ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA - DIREKCIJA ZA RAZVOJ I IZGRADNJU GRADA VRANJA("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 5/2013 - prečišćen tekst) |
Ovom odlukom osniva se Javno preduzeće za uređivanje, korišćenje, unapređenje i zaštitu građevinskog zemljišta, kao i za održavanje, zaštitu, korišćenje, razvoj i upravljanje lokalnim i nekategorisanim putevima i ulicama, kao dobrima od opšteg interesa i izgradnju javnih objekata od značaja za grad Vranje.
Javno preduzeće posluje pod firmom: Javno preduzeće - "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje (u daljem tekstu: Direkcija).
Sedište Direkcije je u Vranju.
Direkcija obavlja sledeće delatnosti:
100101 |
Pribavljanje, uređivanje, opremanje i otuđivanje građevinskog zemljišta. |
45 451 45110 |
Građevinarstvo, pripremni radovi, rušenje i razvijanje objekata, zemljani radovi. |
4523 45230 |
Izgradnja saobraćajnica, aerodromskih pista i sportskih terena. |
01 014 01412 |
Uređenje i održavanje parkova, zelenih i rekreacionih površina. |
45 452 4521 |
Grubi građevinski radovi i specifični radovi |
45210 |
visokogradnje. |
6321 63214 |
Usluge u drumskom saobraćaju. |
74 742 7420 74202 |
Projektovanje građevinskih i drugih objekata. |
74203 |
Inžinjering. |
74204 |
Ostale arhitektonske i inžinjerijske aktivnosti i tehnički saveti. |
U okviru delatnosti iz stava 1. ovog člana, Direkcija obavlja i sledeće poslove:
- za potrebe uređivanja građevinskog zemljišta pokreće inicijativu za pribavljanje ili otuđivanje nepokretnosti prema godišnjem programu;
- sprovodi odluke koje se odnose na delatnost i razvoj javnih i komunalnih preduzeća;
- pokreće i sprovodi postupak tehničkog prijema objekata preko nadležnih organa i institucija i vrši poslove veštačenja;
- stara se o održavanju horizontalne, vertikalne i svetlosne signalizacije u ulicama i naseljima;
- uređuje i održava javna parkirališta i vrši naplatu korišćenja parking prostora;
- stara se o regulisanju atmosferskih voda u Gradu;
- uređuje i održava javna parkirališta i vrši naplatu korišćenja parking prostora;
- vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.
- vrši isplatu naknade ranijim vlasnicima i korisnicima za preuzete i eksproprisane nepokretnosti u korist i za potrebe Direkcije, na području grada Vranja, izuzev područja Vranjske Banje.
- vrši isplatu naknade ranijim vlasnicima i korisnicima po pravosnažnim rešenjima o preuzetim i eksproprisanim nepokretnostima, kao pravni sledbenik ranijeg SIZ-a za komunalnu privredu, SIZ-a stanovanja opštine Vranje, Društvenog fonda za građevinsko zemljište i puteve opštine Vranje i Odseka za komunalne poslove pri Odeljenju za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko komunalni nadzor, za slučajeve gde je krajni korisnik Direkcija.
Za preuzete i eksproprisane nepokretnosti, po pravosnažnim rešenjima za potrebe drugih pravnih lica (državnih organa, preduzeća, ustanova, službi...), isplatu naknade vrše krajni korisnici.
Za preuzete i eksproprisane nepokretnosti, po pravosnažnim rešenjima radi izgradnje energetskih objekata, vodoprivrednih objekata, telekomunikacionih objekata i drugih, isplatu naknade vrše preduzeća navedenih delatnosti, kao krajnji korisnici.
Za osnivanje, početak rada i poslovanja Direkcije, sredstva se obezbeđuju iz osnivačkog uloga grada, i to:
- poslovni prostor u Vranju,
- preuzeta sredstva Odseka za komunalne poslove;
- sredstva u visini od 300.000 novih dinara.
Finansiranje Direkcije obezbeđuje se iz sledećih izvora, i to iz:
- naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;
- naknade za korišćenje građevinskog zemljišta od pravnih i fizičkih lica;
- naknade za korišćenje po osnovu zakupa javnog građevinskog zemljišta na ime postavljanja montažnih objekata - kioska i baraka;
- naknade za izgradnju, održavanje i korišćenje javnih i nekategorisanih puteva, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava;
- godišnje naknade za motorna vozila, traktore i priključna vozila, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava;
- naknade za korišćenje šuma, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava;
- naknade za izvađeni materijal iz vodotoka, u visini od 90% od ukupno ubranih sredstava;
- naknade za izdavanje bilbordova i reklamnih panoa na korišćenje;
- naknade za parkiranje;
- iz drugih izvora, u skladu sa zakonom, Statutom Direkcije i drugim propisima kojima se reguliše finansiranje javnih preduzeća.
Direkcija ostvaruje prihod za obavljanje stručnih poslova koje ugovara sa Gradom ili drugim pravnim licima: vođenjem tehničkih, pravnih, finansijskih i drugih administrativnih poslova u organizovanju izgradnje i stručnog nadzora nad izgradnjom objekata koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada i nad izgradnjom investiciono-kapitalnih objekata na lokacijama poslovnih i javnih zgrada i na lokacijama kolektivnog stanovanja.
Direkcija može sticati prihod i obavljanjem poslova za treća lica u skladu sa odlukama i programima koje donosi Skupština Grada (u daljem tekstu: Skupština), na predlog Direkcije.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Direkciji, nadležni organ Grada daje saglasnost na:
- Statut;
- statusne promene;
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) imovine veće vrednosti, koja je u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- raspodelu dobiti;
- ulaganje kapitala;
- promenu sedišta i poslovnog imena (naziva) Javnog preduzeća;
- promenu delatnosti Javnog preduzeća;
- program rada Javnog preduzeća;
- finansijski plan poslovanja Javnog preduzeća;
- druge odluke, u skladu sa zakonom i ovom odlukom, kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa.
Skupština obezbeđuje zaštitu opšteg interesa imenovanjem direktora, Upravnog i Nadzornog odbora Direkcije, kao i usvajanjem izveštaja o radu Direkcije.
Za svaku kalendarsku godinu, Direkcija donosi godišnji program poslovanja, prema sadržaju propisanim zakonom i dostavlja ga Skupštini radi davanja saglasnosti, najkasnije do 01. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Program iz stava 1. ovog člana smatra se donetim kada na isti saglasnost da Skupština.
Program donet u smislu stava 1. i 2. ovog člana dostavlja se nadležnim ministarstvima, u skladu sa zakonom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, osnivač može preduzeti mere kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti za koje je Javno preduzeće osnovano, u skladu sa zakonom.
Ostvarivanje prava na štrajk zaposleni u Javnom preduzeću ostvaruju u skladu sa zakonom.
Način unutrašnjeg organizovanja i vršenja delatnosti Direkcije, bliže se utvrđuje Statutom.
Organi Direkcije jesu:
1) Upravni odbor, kao organ upravljanja;
2) Direktor, kao organ poslovođenja;
3) Nadzorni odbor, kao organ nadzora.
Upravni odbor i direktor Direkcije čine Upravu Javnog preduzeća.
Upravni odbor ima sedam članova, uključujući i predsednika, koje imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.
Predsednik Upravnog odbora ima zamenika, koji se određuje aktom o imenovanju Upravnog odbora.
Od ukupnog broja članova Upravnog odbora, pet članova su iz reda osnivača, a dva člana iz reda zaposlenih u Direkciji,
Predstavnici zaposlenih predlažu se na način utvrđen Statutom Direkcije.
Mandat predsednika i članova Upravnog odbora traje četiri godine.
Upravni odbor Direkcije:
- donosi Statut;
- odlučuje o statusnim promenama;
- utvrđuje poslovnu politiku;
- donosi planove i programe rada Javnog preduzeća;
- donosi finansijski plan Javnog preduzeća;
- donosi plan javnih nabavki;
- odlučuje o smanjenju i povećanju osnovnog kapitala;
- usvaja izveštaje o poslovanju i godišnji obračun;
- odlučuje o raspodeli dobiti;
- donosi investicione programe;
- vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.
Direktora Direkcije imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.
Mandat direktora traje četiri godine.
Skupština može do imenovanja direktora da imenuje vršioca dužnosti direktora, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.
Mandat vršioca dužnosti direktora traje najduže jednu godinu.
Direktor Direkcije predstavlja i zastupa Javno preduzeće, organizuje i rukovodi procesom rada i vodi poslovanje Javnog preduzeća, odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća, predlaže program rada i plan razvoja i preduzima mere za njihovo sprovođenje, podnosi finansijske izveštaje, izveštaje o poslovanju i godišnji obračun, izvršava odluke Upravnog odbora, vrši i druge poslove, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.
Nadzorni odbor Direkcije ima tri člana, uključujući i predsednika, koje imenuje i razrešava Skupština, u skladu sa zakonom i Statutom Direkcije.
Od ukupnog broja članova Nadzornog odbora, dva člana su predstavnici osnivača, a jedan član je predstavnik zaposlenih u Direkciji.
Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Direkcije.
Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.
Nadzorni odbor vrši nadzor nad poslovanjem Direkcije, pregleda godišnji izveštaj, godišnji obračun i predlog za raspodelu dobiti.
Nadzorni odbor najmanje jedanput godišnje podnosi osnivaču izveštaj o izvršenom nadzoru.
Izveštaj iz stava 6. ovog člana Nadzorni odbor istovremeno dostavlja Upravnom odboru Direkcije.
(Briše se)
(Prestao da važi)
Danom početka rada Direkcije, prestaje sa radom Odsek za komunalne poslove pri Odeljenju za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko-komunalni nadzor opštine Vranje.
Sredstva i obaveze Odseka i Službe iz stava 1. ovog člana prelaze na Direkciju.
Obavezno je sačinjavanje bilansa sredstava, imovine, prava i obaveza, kao i dokumentacije koje se prenosi Direkciji.
JP - Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje je pravni sledbenik SIZ-a za komunalnu privredu opštine Vranje, SIZ-a stanovanja opštine Vranje, JP Novi dom Vranje, Društvenog fonda za građevinsko zemljište i puteve opštine Vranje i Odseka za komunalne poslove pri Odeljenju za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko-komunalni nadzor opštine Vranje, u pogledu građevinskog zemljišta, stambenih objekata, stanova i poslovnih objekata i prava korišćenja na navedenim nepokretnostima.
Direkcija je pravni sledbenik SIZ-a kulture, u pogledu građevinskog zemljišta i stambenog objekta i prava korišćenja na navedenim nepokretnostima sa kat. parcele broj 6683, KO Vranje 1, u bloku "Češalj" u Vranju.
Danom početka rada Direkcija preuzima imovinu, prava i obaveze, shodno delatnostima utvrđenim u članu 4. ove odluke, kao i deo zaposlenih radnika Odeljenja za urbanizam, komunalne poslove, građevinsko zemljište i puteve i građevinsko-komunalni nadzor, shodno članu 15. ove odluke.
Prečišćen tekst Odluke obuhvata:
1. Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 3/96).
Iz ove odluke, u prečišćen tekst nisu uneti: član 13, koji se briše, član 14, koji je prestao da važi, članovi 17. i 18, čija je važnost prestala i istekla i član 19, o stupanju na snagu Odluke.
2. Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 12/96).
Iz ove odluke, u prečišćen tekst nije unet član 2, o stupanju na snagu Odluke.
3. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 5/01).
Iz ove odluke, u prečišćen tekst nije unet član 6, o stupanju na snagu Odluke.
4. Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 7/04).
Iz ove odluke, u prečišćen tekst nije unet član 2, o stupanju na snagu Odluke.
5. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 16/05).
Iz ove odluke, u prečišćen tekst nije unet član 5, o stupanju na snagu Odluke.
6. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 14/08).
Iz ove odluke, u prečišćen tekst nisu uneti: član 3, čija je važnost prestala i istekla i član 4, o stupanju na snagu Odluke.
7. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 3/09).
Iz ove odluke, u prečišćen tekst nije unet član 2, o stupanju na snagu Odluke.
8. Odluku o izmeni i dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 12/09).
Iz ove odluke, u prečišćen tekst nisu uneti: član 10, o brisanju člana 13. Odluke, član 13, čija je važnost prestala i istekla i član 14, o stupanju na snagu Odluke.
Prečišćen tekst Odluke ne obuhvata Odluku o dopuni Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju opštine Vranje" Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 21/01), čija je važnost prestala.
Prečišćen tekst Odluke ne obuhvata Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Direkcija za razvoj i izgradnju grada Vranja" Vranje - prečišćen tekst ("Službeni glasnik grada Vranja", broj 26/09) i ista prestaje da važi.