PRAVILNIK

O RADU I STANDARDIMA SOCIOREHABILITACIONOG KLUBA ZA DECU I MLADE

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 1/2013)

 

OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuju se način i uslovi pružanja usluga Sociorehabilitacionog kluba za decu i mlade.

Sociorehabilitacioni klub za decu i mlade (u daljem tekstu: Klub) organizovan je kao savetodavna, socijalno-edukativna usluga socijalne zaštite, odnosno servis u lokalnoj zajednici formiran u cilju podrške organizovanijoj zaštiti i unapređenju položaja dece i mladih sa problemima u ponašanju.

Pravilnik definiše zadatke, korisnike i određuje način rada i saradnju sa drugim institucijama i organizacijama, koje se bave problemima dece i mladih sa problemima u ponašanju, kao i druga pitanja od značaja za rad Kluba.

Svrha Sociorehabilitacionog kluba za mlade

Član 2

Svrha Kluba je da se primenom raznovrsnih aktivnosti omogući korisnicima da preveniraju nastanak ili razvoj određenih problema, unaprede kompetencije i razviju socijalne i životne veštine za rešavanje problema, kao i da poboljšaju svoje socijalno funkcionisanje.

Svrha programa tretmana je dostizanje pozitivne promene u ponašanju i odnosima i otklanjanje posledica nepovoljnih okolnosti radi uključivanja korisnika u zajednicu, primenom strukturisanog programa rada sa konkretnom korisničkom grupom odnosno vrstom problema.

Korisnici usluga

Član 3

Usluga Sociorehabilitacionog kluba za decu i mlade namenjena je deci i mladima u situacijama kada su im usled porodičnih, socijalnih i drugih životnih okolnosti ugroženi zdravlje, bezbednost i razvoj, odnosno ako je izvesno da bez podrške sistema socijalne zaštite ne može da dostigne optimalni nivo razvoja, a naročito ako je u sukobu sa roditeljima, starateljem i zajednicom i ako svojim ponašanjem ugrožava sebe i okolinu.

Glavne aktivnosti

Član 4

Glavne aktivnosti i programi koje obuhvata usluga Sociorehabilitacionog kluba za decu i mlade se realizuju u formi grupnog rada, kao pogodne forme za socijalno učenje i individualnog rada u skladu sa potrebama, i to:

• SAVETOVANJE fokusirano na konkretne teškoće korisnika, posebno na prevazilaženje gubitaka i pozitivnog prihvatanja sebe, upravljanje stresom, kontrolu besa i razvoj strategija prevazilaženja problema, uspostavljanje pozitivnih emotivnih relacija i konstruktivnih vršnjačkih i drugih relacija.

Aktivnosti u okviru individualnog i grupnog savetovanja, obuhvataju:

1) izgradnju odnosa, odnosno uspostavljanje saradničkog odnosa;

2) rad na unapređivanju razumevanja, odnosno pojašnjavanje i proširivanje korisnikovog razumevanja problemske situacije;

3) rad na promenama, odnosno podržavanje i usmeravanje korisnika na promenu, tako da se problemskom situacijom upravlja efikasnije.

• EDUKACIJE/INSTRUKTAŽE fokusirane na prevazilaženje teškoća u rešavanju problema, razvoj interpersonalnih veština prosocijalnog ponašanja i samokontrole, razvoj odgovornog ponašanja i moralnog rezonovanja, asertivni trening, sticanje opštih i specifičnih znanja, zadovoljavanje različitih saznajnih potreba korisnika i sl.

• OBRAZOVANJE I PROFESIONALNO OSPOSOBLJAVANJE fokusirano na sticanje opštih kompetencija vezanih za prevazilaženje zastoja u učenju i sticanje znanja i veština koje su u funkciji pripreme za radno angažovanje.

• REKREATIVNE, KREATIVNE I AKTIVNOSTI KONSTRUKTIVNOG SLOBODNOG VREMENA sa ciljem podsticaja ličnog razvoja, mentalnog i fizičkog zdravlja, samoaktualizacije i socijalizacije, bazirane na sposobnostima korisnika i mogućnosti lokalne zajednice.

• RAD SA PORODICOM DETETA sa ciljem unapređenja roditeljskih/starateljskih kompetencija.

Klub ima Program rada, kojim se definišu oblasti, ciljevi, aktivnosti, svrha, metode i planirani ishodi rada sa korisnikom.

Član 5

Usluga se organizuje kao usluga za decu, mlade i porodicu, uz uvažavanje opštih načela socijalne zaštite i posebno integriteta, stabilnosti veza i okruženja korisnika i porodice. Usluga se pruža privremeno i povremeno, u skladu sa najboljim interesom korisnika.

ORGANIZACIJA RADA

Organizaciona struktura

Osoblje

Član 6

Osoblje Kluba čine: Rukovodilac i voditelji tretmana.

Rad Kluba pomažu stručni saradnici.

Svi radnici, angažovani u Klubu, imaju jasno definisan opis poslova i zadataka, utvrđenih aktom u unutrašnjoj organizaciji rada i podeli radnih mesta, koju donosi izabrani pružalac usluge.

Svi radnici, angažovani u Klubu, odnosno pružalac usluge dužni su da uslugu sprovode u skladu sa kriterijumima i standardima struke i da je razvijaju u skladu sa potrebama uže i šire korisničke grupe.

Rukovodilac Sociorehabilitacionog kluba za decu i mlade

Član 7

Rukovodilac Kluba je lice imenovano od strane izabranog pružaoca usluge. Rukovodilac Kluba je dužan da poseduje dokaz o tome da je pohađao akreditovane programe iz oblasti rada sa decom i mladima sa problemima u ponašanju.

Za Rukovodioca Kluba ugovorom o delu, može biti angažovano lice koje je steklo visoko obrazovanje na studijama drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine i odgovarajući akademski, odnosno stručni naziv utvrđen u oblasti pravnih, ekonomskih, psiholoških, pedagoških i socioloških nauka, odnosno stručni naziv diplomirani socijalni radnik.

Član 8

Rukovodilac Kluba u potpunosti je odgovoran za rad Kluba. Rukovodilac prikuplja i analizira Dnevnik rada, prati da li obuhvaćen predviđeni broj korisnika, da li su pružene sve usluge predviđene individualnim planom pružanja usluge.

U cilju sagledavanja postignutog napretka i pružanja programom zadatih usluga korisnicima, organizuje sastanke sa osobljem Kluba.

Odgovoran je za upravljanje ljudskim i materijalnim resursima.

Za svaki problem u radu voditelja tretmana i saradnika, nadležan je da donese konačnu odluku.

Dužan je da o svakom uočenom nedostatku pri radu bilo kog lica angažovanog u Klubu, o tom nedostatku upozori lice koje je učinilo propust u radu, a prema potrebi da o tome obavesti i Upravni odbor pružaoca usluge i da pokrene proceduru za raskid angažmana sa licem koje krši radne obaveze.

Pored navedenog, Rukovodilac je odgovoran za izvršenje sledećih poslova:

1. Kontakt sa lokalnom zajednicom u cilju organizovanije zaštite dece sa problemima u ponašanju

2. Promociju rada Kluba u cilju senzibilizacije javnosti

3. Praćenje metodološke zasnovanosti i unapređenje rada Kluba na principima restorativnog pristupa.

Voditelj tretmana

Član 9

Pružalac usluge angažuje stručne radnike - voditelje tretmana, nakon sprovedenog javnog konkursa i obavljenog intervjua i testiranja. Izabrani voditelji tretmana su u obavezi da pohađaju obuke za rad sa decom sa problemima u ponašanju. Obuke organizuje i pruža pružalac usluge ukoliko za to ima licencu za realizaciju programa obuke ili druga za to angažovana ustanova/ organizacija, odnosno lice.

Voditelj tretmana može biti: socijalni radnik, psiholog, pedagog, andragog, specijalni pedagog, a posebno sociolog ili defektolog.

Voditelj tretmana je zadužen/a za neposredni rad sa korisnicima i njihovim porodicama, obavljajući poslove navedene u čl. 5. ovog Pravilnika.

Voditelj tretmana vodi Dnevnik rada, matičnu evidenciju i dosije korisnika sa pratećim individualnim planom usluga i evidencijama rada.

Voditelj tretmana je dužan da o realizovanim aktivnostima i postignutim rezultatima izveštava uputni organ po okončanju tretmana ili po zahtevu.

U Klubu je ugovorima o autorskom delu, angažovano 4 voditelja tretmana, a svaki voditelj tretmana je angažovan maksimalno 20 radnih sati mesečno.

Stručni radnici i volonteri

Član 10

Pružalac usluge može dodatno angažovati i stručnjake drugih profila i specijalnosti, kao konsultante ili pružaoce specijalizovanih usluga, kada to problemi i potrebe korisnika zahtevaju i u skladu sa materijalnim mogućnostima. U radu Kluba mogu učestvovati i volonteri.

Stručni tim

Član 11

Stručni tim Kluba je stručno telo zaduženo za stručno-organizaciona pitanja u radu sa korisnicima i čine ga svi voditelji tretmana i stručni saradnici, angažovani od strane izabranog pružaoca usluge.

Zadaci Stručnog tima su:

1. Organizovanje i sprovođenje aktivnosti na prijemu, proceni i ponovnim procenama korisnika.

2. Učestvovanje u izradi godišnjeg Programa i drugih planskih dokumenata kojima se uređuje rad Kluba.

3. Učestvovanje u procesu planiranja, organizacije i neposredne realizacije mera i aktivnosti u pružanju usluga korisnicima.

4. Poslovi redovne interne evaluacije i timske supervizijske podrške u radu svakog zaposlenog.

5. Učestvovanje u izradi redovnih izveštaja o ostvarenim aktivnostima i pruženim uslugama.

Stručni tim Kluba organizuje redovne mesečne sastanke. Radom Stručnog tima rukovodi Rukovodilac Kluba.

Transparentnost rada

Član 12

Informisanje o uslugama Kluba, vrši se putem medija, u prostorijama Centra za socijalni rad, uputnih organa i na druge načine, u skladu sa potrebama.

Pružalac usluge obezbeđuje uredno vođenje administracije i evidenciju rada sa korisnicima, koju sačinjavaju:

• matična evidencija,

• dnevnik rada voditelja tretmana,

• dosije korisnika sa pratećim individualnim planom usluga i evidencijama rada.

Javnost u radu Kluba je u skladu sa Zakonom o dostupnosti informacija od javnog značaja i definisana je obavezom zaštite ličnih podataka korisnika Kluba, a u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti.

Odgovornost za uredno vođenje administracije o radu i pruženim uslugama korisnicima Kluba, imaju svi angažovani stručni radnici i saradnici.

Pružalac usluge za svaku kalendarsku godinu usvaja Godišnji plan aktivnosti, pored ostalog, u cilju informisanja stručne i šire javnosti o svom radu i uslugama koje pruža. Priprema Godišnjeg plana aktivnosti obavezno se radi uz konsultaciju sa korisnicima i članovima njihovih porodica, odnosno starateljima. Godišnji Plan aktivnosti je dostupan korisnicima i osoblju, kao i informacije o delokrugu rada Kluba, uslugama koje obezbeđuje i pravilima ponašanja angažovanih lica. Navedene informacije pružalac usluge je dužan da dostavi u pisanoj formi.

Interna evaluacija

Član 13

Pružalac usluge kontinuirano prati kvalitet pruženih usluga. Najmanje jednom u

6 meseci, pružalac usluge sprovodi internu evaluaciju kvaliteta pruženih usluga.

Evaluacija se vrši na osnovu periodične analize kvaliteta i obima ostvarenosti mera individualnih planova usluga, za svakog korisnika i sprovođenjem anketiranja korisnika, roditelja, staratelja u proceni stepena zadovoljstva uslugom, najmanje dva puta godišnje.

Razvoj osoblja

Član 14

Pružalac usluge sačinjava godišnji plan o potrebama za profesionalnim usavršavanjem i obukama osoblja za narednu godinu.

Pružalac usluge obezbeđuje superviziju rada svom osoblju angažovanom na pružanju usluge, u skladu sa nacionalno utvrđenim standardima.

Redovnu supervizijsku podršku pružaju angažovani stručni saradnici, na nivou sastanka Stručnog tima.

Dostupnost programa i usluga u zajednici

Član 15

Pružalac usluge obezbeđuje dodatne programe usluga i aktivnosti koji su posebno prilagođeni mogućnostima i interesovanjima korisnika, koji se realizuju u lokalnoj zajednici, kroz saradnju sa kulturnim, obrazovnim i ostalim javnim ustanovama, institucijama i organizacijama, a u skladu sa materijalnim mogućnostima.

Za potrebe korisnika koje pružalac usluge ne obezbeđuje, mogu se po ugovoru angažovati i druga lica i stručnjaci, odnosno službe u zajednici, na način koji ne remeti zadovoljavanje potreba drugih korisnika i funkcionisanje Kluba u celini.

Saradnju sa institucijama i organizacijama, u cilju preventivnih aktivnosti i zaštite dece i omladine u lokalnoj zajednici, Klub definiše kroz protokole o saradnji.

Klub sprovodi aktivnosti kontinuirane informisanosti i senzibilizacije javnosti, kroz nastupe, izrade informacija i sl. na štampanim i elektronskim medijima.

U cilju senzibilizacije i podizanja kompetenci profesionalaca i aktivista u kontaktu sa ciljnim grupama, Klub u skladu sa potrebama i mogućnostima, organizuje okrugle stolove, edukacije, tribine i sl.

Finansiranje

Član 16

Usluga je za korisnike usluga besplatna i u celosti se finansira od strane Grada Požarevca.

Za dodatne programe finansijska sredstva može obezbediti i ovlašćeni pružalac usluge.

Cena radnog sata angažovanih osoba utvrđivaće se u skladu sa važećim zakonskim propisima pri obračunavanju cene radnog sata zaposlenih u ustanovama socijalne zaštite, koji rade na specijalizovanim stručnim poslovima.

Nadzor

Član 17

U oblasti socijalne zaštite vrši se inspekcijski nadzor, nadzor nad radom kao i nadzor nad stručnim radom ustanova socijalne zaštite, u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti.

Inspekcijski nadzor nad radom pružaoca usluga socijalne zaštite vrši Ministarstvo nadležno za socijalnu zaštitu, preko inspektora socijalne zaštite, a kontrolu trošenja sredstava organ lokalne samouprave nadležan za poslove budžetske inspekcije.

Prostor

Član 18

Prostor u kome se pruža usluga obezbeđuje bezbednost i privatnost korisnika kao i uslove za nesmetan rad. Neophodno je da prostor ima mokri čvor.

Veličina prostorije za grupno savetovanje i socijalno-edukativne usluge, omogućava izvođenje programa grupnog rada, za do 15 učesnika. Potrebno je da postoji posebna prostorija za individualni rad sa korisnikom.

Radno vreme

Član 19

Sociorehabilitacioni Klub za decu i mlade, je za potrebe grupnog rada sa korisnicima u toku nedelje, organizovan, po isplaniranim i preciziranim terminima ukupno 10 sati, dok se individualni rad sa korisnicima realizuje u skladu sa potrebama korisnika i planom tretmana a najviše do 30 sati u toku nedelje.

STANDARDI USLUGE

Upućivanje

Član 20

Korisnici se mogu samostalno obratiti Klubu radi korišćenja usluge ili mogu biti upućeni:

1. od strane drugog organa ili organizacije van sistema socijalne zaštite (npr: obrazovne ustanove);

2. uputom tužilaštva odnosno suda;

3. uputom Centra za socijalni rad odnosno organa starateljstva, što je posebno definisano Zakonom o socijalnoj zaštiti;

4. od strane drugog pružaoca usluge socijalne zaštite.

Kriterijumi za izbor korisnika usluge

Član 21

Kriterijumi za izbor korisnika Kluba definisani su prema:

1. mestu boravka

2. godinama starosti

3. prisustvu problema u ponašanju ili rizika

4. porodična pripadnost

1. Mesto boravka

Da korisnik usluge ima prebivalište na teritoriji Grada Požarevca.

2. Godine starosti

Deca od 7 do 18 godina i mladi do 21 godine, ukoliko su imali sukob sa zakonom u trenutku kada nisu napunili 18 godina, a imaju izrečenu meru Suda.

3. Prisustvo problema u ponašanju ili rizika

3.1. Deca i mladi sa problemima u ponašanju koji ih dovode u rizik ili manifestuju antisocijalno ponašanje, a na osnovu inicijative roditelja, škole ili samog deteta.

3.2. Deca i mladi koji manifestuju problem u ponašanju, po uputu Centra za socijalni rad.

3.3. Krivično odgovorni mladi u sukobu sa zakonom i sa izrečenim odgovarajućim vaspitnim nalogom, vaspitnom merom i merom posebnih obaveza.

3.4. Deca u sukobu sa zakonom - krivično neodgovorni, po uputu Centra za socijalni rad, tužilaštva ili policije.

4. Porodična pripadnost:

Roditelji/staratelji dece i mladih korisnika Kluba.

PRIJEM KORISNIKA

Lični podaci o korisniku

Član 22

Lični podaci o korisniku registruju se u skladu sa propisima odnosno uz saglasnost korisnika.

Član 23

Prijemna procena se obavlja pre otpočinjanja korišćenja usluga, kako bi se utvrdilo da li pružalac usluge sa svojim kapacitetima može da odgovori na potrebe korisnika, odnosno kako bi se utvrdile neophodne činjenice za donošenje odluke o otpočinjanju pružanja usluge.

Prijemna procena u Centru za socijalni rad se obavlja u skladu sa Zakonom o socijalnoj zaštiti i podzakonskim aktima koji bliže definišu tu oblast.

Korisniku se tokom prijema, obezbeđuju informacije o njegovim pravima i obavezama.

Dokumentacija za evidenciju korisnika u Klubu:

1. Izvod iz knjige rođenih;

2. Relevantna dokumentacija o problemima u ponašanju (izveštaj, nalaz, Rešenje, presuda i sl), ukoliko je ima;

3. Uputni akt ili izjava deteta/roditelja/staratelja.

Pri prijemu korisnika, procena korisnika za pohađanje Kluba vrši se na osnovu:

1. Strukturisano vođenog intervjua, usklađenog sa ciljevima programa;

2. Ocene određenih postignuća korisnika, koja su relevantna za ulazak u program;

3. Pismenog ili usmenog testiranja korisnika.

Procenjuju se i rizici koji podrazumevaju procenu uklapanja ili neuklapanja određenih korisnika u istu grupu.

Na osnovu pomenutih radnji, pružalac usluge obezbeđuje pregled podataka koji se odnosi na:

- stavove i očekivanja od usluge Kluba;

- da li je i kojoj meri pružalac usluge može da zadovolji potrebe potencijalnog korisnika;

- koji će programi biti na raspolaganju korisniku i u kojem roku;

- koji korisnici imaju prioritet u odnosu na urgentne potrebe i situacije;

- listu čekanja, ukoliko je neophodno.

Ako se proceni da korisnik ne može biti uključen u program, korisniku se to saopštava u direktnom kontaktu i korisnik se upućuje na drugu uslugu, o čemu se obaveštava organ odnosno služba koja je uputila korisnika.

Ako se proceni da korisnik ispunjava uslove za ulazak u program, saopštavaju mu se mogućnosti i ograničenja za uključivanje u program, kao i razlozi za njegovo eventualno isključivanje. O uključivanju u program, obaveštava se organ odnosno služba koja je uputila korisnika.

Prijemna procena realizuje se u roku od 10 dana od pristizanja zahteva kod ovlašćenog pružaoca usluge.

Procena potreba

Član 24

Procena se vrši nakon prijema i periodično tokom pružanja usluge uz najveće moguće učešće korisnika i/ili roditelja/staratelja.

Nakon prijemne procene od strane stručnog tima, predmet se dalje prosleđuje Rukovodiocu Kluba koji zadužuje voditelja tretmana konkretnim predmetom.

Procena potreba obuhvata identifikaciju i procenu potreba, sposobnosti, interesovanja, kapaciteta pružaoca da odgovori na identifikovane potrebe, komunikacionih sposobnosti, intenziteta i istorije rizika i problema u ponašanju, rizika kojima je korisnik izložen. Procena uvažava kulturološke i lične posebnosti (geografsko i etničko poreklo, maternji jezik, religiju, uzrast, pol, komunikacione sposobnosti...)

Pružalac usluge primenjuje stručne postupke koji omogućavaju ostvarivanje cilja procene.

Procena se obavlja u roku od 7 dana po prijemu korisnika i oslanja se na prijemnu procenu i procenu uputnog organa.

Procenu potreba vrši voditelj tretmana a prema potrebi uključuju se stručnjaci različitih specijalnosti iz lokalne zajednice.

Procena bezbednosti

Član 25

Prilikom prijema i procene radi pružanje usluga procenjuje se bezbednost korisnika, kao i to da li je korisnik žrtva nasilja.

Ako se proceni da je bezbednost korisnika ugrožena, pre pružanja odgovarajuće usluge preduzeće se radnje s ciljem osiguranja bezbednosti korisnika.

Planiranje i ponovni pregled

Član 26

Na osnovu identifikacionih potreba, sposobnosti i rizika, za svakog korisnika se sačinjavaju individualni plan usluga.

Individualni plan usluge sačinjava se nakon procene, u skladu sa posebnim standardima za konkretnu uslugu.

Individualni plan usluge obavezno sadrži:

1. Ciljeve koji se žele postići;

2. Očekivane ishode;

3. Konkretizovane aktivnosti koje će preduzimati;

4. Vremenski rok u kojem se plan realizuje;

5. Odgovorne osobe za realizaciju plana usluga.

Individualni plan se definiše u sklopu šireg plana uputnog Centra za socijalni rad, ukoliko se korisnik upućuje od strane ove ustanove

Korisnik ili njegov zakonski zastupnik, voditelj slučaja, po potrebi drugi stručnjaci u organizaciji i zajednici i zaduženi voditelj tretmana učestvuju u izradi individualnog plana usluge. Korisnik se informiše o osnovnim pravilima grupnog rada, očekivanom ponašanju i međusobnim obavezama. Individualni plan se dostavlja korisniku i/ili njegovom zakonskom zastupniku. Korisniku se obezbeđuje odgovarajuća pomoć u izradi i razumevanju individualnog plana usluge.

Svaki individualni plan usluge definiše rokove za ponovni pregled plana.

Individualni plan usluge sačinjava se u roku od 3 dana po okončanju procene.

Ponovni pregled individualnog plana usluga obavlja se po potrebi, a najmanje jednom u šest meseci.

Plan se može evaluirati i prilagoditi tokom čitavog procesa rada.

Ugovor

Član 27

Pružalac usluge sa korisnikom usluge i njegovim/njenim zastupnikom potpisuje ugovor kojim su sadržana prava i obaveze pružaoca, odnosno korisnika.

Pored ove vrste ugovora, u zavisnosti od potreba u Klubu se potpisuje i Ugovor o ponašanju, koji treba da odredi ko treba da obavi određeno ponašanje, kao i koje konsekvence slede.

Pružanje usluga

Član 28

Svakom korisniku se obezbeđuje usluga u skladu sa individualnim planom usluge, u minimalnom trajanju od šest meseci do godinu dana.

Svaki korisnik može učestvovati u grupnom radu u toku nedelje do ukupno 10 sati, dok se individualni rad planira i realizuje u skladu sa potrebama i ne više od 2 sata nedeljno.

Izveštavanje

Član 29

Nakon završenog tretmana koji traje od šest meseci do godinu dana izveštava se uputni organ o ishodu tretmana.

O početku realizacije usluge, toku tretmana i ishodima, kao i po okončanju pružanja usluge, ili po posebnom zahtevu, izveštava se organ odnosno služba koja je uputila korisnika.

Poverljivost

Član 30

Tokom pružanja usluge obezbeđuje se poverljivost podataka o ličnosti i sadržaju rada.

Prekid pružanja usluga

Član 31

Pružanje usluge prekida se:

1. ako se tokom rada utvrdi postojanje okolnosti koje nije moguće otkloniti;

2. ako korisnik ne dolazi na ugovorene sastanke;

3. ako je prestala potreba za daljim radom.

Prigovori i pritužbe korisnika

Član 32

Korisnik usluge ili njegov zastupnik ima pravo na podnošenje prigovora i pritužbi na kvalitet pružene usluge.

Prigovor se podnosi Centru za socijalni rad u pisanoj formi. Centar za socijalni rad odlučuje rešenjem u roku od 15 dana od prijema prigovora.

O žalbi na rešenje iz stava 2. ovog člana u drugom stepenu odlučuje Gradsko veće Grada Požarevca.

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Pravni i administrativni okvir Pravilnika predstavljaju Zakon o socijalnoj zaštiti ("Sl. glasnik RS", br. 24/2011), Zakon o maloletnim učiniocima krivičnih dela i krivičnopravnoj zaštiti maloletnih lica (Sl. gl. RS, br. 85, od 2005), Zakon o lokalnoj samoupravi ("Službeni glasnik RS", broj 129/2007). Odluka o pravima u socijalnoj zaštiti i socijalnoj sigurnosti građana Grada Požarevca ("Sl. gl. Grada Požarevca", broj 1/2010) i ostala dokumenta od značaja za preventivni rad i zaštitu ciljnih grupa.

Član 34

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objaviće se u "Službenom glasniku grada Požarevca".