ODLUKAO USKLAĐIVANJU OSNIVAČKOG AKTA ISTORIJSKOG ARHIVA "SREM" U SREMSKOJ MITROVICI SA ZAKONOM O KULTURI("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 2/2013) |
Istorijski arhiv "Srem" je formiran na osnovu akta Odeljenja za prosvetu Glavnog Izvršnog odbora AP Vojvodine br. 16800/2 od 02.11.1946. godine. Usledila je Odluka o preuzimanju prava i dužnosti osnivača i regulisanju statusnih pitanja Arhiva Srema u Sremskoj Mitrovici br. 630-4-67-02 od 29.06.1967. godine, koju je donela Skupština opštine Sremska Mitrovica, uz prethodni sporazum sa Skupštinama opština: Inđija, Irig, Pećinci, Ruma, Stara Pazova i Šid.
Nakon navedenog, Skupština opštine Sremska Mitrovica je donela Odluku o preuzimanju osnivačkih prava nad Istorijskim arhivom "Srem" Sremska Mitrovica br. 022-95/2004-I od 28.12.2004. godine.
Istorijski arhiv "Srem" u Sremskoj Mitrovici (u daljem tekstu: Ustanova) je osnovan kao ustanova regionalnog karaktera koja vrši službu zaštite arhivske građe.
Istorijski arhiv "Srem" je ustanova kulture od posebnog značaja za očuvanje, unapređenje i razvoj kulturne posebnosti i očuvanje nacionalnog identiteta nacionalnih manjina.
Pun naziv Ustanove je: Istorijski arhiv "Srem" Sremska Mitrovica.
Ustanova je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim Zakonom i Statutom.
Ustanova radi u svoje ime i svoj račun, u okviru svoje delatnosti i za svoje obaveze odgovara svim sredstvima sa kojima raspolaže (potpuna odgovornost).
Sedište Ustanove je u Sremskoj Mitrovici, u ulici Vuka Karadžića broj 4.
Ustanova može promeniti sedište uz saglasnost Skupštine Grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: "Osnivač").
Ustanova može obavljati sve Zakonom dozvoljene delatnosti, dok za delatnosti za koje je Zakonom propisano da se mogu obavljati samo na osnovu saglasnosti, dozvole ili drugog akta državnog organa, mogu se obavljati po dobijanju te saglasnosti, dozvole ili drugog akta nadležnog državnog organa.
Ustanova pretežno obavlja delatnost pod šifrom 91.01, odnosno delatnost Ustanove podrazumeva: Delatnosti biblioteka i arhiva, što obuhvata
- dokumentacione i informacione aktivnosti biblioteka svih vrsta, čitaonica, slušaonica i posebnih prostorija za gledanje filmova i video-materijala, koji pružaju usluge korisnicima kao što su studenti, naučnici, službenici, kao i rad arhiva koji vrše delatnost zaštite arhivske građe i dokumentacionog materijala, odnosno evidentiraju, preuzimaju, čuvaju, sređuju, obrađuju, objavljuju, daju na korišćenje arhivsku građu, izdaju uverenja o činjenicama koje su sadržane u arhivskoj građi i pružaju usluge korisnicima arhivske građe:
• pripremanje zbirki, bez obzira na to da li su specijalizovane ili ne
• izrada kataloga zbirki i kolekcija odnosno informativnih sredstava o arhivskoj građi
• prikupljanje, obrada, zaštita, čuvanje i obezbeđivanje pristupa bibliotečko-informacionoj građi, knjiga, mapa, časopisa, filmova, ploča, traka, umetničkih dela, itd. odnosno izdavanje arhivske građe na korišćenje
• pružanje svih oblika bibliotečko-informacionih usluga na licu mesta i na daljinu
- aktivnosti fototeka i kinoteka i prateće usluge.
Pored navedene pretežne delatnosti, Ustanova posebno obavlja i sledeće delatnosti:
58.11 - Izdavanje knjiga
58.14 - Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja
58.19 - Ostala izdavačka delatnost
70.21 - Delatnost komunikacija i odnosa s javnošću
70.22 - Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
73.11 - Delatnost reklamnih agencija
73.12 - Medijsko predstavljanje
O promeni delatnosti Ustanove odlučuje Osnivač, na predlog Upravnog odbora Ustanove.
Sredstva za osnivanje i početak rada Ustanove obezbedio je Osnivač, u skladu sa Zakonom.
Sredstva za rad Ustanove obezbeđuju se iz:
- budžeta Grada Sremska Mitrovica;
- donacija, priloga, sponzorstava domaćih ili stranih pravnih i fizičkih lica;
- poklona, u vidu pokretne i nepokretne imovine;
- prihoda po osnovu kamata i akcija ili udela;
- sopstvenih prihoda, po osnovu obavljanja delatnosti, u skladu sa Zakonom.
Poslovni uspeh i stanje sredstava Ustanove utvrđuju se svake godine završnim računom i finansijskim izveštajima, u skladu sa propisima koji regulišu budžetski sistem.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Upravni odbor Ustanove, uz saglasnost Osnivača.
Ustanova je dužna da donese Program rada/poslovanja, najkasnije do 15. januara za tekuću godinu i dostavi ga na saglasnost Osnivaču. Ustanova je dužna da najmanje jednom godišnje, a na zahtev Osnivača i češće, dostavi Osnivaču izveštaj o radu sa finansijskim pokazateljima.
Obaveza Ustanove je i da najkasnije do 1. jula tekuće godine podnese nadležnoj Gradskoj upravi predlog godišnjeg Programa rada za narednu godinu, sa posebno iskazanim sredstvima potrebnim za finansiranje programskih aktivnosti i sredstvima potrebnim za finansiranje tekućih rashoda i izdataka.
Za obaveze Ustanove, Osnivač odgovara u skladu sa Zakonom i drugim propisima.
Organi Ustanove su:
1. Upravni odbor, kao organ upravljanja,
2. Direktor, kao organ poslovođenja i rukovođenja, i
3. Nadzorni odbor, kao organ nadzora.
Upravni odbor upravlja Ustanovom.
Upravni odbor Ustanove ima predsednika i pet članova - od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih u Ustanovi.
Predsednika i članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Osnivač.
Jedan član Upravnog odbora imenuje se na predlog nacionalnog saveta one nacionalne manjine - čiji je savet podneo Osnivaču svoj akt kojim proglašava Ustanovu da je od posebnog značaja za tu nacionalnu manjinu.
Nacionalni savet nacionalne manjine, koji je proglasio Ustanovu da je od posebnog značaja za tu nacionalnu manjinu i koji imenuje jednog člana Upravnog odbora, daje i mišljenje o ostalim predloženim članovima Upravnog odbora.
Kada više nacionalnih saveta nacionalnih manjina daje predlog za člana Upravnog odbora, predlog zajednički podnose svi zainteresovani nacionalni saveti nacionalnih manjina.
Predsednik i članovi Upravnog odbora se imenuju na period od 4 (četiri) godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Direktora imenuje i razrešava Osnivač, na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.
Direktor se imenuje na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa, kojeg raspisuje i sprovodi Upravni odbor Ustanove.
Nacionalni savet nacionalne manjine, koji je proglasio Ustanovu da je od posebnog značaja za tu nacionalnu manjinu, daje svoje mišljenje u postupku izbora direktora Ustanove.
Nadzorni odbor obavlja nadzor nad poslovanjem Ustanove.
Nadzorni odbor Ustanove ima predsednika i tri člana - od kojih se jedan imenuje iz reda zaposlenih u Ustanovi.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Osnivač.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se na predlog nacionalnog saveta one nacionalne manjine - čiji je savet podneo Osnivaču svoj akt kojim proglašava Ustanovu da je od posebnog značaja za tu nacionalnu manjinu.
Kada više nacionalnih saveta nacionalnih manjina daje predlog za člana Nadzornog odbora, predlog zajednički podnose svi zainteresovani nacionalni saveti nacionalnih manjina.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora se imenuju na period od 4 (četiri) godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.
Ustanova je dužna da u roku od 30 (trideset) dana od dana stupanja na snagu ove Odluke uskladi svoj Statut sa istom.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sremska Mitrovica".