PRAVILNIKO USLOVIMA I KRITERIJUMIMA ZA IZBOR KORISNIKA ZA DODELU POMOĆI ZA EKONOMSKO OSNAŽIVANJE IZBEGLICA NA TERITORIJI GRADA ZRENJANINA KROZ DOHODOVNE AKTIVNOSTI("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 3/2013 i 7/2013) |
Ovim Pravilnikom utvrđuju se uslovi i kriterijumi za izbor korisnika sredstava namenjenih za ekonomsko osnaživanje izbeglica na teritoriji grada Zrenjanina kroz dohodovne aktivnosti, postupak oglašavanja za dodelu pomoći, rad Komisije za pružanje pomoći za ekonomsko osnaživanje izbeglica na teritoriji grada Zrenjanina kroz dohodovne aktivnosti (u daljem tekstu: Komisija), postupak izrade i oglašavanje predloga liste prvenstva, postupak i način podnošenja eventualnih prigovora i odlučivanje po istom, postupak oglašavanja konačne liste reda prvenstva, kao i sve druge radnje u skladu sa ovim pravilnikom i ugovorom koji Grad sklapa sa izabranim podnosiocima zahteva, odnosno krajnjim korisnicima.
Isticanje oglasa za dodelu pomoći za ekonomsko osnaživanje izbeglica Komisija će izvršiti isticanjem na oglasnim tablama Gradske uprave grada Zrenjanina, kao i oglašavanjem putem lokalnih medija na teritoriji grada Zrenjanina, u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika.
Jednokratna i bespovratna pomoć u vidu nabavke sredstava je namenjena za ekonomsko osnaživanje porodica izbeglih lica sa teritorije grada Zrenjanina, u vidu dohodovnih aktivnosti.
Pravo namenskog raspolaganja novčanim sredstvima ima grad Zrenjanin.
Pravo na pomoć mogu da ostvare porodice izbeglica koja imaju boravište/prebivalište na teritoriji grada Zrenjanina, a kojima je neophodna pomoć za ekonomsko osnaživanje, u skladu sa ovim pravilnikom.
Pod porodicom u smislu ovog Pravilnika podrazumevaju se: supružnik, deca, braća, sestre, roditelji, usvojilac, usvojenik, staratelj i druga lica koja žive u zajedničkom porodičnom domaćinstvu sa izbeglicom.
Za pomoć u vidu nabavke sredstava za rad obezbeđena su sredstva u ukupnom iznosu od 1.500.000,00 dinara.
Komisija sprovodi postupak za dodelu pomoći i određuje iznos pomoći za svakog izabranog podnosioca zahteva pojedinačno, ne veći od 150.000,00 dinara sa PDV-om.
Pravo na pomoć imaju svi podnosioci zahteva pod jednakim uslovima, a prema uslovima, kriterijumima i redu prvenstva utvrđenih ovim pravilnikom.
Podnosilac zahteva i članovi njegovog porodičnog domaćinstva mogu da, u skladu sa ovim pravilnikom, ostvare pravo na pomoć pod sledećim uslovima:
1. da imaju izbeglički status i podnet zahtev za prijem u državljanstvo Republike Srbije, odnosno rešenja o ukinutom statusu i državljanstvo Republike Srbije,
2. da nisu uključeni u neki drugi projekat za trajno rešavanje stambenih potreba ili projekat vezan za dohodovne aktivnosti u 2012. i 2013. godini,
3. da nisu povratnici iz migracije u treće zemlje,
4. da porodica ima radno sposobne članove domaćinstva,
5. da ima jasnu, realnu i održivu poslovnu ideju (sposobnost za rad, ekonomska isplativost, registrovanu poslovnu aktivnost, odnosno spremnost da registruje poslovnu aktivnost, stečeno iskustvo...),
6. da u odnosu na vrstu tražene pomoći imaju osnovne preduslove i mogućnosti za efikasno obavljanje aktivnosti (na primer: korisnici poljoprivrednog granta moraju imati odgovarajuće zemljište ili ugovor o zakupu ili korišćenju zemljišta - na najmanje dve godine; korisnici pomoći namenjene kupovini priključne mašine moraju imati traktor i sl.),
7. da je aktivnost za koju je pomoć tražena od značaja za egzistenciju porodice,
8. da podnosilac zahteva živi u seoskoj sredini ili predgrađu ukoliko se radi o poljoprivrednoj aktivnosti,
9. da se domaćinstvo nalazi u lošoj materijalnoj situaciji.
Uz obrazac zahteva za ostvarivanje prava na pomoć, podnosilac zahteva je dužan da dostavi sledeću dokumentaciju:
1. fotokopiju izbegličke legitimacije sa prijavom boravišta na teritoriji grada Zrenjanina i dokaz o podnetom zahtevu za prijem u državljanstvo Republike Srbije ili fotokopiju lične karte sa prebivalištem na teritoriji grada Zrenjanina i rešenje o ukidanju svojstva izbeglice, za sebe i za članove porodičnog domaćinstva, odnosno izvod iz matične knjige rođenih za maloletne članove domaćinstva,
2. izjavu podnosioca zahteva datu na zapisnik u Povereništvu za izbeglice Gradske uprave grada Zrenjanina da podnosilac zahteva i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu uključeni u neki drugi projekat za trajno rešavanje stambenih potreba ili projekat vezan za dohodovne aktivnosti u 2012. i 2013. godini,
3. izjavu podnosioca zahteva datu na zapisnik u Povereništvu za izbeglice Gradske uprave grada Zrenjanina da podnosilac zahteva i članovi njegovog porodičnog domaćinstva nisu povratnici iz migracije u treće zemlje,
4. plan za ekonomsko osnaživanje porodice (koji se nalazi u okviru prijavnog obrasca),
5. potvrdu poslodavca o zasnovanom radnom odnosu i potvrdu o visini isplaćene zarade za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome se podnosi zahtev, odnosno odsečak od penzije za poslednji mesec koji prethodi mesecu u kome se podnosi zahtev ili drugi odgovarajući dokument o visini primanja podnosioca zahteva i članova njegovog porodičnog domaćinstva ili potvrda Nacionalne službe za zapošljavanje da se podnosilac zahteva i/ili članovi njegovog porodičnog domaćinstva vode na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje, fotokopija radničke knjižice i fotokopija zdravstvene knjižice,
6. izveštaj lekara za dokazivanje zdravstvenog stanja podnosioca zahteva ili člana njegovog porodičnog domaćinstva, ne stariji od godinu dana, ukoliko se ne radi o hroničnim ili neizlečivim bolestima,
7. rešenje o utvrđivanju invalidnosti podnosioca zahteva ili člana njegovog porodičnog domaćinstva,
8. za ženu nosioca porodičnog domaćinstva: potvrda o smrti supružnika, odnosno izvod iz matične knjige rođenih dece bez utvrđenog očinstva, odnosno dokaz o predatoj tužbi za samostalno vršenje roditeljskog prava ili presuda nadležnog suda o samostalnom vršenju roditeljskog prava,
9. za jednoroditeljsko porodično domaćinstvo: potvrda o smrti supružnika, ili dokaz o predatoj tužbi za samostalno vršenje roditeljskog prava ili presudu nadležnog suda o samostalnom vršenju roditeljskog prava.
10. potvrdu o registrovanom poljoprivrednom gazdinstvu ako je podnosilac zahteva registrovani poljoprivrednik, odnosno potvrdu o registrovanoj delatnosti ako podnosilac zahteva ima registrovanu delatnosti,
11. pismeni dokaz da u odnosu na vrstu tražene pomoći, korisnik ima osnovne preduslove i mogućnosti za efikasno obavljanje aktivnosti, ukoliko je to neophodno za obavljanje navedene aktivnosti (npr. za pomoć za poljoprivrednu delatnost da ima dokaz o posedovanju poljoprivrednog zemljišta, odnosno ugovor o zakupu istog; za pomoć za kupovinu priključnih mašina da poseduje traktor, i sl.).
Potrebna kompletirana dokumentacija podnosi se Povereniku za poslove sa izbeglicama u fotokopiji, dok se originalna dokumenta dostavljaju na uvid prilikom podnošenja zahteva, u roku od 15 dana od dana isticanja oglasa iz člana 2. ovog Pravilnika.
Komisija će odbaciti zahteve za dodelu pomoći i dokaze o ispunjenosti uslova ukoliko su nepotpuni ili neblagovremeni.
Komisija utvrđuje predlog liste prvenstva podnosioca zahteva koji ispunjavaju tražene uslove, na osnovu bodova iz člana 10. ovog pravilnika i sledećim kriterijumima:
- da podnosilac zahteva i članovi porodičnog domaćinstva imaju iskustva u aktivnosti za koju je pomoć tražena ili su prošli obuku za istu,
- da je aktivnost za koju je pomoć tražena osnovna aktivnost porodice,
- da je porodično domaćinstvo višečlano, tj. višegeneracijsko,
- loš materijalni položaj domaćinstva,
- jednoroditeljsko domaćinstvo,
- domaćinstva sa decom do 18 godine ili studentom do 26 godine,
- zdravstveno stanje i invalidnost podnosioca zahteva i članova porodičnog domaćinstva.
Prilikom utvrđivanja predloge liste reda prvenstva korisnika pomoći, Komisija će dati prednost podnosiocima zahteva koji ispunjavaju više uslova iz stava 1. ovog člana, tačke 1.-7., a koji su obuhvaćeni sledećim kriterijumima ugroženosti:
- žena nosilac domaćinstva,
- porodice sa više generacija sa jednim ili više članova preko 60 godina,
- jednoroditeljsko domaćinstvo sa detetom/decom ispod 18 godina ili studentom/studentima do 26 godina,
- porodice sa dvoje ili više dece mlađe od 18 godina, porodice sa trudnicama,
- porodice bez redovnih mesečnih prihoda ili sa nedovoljnim mesečnim prihodima (do 50% prosečne neto plate na nivou grada Zrenjanina po članu domaćinstva),
- bolesni članovi domaćinstva, odnosno članovi domaćinstva sa posebnim potrebama.
Komisija će dati prednost podnosiocu zahteva koji kumulativno ispunjava više kriterijuma iz ovog člana.
Predlog liste reda prvenstva korisnika sačiniće se pomoću kriterijuma iz člana 9. ovog pravilnika a na osnovu dodele sledećih odgovarajućih bodova:
1. da podnosilac zahteva ima iskustva u aktivnosti za koju je pomoć tražena ili su prošli obuku za istu |
1 bod |
2. ako je aktivnost za koju je pomoć tražena osnovna aktivnost porodice |
3 boda |
3. za svakog člana porodičnog domaćinstva |
2 boda |
4. porodično domaćinstvo sa prihodima ispod 50% prosečne neto plate za poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome se podnosi zahtev na nivou grada Zrenjanina (po članu) |
2 boda |
5. za jednoroditeljsko domaćinstvo |
1 bod |
6. za svako maloletno dete ili studenta do 26 godina života |
1 bod |
7. za svakog člana porodičnog domaćinstva starijeg od 65 godina |
1 bod |
8. za svakog člana koji boluje od teške bolesti |
2 boda |
9. za svakog člana sa posebnim potrebama |
2 boda |
Proveru ispunjenosti uslova i kriterijuma za ostvarivanje prava na pomoć vrši Komisija na osnovu podnetih zahteva, dostavljene dokumentacije i činjeničnog stanja koje je utvrđeno terenskim obilaskom podnosioca zahteva, u saradnji i uz stručnu pomoć Komesarijata za izbeglice Republike Srbije.
Ukoliko se pojave novi i važni elementi vezani za prethodno obrađen zahtev, Komisija zadržava pravo na ponovno razmatranje zahteva.
Komisija utvrđuje predlog liste reda prvenstva korisnika pomoći na osnovu ispunjenosti uslova iz člana 8., ispunjenosti kriterijuma iz člana 9. i bodovanja iz člana 10. ovog pravilnika kao i utvrđenog činjeničnog stanja na terenu, i istu ističe na oglasnim tablama Gradske uprave grada Zrenjanina.
Na predlog liste reda prvenstva korisnika pomoći podnosilac zahteva može da uloži prigovor Komisiji u roku od 8 dana od dana isticanja predloga liste reda prvenstva na oglasnim tablama Gradske uprave grada Zrenjanina.
Prigovor mora da sadrži: ime, prezime i adresu podnosioca prigovora, razloge zbog kojih se prigovor izjavljuje i potpis podnosioca prigovora.
Prigovor se podnosi predajom pismenog podneska na šalteru br. 1 u sobi broj 53. Gradske uprave grada Zrenjanina (Uslužni centar), Trg slobode broj 10, Zrenjanin.
O osnovanosti prigovora odlučuje se na osnovu podataka navedenih u prigovoru, konkursne dokumentacije i činjeničnog stanja utvrđenog prilikom terenskog obilaska podnosioca zahteva.
O prigovoru odlučuje Gradsko veće grada Zrenjanina rešenjem u roku od 30 dana od dana prijema prigovora, nakon čega Komisija utvrđuje konačnu listu reda prvenstva.
Prigovor koji je nepotpun, neblagovremen ili izjavljen od strane neovlašćenog lica, biće odbačen.
Odluka iz stava 5. ovog člana je konačna.
Konačna lista reda prvenstva se objavljuje na oglasnim tablama iz stava 1. ovog člana.
Na osnovu konačne liste reda prvenstva, Grad Zrenjanin i korisnik pomoći zaključuju ugovor u pisanoj formi kojim će regulisati međusobna prava i obaveze kao i rok u kome je korisnik pomoći obavezan da pomoć ne sme otuđiti, pokloniti ili uništiti najmanje dve godine.
Vlasnik dodeljene pomoći do trenutka predaje izabranom korisniku je grad Zrenjanin.
Grad Zrenjanin ima pravo i obavezu kontrole namenskog i racionalnog korišćenja dodeljene pomoći u periodu u kojem je korisnik ne sme otuđiti, pokloniti ili uništiti.
Celokupan postupak za dodelu pomoći sprovodi Komisija.
Komisija ima Predsednika Komisije, zamenika Predsednika Komisije i tri člana.
Predsednika Komisije i zamenika predsednika Komisije biraju članovi na prvoj sednici.
Komisija radi i donosi odluke na sednicama.
Predsednik Komisije saziva sednicu i rukovodi radom Komisije.
Komisija donosi odluke konsenzusom.
O radu Komisije vodi se zapisnik koji vodi zapisničar.
Zapisnik i ostalu dokumentaciju o radu Komisije kao dokumenta trajne vrednosti čuva Gradska uprava grada Zrenjanina.
Po donošenju ovog pravilnika, Komisija vrši i sledeće poslove:
1. objavljuje oglas,
2. razmatra podnete zahteve,
3. utvrđuje činjenično stanje na terenu,
4. utvrđuje predlog liste reda prvenstva korisnika pomoći,
5. prima eventualne prigovore i
6. obavlja druge poslove u skladu sa ovim pravilnikom.
Mandat Komisije traje do završetka projekta, odnosno do isteka roka u kome korisnik ne sme otuđiti, pokloniti ili uništiti datu pomoć, u skladu sa ugovorom koji Grad sklapa sa korisnicima pomoći.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana isticanja na oglasnim tablama Gradske uprave grada Zrenjanina.
Ovaj pravilnik objaviti u "Službenom listu grada Zrenjanina".
Redakcija je zadržala numeraciju članova kako su oni objavljeni u "Sl. listu Grada Zrenjanina", br. 3/2013.