OSNIVAČKI AKTJAVNOG PREDUZEĆA ZA DISTRIBUCIJU PRIRODNOG GASA "SREM-GAS" SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 2/2013) |
U cilju usklađivanja osnivačkog akta Javnog preduzeća za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica, stavlja se van snage Odluka o osnivanju javnog preduzeća za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica ("Sl. list opština Srema" 8/98, 18/2000) kojom je organizovano kao Javno preduzeće za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica, upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem broj BD 79026/2005 od 14.07.2005. godine, i donosi se novi osnivački akt.
Javno preduzeće za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: javno preduzeće), osnovano je za obavljanje poslova distribucije prirodnog gasa, upravljanje distributivnim sistemom za prirodni gas, izgradnju distributivne gasne mreže i javno snabdevanje prirodnim gasom na teritoriji Grada Sremska Mitrovica.
Ovim Osnivačkim aktom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulišu se naročito:
- naziv i sedište osnivača;
- poslovno ime i sedište javnog preduzeća;
- pretežna delatnost javnog preduzeća;
- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema javnom preduzeću i javnog preduzeća prema osnivaču;
- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;
- uslovima i načinu zaduživanja javnog preduzeća;
- zastupanje javnog preduzeća;
- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;
- organi javnog preduzeća;
- imovina koja se ne može otuđiti;
- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća u skladu sa zakonom;
- zaštita životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva javno preduzeće.
Osnivač javnog preduzeća je:
Grad Sremska Mitrovica, ulica Svetog Dimitrija broj 13, matični broj 08898774.
Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.
Pravni status javnog preduzeća
Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Odgovornost za obaveze javnog preduzeća
Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.
Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća
Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.
Puno poslovno ime javnog preduzeća je: Javno preduzeće za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica.
Skraćeno poslovno ime je: JP "Srem-gas" Sremska Mitrovica.
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Sedište Javnog preduzeća je u Sremskoj Mitrovici, ulica Trg Vojvođanskih brigada 14/1.
O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.
Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća
Javno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog preduzeća i mesto za datum i broj.
Javno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Javnog preduzeća.
Upis javnog preduzeća u registar
Javno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovim Osnivačkim aktom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija javnog preduzeća
Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.
Aktom direktora Javnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova saglasnost daje Gradonačelnik Grada.
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:
- 3522 Distribucija gasovitih goriva gasovodom
Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.
Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa
Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:
1) tehničke opremljenosti;
2) kadrovske osposobljenosti;
3) bezbednosti i zdravlja na radu;
4) zaštite i unapređenja životne sredine i
5) drugih uslova propisanih zakonom.
Javno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ovog Osnivačkog akta, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.
Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad, kao osnivač prema Javnom preduzeću.
Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.
Kapital Javnog preduzeća čine novčana sredstva kojima posluje javno preduzeće, koja na dan 31.12.2012. godine iznose 62.179.344,00 dinara, kao i pokretne stvari koje su u svojini Javnog preduzeća i distributivna gasna mreža koja se nalazi u javnoj svojini.
Vrednost pokretnih stvari i distributivne gasne mreže na dan 31.12.2012. godine iznosi izražena u novcu iznosi 486.141.958.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini grada Sremska Mitrovica.
Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.
Javno preduzeće ne može da otuđi, odnosno raspolaže objektima i drugim nepokretnostima, postrojenjima i uređajima koji su u funkciji obavljanja pretežne delatnosti bez saglasnosti osnivača.
Spisak sredstava koji je sastavni deo ovog Osnivačkog akta, u svojini su javnog preduzeća.
Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana, grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Kapital u Javnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.
Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje Skupština grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.
Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz kredita,
- iz donacija i poklona,
- iz budžeta osnivača i budžeta Republike pokrajine i Srbije autonomne
- iz ostalih zakonom. izvora, u skladu sa zakonom.
Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovim Osnivačkim aktom.
Odluku iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.
Odlukom iz prethodnog stava deo sredstava po osnovu dobiti, usmerava se osnivaču i uplaćuje se na propisan račun za uplatu javnih prihoda.
Uslovi i način zaduženja javnog preduzeća
Javno preduzeće može da se zadužuje u skladu sa važećim propisima i to samo uz saglasnost osnivača.
Cene proizvoda i usluga preduzeća
Cenu prirodnog gasa za javno snabdevanje, kao i cenu pristupa sistemu za distribuciju prirodnog gasa određuje Agencije za energetiku, u skladu sa Zakonom o energetici.
Unapređenje rada i razvoja preduzeća
Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.
Planovima i programom rada iz stava 1., utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće.
Planovi i programi Javnog preduzeća su:
- plan i program razvoja Javnog preduzeća,
- finansijski planovi i
- drugi planovi i programi,
Za svaku kalendarsku godinu, javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga na saglasnost osnivaču najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, grad, kao osnivač ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;
- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća;
- pravo da budu informisani o poslovanju Javnog preduzeća;
- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka.
Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:
- Statut Javnog preduzeća;
- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa;
- ulaganja kapitala;
- statusne promene;
- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i
- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim Osnivačkim aktom.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme
Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovim Osnivačkim aktom.
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Gradsko veće preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.
VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Poslovanje pod tržišnim uslovima
Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.
Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština
U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Sremska Mitrovica.
Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.
Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.
Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada.
Upravljanje u Javnom preduzeću je organizovano kao jednodomno.
Organi preduzeća su:
1) Nadzorni odbor
2) direktor
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Nadzorni odbor ima tri člana. Od ta tri člana osnivač jednog imenuje za predsednika.
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
- da je punoletno i poslovno sposobno;
- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;
- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno preduzeće;
- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;
- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;
- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnog preduzeća.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,
- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog preduzeća,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadležnost Nadzornog odbora
Nadzorni odbor:
1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;
2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;
3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;
4) nadzire rad direktora:
5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;
6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;
7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;
8) donosi statut uz saglasnost osnivača,
9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;
10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;
11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;
12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća.
13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.
Naknada za rad
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća, a kriterijumi za određivanje naknade za rad predsednika i članova nadzornog odbora utvrđuju se Godišnjim programom poslovanja na koji saglasnost daje osnivač.
Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa, a po postupku i na način utvrđen Zakonom.
Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu.
Uslovi za imenovanje direktora javnog preduzeća utvrđuju se Statutom javnog preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.
Nadležnosti direktora
Direktor Javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa preduzeća;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;
5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;
6) predlaže finansijske izveštaje;
7) izvršava odluke nadzornog odbora;
8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.
Zarada direktora
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.
Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.
Mandat direktora
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Razrešenje direktora
Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.
Suspenzija direktora
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.
Vršilac dužnosti direktora
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;
3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.
U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.
IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća;
- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.
Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.
U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.
U slučaju štrajka radnika Javnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.
Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim Osnivačkim aktom.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom Javnog preduzeća u skladu sa zakonom i aktima osnivača.
Kolektivni ugovor Javnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Rad Javnog preduzeća je javan.
Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđena zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.
Javno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovim Osnivačkim aktom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Ostale opšte akte nadležni organi Javnog preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javnog preduzeća.
Stupanjem na snagu ovog Osnivačkog akta prestaje da važi Odluka o osnivanju javnog preduzeća za distribuciju prirodnog gasa "Srem-gas" Sremska Mitrovica ("Sl. list opština Srema" 8/98, 18/2000).
Ovaj Osnivački akt stupa na snagu osmog da od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".
Pregled stalnih sredstava na dan 31.12.2012. godine, objavljen je u "Sl. listu grada Sremska Mitrovica", br. 2/2013, str. 60-64.