

71.11 Arhitektonska delatnost.

Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja i:

71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje.

U okviru delatnosti iz st. 1. i 2. ovog člana Javno preduzeće obavlja sledeće stručne poslove:

- izrađuje prostorni plan Grada Novog Sada i prostorne planove opština,

- izrađuje prostorne planove područja posebne namene,

- izrađuje urbanističke planove za teritoriju Grada Novog Sada,

- izrađuje odluke o izradi planskih dokumenata,

- izrađuje urbanističke projekte,

- izrađuje projekte parcelacije odnosno preparcelacije,

- izrađuje projekte parcelacije i preparcelacije u postupku ispravke granica parcele,

- obavlja stručne poslove po zahtevu i za potrebe Komisije za planove i izvršava stručne poslove koje ova komisija iz svoje nadležnosti poveri Javnom preduzeću,

- prati i proučava pojave i promene u prostoru na teritoriji Grada Novog Sada,

- obavlja analitičko-studijske poslove iz oblasti prostornog i urbanističkog planiranja i zaštite životne sredine,

- izrađuje strateške procene uticaja planova na životnu sredinu,

- obezbeđuje obavljanje prethodnih radova za potrebe pripreme osnova i projekata od značaja za izgradnju i uređenje prostora i naselja,

- prikuplja, sređuje, obrađuje, čuva i publikuje podatke od interesa za uređenje prostora i naselja i iste dostavlja organu Grada Novog Sada nadležnom za obrazovanje i održavanje lokalnog informacionog sistema planskih dokumenata i stanja u prostoru,

- na zahtev nadležnog organa Grada Novog Sada izrađuje izveštaj, odnosno mišljenje u postupku određivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekata,

- na zahtev nadležnog organa Grada Novog Sada izrađuje urbanističke uslove za lokacijsku dozvolu,

- na zahtev nadležnog organa Grada Novog Sada izrađuje informaciju o lokaciji,

- na zahtev nadležnog organa Grada Novog Sada izrađuje izveštaje o činjenicama sadržanim u urbanističkoj dokumentaciji za potrebe izdavanja rešenja za odobrenje izvođenja radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola,

- izrađuje dokumentaciju po zahtevu nadležnog organa Grada Novog Sada vezanu za mogućnost legalizacije objekata u skladu sa zakonom kojim se uređuje postupak legalizacije,

- obavlja geodetske radove u inženjersko-tehničkoj oblasti prostornog planiranja i urbanizma,

- izrađuje urbanističke uslove za postavljanje montažnih i drugih objekata i na javnim površinama,

- izrađuje uverenja o nameni zemljišta i

- obavlja druge stručne poslove u vezi sa primenom zakona kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje objekata.

Pored stručnih poslova iz stava 3. ovog člana Javno preduzeće pruža poslovne i tehničke usluge u oblasti ispitivanja tržišta u urbanoj izgradnji i ekonomske, organizacione i tehnološke usluge u urbanističkom i prostornom planiranju, projektovanju i urbanom razvoju, bez upisa u registar privrednih subjekata, kao delatnost koja se uobičajeno u manjem obimu obavlja uz urbanističko i prostorno planiranje i projektovanje.

Javno preduzeće može obavljati stručne poslove urbanističkog i prostornog planiranja i za druge korisnike uz prethodno pribavljenu saglasnost Gradonačelnika Grada Novog Sada.

U okviru svoje delatnosti Javno preduzeće posluje i sarađuje sa domaćim i stranim naučnim i stručnim organizacijama i institucijama, privrednim društvima, kao i pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu, radi unapređivanja obavljanja svoje delatnosti i sticanja dobiti.

Član 7

Javno preduzeće može da promeni delatnost ako se tom promenom ne remeti obavljanje pretežne delatnosti, odnosno delatnosti i poslova iz člana 6. ove odluke.

Odluku o promeni delatnosti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada Novog Sada.

Član 8

Javno preduzeće je dužno da delatnost i stručne poslove utvrđene ovom odlukom obavlja stručno, blagovremeno i kvalitetno tako da:

u obavljanju delatnosti i stručnih poslova od značaja za Grad Novi Sad omogući ostvarivanje interesa i razvojnih ciljeva utvrđenih odgovarajućim dokumentima Grada Novog Sada;

planska dokumenta i drugu urbanističku dokumentaciju iz delatnosti kao i stručne poslove koje obavlja dostavlja nadležnom organu Grada Novog Sada u propisanim odnosno ugovorenim rokovima;

akta o uslovima za vršenje usluga i obavljanje stručnih poslova iz delatnosti objavljuje u službenom glasilu Grada Novog Sada, kao i da u stručnim časopisima, publikacijama, i na internet stranici Javnog preduzeća objavljuje obaveštenja i podatke o uređenju prostora i naselja, načinu ostvarivanja prava korisnika usluga, o svom radu i drugim pitanjima koja su od interesa za Grad Novi Sad i za korisnike usluga javnog preduzeća.

Javno preduzeće je dužno da svojim opštim aktima obezbedi i omogući da se obaveštenja o planskim dokumentima, njihovoj izradi, postupku donošenja i sprovođenja kao i druge informacije i podatke u vezi sa obavljanjem stručnih poslova daju najduže u roku od 15 dana od dana podnošenja zahteva od strane korisnika usluga.

Javno preduzeće je dužno da po zahtevu nadležnog organa Grada Novog Sada, odnosno po zahtevu korisnika usluga, postupi i odluči u rokovima propisanim zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, odnosno u roku koji nadležnom organu Grada Novog Sada omogućava odlučivanje u propisanim rokovima.

Član 9

Osnovni kapital Javnog preduzeća, koji će u skladu sa Zakonom o postupku registracije u Agenciji za privredne registre i Pravilnikom o sadržini Registra privrednih subjekata i dokumentaciji potrebnoj za registraciju, biti unet kao registracioni podatak, iznosi i to:

Upisani novčani kapital

100,00 RSD,

Uplaćeni novčani kapital

100,00 RSD 22.02.2013.

Grad Novi Sad u skladu sa propisima koji regulišu finansijsko izveštavanje, naglašava da osnovni kapital Javnog preduzeća prema Godišnjem finansijskom izveštaju Javnog preduzeća, za 2011. godinu na dan 31. decembra 2011. godine, iznosi 72.354.550,50 dinara. Navedeni podatak se navodi u cilju praćenja stanja i promena na kapitalu u finansijskim izveštajima.

Usklađivanje registrovanog kapitala sa kapitalom iskazanim po finansijskim izveštajima, biće izvršeno u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata.

Član 10

Organi Javnog preduzeća su:

- Nadzorni odbor, i

- Direktor.

Član 11

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština Grada Novog Sada.

Nadzorni odbor ima tri člana od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih u Javnom preduzeću.

Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 5. ovog člana utvrđuje Skupština Grada Novog Sada na osnovu stepena realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.

Član 12

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno,

2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnovano Javno preduzeće,

4) da ima najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju,

5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja, i

6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.

Član 13

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji,

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća,

3) donosi dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Javnog preduzeća,

4) donosi godišnji program poslovanja Javnog preduzeća,

5) nadzire rad Direktora,

6) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća,

7) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje Javnog preduzeća i politiku upravljanja rizicima,

8) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja Skupštini Grada Novog Sada radi davanja saglasnosti,

9) donosi Statut Javnog preduzeća,

10) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata,

11) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,

12) daje saglasnost Direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i odlukom Skupštine Grada Novog Sada,

13) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa Direktorom,

14) donosi odluku o ulaganju kapitala Javnog preduzeća,

15) donosi odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

16) donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) imovinom Javnog preduzeća,

17) donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća,

18) donosi odluku o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji,

19) utvrđuje cenovnik i cene usluga, uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada,

20) odlučuje o opštim uslovima za vršenje usluga Javnog preduzeća,

21) odlučuje o obimu, kvalitetu i nivou usluga Javnog preduzeća, i

22) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Javnog preduzeća i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na Direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Program iz stava 1. tačka 4. ovog člana Javno preduzeće dostavlja Skupštini Grada Novog Sada radi davanja saglasnosti, najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Član 14

Direktora imenuje i razrešava Skupština Grada Novog Sada.

Direktor se imenuje na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa u skladu sa Zakonom.

Predlog za donošenje odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje Direktora podnosi nadležna gradska uprava, odnosno Nadzorni odbor u skladu sa Zakonom.

Uslovi za imenovanje Direktora utvrđuju se Statutom Javnog preduzeća.

Član 15

Direktor može imati pravo na stimulaciju u slučaju kada Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima na osnovu utvrđenih uslova i kriterijuma za utvrđivanje i visinu stimulacije, u skladu sa Zakonom.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština Grada Novog Sada.

Član 16

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće,

2) organizuje i rukovodi procesom rada,

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća,

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, kao i za realizaciju odluka i drugih akata Skupštine Grada Novog Sada, Gradonačelnika Grada Novog Sada i Gradskog veća Grada Novog Sada,

5) predlaže godišnji program poslovanja Javnog preduzeća i preduzima mere za njegovo sprovođenje,

6) predlaže finansijske izveštaje Javnog preduzeća,

7) izvršava odluke Nadzornog odbora,

8) predlaže dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Javnog preduzeća, u skladu sa smernicama Gradskog veća Grada Novog Sada, i

9) vrši druge poslove određene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.

Član 17

Skupština Grada Novog Sada može imenovati vršioca dužnosti Direktora u skladu sa Zakonom.

Vršilac dužnosti Direktora imenuje se na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, Skupština Grada Novog Sada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti Direktora na još jedan period od šest meseci.

Uslovi za imenovanje Direktora utvrđeni Statutom Javnog preduzeća, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja Direktora, odnose se i na vršioca dužnosti Direktora.

Član 18

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Skupština Grada Novog Sada daje saglasnost na:

1. Statut Javnog preduzeća,

2. odluku o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata,

3. dugoročni i srednjoročni plan rada i razvoja Javnog preduzeća,

4. odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka Javnog preduzeća,

5. odluku o ulaganju kapitala Javnog preduzeća,

6. godišnji program poslovanja Javnog preduzeća,

7. finansijske izveštaje Javnog preduzeća,

8. odluku o davanju garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

9. odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća veće vrednosti, odnosno čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

10. odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća,

11. odluku o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i

12. investicione programe i programe i kriterijume za investiciona ulaganja.

Na odluku o ulaganju kapitala Javnog preduzeća Skupština Grada Novog Sada daje prethodnu saglasnost.

Član 19

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Javnom preduzeću, Gradsko veće Grada Novog Sada daje saglasnost na:

1. akt o opštim uslovima za vršenje usluga Javnog preduzeća,

2. odluku o oglašavanju na komercijalnoj osnovi, i

3. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća manje vrednosti, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, a koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa.

Gradsko veće Grada Novog Sada daje prethodnu saglasnost na:

1. odluku o utvrđivanju cenovnika i cena usluga Javnog preduzeća,

2. ugovore o finansijskom, odnosno operativnom lizingu,

3. pregovore, radnje i pravne poslove sa trećim licima kojima se imovina Javnog preduzeća koristi kao sredstvo obezbeđenja potraživanja,

4. raspodelu dobiti u delu koji se odnosi na raspoređivanje dela dobiti na zarade zaposlenih u Javnom preduzeću, i

5. odluku o pokretanju postupka javne nabavke dobara, usluga ili radova kada su za javnu nabavku predviđena sopstvena sredstva Javnog preduzeća.

Član 20

Gradsko veće Grada Novog Sada utvrđuje smernice za ostvarivanje programskih akata tako što u toku postupka pripreme ovih akata utvrđuje prioritetne ciljeve poslovne politike za narednu godinu, način i kriterijume za raspodelu dobiti kao osnov za donošenje odluke o raspodeli dobiti, kao i druge mere i aktivnosti koje Javno preduzeće treba da preduzme kako bi se obezbedilo redovno, kvalitetno i pouzdano vršenje usluga.

U postupku realizacije akata iz stava 1. ovog člana Gradsko veće Grada Novog Sada prati sprovođenje poslovne politike Javnog preduzeća i predlaže, odnosno preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za njegovo nesmetano funkcionisanje.

Član 21

Gradsko veće Grada Novog Sada preduzima operativne i druge neophodne mere u slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, kao i u slučaju štrajka zaposlenih u Javnom preduzeću, kojima će se obezbediti uslovi za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti, u skladu sa Zakonom i odlukom Skupštine Grada Novog Sada.

Za vreme ratnog stanja ili neposredne ratne opasnosti Gradsko veće Grada Novog Sada može u Javnom preduzeću utvrditi organizaciju za izvršavanje poslova od strateškog značaja za Republiku Srbiju, autonomnu pokrajinu ili Grad Novi Sad.

Član 22

Javno preduzeće po nalogu organa Grada Novog Sada nadležnog za poslove prostornog i urbanističkog planiranja, obezbeđuje uslove za izlaganje planskog dokumenta na javni uvid.

Član 23

Sredstva potrebna za izradu planskih dokumenata i za obavljanje stručnih poslova iz člana 6. stav 3. ove odluke obezbeđuju se iz sredstava planiranih u budžetu Grada Novog Sada, odnosno iz sredstava planiranih za realizaciju programa uređivanja građevinskog zemljišta, u skladu sa srednjoročnim odnosno godišnjim programom izrade planskih dokumenata, koji se usvaja u okviru programa uređivanja građevinskog zemljišta, a na osnovu ugovora zaključenim sa Javnim preduzećem.

Sredstva za izradu planskih dokumenata i za obavljanje stručnih poslova iz člana 6. stav 3. ove odluke obezbeđuju se od korisnika usluga Javnog preduzeća po čijim zahtevima i za čije potrebe se ti stručni poslovi obavljaju, na osnovu posebnih ugovora, uz obavezu plaćanja cene usluga i stvarnih troškova, utvrđenih aktom Nadzornog odbora iz člana 13. stav 1. tačka 19. ove odluke.

Ukoliko se pred nadležnim organom Grada Novog Sada vodi postupak po zahtevu stranke, sredstva za obavljanje stručnih poslova iz člana 6. stav 3. alineje 14, 15, 16 i 18, obezbeđuju korisnici usluga plaćanjem cene usluga i stvarnih troškova, utvrđenih aktom Nadzornog odbora iz člana 13. stav 1. tačka 19. ove odluke.

Javno preduzeće može ostvarivati prihode i iz sredstava, koja se na zahtev organa Grada Novog Sada, obezbede od ministarstva nadležnog za poslove prostornog planiranja, građevinarstva i urbanizma radi finansiranja ili sufinansiranja izrade planskih dokumenata.

Član 24

Na zahtev Skupštine Grada Novog Sada, Gradonačelnika Grada Novog Sada, odnosno Gradskog veća Grada Novog Sada, a najmanje jedanput godišnje, Javno preduzeće obaveštava Skupštinu, Gradonačelnika, odnosno Gradsko veće o svom radu.

Član 25

Javno preduzeće može da se kreditno zaduži kod poslovnih banaka, fondova i drugih finansijskih organizacija kojima se obezbeđuju sredstva za finansiranje investicionog projekta i deficita tekuće likvidnosti, kojim se omogućava trajno i nesmetano pružanje usluga.

Član 26

Za finansiranje investicionih projekata Javno preduzeće se zadužuje uzimanjem kredita radi finansiranja razvojnih projekata predviđenih programom Javnog preduzeća, kojim će se omogućiti unapređenje, efikasnost i efektivnost Javnog preduzeća, pod uslovom da se finansiranje vrši na rok duži od jedne godine.

Iznos neizmirenog ukupnog dugoročnog zaduživanja iz stava 1. ovog člana ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za finansiranje kapitalnih rashoda iz stava 1. ovog člana, ne može biti veći od 10% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Skupštine Grada Novog Sada.

Član 27

Javno preduzeće može da se zaduži za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koja nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Javnog preduzeća.

U toku godine u kojoj se Javno preduzeće zadužuje za finansiranje tekuće likvidnosti, iznos zaduženja ne sme preći 5% ukupno ostvarenih prihoda Javnog preduzeća u prethodnoj godini.

Odluku o uslovima zaduživanja iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor uz prethodnu saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada.

Član 28

Javno preduzeće je dužno da godišnji program poslovanja na koji je Skupština Grada Novog Sada dala saglasnost dostavi nadležnim ministarstvima u skladu sa Zakonom.

Javno preduzeće je dužno da dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji programa iz stava 1. ovog člana nadležnim ministarstvima u skladu sa Zakonom.

Javno preduzeće je dužno da mesečne izveštaje o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima dostavi ministarstvu nadležnom za poslove finansija u skladu sa Zakonom.

Član 29

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, uključujući i pravo korišćenja stvari u javnoj svojini.

Javno preduzeće može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa propisima koji uređuju obavljanje delatnosti od opšteg interesa i ovom odlukom.

Član 30

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom, koja mu je preneta u svojinu u skladu sa zakonom čija nabavna i/ ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja manje od 10% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja do 30% od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Gradskog veća Grada Novog Sada.

Javno preduzeće može da raspolaže imovinom iz stava 1. ovog člana, čija nabavna i/ili prodajna i/ili tržišna vrednost u momentu raspolaganja predstavlja 30% ili više od knjigovodstvene vrednosti ukupne imovine Javnog preduzeća iskazane u poslednjem godišnjem bilansu, uz saglasnost Skupštine Grada Novog Sada.

Javno preduzeće ne može da otuđi stvari u javnoj svojini na kojima ima pravo korišćenja.

Član 31

Javno preduzeće dužno je da se u obavljanju delatnosti iz člana 6. ove odluke rukovodi principima održivog razvoja i zaštite životne sredine, kao i da primenjuje propisane i usvojene standarde.

Javno preduzeće je dužno da utvrdi procedure za sprovođenje mera zaštite životne sredine i obezbedi sredstva za njihovu realizaciju.

Član 32

Javno preduzeće je dužno da izvrši procenu vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Javno preduzeće dužno je da, nakon izvršene procene iz stava 1. ovog člana, izvrši registraciju procenjene vrednosti osnovnog kapitala u skladu sa zakonom kojim se uređuje registracija privrednih subjekata.

Član 33

Javno preduzeće dužno je da Statut i druga opšta akta uskladi sa ovom odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 34

Upravni odbor Javnog preduzeća nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora utvrđene ovom odlukom, do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa Zakonom.

Skupština Grada Novog Sada imenovaće predsednika i članove Nadzornog odbora u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 35

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizovanju radne organizacije "Urbanizam" Zavod za urbanizam u Novom Sadu, kao javnog preduzeća ("Službeni list Grada Novog Sada", br. 29/05 - prečišćen tekst, 53/08 i 46/09).

Član 36

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".