ODLUKA
O UTVRĐIVANJU PROGRAMA OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA ZAPOSLENIH U POKRAJINSKIM ORGANIMA ZA 2013. GODINU

("Sl. list AP Vojvodine", br. 10/2013)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program opšteg stručnog usavršavanja zaposlenih u organima pokrajinske uprave, posebnim pokrajinskim upravnim organizacijama, Sekretarijatu Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, službama i upravi za 2013. godinu (u daljem tekstu: Program).

Član 2

Program iz člana 1. ove odluke čini njen sastavni deo.

Član 3

Direktor Službe za upravljanje ljudskim resursima posebnim aktom propisaće godišnji plan stručnog usavršavanja za 2013. godinu, kojim će utvrditi rokove i druga pitanja vezana za realizaciju Programa.

Član 4

Za realizaciju Programa iz člana 1. ove odluke, sredstva su obezbeđena u budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine za 2013. godinu.

Za realizaciju pojedinih obuka iz Programa iz člana 1. ove odluke, sredstva mogu obezbediti i organi i organizacije uz čiju podršku se obuke organizuju.

Član 5

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".

 

PROGRAM
OPŠTEG STRUČNOG USAVRŠAVANJA ZAPOSLENIH U POKRAJINSKIM ORGANIMA ZA 2013. GODINU

 

SADRŽAJ

 

UVOD

1.

NAZIV OBUKE: KURS STRANIH JEZIKA

1.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

1.3.

CILJNA GRUPA

1.4.

SADRŽAJ

1.5.

TRAJANJE

1.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

1.7.

POTREBNA SREDSTVA

2.

NAZIV OBUKE: KURS JEZIKA MANJINSKIH NACIONALNIH ZAJEDNICA 72.1. CILJ

2.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

2.3.

CILJNA GRUPA

2.4.

SADRŽAJ

2.5.

TRAJANJE

2.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

2.7.

POTREBNA SREDSTVA

3.

NAZIV OBUKE: IZRADA AKATA (PRAVNO NORMIRANJE)

3.1.

CILJ

3.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

3.3.

CILJNA GRUPA

3.4.

SADRŽAJ

3.5.

TRAJANJE

3.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

3.7.

POTREBNA SREDSTVA

4.

NAZIV OBUKE: UPRAVNI POSTUPAK I UPRAVNI SPOR

4.1.

CILJ

4.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

4.3.

CILJNA GRUPA

4.4.

SADRŽAJ

4.5.

TRAJANJE

4.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

4.7.

POTREBNA SREDSTVA

5.

NAZIV OBUKE: REŠENJE KAO AKT REGULISANJA RADNO-PRAVNOG POLOŽAJA ZAPOSLENOG

5.1.

CILJ

5.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

5.3.

CILJNA GRUPA

5.4.

SADRŽAJ

5.5.

TRAJANJE

5.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

5.7.

POTREBNA SREDSTVA

6.

NAZIV OBUKE: PRIMENA PROPISA U VEZI S JAVNIM NABAVKAMA - ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA I PRATEĆI PROPISI

6.1.

CILJ

6.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

6.3.

CILJNA GRUPA

6.4.

SADRŽAJ

6.5.

TRAJANJE

6.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

6.7.

POTREBNA SREDSTVA

7.

NAZIV OBUKE: PRIPREMA, PLANIRANJE I IZVRŠENJE BUDŽETA

7.1.

CILJ

7.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

7.3.

CILJNA GRUPA

7.4.

SADRŽAJ

7.5.

TRAJANJE

7.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

7.7.

POTREBNA SREDSTVA

8.

NAZIV OBUKE: INSTITUCIJE EVROPSKE UNIJE I ODLUČIVANJE U EVROPSKOJ UNIJI

8.1.

CILJ

8.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

8.3.

CILJNA GRUPA

8.4.

SADRŽAJ

8.5.

TRAJANJE

8.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

8.7.

POTREBNA SREDSTVA

9.

NAZIV OBUKE: PISANJE PROJEKATA ZA FONDOVE EVROPSKE UNIJE

9.1.

CILJ

9.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

9.4.

SADRŽAJ

9.5.

TRAJANJE

9.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

9.7.

POTREBNA SREDSTVA

10.

NAZIV OBUKE: BORBA PROTIV KORUPCIJE

10.1.

CILJ

10.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

10.3.

CILJNA GRUPA

10.4.

SADRŽAJ

10.5.

TRAJANJE

10.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

10.7.

POTREBNA SREDSTVA

11.

NAZIV OBUKE: KANCELARIJSKO POSLOVANJE

11.1.

CILJ

11.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

11.3.

CILJNA GRUPA

11.4.

SADRŽAJ

11.5.

TRAJANJE

11.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

11.7.

POTREBNA SREDSTVA

12.

NAZIV OBUKE: MOBING - SPREČAVANJE I ZAŠTITA OD ZLOSTAVLJANJA NA RADU

12.1.

CILJ

12.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

12.3.

CILJNA GRUPA

12.4.

SADRŽAJ

12.5.

TRAJANJE

12.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

12.7.

POTREBNA SREDSTVA

13

NAZIV OBUKE: OBUKA ZA POSREDNIKE - MEDIJATORE

13.1.

CILJ

13.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

13.3.

CILJNA GRUPA

13.4.

SADRŽAJ

13.5.

TRAJANJE

13.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

13.7.

POTREBNA SREDSTVA

14.

NAZIV OBUKE: RAZVOJ PREZENTACIJSKIH SPOSOBNOSTI I VEŠTINE JAVNOG NASTUPA

14.1.

CILJ

14.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

14.3.

CILJNA GRUPA

14.4.

SADRŽAJ

14.5.

TRAJANJE

14.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

14.7.

POTREBNA SREDSTVA

15.

NAZIV OBUKE: ZNAČAJ PISMENOSTI U ORGANIMA POKRAJINSKE UPRAVE

15.1.

CILJ

15.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

15.3.

CILJNA GRUPA

15.4.

SADRŽAJ

15.5.

TRAJANJE

15.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

15.7.

POTREBNA SREDSTVA

16.

NAZIV OBUKE: KOMUNIKACIJSKE VEŠTINE I VEŠTINE REŠAVANJA KONFLIKATA

16.1.

CILJ

16.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

16.3.

CILJNA GRUPA

16.4.

SADRŽAJ

16.5.

TRAJANJE

16.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

16.7.

POTREBNA SREDSTVA

17.

NAZIV OBUKE: TIMSKI RAD, RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE TIMOM

17.1.

CILJ

17.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

17.3.

CILJNA GRUPA

17.4.

SADRŽAJ

17.5.

TRAJANJE

17.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

17.7.

POTREBNA SREDSTVA

18.

NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE VREMENOM

18.1.

CILJ

18.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

18.3.

CILJNA GRUPA

18.4.

SADRŽAJ

18.5.

TRAJANJE

18.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

18.7.

POTREBNA SREDSTVA

19.

NAZIV OBUKE: TRENING EMOCIONALNE PISMENOSTI

19.1.

CILJ

19.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

19.3.

CILJNA GRUPA

19.4.

SADRŽAJ

19.5.

TRAJANJE

19.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

19.7.

POTREBNA SREDSTVA

20.

NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE STRESOM

20.1.

CILJ

20.2.

RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

20.3.

CILJNA GRUPA

20.4.

SADRŽAJ

20.5.

TRAJANJE

20.6.

PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

20.7.

POTREBNA SREDSTVA

 

UVOD

Odlukom o osnivanju Službe za upravljanje ljudskim resursima ("Službeni list APV", broj: 18/06 i 3/13) utvrđeno je da Služba obavlja stručne, administrativne, operativno-tehničke i druge poslove za potrebe organa pokrajinske uprave, posebnih pokrajinskih upravnih organizacija, Sekretarijata Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, službi i uprava. Osnovni delokrug njenog rada obuhvata i organizaciju i koordinaciju stručnog usavršavanja, obučavanja i dodatnog obrazovanja zaposlenih u organima. Na osnovu iskustva stečenog kroz dosadašnji rad na organizovanju stručnog usavršavanja, kao i na osnovu finansijskih mogućnosti, Programom je predloženo dvadeset obuka iz različitih tematskih oblasti. Realizacija odabranih obuka, vršiće se u skladu sa odredbama Pokrajinske skupštinske odluke o budžetu Autonomne Pokrajine Vojvodine ("Službeni list APV", broj 39/12), kojom su sredstva obezbeđena u okviru razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima.

Za 2013. godinu, predložene su sledeće obuke:

1. Kurs stranih jezika;

2. Kurs jezika manjinskih nacionalnih zajednica;

3. Izrada akata (pravno normiranje);

4. Upravni postupak i upravni spor;

5. Rešenje kao akt regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog;

6. Primena propisa u vezi s javnim nabavkama - Zakon o javnim nabavkama i prateći propisi;

7. Priprema, planiranje i izvršenje budžeta;

8. Institucije Evropske unije i odlučivanje u Evropskoj uniji;

9. Pisanje projekata za fondove Evropske unije;

10. Borba protiv korupcije;

11. Kancelarijsko poslovanje;

12. Mobing - sprečavanje i zaštita od zlostavljanja na radu;

13. Obuka za posrednike - medijatore;

14. Razvoj prezentacijskih sposobnosti i veštine javnog nastupa;

15. Značaj pismenosti u organima pokrajinske uprave;

16. Komunikacijske veštine i veštine rešavanja konflikata;

17. Timski rad, rukovođenje i upravljanje timom;

18. Upravljanje vremenom;

19. Trening emocionalne pismenosti;

20. Upravljanje stresom.

Opšti cilj svih obuka jeste usavršavanje rada zaposlenih u organima putem sticanja novih znanja i veština, kao i obnavljanje postojećeg znanja, radi poboljšanja funkcionisanja pokrajinske uprave.

Od gore predloženih obuka, Služba će realizovati obuke za koje će zaposleni izraziti najveće interesovanje u okviru obezbeđenih sredstava na razdelu 18 Službe.

Obuke će se izvoditi u raspoloživim salama u zgradi Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine i Skupštine Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao i u drugim objektima koji služe za radne i protokolarne potrebe (vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3). Takođe, u skladu s potrebama, obuke će se odvijati i van navedenih objekata i van Novog Sada.

Predavači i lica angažovana na seminarima biće stručnjaci iz pojedinih oblasti, ali i zaposleni koji imaju znanje i višegodišnje iskustvo u radu. Pretpostavka jeste da na pitanja i nedoumice s kojima se susreću zaposleni u organima, najbolje mogu da odgovore ljudi iz prakse.

Pojedine obuke će se organizovati u saradnji s drugim pokrajinskim organima, nevladinim organizacijama i drugim stručnim institucijama.

Obuke će se izvoditi kao kombinacija predavanja i radionica, što znači da se od učesnika/polaznika očekuje aktivno učešće u radu. U skladu s potrebama i interesovanjem, pojedine obuke organizovaće se više puta u toku godine.

Pravo da se prijave na obuke imaju svi zaposleni u organima. Uz zainteresovanost zaposlenih za određenu obuku, konačnu odluku o učešću će doneti starešina pokrajinskog organa. Prijave će se podnositi na osnovu poziva koji će se objavljivati: na internet stranici Službe, na intranet stranici i na oglasnim tablama Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, putem pisanih poziva upućenih svim organima, kao i na osnovu poziva koje će zaposleni dobijati direktno elektronskom poštom, na osnovu podataka prikupljenih putem Upitnika za analizu potreba za stručnim usavršavanjem zaposlenih u pokrajinskim organima u 2013. godini.

Na kraju obuke, učesnicima će se dodeliti sertifikat o završenoj obuci.

1. NAZIV OBUKE: KURS STRANIH JEZIKA

1.1. CILJ

Priprema zaposlenih za polaganje ispita iz stranog jezika i njihovo osposobljavanje i usavršavanje za uspešnu komunikaciju na ovim jezicima u skladu s potrebama organa.

1.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Priprema zaposlenih u organima za polaganje ispita iz stranog jezika pred komisijom koju je formirao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice u skladu s Pokrajinskom skupštinskom odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave ("Službeni list APV", broj 14/03, 2/06 i 18/09 - izmena naziva akta) i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika ili jezika nacionalne manjine ("Službeni list APV", broj 6/04).

Imajući u vidu sve intenzivniji proces međunarodne integracije, kao i sve učestaliju saradnju s međunarodnim organizacijama, znanje stranih jezika predstavlja jedan od osnovnih uslova za efikasno i racionalno obavljanje poslova, naročito za zaposlene koji često komuniciraju sa strancima.

1.3. CILJNA GRUPA

Zaposleni u organima na svim nivoima. Prioritet imaju zaposleni koji često dolaze u kontakt sa strancima i strankama i kojima je kao jedan od uslova, aktom o sistematizaciji radnih mesta, predviđeno poznavanje stranog jezika.

1.4. SADRŽAJ

- priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji, visoki);

- gramatika stranog jezika;

- rad sa specifičnim rečnikom (stručna terminologija iz oblasti prava i uprave);

- pisanje službenih dopisa;

- učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija (osnovna i poslovna).

1.5. TRAJANJE

Tokom cele školske 2013/14. godine.

1.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori stranih jezika.

1.7. POTREBNA SREDSTVA

- troškovi naknade za izvođenje nastave: sredstva su obezbeđena u okviru razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- troškovi literature za nastavu (knjiga, radna sveska, priručnik, rečnik, i dr.) spadaju u delokrug Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama člana 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa.

2. NAZIV OBUKE: KURS JEZIKA MANJINSKIH NACIONALNIH ZAJEDNICA

2.1. CILJ

Priprema zaposlenih u organima za polaganje ispita iz jezika manjinskih nacionalnih zajednica i njihovo osposobljavanje i usavršavanje za uspešnu komunikaciju na ovim jezicima, u skladu s potrebama organa.

2.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Priprema zaposlenih za polaganje ispita iz jezika manjinskih nacionalnih zajednica pred komisijom koju je formirao Pokrajinski sekretarijat za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice, u skladu s Pokrajinskom skupštinskom odlukom o ispitu iz stranog jezika i jezika nacionalne manjine za rad u organima uprave ("Službeni list APV", broj 14/03, 2/06 i 18/09 - izmena naziva akta) i Pravilnikom o načinu provere znanja iz stranog jezika ili jezika nacionalne manjine ("Službeni list APV", broj 6/04).

Znanje jezika manjinskih nacionalnih zajednica značajno je radi pune primene prava pripadnika nacionalnih zajednica, shodno odredbama Statuta AP Vojvodine ("Službeni list APV", broj 17/09) - da se organima uprave obraćaju na maternjem jeziku i da im se odgovor pruži na istom jeziku.

2.3. CILJNA GRUPA

Zaposleni u organima - na svim nivoima. Prioritet imaju zaposleni koji često dolaze u kontakt sa strankama, pripadnicima manjinskih nacionalnih zajednica, i kojima je kao jedan od uslova, aktom o sistematizaciji radnih mesta, predviđeno poznavanje jezika manjinskih nacionalnih zajednica.

2.4. SADRŽAJ

- priprema za polaganje ispita na svim nivoima (osnovni, srednji i visoki);

- gramatika jezika nacionalnih manjinskih zajednica;

- rad sa specifičnim rečnikom (stručna terminologija iz oblasti prava i uprave);

- pisanje službenih dopisa;

- učestvovanje na sastancima i pregovorima, konverzacija (osnovna i poslovna).

2.5. TRAJANJE

Tokom cele školske 2013/14. godine.

2.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori jezika manjinskih nacionalnih zajednica.

2.7. POTREBNA SREDSTVA

- troškovi naknade za izvođenje nastave: sredstva su obezbeđena u okviru razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- troškovi literature za nastavu (knjiga, radna sveska, priručnik, rečnik, i dr.) spadaju u delokrug Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama člana 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa.

3. NAZIV OBUKE: IZRADA AKATA (PRAVNO NORMIRANJE)

3.1. CILJ

Sticanje novih i obnavljanje postojećih znanja iz normativne delatnosti.

3.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Imajući u vidu da je normativna delatnost sastavni deo rada u organima, potrebno je upoznati zaposlene s promenama, kao i razjasniti eventualne nedomice u pripremi i pisanju opštih akata koje donose Skupština i Vlada Autonomne Pokrajine Vojvodine i pokrajinski organi uprave. Takođe, s obzirom na to što Skupština Autonomne Pokrajine Vojvodine ima pravo predlaganja zakona i amandmana na zakone, neophodno je da se pravnici/ zaposleni upoznaju sa izradom ove vrste propisa.

3.3. CILJNA GRUPA

Zaposleni u organima, naročito pravnici, ali i drugi zaposleni koji su uključeni u pravno normiranje.

3.4. SADRŽAJ

- Statut Autonomne Pokrajine Vojvodine;

- Pokrajinska skupštinska odluka o sprovođenju Statuta Autonomne Pokrajine Vojvodine;

- Odluka o pravnom normiranju;

- jedinstvena metodološka pravila za izradu propisa (Zakonodavni odbor Narodne skupštine Republike Srbije);

- drugo.

3.5. TRAJANJE

Dva dana.

3.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Lica zaposlena u Pokrajinskom sekretarijatu za obrazovanje, upravu i nacionalne zajednice koji rade na normativno-pravnim poslovima i drugi pravnici koji imaju višegodišnje iskustvo u izradi propisa, kao i eminentni stručnjaci iz navedene oblasti (na primer univerzitetski profesori), te zaposleni u nadležnim republičkim organima.

3.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno, ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

4. NAZIV OBUKE: UPRAVNI POSTUPAK I UPRAVNI SPOR

4.1. CILJ

Obnavljanje znanja i otklanjanje nedoumica prilikom rešavanja u upravnim stvarima.

4.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Pokrajinski organi rešavaju u upravnim stvarima u prvom i drugom stepenu. Upravne postupke vode, pre svega, pravnici, ali i lica koja nisu pravnici. Radi unapređivanja vođenja upravnog postupka i otklanjanja nedoumica, potrebno je sprovesti obuku na dva nivoa: početni kurs za zaposlene koji imaju teorijsko, ali ne i praktično znanje, te napredni kurs za zaposlene koji godinama rade na ovim poslovima, ali imaju određenih nedoumica. Takođe, razlog za održavanje ove obuke jeste ujednačavanje prakse po organima. Ujedno, novine koje su propisane Zakonom o upravnim sporovima, kao što je obavezna javna rasprava i učestvovanje predstavnika organa koji je tužen u upravnom sporu, iziskuju edukaciju za zaposlene koji do sada nisu učestvovali u ovakvim postupcima.

4.3. CILJNA GRUPA

Na osnovnom kursu, ciljna grupa jesu pravnici i zaposleni koji nisu pravnici, a koji u svojstvu službenog lica rešavaju u upravnim stvarima ili obavljaju pojedine radnje u postupku.

Na naprednom kursu ciljna grupa jesu pravnici koji rešavaju u upravnom postupku.

4.4. SADRŽAJ

Osnovni kurs:

- načela upravnog postupka;

- svojstvo stranke u postupku;

- ovlašćenja organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;

- tok upravnog postupka;

- izvršenje upravnog akta;

- smernice za modernizaciju upravnog postupka.

Napredni kurs:

- načela upravnog postupka;

- svojstvo stranke u postupku;

- ovlašćenja organa uprave u donošenju prvostepenog rešenja i rešavanje u drugom stepenu;

- tok upravnog postupka;

- izvršenje upravnog akta;

- rešavanje u postupku zasnivanja radnih odnosa;

- upravni spor.

4.5. TRAJANJE

Osnovni kurs - dva dana.

Napredni kurs - dva dana.

4.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Zaposleni u organima koji imaju višegodišnje iskustvo u vođenju upravnog postupka, eminentni stručnjaci iz navedene oblasti (na primer univerzitetski profesori), te sudije Upravnog suda.

4.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno, ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

5. NAZIV OBUKE: REŠENJE KAO AKT REGULISANJA RADNO-PRAVNOG POLOŽAJA ZAPOSLENOG

5.1. CILJ

Cilj savetovanja jeste da se razmatranjem problematike rešenja, kao osnovnog akta regulisanja radno-pravnog položaja zaposlednog u organima, obnovi znanje, otklone nedoumice, te doprinese stvaranju ujednačene dobre prakse prilikom regulisanja radno-pravnog položaja zaposlenog putem rešenja u organima.

5.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Rešenje iz radnog odnosa jeste osnovni pojedinačni pravni akt kojim se reguliše radno-pravni položaj zaposlenog u organima. Praksa pokazuje da postoje otvorena pitanja i nedoumice lica koja sastavljaju rešenja kojima se reguliše radno-pravni položaj zaposlenih. Radi unapređivanja rada pri sastavljanju rešenja, te otklanjanja neodumica, potrebno je sprovesti savetovanje tokom kog bi se nejasnoće i neujednačena praksa razmatrali, a o otvorenim pitanjima diskutovalo, s ciljem zakonitog, efikasnog, ekonomičnog postupanja.

5.3. CILJNA GRUPA

Ciljna grupa su pravnici, odnosno ostali zaposleni koji sastavljaju nacrte rešenja iz oblasti radnog odnosa, te rukovodioci organa, koji ta rešenja donose.

5.4. SADRŽAJ

- izvori;

- pojam rešenja;

- odnos rešenja iz ZUP-a i rešenja kao akta regulisanja prava, obaveza i odgovornosti iz radnog odnosa;

- načela za donošenje rešenja;

- forma i sadržina rešenja;

- sadržina rešenja po stavkama;

- pravna sredstva (žalba/prigovor, komisija za žalbe, rokovi);

- nedoumice pri sastavljanju rešenja.

5.5. TRAJANJE

Dva dana.

5.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Zaposleni u organima koji imaju višegodišnje iskustvo u sastavljanju rešenja iz oblasti radnog odnosa, rukovodioci koji rešenja donose, eminentni stručnjaci iz navedene oblasti (na primer univerzitetski profesori,), te sudije koje se bave tom oblašću.

5.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

6. NAZIV OBUKE: PRIMENA PROPISA U VEZI S JAVNIM NABAVKAMA - ZAKON O JAVNIM NABAVKAMA I PRATEĆI PROPISI

6.1. CILJ

Sticanje i obnavljanje praktičnog znanja u oblasti sprovođenja postupka javnih nabavki po Zakonu o javnim nabavkama ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 116/08).

6.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

U januaru 2009. godine stupio je na snagu Zakon o javnim nabavkama, kojim je propisano da naručioci treba da u sistematizaciji radnih mesta propišu i radno mesto službenika za javne nabavke u čijem opisu poslova je i sprovođenje javnih nabavki. Službenik za javne nabavke posebno je obučen i sertifikovan za tu vrstu poslova. Ova obuka može koristiti kao priprema za polaganje ispita za sticanje sertifikata. Takođe, njom se omogućavaju razmena iskustva i otklanjanje nedoumica koje nastaju na poslovima sprovođenja postupka javnih nabavki. Budući da će se novi zakon o javnim nabavkama ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 124/12) primenjivati od 1. aprila 2013. godine, ova obuka postaće još potrebnija i aktuelnija.

6.3. CILJNA GRUPA

Pravnici, ekonomisti i drugi zaposleni koji rade na poslovima sprovođenja postupka javnih nabavki, učestvuju u radu komisija za sprovođenje postupka javnih nabavki i na drugim poslovima.

6.4. SADRŽAJ

- vrste javnih nabavki;

- oblik i sadržina (obavezni elementi) poziva za prikupljanje ponuda;

- obavezna dokumentacija koju je potrebno pribaviti od ponuđača;

- kriterijumi za izbor najboljeg ponuđača i odlučivanje;

- obaveze organa nakon sprovedenog postupka (izrada ugovora, izveštaja, zapisnika, obaveštenja itd.).

6.5. TRAJANJE

Dva dana.

6.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Zaposleni koji imaju višegodišnje iskustvo u sprovođenju postupka javnih nabavki, koji vrše nadzor nad sprovođenjem postupka javnih nabavki, ili stručnjaci iz nadležnih republičkih organa.

6.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

7. NAZIV OBUKE: PRIPREMA, PLANIRANJE I IZVRŠENJE BUDŽETA

7.1. CILJ

Unapređivanje znanja polaznika u pogledu pripreme, planiranja i izvršenja budžeta.

7.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Poslovi iz oblasti planiranja i izvršenja budžeta predstavljaju jednu od najznačajnijih oblasti rada. U tom smislu, potrebno je kontinuirano raditi na unapređivanju izvršenja tih poslova.

7.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima koji obavljaju finansijsko-materijalne poslove, kao i ostali zaposleni koji rade na pripremi i planiranju budžeta.

7.4. SADRŽAJ

- budžetski propisi;

- opšta rešenja u okviru budžetskog sistema;

- izvori finansiranja;

- predlozi prioritetnih oblasti finansiranja za budžetsku godinu i naredne dve fiskalne godine;

- planiranje budžeta;

- dostavljanje planova;

- planiranje aktivnosti;

- izvršenje budžeta;

- nedoumice u svakodnevnom radu.

7.5. TRAJANJE

Dva dana.

7.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

7.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

8. NAZIV OBUKE: INSTITUCIJE EVROPSKE UNIJE I ODLUČIVANJE U EVROPSKOJ UNIJI

8.1. CILJ

Upoznavanje polaznika s teorijskim i praktičnim znanjima neophodnim za pristupanje Evropskoj uniji, kao i upoznavanje sa institucijama i načinom donošenja odluka u Evropskoj uniji.

8.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Proces stabilizacije i pridruživanja Republike Srbije Evropskoj uniji formalno je započet 2001. godine. Narodna skupština Republike Srbije, 9. septembra 2008. godine, ratifikovala je Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) i Prelazni trgovinski sporazum. Takođe, 22. decembra 2009. godine podnela je kandidaturu za članstvo u Evropskoj uniji i 1. marta 2012. godine dobila je status kandidata. S obzirom da su evropske integracije strateški prioritet Republike Srbije, kao i da Republika Srbija preduzima korake da postane članica Evropske unije, neophodno je da se zaposleni upoznaju sa organima Evropske unije, njihovim nadležnostima i načinom donošenja odluka, kako bi se ojačala institucionalna sposobnost za preuzimanje obaveza prilikom i nakon pristupanja uniji.

8.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima.

8.4. SADRŽAJ

- istorijat Evropske unije;

- osnivački akti Evropske unije i reformski ugovor (Lisabonski ugovor);

- organi i institucije Evropske unije i njihove nadležnosti (Evropska komisija, Evropski savet, Evropski parlament...);

- najvažnije politike Evropske unije;

- procedure za donošenja propisa i propisi Evropske unije (primarni izvori prava, sekundarni izvori prava, propisi i drugi akti koje donose organi Evropske unije);

- kriterijumi za prijem u članstvo Evropske unije;

- postupak za sticanje statusa članice Evropske unije.

8.5. TRAJANJE

Dva dana.

8.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

8.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

9. NAZIV OBUKE: PISANJE PROJEKATA ZA FONDOVE EVROPSKE UNIJE

9.1. CILJ

Upoznavanje polaznika sa evropskim razvojnim fondovima koji su dostupni Republici Srbiji i s pravilima i standardima za pisanje projekata radi konkurisanja za dobijanje sredstava iz dostupnih fondova.

9.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Evropska unija propisala je formu projekata i procedure za konkurisanje s kojima je neophodno upoznati zaposlene. Obuka će osposobiti učesnike za upravljanje fondovima Evropske unije, omogućiće im da samostalno formulišu projekte i strateški ih pozicioniraju u okvire definisanih prioriteta i raspoloživih finansijskih mogućnosti. Tokom obuke, polaznici će razviti veštine i znanja koja su neophodna za preuzimanje aktivne uloge u razvoju i implementaciji razvojnih projekata na lokalnom i regionalnom nivou.

9.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima.

9.4. SADRŽAJ

- upoznavanje s programima u okviru kojih mogu da konkurišu države koje nisu članice Evropske unije (FP7, CIP, Progres, Tempus, LLP, Kultura 2007-2013, Programi prekogranične i transnacionalne saradnje...);

- sačinjavanje aplikacija za konkurse Evropske unije (analiza zainteresovanih strana, identifikacija problema i formulisanje ciljeva projekta, faza planiranja, pristup logičke matrice, formiranje budžeta);

- procedura podnošenja projekata.

9.5. TRAJANJE

Dva dana.

9.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

9.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

10. NAZIV OBUKE: BORBA PROTIV KORUPCIJE

10.1. CILJ

Upoznavanje rukovodilaca i zaposlenih s pojmom korupcije, oblikom i načinom uočavanja, metodama borbe kao i preventivnim merama i mehanizmima za borbu protiv korupcije.

10.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Nacionalnom strategijom za borbu protiv korupcije i akcionim planom za borbu protiv korupcije propisano je da će se zaposleni u javnoj upravi kontinuirano edukovati iz te oblasti.

10.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima i rukovodioci.

10.4. SADRŽAJ

- upoznavanje s pojmom korupcije, oblici i uzroci nastanka;

- sredstva i mehanizmi u borbi protiv korupcije;

- upoznavanje s domaćim i međunarodnim aktima u vezi s borbom protiv korupcije;

- obaveze zaposlenih i rukovodilaca u vezi s borbom protiv korupcije u skladu sa važećim aktima;

- preventivne mere u suzbijanju korupcije.

10.5. TRAJANJE

Jedan dan.

10.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

10.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

11. NAZIV OBUKE: KANCELARIJSKO POSLOVANJE

11.1. CILJ

Razumevanje osnovnih pojmova, pravila i procedura kancelarijskog poslovanja.

11.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba za usaglašavanjem rada u organima s načelima i pravilima kancelarijskog poslovanja, od čega zavisi i njihov uspešan i pravilan rad.

11.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima.

11.4. SADRŽAJ

- propisi kojima je regulisano kancelarijsko poslovanje;

- osnovni pojmovi u kancelarijskom poslovanju;

- primanje, otvaranje, pregledanje i raspoređivanje pošte;

- evidentiranje akata i predmeta;

- omot spisa;

- rokovnik;

- razvođenje akata;

- otpremljene pošte;

- arhiviranje i čuvanje predmeta;

- službeni akt;

- nadzor nad primenom propisa u kancelarijskom poslovanju;

- najčešće greške.

11.5. TRAJANJE

Jedan dan.

11.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

11.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno, ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar",

Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

12. NAZIV OBUKE: MOBING - SPREČAVANJE I ZAŠTITA OD ZLOSTAVLJANJA NA RADU

12.1. CILJ

Upoznavanje zaposlenih sa osnovnim elementima Zakona o sprečavanju zlostavljanja na radu ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 36/10) i Pravilnika o pravilima ponašanju poslodavaca i zaposlenih u vezi s prevencijom i zaštitom od zlostavljanja na radu ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 62/10).

12.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Praksa je pokazala da mnogi zaposleni nemaju jasnu predstavu o tome šta tačno znači mobing. Važno je praviti razliku između prava, obaveza i odgovornosti poslodavca i zaposlenog iz radnog odnosa, odnosno po osnovu rada i uznemiravanja, diskriminacije, zlostavljanja i lošeg ophođenja prema zaposlenom. Polaznici će imati priliku da na seminaru dobiju odgovore i razreše nedoumice koje imaju.

12.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima.

12.4. SADRŽAJ

- pojam i manifestacije mobinga;

- problemi prepoznavanja mobinga u radnom okruženju;

- Zakon o sprečavanju zlostavljanja na radu - primena u državnim organima;

- Pravilnik o pravilima ponašanja poslodavaca i zaposlenih u vezi s primenom zakona;

- ostvarivanje prava iz radnog odnosa;

- uloga osobe za podršku;

- iskustva iz prakse.

12.5. TRAJANJE

Dva dana.

12.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

12.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

13. NAZIV OBUKE: OBUKA ZA POSREDNIKE - MEDIJATORE

13.1. CILJ

Unapređivanje znanja i veština medijatora i zaposlenih u organima u vezi s postupkom posredovanja - medijacije.

13.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Iako je Pokrajinska skupštinska odluka o pokrajinskim službenicima ("Službeni list APV", br. 9/09 - prečišćen tekst, 18/09 - promena naziva akta i 9/11) prestala da važi, još su na snazi rešenja o imenovanju posrednika u pokrajinskim organima. Stoga, važno je da se medijatori, ali i drugi zaposleni u pokrajinskim organima, upoznaju s postupkom posredovanja, pravima, obavezama, odgovornostima koje proizlaze iz ovog postupka, kao i potrebnim veštinama za njegovo sprovođenje.

13.3. CILJNA GRUPA

Lica koja su u organima određena za medijatore i druga zainteresovana lica.

13.4. SADRŽAJ

- Zakon o posredovanju/medijaciji;

- osobine i veštine medijatora;

- veštine komunikacije;

- razumevanje i analiza konflikta;

- pregovaranje;

- vođenje medijacije.

13.5. TRAJANJE

Jedan dan.

13.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

13.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim usavršavanje,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

14. NAZIV OBUKE: RAZVOJ PREZENTACIJSKIH SPOSOBNOSTI I VEŠTINE JAVNOG NASTUPA

14.1. CILJ

Razvijanje prezentacijskih sposobnosti i veština javnih nastupa.

14.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Zaposleni, posebno oni koji su na rukovodećim radnim mestima, imaju često potrebu da izlažu pred većom grupom ljudi. Budući da su za uspešan nastup potrebni određeno znanje i veštine, neophodno je da se zaposleni obrazuju iz te oblasti.

14.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima. Prednost imaju oni koji u okviru radnih mesta imaju potrebe za prezentacijama i javnim nastupom, te i oni koji se nalaze na rukovodećim radnim mestima.

14.4. SADRŽAJ

- priprema prezentacija;

- metode prezentovanja;

- izbor tehničke podrške;

- korišćenje prezentacijskih alata na računaru;

- veština nastupa pred većim brojem slušalaca - javni nastup.

14.5. TRAJANJE

Dva dana.

14.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

14.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

15. NAZIV OBUKE: ZNAČAJ PISMENOSTI U ORGANIMA POKRAJINSKE UPRAVE

15.1. CILJ

Obnavljanje stečenog i sticanje novog znanja iz oblasti gramatike, pravopisa i dobrog stila. Rešavanje jezičkih nedoumica koje se često javljaju u radu organa uprave. Stručna pomoć u pogledu teškoća i dilema, primetnim u svakodnevnom izražavanju i pisanju.

15.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Potreba za usaglašavanjem pojedinačnih i opštih akata u organima pokrajinske uprave sa standardima srpskog književnog jezika. Neophodnost da se nauči odnosno utvrdi pravilno pisanje i izražavanje. Ukazivanje na rđave odlike birokratskog stila i na potrebu da se jezik pokrajinske administracije uskladi s važećim jezičkim normama.

15.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima koji se pisano i usmeno služe srpskim jezikom, bilo kao maternjim bilo kao drugim jezikom.

15.4. SADRŽAJ

- birokratizacija standardnog srpskog jezika - razlozi, istorijat, primeri;

- osobine birokratskog jezika: preopširnost, komplikovanost, neodređenost, stereotipnost;

- nasilne promene rečnika;

- birokratske konstrukcije i jezički obrti;

- karakteristične gramatičke, pravopisne i stilske greške u jeziku administracije.

15.5. TRAJANJE

Jedan dan.

15.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Profesori srpske književnosti i jezika, zaposleni u Vladi Autonomne Pokrajine Vojvodine kao stručni saradnici - lektori za srpski jezik.

15.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

16. NAZIV OBUKE: KOMUNIKACIJSKE VEŠTINE I VEŠTINE REŠAVANJA KONFLIKATA

16.1. CILJ

Upoznavanje zaposlenih s načelima komunikacije i veštinama potrebnim za rešavanje konflikata.

16.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Tokom rada zaposleni se susreću s velikim brojem stranaka, te - radi poboljšanja komunikacije - potrebno je sprovesti obuku iz te oblasti, s ciljem zadovoljavanja potreba građana za uslužnom upravom.

Takođe, zaposleni svakodnevno u radu komuniciraju međusobno. Ponekad zbog loše komunikacije dolazi do konflikata, što se odražava na radnu atmosferu, a samim tim i na izvršavanje poslova. Da bi se predupredili ovakvi problemi i poboljšala komunikacija, potrebno je sprovesti ovakvu obuku.

16.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima.

16.4. SADRŽAJ

- pojam i značaj komunikacije;

- osnovni pojmovi asertivne komunikacije;

- asertivna prava;

- empatija;

- davanje i primanje povratne informacije;

- rešavanje konflikata.

16.5. TRAJANJE

Dva dana.

16.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz organizacija koje se bave poslovnom psihologijom, psiholozi i sertifikovani treneri.

16.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

17. NAZIV OBUKE: TIMSKI RAD, RUKOVOĐENJE I UPRAVLJANJE TIMOM

17.1. CILJ

Sticanje znanja o formiranju i organizaciji rada u timu, o unapređivanju timskog rada, komunikaciji, zajedništvu, zatim upoznavanje sa stilovima rukovođenja i s veštinama pregovaranja i odlučivanja.

17.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Timski rad pruža mogućnost efikasnijeg i boljeg obavljanja poslova. Imajući u vidu savremene tendencije - da se izvršenje poslova poverava određenom timu - neophodno je da se rukovodioci upoznaju s principima rukovođenja timom. Takođe, kako su osnovni elementi dobrog timskog rada jedinstven status, dobra komunikacija, učestvovanje, zajedništvo, lični razvoj, pravednost, fleksibilnost, odgovornost i jasna vizija, te isti ciljevi i pravila rada, potrebno je da se i svi zaposleni uključe u seminare koji se bave ovim temama.

17.3. CILJNA GRUPA

Zaposleni raspoređeni na rukovodeća radna mesta i svi zaposleni u organima.

17.4. SADRŽAJ

- karakteristike tima;

- formiranje i rukovođenje timom;

- odabir članova tima, uloge u timu;

- razvoj tima, faze formiranja;

- priznavanje i nagrade;

- grupna kohezija;

- komunikacija u timu;

- stilovi rukovođenja;

- veštine pregovaranja;

- veštine odlučivanja.

17.5. TRAJANJE

Dva dana.

17.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz organizacija koje se bave poslovnom psihologijom.

17.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

18. NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE VREMENOM

18.1. CILJ

Upoznavanje polaznika sa uzrocima i posledicama lošeg upravljanja vremenom, tehnikama povećanja opšte produktivnosti zaposlenih i boljeg iskorišćavanja vremena.

18.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Upravljanje vremenom u osnovi je efikasnog izvršavanja zadataka, smanjuje broj grešaka nastalih u radu, omogućava poštovanje postavljenih rokova, a isto tako upravljanje vremenom jeste važno i u ostvarenju adekvatnih odnosa između zaposlenih, kao i između zaposlenih i rukovodilaca.

18.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima.

18.4. SADRŽAJ

- šta je upravljanje vremenom;

- uzroci lošeg upravljanja vremenom;

- posledice lošeg upravljanja vremenom;

- kradljivci vremena;

- tehnike upravljanja vremenom;

- delegiranje;

- drugo.

18.5. TRAJANJE

Dva dana.

18.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

18.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim usavršavanje,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

19. NAZIV OBUKE: TRENING EMOCIONALNE PISMENOSTI

19.1. CILJ

Cilj treninga jeste razumevanje principa nastajanja kako pozitivnih, tako i negativnih emocija i povezanosti koja postoji između emocija, misli i ponašanja, informisanje o osnovnim greškama u razmišljanju koje dovode do preteranih, neadekvatnih emocija, zatim učenje prepoznavanja sopstvenih emocija.

19.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Emocionalno pismena komunikacija smanjuje nefunkcionalne konflikte nastale zbog neadekvatnog upravljanja emocijama, poboljšava i unapređuje međuljudske odnose što vodi većem zavodoljstvu zaposlenih i boljem i kvalitetnijem obavljanju poslova i funkcionisanju u aktivnostima u vezi s poslom.

19.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima.

19.4. SADRŽAJ

- upoznavanje s veštinama slobodnog izražavanja ljubavi i naklonosti prema sebi i drugima;

- uviđanje povezanosti između mišljenja, osećanja i ponašanja;

- razlike između funkcionalnih i nefunkcionalnih neprijatnih osećanja;

- uviđanje pozitivnih funkcija neprijatnih osećanja;

- drugo.

19.5. TRAJANJE

Dva dana.

19.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti (na primer psiholozi i sertifikovani treneri).

19.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.

20. NAZIV OBUKE: UPRAVLJANJE STRESOM

20.1. CILJ

Upoznavanje polaznika s pojmom stresa i njegovim posledicama, te ovladavanje tehnikama za prevenciju i prevazilaženje stresa.

20.2. RAZLOZI ZA ODRŽAVANJE

Stres je danas jedan od najčešćih problema koje navode zaposleni. Prevencija stresa jeste izuzetno važna i ima dvostruku korist - za samog zaposlenog i za organizaciju.

20.3. CILJNA GRUPA

Svi zaposleni u organima.

20.4. SADRŽAJ

- šta je stres i simptomi stresa;

- vrste stresa;

- uzroci i posledice stresa;

- "sagorevanje" na poslu;

- strategije suočavanja sa stresom;

- tehnike relaksacije.

20.5. TRAJANJE

Dva dana.

20.6. PREDAVAČI I DRUGA ANGAŽOVANA LICA

Stručnjaci iz navedene oblasti.

20.7. POTREBNA SREDSTVA

- Troškovi za honorare angažovanih predavača i lica angažovanih za pripremu radnog materijala za obuku: sredstva su obezbeđena sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove korišćenja prostora za održavanje obuke (u slučaju da u periodu održavanja ove obuke nije na raspolaganju prostor, odnosno ukoliko se ne obezbedi bez naknade od organa odnosno organizacija sa kojima u saradnji Služba organizuje seminar: prostor u salama Skupštine i Vlade Autonomne Pokrajine Vojvodine, kao ni drugi objekti za radne i protokolarne potrebe - vila "Vojvodina" u Čortanovcima, "Centar za privredno-tehnološki razvoj Vojvodine" na Andrevlju i "Edukativni centar", Novi Sad, Industrijska 3), snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove smeštaja, ishrane i osveženja polaznika snosiće organi koji upućuju zaposlene na stručno usavršavanje,

- Troškove prevoza i izrade propratnog materijala za učesnike obuka obezbeđuje Uprava za zajedničke poslove pokrajinskih organa u skladu sa odredbama članova 1. i 2. Odluke o upravi za zajedničke poslove pokrajinskih organa ("Službeni list APV", broj 10/10). Ukoliko, na dan održavanja obuka, kapaciteti Uprave za zajedničke poslove pokrajinskih organa nisu raspoloživi, troškove će snositi Služba, sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Troškove koji se ne mogu unapred predvideti snosiće Služba sa razdela 18 - Služba za upravljanje ljudskim resursima,

- Ukoliko postoji mogućnost, sredstva mogu, u delu ili celini, obezbediti organi, odnosno organizacije uz čiju finansijsku podršku se organizuju obuke.