ODLUKA
O PROMENI ODLUKE O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "RADIO LESKOVAC" LESKOVAC

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 1/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom Odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Radio Leskovac" Leskovac ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 3/92, 12/92, 20/95 i 5/00) i ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 11/09), upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem BD. 22772/2005 od 17.06.2005. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.

Osnivanje javnog preduzeća

Član 2

Za obavljanje radio-difuzne delatnosti od interesa za grad Leskovac i Jablanički upravni okrug, u oblasti javnog informisanja, osniva se Javno preduzeće Radio Leskovac u Leskovcu (u daljem tekstu: Javno preduzeće).

Osnivač javnog preduzeća

Član 3

Osnivač Javnog preduzeća je Skupština grada Leskovac, ulica Pana Đukića broj 9-11, matični broj 06856535.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Leskovca.

Ciljevi osnivanja

Član 4

Javno preduzeće, osniva se i posluje radi obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga, a posebno:

1) obezbeđivanje trajnog obavljanja delatnosti u oblasti javnog informisanja, na području grada Leskovca i Jablaničkog upravnog okruga,

2) razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

3) obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja,

4) sticanja dobiti,

5) ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.

Predmet Odluke

Član 5

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

1) naziv i sedište osnivača,

2) poslovno ime i sedište Javnog preduzeća,

3) pretežna delatnost Javnog preduzeća,

4) prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javnom preduzeću i Javnog preduzeća prema osnivaču,

5) uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika,

6) uslovima i načinu zaduživanja Javnog preduzeća,

7) zastupanje Javnog preduzeća,

8) iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga,

9) organi Javnog preduzeća,

10) imovina koja se ne može otuđiti,

11) raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom,

12) zaštita životne sredine,

13) druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno preduzeće.

II PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI U PRAVNOM PROMETU

Pravni status javnog preduzeća

Član 6

Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno preduzeće samostalno istupa u pravnom prometu u svoje ime i za svoj račun i ima sva ovlašćenja u pravnom prometu sa trećim licima.

Odgovornost za obaveze javnog preduzeća

Član 7

Javno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javnog preduzeća, osim u slučajevima predviđenim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća

Član 8

Javno preduzeće predstavlja i zastupa direktor, bez ograničenja ovlašćenja.

III PROGRAMSKA ORIJENTACIJA

Član 9

Programska orijentacija Javnog preduzeća je nestranačka i zasniva se na blagovremenom i nepristrasnom i istinitom informisanju građana sa težnjom ka zadovoljavanju njihovih obrazovnih, kulturnih i drugih potreba i interesa.

Član 10

U oblasti svoje programske orijentacije Javno preduzeće je dužno da:

1) obezbedi istinito, blagovremeno i nepristrasno informisanje građana, koje doprinosi slobodnom formiranju njihovih mišljenja,

2) prenosi važna saopštenja hitne prirode koja se odnose na ugroženost života, zdravlja, bezbednost ili imovinu,

3) da svojim programskim sadržajima doprinosi opštem obrazovanju stručnom uzdizanju i širenju znanja iz svih oblasti, i uopšte podizanju opšteg kulturnog i saznajnog nivoa građana,

4) da proizvodi i emituje program namenjen svim segmentima društva bez diskriminacije uvažavajući jezičke i govorne standarde većinskog stanovništva i nacionalnih manjina u odgovarajućoj srazmeri,

5) da proizvodi i emituje program na jezicima nacionalni manjina kojima se izražava njihov kulturni identitet, kao i da emituje informativne sadržaje na tim jezicima, i

6) doprinosi razvijanju kulturnog, umetničkog i nacionalnog stvaralaštva na području opštine Leskovca i Jablaničkog upravnog okruga.

Javno preduzeće je dužno da pri emitovanju programskih sadržaja poštuje princip nepristrasnosti i objektivnosti i da spreči bilo kakav oblik rasne, verske, nacionalne, etničke ili druge netrpeljivosti i mržnje.

Član 11

Radi ostvarivanja programske orijentacije Javnog preduzeća svi novinari su dužni da u obavljanju svoje delatnosti poštuju načela istinitosti, nezavisnosti od stranačkih interesa, blagovremenog i nepristrasnog informisanja, u skladu sa propisima o javnom informisanju i Kodeksom novinara.

IV POSLOVNO IME I SEDIŠTE JAVNOG PREDUZEĆA

Poslovno ime javnog preduzeća

Član 12

Puno poslovno ime Javnog preduzeća glasi: JAVNO PREDUZEĆE "RADIO LESKOVAC" LESKOVAC.

Skraćeno poslovno ime Javnog preduzeća glasi: JP "RADIO LESKOVAC" - LESKOVAC.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Sedište javnog preduzeća

Član 13

Sedište Javnog preduzeća je u Leskovcu, ulica Masarikov trg broj 7.

O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća

Član 14

Javno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom, čiji se oblik i sadržaj bliže uređuju Statutom Javnog preduzeća.

Javno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Javnog preduzeća.

Unutrašnja organizacija javnog preduzeća

Član 15

Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javnog preduzeća bliže se uređuju pitanja unutrašnje organizacije, delokrug rada organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

V DELATNOST JAVNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 16

Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:

- 6010 Emitovanje radio-programa

Javno preduzeće obavlja i druge delatnosti:

- 1820 Umnožavanje snimljenih zapisa

- 4743 Trgovina na malo audio i video opremom u specijalizovanim prodavnicama

- 4762 Trgovina na malo novinama i kancelarijskim materijalom u specijalizovanim prodavnicama

- 4763 Trgovina na malo muzičkim i video zapisima u specijalizovanim prodavnicama

- 5812 Izdavanje imenika i adresara

- 5920 Snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike

- 6110 Kablovske telekomunikacije

- 6120 Bežične telekomunikacije

- 6130 Satelitske telekomunikacije

- 6190 Ostale telekomunikacione delatnosti

- 7311 Delatnost reklamnih agencija

- 7312 Medijsko predstavljanje

- 7320 Istraživanje tržišta i ispitivanje javnog mnjenja

- 7740 Lizing intelektualne svojine i sličnih proizvoda, autorskih dela i predmeta srodnih prava

Javno preduzeće može, bez upisa u registar, da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

O promeni delatnosti Javnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Upis javnog preduzeća u registar

Član 17

Javno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti, utvrđene ovom Odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 18

Javno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti,

2) kadrovske osposobljenosti,

3) bezbednosti i zdravlja na radu,

4) zaštite i unapređenja životne sredine, i

5) drugih uslova propisanih zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 19

Javno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 16. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Javno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad, kao osnivač, prema Javnom preduzeću.

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

VI IMOVINA I SREDSTVA JAVNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 20

Osnovni kapital Javnog preduzeća na dan 31.12.2005. godine iznosi 26.855,21 eura, odnosno 2.154.000,00 dinara u dinarskoj protivvrednosti.

Struktura kapitala je 100% državna.

Imovina javnog preduzeća

Član 21

Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini. Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i grada, kao osnivača, sa druge strane.

Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala

Član 22

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine grada.

Član 23

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje grad, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javnog preduzeća

Član 24

Javno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

1) prodajom proizvoda i usluga,

2) iz kredita,

3) iz donacija i poklona,

4) iz budžeta osnivača, i

5) iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 25

Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 26

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije grada Leskovca.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti

Član 27

Dobit Javnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom Odlukom.

Deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.

Poslovni rezultat Javnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Odluku o raspodeli dobiti i načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Načela za određivanje cene proizvoda i usluga

Član 28

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Cene proizvoda i usluga javnog preduzeća

Član 29

Elementi za određivanje cena su:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima,

2) rashodi za nabavku opreme prema usvojenim programima i planovima Javnog preduzeća, na koje je osnivač dao saglasnost,

3) dobit, i

4) drugim elementima od značaja na određivanje visine cena proizvoda i usluga.

Sredstva koja su namenjena za nabavke opreme, radi vršenja pretežne delatnosti, iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Usvajanje zahteva za izmenu cena

Član 30

Javno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 27. ove Odluke.

Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno preduzeće može tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.

Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena se dostavljaju Skupštini grada.

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća

Član 31

Unapređenje rada i razvoja Javnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjeročnom planu rada i razvoja, koji donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće.

Planovi i programi Javnog preduzeća su: plan i program razvoja Javnog preduzeća, finansijski planovi i drugi planovi i programi.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada Leskovca.

Program poslovanja Javnog preduzeća

Član 32

Za svaku kalendarsku godinu Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga osnivaču najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu, radi davanja saglasnosti.

Program poslovanja Javnog preduzeća sadrži, naročito: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti javnog preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka javnog preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u tom preduzeću, odnosno zavisnom društvu kapitala, koji se utvrđuju u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koju utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova nadzornog odbora.

VIII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 33

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, osnivač, u skladu sa zakonom, ima sledeća prava:

1) pravo upravljanja Javnim preduzećem,

2) pravo na učešće u raspodeli dobiti Javnog preduzeća,

3) pravo da bude informisan o poslovanju Javnog preduzeća,

4) pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza Javnog preduzeća, i

5) druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 34

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno preduzeće osnovano, Skupština grada daje saglasnost na:

1) Statut Javnog preduzeća,

2) davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa,

3) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

4) ulaganja kapitala,

5) statusne promene,

6) akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji, i

7) druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

Član 35

Gradonačelnik grada daje saglasnost na:

1) akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, i

2) prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

Gradsko veće grada Leskovca daje saglasnost na odluku o cenama.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 36

Javno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje opreme

Član 37

Javno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje opreme i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 38

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

1) razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća,

2) ograničenje prava ogranka Javnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,

3) ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini, i

4) druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom.

Član 39

U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje Javnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

1) promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća.

IX ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA

Organi javnog preduzeća

Član 40

Upravljanje u Javnom preduzeću organizovano je kao jednodomno.

Organi Javnog preduzeća su:

1) Nadzorni odbor

2) direktor

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 41

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 42

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1) da je punoletno i poslovno sposobno,

2) da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine,

3) da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano Javno preduzeće,

4) najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju,

5) da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja, i

6) da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Javnog preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 43

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

1) Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

2) osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Javnog preduzeća,

3) propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice Javnog preduzeća deluje na štetu Javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 44

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Javnog preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji,

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja,

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača,

4) nadzire rad direktora,

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Javnog preduzeća,

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima,

7) utvrđuje finansijske izveštaje Javnog preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti,

8) donosi Statut uz saglasnost osnivača,

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača,

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača,

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i odlukom osnivača,

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća, i

13) vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Javnom preduzeću.

Naknada za rad

Član 45

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća.

2) Direktor

Član 46

Direktora preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Statutom Javnog preduzeća određuju se uslovi koje lice mora ispuniti da bi moglo biti imenovano za direktora Javnog preduzeća.

Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu.

Direktor Javnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 47

Direktor Javnog preduzeća:

1) predstavlja i zastupa Javno preduzeće,

2) organizuje i rukovodi procesom rada,

3) vodi poslovanje Javnog preduzeća,

4) odgovara za zakonitost rada Javnog preduzeća,

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje,

6) predlaže finansijske izveštaje,

7) izvršava odluke Nadzornog odbora, i

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Javnog preduzeća.

Zarada direktora

Član 48

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad Javno preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada Leskovca.

Mandat direktora

Član 49

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Razrešenje direktora

Član 50

Predlog za razrešenje direktora može podneti Nadzorni odbor Javnog preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 51

Skupština grada Leskovca razrešiće direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:

1) ukoliko u toku trajanja mandata prestane da ispunjava uslove za direktora Javnog preduzeća predviđene zakonom,

2) ukoliko se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Javnom preduzeću, došlo do znatnog odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja Javnog preduzeća,

3) ukoliko u toku trajanja mandata bude pravnosnažno osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora, i

4) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Skupština grada Leskovca može razrešiti direktora pre isteka perioda na koji je imenovan:

1) ukoliko ne sprovede godišnji program poslovanja,

2) ukoliko ne ispunjava obaveze iz ugovora predviđenog članom 8. Zakona o javnim preduzećima,

3) ukoliko ne ispunjava obavezu predviđenu članom 55. Zakona o javnim preduzećima,

4) ukoliko ne izvršava odluke Nadzornog odbora,

5) ukoliko se utvrdi da deluje na štetu Javnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem ili na drugi način,

6) ukoliko se utvrdi da je, zbog nestručnog, nesavesnog obavljanja dužnosti i postupanja suprotnog pažnji dobrog privrednika i ozbiljnih propusta u donošenju i izvršavanju odluka i organizovanju poslova u Javnom preduzeću, došlo do odstupanja od ostvarivanja osnovnog cilja poslovanja Javnog preduzeća, odnosno od plana poslovanja Javnog preduzeća,

7) ukoliko ne primeni predloge Komisije za reviziju ili ne primeni računovodstvene standarde u pripremi finansijskih izveštaja, i

8) u drugim slučajevima propisanim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 52

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština grada Leskovca donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Na sva pitanja o suspenziji direktora shodno se primenjuju odredbe o udaljenju sa rada propisane zakonom kojim se uređuje oblast rada.

Vršilac dužnosti direktora

Član 53

Skupština grada Leskovca imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata,

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora, i

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Skupština grada Leskovca može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

Vršilac dužnosti direktora Javnog preduzeća ima sva prava, obaveze i ovlašćenje direktora.

X OSTVARIVANJE PRAVA NA ŠTRAJK

Član 54

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka zaposlenih Javno preduzeće je dužno obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa Zakonom, odlukama osnivača, Statutom Javnog preduzeća i kolektivnim ugovorom.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada Leskovca, u skladu sa zakonom.

XI BEZBEDNOST I ZDRAVLJE ZAPOSLENIH NA RADU

Član 55

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, drugim opštim aktima Javnog preduzeća ili ugovorom o radu.

XII ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE

Član 56

Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

XIII JAVNOST U RADU JAVNOG PREDUZEĆA

Član 57

Rad Javnog preduzeća je javan.

Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.

Član 58

Javnost u radu Javno preduzeće obezbeđuje redovnim izveštavanjem javnosti o: Programu poslovanja preduzeća i realizaciji programa, finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na te izveštaje, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama, sastavu Nadzornog odbora, imenima direktora, organizacionoj strukturi preduzeća, kao i o drugim činjenicama koje mogu biti od interesa za javnost.

Dostupnost informacija

Član 59

Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

XIV POSLOVNA TAJNA

Član 60

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

XV OPŠTI AKTI JAVNOG PREDUZEĆA

Opšti akti

Član 61

Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti.

Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.

XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 62

Javno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Ostale opšte akte nadležni organi Javnog preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javnog preduzeća.

Član 63

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javnog preduzeća "Radio Leskovac" u Leskovcu ("Službeni glasnik opštine Leskovac", broj 3/92, 12/92, 20/95 i 5/00) i ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 11/09).

Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, odnosno od 25.12.2012. godine, Nadzorni odbor Javnog preduzeća "Radio Leskovac", Leskovac prestaje da radi, a njegovim članovima prestaje mandat.

Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, Upravni odbor Javnog preduzeća "Radio Leskovac, Leskovac nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora propisanim ovim zakonom, do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom.

Danom imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom, prestaje sa radom Upravni odbor Javnog preduzeća "Radio Leskovac", Leskovac, a njegovom predsedniku i članovima prestaje mandat.

Član 64

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".