PRAVILNIK

O NAČINU KORIŠĆENJA SREDSTAVA SA PODRAČUNA, ODNOSNO DRUGIH RAČUNA KONSOLIDOVANOG RAČUNA TREZORA GRADA ČAČKA I O NAČINU IZVEŠTAVANJA O INVESTIRANJU SREDSTAVA KORISNIKA BUDŽETA GRADA ČAČKA

("Sl. list grada Čačka", br. 4/2013)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje način korišćenja novčanih sredstava sa podračuna, odnosno drugih računa direktnih i indirektnih korisnika sredstava budžeta grada Čačka (u daljem tekstu: korisnici budžeta grada), uključenih u konsolidovani račun trezora grada Čačka (u daljem tekstu: KRT grada).

Član 2

Korisnici budžeta grada mogu imati podračune na kojima se vode sredstva za redovno poslovanje, podračune na kojima se vode sopstveni prihodi i podračune na kojima se vode sredstva iz drugih izvora (u daljem tekstu: druga sredstva).

Na podračunima za redovno poslovanje vode se novčana sredstva u skladu sa odlukom o budžetu grada.

Na podračunima sopstvenih prihoda i podračunima drugih sredstava vode se sredstva korisnika budžeta grada koja se ostvaruju u skladu sa zakonom.

Novčana sredstva sa podračuna za redovno poslovanje ne mogu se prenositi na podračune sopstvenih prihoda i podračune drugih sredstava korisnika budžeta grada.

Član 3

Sopstveni prihodi i druga sredstva korisnika budžeta grada konsoliduju se na nivou KRT-a grada.

Ako se korisnik budžeta grada finansira iz budžeta različitih nivoa vlasti, sopstveni prihodi i druga sredstva tog korisnika konsoliduju se na nivou trezora prema pripadnosti direktnog korisnika budžetskih sredstava.

II KORIŠĆENJE NOVČANIH SREDSTAVA

Član 4

Uprava za finansije - služba trezora (u daljem tekstu: Trezor) ispostavlja naloge za plaćanje Upravi za trezor (u daljem tekstu: Uprava), na zahtev direktnog korisnika budžeta grada, za izdatke za redovno poslovanje direktnog korisnika budžeta grada u okviru odobrenih aproprijacija za budžetsku godinu, usvojenih finansijskih planova i utvrđenih periodičnih planova trošenja sredstava, u skladu sa budžetom grada za budžetsku godinu.

Trezor ispostavlja Upravi naloge za transfer sredstava sa računa izvršenja budžeta na podračune za redovno poslovanje indirektnih korisnika budžeta grada, na zahtev direktnog korisnika budžeta grada, a u skladu sa odobrenim aproprijacijama, usvojenim finansijskim planom i utvrđenim periodičnim planovima trošenja sredstava.

Indirektni korisnici budžeta grada mogu ispostavljati naloge za plaćanje Upravi, u skladu sa odobrenim aproprijacijama, usvojenim finansijskim planom i utvrđenim periodičnim planovima trošenja sredstava.

Član 5

Korisnici budžeta grada dostavljaju Upravi naloge za plaćanje za izdatke sa podračuna sopstvenih prihoda i podračuna drugih sredstava, u skladu sa odobrenim aproprijacijama, usvojenim finansijskim planom i utvrđenim periodičnim planovima trošenja sredstava.

III UPRAVLJANJE NOVČANIM SREDSTVIMA NA KRT-U GRADA

Član 6

Svim sredstvima na KRT-u grada upravlja Trezor, u cilju nesmetanog izvršavanja obaveza utvrđenih Odlukom o budžetu grada za budžetsku godinu.

Upravljanje sredstvima iz stava 1. ovog člana podrazumeva planiranje tokova i upravljanje primanjima i izdacima, radi efikasnijeg korišćenja tih sredstava.

Član 7

U cilju obezbeđivanja sredstava za finansiranje tekuće likvidnosti budžeta grada mogu se privremeno pozajmiti sredstva sa KRT-a grada, prenosom sredstava sa računa za interne pozajmice.

Pozajmica sredstava iz stava 1. ovog člana može se vršiti u iznosu koji ne ugrožava dnevnu likvidnost KRT-a grada.

Član 8

Indirektni korisnici budžeta grada, po završetku budžetske godine, podnose Upravi nalog za prenos neutrošenih sredstava u toj budžetskoj godini sa podračuna za redovno poslovanje na račun izvršenja budžeta grada.

Ukoliko korisnici iz stava 1. ovog člana ne izvrše prenos neutrošenih sredstava sa podračuna za redovno poslovanje, nadležni direktni korisnici obustaviće dostavljanje zahteva za prenos sredstava za istu namenu na podračune indirektnih korisnika dok ne dostave dokumentaciju o utrošku tih sredstava u celokupnom iznosu iz stava 1. ovog člana, u skladu sa odobrenom namenom.

Stanje sopstvenih prihoda i drugih sredstava korisnika budžeta grada evidentirano na kraju budžetske godine prenosi se kao početno stanje ovih sredstava na početku naredne budžetske godine.

IV INVESTIRANJE SREDSTAVA

Član 9

Naredbodavac lokalnog organa uprave nadležan za finansije, odnosno lice koje on ovlasti, može novčana sredstva na KRT-u grada, osim prihoda za koje je u posebnom zakonu, odnosno lokalnom propisu ili međunarodnom ugovoru utvrđena namena koja ograničava upotrebu tih sredstava, investirati na domaćem finansijskom tržištu novca po kamatnoj stopi koja nije niža od eskontne stope Narodne banke Srbije, i na način koji rizik po plasirana sredstva svodi na najmanju meru.

Član 10

Korisnik budžeta grada može sa naredbodavcem lokalnog organa uprave nadležan za finansije zaključiti ugovor o investiranju sopstvenih prihoda, koje ostvari u skladu sa zakonom, na domaćem finansijskom tržištu novca.

Korisnik budžeta grada može investirati sopstvene prihode i samostalno, uz prethodno pribavljenu saglasnost naredbodavca lokalnog organa uprave nadležan za finansije.

Korisnik budžeta grada obavezan je da po izvršenom investiranju sopstvenih prihoda na način iz stava 1. i 2. ovog člana, o tome obavesti Trezor, koji će o tome obavestiti Upravu.

Član 11

Kada korisnik budžeta grada vrši investiranje sopstvenih prihoda na način iz člana 10. stav 1. ovog pravilnika, podnosi naredbodavcu lokalnog organa uprave nadležan za finansije zahtev za zaključivanje ugovora o investiranju sopstvenih prihoda.

U zahtevu iz stava 1. ovog člana, koji se podnosi u formi Predloga Ugovora, korisnik budžeta grada navodi broj podračuna sopstvenih prihoda, iznos sredstava koji želi da investira, vrstu plasmana, kao i uslove pod kojima želi da investira sredstva.

U slučaju da je podnosilac zahteva za zaključenje ugovora o investiranju sopstvenih prihoda indirektni korisnik budžeta grada, potrebno je da prethodno pribavi mišljenje nadležnog direktnog korisnika budžeta grada.

Zahtev za zaključenje ugovora o investiranju sopstvenih prihoda korisnika budžeta grada prethodno razmatra Trezor i ako utvrdi da je zahtev osnovan, predlaže naredbodavcu lokalnog organa uprave nadležan za finansije da sa korisnikom budžeta grada zaključi ugovor o investiranju sopstvenih prihoda, kojim se bliže uređuju obaveze ugovornih strana i uslovi pod kojim će se sredstva investirati, a koji ne mogu biti nepovoljniji od uslova pod kojima to čini naredbodavac lokalnog organa uprave nadležan za finansije za sredstva iz člana 9. ovog pravilnika.

Po zaključenju ugovora iz stava 4. ovog člana, korisnik budžeta grada vrši prenos sredstava sa svog podračuna sopstvenih prihoda, na poseban podračun u okviru KRT-a grada, radi investiranja.

Investiranje sredstava na osnovu ugovora iz stava 4. ovog člana plasiranjem sredstava sa KRT-a grada, u ime korisnika budžeta grada, vrši Trezor.

Prihodi od investiranja uplaćuju se na poseban račun u okviru KRT-a grada, odakle se raspoređuju na odgovarajući podračun sopstvenih prihoda korisnika budžeta grada.

Po isteku roka investiranja, investirana sredstva uplaćuju se na poseban podračun KRT-a grada iz stava 5. ovog člana, odakle se vraćaju na podračun sopstvenih prihoda korisnika budžeta grada.

Član 12

U slučaju da samostalno investira sopstvene prihode, korisnik budžeta grada podnosi naredbodavcu lokalnog organa uprave nadležan za finansije zahtev za davanje saglasnosti za samostalno investiranje sopstvenih prihoda, u kome navodi broj podračuna sopstvenih prihoda, vrstu plasmana, iznos, uslove pod kojima želi da plasira sredstva, naziv banke i način na koji je izabrana.

U slučaju da je podnosilac zahteva za davanje saglasnosti za samostalno investiranje sopstvenih prihoda indirektni korisnik budžeta grada, potrebno je da prethodno pribavi mišljenje nadležnog direktnog korisnika budžeta grada.

Zahtev za davanje saglasnosti za samostalno investiranje sopstvenih prihoda korisnika budžeta grada prethodno razmatra Trezor i ako utvrdi da je isti osnovan, odnosno ako utvrdi da će sredstva biti plasirana po kamatnoj stopi koja nije niža od eskontne stope Narodne banke Srbije i na način koji rizik po plasirana sredstva svodi na najmanju meru, predlaže naredbodavcu lokalnog organa uprave nadležan za finansije da korisniku budžeta grada da saglasnost za samostalno investiranje sopstvenih prihoda.

Saglasnost iz stava 3. ovog člana dostavlja se podnosiocu zahteva u roku od deset dana od dana prijema zahteva.

Po dobijanju saglasnosti iz stava 3. ovog člana korisnik budžeta grada vrši investiranje sopstvenih prihoda u skladu sa odobrenim zahtevom.

Član 13

Indirektni korisnik budžeta grada dužan je da mesečno izveštava direktnog korisnika budžeta grada o investiranju sopstvenih prihoda, do drugog u mesecu za prethodni mesec, podnošenjem Obrazaca INV - 1 i INV - 2

Direktni korisnik budžeta grada dužan je da za indirektne korisnike budžeta grada iz svoje nadležnosti dostavi Trezoru izveštaje o investiranju sopstvenih prihoda, pojedinačno i kumulativno na nivou direktnog korisnika, do trećeg u mesecu za prethodni mesec, podnošenjem Obrazaca INV - 1 i INV - 2.

Direktni korisnik budžeta grada koji ima otvoren podračun u okviru KRT-a grada, obavezan je da Trezoru dostavi Izveštaj o investiranju sopstvenih prihoda, do trećeg u mesecu za prethodni mesec, podnošenjem Obrazaca INV - 1 i INV - 2 i INV - 3.

Obrasci INV - 1, INV - 2 i INV - 3 odštampani su uz ovaj pravilnik i čine njegov sastavni deo.

V ZAVRŠNE ODREDBE

Član 14

Direktni korisnici budžeta grada dužni su da vode evidenciju podataka, pismenih izveštaja i elektronskih podataka, koji se odnose na finansijske zadatke i aktivnosti, za sebe i indirektne korisnike budžeta grada iz svoje nadležnosti.

Član 15

Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".

 

Obrazac INV - 1

IZVEŠTAJ O INVESTIRANJU SOPSTVENIH PRIHODA KORISNIKA BUDŽETA GRADA PO UGOVORU

 

JBBK

 

 

 

NAZIV

 

 

BROJ PODRAČUNA SP    

 

 

ADRESA

 

 

TELEFON

 

 

LICE ZA KONTAKT

 

 

 

 

IZVEŠTAJ O INVESTIRANJU SOPSTVENIH PRIHODA KORISNIKA BUDŽETA GRADA ČAČKA
PO UGOVORU broj ____________________
ZA MESEC _____________ 20__. godine

Red. br.

Šifra

Vrsta plasmana

Početno stanje plasmana u mesecu

Plasirana sredstva u toku meseca

Povraćaj plasiranih sredstava u toku meseca

Stanje plasmana poslednjeg dana u mesecu

Opis

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

210

Plasmani bankama - depoziti po viđenju

 

 

 

 

 

2.

211

Interni plasmani

 

 

 

 

 

3.

212

Plasmani drugim trezorima

 

 

 

 

 

4.

213

Plasmani bankama - oročeni depoziti

 

 

 

 

 

5.

214

Plasmani - pozajmice budžetu

 

 

 

 

 

6.

215

Plasmani u hartije od vrednosti

 

 

 

 

 

7.

219

Ostali plasmani

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno:

 

 

 

 

 

 

 

Datum:

M.P.

Ovlašćeno lice

Mesto:

 

___________________

 

 

Obrazac INV - 2

IZVEŠTAJ O SAMOSTALNOM INVESTIRANJU SOPSTVENIH PRIHODA KORISNIKA BUDŽETA GRADA

 

JBBK

 

 

 

NAZIV

 

 

BROJ PODRAČUNA SP    

 

 

ADRESA

 

 

TELEFON

 

 

LICE ZA KONTAKT

 

 

 

 

IZVEŠTAJ O SAMOSTALNOM INVESTIRANJU SOPSTVENIH PRIHODA KORISNIKA BUDŽETA GRADA ČAČKA
PO UGOVORU broj ____________________
ZA MESEC _____________ 20__. godine

Red. br.

Šifra

Vrsta plasmana

Početno stanje plasmana u mesecu

Plasirana sredstva u toku meseca

Povraćaj plasiranih sredstava u toku meseca

Stanje plasmana poslednjeg dana u mesecu

Opis

1

2

3

4

5

6

7

8

1.

210

Plasmani bankama - depoziti po viđenju

 

 

 

 

 

2.

211

Interni plasmani

 

 

 

 

 

3.

212

Plasmani drugim trezorima

 

 

 

 

 

4.

213

Plasmani bankama - oročeni depoziti

 

 

 

 

 

5.

214

Plasmani - pozajmice budžetu

 

 

 

 

 

6.

215

Plasmani u hartije od vrednosti

 

 

 

 

 

7.

219

Ostali plasmani

 

 

 

 

 

 

 

Ukupno:

 

 

 

 

 

 

 

Datum:

M.P.

Ovlašćeno lice

Mesto:

 

___________________