ODLUKA
O PROMENI ODLUKE O OSNIVANJU JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA "VODOVOD" - LESKOVAC

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 1/2013)

 

I OPŠTE ODREDBE

Usklađivanje osnivačkog akta

Član 1

Ovom Odlukom vrši se promena osnivačkog akta - Odluke o osnivanju Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" u Leskovcu ("Službeni glasnik grada Leskovca", broj 23/11), kojim je osnivano kao Javno komunalno preduzeće "Vodovod" - Leskovac, upisano u registar Agencije za privredne registre Rešenjem br. BD 26603 od 27.06.2005. godine, radi usklađivanja sa odredbama Zakona o javnim preduzećima.

Osnivanje javno komunalnog preduzeća

Član 2

Radi obezbeđivanja uslova za snabdevanje vodom za piće krajnjih korisnika, kao i pružanje usluga prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, osniva se Javno komunalno preduzeće "Vodovod" - Leskovac (u daljem tekstu: Javno komunalno preduzeće).

Ciljevi osnivanja

Član 3

Javno komunalno preduzeće osniva se i posluje radi obezbeđivanja trajnog snabdevanja vodom za piće i prečišćavanja i odvođenja atmosferskih i otpadnih voda, kao delatnosti od opšteg interesa i urednog zadovoljavanja potreba krajnjih korisnika usluga.

Predmet odluke

Član 4

Ovom Odlukom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulisana su prava i obaveze osnivača i Javno komunalnog preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- naziv i sedište osnivača;

- poslovno ime i sedište Javno komunalnog preduzeća;

- pretežna delatnost Javno komunalnog preduzeća;

- prava, obaveze i odgovornosti osnivača prema Javno komunalnom preduzeću i Javno komunalnog preduzeća prema osnivaču;

- uslovi i način utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načinu pokrića gubitaka i snošenju rizika;

- uslovima i načinu zaduživanja Javno komunalnog preduzeća;

- zastupanje Javno komunalnog preduzeća;

- iznos osnovnog kapitala, kao i opis, vrsta i vrednost nenovčanog uloga;

- organi Javno komunalnog preduzeća;

- imovina koja se ne može otuđiti;

- raspolaganje (otuđenje i pribavljanje) stvarima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javno komunalnog preduzeća u skladu sa zakonom;

- zaštita životne sredine;

- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva Javno komunalno preduzeće.

II PODACI O OSNIVAČU

Osnivač javno komunalnog preduzeća

Član 5

Osnivač Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac je:

Grad Leskovac, ulica Pana Đukića br. 9-11, matični broj 06856535.

Prava osnivača ostvaruje Skupština grada Leskovca.

Pravni status javno komunalnog preduzeća

Član 6

Javno komunalno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.

Javno komunalno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.

Odgovornost za obaveze javno komunalnog preduzeća

Član 7

Javno komunalno preduzeće za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Osnivač ne odgovara za obaveze Javno komunalnog preduzeća, osim u slučajevima propisanim zakonom.

Zastupanje i predstavljanje javno komunalnog preduzeća

Član 8

Javno komunalno preduzeće zastupa i predstavlja direktor preduzeća.

III POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Poslovno ime javno komunalnog preduzeća

Član 9

Javno komunalno preduzeće posluje pod sledećim poslovnim imenom: Javno komunalno preduzeće "Vodovod" Leskovac.

Skraćeno poslovno ime je JKP "Vodovod" - Leskovac.

O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac, uz saglasnost osnivača.

Sedište javno komunalnog preduzeća

Član 10

Sedište Javno komunalnog preduzeća je u Leskovcu, ulica Pana Đukića broj 14.

O promeni sedišta Javno komunalnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača.

Pečat, štambilj i znak javno komunalnog preduzeća

Član 11

Javno komunalno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.

Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac.

Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac i mesto za datum i broj.

Javno komunalno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javno komunalnog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Javno komunalnog preduzeća.

Upis javno KOMUNALNOG preduzeća u registar

Član 12

Javno komunalno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti od opšteg interesa, utvrđene ovom odlukom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija javno komunalnog preduzeća

Član 13

Javno komunalno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.

Aktom direktora Javno komunalnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.

IV DELATNOST JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA

Pretežna delatnost

Član 14

Pretežna delatnost Javno komunalnog preduzeća je:

- 36.00 Sakupljanje, prečišćavanje i distribucija vode

Osim navedene pretežne delatnosti, Javno komunalno preduzeće će se baviti i drugim delatnostima, kao što su:

- 37.00 Uklanjanje otpadnih voda

- 41.10 Razrada građevinskih projekata

- 42.21 Izgradnja cevovoda

- 42.91 Izgradnja hidrotehničkih objekata

- 42.99 Izgradnja ostalih nepomenutih građevina

- 43.11 Rušenje objekta

- 43.12 Pripremna gradilišta

- 43.22 Postavljanje vodovodnih, kanalizacionih, grejnih i klimatizacionih sistema

- 43.99 Ostali nepomenuti specifični građevinski radovi

- 46.73 Trgovina na veliko drvetom, građevinskim materijalom i sanitarnom opremom

- 46.74 Trgovina na veliko metalnom robom, instalacionim materijalima i priborom za grejanje

- 46.76 Trgovina na veliko i malo ostalim poluproizvodima;

- 46.77 Trgovina na veliko otpacima i ostacima

- 46.90 Nespecijalizovana trgovina na veliko

- 49.41 Drumski prevoz tereta

- 49.50 Cevovodni transport

- 52.10 Skladištenje

- 70.10 Upravljanje ekonomskim subjektom

- 70.22 Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem

- 71.12 Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje

- 71.20 Tehničko ispitivanje i analize

- 74.90 Ostale stručne, naučne i tehničke delatnosti

- 77.32 Iznajmljivanje i lizing mašina i opreme za građevinarstvo

Javno komunalno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.

Delatnost iz člana 14. ove odluke, Javno komunalno preduzeće obavlja u Leskovcu i Vučju.

O promeni delatnosti Javno komunalnog preduzeća, kao i o obavljanju drugih delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Uslovi za obavljanje delatnosti kao delatnosti od opšteg interesa

Član 15

Javno komunalno preduzeće može da otpočne obavljanje delatnosti kad nadležni državni organ utvrdi da su ispunjeni uslovi za obavljanje te delatnosti u pogledu:

1) tehničke opremljenosti;

2) kadrovske osposobljenosti;

3) bezbednosti i zdravlja na radu;

4) zaštite i unapređenja životne sredine i

5) drugih uslova propisanih zakonom.

Osnivanje zavisnih društava

Član 16

Javno komunalno preduzeće može da osnuje zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz člana 14. ove Odluke, u skladu sa Zakonom o privrednim društvima.

Javno komunalno preduzeće prema zavisnom društvu kapitala iz stava 1. ovog člana, ima prava, obaveze i odgovornosti koje ima grad, kao osnivač prema Javnom komunalnom preduzeću.

Na odluku iz stava 1. ovog člana saglasnost daje Skupština grada.

V IMOVINA JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA

Osnovni kapital

Član 17

Osnovni kapital Javno komunalnog preduzeća iznosi 1.174.529.070,00 dinara.

Imovina javno komunalnog preduzeća

Član 18

Imovinu Javno komunalnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčanim sredstvima i hartijama od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javno komunalnog preduzeća, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini Grada Leskovca.

Javno komunalno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javno komunalnog preduzeća sa jedne i Grada Leskovca kao osnivača, sa druge strane.

Član 19

Sredstva u javnoj svojini mogu se ulagati u kapital Javno komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Skupštine Grada.

Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana Grad stiče udele u Javnom komunalnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.

Kapital u Javnom komunalnom preduzeću podeljen na udele upisuje se u registar.

Povećanje i smanjenje osnivačkog kapitala

Član 20

O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javno komunalnog preduzeća odlučuje Skupština Grada, kao osnivač u skladu sa zakonom.

Sredstva javno komunalnog preduzeća

Član 21

Javno komunalno preduzeće, u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:

- prodajom proizvoda i usluga,

- iz sredstava kredita i zajmova kod domaćih i stranih banaka, izvođača radova i na drugi način u skladu sa Zakonom,

- iz donacija i poklona,

- iz budžeta osnivača, budžeta Republike Srbije i

- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.

Raspodela dobiti

Član 22

Dobit Javno komunalnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom, aktima osnivača i ovom odlukom.

Načela za određivanje cene usluga

Član 23

Elementi za obrazovanje cena proizvoda i usluga Javno komunalnog preduzeća uređuju se posebnom odlukom, koju donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost osnivača, u skladu sa zakonom.

Visina naknade za isporuku vode formira se u skladu sa načelima propisanim zakonom kojim je uređena komunalna delatnost, i to:

1) načelom "potrošač plaća";

2) načelom "zagađivač plaća";

3) načelom dovoljnosti cene da pokrije poslovne rashode;

4) načelom usaglašenosti cena komunalnih usluga sa načelom pristupačnosti;

5) načelom nepostojanja razlike u cenama između različitih kategorija potrošača, sem ako se razlika zasniva na različitim troškovima i uslovima obezbeđivanja komunalne usluge.

Cene proizvoda i usluga preduzeća

Član 24

Elementi za određivanje cena komunalnih usluga su:

1) poslovni rashodi iskazani u poslovnim knjigama i finansijskim izveštajima;

2) rashodi za izgradnju i rekonstrukciju objekata komunalne infrastrukture i nabavku opreme, prema usvojenim programima i planovima vršioca komunalne delatnosti na koje je jedinica lokalne samouprave dala saglasnost;

3) dobit vršioca komunalne delatnosti.

Sredstva koja su namenjena za finansiranje obnove i izgradnje objekata komunalne infrastrukture iskazuju se posebno i mogu se upotrebiti samo za te namene.

Usvajanje zahteva za izmenu cena

Član 25

Javno komunalno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu cena proizvoda i usluga uključi u svoj godišnji program poslovanja, u skladu sa članom 27. ove Odluke.

Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u metodologiju za obračunavanje cena, Javno komunalno preduzeće može da tokom poslovne godine da podnese osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene cena komunalnih usluga, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.

Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu cena dostavljaju se Skupštini Grada.

Unapređenje rada i razvoja javno komunalnog preduzeća

Član 26

Unapređenje rada i razvoja Javno komunalnog preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Planovima i programom rada iz stava 1. ove Odluke, utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javno komunalnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.

Planovi i programi rada Javno komunalnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju određeni odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno komunalno preduzeće Strategiji upravljanja vodom i Vodoprivrednom osnovom Republike Srbije.

Planovi i programi

Član 27

Planovi i programi javnog komunalnog preduzeća su:

- plan i program razvoja Javnog komunalnog preduzeća,

- finansijski planovi i

- drugi planovi i programi.

Planovi i programi Javno komunalnog preduzeća dostavljaju se Skupštini Grada najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.

Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Skupština grada.

VI PRAVA I OBAVEZE JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Prava osnivača

Član 28

Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javno komunalnog preduzeća, Grad Leskovac kao osnivač ima sledeća prava:

- pravo upravljanja Javnim komunalnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javno komunalnog preduzeća;

- pravo na učešće u raspodeli dobiti Javno komunalnog preduzeća;

- pravo da budu informisani o poslovanju Javno komunalnog preduzeća;

- pravo da učestvuju u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog komunalnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i

- druga prava u skladu sa zakonom.

Obezbeđenje opšteg interesa

Član 29

Radi obezbeđenja opšteg interesa u delatnosti za koju je Javno komunalno preduzeće osnovano, Skupština Grada daje saglasnost na:

- Statut Javno komunalnog preduzeća;

- davanje garancija, avala, jemstva, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;

- raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu Javno komunalnog preduzeća, veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa.

- ulaganja kapitala;

- statusne promene;

- akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji i

- druge odluke kojima se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.

Član 30

Gradonačelnik daje saglasnost na:

1. Akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

2. Prethodnu saglasnost na povećanje broja zaposlenih.

Gradsko veće grada Leskovca daje saglasnost na odluku o cenama.

Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga

Član 31

Javno komunalno preduzeće je dužno da delatnost od opšteg interesa za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.

Nesmetano funkcionisanje postrojenja i opreme

Član 32

Javno komunalno preduzeće je dužno da preduzima mere i aktivnosti za redovno održavanje i nesmetano funkcionisanje postrojenja i drugih objekata neophodnih za obavljanje svoje delatnosti, u skladu sa zakonima i drugim propisima kojima se uređuju uslovi obavljanja delatnosti od opšteg interesa zbog koje je osnovano.

Poremećaj u poslovanju

Član 33

U slučaju poremećaja u poslovanju Javno komunalnog preduzeća, Skupština Grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora,

- ograničenje prava ogranka Javno komunalnog preduzeća da istupa u pravnom prometu sa trećim licima,

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini,

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i ovom Odlukom,

- u slučaju nastupanja uslova za otvaranje i sprovođenje stečajnog postupka Javno komunalnog preduzeća, Skupština Grada preduzima mere za obezbeđenje uslova za nesmetan rad tog preduzeća i jemči za obaveze tog preduzeća.

Član 34

U slučaju poremećaja u poslovanju Javno komunalnog preduzeća, Skupština Grada preduzeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetan rad i poslovanje preduzeća u obavljanju delatnosti od opšteg interesa, u skladu sa zakonom, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javno komunalnog preduzeća.

VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI

Poslovanje pod tržišnim uslovima

Član 35

Javno komunalno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.

Pružanje usluga korisnicima sa teritorije drugih opština

Član 36

U obavljanju svoje pretežne delatnosti, Javno komunalno preduzeće svoje proizvode i usluge može isporučivati, odnosno pružati i korisnicima sa teritorije drugih opština i gradova, pod uslovom da se ni na koji način ne ugrožava stalno, kontinuirano i kvalitetno snabdevanje krajnjih korisnika sa teritorije Grada Leskovca.

Isporuku proizvoda i pružanje usluga iz stava 1. ovog člana Javno komunalno preduzeće obavlja u skladu sa posebno zaključenim ugovorima.

Raspodela dobiti

Član 37

Dobit Javno komunalnog preduzeća, utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine Grada.

Poslovni rezultat Javnog komunalnog preduzeća utvrđuje se u vremenskim periodima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine Grada.

VIII ORGANI JAVNO KOMUNALNOG PREDUZEĆA

Organi javno komunalnog preduzeća

Član 38

Upravljanje u Javno komunalnom preduzeću "Vodovod" - Leskovac je organizovano kao jednodomno.

Organi preduzeća su:

1) Nadzorni odbor

2) direktor.

1) Nadzorni odbor

Sastav Nadzornog odbora

Član 39

Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Skupština grada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.

Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javno komunalnog preduzeća.

Uslovi za članove Nadzornog odbora

Član 40

Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

- da je punoletno i poslovno sposobno;

- da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

- da je stručnjak u jednoj ili više oblasti iz koje je delatnost od opšteg interesa za čije obavljanje je osnivano javno komunalno preduzeće;

- najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

- da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnih upravljanja;

- da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za kriminalna dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti javnih i javno komunalnih preduzeća.

Mandat članova Nadzornog odbora

Član 41

Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj javnog komunalnog preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice javnog komunalnog preduzeća deluje na štetu javnog komunalnog preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Nadležnost Nadzornog odbora

Član 42

Nadzorni odbor:

1) utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji;

2) usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3) donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4) nadzire rad direktora;

5) vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem preduzeća;

6) uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7) utvrđuje finansijske izveštaje preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8) donosi statut uz saglasnost osnivača;

9) odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

10) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka uz saglasnost osnivača;

11) daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, statutom i odlukom osnivača;

12) zaključuje ugovore o radu na određeno vreme sa direktorom preduzeća.

13) vrši druge poslove u skladu sa ovim zakonom, statutom i propisima kojima se utvrđuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u preduzeću.

Naknada za rad

Član 43

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog komunalnog preduzeća.

2) Direktor

Član 44

Direktora preduzeća imenuje Skupština Grada na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Na uslove za imenovanje direktora preduzeća, shodno se primenjuju odredbe Zakona o radu.

Direktor Javno komunalnog preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Nadležnosti direktora

Član 45

Direktor Javno komunalnog preduzeća:

1) predstavlja i zastupa preduzeća;

2) organizuje i rukovodi procesom rada;

3) vodi poslovanje preduzeća;

4) odgovara za zakonitost rada preduzeća;

5) predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6) predlaže finansijske izveštaje;

7) izvršava odluke nadzornog odbora;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i statutom preduzeća.

Zarada direktora

Član 46

Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju u slučaju kad preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Odluku o isplati stimulacije donosi Skupština Grada.

Mandat direktora

Član 47

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.

Razrešenje direktora

Član 48

Predlog za razrešenje može podneti Nadzorni odbor preduzeća.

Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.

Član 49

Skupština Grada može razrešiti direktora pod uslovima predviđenim zakonom.

Suspenzija direktora

Član 50

Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, Skupština Grada donosi rešenje o suspenziji.

Suspenzija traje dok se postupak pravosnažno ne okonča.

Vršilac dužnosti direktora

Član 51

Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora u sledećim slučajevima:

1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;

2) ukoliko bude doneto rešenje o suspenziji direktora;

3) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.

Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od šest meseci.

U naročito opravdanim slučajevima Skupština Grada može doneti odluku o imenovanju vršioca dužnosti direktora na još jedan period od šest meseci.

IX POREMEĆAJI U RADU USLED VIŠE SILE

Poremećaji u poslovanju

Član 52

U slučaju poremećaja u poslovanju Javno komunalnog preduzeća, Skupština Grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javno komunalnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Javno komunalnog preduzeća;

- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javno komunalnog preduzeća;

- ograničenje prava pojedinih delova Javno komunalnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;

- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini.

Ostvarivanje prava na štrajk

Član 53

Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.

U Javnom komunalnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.

U slučaju štrajka radnika Javno komunalnog preduzeća, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.

Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Unutrašnja organizacija

Član 54

Statutom, opštim aktima i drugim aktima Javno komunalnog preduzeća bliže se uređuju unutrašnja organizacija Javno komunalnog preduzeća, delokrug organa i druga pitanja od značaja za rad i poslovanje Javno komunalnog preduzeća, u skladu sa zakonom i ovim ugovorom.

Radni odnosi

Član 55

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se kolektivnim ugovorom, Pravilnikom o radu, odnosno Ugovorom o radu u skladu sa zakonom i aktima osnivača.

Kolektivni ugovor Javno komunalnog preduzeća mora biti saglasan sa zakonom, opštim i posebnim kolektivnim ugovorom.

Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu

Član 56

Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju kolektivnim ugovorom, opštim aktima Javno komunalnog preduzeća ili ugovorom o radu.

Zaštita životne sredine

Član 57

Javno komunalno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.

Statutom Javno komunalnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.

Javnost rada javno komunalnog preduzeća

Član 58

Rad Javno komunalnog preduzeća je javan.

Za javnost rada Javno komunalnog preduzeća odgovoran je direktor.

Dostupnost informacija

Član 59

Dostupnost informacija od javnog značaja Javno komunalno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.

Poslovna tajna

Član 60

Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javno komunalnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javno komunalnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.

X STATUT I DRUGI OPŠTI AKTI

Opšti akti

Član 61

Opšti akti Javno komunalnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđeni Zakonom.

Statut je osnovni opšti akt Javno komunalnog preduzeća.

Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javno komunalnog preduzeća.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom komunalnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javno komunalnog preduzeća.

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 62

Javno komunalno preduzeće je dužno da Statut usaglasi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Ostale opšte akte nadležni organi Javno komunalnog preduzeća su dužni da usklade u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu Statuta Javno komunalnog preduzeća.

Član 63

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" - Leskovac ("Službeni glasnik Grada Leskovca", broj 23/11).

Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, odnosno od 25.12.2012. godine, Nadzorni odbor Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" Leskovac prestaje da radi, a njegovim članovima prestaje mandat.

Danom stupanja na snagu Zakona o javnim preduzećima, Upravni odbor Javnog komunalnog preduzeća "Vodovod" Leskovac nastavlja da obavlja poslove Nadzornog odbora propisanim ovim zakonom, do imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom.

Danom imenovanja predsednika i članova Nadzornog odbora u skladu sa ovim Zakonom, prestaje sa radom Upravni odbor Javno komunalnog preduzeća "Vodovod" Leskovac, a njegovom predsedniku i članovima prestaje mandat.

Član 64

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".